Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    #3041 karine, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    @ Wherona: En wat nou als we de datum verzetten?? En dan wel dat kasteel proberen voor een week later (of eerder)??

Misschien nogmaals iedereen datumprikker invullen?

Hier moeeeee.... Drukke dag met de kids. Veel nakijken en veel voorbereiding: morgen informatie avond voor de ouders, dus PowerPoint presentatie gemaakt. Zo nog de rest nakijken, als de boys op bed liggen...
    Druk, druk, druk... :D ;)

@ Linda: Fijne vakantie!!

@ Poookie: knuffel terug!

@ anotherwoman: Balen dat je rug niet wil! Fijn dat D nu loopt langs alles en de nachten weer rustiger zijn!

@ Dolfijnjes: Ja, ik had de gegevens ontvangen! Ik zal ze deze week verwerken in de babylijst.
    Dus als iemand anders nog CB gegevens heeft..... ;) :)

2. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

ff reactie opt werk dus even niet op iedereen, alleen ff zeggen dat deze week wel heel spannend is hier!! Vrijdag kan/mag ik testen, ergens deze week NOD. Mijn borsten voelen nu wel alsof ze op ontploffen staan, dus deze keer daarom spannend!! :)
    Reageer later weer ff op iedereen :)

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Heeeeeeey meiden!!!!
    jullie hebben lekker doorgekletst :p
    Sorry, maar ik heb momenteel even niet de fut om alles bij te houden..... Mijn leventje bestaat momenteel even uit werken, genieten van Jordy en slapen....
    Ik lees wel het een en ander over 'nee leren'. Hier werkt het heel goed om te zeggen; Nee Jordy dat mag niet. Hij kijkt me dan aan en dan leid ik hem af. Ik moet zeggen dat hij hier erg goed op reageerd. En natuurlijk blijf je achter zijn kont aanlopen want hij blijft proberen. Maar goed dat hoort er wel een beetje bij natuurlijk.

Jordy gaat momenteel weer erg snel. Hij loopt achter een loopkarretje. Deze geeft geen weerstand en loopt hij dus eigenlijk vrij met alleen wat steun. Van de week buiten wezen wandelen ermee. Dat was echt grappig, Jordy heeft ook zijn eerste blaadje 'ervaren' dat was zo grappig om te zien hahaha Was zo'n kastanjeblad, dus lekker groot hahaha
    Verder staat hij steeds vaker los, en dan schrikt hij vervolgens en zakt hij snel weer door zijn beentjes hahaha

@ Vaneke, spannend meid!!! Ik zal voor je duimen, was dit de vorige keer ook een positief teken?

@ Meeting, hoe staat het met het plannen er van? Wil het een beetje lukken?

@ Sahi, wat een schattig mutsje!!!

Nou ik ga er weer vandoor, ik probeer wat vaker langs te komen....;)

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    VanEke, sppaaaannneeeennnndddd! Duimen draaien!

Anotherwoman: Sterkte met je rug

Karine, succes met nakijken

Meikie, hoiii

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vaneke oooooh spannend, ik morgen mn ongie...had vanochtend iets roze/rode verloren maar dat was 1 keer en nu nog niks hoe hard ik ook mn best doen haha...ik dacht ahh op naar nr 2, geen probleem, we hebben geen haast maar nu er niks meer te zien is begin ik hem te knijpen...hoop toch niet dat mn cyclus in de war gaat raken en ik eindeloos op mn ongie moet wachten ;) In geen 2 jaar dit gehad!

verzetten prima maar ik moet het wel op tijd doorgeven op mijn werk, maar denk dat er meer zijn?

baby hoe voel je je???

sahi ahh wat een lieverd en leuk mutsje hoor!

pookie knuffel!!

hier loopt ze aan de hand maar die laat ik soms laag hangen en dan wiebel de wiebel doet ze het toch zelf maar zij denkt dat ik haar vast heb (heeft ze ook) maar ze steunt niet op mij zeg maar...ze is alleen zooo bang haha

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @daantje, heel herkenbaar. alleen als je haar ergens anders neer zet is t brullen. laatst had ze bufetkast open gemaakt en mn wijnglas (die ik van mn opa had gekregen) stuk gegooid. ik heel boos natuurlijk maar ook een rotzooi met al dat glas. pak haar op zet haar in de gang om te stofzuigen. brullen joh en tegen de deur aan slaan. er zit een temperamentje in hoor zo (en moet toegeven dat heeft ze van mij :S)

