Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    tja ik ben het wel met eb eens ik heb ook nog geen aflevering gezien:p

maar elke bevalling is emotioneel natuurlijk

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Barbie's baby heb ik niet gezien, mijn haartjes zijn vanavond in de verf gezet op een kappersoplkeiding :) altijd leuk ;)
    Ik heb met vriendje afgesproken dat ik even afwacht met mijn gevoel over het werken, dit soort dingen komen op vrije dagen naar boven. En ik kan altijd een proefberekening laten maken voor 3 dagen werk, qua inkomsten.
    Ik twijfel ook heel erg over de opvang, ze gaat nu naar 3 adressen, best veel, maar dat blijft als ik 3 dagen werk. Nadeel is dat ze dan maar 1 dag KDV heeft, en dan is ze daar weer te weinig aan gewend. 2 dagen werken is echt niet haalbaar voorlopig, dus het aantal oppasadressen moeten we zo houden. Dus dan maar 4 dagen, is dan mijn gedachte...
    Moeilijk, moeilijk...

3. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Meikie en zo blijven we bezig haha. Hier ook neusspray aan t gebruiken, werkt wel aardig. Hij zit alleen steeds zijn snotneusje overal aan af te vegen haha, zelfs aan mij, vind het wel komisch ;) hier ook nog niet denken aan nummer 2, helemaal niet nu met die gebroken nachten weer! Vrienden van ons verwachten nu ook de tweede, eerste is in juni 1 geworden, maar die van hun is zo makkelijk, dus denk dat dan de stap ook iets minder groot is om t zo maar te zeggen...

@Daantje die tattoo heb ik vorig jaar december al laten zetten hihi. Zelf ontworpen met dat slingertje er onderaan enzo. Mijn vriend heeft echt mega groot aan de zijkant van zijn onderbeen Stijn zijn naam laten zetten, zo liefff

@Sahi nou ik ben liever vroeg op en 's nachts gewoon lekker aant doorslapen hoor, hihi ;) Maar lang op bed is soms ook wel fijn ja.

@Rrianne hier nu gewoon dikke sokken aan overdag buiten, straks in de winter wel schoentjes denk ik...

@Princess ik mistte je ook al, fijn dat je er toch nog bent hihi :) Ja ben echt zo trots, helemaal toen ie t vanmiddag nog een keer deed toen papa erbij was. Konden we lekker samen trots zijn hihi. We stonden samen stiekem om t hoekje van de keuken te gluren hoe meneer zichzelf omhoog werkte! Haha ;)

@Wherona dampo pleisters, nooit van gehoord. Zal morgen eens even kijken bij de drogist. Bedankt voor de tip!

@VanEke ooooh ben helemaal enthousiast voor jullie, wat een heerlijk nieuws. Gefeliciteerd!!!

@Barbies baby hier ook traantjes hoor! Wat emo zijn wij toch allemaal hier haha :D 't Is natuurlijk voor de meeste van ons nog maar net, of net geen, jaar geleden... Best vers al die gevoelens enzo! Blijft mooi, een bevalling!

Daarna nog mijn huis vol dieren gekeken, ik ben zelf een enorme dierenvriend...vond t zo erg om die katten te horen mauwen, en die vrouw zo te zien brullen, moest er zelf ook van huilen hihi, emoooo... Toen wilde ik m'n eigen kat knuffelen, maar die was het er niet mee eens en nu heb ik een kras op mijn wang haha :p Hij schrok omdat ik m ineens oppakte haha.

Hier vandaag even 3 truitjes gekocht voor de winter voor Stijn, allemaal via mp. Net 8 euro kwijt voor alle 3 samen, zo moet je t hebben haha :D

Nou, ik ga nog even wat drinken en dan ook maar eens naar bed! Hopelijk vannacht geen gebroken nacht... Even afwachten... Trusten!

4. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ VanEke: Whaaaaaa... Wat leuk!!! Gefeliciteerd!!

Ik ga nu lekker slapen, tot morgen of donderdag allemaal!
    Welterusten.

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hoera voor L.illy! Gefeliciteerd mama en papa!

