Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ babyR, wanneer heb je je eerste echo?

Even wat andere vragen:
    1. Koemelk, hoeveel krijgen jullie kids? F krijgt 's ochtends 150cc poedermelk, s middags 150 cc koemelk en voor het slapen 120 cc koemelk. Verder drinkt ze wat diksap. Is dit te veel?
    2. De 14 maandenprik, hebben jullie daar een afspraak voor gemaakt of kregen jullie een brief van het cb? Ik zit te wachten op een brief, maar heb nog steeds niets gehad.

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Daantje 20 december pas..
    Melk, hier s'ochtends 210 koemelk met pap en voor t slapen gaan 180 poedermelk..
    En over de dag een flesje roosvicee..

Hier alweer de hele nacht feest. Heb al 1 uurtje geslapen.
    Vanavond gaat ze uit logeren, eigenlijk wil ik r niet uit logeren doen als ze s'nachta zo is maar aan de andere kant zou eens een keer slapen ook heerlijk zijn.
    Zo raar waar zal dit toch ineens weer vandaan komen/

3. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Er werd weer een uurtje geslapen en begint weer van voor af aan..
    Ahh ben er echt klaar mee, wil zo graag slapen

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Pomdiepompompomdie

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Och och BabyR!!!
    Wat een kl***nacht weer!!!
    Wat fijn dat ze vannacht even uit logeren is zodat je een nacht kunt slapen! Voor je gevoel niet ideaal moment voor een logeerpartij, maar niet verkeerd!

Hier is Micah bezig met zijn kiezen en heeft hier zóoooooooo veel last van!!! Niét normaal! Gillen/krijsen/huilen, niets is goed en wordt ook om het uur wakker van 20.00-0.00. Daarna nog een keertje mopperend om 3.00 en wakker om 6.30 uur. En dus ook overdag niet echt in zijn hum en te genieten met vlagen.

@ EB: Sterkte met vandaag!! Wat vreselijk!

@ Rrianne: Hoe was jouw nacht??

@ Poookie: Wat fijn dat R weer thuis kan blijven slapen ivm zijn werk!!!

@ Dolfijnjes: Wat een lekker wijffie die M! Mooie foto op FB.

@ Wherona: Jaaaaa... D stapt!!! Toppie!

@ 14 mnd prikjes: welke kids hebben last gehad??

@ Pruts: Beterschap met prutsman! Verder al iemand bij het ziektefront??

Weet iemand hoe het met Sandra & T is/ gaat???

Ik mocht vandaag lekker uitslapen, maar hoor alles van beneden gebeuren. Ryano keihard rennen en geluiden maken, Micah krijsen, huilen en vallen... Pfff... Misschien toch maar eens oordoppen kopen voor de uitslaapmomenten :) Ga zo dus maar naar beneden, lig toch al een half uur wakker ;)

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Karine, hier de prikjes nog niet gehad..
    Oh haha oordoppen zullen zeker wel handig zijn dan :p

7. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ben ook wel benieuwd hoe het met s en t gaat..

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Daantje wat kan een weekje snel voorbij gaan dan he fijn dat jullie der zo van hebben genoten.

@Koemelk Davey krijgt s'ochtends pap is 150ml melk, middag 150ml melk om 15.00 wat sap en tijdens avond eten wat sap zal rond de 150ml zitten. Ze moeten 300ml melk per dag binnen krijgen en 3/4 sap/water/thee, tenminste dat is ons verteld dan.

@14 maanden prikken wij hadden de afspraak al bij het vorige bezoek gemaakt ging iedere keer zo. Hij heeft er geen last van gehad gelukkig.

@Slapen Davey deed voorheen in de ochtend een slaapje van 2 uur maar dat is inmiddels 1 uur geworden en in de namiddag 1½ uur.

@EB sterkte ermee

@Sandra en T. niets meer van gehoord.

@Waterlelie hoe gaat het met jullie?

@Poookie wat een heerlijke wending he een week minder R. moeten missen :D. hoe is het verder gegaan met het slapen

@BabyR oef wat een nacht weer kunnen het geen kiezen zijn? verstandig om der effe een nacht te logeren doen kan jij ook effe goed bijslapen heb je hard nodig.

