Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Laura welkom hier, blijf vooral meekletsen hoor! Ik klets ook niet zo heel veel, maar daarom is het niet minder gezellig :)

@voetbal hier ook een voetbalvriend haha. Ik gun het Twente, en mijn vriend gunt het PSV maar meer omdat "zijn" cluppie Heracles daar voordeel aan heeft.

@BabyR niet gaan knippen joh in je extensions, lijkt me zonde... Misschien trekt t nog weg, die jeuk? Is het gewoon gewenning ofzo...

@Wherona heeft D. al tandjes? Tof hoor! Stijn is er al een poosje mee aan t kwakkelen, maar ze komen niet door. Ze zitten er wel echt tegenaan te duwen, hij heeft er ook veel last van... Rooie billen, af en toe koorts, rooie wangen en énorm kwijlen.

Verder weet ik niet meer wat iedereen gezegd heeft, sorry...

Wij zijn dus net lekker ff wezen wandelen naar de olifanten, en nog ff bij mijn schoonmoeder op de koffie. Stijn vond de olifanten eerst wel interessant, maar toen ie de grote geel met blauwe tent eenmaal in t vizier had bleef dat toch wel 't mooiste! Haha ;)

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Daantje, hier ook nog tandenloos hoor!

Succes met brood geven. Ook ik vind het dood eng om te geven..

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ha meiden,

Hier even een snelle zwaai van deze kant..
    erg druk in de tuin en aan het genieten van m'n gezinnetje!
    Fijne q-day morgen!

@ Sandra: Heel graag gedaan, het is idd het minste wat we kunnen doen voor Thijs en voor jouw en je man/vriend in deze vreselijke situatie! hele dikke knuffel!

@ mbtc: heel veel sterkte dinsdag!

4. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Wat hebben jullie veel gekletst zeg!

Het geld is gisteren overgemaakt hoor!

5. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Dacht ik na een (hele lange!) tijd weer eens te gaan kijken hoe het met jullie allemaal gaat, met de verwachting om allemaal leuke verhalen te lezen, maar zie ik dat er helaas ook iets naar is gebeurd :(
    Ik weet niet of iemand me op de hoogte wil stellen, snap het ook wel als ik daarvoor te lang ben weg geweest.
    In ieder geval: heel veel sterkte Sandra en familie!

Met Luna gaat alles goed. Het blijft een klein meisje, maar ze volgt haar lijntje prima en ik ben zelf ook heel klein dus dat is ook geen enorme verrassing. Bij de laatste meting was ze 62,5 cm, toen was ze al 6 maanden, dus echt een ukkie nog. Ze gaat verder met alles lekker, heeft al twee tandjes, rolt al geruime tijd van buik naar rug en terug. Ze kruipt nog niet maar kan zich al rollend meters door de kamer verplaatsen, heel grappig om te zien.
    Qua eten krijgt ze nog steeds borstvoeding, verder krijgt ze voeding volgens de rapley methode, dus alles in hele stukken. Dat gaat echt ontzettend goed, het wordt wel een zooitje maar tot nu toe vindt ze alles lekker, en het is leuk om haar zo bezig te zien.
    Wat slapen betreft, het doorslapen was helaas afgelopen toen ik weer ging werken. Ik voed haar in ieder geval nog 1 keer 's nachts, soms vaker. Sinds een week doet ze ontzettend moeilijk met slapen, ze wil soms gewoon echt niet, vooral overdag is dat een ramp. Ik hoop maar dat het een fase is. Herkennen jullie dat misschien? Volgens het Oei ik groei boek maak ze nu ongeveer wel een sprong, ik hoop maar dat dat het is...

6. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, er stond me al zoiets bij maar heb het net nagezocht, Thijs is van dezelfde dag als Luna :(
    Ik hoop echt dat alles goedkomt, heb dus geen idee wat er is gebeurd maar ik schrok erg van alle berichten.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja ja F heeft stukjes brood gegeten onder toeziend oog van ren panische moeder haha. Ze kijkt er wel heel vies bij en moet soms wel een beetje kokken als ze het doorslikt. Doen andere kindjes dit ook?

@ pookie was het fietsen leuk? Heb er ook al helemaal zin in.

@ Mum, hoi! Hoop dat alles goed met jou en de kids gaat.

@ Muts76, misschien erg vervelend, maar ik weet niet wie je bent. Wellicht dat iemand anders je op de hoogte wil brengen, maar ik in ieder geval niet. Heb je helemaal in het begin meegeschreven?

8. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    pffff wat een drukke dag was het zeg. Vanmorgen was Jordy weer vroeg wakker, 7.00 uur....
    Na de fles lekker 45 min wezen wandelen. Hierna met opa en oma naar ikea geweest. Mooie klamboe gekocht voor Jordy. Toen hop naar huis en even een broodje eten. Toen op naar andere opa en oma en lekker wezen wandelen naar de stadsboerderij in zoetermeer en het speelbos. Toen weer naar huis en gegeten. Nu uitgeput op de bank....
    Zometeen lekker badderen en daarna op de bank een filmpje kijken :)

@ Daantje, hoe is het gegaan met brood?

@ Poookie, stoer hoor zo dichtbij de olifanten.... Ik vond Jordy al stoer vanmiddag met een cavia op schoot hahaha

@ Lauraa, welkom bij de club hoor!!! Het lukt mij ook niet altijd actief te zijn dus sla weleens een dagje over :D

@ Rrianne, pfff wat een verhaal joh....

Verder ben ik het toch echt weer kwijt, sorry meiden.....

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Daantje, hahaha lees net je reaktie.... Jordy doet dit ook hoor. Hoort ook wel een beetje bij het leren eten ;)

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ meikie, tegelijk gepost :). Brood ging best goed, maar of ze het nou heel lekker vond?

Waar is vaneke eigenlijk gebleven? Volgens mij heb ik die al Een tijd niet gezien.

11. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja vooral nog tijdens de zwangerschap, nadat mijn kindje geboren was vond ik het lastig om alles bij te houden. Ik heb toen nog wel een hele tijd mee gelezen maar na een tijd ook daar mee gestopt. Nu was ik benieuwd of iedereen nog schreef en hoe het ging dus nam weer eens een kijkje. Ik zie dat er ook veel nieuwe mensen bijgekomen zijn die mij dus sowieso niet kennen, maar ik zat dus wel echt bij het originele groepje.

12. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Daante jij bent trouwens helemaal niet nieuw, ik dacht al. Nou ja blijkbaar heb ik geen indruk op je gemaakt, maakt ook niet uit hoor. ;) Ik poste ook nooit heel veel, vond het moeilijk om op iedereen te reageren, maar heb toch echt wel een tijd meegepraat.

13. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    'Grappig' ineens al die nieuwsgierige dames.
    Vind het persoonlijk erg onbeschoft om pas te reageren als er narigheid is.
    Maar goed dat is mijn mening.

Daantje, hier nog geen brood geprobeerd maar mijn vader heeft een keer een stukje gegeven en toen keek ze zooo vies en kokte ze ook haha, was dan ook bruin brood..

Meikie, lekker druk dagje!!

Mum, zwaai terug!
    Jij ook veel plezier morgen!

Hier onverwachts een dagje vrij morgen, dus heerlijk genieten met zn 3e!
    Heb mijn vriend de afgelopen wk maar 1 uurtje per dag gezien dus dit komt mooi uit zo :D

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Voor degene die met brood begonnen zijn. L. vond droog brood ook helemaal niks en boter durfde ik nog niet zo goed aan ivm zijn kma. Heb er toen een klein laagje fruit opgesmeerd, daar werd hij wel blij van. Nu doe ik er soms wat fruit op of ik maak het iets wat week door er een btje water over te doen.

Meikie, hihih klinkt cool J. met een cavia op schoot, foto's?

Babyr, geniet morgen van jullie dagje vrij!

Aaaaaaaahh behangplaksel? hahah. L. wil nu al 4 dagen achter elkaar maar niet gaan slapen (alleen 'savonds, overdag is het prima). Nu ook weer, is die echt al een uur bezig. Hij gaat mega vrolijk op bed, maar dan ben je weg en begint het. Armpjes onder dekens weg, maait hij zn speen er weer uit, weer boos etc etc. Zijn er trouwens nog meer kindjes die zo met hun armpjes blijven maaien?

