Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    goede avond meiden,

sorry ben jullie lekker aan het verwaarlozen. van de week 3 dagen ziek gewerkt. was gewoon zo nodig. en donderdag en gisteren cursus bhv gehad. en weet ook gelijk dat ik geslaagd ben. dus ik kan branden blussen en reanimeren:D

@antohermom: welkom hier, gezellig dat je mee komt kletsen. leuk ook twee van die stoere knullen. ik zal me ook eens even voorstellen.

ik ben pamsie, 27 jaar, mama van een meid (Char)lotte van 2,5 jaar en een zoon Valentijn van 24 oktober, de bevalling was heftig en zwaar. hij is in 4 uur het 3 kwartier geboren met maar 3 persweeen. Maar toen hij er half uit begon het bloed in de rondte te spuiten. ik moest snel door persen en even was er paniek. ze navelstreng was gescheurd hij is snel afgenaveld. en doordat ze erzo snel bij waren was het goed. hij bleek een hele korte navelstreng ( 25 cm) waar het normaal 60 cm is. mij is op het hart gedrukt dat we twee engeltjes op onze schouders hebben gehad 1 voor valentijn en een voor mij. valentijn is bij 38 weken zwangerschap geboren. had dit niet zo geweest was de kans groot dat de navelstreng in me buik was gescheurd en we het beide niet overleefd hadden.
    ik kan dit nog steeds moeilijk los laten.

@rica: haha dat ei verhaal. lol. ik duim voor jullie mee dat het gelijk raak is. en morgen je kleine meid alweer een dreumes ;) gaat hard he!!

@slapen: valentijn heeft een pyama met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen.

@eten: alles met de pot mee, en 4 flesjes melk per dag.

2. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    oeps lang verhaal geworden:p

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @sahi: jemig zeg!! ik zou kijken of je het geld nog terug kan halen. of achter de laptop aan gaan.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hier is de 'onrust' geloof ik weer terug, overdag erg mopperig en alweer twee dagen voor zes uur wakker. Gelukkig gaan de nachten nog goed (afklopppeeeeennnn)!

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!

@ Sahi: neeeee... Dat méén je niet!!! En nu?? Wat zei vriendlief?

@ Rrianne: Getsie... Ook een jammerig jochie. Hier ook hoor!

@ Wherona: Micah ook snotverkouden! Druipt gewoon zijn neus uit, arm ding.

@ Pamsie: Wat een bevalling joh! Snap dat je er nog mee zit, zeker nu hij bijna 1 is!

@ mama05: Leuk die MP pagina op FB! Scheelt een hele hoop. Wat jammer dat de nachten nog steeds niet denderend gaan!

@ Linda: Ik hou ook niet van onaangekondigd bezoek, maar dat hebben we hier nooit ;)

@ Rica: Van harte gefeliciteerd met L!!!!!! Hieperdepiep, ze is al weer 1 jaar!!!!!

Hier een goede nacht gehad terwijl ik me in had gesteld op anders :)
    Ook hier een super verkouden mannetje. Daardoor ook pieperig, moet maar.
    We gaan straks even gezellig met z'n viertjes zwemmen... Alweer te lang geleden ;)
    Fotoshoot foto's nog niet hier trouwens, dus kan nog niets spammen :D

6. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Gefeliciteerd voor L.!!

Fijne dag vandaag jullie :)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Rica en Lois: Gefeliciteerd!!!

@laptop; die lui zijn in het weekend niet te bereiken, dus maandag reactie op ons bericht die we gestuurd hebben. En als ze moeilijk doen, laten we de bank het geld terughalen.

@terrorristjes: Yanna trekt ook steeds stekkers uit de stopcontacten. Nu zijn de stopcontacten wel beveiligd, maar toch irritant, dan weer een licht uit, of een laptop zonder stroom, hihi
    En ze wil sowieso elke keer alles doen wat niet mag, terwijl er bergen met speelgoed liggen...

