Have fun daantje! Boodschappen, hier ong 80 in de wk, zonder luiers. Auw ik ben zere tieten en de misselijkheid en moeheid slaat toe. Supermom, heb ik wat gemist?
@boodschappen: ik probeer altijd rond de 50euro te zitten, wij eten door de weeks erg budget en 1 a 2 keer bij anderen, maar als ik uitgebreid kook zitten we er toch iets boven. luiers heb ik tegenwoordig van aldi, scheelt echt superveel geld! En geen poedermelk meer, scheelt ook een hoop Oh ja, wij eten bijna geen vlees, maar 1 of 2 keer in de week, scheelt ook weer een hoop geld. supermom: wat vervelend dat N zo slecht te genieten is babyr: oh jee, de kwalen slaan toe! Voel je je verder wel aardig? eb: wat een rotburen zeg karine: dat is ook waarom wij nog geen traphekje hebben, ze leert maar hoe alles werkt... maar ja, de trap is toch vrij riskant... Maar de keuken verder wel best, hoe irritant het soms ook is, maar niet gevaarlijk. En als ik zeg 'doe de la eens dicht!', dan doet ze dat ook snel Zo schattig rrianne: klopt, ze zijn onhandig te openen. En ik vind het ook duur inderdaad, en het gaat al zo hard de laatste maanden. nog braaf zumba gedaan vanavond, toen Yanna nog wakker was, ze vond het grappig joh Had eigenlijk geen zin, ongi-krampen enzo Maar het was wel even goed voor me en ik heb het maar weer gedaan
@rrianne, ongeveer 50-60eur per week. doe veel boodschappen bij de aldi en lidl (zitten dan ook beide bij mij om de hoek) alleen voor sommige merkproducten ga ik naar de deka. luiers koop ik 1x in de maand bij de aldi pak van 70st voor 12e. @keuken, zou ook wel een hekje voor de keuken willen maarja dan zou ze er boos voor gaan staan denk ik. we hebben geprobeerd hem te installeren maar we hebben hardstalen deur kozijnen en is geen boor in te krijgen. dus als iemand nog interesse heeft in een wit trap hekje van de HEMA hoor ik het wel volgens mij heb ik weer een aantal berichten gemist. argh stomme laptop....
Even snel ben beetje moe ondanks de lazy day @boodschappen, nu ik momenteel geen werk heb en het geld er soms toch wel heel snel eruit gaat let ik er enorm op. Ben dan ook wel weer zo dat ik niet al te graag m'n spaargeld pak. Maar ik pin nu elke week 50 euro en probeer hiervan rond te komen. Dan koop ik ook alleen het nodige. Dus excl. luiers en doekjes. Deze koop ik groot in. Doekjes in doos van 18 en meestal 3 pak luiers van kruidvat als ze in de aanbieding zijn. Maar maximaal zit ik op 75 euro per week. En dan koop ik royaal in en ook meestal A merk (bij C1000 die vaak ietsje duurder is als een jumbo). @aldi luiers hoe zijn die, bevallen die wat? @keuken hier ook een open keuken. Mirthe kan vaak heel mooi zelf spelen en dan heeft ze het niet door. Maar ze mag heel graag bij me op het aanrecht zitten bij brood smeren. Bij warm eten wil ik het niet. Komt ze dan al bij me dan zet ik haar weer bij haar speelgoed neer of geef haar iets anders ter afleiding. En tussen door speel ik met haar. Als ze al bij me op het aanrecht zit weet zet ook wel wat wel en niet mag.
Toen jullie net begonnen met dit clubje was het toen ook zp druk? Ik zit bij de 1-15 aug maar het is echt veel te druk. Middagje gewerkt en kan 12 pagina's terug lezen.. daar heb ik echt geen zin in hoor..
