Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @vaneke, wat lekker een weekje vrij en helemaal voor jezelf! Heerlijk.

@besloten clubje, waarom doen ze dat? Mag er dan niemand meer bij ofzo? Vreemd, ik dacht toch echt dat de forums hier openbaar waren?

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Heb het even druk gehad met het huishouden en daardoor nu toch snel een berichtje...

@ Sahi: Eigenlijk beide.... Zowel opgelucht als teleurgesteld.
    Korte uitleg: Er is genoeg liefde voor een derde en het lijkt me heel erg leuk een groter gezin (had ik nooit gedacht van mezelf ;)) Maar we hebben de ruimte hier eigenlijk niet....
    Aan de andere kant: Aan alles is een touw te knopen, dus ik sluit niets uit. Nu moet ik zeggen dat ik het ook wel lekker vind dat de boys beide zelfstandiger zijn/worden...

@ Pamsie: Knuffff

@ Supermom: Geeft niet, iedereen heeft drukke periodes...

@ Wherona: Micah doet dit al, maar die loopt ook al. Ik heb geen flauw idee of hij dit deed voor hij ging lopen. Hij gaat nu wel sinds 2 dg helemaal vanuit zit op hurken en zelf staan. Hij heeft nu geen houvast meer nodig om te gaan staan...

@ Rrianne: Hier jammeren als het hem niet snel genoeg gaat met uit bed halen... Maar echt hard huilen (gelukkig) niet. Hoop dat het snel over is voor je.

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Karine ja dat kan ik me voorstellen teleurgesteld en opluchtig en net wat je zegt er is altijd wel een oplossing de jongens op 1 kamer is ook een oplossing hahah

Eb besloten kan dat ook??? Wat dom zeg ze zijn nog zo kort zwanger en nu al een besloten groepje!!

Wherona Jairo gaat ook van de staand naar zit maar weet nog dat mijn oudste dat niet deed en ging toen ook lopen en daarna ging ze pas zitten

Linda als hij de hoektanden heeft heeft hij het volledige gebit de andere kiezen komen met 5/6 jaar pas

Jairo kan nu ook wat stapjes los Zetten en hij scheest de hele kamer door met de bolkenkar alleen jammere is dat hij nu niet zo veel meer in de box wil :(

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, ja vind het ook leuke afleveringen momenteel!
    Jammer zeg dat je niet gezellig bij ons in bed kroop;)...

Babyr, die vragen zouden ook bij mij te binnen schieten hoor. Ik vind een peuterbedje wel erg vroeg voor een kindje van nog geen twee, alhoewel dat natuurlijk per kindje zal verschillen. En je mond kunnen houden? Ik had het direct verteld..

Vaneke, geniet van je vrije weekje! Kun je een beetje genieten van je zwangerschap? Of gaat het idd met zo'n klein dreumesje wel erg snel allemaal?

Linda, dank voor je pb. Zal dadelijk even googlen!

Sahi, Y. is echt een pratertje he? Leuk hoe elk kindje zich anders ontwikkelt. L. zegt eigenlijk nog niet echt bewust dingen het is nog steeds mamammaa, papapap, die en bha.

Wherona, hihih erg he die kriebels... Heb het ook hoor, elke x als er weer iemand zwanger is, denk ik nu wij? hahah maar nee hoor mijn verstand roept me terug:D.
    Wat betreft de volgorde, die is er niet hoor (er zijn maar weinig kids die alles volgens het boekje doen toch?). N. deed het vroeger ook, die ging niet weer netjes zitten als hij liep, maar liet zich als een plank vallen wat ik begreep. L. deed het wel gelijk netjes en kan nu dus ook tussentijds door zijn hurken om iets op te pakken en weer gaan staan zonder steun. Komt vanzelf hij moet even het drempeltje over. Voor je moeder hart is het in elk geval wel fijn als ze het kunnen hahaha.

Supermom, een vriendin van mij zegt altijd; volgens mij blijven die kriebels altijd...

Karine, nee hier is het eigenlijk echt gelijk huilen, zal idd een fase zijn. Maar hij duurt zolang hahah..