@haren; schandalig he! Als ze nou inderdaad een leuk feestje bouwden, dan vond ik het wel grappig, maar om zo'n dorp nou helemaal te vernielen! Stelletje gekken!
    ik denk dat het heel anders was geweest, als het niet zo groot in het nieuws was gekomen...

poookie: is stijn alweer een beetje beter?

mama: wat leuk, een MP via FB!

wherona: wat cool dat hij begint te schuiven/kruipen :D

linda: ik heb dat met mijn eigen vader, terwijl ik me ook altijd even mentaal wil voorbereiden op zijn bezoek. ik kan me daar erg aan storen en houd hem daarom nu heel erg op afstand, gevoelsmatig. Ik ben ook heel streng in mijn communicatie naar hem toe, en hij heeft het niet eens door... En het gaat echt om de manier waarop he?

babyr: gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen zijn! Hebben jullie het nog goed gevierd?

pamsie: weer een beetje beter? Gefeliciteerd met je bhv papiertje :D
    Wat een heftig bevallingsverhaal zeg, jeetje!! Natuurlijk ben je daar nog ondersteboven van!
    4 flesjes nog? Welke tijden drinkt hij melk? Wij zitten op 2 a 3 flessen, wisselt per dag. maar ik wil liever naar 2 flessen, maar als zij die 3e nog zo lekker vindt...

rrianne: heeft ie vannacht wel goed geslapen?

karine: veel plezier met zwemmen!

zo, iedereen weer gehad :) Zo even een wasje doen en daarna visite van schoonouders.
    Yanna heeft ons heerlijk laten uitslapen, dus we moeten ineens haasten, hihi ;)
    Yanna is trouwens ineens aan het wijzen naar alles en 'dat' erbij aan het zeggen, zo schattig!

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, gefeliciteerd met jullie lieve kleine meisje, maak er een top dag van!

Karine, lekker is dat dan, vooral als je je al voorbereid hebt op een slechte nacht. Veel zwem-plezier! En ben ook erg benieuwd naar jullie foto:D

Pamsie, jou bevallingsverhaal kende ik nog niet, heftig. Kan me heel goed voorstellen dat je het nog niet echt een plekje hebt kunnen geven. Heb je er over nagedacht om er met iemand over te praten?

Sahi, was het wel een wat 'bekende' site? Geld terug halen? Volgens mij kan dat niet zomaar omdat je zelf toestemming hebt gegeven. Ik heb dat ooit een x geprobeerd toen ik via MP opgelicht ben.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rica van harte gefeliciteerd met Lois onze 3e dreumes :D

@Pamsie jemig wat heftig zeg

@Karine lekker zwemmen geniet ervan

@nacht was weer bagger om 2 uur wakker en hoesten wat niet wou stoppen en toen weer om 5 uur toen maar bij me genomen in bed en heeft ie tot 7 uur geslapen toen ontbijtje en heeft ie nog een half uurtje geslapen. Nu ligt ie weer op bed. Hij is goed verkouden het arm menneke.

voor de rest ga ik er een luie zondag van maken :D

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Wou ik ook nog effe vertellen soms twijfel ik toch over een 2e ik zou het echt heel graag willen maar ben ten eerste bang voor weer een vroeg geboorte en wil dat eigenlijk niet nog eens mee maken en ik moet heel eerlijk zeggen dat die gebroken nachten toch wel erg zwaar waren en als ik dan ook nog eens een dreumes heb rond lopen weet ik niet of ik dat wel aan kan. En toch wil ik graag een 2e zucht maar goed we zijn er nog niet aan begonnen maar het spookt wel door mijn hoofd heen.

Mijn vriend heeft overigens precies hetzelfde misschien zijn we gewoon nog niet klaar voor een 2e. Zo dat moest ik ook weer effe kwijt :D

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    HIEP HIEP HOERA! LOÏS IS JARIG!!? Gefeliciteerd mama, papa en Loïs!

Wherona, kijk het gewoon allemaal nog even aan. Je hoeft nu niet te beslissen. Als jullie er klaar voor zijn, dan weet je het!

