Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @karine, fulltime?! Wow dat lijkt me idd wel heel heftig. Respect hoor! Denk wel aan jezelf he?

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    K%*><~>|T! Hele tekst geschreven, verkeerde knop, alles weg. Geen puf om het weer opnieuw te doen. De strekking was, leuk dat iedereen leuke Sinterklaas heeft gehad en veel plezier voor degene die nog kogen. Daantje, succes met de kuisheidsgordel want zwanger en rugzak gaan niet goed samen.

Bloeden is bijna over, drie heftige dagen gehad maar nu gaat het gelukkig beter. Wij hebben ook een leuke Sint gehad. Gedicht gisterenmiddag in een kwartiertje geschreven en was ik erg tevreden over. Favo cadeau hier een door oma zelfgemaakt kussen met Timo's lievelingsplaatje uit een boek van Dick Bruna (uil). Verder gelukkig niet zo'n enorme berg nieuw speelgoed als de kids van Mum, want dat past niet in ons huisje...:D. Duplo, boekjes en een luie loungestoel om zijn nieuwe dvd's in te kijken.

Waar het de vorige keer fout ging met mijn tekst... Timo heeft een oefenbeker van ik weet niet welk merk, maar vergelijkbaar met die van Avent. Met een ventielring. Dat heeft hij nu een week door en gaat geweldig. Ik heb niet zo veel zin in het geknoei met een gewone beker, maar deze is super anti-lek en hij kan het heel goed. Sowieso een goede week, want hij drinkt nu ook sinds een week uit een rietje(sbeker). Niet slecht voor een kindje dat nog nooit uit iets anders dan een fles heeft gedronken omdat mama te lui was om het hem te leren...;)

Morgen weer vrij, lekker. Daantje, jullie naar CP? Veel plezier! Spreken we nou de 17de af?

3. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Supermom, wat vervelend zo'n lange sprong... Sterkte!

4. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ mama05: Yep, klopt... Aangezien hij nu minder verdient is het fijn als ik wat extra&#7664;s erbij kan verdienen door in te vallen op mijn eigen school ;)
    Nu hebben we het niet slecht en het is geen must, dus alles wat ik k&#7664;an werken is mooi meegenomen :)
    Hoe was Sint bij jullie?? Hier zijn ze goed verwend!

@ mum: Ik kan even geen oplossing bedenken voor je meiske. Wel ontzettend vervelend zeg die enorm boze en dwarse buien... Ook voor haar trouwens. Ik weet nog wel van Ryano (en die heeft het nu ook nog steeds wel eens) dat hij dan gewoon geen raad met zichzelf weet....

@ Daantje: Dubbel gevoel inderdaad! Maar whahaha... Die kuisheidsgordel :D :D Doe maar even inderdaad ivm verre reis :D

@ Poookie: Volgende week vieren is toch ook heel gezellig?!?!!! Balen dat R weer weg moet een hele week, maar gelukkig voor een zeer goed doel, toch?! ;)
    Ik vind de idee&#7665;en van mum eigenlijk wel goede opties :)

@ BabyR: Lekker weekend gehad?! Leuk om die kids zo te verwennen in de naam van Sinterklaas he?! :D

@ Supermom: Wat balen dat N niet meer hetzelfde jochie is als je gewend bent! Wat een ontwikkelingen allemaal en wat vervelend dat je hem dan niets kan vragen en dus antwoord terug krijgt.... Ik hoop dat het snel weer over zal zijn, vooral ook de slechte nachten.
    En ja, ik zal goed op mezelf letten! :D Maar wat ik net al naar mama05 schreef is het wel lekker om nu even extra te kunnen werken.
    Het is ook niet elke week hoor, alleen indien nodig op de eigen school en afgelopen week was dus zo en onwijs leuk!!!

@ EB: Wat is dat balen he, als je alles al getypt hebt en dan alles *poefff* weg...
    Fijn dat het bloeden bijna klaar is.

Hier een licht slapend ventje en nu onwijs aan het huilen/krijsen bij Martijn, dus ik ga snel....

5. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Goede morgen.
    Wat een rust hier weer. Ook hier thuis. Manlief had eerst al een bewogen ochtend voor vertrek naar het werk (muisje vangen, dankje poes :D). Dus daarna wij ook maar van bed (7 uur). Nu ligt ze alweer lekker. Verder weinig op de planning.