Mama05, haha ja als ze eenmaal lopen dan hebben ze ook echt geen rust meer he? L. ook niet hoor, vraag me soms af waar hij de energie weg haalt om non stop door de kamer heen te rennen. Hoe is het met de nachten? Zit er enige verbetering in?

Meikie, auu pijnlijk! Hopelijk hersteld het zich snel.

Dolfijnjes, jaaa als ze zelf ook niet echt uitgeslapen wakker worden gaat het dubbelop. Gezellig, is het zoontje van jou vriendin van M. haar leeftijd?

Poookie, nee kwijlen valt mee, vinger wel en vooral heel veel speen kauwen. Geef er nu ook aan toe hoor, laat hem overdag wat vaker met zijn speen rond lopen.
    Hoe is het gesprek van R. gegaan? Hopelijk positief!

Pamsie, hoe is het met jou en V.?

Aaaaah nog een uur en dan zeg ik boor en wortelkanaalbehandeling here i come!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    bij de juli mama's was het echt heeeeel druk hoor, er kwamen steeds meer en meer en het overzicht was ver te zoeken. daarom hebben ze ze het in 2 groepen verdeeld maarja als je er dan ook niet bij mag is ook niet echt netjes.
    Ik zou wachten tot 9 december en dan een topic openen, ben namelijk van plan dan er weer bij te springen haha.. :)

jaaa mama jairo nu ook aan het stappen!??
    goed zeg! hier niet haha, langs de bank en tafel...ze kan het ik weet het zeker maar ze durft niet en is zo onzeker met lopen dat ze het zichzelf ook niet makkelijk maakt :)

kwijlen hier ook vreselijk, vinger in de mond en overal op kauwen...

Ik had de speen weggewerkt, ze vroeg er toch niet om maar vanacht was zo'n drama dat ik dat nog als enige optie zag en werkte op een gegeven moment. naja komt wel weer een stop moment ;)

rianne succes zometeen, zal aan je denken! werk hier nog even een lekkere tosti weg :)

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wherona: Yanna gaat zelf weer zitten vanaf staan. maar echt stappen zit er voorlopig niet in geloof ik, al durft ze wel steeds verder los te staan.
    ze is nu druk bezig met babbelen.
    ik weet niet of die volgorde nog uitmaakt eigenlijk

supermom: wow lekker druk! Succes en plezier ermee :D
    En dank je wel voor de knuffel natuurlijk!
    Ja Yanna zei met 7 maanden ook al gericht papa en mama. Dat ging toen weer even weg, toen ging ze kruipen en staan en nu is ze weer druk aan het kletsen. Ik merk ook dat ze dingen nu echt begrijpt die je zegt. Dat scheelt een hoop frustraties! Al blijven er genoeg frustraties over hoor :p
    Verbaast me niks dat ze een babbelaar is, zijn papa en mama ook. Ik sprak met 18 maanden al zinnetjes, met 12 maanden al een aantal echte verstaanbare woorden. Dus dan is Yanna nog langzaam, haha :p
    Ik kan me ook niet voorstellen dat baby-kriebels ooit echt weg gaan. Geen idee wat onze max is, zien we dan wel weer ;)

karine: wij hadden niet eens plek voor 1 kind, nu vraag ik me af of er plek is voor een 2e, maar als het weer rustiger is hier, emotioneel, zien we wel hoe we dat doen.
    Zou een 3e veel extra geld kosten, vraag ik me af? Als je er toch al 2 hebt :p
    lastige keuze he?
    Ik kan me niet voorstellen dat wij met 2 kids klaar zijn, maar we zien het dan wel weer
    Wat stoer dat Micah nu ook opstaat zonder steun!! :D

mama: jaaaa Jairo ook lekker aan het stappen :D Leuk!
    de box is hier al een hele tijd weg, Yanna zit bij de oppas wel zonder mokken in de box. en als ze wel mokt heeft ze pech :p

rrianne: ja grappig he, die verschillen. Mijn vriendin haar 2e is van juli 2011, zo leuk vergelijken. Hij is natuurlijk wel iets verder, maar ze kruipen steeds meer naar elkaar toe. En Yanna is met babbelen nu dus wat verder dan hij, hij loopt al sinds zn verjaardag, grappig :)
    waarom zegt jouw verstand dat je nog even moet wachten met een 2e? Speciale reden voor?
    Succes met de wortelkanaal behandeling!!