Avond, even snel. Ondertussen Bones aan t kijken... @Rrianne hij word gemiddeld 2 á 3 keer per nacht wakker, soms minder, soms meer. Vaak maar kort, even snel een speentje en knuffel weer bij hem leggen en dan slaapt ie verder (ik lig dan zelf zo nog een half uur wakker ). Zo af en toe blijft ie daarna toch huilen, en is ie met geen mogelijkheid stil te krijgen. We proberen hem zo lang mogelijk te laten liggen, maar als ie echt niet stil word haal ik hem er weleens uit om zijn luier te verschonen, evt een zetpil te geven als het me nodig lijkt en even te knuffelen om hem rustig te krijgen... Soms geef ik hem wat drinken, als ie echt heel hard heeft gehuild bijv dat ie een droog keeltje heeft. 't Is niet echt een vast ritueel dus, ik kijk meer naar zijn "behoefte" van dat moment... 't Is idd behoorlijk vermoeiend... @Boodschappen hier gemiddeld 50 á 60 euro per week. De ene week meer dan de andere, idd als we luiers moeten halen oid. Toiletspulletjes halen we meestal bij de op=op shop, lekker goedkoop Maar dat reken ik dus niet mee bij de wekelijkse boodschapjes. @traphekjes we hebben er boven 1tje klaar staan die nog even vastgezet moet worden. Beneden doen we er voorlopig nog geen, hij krijgt de deur naar de gang toch nog niet open, die is altijd dicht verder zodat de kat niet naar boven gaat... En die voor de keuken komt morgen binnen, zal wel even een foto showen als ie er aan zit, is echt een handig systeem @Karine ik ben het wel met je eens dat ie het maar moet leren dat het niet mag, maar ik (vooral R) ben veel te bang dat ie zich een keer zal branden aan de oven ofzo. R zijn broertje heeft vroeger kokend water over zijn arm gekregen, dat is R enorm bij gebleven dus vandaar hier toch maar een hekje. Hier; Nogal vermoeiende middag achter de rug, Stijn bleef maar vervelend doen, huilen en zeuren. En tot overmaat van ramp klapte hij ook nog eens met zijn mondje op de tafel, tand door de lip... Dus toen was het helemaal feest, arme knul Kon merken dat ie zichzelf gewoon in de weg zat. Met moeite warme hap gehad, daarna snel in bad, nog even Skype met papa en toen naar bed. Nou ik ga weer bankhangen, fijne avond/nacht en tot morgen!
babyr: ik had dat ook bij onze oude oktoberlijst, maar er vallen helaas nog veel meiden af met miskramen en er zijn dan uiteindelijk een aantal die-hards en de rest vindt het te druk en komt niet meer. na die 12 weken wordt het vaak wel wat rustiger. mbtc: ik vind het altijd zo gierig, maar als er hier verder niemand om staat te springen wil ik 'm wel overnemen. Mijn schoonouders wonen in Wormer, dus we kunnen dan best even langsrijden een keer. Maar ik vind het hier dus niet helemaal van levensbelang, al zou het soms wel verstandig zijn, dus als iemand echt nog staat te springen om zo'n hekje, is die voor een ander hoor aldi-luiers: ik vind ze best prettig, maar ik ben niet iemand met hoge eisen. Wij hebben ook altijd de frisdranken van de aldi, mijn broertje vindt dat echt vreselijk Maar die luiers zijn aardig flexibel en Yanna kan er een hele nacht mee door. Heel soms lekt ze door als ze echt heel veel heeft geplast, maar ze drinkt ook als een malloot (1,5 liter op een dag). overdag plast ze meer dan 's nachts en overdag verschonen we ook meer natuurlijk. Maar ook de heftige poepbroeken blijven aardig binnen de perken. Poookie: wat balen dat Stijn zo is gevallen En dan alleen thuis weer, niks aan Dikke knuffel!
