Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Nog niemand wakker hier?? hahaha, dat zou een luxe zijn he, als we allemaal zo lang mochten slapen ;) Hier om 6 uur even wakker en uiteindelijk om 7 uur opgestaan, net even haar kast uitgemest, alles wat te klein is weer eens weg gedaan, lijkt opeens of ze nu heel weinig kleren over heeft :D
    Ze ligt nu lekker te slapen, hoop dat ze wat langer door kan slapen als gisteren...

Hier verder niks bijzonders eigenlijk...nog dagje vrij vandaag, dan 3 daagjes werken en heerlijk een hele week vrij!!

@Rica: succes voor de nieuwe rondes weer :)

@EB: hahaha, ben benieuwd naar uw lange verhaal! :)

@Sahi: knuffel voor u!! Zorg goed voor uzelf he!!

@tandarts: ik was eer ik in NL kwam wonen al om en bij 8 jaar niet meer geweest, hier moest ik opeens gaan omdat ik anders uitgeschreven werd, ging 2 jaar goed, tot de laatste controle, toen moest ik er toch aan geloven. Gelukkig erg goede en lieve tandarts hier :)

fijne dag verder dames!

2. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Het is idd erg rustig!
    Hier ook niet vaak naar de tandarts, gewoon omdat ik daar lui in ben, vergeet te bellen etc etc.
    Ben er ook totaal niet bang voor, toen ik zwanger was is er nog geboort zonder verdoving.

Sahi ook van mij nog een dikke knuf! Het is ook wel "de tijd van het jaar" hoor, hier in mijn omgeving ook veel mensen met dezelfde klachten... Niet fijn!

Ik nu ff kopje thee, straks gesprekje op school en vanmiddag ff wc's poetsen en was weg werken.
    Xavi ligt alweer in bed. Hoeveel kindjes slapen hier nog twee keer???
    Xavi vaak rond 7.30 wakker, rond 10u er weer in. Tot ongeveer 11.30/12.00 en om 15u/15.30 weer slapen tot 16.30/17.00 en dan rond 19.30 er weer in....

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rrianne, nu we er weer mee bezig zijn heb je toch elke maand weer die teleurstelling. daarna komt de realiteit weer boven. je hebt een gezonde mooie dochter. het is al een keer gelukt en het lukt ook nog wel een keer. we gaan er weer voor komende maand!

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rica fijn dat het bloeden nu eindelijk is gestopt

@Rianne oowwwwwwww hihi ja die periode is ook nooit leuk

@vaneke wow wat heerlijk zeg!

@pruts hier ook nog 2 slaapjes :D

@ll hier net bij het cb geweest zo zielig hij schrok zich rot van dat stomme prikje :(. Ik had nog ruzie met dat mens. Het was haar principe om kindjes niet op schoot te prikken, dus ik vraag wat daar haar reden voor is zegt ze gewoon is mijn principe dus ik zei tegen der oke maar het is niet mijn principe en ik wil hem graag op mijn schoot hebben. Dan prik ik niet zegt ze :( oke roep dan maar iemand anders die wel prikt nee en dat kan niet en bla bla toen kwam der een ander bij en moest ze toegeven aan wat de ouders willen. Pffff tis toch mijn kind! Daarvoor zat ze al te zeiken over dat we moesten oppassen met eten geven omdat ie nog geen overgewicht heeft maar er wel dicht tegen aan zat, euhm oke maar zijn lengte zat ook boven gemiddeld dusssss........... zegt ze dat we hem niet zoveel snoep moeten geven dus ik geïrriteerd natuurlijk ik zei je weet niet eens wat hij te eten krijgt op een dag en wie zegt dat hij zoveel snoep krijgt

nou ik was echt laaiend op dit mens en heb ook aangegeven dat ik haar ook niet meer wil! Vraag me überhaupt af of het nog wel nodig is om daarnaar toe te gaan.

zo dat was weer effe mijn frustratie hoor

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ow ja Davey is nu 82 cm en weegt 12140

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    12 kilo! Is ook wel serieus mannetje ;)
    Sommige mensen op dat cb ook, lekker doen wat goed voelt! Al prop je m vol met snoep... Jouw keuze! Ze noemen t niet voor niks het consternatie bureau :)
    Moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik er nooit problemen mee heb gehad!