@kauwen: Yanna wil alleen haar eigen vingers nu ze weer last krijgt van de tanden. mijn vingers zijn niet goed, papa's vingers niet, speentjes helemaal niet! Nou ja mooi toch? Alleen jammer dat ik nu echt niet mag voelen in haar mondje, dus geen idee of er nu nog meer door komt. Ze bijt gewoon keihard als ik wil voelen, krengetje :p
    Maar dan heeft ze er ook vast veel last van.

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag!!

@Wherona hier wel van vasthouden staan naar zitten. Los staan doet ie nog niet. Als ie aan de tafel staat of ergens anders kan ie wel zelf gaan zitten :)

@Rica wij hebben t ook al een paar x zonder speen geprobeerd. Hij viel wel in slaap maar werd echt tig keer ontzettend overstuur wakker, dus toch maar weer speen gedaan. Komt vanzelf wel een tijd dat ze niet meer willen :) (hoop ik ;) )

@Rrianne is het meegevallen, de wortelkanaalbehandeling? Ik heb er nog maar 1 gehad, maar vond t echt vreselijk... De pijn viel opzich wel mee, maar gewoon heel dat gewroet in mijn mond vind ik verschrikkelijk...

@Sahi Stijn wil ook zijn eigen vingers, heeft elke keer heel zijn vingers rood. Hij laat mij wel voelen in zijn mond, maar niet lang. Als het hem te lang duurt bijt ie meteen dicht, AUUUU haha ;)

Verder mooi nieuws hier, R heeft de baan gekregen! Helemaal trots en blij :D Gelukkig geen WW voor hem dus! Enige nadeel dat ik vanaf maandag 3 weken lang doordeweeks alleen ben, ook alleen slaap... Zie er enorm tegenop, maar goed t is voor een goed doel! :)

Nou ik ga even met Stijn spelen, ben niet zo lekker in orde, maar het gaat toch door he! Fijne avond alvast allemaal!

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Rica, wil je van de speen af? L. vind hem echt enorm lekker. Gebruikt hem over het algemeen alleen in bed, ik vind het prima.

Sahi, vond het eerste half jaar best pittig, echt ene tijdje op mijn tenen gelopen (het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat het net zo loopt als met L. maar het zit toch in je achterhoofd), vandaar dat ik dus nog even wil wachten tot L. ietsje ouder en dus zelfstandiger is.

Poookie, super, gefeliciteerd met R zijn nieuwe baan. Kan het me heel goed voorstellen, duim met je mee op goeie nachten! Nee vond het ook niet prettig, maar gelukkig goed verdoofd...

Wortelkanaal behandeling en 3 gaatjes zijn weer gevuld (leuk overstappen naar een andere tandarts;). Gelukkig geheel pijnloos, flinke dosis verdoving, zelfs mijn neus was gevoelloos. Nu lekker aan de ubiprofen, hopen dat het effect heeft en voortand dus weer witter word (tand was dood en hierdoor verkleurd).

9. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hier is het helemaal mis. Voelde net plop en toen had ik heel veel bloed. Ben verdrietig, maar ook wel ok. Gelukkig nu en niet over een week of 6. Nu even lekker samen op de bank met een kop thee.

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rrianne, fijn dat het mee viel!
    L had toch erge last van reflux?

Rica, hier ook geen speen meer, ineens was t over.
    Wilt ze hem nu weer vaker?

Mama wat goed van J!!!

Pookie, fijn van je vriend!

Sahi, hahaha lekker in je vingers bijten!

Tandenpoetsen, pff ik vind het zo moeiijk, mevrouw laat me er amper bij, steeds met dr tong ervoor,,,,,

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Eb, neeeeeeeeeeeeeee meen je niet?
    Godsammmeeee :(:(

12. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Ahhhh nee eb dat meen je niet.....
    Ok beter nu dan over 6 weken maar toch..... Lekker rustig aan samen op de bank en dikke knuffel vanuit hier!

