Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen
    Hier een goede nacht gehad. Helaas er wel een paar keer uitgemoeten voor de speen, maar dat is niet heel erg.

@rrianne ja is inderdaad lastig. Vanacht heeft ze lange pyama, winterslaapzak zonder mouwen en duodeken. Nu is ze net wakker maar vandaag is dat niet erg. Drukke planning nl.

@sahi Owww wat leuk. Ben ik wel nieuwsgierig.

@eb ja lastig. Mirthe heeft dat ook wel een beetje. Vooral met brood. Dus ben vaak al heel blij als ze wat eet. De fles wil ze dan gelukkig wel hebben. Ik denk nl. dat het door de tanden komen. Dat ze er dan last van heeft met het eten. Misschien dat eten van hem iets langer doorkoken of even pureren. Maar het komt wel weer goed.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou die koemelk; ze werd echt super boos. dat kan aan meerdere dingen liggen hoor, ze had gewoon enorme trek, omdat ze gisteravond geen fles op had. En het was in de tuitbeker. Dus dit weekend gewoon nog een paar keer proberen.
    Ze is nu in de plunderstand en de ik-doe-alles-wat-niet-mag-stand... Ik kan er zelf nu niet zo heel goed tegen, dus beetje vermoeiend...

3. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Heerlijk herkenbaar jullie verhalen!! Ik denk gewoon aan een fase en bij ons zijn ook de kiezen schuldig heeft drie hele grote bobbels achterin zijn mond die vuurrood zijn en waarvan een er ook een mega bloeduitstorting heeft. Wij gaan niet moeilijk doen met eten werkt alleen maar averechts weten we uit ervaring aangezien ik zelf een hele slechte eter was vroeger haha. Gisteren hadden we nasi gemaakt voor Gijs zonder de zakjes met kruiden en na 5 happen was hij er klaar mee. Terwijl hij van de week zo een heel bord risotto op at. Nasi is mssn dan wat te droog voor hem. Eerst hebben we zelf verder gegeten en na het afruimen hebben we Gijs een potje gegeven en dat ging er binnen no time in. Ik geef het dan niet meteen maar echt flink wat later. De rest van de week is het wel goed gegaan maar dan kan hij veel zelf pakken en eten zoals stukjes vlees of vis. Wij denken dat ook dat er wat mee te maken heeft bij hem. Geef hem bijvoorbeeld boerenkool en een stukje worst en het is zo op.

Maar blijft gissen en blijft lastig haha

Hier nog even heel hard door bikkelen en dan vakantie!! Ga vanmiddag met mijn moeder naar prenatal kijken of we nog wat kunnen vinden voor Gijs haha.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    linda: ik merk bij Yanna dat een stevige smaak juist erg fijn vindt, die eet sinds een paar weken gewoon de nasi-kruiden mee en dan eet ze met smaak! en als ik dus een apart hapje met minder kruiden maak, dan vindt ze het niet zo...
    al lust ze sowieso echt alles hoor!

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Tanden hier 6 tandjes zie verder wel heel wat bobbels, kwijl en witte plekken

@Slapen hier 2 slaapjes tussen 10.00-12.00 en tussen 16.00-17.30 heerlijk!

@EB snap je gevoel wel betreft het eten je bent toch een beetje bang dat hij te weinig binnen krijgt maar het is ook een fase he het CB heeft me daar ook al voor gewaarschuwd en verteld dat we der geen groot drama van moesten maken zei vertelde me ook dat je hem alleen op de standaard tijden eten moest aanbieden en als ie dat dan niet wilt niets buiten de tijden om geven.

@Sahi slecht geslapen? Is je wondje alweer goed hersteld?

@Eten Davey is (tot nu toe) een hele makkelijke eter hij lust werkelijk alles (nog wel) Ik ben zelf ook een hele makkelijke eter mijn vriend op zich ook wel dus wie weet. Voorlopig gaat het nog goed maar zou zomaar om kunnen slaan.

@Poookie hoe is het met jullie? En hoe gaat het met jouw vermoeidheid merk je al verbetering door de medicijnen?

@Wapje hoe was de verjaardag van M.ica? is ze goed verwend

@Linda succes met het shoppen bij Prenatal bijna vakantie

@Vaneke dat kan erg vermoeiend zijn als ze alleen maar door je vermaakt wilt worden hebben wij ook gehad een periode maar is nu gelukkig weer voorbij.