@sahi, als niemand hem wilt hebben mag jij hem overnemen hoor. hoezo gierig?? ik heb iets staan wat ik niet gebruik (nog helemaal nieuw) en ik kan jou er blij mee maken. is toch een win-win situatie?? anders moeten we er ff over pb-en.... en ja luiers van de aldi ik vind ze super! van de pampers krijgt ze uitslag en vind ze eerlijk gezegd stinken als ze nat zijn van de plas... ze zijn soepel en ze kan er een hele nacht in doorslapen. ze lekken niet tot nauwelijks door (tenzij je de randjes niet goed doet). en prijs-kwaliteit vind ik erg goed. goed alternatief vind ik de bumblies (als ze de luiers bij de aldi niet hebben haal ik die bij de deka) zijn volgens mij 40 luiers voor 6e. @boodschappen, ik ben niet merkgevoelig. koop altijd frisdrank en sap bij de lidl. ook brood, wcpapier, groente enz. alleen voor de icetea green (huismerk deka) en de bolognaise chips, ontbijt broodjes en vlees, potjes groente (hebben we nu bijna nooit meer nodig) en potjes fruit. ga ik naar de deka. vaak ben ik bij de deka zo'n 15-20euro kwijt (vind t altijd superveel voor dat kleine beetje!!) ook bij de action hebben ze regelmatig babyvoeding in de aanbieding. nu hebben ze bijv pyjamapapjes van de nestlee voor 99ct. (soms handig als ze niet al te veel gegeten heeft) en potjes fruit voor 39ct (wel maar 1 soort) en ook groente potjes voor 39ct. (van de olvarit) @pookie, jeetje meis dikke knuffel voor je kleine ventje!! @sinterklaas, hebben jullie t al gevierd of gaan jullie t nog vieren? wij hebben t gister gevierd was leuk en gezellig. maar J vond zwarte piet (haar oom) toch wel een beetje eng. en wat zijn de topers qua kado's (kerstinspi opdoen....)
Mogguh, Wat een rust hier zeg! Hier een redelijk nachtje gehad. Tussen 3 en 4 weer wakker geweest een uurtje, maar goed verder wel lekker doorgeslapen gelukkig... @mbtc wij halen ook bijna alles bij de lidl, frisdrank, sap etc, en ook voor sommige dingetjes naar de deka maar vind ik ook erg duur soms! Luiers van de aldi klinkt goed, wij hebben nu luiers van kruidvat, vind ze zelf erg fijn. Maar als ze op zijn zal ik eens aldi luiers halen! @sinterklaas wij vieren het zaterdag pas. M'n schoonvader is chauffeur en moest afgelopen weekend werken, en deze week doordeweeks is R er ook niet. Dus dan maar ff uitstellen. Heb er wel veel zin in, maar ook wel zin om de dag daarna de kerstspullen tevoorschijn te halen haha.
Goedemorguh, Alles weer gelezen (viel best mee) @Traphekjes hier wel een bij de keuken, heeft ie niets te zoeken, moeten alleen boven bij de trap nog doen want hij wilt steeds zelf trap lopen. @Boodschappen hier toch gauw tussen de 70,00 en 100,00 in, bij de Vomar hier geen lidl of aldi wat ik wel jammer vindt maar ben te lui om naar Haarlem te rijden. We hebben een heerlijk weekend gehad met een lekker dik pak sneeuw wat we niet verwacht hadden. De kerstmarkt was wat minder. Het huisje was super de luxe gewoon. Davey vond de whirlpool erg lekker en mams de sauna wel. Lees dat er al een aantal sint hebben gevierd en lekker zijn verwend. Wij gaan het morgen vieren, en Davey zal ook vast wel weer erg verwend worden. We vieren het met mijn ouders, zusje, broertje, schoonzus, nichtje van 2 en moeder van schoonzus en wij dan dus wel een kamer vol. Van ons krijgt hij een samba bal, tamboerijn en een fluit kan hij kennis maken met muziek instrumenten, ik weet dat hij van mijn ouders een auto garage krijgt die best wel groot is, van mijn schoonouders krijgt ie zo een houten kralen spiraal. Ik heb via MP een speelgoedpakket gekocht voor maar 12,50 echt een tas vol! Dat is voor de kerst en dan is het weer leuk geweest. Ow en Meikie heel veel beterschap met Jordy echt onwijs zielig hoor hoop dat hij snel opknapt. Hier gaat het slapen snachts weer goed (afkloppen) @BabyR halllooo zwangerschapskwaaltjes kan me nog herinneren dat ik bij het oktober topic kwam en soms ook iets van 10 pagina's moet lezen. Zo voor de rest weet ik het effe niet meer vanaf vandaag klets ik weer volop mee .
wij zijn ook rond de 70 a 80 euro p.w. aan boodschappen kwijt. De ene week iets meer of minder als de andere. Wij halen alles bijna dagelijks vers. dus wip bijna elke dag (zowieso om de dag) wel even langs de supermarkt en groenteboer. traphekje: wij hebben die metalen, 1 boven aan de trap en 1 onder. Onder zat ik nog over te twijfelen maar gelukkig heb ik die wel gedaan. Als ik naar de toilet ga laat ik de deur los voor lois zodat ik haar in de gaten kan houden en dan is het fijn als het hekje dicht is zodat ze niet de trap op kan Wij hebben de box namelijk niet meer en ik heb hier ook nog 2 hondjes lopen. Laat haar dus niet alleen! Morgen gaat ze met sm naar de sint... via de buurtvereniging wordt dit geregeld dus ben benieuwd...zal wel krijssen worden op schoot haha! 's avonds gaan we gourmetten en hebben we kadootjes voor de kids (kleinigheidjes) kruidvat nu 1+1 gratis (kinderspeelgoed) loopt als een trein!! heb echt 2 leuke dingen gekocht voor maar 11 euro! Hebben jullie de folder gezien van de wibra, goedkoope kerstkleding!! jeetje, ben toch maar even heen gegaan. Nou er stond mij een rij!!! ze hadden en heeeeel leuk tule jurkje (soort ballerina, met glitterstrik) zoooo cuuuteeeeeeeeeee Wel te groot maar voor dat geld! echt goedkoop daar zeg... Ook maar 2 shirtjes gekocht, wel zwart maar ze waren zo leuk en maar 3,99! Hoe maken ze het he Voor jongens hadden ze ook leuk spul, spencers en shirtje met een nep stropdas! Dus mochten jullie in de stad zijn , zou echt eens kijken! Verder geen nieuws!! ik ga kerstkaarten schrijven BAH!!
@wherona welkom terug. Wat leuk een dikke pak sneeuw. Wn. Lekker hoor zo'n luxe huisje. Wel mooi gehad begrijp ik zo. @sinterklaas vieren we niet. Wij doen dit jaar nog aan kerst. Vind ik zelf gezelliger. Maar volgend jaar met Sinterklaas wordt het ook zeker wel gezellig. @aldi en Lidl hebben we 10 min. Rijden en de c1000 zit 2 straten verderop. Dus ga vaak niet speciaal rijden. Maar die winkels spreken me ook wel aan. @luiers. Hier ook kruidvat. Dan wel de 4+ op dit moment. Ik vind die mooier aansluiten dan de 4. Zal ook zeker die van de aldi proberen. Ze zijn bijna op namelijk.
@rica goed bezig meid. Lekker shoppe. Van het speelgoed had ik gezien maar het meeste is al uitverkocht
@Wherona heerlijk zo'n pak sneeuw hihi @Rica hier is bijna geen leuk speelgoed meer bij Kruidvat, meeste leuke spul was vorige week al weg toen ze 25% korting hadden... Shirtje met nep stropdas hebben we vorig jaar voor Stijn gehaald bij de wibra, leuk dat ze die dit jaar weer hebben! Stond 'm echt stoer! @dolfijnjes Stijn zit al in maat 5 van kruidvat, maar is ook een flinke knul natuurlijk, met de ronde billen van mama haha Ik was net ff wandelen, even langs de apotheek... Moest wachten op de medicijnen, maar heb gezegd dat ik vanmiddag wel weer kwam, want had de donkere lucht al gezien. Gelukkig nog aardig droog thuis gekomen, en nu plenst t weer... Bah! Word niet vrolijk van dit weer!!
