Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou ik ga na de lunchpauze toch de dokter maar bellen, voel me er ineens niet meer gerust op.
    Yanna had een lage temp (35,4) en is enorm bleek. Na 1,5u slaap (heel lang voor haar doen) is ze nog moe en ze lijkt wel wallen te hebben en ze had geen goede plasluier, terwijl ze goed drinkt. t arme schaap is gewoon ziek :( Even aan de dokter vragen of t kwaad kan, of dat ze gewoon moet uitzieken.

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag dames!

@Rrianne ja klopt, dan zijn het Stijn zijn overgrootouders. Ik vind het soms ook wel ingewikkeld haha. Net als al die tantes en ooms van hem... R. zijn jongste zusje is 9, das zo raar om dan te zeggen dat zij Stijn zijn tante is haha. :)

@Daantje2011 hihi, leuk toch, beetje neuzen voor een naam. Als wij ooit voor een tweede zouden gaan hoop ik weer op een jochie, ik zie mezelf wel echt als jongens-mama. Tuurlijk is tutten met een meisje ook leuk, maar ik zou toch stiekem wel een beetje voorkeur hebben voor een jochie ;)

@Wherona leuke foto's op fb van je vakantie!! Lekker knulletje is Davey!! Enne, alweer bijna prikjes. Hier ook, 7 september weer... Bah, als ik er alleen al aan denk... :(

@Karine gaat lekker snel dan ineens he!

@rica wat kan ze al goed typen :D

@Sahi hou je ons even op de hoogte? Sterkte en een dikke knuffel voor jullie hoor!

Vanmorgen lekker pyjamaochtendje gehad met Stijn. Hij heeft samen met onze kitten (bijna 4mnd) de folders eens even flink "doorgebladerd". Dus dat kon ik net eerst even opruimen toen ik meneer naar bed had gebracht :D En een lol dat ie had, hij lag helemaal blauw toen de kat met een folder aan de haal ging.

Nu zo even de ramen lappen, Stijn heeft gister na het eten met papa voor t raam gestaan en met zijn vette handjes tegen het raam staan rammen haha, dus mijn raam ziet er NIET uit :D

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Sahi ben benieuwd wat de ha ervan vindt. Ik denk dat hij is afgevallen omdat hij niet super veel heeft gegeten, maar kan inderdaad ook zijn dat het zo lijkt omdat hij meer beweegt. We horen het wel 4-9

@Poookie zie der ook onwijs tegen op die rotprikjes gelukkig gaat paps ook mee hij zal der nu toch wel iets bewuster van zijn.

zo net effe de auto's uitgesopt en gezogen nu effe lui laptoppen en als Davey wakker wordt effe wandelen buiten nu het nog droog is.

4. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @pincetgreep, dat doet J ook al een tijdje geen idee dat het zo heet haha! ze eet zelf haar brood en alle kleine kruimeltjes probeert ze te pakken en in haar mond te stoppen.

@buddy's jammer dat ik niet zo lang heb mee gekletst in het oktober zwanger topic. was wel begonnen met mee schrijven zag ik in mn abo lijst staan.

@karine, leuk dolfinarium! staat hier hoog aan lijst voor atractieparken manlief is er zelfs nog nooit geweest! naja is voor jullie niet zo heel ver weg toch? lelystad-harderwijk?

@mamma05, die camping had ik in de libelle zien staan en dat lijkt mij ook heel erg leuk voor volgend jaar zomer. of kamperen in een pipowagen :D
    @sahi, oh jee dat klinkt niet goed. ben benieuwd wat de ha zegt.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    wherona mijne staat voor je klaar hoor, wel graag voor vanavond want dan moet ik mensen ophalen:)
    Ik moet hem zo ook ff schoonmaken!

sahi jeetje dat is wel laag ja, ben benieuwd wat hij zegt! sterkte

Ik zocht trouwens dat topic, ik weet nog goed dat ik snachts/ochtends een berichtje plaatste of dit mn vliezen waren?
    Maar kan het nergens terug vinden helaas...EB jij wel?

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wherona: ja je ziet het 4-9 wel, zal wel goed komen :)
    wat goed dat je de auto hebt gesopt! zou ik ook eens moeten doen :p

poookie: leuk dat Stijn zich zo heeft vermaakt met de kitten :D

nou, heb de ha gebeld, die wil het nog even aankijken, maar hij vindt de lage temp wel gek. Ze zijn er tot 5u, als ze dan geen plasluier heeft gehad sowieso bellen en eerder als ik me zorgen maak.
    ze had nu net een berg diarree, dus misschien heeft ze een buikgriep opgepikt en het hoesten zal de weersverandering zijn, gewoon lekker warm aankleden.
    Met de temp moet ik opletten dat ze geen koorts stuip krijgt, maar verder overleeft ze alles wel, nu ze alweer 10 mmaanden is.
    Ze is wat rustiger dan normaal, maar niet helemaal suf, gewoon wat hangerig, maar dat is niet ernstig.
    wel goed dat ik toch even gebeld heb dus.

