@ rica, ik luister altijd sky. Heb niet echt een favoriet, vind alles leuk. @ auto, een week voordat ik beviel kwam m'n nieuwe vw polo uit de fabriek jeeeh. Ben er helemaal blij mee, had daarvoor namelijk Ee. Driedeurs en dat zag ik echt niet zitten met een maxi Cosi. @ voeding, heeft iemand enig idee hoeveel flesvoeding ze met 6 maanden minimaal moeten krijgen? Ik geef haar wel al yoghurt (zonder suiker iew) en dat vind ze super lekker. Ze heeft gisteren echter maar twee keer 180 plus 6 en 1x 120 plus 4 fv op. Is dat niet een beetje te weinig?
Ze moeten minimaal 500cc aan vocht binnen krijgen, bij voorkeur melk. Dus als ze buiten die melf ook ander vocht binnenkrijgt, dan is het wel voldoende. En ze laten zich niet uithongeren hoor! Eet ze verder al veel andere dingen? Dat maakt de trek in melk ook minder
Hihi nou ik ben ook lekker kippig dus haha Rica, nog lekker lopen mer bleren hihi, Rrianne, leuk dat je laatste werkdag leuk was.. Nou had laatst leuke sandaaltjes besteld en die zijn binnen, nu is het weer er nogsteeds niet voor
Goeiemorgen dames. Stijn ligt alweer op bed, die was niet echt uitgeslapen haha. @Gezinsauto; we hadden eerste een Daihatsu Cuore maar toen ik zwanger was besloten we een grotere auto te halen. We hebben toen in Juli zo'n beetje een Renault Megane Break (station dus) gekocht, wat een ruimte ineens! Maar het bleek een pech auto, in December eerst de koppakking eruit, en in februari ging ie ineens raar lopen, bleek iets in de motor niet goed. Poosje in een leenautootje van de garage gereden (Seat Arosa). Onze auto was binnen ons budget niet te repareren dus hebben we 'm achtergelaten bij de garage en voor weinig een Peugeot 106 kunnen krijgen. 't Is een kleinere auto en ik baal als een stekker, maar op financieel gebied kon een grotere nieuwere auto er niet af helaas. En ach, we redden ons wel zo Ik doe toch bijna alles lopend of op de fiets gezien ik geen rijbewijs heb. Nu even snel wat doen in huis, ben er bang voor dat Stijn me straks de kans niet geeft als ie wakker is... Fijne dag!!!
@ sahi, thanx voor je antwoord. Ons schema is als volgt: 08.30 180 cc plus 6 12.00 fruithapje, 6 maandenpotjes gaat bijna op 13.30 120 cc plus 4 15.30 kwart broodje met 10 slokken thee hooguit 17.00 groentehapje (3 kwart potje) met yoghurt 20.00 180cc plus 6 met bambix (papfles) Normaal kreeg ze om 17 uur ook nog 120 cc flesvoeding, maar als ze het niet krijgt vind ze het net zo prima.
Zo hier is het vanmorgen een en al gemopper en laat mama daar nou net niet zoveel zin in hebben hahah! Maargoed, we zijn beide weer fris en fruitig en nu een lekker fruitje eten, dan is het altijd goed. Heb het weekend L. zijn haar weer wta bijgewerkt, met de tondeuse (alleen de zijkanten wat hoor), hahaha. Lekkere bolle toet valt nu nog meer op hihih. Voor vandaag nog geen plannen, denk dat ik lekker in huis om ga rommelen. Het is hier echt een chaos.
Oja, gezinsautol daar doen we nog niet aan. N. wilde dat niet. Wij hebben 2 peugeot's één 4 deurs 207 en een 206 (helaas een 3-deurs, maar deze gaan we zeer binnenkort inruilen). Het is nu nog niet zo'n ramp aangezien ik de maxicosi voor in de auto heb Muziek, als ik lekker thuis ben luister ik graag 100% NL of skyradio hahaha. Maar mijn muzieksmaak is nogal breed, vind alles wel leuk, behalve rock etc.
