Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ff snel, ik heb ze gelezen mama! Wil je ze digitaal? Kan ze evt mailen...

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Prutsje ik heb/lees ze ook digitaal ben bij boek twee!!!

3. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @mama05 tis hier de eerste keer dat ik zolang alleen ben met Stijn. Eerder was ik overdag wel alleen, totdat R in de ziektewet kwam, toen was ie maar 3 halve dagen aan het werk, daar wen je zo snel aan... Dan is het een hele omschakeling naar 5 nachten alleen zijn. Maar kan me voorstellen dat als het vaker voorkomt dat het dan idd went. Nog 1 nachtje dan is ie weer 3 nachtjes thuis, joepie!!!

@Wherona hier gooit het cb en de fysio het ook op het feit dat Stijn overdag zo druk is, dat ie daarom 's nachts zovaak wakker is omdat ie alles moet verwerken...

Zo, nu weer ff verder met huishouden. Geen zin meer haha, dus alleen nog ff afstoffen en stofzuigen en dan vind ik het wel best :)

4. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @prustje, digitaal leest dat fijn? heb net een nieuw tablet gekocht.

@wherona, J is met een week of 6 uit logeren geweest omdat het niet anders kon. t liefst had haar toen nog niet laten logeren maar goed. nu slaapt ze eens in de maand bij mijn ouders omdat we haar niet op kunnen halen of andere rare dingen hebben...

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi hoi

we moeten ons topic veranderen in: gierende hormonen :D

daantje, worden spannende dagen dan voor je! Ik dacht dat jullie ergens volgend jaar wilden beginnen.:p Ben benieuwd:D

Rrianne, vast wel een winter depressie. Heb daar ook ook erg last van...zeker t/m maart :$

@geslacht....dat vinden wij gewoon veel te spannend en ook erg praktisch. Ik zou dat echt niet kunnen hoor zo tot op het laatst wachten ;)

Ik word gek van de pil. Ben niet eens een week verder en ik ben al bijna 2 kilo aangekomen door mijn vreetbuien. En mijn onderbuik is gevoelig door het volle gevoel zegmaar. Mag je bijv. ook een paar dagen eerder stoppen met de strip of moet je het afmaken? Ik wil zo graag ongi worden...:)

6. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel

Ikke niet!!!!!!!!!!! En volgens mij nog een paar!!!

Mtbc ik lees op iPhone maar vind fijn lezen je leest zo wat blz weg!!!

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier een heerlijk dagje lekker voor mezelf, normaal werken moest Elke stond gewoon gepland om naar oppas e gaan, maar vrij kunnen krijgen omdat ik op een afdeling moest staan waar ik zwanger niet mag staan omwille van agressierisico, dus toch gewoon Elke naar de oppas laten gaan en lekker ff eigen ding doen vandaag, deze ochtend wel mee opgestaan voor boterham en Elke ff oppasklaar maken, dan kon hubbie rustiger aan doen, erna lekker terug bed in gekropen en uitgeslapen, nu net terug van shoppen, uiteindelijk alleen spulletjes voor Elke gekocht ;)
    Nu nog ff lekker met laptop op de bank en dan zo Elke ophalen...Mam heeft de batterijtjes in elk geval weer opgeladen!!

ow, vandaag trouwens 12 weken!! Hoera :)

@geslacht: bij Elke wisten we het niet, hubbie wilde toen eigenlijk wel maar omdat ik neit wilde toch gekozen om het niet te weten, nu is het andersom :D We zien wel wat we doen tegen dat we zover zijn...

@slapen: hier gaat het laatste dagen gelukkig erg goed, terwijl Elke ook veel bezig is met lopen en dergelijke...benieuwd of het bij jullie kids daaraan ligt of toch gewoon de tandjes of dergelijke...duim voor jullie dat het snel weer beter gaat!!

@lelie: hahaha, moest wel lachen om uw topicnaam...op een paar na gieren de hormonen hier idd erg er doorheen ;)

@pruts: al veel over gehoord maar nog niet aant lezen, mss vraag ik hem wel voor kerst, andere kant ben ik beetje geneigd om hem liever niet te lezen, er is zo'n hype over, heb dan altijd schrik dat het vooral verkoopt omwille van die hype daardoor een heleboel verwachtingen van en het boek uiteindelijk tegenvalt...

verder hier weinig nieuws...tot later dames!!

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja ben net begonnen met 50 tinten :D

@Poookie ;) maar bij Stijn zijn wel de kiezen doorgekomen nu. Had Stijn dat dan ook overdag nergens tot weinig last en in de avond / nacht een hel. Weet wel dat je een aantal dagen slecht sliep vanwege Stijn was dat door de kiezen?

Je gooit het zo snel op die tanden en kiezen he. Ga vanavond als ie weer zo gaat doen maar eens kijken of het werkt om hem maar effe te laten jengelen, niet tot overstuur natuurlijk. Een nacht doorslapen zou iig wel heel erg welkom zijn.

9. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Haha ik zeg vannacht nog tegen Daantje dat wij t geslacht niet willen weten, maar twijfel nu al :D

Oh men ik zit een beetje over namen na te denken maar ik heb geen flauw idee. R.omee had ik jaaaaren in mn hoofd dus dat was meteen duidelijk toen bleek dat t een meisje was. En voor een jongen hadden we Levy hihi. Die naam zou ik dus nu niet meer kiezen.

elie, netjes je strip afmaken ;)

Wherona, pff kut nacht meid. Ik kan de hand schudden helaas. Alleenm ik heb het omgekeerd, ik denk nooit dat het de tanden zijn en mn vriend wel altijd. Ik denk vaak dat ze gewoon naar gedroomd heeft..

VanEke, lekker zo'n dag meid!
    en gefeliciteerd met je 12 weken!

Rrianne, winterdepressie?? Knuffel hoor!

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Wherona, er zal zeker wat in zitten, het is best een hectische periode als je na gaat wat ze nu allemaal in een korte tijd leren, als jij hem geruststelt heeft hij jou veiligheid... Maar... nogmaals het blijft zo gissen een babyvertaler lijkt mij ook wat, regel jij het;)?

Mama05, met drie kindjes wordt je vast steeds overal beetje bij beetje makkelijker in. Hoe was het slapen bv. met jullie eerste kindje?

Vijftigtinten, ja ben net begonnen in deel 2. Vind ze tot nu toe een heerlijk boek om weg te lezen.. En sinterklaas was zo lief om een e-reader in mijn schoen te brengen, slaap alleen steeds veels te laat nu hahaha.

Waterlelie, oohhh echt? Maar ook echt dat je stemming van opper vrolijk tot jankend op de bank gaat?
    Geen idee hoe en wat met de pil om de reden hoe jij hem nu gebruikt..

Vaneke, super wta een mijlpaal!Blij dat die spanning er wat af is? Je zit nu zoals ze zeggen in de 'veilige' zone.

Babyr, praat jij 's nachts met Daantje? hahaha. Toch niet allebei slapeloze nachten?
    Jaaa namen, ik denk daar nu ook al heel vaak overna, maar vind het ontzettend moeilijke. R.omee, spreek je ook echt uit zoals je het zegt of is het Romie? En winterdepressie, ik weet het niet hoor... Het zijn meer enorme stemmingswisselingen, die van 's ochtends vrolijk opstaan naar 's middags huilend (terwijl ik absoluut geen huiler ben) op de bank en 3 uur later is er weer helemaal niks aan de hand.

Tanden/kiezen, L. heeft al een aantal dagen een vreemd luchtje om zich heen hangen (denk dat het uit zijn mondje komt), kan dit ook met de tanden/kiezen te maken hebben? Dacht eerst hij wordt ziek, maar er lijkt niks aan de hand...

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Neeeee Rrianne, na een jaar ga je eens vragen hoe je t uit spreekt hahaha :D nee gewoon zoals je t schrijft, Romee dus. Maar dan niet rooomee maar Romee. Kort maar krachtig.
    Haha nee zat vannacht in dit topic tegen Daantje te kletsen, ook al was ze niet online haha.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vijftig tinten moet mooi zijn maar ben echt geen lezer....

geslacht: zou ik wel willen weten...vorige keer is mij de verassing tegen gevallen!
    daan ik was dus 1 van de weinigen die het niet wist :)
    Maar ik was zo in shock dat het geslacht nog niet eens ter sprake was.... Ik had het al moeilijk zat met mijzelf dus nee volgende keer wil ik het wel weten.
    lijkt mij ook zo makkelijk. heb 3 dozen meisjeskleren (baby) op zolder en zou blij zijn als die weg zijn voor hergebruik of elders...
    lijkt me gewoon ook leuk om nu eens gericht te kopen. I love pink of turqoise! ;)

wherona hopen op een goede nacht!!!!!!!

rianne heel stom maar ruikt het naar amandel??

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    haai meiden!

ik kom weer even zwaaien..

Lees over stemmingswisselingen bij Rianne.. ben je weer aan de pil? daar had ik het heel erg van na mijn eerste zwangerschap!

@ Eb: Wat vreselijk dat het niet zo heeft mogen zijn met jullie zwangerschap!

@ onrustige nachten: hier begin van de week wel gehad maar dat was ook het begin van z'n verkoudheid, zondag op maandag een pseudokroep aanval gehad en nu al 3 dagen doorslapen maar wel rond 6 uur smorgens al klaar wakker!

Hier flink aan het stoeien met D.imara.. ze zit echt midden in de peuterpubertijd en begint zich te vervelen thuis, heeft een grote mond, doet haar broertje pijn, luistert totaal niet..
    nu is ze als een blad van een boom omgeslagen bij de geboorte van D.elani (is ook wel heel wat gebeurd in die tijd natuurlijk) maar ben nu op 't punt dat ik echt met m'n handen in m'n haar zit..
    heb van de week het CB gebeld voor advies.. iets wat ik nooit verwacht had dat ik dat ooit zou doen ;) ze moeten me nog terugbellen dus ben benieuwd!