Pamsie, wat een heftig bevallingsverhaal. Snap dat het tijd kost om dat een plekje te geven.
    Kom jim trouwens ook naar de meeting 10 november? Zag dat je niet in de datumprikker stond.

Hier ook een rustige zondag. Loop nog steeds met hoofdpijn. Gisteren hebben we wel gezeild, dat was heerlijk, frisse lucht. Helaas was Timo niet lekker, 's ochtends al aan het jengelen en hij wilde veel slapen. Eerst op de boot twee iir in de manduca omdat het op bed niet lukte. Toen twee uur later weer anderhalf uur in bed. 's Avonds thuis een ernome grote en vieze poepluier en toen een hele opgeluchte glimlach! Blijkbaar had dat hem de hele dag dwars gezeten.
    Vanochtend was het half 10. Moest er vannacht wel even uit, voor de eerste keer in drie maanden... Denk een droom, want hij wilde lekker bij mij op mijn schouder liggen en toen was alles goed. Na een kleine 10 minuutjes weer in bed gelegd en doorgeslapen.

Strakjes gaan we bij de overburen eten, verder geen plannen vandaag.

12. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Lois met je eerste verjaardag! Hele gezellige dag vandaag en geniet van alle aandacht en cadeaus!!!!

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rica: Van harte gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je meisje!

@ Meikie: Blegh wat vies die poepbroeken!

@ Rianne: Tegenwoordig is dat wel zo'n beetje normaal dat hij zo weinig slaapt helaas..
    hij doet ook nog maar 1 slaapje en als hij dan na zo'n korte tijd wakker wordt is het over
    voor de rest van de dag!
    vreselijk dat feestje in Haren!
    Herkenbaar die nachten.. hier ook, gister hebben we hem weer 1,5 uur laten huilen en vannacht sliep hij weer door..
    gekke ventjes!

@ Sahi: Ja kamer helemaal dreumesproof maken is een optie en ik ga nu ook kijken voor plakkende "slotjes" voor op de kasten
    maar de doorgang naar de keuken kan ik niet permanent afsluiten (of een heel duur hek kopen)
    en de dvd speler e.d. kan ik ook nergens anders laten als in het tv kastje (2 deurtjes en in het midden een open stuk
    voor dvd speler enzo) bekers of glazen drinken staan toch op de salontafel vaak, en de eettafel moet ook gedekt worden (laatst'
    stond hij met de borden in zn handen, hij trekt ze van de tafel af) dus dan moet hij al meteen in zijn stoel en dan wil hij ook
    eten dus is het brullen enzo..

@ Linda: oohhh wat herkenbaar.. zo is hier een ruzie begonnen die 1,5 jaar geduurd heeft, ik heb het nog steeds allemaal gedaan
    maar inmiddels is het contact weer een beetje hersteld ;)

@ Babyr: Gefeliciteerd, lekker even samen de hort op!

@ Wherona: haha nog even volop van genieten hahaha
    beterschap voor je ventje.. dat snot ook altijd!
    pfoe wat een nacht.. als er dit soort twijfels zijn zou ik idd ook zeggen dat jullie er nog niet
    klaar voor zijn, maar geen ramp toch? je hebt alle tijd toch, kids hoeven niet zo dicht op elkaar te zitten toch?

@ Sahi: aaaaahhh dat is een naaistreek zeg! hopelijk kunnen jullie nog iets doen!
    leuk dat wijzen en dat zeggen!

@ Pookie: Jeps hier ook al dat soort streken.. van kabels is hij helemaal idolaat!
    en ja klimmen, praat me er niet over.. hij is al een keer heel hard met zn hoofd op de grond uit het bedje van D.imara
    gevallen maar heeft er NIKS van geleerd..
    gets, klinkt alsof Stijn niet helemaal lekker in zn velletje zit, beterschap!
    van tandjes/kiesjes krijgen ze geen echte koorts, hooguit wat verhoging, ben dus bang dat er wel iets anders
    zit te wringen bij Stijn, van ooronsteking hoef je trouwens niets te zien, dat wordt pas zichtbaar als het klapt, dan
    komt de troep eruit maar dan is ook de pijn weg want de druk is eraf, misschien tocg even laten checken als hij er zoveel aan zit!

@ Mama05: Tja en de combi met dwarse peuterpuber is ook echt killing..
    Handig zeg zo'n marktplaats.. ben niet zo'n topografisch wonder maar woon je dan toevallig in de buurt van Kampen?
    daar heb ik er namelijk ook iemand over gehoord ;)

@ Pamsie: Jeetje wat een heftig verhaal van je bevalling zeg.. brr..
    is er nog iets erfelijks aan die korte navelstreng of "domme pech"

@ EB: He gets, klinkt idd alsof hem dat erg dwars heeft gezeten, gelukkig is hij het kwijt!

14. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Zo weer thuis vanmorgen even bij jarige jop Lois geweest!! Man was met de meiden na ballorig gegaan ik na de verjaardag ook heeft Jairo nog ff lekker in de ballenbak gespeeld!!

Mumtobe ik woon ongeveer 30 kilometer van Zwolle dus op zich niet zo ver maar volgens mij zijn er meer heet kledinghoek en dan je kengetal van telefoon en is het bij je in de buurt!!

Pamsie jeetje zeg wat een verhaal had ik nog niet eerder gelezen!!! Kan me voorstellen dat het best moeilijk te bevatten is!!

Wherona misschien ben je nog niet klaar voor een tweede je hebt nog even de tijd toch!!! Bij ons zit er 3.5 jaar tussen alle drie ik vond dat heerlijk eerst genieten met elkaar dan zijn ze ook wat zelfstandiger

15. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    HIEPERDEPIEPERDEPIEP! Gefeliciteerd Lois en papa en mama!

Pamsie pfffff heftig meid!!

2e, ook hier af en toe nog een twijfel hoor. Denk soms ook dat ik t niet aankan, maar soms denk ik weer van wel, en wil ik t heel graag. En dan nu met mn cyclus die in de war is, denk ik meteen weer t ergste

Sahi en Rrianne en Mum, was heeeeeel leuk en bedankt voor jullie felicitaties!

Meeting, is die al zeker op de 10e?

Mama wat leuk dat je bij lois was! ? Kom je ook naar Romee? Die is de 19e jarig maar vier het de 20e ;)

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Baby r waar woon je??? Als het niet te ver is kom ik;) ben gek op taart Hihihi

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, dat is precies ook onze twijfel. Aan de ene kant denk ik, daar komen we ook wel doorheen, we zijn nu al zoveel weer vergeten. Maar aan de andere kant, ik vond de eerste maanden behoorlijk pittig, zeker de gebroken nachten en het herstel van de bevalling heeft ook zo zn tijd nodig gehad. Maar... er zijn ook genoeg maarrssss om er niet te lang mee te wachten. Teveel leeftijd bv zou ik ook zonde vinden en zeker omdat we natuurlijk nooit weten hoelang we 'bezig' zullen zijn ivm pcos. Wil zowiezo wachten totdat L. 1,5 is en dan zien we wel verder.

Mum, ik hoef hier ook niks op de salontafel te zetten, maar denk dat ieder kind dat doet. Ik heb gister hele handige plakkende slotjes (wilde ook geen gaten in onze meubels) gevonden bij de Etos, 2 voor 3,95. Ideaal.

Hihih had mn bordje met wat curry op de bank laten staan, terwijl ik in de keuken sta is het opeens wel erg stil, smeert mnr alles onder de curry, hihih gelukkig niet in ons vloerkleed (beige) en is de bank van leer, pfieuuwww!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rrianne: wij hebben via bobshop.nl besteld, niet zo heel bekend, maar op zich gewoon goed aangeschreven. Ik dacht dat we dat geld konden terughalen via de bank, maar nog niet achteraan gegaan
    aaahhh zo'n curry ongelukje, dat is inmiddels te verwachten, hihi ;) Wel balen

wherona: he balen weer, die nacht :(

@ 2e, ik ben er de ene keer helemaal aan toe, de andere keer twijfel ik enorm. Dus zolang ik twijfel, laten we het even zo. Ik wil op zn minst tot oud en nieuw wachten en het liefst tot april/mei, vriendje wil het liefst nu al een 2e, dus we zien wel even hoe het loopt.