Sahi, ik worstel al sinds ik weer begonnen ben met werken met hetzelfde probleem. Het allerliefste gaik drie dagen werken, ik heb er steeds meer moeite mee om Timo vier dagen achter elkaar nauwelijks te zien. Maar inderdaad, financieel doe je een stap terug (bovendien willen we binnenkort verhuizen, dan krijg je ook een lagere hypotheek), werkinhoudelijk moet ik dan een stap terug doen en qua bezetting op de afdeling zitten we nu al krap en zou ik niet weten wanneer dan mijn tweede vrije dag moeten worden. Ik heb wel besloten dat als nr 2 er gaat komen, dat ik dan een dag minder gaat werken.

Lastige beslissingen hè?

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Eb: ik vind het echt heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat ik ook niet de enige ben die 4 dagen werkt. Ik voel me bijna een uitzondering, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
    Ik trek het zelf wel redelijk, die 4 dagen, al zijn er natuurlijk momenten dat ik het even niet meer zie zitten. Maar of dan een dag minder zoveel verschil gaat maken?
    Gaat Timo 4 dagen naar t KDV? Yanna heeft ook nog 2 oppasadressen, financieel heel fijn, maar soms twijfel ik of t niet te druk is. Yanna vindt het trouwens prima, maar je weet nooit of een 2e baby ook zo relaxed reageert daarop natuurlijk.
    In ieder geval fijn dat ik het hier zo kan neerleggen, die twijfels :)

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Timo gaat 2 dagen naar het kdv. Ik ben één dag thuis, M ook en op vrijdag passen om en om mijn moeder en schoonouders op. Dat werkt prima, daar ligt het niet aan. Maar wel aan 4 dagen mijn mannetje nauwelijks zien. snik...

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja, dat is wat ik ook lastig vind denk ik, dat ik Yanna weinig zie. En dat ik mezelf ook om van alles druk maak, maar ondertussen wel 4 dagen doorkachel...
    Wel lekker dat Timo ook een dag bij papa thuis is. Is voor Timo in ieder geval wel wat rustiger. Ik begin toch wat te twijfelen aan dat wegbrengen steeds. Maar aan de andere kant vindt Yanna het zelf totaal niet erg, al is ze op donderdag vaak wel wat mopperig.
    Het klinkt een beetje als struisvogel politiek, maar ik laat het maar even zo, even laten bezinken.

poookie: hoe ging het vannacht?

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Princess, hieperdepiep hoera, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid!

Pamsie, ontzettend moeilijke situatie. Ik snap je helemaal hoor, als hij constant heel hard huilt dan zou ik het ook niet volhouden om hem in zijn eigen bedje te houden.

Mbtc, die soepele zooltjes zijn zowiezo een pre. Alleen vind ik die voor nu nog te onhandig, omdat hij nog merendeels kruipt en dan van die 'lompe' schoentjes aan zijn voeten. Zoek nog even verder op het internet voor een leuk stoer hoger model, maar het liefst gewoon met een zooltje van leer.

Werk, in jou geval Eb, is het idd nog een stukje ingewikkelder. En Sahi oudersschapsverlof of vakantiedagen is dat niet een idee om het te ervaren? Voor de rest kan ik alleen maar zeggen luister naar je gevoel.

Poookie, wat een topper die S. en wat is elke ontwikkeling toch leuk om mee te maken he.

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Weer een kindje jarig, Lilly gefeliciteerd!

@ werk, ik werk 27 uur in drie dagen. Werk normaal 36 uur dus vier dagen. Ik heb 1 dag per week ouderschapsverlof (betaald). Per 1 april loopt dit af en ga ik nog voor een jaar onbetaald ouderschapsverlof. Ik ga dan 30 uur werken. Drie dagen en 1 x in de drie weken een vierde dag. Ouderschapsverlof is geen optie voor jullie? Hoef je niet meteen in uren te zakken op je contract.

F werd vanochtend 08.45 wakker, was dat even luxe zeg! Verder een redelijk saaie dag. Probeer straks nog op de fiets te stappen, maar het weer werkt nou niet bepaald mee...

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemorgen!