Leuk dat er zoveel kriebels zijn hier in 't topic.. voor mij erg confronterend (no offence) want hier ook kriebels :(
    dus daarop verder geen reactie, sorry!

14. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @mum, mag ik vragen waarom jullie noodgedwongen compleet zijn?

Ik kan er op het moment ook heel slecht tegen, al die kriebels enzo voor nog em kindje. Ik wil ook! Maar ja, helaas. Ik kan het niet alleen doen, dus ik moet voor mijn gevoel afscheid nemen van een kindje wat er nog niet is (maar wel heel gewenst zou zijn voor mij). Enfin, hoop dat het snel over gaat dat gevoel.

15. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @rrianne, toen L vroeger zijn tandjes kreeg rook het best wel vies uit zijn mondje. Toen wist ik niet dat het daarvan kwam maar nu N precies datzelfde heeft op precies hetzelfde moment en ook op hetzelfde moment een hoop tanden begint te krijgen weet ik het zeker.

16. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Wherona, Het heeft volgens mij wel even geduurd voordat de kiezen echt door waren. Maar weet het niet exact. Ze kwamen ook zo goed als achter elkaar aan.

@Vaneke, heerlijk dat ze een ander ritme aanwent. Is voor jezelf ook wel lekker dat je ’s ochtends ff wat langer mag blijven liggen. Vooral als je vrij bent. Ow lees net dat je vandaag een oplaaddag hebt gehad. Heerlijk zo’n dag voor jezelf.

@all, Bedankt voor de veilige kilometers. Tot onze grote verbazing kunnen we hem morgen al ophalen. Manlief doet dit gelijk naar z’n werk. Spannend. Heb er zo’n zin in, gek hé.

@BabyR, moest wel ff lachen hoor om je stukje van de kerstliedjes. En dat logeren heb ik ook. Als het niet nodig is dan lekker thuis. Maar heb je wat dan zeg ik ook ja fijn. Mijn so vragen er gelukkig niet naar (ivm rokerij), ze hebben verder ook niks dus moet ook nog alles erheen slepen. Alhoewel het straks veeeeel makkelijker wordt :D

@geslacht ik zou het denk ik wel weer willen weten. Vond het wel praktisch. Alhoewel ik hetzelfde denk als daantje dat we ook alleen maar gemaakt zijn voor meiden. Maar een zoon zou ik ook geweldig vinden.

@50 tinten, Ben ook absoluut geen lezer, maar dit lijkt me wel een leuk boek om te lezen.

@hier, Ook hier vroeg in de ochtend aan de slag geweest. Ze was 4.45 klaar wakker. Na een aantal keer de speen en knuffelen toch tussen ons ingelegd. Na even woelen toch in slaap gevallen. Helaas maar tot 6.50. Zij is toen naast het bed gaan spelen en ik heb nog even bijgeslapen tot half 8. Toen eruit en klaar gemaakt te zwemmen. Mirthe is toen met m’n vriendin meegegaan naar huis en ik ben op banenjacht geweest. Tevens even geshopt en geslaagd voor 3 broekjes voor mirthe en goede wanten. Toen vanavond nog om kado’s uitgeweest voor de buurtkinderen. Hier gaan we morgen met 2 pieten langs de kinderen van de buurtvereniging, met een kleinigheidje. Nu lekker op bed. Morgen weer vroeg. Heb dan het zoontje van vriendin.

17. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Vaneke, gefeliciteerd met deze mijlpaal! Wat zal het je rust geven.

Mum, ik heb vreselijk met je te doen. Ja, de kriebels vliegen hier in het rond en jij kan er niets mee. Dikke knuffel!

Hier, ben vreselijk aan het bloeden. Heel raar verloop: eerst ineens veel bloed, toen twee dagen niets en toen heel langzaam steeds meer. Ik moet serieus bijna kraamverbanden gebruiken:$. Rica en andere meiden die een miskraam hebben gehad, klinkt dit bekend? Ik word er behoorlijk onpasselijk van.

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, bel desnoods even met je huisarts. Straks ga je nog onderuit.

Kom later terug meiden. Draai me nog een keertje om.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik moest ook heel veel bloeden en had niet genoeg aan de maandverband dus ik denk dat je lijf nu echtvaan het ruimen is.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik lees steeds mee, maar kom niet aan reageren toe. Zit behoorlijk in zwaar weer nu.
    Wilde wel even op EB reageren. Ik had met mijn mk ook heel veel bloedverlies en op t eind t vruchtzakje. Dat was echt een bende. Maar ik was toen al in t ziekenhuis voor curettage.
    Ik had zelf voor de curettage gekozen, maar had ook thuis mogen afwachten, zolang ik me fysiek maar niet te zwaar inspande.
    Dus rustig aan en jezelf in de gaten houden! En bij twijfels toch bellen!

Deel Deze Pagina