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag,

Twee rotdagen en nachten achter de rug dus weinig zin/puf om hier te komen schrijven. Stijn is ziekjes, enorm benauwd en hoesten. Had alweer helemaal flashbacks naar vorig jaar, toen hij met Sinterklaas met RS-virus in t ziekenhuis lag. Eergisteravond/nacht hals over kop naar HAP gegaan omdat hij enorm benauwd wakker werd en er zo'n beetje in bleef hangen. Eenmaal bij de HAP ging het alweer beter. Blijkt dat dat komt door de buitenlucht, daardoor slinkt de zwelling in zijn keel/luchtpijp. Dus met neusspray naar huis gestuurd. Gisteravond toch maar weer gegaan aangezien ik hem door de babyfoon piepend hoorde ademhalen in zijn slaap, maar eerst thuis zijn ademhaling opgenomen met de telefoon, zowel in slaap als wakker. Deze arts nam ons gelukkig serieuzer, en we hebben een pufje meegekregen voor hem. De nacht was wel weer drama qua slapen, maar benauwdheid was gelukkig een stuk minder na pufje!

Door slaapgebrek wil het hier behoorlijk botsen nu, en dan baal ik dat vriend niet gewoon hele dagen aan t werk is. Kan hem op 't moment wel schieten... Zo maar even naar de winkel in m'n uppie, eventjes de buitenlucht in en afkoelen... Bah bah...

@Wherona wat een gezeik zeg bij jou op t cb! Ik MOEST hem zelfs op schoot nemen met de prikjes... en overgewicht? Alsjeblieft zeg, wat een gezeur!! Lekker laten zeuren meid, je weet zelf wel beter!!

@tandarts hier ook mega angst, voordat ik R leerde kennen was ik 4jr niet geweest. Toen toch maar weer gegaan omdat er een kies was afgebroken, maar ben helemaal niet te spreken over onze tandarts. Hij is goed in omgang met patienten, maar zijn werk is waardeloos... Vullingen die weer loskomen, verkeerd boren waardoor ik een wortelkanaalbehandeling moest, etc etc.

@Sahi jeetje, paniekaanvallen zijn niet leuk. Ik heb ze ook een poos gehad, maar kan het nu redelijk onder controle houden... Knuffel voor jou! T zit je niet mee laatste tijd!

Nou sorry voor ego berichtje verder, tis even niet blijven hangen wat er nog meer werd geschreven... Knuffel!

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    ow pookie, wat vervelend dat ie alweer zo'n last heeft, kan me voorstellen dat ge meteen ff terug een jaar geleden waart!! Hopen dat het nu net zo erg zal worden!! Dikke knuffel voor jullie van hieruit in elk geval :)
    Hier hebben we daar trouwens ook last van hoor, als we moe zijn, dan zitten we alleen maar op elkaar te vitten...komt ook wel weer goed :)

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Prutsje, jaa hier ook een jongentje die nog 2x slaapt.
    Wakker 7.00, rond 10 uur er weer in, hij slaapt dan meestal een uurtje. En rond een uur of 15.00. Dik anderhalf uur. Heerlijk trouwens, geniet van je korte weekje!

Vaneke, zo denk je dat je je hele kast vol hebt hangen en zo zijn ze overal uit gegroeid.

Wherona, waardeloos zo'n bezoek bij het cb! Ik moet half dec. ben erg benieuwd en die prikjes bleeeeh. Heeft D. er last van? Of is dit die prik waar ze pas een week later last van krijgen?

Poookie, schrikken. Kan me heel goed voorstellen dat je nu extra op je hoede bent en al snel wat in de stress raakt.

Vanmiddag weer drie winkels bij langs voor schoenen, verteld ze me dat ik wel erg laat in het seizoen kom, dat de kans van slagen nu erg klein is?! Sorry mw hij liep niet eerder;). Nu dus maar online shoppen... en maar hopen dat ik goed gok!

10. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Poookie, jee, niet leuk!!! Hopelijk knapt Stijn snel op!
    Ik snap de irritaties ook hoor, moeheid en gedoe en dan ook nog dag en nacht op elkaars lip zitten.... :( komt goed schatje!

Rrianne, wat raar eigenlijk hè? Mensen kopen in de zomer al winterschoenen....
    Ik ga vant weekend hier nog even kijken, bij een van de schoenenwinkels hier gaan de kinderschoenen eruit, was laatst alles voor 29,95€ misschien nu de laatste nog wel goedkoper? Xavi staat steeds vaker los en ik denk dat t hier ook niet lang meer gaat duren.