@Princess gefeliciteerd met jullie meissie!!!! :D

@Sahi gelukkig was vannacht een rustige nacht. Waren we ook wel heel erg aan toe. Hij is 3x wakker geweest, maar ook alle keren zo weer in slaap! Pfieuw, konden wij ook even bijtanken.

Vanmorgen al lekker even gepoetst, papa en Stijn de deur uit geschopt zodat ik ff rustig mijn gangetje kon gaan. Huisje is weer spik en span :) Ze zijn nog steeds de hort op, dus ik kan rustig ff laptoppen, ook wel eens fijn haha!

12. Anothermom

Anothermom Niet meer actief

@princess, van harte gefeliciteerd met lily! hopelijk een leuke dag!
    @werken, snap dat jullie er een oplossing voor proberen te vinden om je kindje meer te zien. Ik denk daar soms ook aan en ik werk dan 'maar' 3 dagen. Soms zou ik gewoon ff een jaar helemaal niet willen werken, haha! maar ja, dan moet ik nog even een boel geld winnen anders kan dat natuurlijk nooit!

@slapen, fijn joh als ze dat doen uitslapen! durfde het niet hardop te zeggen, maar d.ex sliep gisterenochtend nog even lekker verder na de voeding van 6 uur, tot 8 uur! alleen vanochtend wilde hij dat niet meer, dikke pech.. vandaag 2e dag dat mijn man avonddienst heeft, dus straks naar huis nog even werken als de kindjes slapen, het eet en badritueel en dan nog even werken, pff. morgen weer weekend! : )
    fijne dag!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Nog even tussendoor: ik heb deze week de combisleeper gekocht. Wat een mooi ding is dat zeg! Ik heb die van 1 - 4 gekocht. Overal 90 euro, maar ik heb een adres gevonden waar ze uit een faillesementsverkoop komen, gloednieuw in de verpakking, met kaartjes: 35 euro per stuk. Ik weet niet of er nog twijfelaars zijn die hem normaal eigenlijk te duur vinden....laat maar horen.

14. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @princes gefeliciteerd!!

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Princess: Gefeliciteerd met je meisje!

Hier schoentjes van oxxy, vorige week gekocht bij prenatal..
    zijn zo rond de 30 euro en hebben een soepel zooltje maar zijn wel geschikt om ook buiten op te stappen, ideaal!

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    L.ily hiep hiep hoera!!

Daantje, welke kleuren zijn er?

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Lily en princess gefeliciteerd!!!

rrianne: ik heb nu dus af en toe een dagje vrij tussendoor om mn vakantie dagen op te maken en op die vrije dagen spelen deze gedachten enorm op! Maar het liefst zou ik helemaal niet werken en dat is zeker niet haalbaar, dus of die 3 of 4 dagen nou zoveel uithalen... Ik vind het lastig...

daantje: hoe kom je aan betaald ouderschapsverlof? Dat klinkt namelijk wel aantrekkelijk voor mij!
    ik werk officieel 28 uur, maar door het dynamische werk is het handiger om het over 4 dagen uit te spreiden. Maar als Yanna naar school gaat, ga ik de woensdagmiddag eraf halen, dat sowieso.
    wat heerlijk, zo'n uitslapertje :D

poookie: gelukkig ging het vannacht beter :) Maar dan nog 3x wakker, jeetje! Knuffel hoor!!

anothermom: ik vind dat je het eerste jaar helemaal niet zou moeten werken, (net als in scandinavie), maar dat gaat gewoon niet hier in NL. En ik heb echt de financiele ruimte niet om thuis te zitten... Ik wil ook geen GO worden (zat ik nog aan te denken), dan zit je huis zo vol andere kids...
    fijn dat je morgen weer weekend hebt :D

mum: die schoentjes zijn leuk!! ik heb ook slofjes van Zootjes, maar die past ze inmiddels al een poosje niet meer, want ze heeft maat boot :(

ik heb hier onverwacht een middagje vrij, clienten allemaal ziek en als ze besmettelijk zijn, ga ik lekker niet langs, mijn weerstand is al 0. Ze liggen ook op bed enzo, dus toch zinloos voor mij om iets te doen daar.
    De client van vanavond is met rugklachten thuis, dus daar ga ik straks nog even heen en dan ben ik verder lekker vrij vandaag :D Normaal zou ik me heeeeeeel verplicht voelen om toch wat voor werk te doen, maar ik vind het helemaal best. En dat zou mijn baas ook prima vinden hoor, ik doe niks illegaals ;)
    maar dan verdienen de wc's hier wel een poetsbeurt en de macaroni een vooraf gemaakte saus ;)