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Wherona ja hier gaat paps ook mee! Die is er wat nuchterder onder haha, die gaat mee om mij kalm te houden ;) enne rond deze leeftijd zijn er meer kindjes die afvallen hoor, komt omdat ze veel actiever worden qua beweging. Zolang het een beetje is is het niet zo erg! :)

@Pincetgreep, goh ik heb er eigenlijk nog niet echt op gelet, volgens mij doet Stijn dat nog niet...

@Sahi nou ja ff aankijken dus. Maar die verkoudheid is misschien ook wel door de tandjes? Heeft Stijn ook steeds als er weer een tandje door komt, snotteren, rochelen, hoesten, geen koorts, wel dunne luiers... tandje is er door en hij is weer kiplekker.

8. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    #2228 Poookie, 24 aug 2012
    Laatst bewerkt: 24 aug 2012
  9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ohhhh ik ga echt niet lezen, dan zit ik ook weer te janken. Wat een mooie tijd! En dat we al zo'n anderhalf jaar samen kletsen, zo leuk!

Sahi, ben benieuwd wat de ha zegt. Temp is wel erg laag, verstandig dat je gaat.

Hier ook tandje 3 door! Nummers 4,5 en 6 drukken om het hardst dus die zullen ook niet lang meer op zich laten wachten.

Ik ben nu met Timo bij mijn moeder voor twee dagen. We komen hier niet zo vaak, omdat zij om de week bij ons is, maar het is wel heel erg gezellig. Haar huis is veel groter, dus Timo kruipt zich het zweet op zijn voorhoofd. Net naar de kinderboederij / speeltuin geweest, superleuk! Timo is ook weer helemaal vrolijk, daar ben ik heel blij om. Denk dat het een combi van tandjes en het warme weer is geweest dat hij zich niet zo lekker voelde.

Prikjes, mietjes!;) Hier geen papa mee hoor, dat doe ik gewoon zelf. Heb er niet zo'n moeite mee, het is duizend keer beter dan dat hij zo'n enge ziekte krijgt en ik heb zelf ook de nodige inentingen gehad voor mijn reizen, dus ik weet dat het even lastig is en dat het snel over gaat. Al zijn de naweeën van deze prik wel wat erger begreep ik dan van de eerdere prikjes. We merken het wel, wij mogen over een week of drie weer.

Timo slaapt, heb hem een kwartier geleden in bed gelegd en niets meer gehoord. Fijn hoor, een paar maanden geleden had hij het nog niets gevonden, alleen moeten slapen in een vreemd bed. Merk je toch weer dat hij ouder wordt.

10. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Net mijn moeder verteld dat we over een maand of zo voor de tweede gaan, zegt ze: zouden jullie niet eerst verhuizen?;)
    Tja, ze heeft natuurlijk gelijk, maar nu nog even niet...

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    EB ik heb juist begrepen dat ze van deze prik niet zo heel veel last zouden hebben... Omdat het 6 dagen voor zijn verjaardag is had ik dat even nagevraagd, maar ze zei dat het hetzelfde zou zijn als de andere prikjes, misschien wat jengelig en koortsig de eerste 2 dagen, en meer niet...

12. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Pffff, stelletje ouweh*****......

@ Pookie, wij zaten natuurlijk ook met onze dikkebuikenhormoontjes jou bevalling te volgen hahaha
    Bij mij was iedereen al druk met hun kindjes, dus kreeg weinig aandacht..... Hahaha :p

@ Mama, ow dacht dat het een vouwwagen was...;)
    Is die camping erg leuk? Ook buiten het seizoen?

@ Sahi, nog contact gehad met de ha? Ik heb ook altijd neusspray (zout) in huis. Zodra meneertje begint te pruttelen ga ik gelijk druppelen. Misschien wat spastisch, maar het helpt wel. O en ik ben heel erg voor de zetpil (PCM), als hij zich niet happy voelt ofzo dan gaat er bij mij hup een zetpil in hoor ;)

Hier een moe jongetje terug gekregen van oma. Hij had daar maar een uurtje geslapen. Kan 100 keer tegen dr zeggen dat hij praat in zijn slaap, maar dat helpt niet....
    Dus Jordy ligt lekker op bed en ik met kopje koffie op de bank!!!

13. Lucifer

Lucifer Lid

22 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het babyzwemmen vond ze gelukkig nog helemaal geweldig. Doen jullie dat ook?

Nu zitten we in de tuin maar moet haar goed in de gaten houden want ze begon net aan een takje te knagen..... En heb ook net een steen uit haar mond gehaald!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lucifer: hier wordt ook alles in de tuin opgegeten, dus dat is altijd goed opletten. Het is hier vandaag koud en Yanna voelt zich niet lekker, dus we zitten binnen. En ik ben lui, dus ik doe echt heeeeeel weinig.

Yanna ligt nu pas weer op bed, is vanmiddag toch weer aardig opgeleefd, al is ze nog niet helemaal fit.
    Ik hoop zo dat er dan binnenkort weer een tandje komt kijken, want dit is echt niks...

grappig om jullie bevallingstopic te bekijken :)

15. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi meiden, even gauw een zwaaitje :)

had ook laatst een aantal verhalen uit onze oude topic gelezen...wat een mooie tijd was dat! En dat we al zo lang met elkaar schrijven (okee ben nu dan niet meer zo actief ;)) vind ik helemaal te gek!

Morgen vrijgezellenfeest van schoonzusje...gaan we Nijmegen onveilig maken. Wordt helemaal geweldig!!!! :D

Ik zoeffff weer weg....

Fijn weekend allemaal!!

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Net ff een stukje in jullie oude topic gelezen, wat een spanning haha!
    Als ik dat zo lees krijg ik helemaal weer de kriebels..
    Vandaag is er een collega met verlof gegaan die 10 oktober is uitgerekend. Pff ik wil ooooook hahaha!

Lelie, have fun morgen!

Sahi, geef Y maar een dikke knuffel! Had jij in een ander topic geketst toen je zwanger was?

Lucifer, hier geen babyzwemmen! Moet trouwens steeds aan die kat denken van Assepoester als ik je naam zie :D

EB, veel plezier bij je moeder! Enne wonen jullie klein dan omdat je moeder zegt van het verhuizen?

Rica, Wanneer ga je je tattoo zetten? Enne, pil al weggegooid? ;)

VanEke, wanneer is je nod? (ohh zo'n stom woord net als klussen haha)

17. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rrianne, waar lees je die blogs??? En wat voor eetkamer stoelen wil je nu?

(oeps ben weer van achter naar voor aan het lezen haha)

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje, hahah zit hier ook al regelmatig over na te denken.
    Hier een stiekeme voorkeur voor een meisje, maaaarr... zat er laatst over na te denken en voor L. lijkt me een broertje ook wel weer erg leuk!

Wherona, wij moeten 19 sept. zie er ook heel erg tegen op. Hoop stiekem dat papa ook mee kan.

Sahi, wij hebben op het kdv ook kids die eigenlijk het hele jaar door hoesten, rochelen en pruttelen. Ouders zijn hier ook meerdere keren mee heen geweest, maar was nooit meer dan een verkoudheid. Sommige kids zijn hier denk ik heel gevoelig voor, vaak wordt het na een jaar beter. Kan me voorstellen dat je toch gebeld hebt icm met haar temp. Hoe is het nu?

Karine, cool tandjes gaan nu hard. Zie hier boven ook 2 flink drukken..

mama05, klinkt leuk jullie camping en kan me voorstellen dat jullie super trots waren tijdens het theater!

Eb, dat was ook niet de reactie die je had gehoopt/verwacht denk ik?! Veel plezier bij oma het weekend.

Lucifer; hihi ja ze zijn nu echt op ontdekking in de tuin he

Waterlelie, have fun morgen!

Dwarse kindjes; hier ook een jengel, begon gelijk vanmorgen al. Als hij zo op staat weet ik vaak al wat voor een dag het gaat wordne hihih.

Zetpil; ik ben juist niet zo geverig, stel het zo lang mogelijk uit. Doe ik overigens bij mezelf ook. Alleen voor de nacht, zodat hij lekker kan slapen. Mijn moeder zei altijd; goed slapen is het beste medicijn:)!

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Daantje, voorkeur, hier toch wel een meisje. Voor mij dan haha, mijn vriend zou wel graag een jongen willen.
    Mja hoe cliché; als het maar gezond is! Dat is het allerbelangrijkst natuurlijk!

20. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Haha, nee hoor Rrianne, maakt me niet uit. Mijn moeder is heel praktisch vandaar haar opmerking. Ze wil niets liever dan nog een kleinkind!

BabyR, we wonen klein en zullen op termijn wel gaan verhuizen, maar hebben daar nu nog helemaal geen zin in. Dus we wachten tot nr twee een jaar is of zo en gaan dan rondkijken. Ja, krap zal het zijn, maar onze buren hebben in een vergelijkbaar huis met papa, mama en drie volwassen zoons gewoond dus het kàn wel.

Voorkeur, hier helemaal geen voorkeur, dus dan maar een jongetje want we hebben zoveel leuke kleertjes, zou leuk zijn als we die nog een keer kunnen gebruiken. Maar een meisje is net zo welkom, vind ik ook superleuk!

Deel Deze Pagina