@wherona, jeetje idd konden ze dat niet eerder zeggen!
    @vaneke, SPANNEND!! ik duim voor je. hier gaat de klusronde
    ongeveer weer in. J is nu logeren bij opa en oma (andere opa en oma zijn op vakantie 2x op en neer naar h'sum gaat me toch echt te ver...)
    @rica, komt vanzelf kan je haar niet lokken met favo speelgoed of knuffel? zo is J gaan lopen. Oom hield knuffel vast tante had haar onder haar oksels vast en liet los. toen liep ze 12 stapjes om der knuffel te pakken. nog 2 dgn tot je nod spannend hoor!
    @knuffel, ook zon ding ze zit er nu echt aan vast geplakt. hij moet mee als we gaan eten, overal word dat ding mee naar toe gesleept terwijl ik t toch echt niet zo fijn vind als dat ding onder de macaronie vlekken zit :S gelukkig heb ik er 2 maar om de dag wassen is toch ook niet echt mn hobby.
    @slaan etc gelukkig ben ik niet de enige moeder die daar last van heeft. en ze doet het ook alleen maar bij mamma en niet bij pappa dat vind ik zo vreemd. maar pappa wilt ze ook geen kusjes geven dus misschien moet ik me vereerd voelen :p
    @ikea, net daar geweest om nieuw ledikant voor j te kopen voor bij opa en oma. gelijk naar ons nieuwe bed gekeken, opklap bank. straks willen we toch ieder aparte kamer dus gaan wij in de woonkamer slapen. nieuwe stoelen gezien voor aan de eettafel met een bankje er bij voor aan de andere kant. nu hopen dat we met de geluksloterij wat winnen :p anders toch ons potje aanspreken voor deze grote aankopen. ook mooie hoge stoel gezien voor aan de eettafel al past ze daar nog lang niet op.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anothermom: ik heb leren breien van mn moeder. Als je het frobelen een beetje in je hebt zitten, dan moet het met een youtube filmpje wel lukken lijkt me
    ik ben weer begonnen een jaar of 2 terug met wat goedkope wol van zeeman en wat breinaalden van mn moeder en daar brei ik nu nog steeds mee XD En daar dus het leuke mutsje van :)
    haken kan ik dan weer voor geen meter.
    En bij mij zijn het ook periodes, dan weer tijden niet en nu weer begonnen, hihi
    heb ook al 3 jaar een borduurwerk liggen XD

wherona: wat stom zeg! We moeten denk ik allemaal even meedenken, toch?!

karine: lekker druk dus :) Succes!
    oh ik heb je vergeten te pb'en met Yanna's CB cijfertjes!

vaneke: oh spannend ineens! Ik duim voor je hoor!

meikie: dat afleiden en nee zeggen is hier ook de truc hoor, werkt voorlopig prima lijkt me
    Yanna zou los kunnen staan, maar ze durft het niet zo goed. En dan staat ze heel verlegen met haar rug tegen mn benen, super schattig
    Dat los lopen en staan is echt even een kwestie van durven

rica: thnx :D
    leuk dat ze aan het handje meeloopt!

mbtc: hier ook zo'n karakterje, t heeft wel wat vind ik, ook al is het soms even lastig
    leuk he, ikea ;)

zo iedereen weer gehad. Ik ga lekker naar bedje, ben te verkouden en gaar. morgen dagje vrij :D

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    goede avond meiden,

excuus voor mijn afwezigheid!!

paar dagen ziek geweest. veel drukke dagen gehad, bhv-cursus gehad. maar wel mooi geslaagd, en valentijn heeft slaapproblemen. ik wordt echt lichtelijk gek!!

@dolfijntjes: ik zou nog geen dekbed doen hoor. schijnt toch wel gevaarlijk te zijn in verband met kans tot verstikking maar ook oververhitting kan optreden. Lotte gaat deze winter pas voor het eerst met een dekbed slapen. en ze is deze maand 2,5 jaar

@karine: wat een gave foto's van je mannen zeg!! al weet ik al wat een kanjers het zijn. op zich als er meer grote kinderen zijn vind ik het wel leuk om Lotte ook mee te nemen. dus ik hoor graag of Ryano zeker weten mee gaat tegen die tijd.

@eten: hier eet Valentijn met de pot mee. en krijgt bij elke maaltijd een flesje melk van 120 cc. we maken dit pak nog even op en dan gaan we over op koemelk. bij lotte ook in 1 keer overgegaan. alleen wel in het begin warm en daarna langzaam aan gewoon uit de koelkast.

@slapen: hier een kleine spook maar dat heb ik waarschijnlijk zelf veroorzaakt. praat er liever niet over. ben een beetje bang dat mensen, toch een oordeel klaar hebben. maar laten we het erop houden dat ik soms weinig slaap krijg.