@Karine arme micah dat het ook zo een pijn moet geven he bah

@Linda hoe is het met jullie

Zo maar eens een poging wagen om boodschappen te doen met de auto, zal wel erg glad zijn momenteel hoop dat het in de middag wat minder is.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    koemelk: yanna lust het niet, dus die krijgt het niet. enige zuivel wat ze nu nog krijgt is boter op brood en het toetje na het eten. Heel soms wil ze mijn melk.
    jappanners drinken en eten ook geen zuivel, dus ik maak me er niet zo druk om. Poedermelk is hier ook klaar.

14-maanden afspraak CB hebben we nog gewoon gemaakt, volgende zal wel per brief gaan.

EB: jeetje wat heftig van je broertje, 27 jaar geleden weer, zal voor je moeder en voor jou wel weer heftig zijn vandaag! Dikke knuffel!

babyr: ben benieuwd naar je echo! Nog heeeeeeel even geduld hebben :p

karine: balen van je nacht :( Lekker bijtanken vandaag als het lukt!

hier een heerlijke ochtend gehad, maar sinds een uur of 11 werd yanna vreselijk chagrijnig... En toen werd ik zelf ook wat onrustig (of zal het andersom geweest zijn?) tijdens de lunch vielen haar ogen dicht, dus zij op bed, ik even lekker zumba gedaan, zo even douchen.
    alleen een beetje irritant, de babyfoon is kwijt... ik heb echt overal al gezocht, maar ik heb geen idee waar die nog kan zijn...
    vanmiddag rustige middag, want ben dus niet helemaal lekker in mn velletje, maar komt goed :) Kan er nu beter mee omgaan en heb vriendje al even gesproken, even stoom afblazen.

10. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey dames
    Heb het wel gelezen maar lees via foon.

@melk, ze krijgt hier nog 3x een flesje koemelk van 120 en een bekertje optimel tussen de middag. Verder heb ik een hele goede drinker en drinkt ze met gemak 2 (soms 3) rietjesbeker van difrax leeg.

@14 maanden vorige Keer een afspraak gemaakt. Mag volgende week donderdag heen.

@ook mirthe gaat vannacht te logeren. Voor het eerst bij so. Ben benieuwd. So houden zich altijd heel erg in bij ons als ze met mirthe zijn. Ze zijn bang dat ze het fout doen.
    Wij hebben zelf een verjaardag en kunnen ook wij even goed uitslapen.

@hier, gister geen sneeuw gehad en gezien gister. Helaas. We zijn lekker een groot blok om geweest en een slee gescoord. Dus mocht er meer sneeuw komen dan kunnen we tenminste sleeën.
    Vandaag niet veel op de planning. Gewoon lekker rustig aan.

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Avond, even vlug weer, zo eten :)

@EB heb ook even gekeken waar het over ging, sorry voor de nieuwsgierigheid... Wat een ellende zeg, jeetje. Kan me voorstellen dat je er zelf ook overstuur van bent/was. Knuffel!

@Daantje hier bij de vorige prikjes afspraak meegekregen voor de 14mnd prik, volgende afspraak komt via brief... 's Morgens met de pap 180cc koemelk, en 's middag bij brood nog 150cc ongeveer, soms ook yoghi.

@Karine hier weinig last gehad van de prikjes, alleen werd ie een dag of 5 daarna heel erg verkouden, maar zal niks met de prikjes te maken hebben gehad vermoed ik.. Herkenbaar van het uitslapen haha, ik hoor dan ook altijd alles gebeuren beneden en zie al helemaal voor me hoe het fout gaat, haha stom he!

@BabyR pfff, hoop voor jullie dat t bij jullie niet zo lang duurt als bij ons en R snel weer doorslaapt!

@Wherona & Karine jaaa ben zo blij dat R weer thuis slaapt vanaf nu. Hij heeft er zelf ook keiveel zin in om vanaf maandag in zijn eentje op pad te gaan en zijn eigen klanten te leren kennen :) Hij heeft me vanmiddag al helemaal trots zijn bedrijfsauto laten zien haha, ben echt zo blij dat hij zo enthousiast is!