EB: heerlijk joh, dat zeilen :D

mum: wij kunnen de keuken ook niet afsluiten, dus bij het uitruimen en inruimen van de vaatwasser is dat wel vervelend en vriendje moet nog even leren de kasten achter zn kont dicht te doen (Yanna had nu de kattensnoepjes gepikt). Maar verder gaat het wel hier in huis
    en de dvd speler en dat soort dingen zitten nu dus afgeschermd

@leren: Ze leren nu inderdaad nog niks van vallen, hete en pijnlijke dingen, dat soort dingen, ze doen het zo 10x weer

Schoonouders zijn weer naar huis, was wel even gezellig en nuttig, zonnescherm opgehangen (na de zomer, haha) en de box opgeruimd :D Ben zo blij met de ruimte in de woonkamer :D

19. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Avond dames!

@Rica van harte met jullie kleine meisje! Nu een echte dreumes! :D

@Wherona heel herkenbaar je gevoel over een 2e kindje. Ik heb het allemaal zo heftig ervaren de eerste maanden, en nu nog vind ik het soms rete-zwaar... Dus een 2e hier voorlopig echt nog niet...

@Mum als Stijn morgen weer koorts heeft gaan we zeker even langs de dokter, hij zat vandaag weer regelmatig aan zijn oortjes. Zat vanavond zelf met tranen in mijn ogen, mijn arme ventje zo ziekjes... :(

@Rrianne hihi curry feestje, tja kan gebeuren hihi ;)

@Sahi wij hadden t van de week ook nog over de box en om die evt al op te ruimen, maar er zijn nog wel een paar redenen waarom ik 'm nog even wil laten staan...

Bah, hier nu echt een ziekig kindje. Net weer 39.2 koorts en vanmiddag 3 poepluiers welke zich opbouwde naar diarree, ging nog maar net goed met zijn kleding, gelukkig lag ie de laatste op zijn buik te produceren, anders had ik 'm schone kleren aan kunnen doen haha! Warme hap ging er kokhalzend in, en 2x over ook weer met een straal eruit. Toetje bleef er wel in... Nu met een zetpil op bed, hij was echt heel erg moe en keek ook heel suffig uit. Hopelijk gaat t vannacht goed, afgelopen nacht was ik stappen en R bleef thuis ivm zieke Stijn, die is uiteindelijk pas om 3:15 in slaap gevallen nadat ie rond 1 uur wakker was geworden, arme R :(

Vanavond is R stappen, en blijf ik thuis bij Stijn... Hopelijk gaat t goed, ik vind het zo sneu om hem zo ziekjes te zien... Breekt echt mijn hart! Moet zelf nog eten nu, maar doordat Stijn zo moest spugen tijdens het eten heb ik totaal geen honger, en heb ook geen puf om te gaan koken... Misschien maar een pizza bestellen ofzo later vanavond...

Ik ga lekker op de bank, verwarming hoog, en lekker tv kijken... Fijne avond dames.

20. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @sahi: pff balen nog tot maandag wachten. Lang verhaal van de flesjes maar valentijn drinkt s'nachts ook nog dus bij het ontbijt, lunch, om 20.00 en s'nachts rond 2 uur.
    schattig dat wijzen he!

@Rrianne: nee ik had me verhaal hier nog nooit vertelt. ik twijfel of dat idd niet goed voor me zou zijn.

@wherona: sneu dat Davey zo verkouden is, ik snap het wel een tweede kindje erbij is toch weer heel wat anders. denk er gewoon nog rustig over na. het hoeft niet gelijk nu toch

Deel Deze Pagina