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @spelen: Valentijn kan wel zelf goed spelen. en als hij aandacht wilt hoor je het snel genoeg. dat kan meneer aardig dwingen.

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @klussende meiden: spannend allemaal hoor.

@wherona: ik snap je twijfel wel. ik zou het gewoon rustig aan kijken. ik denk dat je snel genoeg merkt wanneer je erbeide aantoe bent. ik vind het wel pittig twee kindjes zo dicht op elkaar. Lotte was pas 1,5 toen Valentijn geboren werd.

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ pamsie, zoiets als: ik heb ze in slaap gewiegd en ze mogen altijd tussen me in slapen? :D maakt het je serieus iets uit wat een ander daarna vindt?

@ vaneke, WAAAAAAAAH ZELFS IK ZIT VOOR JOU IN SPANNING haha. Kom vrijdag meteen gluren hier! Op naar de eerste zwangere van ons topic. (telt snel....nog maar 5 maanden en dan gaan wij er ook wer voor yes)

@ Sahi, hopelijk morgen op zonder verkoudheid.

@ Meikie, hoi! Knap dat Jordy al zo goed loopt!

@ Karine, succes met je info avond morgen.

Ik zit momenteel op cursus en begin volgende week in m'n nieuwe baan. Zal daarom vanaf volgende week iets minder aanwezig zijn. Verder ook weinig nieuws. Ze heeft binnen een dag nog steeds niet geleerd wat nee is:D.

12. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @daantje: ja het zit me heel hoog! ik ben bang dat dit komt door de bevalling. ik ben zo bang geweest valentijn te verliezen dat ik teveel heb toegelaten en er nu niet meer vanaf komt. ( gewenning van hem) hij laat het niet meer toe te gaan slapen.

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @daantje: wat ga je voor baan doen? en wat voor cursus doe je?? ben niet nieuwschierig hoor:p

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Pamsie: altijd je hart volgen, ook al vindt een ander t pedagogisch onverantwoord of wat dan ook. Iedereen heeft z'n eigen ideeen. Ik heb een nogal aparte buurvrouw, lieve schat hoor, maar heel alternatief, ook in het opvoeden. Uit principe geen traphekjes, alles rapley, vanaf 2 maanden op t potje, natuurlijk bv en samen slapen. Ik ben er niet tegen, maar wij doen t anders, dat kan, we accepteren elkaars verschillen. Als je je kind maar met liefde groot brengt :)
    Maar goed, ik draaf door :p schaam je niet voor het slaapprobleem van valentijn, omdat het jouw schuld zou zijn. Waarom zou t jouw schuld zijn, omdat je hem bij je hield? En wie weet had hij anders ook niet best geslapen!
    Ik zal iemand nooit veroordelen, ook al zou ik ergens anders over denken!

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Volgens mij zeggen mensen nu altijd: er is er nog nooit een geweest die op z'n 18e nog bij z'n ouders in bed lag :p. Heb je er zelf slaaptechnisch ook veel problemen mee? Ik kan niet rustig slapen als F in m'n bed zou liggen. Heb in de kraamweek M'n vriend geslagen en geschreeuwd dat hij van haar af moest gaan (lees: F lag niet in ons bed en ik was slaperig, ben normaal niet zo geweldadig :D) Maar zo groot was m'n angst dus om haar bij ons in bed te laten slapen. Dit heeft ze dus ook nooit gedaan.

Voor de rest heb je PB.

Rest me nog even te zeggen: doe relaxed, het is jouw leven en wat een ander van jullie slaaprituelen zou vinden, zou me m'n r**t roesten.

16. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ahh lieve meiden,

thanks zit gewoon met tranen in me ogen. ik ben altijd al heel hard voor me zelf geweest, moeilijke jeugd gehad. nooit gerespecteerd/accepteerd geweest. maar ik ben wel een pedagogisch medewerker. ik zou toch moeten weten hoe het hoort.

maar ja soms loopt het anders....

@daantje: ik snap wel wat je bedoeld en zo denk jij, maar lang niet iedereen. ik slaap zelf ook slecht er door. niet zo zeer door dat Valentijn bij ons slaapt, ( lees: alleen als het het niet pakt in zijn eigen bed, wat wel vaak zo is) ik heb er een hele techniek voor. ik zorg dat valentijn tussen ons in ligt maar op mijn bedhelft. ik ga met mijn hoofd lager liggen dat dat van hem zodat als ik in me slaap de dekens tot aan me nek optrek hij nog steeds boven de deken ligt met zijn hoofd. ik ga met me arm onder zijn benen door liggen zodat hij niet naar beneden kan zakken. maar dan nog gaat hij naar me toe schuiven dus ben ik steeds de halve nacht bezig heb terug opzij te leggen zodat ik zelf niet uit bed val. verder slaap ik heel licht.

ik heb al zoveel geprobeerd maar niks helpt.

17. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    nou dat is er blijkbaar eindelijk een keer uit! :p

18. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Pamsie, er is hier niemand met een oordeel over die dingen. Wel een mening, maar dat mag iedereen voor zich hebben. Als jouw hart zegt dat je Valentijn bij je in bed moet houden, dan doe je dat lekker. Of in ieder geval, dan is dat tussen jou en je partner.

Enne, wat denk je van een co-sleeper? Dat lost misschien wat praktische probleemjes op...
    Dikke knuffel en doe gewoon lekker wat jullie willen en als je het nodig hebt, kom je hier gewoon even kletsen.

Vaneke, SPANNEND! Merkte je het vorige keer ook aan je borsten?

Hier, net laatste pil-ongi gehad. Ben benieuwd of mijn cyclus weer zo kort is, hoop het wel. Ik verwacht mijn ongi rond half oktober.

Daantje, succes met je cursus en volgende week met je nieuwe baan. Ben je nog steeds op maandag vrij? Dan kunne we binnenkort weer een keertje afspreken.

Verder, alles gelezen, maar ben superdruk. M zit er helemaal doorheen (moet erg wennen aan zijn nieuwe baan, twijfels en dat heeft zijn weerslag op ons thuis), ik ben ook niet topfit dus dat is pittig. Timo is zaterdag jarig, daar hebben we (op een paar last minute dingen na) alles voor klaar. De week daarna moeten we de boot klaarmaken, die gaat 20/10 uit het water. Dan hebben we wat meer ruimte om te ademhalen, want hoe leuk het ook is om zo veel te zeilen, we merken nu wel dat het veel energie kost om weinig thuis te zijn in het weekend.

Vorig jaar een jaar geleden was ik uitgerekend... De dag waar je al maanden naar uitkijkt, maar die gewoon voorbij ging.

Waren er hier eigenlijk dames flink overtijd? Kan me alleen DQ herinneren, maar die haalde de twee weken ook niet volgens mij.

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Eb: wat een goed idee van die co-sleeper!
    Pamsie: ik denk dat die co-sleeper echt het proberen waard is! Wat hoop ik voor je dat je zelf wat meer rust gaat vinden!
    Ik ben zelf ook iemand die de lat heel hoog legt en vindt dat ie alles goed moet doen. En helaas loopt het nou eenmaal niet altijd zo. Ik heb daar met vlagen behoorlijk moeite mee.
    Ik ben ook een pedagoog, maar ik merk wel dat ik sommige dingen toch anders doe dan dat ik 'vroeger' vond. Het maakt mij milder naar ouders toe, dat is het voordeel, maar soms voel ik me echt een faler...

Nog een leuke discussie hier thuis: yanna had gisteren voor t eerst absoluut geen zin in dr avond eten. Dat is nieuw voor ons, maar ik maak me er niet druk om. Ik wilde toen wel met z'n 3en een toetje eten, maar vriendje vond dat Yanna dan geen toetje mag. Uiteindeljk wilde Yanna ook niks, maar ik vond het een goede discussie. Ik vind het toetje geen beloning voor goed je bord leeg eten, ik vind het net het beetje zuivel wat je ook nodig hebt (wij zijn eigelijk geen toetjes mensen). Ik vind dat het kind bepaalt hoeveel die eet, ook al eet die dan een keer niks. En Yanna snapt nu toch nog niet de link tussen bord leeg eten en het toetje.

En dan nog iets heel anders; ik moet m'n cyclus bijhouden van de gyn, te beginnen op dag 1 van m'n menstruatie. Nou vloei ik alweer een ruime week en vanmorgen weer krampen en stolsels. Wanneer moet ik dan in hemelsnaam met die cyclus kalender beginnen? T is voor mij een groot vraagteken wat nu wat is...
    Ik denk dat ik gewoon vandaag maar begin...

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    EB, hoi! Vroeg me al af waar je was de laatste dagen! Fijn dat je er weer bent. Dacht geen schokkende overtijd gevallen. Dacht dat km zelf wel 42 weken zou gaan halen, gelukkig kwam ze met 39 + 4. Maandag blijft trouwens m'n vrije dag ja!

Sahi, avondetendrama ken ik ook nog niet. Ik zou haar wel een toetje geven persoonlijk.

Sta vast op de ring grrr. Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina