goedemiddag dames, Heerlijk ochtendje gehad hier, Elke om 6 uur speen gaan brengen, werd ze pas om 8.15 wakker voor de eerste fles, deze hadden we afgesproken dat mijn man die zou doen. Dus die fles gegeven, even gespeeld en ze wil altijd half uurtje na de eerste fles weer op bed dus door pap terug op bed om 9 uur en geslapen tot 10 uur...mam dus ook lekker tot 10 uur op bed kunnen liggen Deze ochtend lekker gedouched, hebben douche in het bad en haar mee onder de douche genomen en erna in laagje water laten spelen terwijl ik zelf onder de douche stond. Plezier dat ze had, badeendje in de handen en lekker trappen met de beentjes, laten jullie de kleintjes ook al wel eens gewoon zo spelen in een laagje water in bad, tot nu toe gebruikten wij voor in bad te gaan altijd het babybadje nog. Verder weinig bijzonders hier, zaterdag moeten we naatr België, meedoen aan een kolonistenwedstrijd, dus Elke gaat naar familie, twijfel alleen of ik haar ook laat logeren, volgens mij ben ik daar nog niet aan toe, maar kans is wel dat we pas later als haar bedtijd terug zijn?? Ik zit in dubio... vanavond weer avonddienst en dan lekker weekendje vrij in elk geval, mss tot straks nog even, als het rustig is opt werk spring ik nog wel even langs... @sahi: hahahaha, ge hebt wel weer iedereen op scherp gezet idd!! ik vind het ook wel prima om nog niet teveel muziekdingetjes te hebben, zal ze straks met verjaardagen enzo nog genoeg krijgen, dus nu nog ff rust in huis @Laura: ik dacht al, das nogal een grote dame!! maar 5 cm minder scheelt al Elke is toch nog 5 cm kleiner, maar scheelt qua gewicht weinig, ze heeft hier ook nog wel van die lekker babybilletjes @Meikie: succes maandag!! @LA: die bruine bonen met appel vond Elke hier ook geweldig, heb nu ook bruine bonen in de vriezer liggen en als ik ze maak doe ik altijd appel erbij, vind het zelf dan ook superlekker! Leuk een nieuwe auto, wat voor 1 is het geworden?? kan me voorstellen dat 2 deurs niet handig is, wij moesten 2 jaar geleden nieuwe auto, en toen ook maar meteen geinvesteerd in een "gezinswagen" toch wel zo handig he!! @Rrianne: zwaai terug!
Meeting: 16 juni VanEke Karine BabyR Linda0509 Rica (onder voorbehoud verjaardag) 23 juni VanEke Sahi Karine Linda0509 Meikie Rrianne daantje2011 daantje erbij gezet...
Meeting: 16 juni VanEke Karine BabyR Linda0509 Rica (onder voorbehoud verjaardag) 23 juni VanEke Sahi Karine Linda0509 Meikie Rrianne Wherona
@Karine hele fijne vakantie en hopelijk wat rustige nachten @Wapje eindelijk hopelijk blijft het zo @Laura hahaha ik dacht al 77 cm dat is lang! maar het is 72 hihi zo der tandjes gaan ook snel heeft ze der last van @muziek activity center, babywalker, boxmobiel dat is het wel zo een beetje. Hij vindt vooral de activity leuk de boxmobiel sloopt ie ook maar daar kan deze goed tegen (nog wel) @Onweer hier gelukkig niet maar goed ook want ik ben echt als de dood daarvoor Voor de rest weet ik het echt niet meer sorry sorry sorry Hier gaat het zijn gangetje gisteren op het kdv ging het super goed gelukkig. Heb ook een goed gesprek gehad en het e.e.a. is me nu duidelijker. In ieder geval waar ik me in kan vinden. Voor de rest is het rotweer vandaag maar moet toch wel echt effe de deur uit vrees ik. Hopelijk blijft het droog.
Sorry,weinig tijd nu om te reageren omdat N.ienke weer hardstikke beroerd is van de verkoudheid. Gisteravond laat weer bij HAP gezeten,moeten het even aankijken wb de voeding anders alsnog naar het ziekenhuis. Meeting: 16 juni VanEke Karine BabyR Linda0509 Rica (onder voorbehoud verjaardag) Wendyw80 23 juni VanEke Sahi Karine Linda0509 Meikie Rrianne Wherona Wendyw80
Meeting: 16 juni VanEke Karine BabyR Linda0509 Rica (onder voorbehoud verjaardag) Wendyw80 23 juni VanEke Sahi Karine Linda0509 Meikie Rrianne Wherona Wendyw80 Daantje2011 opnieuw daantje erbij gezet
Kom even langsrennen. Druk druk druk... Meeting: 16 juni VanEke Karine BabyR Linda0509 Rica (onder voorbehoud verjaardag) Wendyw80 23 juni VanEke Sahi Karine Linda0509 Meikie Rrianne Wherona Wendyw80 Daantje2011 Elisabethbas Daaaaag
Grrr ik een heel verhaal en op iedereen gereageerd is t weg!!!.... Dan maar even een snelle zwaai! Hier maar weer eens n slapeloze nacht ben r wel klaar mee nu!
@vaneke, ik zag inderdaad dat ze 5cm groter is dan Elke. E. heeft ook een lange vader (2,03cm) en ik ben ook niet klein (1,83cm). Dus vandaar de lengte Wij brengen E. ook niet graag uit logeren, als het even kan halen wij haar ook weer op. Hebben dan een slaapzak van lodger waarmee ze in de maxi cosi kan. Tot nu toe is ze 3 nachtjes uit logeren geweest, maar 's morgens halen we haar ook snel weer op. @Wherona, tandjes gaan idd snel. Van de 1e twee tandjes heeft ze meer last gehad, heel veel dunne luiers, zeer mondje etc. Nu valt het gelukkig mee. Ik gebruik wel chamodent druppeltjes van vsm, die helpen erg goed! Hier gewerkt vanmorgen en E. naar het kdv. Ze vind het daar veel te leuk, dus slaapt er niet of nauwelijks. Ze ligt nu dus total loss in haar bedje. Activity center lijkt mij ook erg leuk. Misschien toch eens naar opzoek gaan.
@Meet: het lijkt toch naar 23 juni te gaan. Zullen we hem gewoon vastleggen?? Dan kunnen andere zaken ook gewoon vastgelegd worden zonder opties open te hebben staan op de andere datum. of willen jullie eerst nog het lijstje verder aanvullen?
@ vanEke, 23 juni heb ik vrijgehouden. 16 juni moet ik afwachten of ik werk of niet. @ Laura, is nog geen kleintje. F was vorige week 67 cm met de 6 maanden check. Zit nu in de late dienst dus heb verder geen tijd om op iedereen te reageren. Lees morgen weer bij.
Hi dames, onze lieve kleine man zit helemaal vol met de waterpokken. Arm kindje, en nu krijgt hij het omdat hij nog geen jaar is ws nog een keer. @onweer, hier niets gehoord. Maar hier is het weer eigenlijk altijd heel anders dan in de rest van het land. @wherona, ben je er ook zo bang voor? Ik ook! Ik doe altijd mijn iPod op zodat ik het niet kan horen en de rolluiken omlaag zodat ik het ook niet kan zien. Echt heel erg, ik hoop dat ik ooit nog een therapeut kan vinden die me hier vanaf kan helpen. @muziekjes, hier het hele huis vol met muziekjes! Soms alleen vervelend als ze midden in de nacht opeens aanspringen.
@wendyw80, beterschap! @wapje, ik hoop dat t echt snel voorbij is voor je met die nachten. Ik heb N nu ook 's nachts wakker maar dat is meestal maar 1 keer en dan ben ik al helemaal kapot moe. Echt respect voor jou meid!
Wapje... Nog steeds eruit in de nacht. Inderdaad echt respect dat je het volhoud. Nou dames waarvan de kindjes niet zo graag op de buik liggen. Ik zou zeggen, geniet ervan. L. Wil al vanaf het begin graag op de buik liggen. Maar nu... Ze is echt vervelend. Ze kan sinds een aantal dagen op haar handen en knieën staan. Maar nu, is dit dus het enige wat ze nog wil. Niet eten, geen fles ( mopper mopper) alleen maar op der buik. Zal me niet verbazen als ze hier heel vlot gaat kruipen. Het enige wat ze nu nog moet is knie voor knie zetten. De rest kan ze. Maar ben dus wel helemaal kapot. Allemaal een fijn weekend!!!
vaneke: wat een heerlijk dag hebben jullie gehad zeg! En heerlijk weekend voor de boeg, geniet ervan! Wij nemen Yanna alleen mee na haar bedtijd als ze ergens kan slapen. Ze heeft geen last van auto rijden na bedtijd, als ze maar wel dutjes kan doen. Wakker houden is absoluut geen succes en op schoot slapen ook niet meer wherona: fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad op het KDV. Wat was er uiteindelijk dan? wendy: he bah, nooit leuk Beterschap! wapje: zwaai! laura: hier een lange papa en kleine mama, Yanna is tot nu toe erg gemiddeld. Weet niet of de lengte van de ouders er nu al iets van zegt... @meeten: ik ben voor 23juni! supermom: wat balen van de waterpokken En al helemaal omdat 'ie nog geen jaar is hier geen muziekdingetjes meer in bed Yanna begon dat door te krijgen princess: dat is zeker vermoeiend! Yanna ligt ook wel graag op haar buik, maar gaat niet mopperen op haar rug Yanna is super bezig vanavond! Ze ging ineens rollen, terwijl we keken Yes, eindelijk gezien! Ik wist dat ze het kon, maar nu eindelijk gezien! En ze tilt steeds haar hoofd op als ze op haar rug ligt, zo grappig Tijdens de 2 minuten stilte was ze keurig stil, knapperd
Laura, haha grappig. De lengte viel me ook gelijk op, dacht wat 77,5 cm. Ik dacht dat L. al lang was. L. was 3 week geleden 72 cm (zelf we ook niet klein, ik 1.76 en vriend 1.78) Dolfijnjes, super foto's van jou meisje! Karine, fijne vakantie! Linda, gefeliciteerd. Altijd fijn wat extra zekerheid Supermom, hihih dankje. Aaah wat sneu! Gaat het rond bij jullie? beterschap Princess, hahaha heerlijk zo'n frustrerend kindje in huis. Succes meis! Sahi, ahaha grappig gezicht he. L. doet dit ook non stop, vooral in bed. Hoofd komt helemaal omhoog, zodat hij het wat beter kan zien. Muts, super dat hij al kan tijgeren! Waterlelie, he wat vervelend nu toch een gipsboekje, maar meis voor je het weet is ze er weer vanaf! Meikie, hoe is het nu met J.? Nog steeds zo'n last van zn sprongetje. Daantje, beterschap. Inmiddels weer aan de betere hand? Hier ook een jongentje wat dagen heeft wat soms weinig eet, vind het prima hoor. Wherona, is het uitgepraat? Wat fijn! Mag ik vragen wat ze je precies duidelijk hebben gemaakt? Wendyw, he bha wat vervelend. Beterschap! Vaneke, hier nog geen spoor van een tandje hoor. Wapje, dikke knuff voor jou! Heb het met je te doen Muziek dingen zijn hier ook erg in trek, hoe meer lawaai hoe beter! Zo ben weer een btje bij. Afgelopen dagen zo druk (met name in mn hoofd) Nu even lekker weekend heerlijk!
rrianne: zo irritant he, druk in je hoofd... vooral met al dat nare nieuws de laatste tijd en nu het bezuinigingsnieuws, ik zie het af en toe erg somber in... En ik kan zulke dingen moeilijk loslaten, terwijl ik weet dat ik er toch niks aan kan doen en het beter maar op me af kan laten komen
@Wapje jeetje het houdt niet op met je nachtbrakertje @Princess lastig als ze alleen maar op der buik wil ach ze krijgt op een gegeven moment toch wel honger @Laura hier ook een fan van de chamodent druppels @Supermom ik kruip altijd heel dicht tegen mijn vriend aan als het onweert hihi en meestal ga ik schreeuwen hahaha maar wel een goed idee van je de ipod @Rianne Ze vertelde me dat op de woensdag der heel veel baby's zijn dus kleiner dan D. en der zit der 1tje bij die constant huilt en veel ook en ze merkte dat D. daar dus heftig op reageert ook heeft ze het idee dat hij gefrustreerd raakt van dingen die hij nog niet kan maar wel erg graag wilt bv kruipen. Hij is erg prikkelbaar als het te druk om hem heen wordt en dat kennen we want hij was toen hij wat kleiner was ook zeer snel geprikkeld als we ergens heen gingen dat gaat nu wel goed maar als het schijnbaar te druk om hem heen wordt dan raakt hij daar erg overstuur van.
Sahi, Bij mij op het cb vragen ze steeds als ik zonder vriendlief kom: Hoe lang is je vriend? Als ik dan zeg 2,03m zeggen ze standaard, oh vandaar die lengte... Maargoed is mij om het even hoor. Ze is gewoon een lange meid. Alleen best jammer dat die kleine schattige kleertjes echt helemaal over zijn! Leuk dat je nu ook gezien hebt dat ze kan rollen! Supermom, Jeetje nu al de waterpokken. Sneu altijd voor die kleintjes. En idd voor zijn 1e jaar, dus waarschijnlijk ooit nog een keer.. Hopen dat hij er snel "doorheen" is. Rianne, Ja haha ik keek vanmiddag nog naar mn eigen bericht, ik dacht daar klopt iets niet L. ook al 72cm, gaat hard he! Hoop dat die groei straks eventjes stil staat hoor, gaat al zo hard allemaal! Princess, lastig is dat he! Snap dat je even helemaal kapot bent! Hadden wij in het begin ook toen E. ontdekte dat ze van rug naar buik kon, maar buik liggen verder niet zo leuk vond........ Hier, Inmiddels wil E. blijkbaar op haar buik slapen. Alleen ze draait zich 180graden om in bed, dus met haar benen tegen het hoofdeinde en haar hoofd (gelukkig) óp de dekentjes. Gaat tot nu toe goed, maar ben bang dat ze er onder raakt met haar hoofd. Maar vind het ook weer zielig om dan maar geen dekentjes te geven in bed. Ik stop haar trouwens vrij strak in, maar ze rommelt net zo lang totdat ze de dekens los heeft, en alle kanten op kan.
Hebben jullie dat nou ook, het gevoel dat we echt een nieuwe fase ingaan? Minder baby en meer dreumes? We hebben net een fietsstoeltje besteld, gaan maandag een kinderstoel kopen en ik heb vanochtend het voedingskussen naar zolder gebracht. Morgen gaan we eens een dag met drie flessen proberen, want volgens mij vindt Timo de flessen vooral heel lekker, maar heeft hij ze niet meer echt nodig. Wij voeden op tijd, dus iedere 4 uur een fles. Maar dan geeft hij het zelf nog echt niet aan en met alles wat hij erbij krijgt kan ik me niet voorstellen dat hij honger heeft. Timo slaapt ook veel minder, is zonder problemen 5 uur achter elkaar op om dan na een hazeslaapje van een half uur weer met een stralende glimlach wakker te worden. Daarom hebben we ook veel meer tijd om alle voedingsmomenten in de dag gepropt te krijgen. Mijn plan voor morgen: 8:00 uur fles 210+7 waarvan de helft met pap 10:00 uur slapen 11:00 uur fruit 12:30 uur brood 13:30 uur fles 210+7 14:00 uur slapen 16:00 uur tussendoortje (cracker?) 17:30 uur warme hap 18:30 uur fles 210+7 19:00 uur slapen Nu zitten we met flessen om 8,12,16 en 20 uur van 180+6, waarvan 's ochtends de helft als bordje pap. Maak me om het eten weinig zorgen, maar vrees wel dat hij na zijn slaapje van 19 uur weer wakker wordt. Ach, dat zien we dan wel. Supermom, wat vervelend de waterpokken. Kunnen ze het dan nogmaals krijgen, als ze het voor hun eerste verjaardag hebben gehad? Wist ik niet. Daantje, al wat beter? Princess, hier ook een buikligmannetje! Hij begint al echt op zijn knietjes te kruipen (tijgeren doet hij al een tijd), vooral nog achteruit, maar af en toe per ongeluk ook vooruit. Zitten wil hij wel, gaat ook steeds beter en langer. Zo leuk! Vaneke, leg de boel maar vast hoor wat mij betreft! Hebben jullie leuke plannen voor het weekend? Morgen komt mijn moeder, gaan we wel wat leuks doen denk ik. Zaterdag hebben we een rit van onze keverclub. Gezellig, want onze vrienden met hun zoontje van 5,5 en andere vrienden met hun zoontje van een half jaar komen ook. En dan maandag de kinderstoel kopen! Veel zin in! Fijn weekend!