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Lauraa: Leuk dat je je even hebt voorgesteld en welkom hier ;)

@ Rrianne: Bedankt voor de update… Verder zijn we niet wezen zwemmen. Micah was vanmorgen niet lekker, heeft nu koorts (wordt dus weer een ***nacht) en ik ben ongesteld geworden… Volgende week dan maar als we een weekje weg zijn :)
    Micah vind het badstoeltje ook helemaal leuk! Lachen he, dat gespat met water :D

@ Wherona: Weer een tandje?!? Jeetje… Hier ook nog helemaal niets…

@ Daantje: Hoe is het gegaan met F en haar stukje brood?? Micah vind het helemaal geweldig!! Ik maak kleine blokjes en die kauwt hij nu als het ware en dan slikt hij ze met veel speeksel door :D
    En ja, dat kokken hoort erbij, daardoor leren ze goed te eten. Micah heeft het nu eigenlijk niet meer.

@ Poookie: Wat een leuke foto bij de olifanten!

@ Mumtobe: *zwaai*

@ AV: Er is inderdaad veel gekletst! Heerlijk gezellig!! Alles goed bij jou?

@ Muts76: Hoi hoi… Ja, er is inmiddels veel gebeurd hier. Leuk dat je even komt kijken en ons vertelt over Luna. Wat gaat ze goed zeg!! Jeetje, tanden en al heen- en terug rollen… Hier doet meneertje rustig aan :p

@ Meikie: Leuke maar drukke dag dus… Veel plezier met film kijken.

@ BabyR: Heel veel plezier morgen met z’n drietjes, geniet lekker van je extra dagje vrij!!

@ Slapen: Hier ongeveer hetzelfde Rrianne. Micah gaat ook maar met z’n handen heen en weer waardoor hij zichzelf weer wakker mept (hihi). Dat doet hij dus ’s nachts ook en dan ben ik ook weer ruim een uur bezig om hem slapende te krijgen.
    Ik haal hem dan wel uit bed om te sussen en na de schone luier gaan we gewoon lekker knuffelen. Speen erin en maar heen- en weer wiegen. Als ik hem dan op bed wil leggen dan heeft hij weer zo’n schrik-reactie en maaien zijn armen weer. Wanneer hij wel zo goed als slaapt houd ik zijn handjes zachtjes tegen zodat hij weet en voelt dat ik er ben.
    Eindelijk slaapt hij dan weer….

@ Brood: Geven jullie allemaal wit brood?? Hier gewoon bruin brood en Micah vind het geweldig en gaat goed.

Zooo… Heel verhaal geworden :cool:
    Ik ga nu lekker op de bank zitten en tv kijken. Fijne dag allemaal morgen!!

16. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Babylijst

Poookie en S.tijn
    13-09: 2060 gr - 45 cm
    27-04: 8660 gr - 67 cm
    Wherona en Davey
    15-09: 3125 gr - 47 cm
    24-04: 9100 gr - 74 cm
    Rica en Loïs
    23-09: 2895 gr - 49 cm
    10-04: 7015 gr - 69 cm
    Wapje en Mica
    26-09: 3430 gr - 50 cm
    05-04: 7085 gr - 66,7 cm
    FmT en Fae
    21-09 2650 gr
    05-03 6150 gr
    Misja en Joël
    01-10: 3180 gr - 50 cm
    19-01: 6810 gr - 61 cm
    Princess en Lily
    03-10: 3670 gr - 50 cm
    12-04: 7545 gr - 65,5 cm
    Supermom en Niels
    04-10: 3875 gr - 52 cm
    29-03: 8145 gr - 67,5 cm
    Natalie78 en Jesse
    05-10: 5155 gr - 57 cm
    10-01: 8030 gr - 69 cm
    Elisabethbas en Timo
    06-10: 4890 gr - 56,5 cm
    02-04: 7800 gr - 69,3 cm
    Mama05 en Jairo
    07-10: 4300 gr - 55 cm
    16-04: 7540 gr - 70,5 cm
    Rrianne en L.ars
    08-10: 3470 gr - 52 cm

13-04: 8400 gr - 72 cm
    Linda0509 en Gijs
    09-10: 3620 gr - 50 cm
    06-04: 7890 gr - 69 cm
    Sandra2 en Thijs
    10-10: 4500 gr - 56 cm
    26-01: 7562 gr - 68 cm
    Mumtobe en D.elani
    10-10: 2970 gr - 51 cm
    19-04: 9370 gr - 70 cm
    Mbtc en J
    10-10: 3040 gr - 45 cm
    13-03: 5540 gr - 61 cm
    VanEke en Elke
    11-10: 2912 gr - 50 cm
    10-04: 7770 gr - 66 cm
    Wendyw80 en Nienke
    13-10: 3990 gr - 52 cm
    13-04: 7220 gr - 65 cm
    Sahi en Yanna
    14-10: 2580 gr - 46 cm
    02-04: 7240 gr - 65 cm
    Waterlelie en S.ofie
    19-10: 3225 gr - 50 cm
    21-02: 5630 gr - 61 cm
    Géjanne en Dinand
    19-10: 4450 gr - 55 cm
    07-03: 7075 gr - 66 cm
    Dolfijntjes en Mirthe