Supermom, dat is idd een lange periode. Maar als het het aard van het beestje is dan zou hij dit ook als baby gedaan moeten hebben toch? Traphekje, ik vind ook fijn dat we het hem nu van jongs af aan kunnen leren (ook al hebben we geen keus ivm open keuken). Hij is goed te corrigeren en anders wordt hij maar even boos hahaha. Wc gaat hier idd net zo, laat de deur altijd open, hij neigt dan ook om gelijk de trap op te gaan, maar als ik zeg; 'Nee L. je mag alleen samen emt mama naar boven', rent hij vlug de andere kant op hihi boefje (hij weet het feilloos). Meikie, ook vanaf hier beterschap met je ventje. Wherona, klinkt heerlijk! Lekker dat jullie zo genoten hebben.. Poookie, dat is fijn, als ze maar weer makkelijk inslapen. Dat scheelt een hoop, je doet het nu waarschijnlijk op de automatisch piloot? Hier gaat slapen de laatste tijd toch echt wel heel goed (durf het haast niet te zeggen, afkloppen dus). Af en toe een waardloze nacht, maar dat komt dan ook omdat mijn wekker al om kwart voor zes gaat (voelt de nacht gelijk zo kort). Wij hebben in het begin ook erg veel lopen klooien, na hem toe, speentje, eruit, laten huilen, dan weer niet, muziekje aan etc. Bij ons kwam het puur door de onzekerheid omdat we dus niet wisten of hij pijn (reflux?) had. Nadat we wisten dat dat voorbij was, konden we hem meer duidelijkheid bieden. Als hij nu huilt, gaan we bij hem kijken, speen aai over de bol. Als het vroeger in de ochtend is wat drinken en even knuffelen en zien hoe hij op dat moment is. Als hij rustig is gaat hij weer lekker zijn bedje in, protesteert hij wel dan huilt hij maar even, 5 min huilen, even kijken, 10 min. huilen, even kijken en dan 15 min. Meestal na de 2e x kijken is het klaar... en ligt hij weer heerlijk in dromenland. Luiers, ik vind pampers ook zo stinken bleeeeh. Maar gebruik ze wel voor de nacht, L. lekte iedere nacht door KV of Aldi maakte niks uit. Boodschappen, het wisseld per gezin enorm. Maar ben wel van mening dat wij het ook wel moeten redden met een euro of 80. Dus we gaan weer een btje bezuinigen, toch maar elke week richting de Aldi. Ik ben dus wel zo'n zeikerd die voor A-merk gaat en heel eerlijk, te lui om naar 2 winkels te gaan. Maar goed, zonde van het geld, kunnen we toch veel leukere dingen van doen! Hier echt een rot-dag, alleen maar gezeur, zucht!
rrianne: Yanna doet dat de laatste dagen ook, zodra ze naar de trap kan, heel hard lachend 'stiekem' naar de trap. En dan zeg ik nee en dan schiet ze zo de 1e paar treden op. Dan pluk ik haar eraf, zet ik haar in de kamer en doe de tussendeur dicht en dan is ze alsnog boos. Maar ook zo weer over. boodschappen: ik vind het ook altijd irritant om naar 2 winkels te gaan, maar wij wonen tegenover aldi en jumbo, dus echt een topcombi vind ik. En om alles bij jumbo te halen is toch wat prijziger hoor! poookie: jammer he, dat weer vandaag Yanna heeft van die echte meiden-billen, hihi Maar nog wel maat 4 (ik koop vaak 4+) rica: lekker geshopt Ik heb ook geen zin in kerstkaarten, dus ik doe het gewoon lekker niet wherona: hihi, de vomar, daar heeft mn vriend 6 jaar gewerkt. Hebben we hier niet die winkel. mn schoonmoeder vindt 'm duur. wat een kado's he mbtc: ja ik voel mezelf altijd een beetje gierig als ik ergens wat gratis kan regelen, terwijl wij echt geen armoe lijden. Maar ik hou wel van goedkoop en gratis hier bij de psych geweest en volgens de lijstjes vandaag ben ik ook wat opgewekter. Zo voel ik me ook, maar vind het moeilijk te geloven, zo'n verschil ineens Wel goed natuurlijk, maar echt bizar. Hij geeft aan dat ik niet per se een terugval hoef te verwachten, maar het leven zal wel altijd dingen in petto hebben. En omdat ik moeite heb met stress, moet ik dat leren structureren. Dan komt het allemaal wel goed volgende week weer even babbelen.
Goedemorgen! Eventjes een beetje aandacht voor het meisje Romy dat al een jaar ernstig ziek is en vandaag een zware operatie zal ondergaan: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/338371-deel-2-zp-medeleven-topic-romy-ilona-familie.html#post14051525
Eb dit meisje was vorige jaar rond kerst en oud en nieuw ook erg ziek heb nog een kaars voor haar gebrand ( en per ongeluk) de hele nacht laten branden. Zal als ik thuis ben het topic eens weer lezen toen lag ze aan zo'n speciaal longmachine waar er maar twee an waren!! Toen Jairo in ziekenhuis lag kon ik Het niet zo snel weer vinden!! Pff maar ze moet nu dus weer geopereerd worden!!!