@Meikie ga je nog baby zwemmen met Jordy?

@MBTC al bij de ha geweest met J.?

@Karine sterkte vandaag met de studiedag

@Mama05 van harte gefeliciteerd alweer 7 jaar

@Waterlelie hoe is het bij jullie?

@ll Davey gaat momenteel als een speer hihi hij kan nu van zitten naar buik en van buik naar zitten, kan nu ook zelf gaan zitten, trekt zich op, gaat nu ook op handen en knieën zitten en soms op handen en voeten hihihi, in zijn loopstoel begint ie nu ook kleine stukjes naar voren te lopen. Hihi wat kun je dan super trots zijn he om die kleine dingetjes.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    #2986 Rica, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    mama gefeliciteerd met jullie grote meid!

hier ook sahi, gister nasi, nou die wortels wou ze dus echt niet meer hebben na dit lekkernij te hebben geproeft. :)

ik ben nog steeds snipverkouden en niet helemaal fit.

vaneke hier precies hetzelfde, ze kan zich wel vermaken maar komt na een paar minuten weer naar mij toe om aandacht op te eisen, soms best vervelend als je iets aan het doen bent ja :)

verder niet gelezen ik moet weer snel verder, werken :(:(:(

ohja wou nog ff weten, waarin slapen jullie kindjes. ze heeft nu nog een romper met korte mouw en winterslaapzak(met mouw) aan maar voor straks als de nachten ook kouder worden hoe gaan jullie het dan doen? Een pyama en winterslaapzak?
    Ik durf haast geen dekens te gebruiken aangezien ze door het hele bed heen kroelt.
    rianne ik heb trouwens middelmaat knuffels in de hoeken liggen zodat ze in ieder geval niet zo snel haar hoofd stoot maarja dan nog vind ik haar vaak in de knoop hoor ;)

7. Anothermom

Anothermom Niet meer actief

@eten, tja, die periodes komen en gaan helaas. Dat is wel lastig, maar heel goed wat je/jullie zeggen om er niet te veel aandacht aan te besteden. Dan is het zo weer voorbij. Ze eten toch wel als ze echt honger hebben.

@kleding, ik leg d.ex nu nog in een pyama in een dunnen slaapzak, maar als het echt kouder wordt stop ik hem in een romper met lange mouwen in een winterslaapzak (eventueel met mouwen). dekens werken hier ook niet, woelt het hele bed door.

@mama05, gefeliciteeerd!

@wherona, leuk he van die kleine aha! momenten. DAt kan hij.zij al! wauw! gisteren had ik dat toen we hieperdepiep zeiden en d.ex zijn handen omhoog deed en hraaa! zei!! kei schattig!

J.ob is vanacht ziek geweest van de antibiotica denk ik : ( twee keer flink overgegeven. Dikke brij. Iemand ervaring met geven van antibiotica en ziek worden? wat kun je doen om dit te voorkomen? of blijven ze dit 10 dagen doen?

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Wherona: Ik heb Yanna alleen rond 6u even gehoord, maar ze is zo humeurig, misschien heeft ze toch minder goed geslapen dan we dachten.
    Mijn wondje gaat de goede kant op, dus zal wel goed komen
    oh wat gaat Davey ineens goed zeg :D Als ze dit doorkrijgen, gaat het ineens supersnel he!

rica: ook wel logisch eigenlijk, lekker wat smaak :) Zeker omdat ze de smaak van papa heeft, lekker pittig en zeker niet te saai
    Yanna sliep vannacht in een slaapzak zonder mouwen en ook een romper korte mouwen. Heeft ze geen last van, ze is nogal een warmbroeier. Slaapzak met mouwen vindt ze niet leuk, raakt ze echt van in paniek, dus als het koud is doe ik een romper lange mouw aan of een shirtje. Ik ga volgende week shoppen voor pyama's enzo. ik ga in de winter toch maar aan de dekens hoor, ze zijn nou groot genoeg om er niet in te stikken toch?

anothermom: ik weet van mezelf dat je de eerste dagen van de kuur wat ellendig voelt, maar dat het vanzelf gaat opknappen. Maar misschien even de HA bellen voor de zekerheid? Kan ook dat hij er niet tegen kan, toch?

vriendje is ziek thuis, oppas vriendinnetje komt dus straks lekker hierheen, heeft ze nu nog even dr handen vrij. Vriendje is niet dusdanig ziek dat hij niet voor Yanna kan zorgen, hij moet alleen steeds naar de wc enzo :(
    Yanna had vanmorgen ook al een dunne poepbroek, dus er heerst hier wat, misschien dat ze daarom ook moppert. Ik hoop maar dat ik gespaard blijf!

9. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Even snelle reactie

Mama gefeli!

Anotherwoman: Hoiii sorry helemaal geen welkom geheten haha, dus bij deze, welkom ;)

Hier druk bezig met de nieuwe woning.
    Ik word lichtelijk gestoord van mezelf, ik twijfel werkelijk aan alles.
    Zuchttttttttttttttttttttt
    En dan heb ik wat moois gezien en dan ben ik thuis en dan twijfel ik alweer..

Ik ga weer gauw verder!

Kom vanavond even reageren!

10. Lucifer

Lucifer Lid

22 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees steeds alles (super herkenbaar allemaal) maar het lukt me gewoon niet om steeds te schrijven! Dit weekend waren we in CP (Superleuk!). Gister tot 18.30u op kantoor (gelukkig is dat niet elke dag zo) en daarna door naar etentje. Toen pas om 22u thuis en vanmorgen weer vroeg op.... Nu op werk en straks F halen en met vriend en F bij zusje en zwager eten.

In elk geval felicitaties voor de kindjes die 1 zijn geworden en hun mama's. Wat n mijlpaal!

Herkenbaar zijn jullie verhalen over twijfels over wat warm genoeg is vd nacht, soms mindere eetlust, en hele erge boefjes. F net zo, kan nu ook klimmen op de speelgoedkist. T lijkt wel n gems whaha!

Nou dames zwaai vanuit hier!

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daantje, ik zet je vraag over de puckabag even hier neer. Of hij breed genoeg is voor niet heel smalle kindjes. Ik weet het niet zeker, hij is inderdaad best smal. Voor Timo nu prima, maar of dat over een jaar nog zo is?
    Meikie, jullie hebben hem toch ook? Hoe is het met Jordy? Rrianne, hebben jullie er ook geen?

Rica, wij hebben Timo dus in de puckabag of in een winterslaapzak met pyama aan.

Eten, fijn te horen dat we niet de enige zijn. Ik ben vandaag ook weer begonnen met pureren, ongeveer de helft van zijn prakje is erin gegaan vandaag, aardappels, groenten en vlees. Brood ging vandaag ook niet, pap en fruit wel. Yoghurt ook. Alles bij elkaar krijgt hij dus genoeg binnen, daar geen zorgen.
    Dank Sahi voor de info, klinkt heel aannemelijk.

Koemelk, wij mengen met opvolgmelk. Nu 120 ml water, 4 schepjes poeder en 80 ml koemelk. Zo maken we het laatste pak opvolgmelk op, denk volgende week 90 water, 3 schepjes poeder en 110 koemelk. Dat een weekje volhouden en dan weer een schepje poeder minder.

Nu ga ik Expeditie Robinson kijken!

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Even een snelle reactie, ben er morgenochtend weer.

@ EB, ik ga denk ik toch voor de combisleeper. Kan een nieuwe overnemen voor 35 euro dus dat is wel een gunstige prijs. Daar kunnen bolle kindjes ook in.

@ sahi, slapen in een romper. Ieks, je hebt echt een warmbloedig beest :D.

Er is hier niemand met ervaring met de combisleeper hè?

Tot morgen!

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Avond!!

Moest even een stuk of 6 pagina's bijlezen, kletskousen! Vriendlief is nog steeds thuis, dus ik zit een stuk minder achter de laptop... Ik ga niet op iedereen reageren maar pluk even een paar onderwerpen eruit!

@Eet-probleem hebben we hier ook gehad in augustus, wat een drama was dat. Sindsdien eet ie fruit weer gepureerd, en brood wil ie alleen met jam haha. Met avondeten gaan de laatste happen vaak moeilijker, maar hij vind het prachtig als we klappen voor hem als ie dan toch nog een hap neemt. "Eerst happen, dan klappen" zeggen we dan altijd :D

@Slapen hier in een winterslaapzak zonder mouw, met pyjama eronder en een dun dekentje over, hij word 's morgens vaak met koude armpjes wakker. Nou ja, zolang ie doorslaapt heeft ie t vast niet erg koud!