Hier ligt alles op 1 oor, mannetje en ik samen op de bank. Tv kijken en op tijd naar bed. Ben erg moe, ik voelde me haast zwanger, zo moe voel ik me!! En last van mijn maag, maagzuur....ik denk dat ik echt moet gaan afvallen...... Hoop dat ik de spirit kan vinden!

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daar ben ik eindelijk weer... Kleine man ligt in bed en grote man moest overwerken dus ik heb het rijk voor mezelf alleen...

Poookie, ik snap goed dat alles van vorig jaar weer boven komt nu Stijn weer ziek is. Wat hebben jullie het toen moeilijk gehad, ik herinner me de foto van Stijn in dat ziekenhuisbedje met Sint en Piet. Heel veel beterschap voor Stijn en sterkte voor jullie.

Pruts, pff maagzuur. Wat vervelend! Afvallen lukt alleen als je er heel veel zin in hebt, is mijn ervaring. Anders kan je het niet opbrengen.
    Timo slaapt nog één keer, meestal van 13 tot 15.

Rrianne, vreemd van de schoenen. Je zou zeggen dat kindjes er zo snel uitgroeien dat ze altijd wel een voorraad hebben.

Wherona, goed gedaan meid! Lekker op schoot houden en zo zwaar is hij toch niet voor zijn lengte?

Mbtc, het komt zeker. Bij Timo was het ronde 7 dus ik weet hoe het is om 'lang' te wachten. Ach, lang is relatief...

Tandarts, ben gisteren geweest. Wij gaan keurig twee keer per jaar en hebben nooit iets.
    Nog een vervelend momentje trouwens bij de tandarts. Hij wilde foto's maken, was vier jaar geleden. Ik zei prima, eerste foto gemaakt toen ik dacht NEEEE ik ben zwanger! Dus tweede foto maar laten zitten... Thuis wel even gegoogled, maar ze gebruiken zo'n lage straling en zo ver van mijn baarmoeder dat het niet erg is. Maar handig is anders.

Dit voorval heeft me wel echt even op mijn plek gezet. Ik beleef deze tweede zwangerschap zo anders dan de eerste. Toen las ik alles wat los en vast zat, was met niets anders bezig. Nu juist omgekeerd. Ik voel me niet zwanger, weet niet eens precies mijn zwangerschapsduur, heb geen haast om de vk te bellen, heb het nog niemand verteld (behalve jullie dus;)) en ben er totaal niet mee bezig. Maar dat moet veranderen! Er groeit een kindje in mijn buik en daar moet ik goed voor zorgen. En dus geen röntgenfoto's laten maken!

Ik voel me dus eigenlijk heel goed. Niet zwanger, maar ook niet ongesteld, dus het zal wel goed zitten. Best relaxed eigenlijk, het zal denk ik wel veranderen als we de eerste echo hebben gehad.

Ik heb me aangemeld voor het juli 2013-clubje, maar heb totaal geen zin om daar mee te kletsen. Blijf dus maar lekker alleen hier, kan me altijd later daar weer melden.

Verder druk op mijn werk (what's new) en in het weekend aan het rennen. Dom dom dom, ik weet het maar zo is ons leven nou eenmaal. Zaterdag verjaardag van mijn moeder in Eindhoven gehad. Daar blijven slapen, want M en ik zijn maar Glow geweest. Zondag door naar Soest voor een wandeling en pannenkoek met vrienden van ons en hun zoontje. Heel gezellig, maar wel weer onderweg. Volgend weekend op zaterdag Sinterklaas op M's werk en zondag op mijn werk. Gelukkig maar korte programma's dus 's middags hebben we wel wat tijd voor onszelf.

Ik ga even wat drinken pakken en me op de bank installeren. Morgen lekker vrij, sinterklaascadeautjes kopen.

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Pruts, bleeeeh die moeheid. Ook echt de tijd van het jaar. Altijd leuk een paar schoenen scoren in de uitverkoop, hopelijk zit er nog wat tussen.

Eb, nou mijn idee, maar in menig schoenenwinkel dus niet. Bij de grotere babywinkels ligt wel wat, maar wil wel een leuk hip paar. Internet staat overigens vol hoor!

13. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Schoenen hier wel geslaagd paar weken geleden en wat hoger paar voor de winter met redelijk flexibele zool.

@eb das sterk wij waren zaterdag ook in Eindhoven hebben hapje gegeten bij gauchos langs glow gelopen terrasje gezeten en daarn naar de bioscoop geweest naar skyfall. Hier ook altijd rennen hollen vliegen maar lukt ons steeds beter om daar balans in te vinden.

Wij gaan nu lekker paar afleveringen homeland kijken. Best lekker dat manlief in de winter wat vroeger en vaker thuis is!

14. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Even snel iedereen een hele goedemorgen wensen én een fijne woensdag ;)

Hier druk... En op de telefoon aan t lezen, dus ook niet handig... En zeker niet snel :)

Vanavond zal ik proberen weer uitgebreid hier aanwezig te zijn...

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo ik ben weer een beetje bijgekomen na alle heftige emoties. Ik heb vriendje gisteren een bericht gestuurd met hoe ik me voel, want recht in zn gezicht lukt het me nooit om me goed uit te drukken.
    Hij was gisteren thuis met Yanna en hij heeft eens lekker rustig kunnen lezen en denken en toen ik thuis kwam kreeg ik een dikke knuffel, dus ik denk dat het goed is binnen gekomen. We hebben het er ook kort over gehad, maar dat is toch lastig merk ik.
    maar gisteren een gezellige avond van gemaakt, dat is ook goed!
    Dus nu weer wat rust in de tent hier.

hoe is het met alle tandarts afspraken afgelopen?

rrianne: de paniekaanvallen ontstaan als ik te veel hooi op mn vork neem en als er onverwachte dingen gebeuren. Ik overzie de situatie dan niet meer.
    Maar vriendje is mijn 'toestand' een beetje zat en gaat dan bij onze vriendin zitten om af te koelen. Ik begrijp dat wel, maar ik wordt daar alleen maar bozer, verdrietiger en onzekerder van. Dat heb ik hem gisteren dus laten weten en ik geloof dat hij het heeft begrepen.

prutsje: die tijd van het jaar zal ook vast meespelen, en de hormonen van mn spiraal, de drukte met een kind, zorgen om mijn ouders en broertje, tel het allemaal maar op, is ook best even veel

mbtc: al een beetje bijgekomen van de teleurstelling? Ik weet nog heel goed hoe gefrustreerd ik was na ongeveer een half jaar proberen voor Yanna. uiteindelijk 9 rondes na mn miskraam toch gelukt, dus ruim een jaar bezig geweest in totaal

wherona: ik zou die prik niet eens meer genomen hebben! Maar ik twijfel ook nog over de BMR (ik ben van het kritische prikken).
    Maar overgewicht? Mijn vriend heeft ook zulke cijfers in zn groeiboekje en was altijd een lange dunne lat! Hoe durven ze zo tegen jou te doen! Ik zou er zelf helemaal niet meer heen gaan, maar dat ben ik ;)

poookie: hele dikke knuffel voor jou en Stijn! Het zit jullie niet mee :(

EB: kan me voorstellen dat het er nu steeds bij inschiet. Mijn vriendinnetje is zwanger van de 3e en zat van t weekend gewoon filet americain te smeren. Helemaal vergeten dat ze dat niet moest doen! Ze schaamde zich dood, maar ze staat er gewoon niet genoeg bij stil. Zal straks wel goed komen als de buik gaat groeien :)
    misschien moet je het ook in je ticker zetten ;)

schoenen zijn wij nog niet in thuis ;)

nou, ik ga er weer voor vandaag!
    *zwaai*

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Sahi, goed dat je je vriend hebt laten weten hoe je je voelt. Maar het is heeeeel belangrijk om ook samen te praten, ook al is het moeilijk. Kunnen jullie er niet eens samen tussenuit? Zal je zeker goed doen.

Ticker doe ik na mijn eerste echo, daar ga ik zo een afspraak voor maken. :p

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goedemorgen
    Hier een hele goede. Mirthe was 7 uur wakker maar hebben lekker geknuffeld tot 8 uur. Net brood op. Maar sinds maandag begint ze het stappen leuk te vinden. Dus pakte vanochtend de loopwagen en stapt zo naar de andere kant van de keuken. Dus ben een zeer trotse moeder. Zal hem straks op fb zetten.

Verder niet heel veel op de planning. Heb wel alles bijgelezen maar zal straks ff reageren als mirthe slaapt.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Poookie zeker weer effe schrikken zeg! Mag je de puffer niet standaard houden? Wij hebben toen ook een puffer gekregen en mogen steeds als Davey flink hoest de puffer gebruiken en kunnen ook steeds nieuwe halen bij de apotheker.

@Rianne dit is inderdaad de prik waar ze na 10 dagen last van kunnen krijgen, ik hoop van niet want dan zitten we een weekend in Duitsland.

@EB oei effe vergeten dat je zwanger bent hihi vreemd dat je een 2e zwangerschap zo anders kan ervaren. Wellicht komt het inderdaad wel na de echo. Ben benieuwd hoe ik een 2e zal ervaren.

@Karine Goedemorguhhhhh

@Sahi meid je moet echt beginnen met je gevoel op papier te zetten echt geloof me ik ben ook een type wat heel moeilijk mijn gevoel mondeling kan uiten maar op papier kan ik het wel. Het heeft mij in veel gevallen zeer geholpen. Proberen waard toch

@Dolfijnjes Goed zo Mirthe!

@ll jemig is was gisteravond echt gesloopt dat ik der om 21.00 uur al in lag. Davey wilt de hele dag alleen maar lopen en dat kan hij alleen nog met hulp en hij wilt momenteel constant maar samen spelen. En dat vindt ik helemaal niet zo erg om dat een paar keer per dag te doen maar ik heb amper een moment gehad dat ik effe mijn koffie of thee kon drinken. Hoort dit ook bij een sprong?

Wat betreft het CB Mijn vriend en ik hebben totaal niet het idee dat hij TE zwaar is en zullen daar ook niet anders mee omgaan. Als Davey dadelijk gaat lopen zal hij wel weer wat gaan afvallen dus dat komt vanzelf wel weer goed.

19. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mogguh!

Bedankt iedereen voor de beterschapswensen voor Stijn. Heb het idee dat t vannacht wat beter is gegaan dan de nachten ervoor. Nog wel rochelen en benauwd, maar dankzij de pufjes wel een stuk minder. Gelukkig!

We hebben gisteravond nog een bijeenkomst gehad in het ziekenhuis, was voor ouders met couveuse kinderen. Hier was ook een KA aanwezig die vanalles over RS vertelde, en aan wie je dingen kon vragen. Was wel fijn, helemaal omdat hij dus nu op het moment weer zo benauwd is.

@Prutsje jaaa, t komt wel goed. En we zitten gelukkig niet dag en nacht op elkaars lip, hij werkt 3 halve dagen. Maar gistermiddag was het alweer goed, allebei excuses gemaakt voor het bekvechten :) En als je wil afvallen moet je het idd wel écht willen, anders gebeurt het toch niet... Spreek uit eigen ervaring :) Moet ook hoognodig wat kilo's kwijt, maar heb er zo weinig fut voor!

@EB toch hoor je dat zovaak dat een tweede zwangerschap als "minder bijzonder" word gezien. Tis wel bijzonder natuurlijk om zwanger te zijn, maar je kijkt er heel anders tegenaan als de eerste keer. Ben benieuwd wanneer je voor een echo mag komen!

@Karine jij ook fijne dag!

@Sahi goed dat je je vriend een bericht hebt gestuurd. Ik ken je gevoel dat je face to face moeilijk vind. Ik vind dat zelf ook heel lastig... Heel goed dat je daarna ook nog eventjes met hem erover hebt gepraat! Knuffel!

@Dolfijnjes ik zag het filmpje net, wat goed zeg!!! :D Hier worden de babywalker en de blokkenkar genegeerd wat lopen betreft, hij loopt liever met de eettafelstoelen (wieltjes) of met de kinderstoel door de kamer heen haha.

@Wherona ja de puffer mogen we houden omdat hij blijkbaar heel gevoelig is wat zijn longetjes betreft!

Zo, ik ga eens even ontbijten. Fijne dag allemaal!!

20. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, hoort een tandarts dat overigens niet standaard te vragen?

Sahi, fijn dat er weer wat meer duidelijk is en dat je het op deze manier je vriend wel kan vertellen.

Dolfijnjes, super dat ze haar best doet om te stappen. Wat een trots gevoel he?!

Poookie, fijn dat het weer goed is. Constant bij elkaar op de lip werkt helaas niet mee en zeker niet icm een aantal rotnachten.

Het is weer tandjestijd en ik vind hem zooooo zielig! Steeds wakker huilen, speen kauwen, boos...

Deel Deze Pagina