@Sahi das zeker balen, maar ook vreemd dat ie kwijt is. Moet toch ergens zijn dat ding? Niet bij iemand laten liggen waar ze heeft geslapen ofzo? Of heeft ze er zelf mee gespeeld? Knuf voor het feit dat je niet zo lekker in je vel zit......

@dolfijnjes spannend hoor voor t eerst bij so logeren. Fijne avond gewenst met zijn tweetjes :)

Hier zometeen pakjesavond vieren. Heb er veel zin in, hoewel ik ook wel blij zal zijn als t voorbij is, morgen lekker de kerstspulletjes neerzetten, heb er al helemaal zin in! :D Zo, nu ff pizza naar binnen schuiven, kadootjes in de auto gooien zodat de goede Sint ze kan vinden en wachten op de visite! Knuffel allemaal!

12. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Sahi, ja ik ben ook benieuwd haha! Heb soms wel pijnlijke steken in mn buik maar heb meer t idee dat ik die krijg zodra ik me uitrek en/of mn blaas vol zit..
    Bazbyfoon kwijt? Hoe ken dat nou haha?
    Lekker gezumbad (is dat een woord hahaha) dus!

Poookie, have fun straks!

Dolfijnjes, geniet van je uitslapen morgen!

R toch naar so gebracht.. Ze is wel echt heel erg verkouden maar ik weet dat mn so echt heel lief met r zijn. Dus komt vast allemaal goed :) Morgen daar toch weer heen omdat we daar nog sinterklaas gaan vieren. Gezellig!
    En over 2 weken zitten we nu heerlijk in Kaprun!

Ohja ons huis zou week 51 opgeleverd worden, maar t word nu al week 3..

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ik stap vanaf hier weer in en reageer even op wat ik nog weet;

Babyr, dikke knuff voor jou! Ze moddert nu al een tijd aan he 's nachts? Hihih trouwens, ik heb van de week nog over jullie gedroomt. Het was zomervakantie en jullie kwamen naar het noorden toe een weekje bij ons vertoeven haha super grappig! Gezellig avond met z'n tweetjes!

Eb, een nachtmerrie van iedere ouder! Ook een knuff voor jullie...

Melk; hier volledig over op de koemelk en hij vind het heerlijk (hij is natuurlijk altijd die vieze zure poedermelk gewend), al geef ik hem zelf liever karnemelk (het is maar net wat ik in huis heb) warm/koud maakt niet uit. 's Ochtends 150cc melk/karnemelk, smiddags 150cc optimel en 's avonds nog 100cc koemelk/karnemelk.

Prikjes; hier gelijk een nieuwe afspraak gemaakt de laatste x. Volgens mij is het volgende week, de arme schat!

Slapen, ik doe een vreugdedansje. L. heeft al 2 ochtenden uitgeslapen tot 9.00. Hij rommelt de afgelopen week 's nachts wel iedere nacht weer wat, maar niet dramatisch. Na een flesje, wat knuffelen en wat detinox slaapt hij redelijk makkelijk weer in. Maar wat is dit uitslapen luxe (niet verwacht nog mee te maken, aangezien hij over het algemeen altijd tussen 06.30 en 07.30 wakker is). Moet er wel bij zeggen hij heeft de afgelopen 2 dagen overdag ook amper geslapen. Na een half uurtje huilend (normaal gesproken slaapt hij overdag 2x een uurtje) wakker en eenmaal uit bed huppelt hij weer vrolijk rond, ik vind het prima, als hij 's nachts maar lekker slaapt:).

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dolfijnjes: geen sneeuw bij jullie? Das ook stom :p
    hier is het alweer bijna weggesmolten

babyfoon is weer terecht trouwens, lag ergens tussen verstopt op de vensterbank. heel stom van me :p Ik dacht echt dat ik overal al gekeken had XD

babyr: ja lastig dat we niet naar binnen kunnen kijken in je buik he? Gewoon even geduld ;) Je klinkt wel aardig relaxed vind ik
    Zumba vind ik echt lekker om te doen ja :) En het is praktisch
    stom dat jullie huis later wordt opgeleverd :(

rrianne: yes wat een topnachten :D

hier steeds goede nachten maar amper slapen overdag, vrijdag 3 kwartier, gisteren ruim een uur. Ze slaapt dan wel 's ochtends lekker uit, dus mij hoor je niet klagen.
    Maar ze is nu heerlijk aan het uitproberen en jengelen de laatste dagen, dus zo weinig slaap geeft mij weinig tijd om bij te tanken 's middags.
    maar vandaag is papa lekker thuis en daar is ze veel gezelliger bij.