@Koemelk gaat er hier echt niet in, niet gemengd, niet warm, gewoon helemaal niet, hij moet er niks van weten... Bij het ontbijt krijgt Stijn wel dreumesmelk met pap, 's middags krijgt ie een pakje/flesje yoghi en 's avonds een toetje, volgens het cb is dat genoeg zuivel zolang ik die ontbijtpap er maar in hou en geen brood geef 's morgens is dat goed.

@Zieke kindjes, ik hoop dat alle kids snel weer opgeknapt zijn. Hier nog wel wat vervelend... Oortjes klepperen, veel huilen en naar t hoofdje grijpen, volgens de HA waar we vanmiddag waren zou dit heel goed door de kiesjes kunnen komen. We moesten t maar even aankijken. Stijn hield zich trouwens heel goed bij de dokter, hij mocht alles met hem doen zonder protest en zonder gehuil! :D

@Spelen doet Stijn toch wel vaak alleen, hij pakt zelf zijn speelgoed en gaat dan spelen. Soms merk je wel dat ie even samen wil spelen en dat doen we dan ook met hem, blokjes stapelen, of balletje over rollen :)

@Wherona lief dat je er naar vraagt. Ben nog steeds veel moe, maar ik ga dan ook altijd veel te laat naar bed haha, dat zal ook wel deels het probleem zijn ;) Nee even zonder gekheid, ik moet over 2 weken weer bloedprikken en dan hoor ik hoe de waardes zijn. Dus even afwachten!

Verder is ons ventje nog altijd super actief, hij schuift het hele huis door, niks is veilig voor hem! Vanavond ging ie ineens staan in bad, hij hield zich wel vast aan de rand, maar dan nog vond ik t wel heel knap (en ook wel een beetje eng haha). Toen ie weer op zijn kontje plofte schrok ie wel, maar daarna probeerde hij zo weer te gaan staan, wat niet meer lukte haha.

Nou dat was het wel weer haha, ik heb nog 3 wasjes weg te vouwen, waar ik nu nog maar even aan ga beginnen! Doeeeeiiiiii

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hier ook even een zwaai... Ben enorm moe, vermoeiend om 4 dg te werken en zeer precies te plannen ivm de kindjes... Normaal 3 dg werken en nu dus studiedag.
    Was op zich wel leerzaam, maar put je ff anders uit dan normaal.
    Nu snel slapen, morgen vast weer 6 uur / half 7.

Welterusten!!

@ Wherona: Hoe is het met de locatie vd meeting??

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames,
    Nou Mirthe is weer goed gekeurd. Ze weegt 9430 gram en is 76cm. Keurig en netjes boven het gemiddelde. Ook 2 prikken gehad, maar hier is ze lang niet fit van. Vandaag even de markt over gegaan. Het is heel lang goed gegaan en rond 3 uur was het gebeurd. Dus snel op naar huis. In de auto is ze in slaap gevallen.

Rond het eten was het echt gebeurd. Ze heeft nog heerlijk bami mee gegeten (incl pakje saus) en toetje gehad. Tijdens het omkleden van de pyama alleen maar gehuild. De fles 90 water en 3 schepjes aangevuld tot 150 met koemelk. En lekker op bed. Heb haar niet meer gehoord.

@Slapen, Mirthe ligt in een korte mouwromper, met een lange pyama (incl. broek) in een winterslaapzak (zonder mouw) met een duodeken. Maar ben nog in twijfel over een dekbed. Ik krijg sterk het idee dat dit niet heel erg warm is. Wat zouden jullie doen. Officiël is het vanaf 2 jaar.

@wherona, Je mag zeker super trots zijn. Altijd leuk om te zien als ze zich weer ontwikkelen.

@anothermom, ik zou het zeker in de gaten houden. Misschien dat hij er niet over kan.

@sahi, zo dacht ik namelijk ook over dekens. Mirthe ligt altijd vrij stabiel in bed. Ze draait wel maar niet naar het voeteneind. Ik kreeg wel als tip van m'n go om de deken dan in de breedte te leggen (dus voeteneind vrij) mochten ze er al perongeluk onder raken (worst case scenario) dan kunnen ze aan de andere kant er weer onderuit komen.