@mama, Mirthe is niet ziek. Ik had even voor Daantje gekeken. Ze is altijd nog wel wat aan de zachte poep. Maar ik geloof dat de hoektanden onderweg zijn.

@supermom, Ow dat is wel heel vervelend. Een apekopje dus. Alles uitproberen wat vooral niet mag. Duim voor je mee dat deze fase snel voorbij is.

@daantje, Gelukkig maar meid. Klinkt even raar. Maar snap je helemaal. Ook omdat je er nog niet helemaal voor wou gaan is het ook maar beter zo. Waren jullie al bezig dan was het idd jammer.

@EB, fijn dat het met jou beter gaat. Hopelijk is het snel over. Dan kunnen jullie er weer volop tegenaan. Goedzo T. Knappe kerel.

6. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mogguh

@mum ons nichtje ging eerder ook 2 dagdelen, toen op aanraden van cb/huisarts (geloof ik) is ze 4 dagdelen gegaan en sindsdien gaat het veel beter met d'r... Bedankt voor het meedenken trouwens voor een kadootje voor R!!

@BabyR haha ja voor Stijn kan ik ook genoeg halen/verzinnen en koop ik het hele jaar door kadootjes, maar voor R vind ik het zo lastig. Net als voor z'n verjaardag, kan er zo weken over piekeren en uiteindelijk nog niet met iets aankomen :)

@supermom hier ook een driftkikker. Hier werkt het goed om hem te negeren tijdens een boze bui, en pas weer aandacht geven als hij rustig word. Werkt hier goed, gaat nu al een stuk beter.

@EB wat goed zeg, die oefenbeker ben ik wel benieuwd naar waar je die weg hebt.

@Karine hoe ging de nacht? Omdat ie gisteravond zo aan het krijsen was....

Hier een best wel rotnacht gehad. Ik had zelf last van mijn buik, en Stijn werd rond half 3 (geloof ik) wakker om vervolgens niet meer te willen slapen. R moest er rond half 6 uit vanmorgen, dus die was helemaal pissig dat Stijn niet meer wilde slapen... :( Uiteindelijk is Stijn rond half vier/kwart voor vier weer in slaap gevallen gelukkig.

We hebben gister eens gekeken voor een hekje in de keuken, zijn speelgoed staat namelijk in het verlengde van de keuken, daardoor is het voor hem heel aanlokkelijk om de keuken in te gaan. Er past geen gewoon traphekje tussen, het is namelijk een stuk breder dan een gewone deurpost. Ik vind het maar niks dat ie steeds in de keuken zit, de kastjes zitten dan wel dicht, maar hij zet me steeds de oven/magnetron aan, trekt de vaatwasser los en graait in de vuilnisbak. Als het goed is komt het hekje morgen binnen, ik denk dat het met het hekje ook tijd word om de box eruit te doen! :)

Zo, en nu spring ik ff onder de douche, even goed wakker worden haha.

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hier ook een belabberde nacht. So you think... was net afgelopen en ik wilde naar bed. Wheeeee. En ik kreeg hem niet rustig. Dat is echt heel uitzonderlijk, kan me de laatste keer niet herinneren. Flesje, boekje lezen, liedjes zingen, woezel en pip kijken. Niets hielp. Zelfs de buren gingen op de muur bonken (rotburen!). Uiteindelijk om half 1 had ik hem in slaap, ik snel opgeruimd en klaargemaakt om naar bed te gaan. Sliep net. Wheeee. Toen heb ik hem in bed genomen, daar heeft hij nog goed geslapen. Maar inmiddels was het al 2 uur en M moest om 6 uur op. En Timo zelf was om half 8 al wakker...

Poookie, oefenbeker heeft Timo voor zijn verjaardag gekregen. Ik zal mijn moeder eens vragen waar ze hem vandaan heeft. Maar die van Avent werkt hetzelfde.

Hier hetzelfde keukenprobleem. Alleen is inze doorgang te smal voor een traphekje. In de kerstvakantie maken we van mdfplaat en scharnieren er zelf één, want zo kan je niets doen in de keuken...

Sneeuwt het bij jullie ook zo? Het blijft hier niet heel erg liggen, maar mooi is het wel.

8. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    EB, te smal voor een traphekje? Das ook uniek zeg haha. Precies dat probleem hebben wij ook, daarom staat de box er nog, zodat ik wel in alle rust kan koken... Koken met een dreumes die aan je broek hangt is ook geen pretje haha. Hier geen sneeuw trouwens. 't Is wel koud, maar wel droog... Ik vind sneeuw ook super om te zien, dus hopelijk komt er nog wat! Oh en nu ik dit typ, kijk ik naar buiten en zie ik heel af en toe een klein vlokje langs vliegen haha. :D

9. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Eb, meen je dat nou? Dat buren op de muur gaan bonken? Wat is dat voor iets achterlijks? Snap dat niet.. Alsof je daarmee iets bereikt.. Rare mensen.
    Klote van je nacht..
    Hier natte sneeuw..

Karine, jaaaaaaaa was leuk!!! Nu zondag nog en dan zijn we klaar ;)

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    SNEEUW! I love it!

@ EB, wat een verschrikkelijk draken van een buren!

@ pookie, hoop voor je dat Stijn snel door gaat slapen, hij rommelt wel veel zeg!

Hier inpakken voor CP. Heerlijk met die sneeuw erbij. Met onze wisseldiensten en overwerk zijn we echt toe aan een gezinsweekje. Heb voor F haar eerste pop gekocht voor Sinterklaas, hoop dat ze het wat vindt. En een leuk boekje van dikkie dik.

Spreek jullie volgend weekend weer. Lees wel mee overigens.

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Praat me niet van mijn buren, ik kan een boek vullen met verhalen... Ze hebben zelf drie (volwassen) kinderen, maar denken echt dat je met op de muur bonken een jankend kind stil krijgt. Beetje jammer dat dat wel precies met moment is dat Timo besluit stil te worden... Was bijna met hem op de badkamer gaan staan, die grenst aan hun slaapkamer.:D

Daan, heeeeeel veel plezier! Lekker zwemmen, spelen en samen zijn!

12. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Daan veel plezier in Cp! Geniet lekker van de familie time!!

@eb fijne buren zeg lekker bonken net alsof dat helpt inderdaad

Als ik alleen ben met koken zet ik de kinderstoel in de keuken neer met de kleine man erin geef hem dan een lepeltje en een plastic bakje en hij is helemaal blij. Kijkt volop mee hoe ik kook haha. Ik ben bijna alle avonden alleen dus zat ook van wat te doen als hij niet in de box gaat want anders hangt hij ook aan mijn benen aan de oven en kan ook net bij de gasknoppen komen en dat moet ik echt niet hebben tijdens het koken.

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Daantje veel plezier!! Geniet ervan :)

Linda zo heb ik het idd ook geprobeerd met Stijn, maar die vind het helemaal niks... Helaas... :( Hopen dat het hekje dé oplossing is! :)

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Daantje veel plezier en hoop dat je meisje snel mag opknappen

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    even over de traphekjes, mijn vriendinnetje heeft overal kiddy-gards, omdat ze ook van die onmogelijke maten hebben. Dat zijn rolbare hekjes. Erg prijzig, maar wel praktisch dus voor de keuken af te sluiten.
    Wij hebben nog steeds geen traphekje (*schaam*), denk ook niet meer dat het ervan gaat komen, Yanna kan goed traplopen en met de kou zit de deur naar de trap toch dicht.
    En de keuken is hier helemaal open, dus dat is soms best onhandig met de vaat uitruimen. Maar als ze echt continu komt 'helpen', zet ik haar in de stoel tot ik klaar ben.

Verder een zwaai voor de rest!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje, heel veel plezier, geniet van jullie weekje CP. Wij hebben hem ook al tijden op de planning staan, elke x komt er financieel wat tussen. Nu wachten tot onze auto is verkocht en dan boeken! Lees het nu van je casus, maart is het ook zo;).

Poookie, cadeau's voor mannen, vind het ook veel te moeilijk. Paar mooie boxers?

Supermom, het is vast een fase. Ik dacht ook dat L. zijn driftbuien niet meer over zouden gaan, maar dit een karaktertrekje zou worden. Inmiddels is het weer een driftkikker (zit duidelijk niet lekker in zijn velletje), want het is een paar weken wat rustiger geweest. Nog even doorzetten!

Eb, fijn dat het met jou de goede kant op gaat! Leuk he sinterklaas met zo'n klein jongentje erbij?

Poookie, is het nog steeds structueel snachts gerommel? Ontzettend vermoeiend, hebben jullie 's nachts ook een vast ritueel als hij wakker word?

Karine, pittig! Maar fijn dat het zo kan... En gelukkig is het bijna januari;).