zo grappig met uitslapen trouwens, wij zijn hier helemaal gelukkig met een uur of 8, half 9 en dan lees ik tegen half 10 kinderloze mensen op FB 'huh uitslapertje is stuk?'. Dat maakt me wel aan t gniffelen :p

zijn jullie al bezig met 'straffen' trouwens? Yanna is dus vreselijk aan het uitproberen en als je haar weghaalt (bijvoorbeeld bij de trap, vaatwasser, prullenbak, etc.), dan vindt ze dat super grappig of ze gaat gewoon heel hard gillen 5 minuten lang...
    Is het nu nog de leeftijd om gewoon af te leiden, ook al gaat ze er elke 2 minuten bewust heen? Ik heb het idee dat ze er een spelletje van maakt en op die manier aandacht vraagt.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ze weet wel, nee is nee!
    En anders zet ik haar weer terug (als ze ergens is waar ze niet mag komen) net zolang tot ze het opgeeft.
    En als ik echt boos ben heeft ze het ook wle door, hier ook zo'n testfase gehad...(soms nog wel hoor) maar er was een tijd sat ze juist alles deed met een grijns :)

hoe gaat het verder met jullie sahi??

babyr wat een nachten, misschien is dit om straks te wennen voor de baby :D:D:D
    nee vervelend hoor!

pookie verlate pakjesavond?:D
    S. lekker verwend zeker!

Hier staat alles al in het teken van kerst!
    ze komt nergens aan gelukkig! maar mooi vind ze het ook niet, teminste kreeg geen ooooh reactie zoals bij haar verjaardag :)

Wat een slecht weer!! saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai

16. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag

BabyR jammer dat jullie huis nog later word opgeleverd. Hopelijk blijft t hier wel bij en wordt het niet nóg later!

Rrianne heerlijk hoor uitslapen, geniet er maar van :D

Sahi heel herkenbaar, hier ook korte middagslaapjes en enorm aan het uitproberen. Erg vermoeiend!

Rica idd verlate pakjesavond, schoonvader is chauffeur en zat vorig weekend in t buitenland. Op 5 december zelf was R er niet, dus dan maar gister gedaan.

De pakjesavond was erg geslaagd! Stijn is enorm verwend :D en hij heeft t goed volgehouden, hij lag er uiteindelijk om kwart voor 10 in. Wel een rommelige nacht, maar ook niet gek na al die indrukken van de avond :) Gisteravond meteen de Sint versieringen weggehaald en vandaag ons kleine kerstboompje opgezet. Stijn kijkt er nog niet heel erg naar om gelukkig, hij was veel te druk met al zijn nieuwe speelgoed haha! :D

Hier ook pokke weer vandaag. En ik ben helemaal niet zo'n thuiszitter op de zondag. Maar met dit weer zit er weinig anders op... Dus maar lekker beetje bankhangen en relaxen...

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rica: lief dat je het vraagt. Gisteren had ik zelf een rotdag en dan merk ik dat ik hem erg claim. Dat vind hij lastig, maar we vinden steeds beter een weg om er mee om te gaan. Vandaag had hij van alles te klussen en dat vind ik dan weer rot, want Yanna loopt bij mij te jengelen en ze wil gewoon graag met papa dingen doen. Dat zorgt bij mij soms voor irritatie, maar vandaag loopt dat wel goed in de communicatie.
    wat heb jij een engelengeduld zeg, steeds wegzetten tot ze het opgeeft ;) Helaas heb ik dat geduld niet en ik wil Yanna niet het idee geven dat zij het van me wint. Maar misschien toch vaker proberen ;) En dus wel volhouden ;)

En nu zijn papa en Yanna lekker saampjes het bos in :D Echt een unicum hoor, normaal doe ik wat met Yanna of doen we wat met z'n 3en, maar papa en Yanna samen gebeurt niet vaak. Dus die hebben het vast leuk :)

poookie: leuk dat pakjesavond zo geslaagd was :D En voor Stijn maakt het toch niet uit dat het later is, snapt er nog niet zoveel van :p

de kerstboom wordt trouwens aardig met rust gelaten, daar ben ik echt super blij om :D Hij staat ook goed verdekt en de onderste ballen zijn niet breekbaar. Er hangt wel 1 zo'n spiegelbal op haar ooghoogte, misschien dat ik die nog ga verplaatsen, want dat is natuurlijk rete interessant ;)

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hahaha Rrianne, je bent de 2e al van dit topic die over me droomt haha!