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Sahi is dat bedrag al zeker dan? nee zo rijk zijn we niet dan had het me ook niet uitgemaakt hihiihih

@VanEke whoehaaaaa Gefeliciteerd wat leuk hihi en ook ik riep het naar mijn vriend net hahaha en wat denk je wat hij zegt cool gaan wij ook whahaha wie van de 2 zou der nou last hebben hahahah

@EB helemaal mee eens ik hou der echt niet van

@Princess van gefeliciteerd met L.

@Pamsie wat vervelend zeg ik zou dan ook kiezen voor mij me neer te leggen hoor als niets werkt. Ik hoop voor je dat hij het toch gauw gaat leren zodat jij ook weer wat meer nachtrust krijgt.

@Daantje ow wat lijkt me dat heerlijk zeg zo laat wakker (jaloers) ik ben wel een twijfelaar betreft de cosleeper maar dan meer voor de 2e ivm borstvoeding te geven

@Werken ben helemaal happy met 3 dagen werken vindt het echt super zo zou het niet anders willen. Een jaar thuis zitten zou ik niet kunnen de muren zullen op me af komen hihihi

@Poookie fijn zo een nacht hopelijk vannacht weer

19. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Eerst en vooral gefeliciteerd voor L.illy!! Fijne dag voor jullie vandaag :)

Verder thanks voor jullie reacties allemaal, het moet hier precies nog beetje bezinken geloof ik :) Voelt heel anders als bij Elke, toen was ik redelijk onbezorgd, nu heb ik heel erg iets van "" eerst maar eens die eerste 12 weken doorkomen", misschien omdat ik nu wel echt weet wat ik straks krijg en wat ik dus zou kunnen kwijtraken als het mis gaat...maar goed, maar niet aan doemdenken doen ;)
    Tegelijkertijd begint het nu wel te landen dat we der straks dan 2 hebben, en het dus ook stuk drukker wordt, wist ik ervoor natuurlijk ook wel, maar nu is het opeens wel echt...

Hoop dat de rest van de klussers snel mogen volgen, is wel zo leuk toch! :)

@hier verder gisteren Elke supermoe na het eten dus om 17.30 op bed gelegd, is ze blijven slapen, hebben haar maar niet wakker gemaakt voor de fles, deze morgen om 5 uur wakker, fles gemaakt en weer geslapen van 5.30 tot 7.30. In de ochtend heeft ze nog geslapen van 10 tot 13 en nu slaapt ze ook weer van 16 uur, zijn er meer die nog zoveel slapen??

@rest: spring van hier weer ff bij, door ons plusje ff niet alles met helder hoofd meegelezen ;)

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    nou hier ook weer eens een gebroken nacht gehad....:)
    Er zitten bij Jordy veel tandjes en kiezen te werken, dus ik denk dat hij daar last van heeft.
    Net Jordy zijn eerste schoentjes gekocht, gelijk al maat 22 hahaha
    Papa weet het nog niet, als hij zo uit bed komt gaan we ze showen :D

@ Werken, ik werk momenteel 3 ochtenden die vaak uitlopen en dan nog 1,5 weekend in de maand. Hier en daar een extra dienstje en dan kom ik uit op zo'n 24/28 uur per week!!! Bevalt me prima hoor. Jordy gaat dan 2 dagen naar de go en 1 dag naar mijn so, Jordy vind het bij de go wel het leukst heb ik het idee zo met die andere kindjes :D

Nou ik ga nog wat rommelen, zo meteen eten en vanavond lekker niks doen, ja een beetje haken ;)

Deel Deze Pagina