Mama05, hopelijk komt daar iets uit! Hou je ons op de hoogte?

Mum, en Cb nog tips?

Linda, jaaa zo gaat het hier ook vaak. Hij vind het koken bere interessant, speelgoed erbij en dan gaat het prima.

Sahi, ze zijn onhandig te openen (in elk geval met één hand), maar voor onhandige ruimte's weer ideaal (wij hebben er voor boven ook één nodig). Hier ook nog geen traphekjes hoor, beneden is de deur altijd dicht en boven is nog niet noodzakelijk, maar zou wel handig zijn (alleen door de duurdere uitgave blijven we hem uitstellen).

Boodschappen; het geld vliegt er de laatste maanden doorheen dus het is weer eens tijd voor een huishoudboekje, maar wat ik me afvroeg wat geven jullie wekelijks uit aan boodschappen? Hier ongeveer 100 a 120,- eu per week (incl luiers). Ben benieuwd...

Gister Sinterklaas gevierd bij schoonouders, was ontzettend gezellig en wat heeft L. genoten van alle aandacht en al het moois. Hij is weer veel te verwend!

17. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @all bedankt voor jullie support :) en poookie bedankt voor de tip. Ik ga dat ook proberen.

@rrianne, maar ik vraag me wel af of hij wel ooit nog echt zo lief word als hij was. Het duurt nu al bijna 4 maanden! Nou ja, laten we het allemaal nog maar houden op een fase en hopen dat het idd geen karaktertrek blijkt ;).

@eb, dat is toch niet te geloven! Zelf kids hebben en dan niet begrijpen dat je zelf ook niet voor je plezier een huilend kind hebt midden in de nacht. Bah bah

@karine, gelukkig. Ik schrok al :). Hahahaha dan is het idd alleen maar meegenomen. Er zijn op mijn werk best veel vrouwen die fulltime of minstens 4 dagen werken. Ik zou dat persoonlijk niet kunnen. Ik heb echt meer vrij nodig om het geregeld te krijgen. Vooral aangezien manlief ook geregeld weg is voor zijn werk.

18. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @boodschappen: hier ongeveer 100 euro exclusief luiers en doekjes (haal ik bij etos ivm babyzegels), wijn (haal ik bij de slijterij) en dure toiletspullen (haal ik bij Douglas) en overige toiletspullen haal ik ook vaak bij de drogist als het in de aanbieding is. 100 euro is dus eigenlijk puur voor het eten en drank zonder alcohol ;).

19. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @daantje, veel plezier!! Lekker genieten

20. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Poookie: Het was even pittig om de nacht zo te beginnen en Ryano werd ook nog eens wakker met groeipijnen, dus we hadden twee mannetjes bij ons om 22.30 uur... Hihihi.
    Na wat troosten en liedjes zingen, warme kruik voor Ryano en dentinox voor Micah met zetpil was het weer oké om ongeveer 23.15 uur.
    Toen werd hij om 5.15 uur al brabbelend wakker en met speen + dentinox nog geslapen tot 7.15 uur. Al met al geen slechte nacht dus :D

@ Rrianne: Ik vind het ook niet zo erg hoor, aangezien het voor tussendoor is. En inderdaad het is zo februari. Dan mag Martijn gewoon weer gaan werken :D

@ boodschappen: Wij zijn zo gemiddeld per week 70 euro kwijt. De ene week minder een andere week meer. Dit is incl luiers en drogist enzo.

@ EB: Wat een sch***buren!! Ik zou ook geneigd zijn om in de badkamer te gaan staan met een krijsend kind... *lacht gemeen* Whahahaha

@ Kind in keuken: Hier wel gewoon open en dus in de keuken als ik kook of inderdaad bij de vaatwasser, oven en vuilnisbak. Ben daar redelijk makkelijk in dat hij dat gewoon moet leren dat het niet mag. Ik denk dat afsluiten alleen maar "hongerig" maakt naar het willen uitproberen zodra de kans er is ;) (zou ik doen als ontdekkend kind :) :))
    Wel de vuilnisbak-klep verzwaard zodat die niet meer zomaar open kan, want hij gooide álles erin... Hahahaha

@ Daantje: Have fun!!!!

Vanavond rustig avondje, dus lekker de voeten op de bank en op tijd naar bed, want morgen is Sint op school. Heerlijk feest!!!
    Fijne avond ladies!! :D

Deel Deze Pagina