Rica, ja je zou het haast denken he haha..

Sahi, ben er ook wel relaxt onder. Gelukkig maar, in dat topic lees ik een hoop onzekerheid, heb daar zelf gelukkig geen last van. Bij R had ik dat wel. Zal je net zien, maak ik me nu niet druk zit het straks juist fout..

Pookie, leuke foto's op fb voorbij zien komen, Stijn is goed verwend!

Leuk al die verhalen van kerstversiering, hier hangt niks en komt ook niks. Gaan toch met vakantie en zitten midden in een verhuizing. Ik stel voor dat als ons huis af is, de volgende meet bij mij gehouden word hahaha!

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, hihih zo te lezen doet Y. hetzelfde met slapen als L. 'Straffen', ja absoluut, hij weet het vaak dondersgoed en doet het dan ook echt om zijn grenzen op te zoeken. Kijkt me op dat moment zo ondeugend aan dat ik mijn 'strenge' gezicht in de plooi (en dus niet keihard gaan lachen) moet houden. En wat betreft het consequent het zijn het is logisch dat nu niet altijd lukt nu je niet lekker in je vel zit (ach en aan de andere kant hoe saai is het een moeder die altijd consequent is hihih). Goed om te lezen dat jullie er samen uit proberen te komen! Blijven praten hoor..

Babyr, haha je maakt blijkbaar indruk;). Balen van jullie huis, maar wel fijn ivm jullie wintersport.

Poookie, zag een stel leuke foto's voorbij komen! Leuk dat jullie zo hebben genoten.

Iemand tips? L. is bijna iedere ochtend, soms zelfs 's nachts al nat (word dan koud en hierdoor wakker). Het lekt compleet door. Heb het idee dat dit komt omdat hij nu op zijn buik slaapt, het loopt namelijk bij zijn buik omhoog. Gebruik momenteel pampers. Ben benieuwd.

20. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

spring beetj evan hier af bij, wel veel gelezen afgelopen week maar nooit kans of fut om te schrijven...drukke week gehad, leuk druk maar toch vaak erg moe 's avonds en dan vond ik het na bijlezen al wel weer goed :D

Hier laatste dagen ook heerlijke nachten, vanochtend om 9.20 pas opgestaan!! Hoorde haar wel om 8 en om 9 al heel kort, maar ze viel telkens terug in slaap...heerlijk, had wel onrustig zitten dromen, droomde dat mijn moeder overleden was, dus hoewel het uitslapen niet heel uitgerust wakker geworden...deze ochtend maar meteen ff mam opgebeld en alles was toch prima :)

net met zijn zus naar de sauna geweest, lekker relaxmiddagje gehad, was heerlijk...dus nu weer lekker op de bank so you think kijken!

@EB: moet heftig blijven idd elk jaar, ik check ook nog regelmatig hoor, net zoals deze ochtend, toch blij dat ik haar om 8 hoorde :)

@babyR: ik klets ook bijna niks mee op junitopic, veels te druk en te ongerust allemaal daar, heb dat nu ook heel anders als bij E. Merk wel dat het wat rustiger wordty nu bijna iedereen de 12 weken voorbij raakt...de thema's beginnen wat te veranderen, dus wordt ook wel leuker...verder geen klachten enzo??

@MBTC, Rica, EB: hoe gaat het bij jullie met de rondes?

@dantje: welkom terug, zag op FB een superfoto van F.! :)

@sahi: fijn dat het steeds wat beter lukt om samen een weg te vinden...:)

rest ben ik weer ff kwijt...sping verder van hier weer in...

heb trouwens de foto's van de meet op de pc staan hier, ga ze morgen ff rondsturen!! :)

Deel Deze Pagina