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Daantje: oh ook wel een slaapzak hoor, maar nog wel blote armpjes. Ik twijfel er 's avonds wel eens over, maar 's ochtends is ze dus absoluut niet koud.
    Karine: lekker bijkomen vandaag!
    Dolfijnjes: yanna is wel zo'n woelwater, die slaapt ook wel eens zittend enzo. Doe je niks aan, ze gaat gewoon spelen tot ze ineens in slaap valt. Ik vind die deken ook lastig. Mij lijkt het wel lekker warm, ik heb zelf ook liever een deken dan extra kleding.

En weer ligt yanna nog te slapen en ben ik alweer wakker. Gisteren thuis met vriendje ook weer eens tot de xonclusie gekomen dat ik te veel van mezelf eis. Ik weet dat heel goed, maar hij zag het gisteren ook weer. Hij was ziek thuis en ik begon wat later met werken. Ik had de vaat en de prullenbakken gedaan en ben toen gaan nbiksen en zei later nog tegen vriendje: ja t lijkt zo net of ik nooit wat doe, maar dit is alleen vandaag hoor! En hij dacht: huh? Een vaat gedaan, prullenmbakken gedaan en dan niet op je gat mogen zitten omdat je nog even vrij hebt? Ik ben me daar nooit zo van bewust.
    En 's avonds zit ik dan te balen dat ik niet wat meer heb gedaan, omdat ik nu een berg was heb en heel de huiskamer een zooitje is. Vriendje snapt mij officieel niet meer :p haha! Ik mezelf soms ook niet meer ;)

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ dolfijnjes, ik zou nog niet kiezen voor een dekbed. Lijkt me een eng idee. Misschien is de combisleeper of puckabag wat voor je?

@ sahi, dat heb ik ook altijd als ik bv een late dienst draai. Dan ga ik s ochtends aan de bak en nog heel even zitten. Ik baal dan ook dat ik bv toch niet nog even de was gedaan heb.

@ poookie, zag de foto van Stijn op FB, leuk!

@ koemelk, hier gaat dat inmiddels prima. Ze krijgt in de ochtend nog 180 cc poedermelk en in de avond 120 cc. S middags geef ik haar 150cc koemelk, die warm ik een beetje voor haar op.

@ eten, ook daar momenteel geen problemen mee. Ze eet eigenlijk alles, al heeft ze ook wel eens een week dat ze niet goed eet. Aangezien ze nog steeds een spekkige baby is, maak ik me daar dan totaal niet druk om.

F heeft gelukkig weer doorgeslapen en ligt nu nog te snurken. Denk dat ze weer helemaal terug is in haar ritme na de vakantie.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Lucifer geeft toch niets je hoeft echt niet iedere dag iets te schrijven hoor.

@Rica pyjama en nog een dunne slaapzak zonder mouwen en dekentje als het kouder wordt heb ik een winterslaapzak met mouwen

@Melk gaat hier steeds beter ook de dreumesmelk gaat er in

@Poookie boter op brood telt ook mee en smeerkaas ook. Hihi ja dan moet je ook eerder je bed in, even afwachten dus op de waardes

@locatie meeting druk mee bezig ;)

@Dolfijnjes ik zou zelf een dekbed niet aandurven misschien een kruikje in het bedje om lekker voor te verwarmen

@Daantje heerlijk dat F. weer der ritme terug heeft

@Sahi euhm vriendje kan toch ook de vaat dan doen :) ik vindt het af en toe heerlijk op de bank hangen een goed boek of filmpje en effe niets in het huishouden doen hihi

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wherona: ja hij kan best de vaat doen ;) En dat vindt hij zelf ook, maar ik ben zo eigenwijs, hij moet dan 40 uur werken, 3 avonden school, dan vind ik dat ik het moet doen en dan doe ik het ook.
    Gisteren mocht ik verplicht niet helpen met de vaat 's avonds :p
    Ach, dit is iets waar ik tegen aan blijf lopen...

daantje: nou inderdaad, dan begin je laat en dan voel je je 's ochtends zo'n luilak... ik heb dat heel erg, zo stom ;)

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Sjonge veel zieke mensen, ik ook nog steeds! Bah!!! Ga weer aan het werk

Deel Deze Pagina