21-10: 3630 gr - 49 cm
    09-02: 6670 gr - 65 cm
    Daantje2011 en F.eline Sophie
    27-10: 3640 gr - 50 cm
    05-03: 7040 gr - 62,6 cm
    Daanquinty en Jarey
    27-10: 4000 gr - 54 cm
    03-01: 5600 gr - 62 cm
    Karine en Micah Toni Léon
    28-10: 3760 gr - 52 cm
    26-04: 8610 gr - 70 cm
    Guapetona en N.oam
    30-10: 3710 gr - 56 cm
    05-01: 6005 gr - 64 cm
    Meikie en Jordy
    02-11: 4400 gr - 54 cm
    12-03: 8405 gr - 67 cm

LittleAngel en M.athijs
    wat is zijn geboortedatum?
    3175 gr - 48 cm
    24-04: 6470 gr - 65 cm

** Bijgewerkt tot 29 april (N.iels & S.tijn toegevoegd)

Bij wijzigingen graag even een PB naar mij sturen ;)

Als je er NIET meer op wilt, kan dat ook veranderd worden...

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo wat een gare dag... heel de dag misselijk geweest, nu gaat het wel weer. denk dat ik gewoon oververmoeid was, heb mezelf de laatste weken/maanden niet veel rust gegund. Nu weer redelijk goed in mn vel, morgen weer een topdag van maken.

heb wel bijgelezen, maar niet heel de dag gereageerd... Ben echt te gaar ;)

rrianne: Yanna is altijd druk met die handjes bezig. Het CB zei al vanaf het begin dat we moesten gaan bakeren. Ik ben niet tegen inbakeren, maar ze sliep/slaapt goed, dus vind het niet nodig.
    Ze deed altijd haar handjes boven de dekens, ze wil niet ingestopt worden. Nu zonder deken, omdat ze er steeds onder kruipt.

karine: bah, ongesteld :(
    en micah koorts, dat is helemaal balen :(
    dat bruine brood: geef je dan lichtbruin brood?

muts: welkom terug

Yanna was wel erg blij met zo'n saaie dag. Helemaal uitgerust, veel meer geslapen dan normaal. Dus was er ook stiekem aan toe :)
    Net tijdens de fles viel ze in slaap, dus heerlijk een uur met een slapende baby tegen me aan gelegen, wat is dat toch lekker zeg :D
    En toen ze een beetje begon te draaien heb ik haar in bed gelegd en nu ligt ze weer te kletsen :D Valt vast vanzelf wel in slaap, ze vindt de rust van haar kamertje vaak wel fijn :)

Allemaal veel plezier morgen op QDay!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
  19. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zeg, ik heb hier maanden mee geschreven, ook in het zwangerschapstopic. En ik keek toevallig gisteren weer een keer omdat ik oprecht geïnteresseerd was in hoe het met iedereen ging. En ik schrok want ik had eigenlijk alleen leuke dingen verwacht.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ Daantje, mooi he die bekkies die ze kunnen trekken als ze weer iets anders eten. Jordy kan dat ook zo goed. Vandaag heeft hij lekker vis met groente op, was ook weer even nieuw hahaha

@ Brood, hier ook eerst even witbrood gedaan. Nu gewoon tarwebrood, gaat erg goed moet ik zeggen....

@ Muts, welkom terug. Leuk om te lezen dat alles goed is met Luna! Wbt de reaktie die je kreeg kan ik enig sinds wel begrijpen. Ik weet wel dat je het lief bedoeld, maar er zijn al meerdere mensen ineens geweest die ook ineens aan het meelezen waren en wilden weten wat er aan de hand was. Waarschijnlijk is het ook gewoon toeval dat je net nu weer om een hoekje komt kijken...:)

@ Rrianne, dat is nou het stomme van alles.... Ik heb er geen foto van gemaakt.... Heb wel foto van Jordy met een kalf of babygeitjes....;)

@ BabyR, geniet maar lekker dan morgen!!!

Nou filmpje word em niet vanavond. Zitten nu Buch in de bajes te kijken :D

Deel Deze Pagina