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    EB: wat schrikken zeg!! Niet leuk :( Dikke knuffel meis!
    je klinkt nog nuchter, maar denk dat het ook even moet zakken.

babyr: tanden poetsen gaat hiet ook wisselend. Ik vermoed nu dat er weer tanden aan komen en dan vindt ze het niet goed. Maar andere keren accepteert ze het prima

rrianne: dat bedenk ik me ook wel eens, ik wilde nu op zich wel een 2e (maar nu even die emo-dingen oplossen ;)), maar wel fijn als Yanna straks iets zelfstandiger is! En we zijn 25, dus we hebben nog jaaaaaren voor een 2e, 3e en evt. 4e en weet ik veel hoeveel ste.

poookie: Ja hier dus ook rode vingers ;)

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, neeeh :(. Doe je het rustig aan? Vind het echt heel verdrietig voor je.

@ sahi, ik heb het idee dat Yanna en F heel gelijk op gaan. F zegt sinds deze week echt alles na. Bloem, beer, douchen, best moeilijke woorden. Daarnaast is het ook veel na doen, haren kamen met haar borsteltje bij papa en een mobiel aan haar oor doen en jajaja zeggen. En ook de "isdat" is hier al weken een hit :D.

@ Karine, zonde van de afloop van je casus. Ik zal je wat stoms vertellen. Soms voel ik me opeens zwanger. Wat natuurlijk helemaal niet kan na 4 dagen. Bovendien had ik bij F geen flauw benul dat ik zwanger was, dus zit echt tussen de oren. Maar indien d casus ook zo afloopt, gaan we de komende drie maanden toch echt voorzichtiger te werk.

@ pamsie, heb je een verzoek op FB gestuurd.

@ Supermom, jammer dat je man geen derde wil. Zeg nooit nooit hè?

@ babyR, dacht ook meteen: dat zal wel een meid worden haha.

@ rrianne, hoe was de wortelkanaalbehandeling (mooie voor wordfeut)?

Hier nog steeds een kindje met zeehondenhoest. Verder zelf ook nog ziek, zwak en euhm niet misselijk haha. Maar we gaan gewoon door. Gelukkig vrij weekend nu.

Fijn weekend iedereen!

15. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    EB jeetje niet leuk :( Sterkte en dikke knuffel!!

16. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nee, niet leuk maar ik ben er ook wel heel rustig onder. Het was heel snel raak en ik voelde me ook echt niet zwanger, dat scheelt wel. Nu gewoon ongesteld en volgende maand weer lekker verder. Rica, we laten ons niet kisten en snel weer raak hè?:p

17. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Eb! Neeeee! Niet leuk.... Dikke knuf!!!

Sahi, nee dat was bij mijn vriendin, ik wist t bij allemaal heel vroeg ;) ik ben ook nogal van de testjes :-D

Hier ook soeppig mannetje, (nog) geen koorts, 37.1. Maar goed, hij was vanmorgen ook nat geworden in de regen, dus op zich werkt dat ook niet in z'n voordeel natuurlijk! In bedje gelegd met een zetpilletje, hopelijk knapt hij er van op en is hij morgen weer z'n vrolijke zelf!

Rrianne, hoe is t met je kies???

Poookie, gefeliciteerd! Dat gebeurt niet snel in deze tijden!

Verder iedereen beterschap die ziek is of zieke kindjes heeft!

18. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Nog ff over een "zwangertopic" ik zou het leuk vinden als de zwangeren onder ons gewoon hier (ook) blijven kletsen!!!
    :-D

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    EB, ik voel me ook totaal niet zwanger, bij r wel meteen.
    Fijn dat je er nuchter onder bent.. toch een dikke knuffel!

Pruts ik blijf hier hoor :D

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik begon evrn hardop te vloeken.... potverdorie!! het raakt mij ook.
    knuffel meis!!

Deel Deze Pagina