hallo dames, hier 2 afgelopen dagen ontzettend druk gehad opt werk, en in de ochtend hier ook vanalles volgepland dus nu pas eigenlijk weer ff tijd om wat te typen. Afgelopen weekend toernooitje kolonisten van catan gaan spelen en we hebben gewonnen!! 5de keer op rij dat het toernooi was, en 5e keer op rij dat we wonnen, erg leuk...dus weer met aantal spelletjes als prijs naar huis. Elke was bij familie gebleven en dat was ook supergegaan, ze 's avonds toch wel maar weer mee naar huis genomen, laten slapen lukt me nog niet maandagochtend hier naar "mamacafé" gegaan, wordt hier georganiseerd voor moeders met hun kids, hebben ze workshops en dergelijke. Was deze keer over voorlezen en er kwam een fotograaf, dus meteen even foto's laten maken, ben benieuwd hoe ze eruit zien. Had afgesproken met de dames van de zwangerschapsgym, was ook erg leuk...zijn er onder jullie nog dames die nog wel contact hebben met de dames waarmee jullie in de gym zaten?? Verder weinig nieuws, nog steeds geen tanden hier, wel steeds meer eenkennig en in de gaten houden waar ik ben... @auto: wij hebben mazda 6 stationwagen, erg handig al die plek!! Zeker als we naar mijn ouders in België gaan, ligt ie altijd helemaal vol! @muziek: ook erg breed maar als ik mijn CD collectie kijk ligt er voornamelijk alternatief en rock/softrock bij...foofighter, triggerfinger, milow, novastar, radiohead, muse, dat soort hou ik wel van, maar zit ook CCR en tour of duty toestand tussen, dus best verschillend...hahahah, kijk ff goed zie ik ook nog FiVe liggen en Hanson liggen @rest ben ik ff kwijt, pik het hier weer ff op!
@EB Durf je nog niet met hem te gaan fietsen? @Meikie daar lijkt het wel steeds meer op hahaha hij kan goed eten dat is een feit @Laura pittig zo veel achter elkaar werken gelukkig morgen een dagje vrijdag @Rianne wel erg leuk dat ze dat hadden georganiseerd wat heb je allemaal gehad? @Rica Heerlijk effe uit je dak gaan mag ook wel eens toch. @Daantje minimaal 500cc per dag aan melkvoeding hihi was al beantwoord @Auto ik heb een Peugeot 207 SW en mijn vriend een Volvo V40 @Muziek van alles en nog wat behalve klassiek en hardrock @ll hier weer aan het werk. Vanochtend had ik toch nog wel wat moeite om Davey naar het KDV te brengen hoop gewoon dat hij het vandaag wel naar zijn zin heeft en niet weer zoveel heeft moeten huilen. En wat ben ik blij dat Moeders voor Moeders eindelijk eens flink wat reclame maakt op radio538 er is momenteel zo een tekort waardoor veel vrouwen moeten wachten op behandelingen . Dus ik hoop dat hierdoor meer zwangere vrouwen die kleine moeite willen nemen waarmee ze een ander een heel groot plezier mee doen.
ja ik hoorde ook de reclama voor MVM op de radio. (Q music) super goed dat ze dat doen! en hoop ook voor alle as mamma's die dat nodig hebben alle zwangeren mee doen. het is zo'n kleine moeite! (en je denkt ook nog aan t millieu je plast zo vaak, scheelt weer water met doortrekken!! ) wanneer zijn jullie overgegaan op 3 flessen? J krijgt er nu nog 4. schema van de dag. 7.00 fles 180 + 6 (wil dit weekend starten met bordje pap 's morgens heb er toch alle tijd voor) 10.30 fruithapje. halve peer of kwart meloen gaat er meestal helemaal in meer niet. 11.00 180 + 6 15.00 180 + 6 17.00 groente hap gaat nog niet zo denderend + yoghurt dat gaat er dan wel in 19.00 180 + 6 + 2 rijstebloem. tussendoor krijgt ze thee of diksap. water wilt ze helaas niets van hebben. thee vliegt er in diksap vind ze wat minder.
@vaneke, regelmatig spreken we af met de stellen van samenbevallen. is altijd erg gezellig kindjes er bij. 1 mamma woont dicht in de buurt en dochter is 3 weken ouder dan J zijn al echt vriendinnetjes ze vinden elkaar heel leuk en reageren super op elkaar! dat zijn nu helaas ook de enige contacten die ik naast mn man en kind heb.
Hey meiden, net hier de inieminie meeting gehad samen met wapje en vaneke. Was erg gezellig!!! Mijn buik ploft alleen uit elkaar van de lekkere (gezonde) hapjes en smootie..... De kids deden het ook erg goed, grappig om zo 3 verschillende formaat kindjes te zien hoor @ Gezinsauto, wij hebben een ford focus c-max. Die hadden we ivm rug klachten van mijn vriend en deze auto heeft een hoge instap. Echt een heerlijke auto!!! @ Muziek, ik vind echt van alles leuk. Van Nick en Simon tot within temptation. Ik hou alleen niet van klasiek en trance enzo.... Nou, hier laat ik het even bij. De zon gaat schijnen dus we gaan even naar buiten Tot later!!!
Vaneke, leuk al die meeting met mama's en hun kindjes! Wherona, veel chocola, hebbedingetjes, boek, kalender van alle kids, bloemen , douche spulletjes en natuurlijk veel tekeningen van de kids! Mbtc, pfff zie me zelf nog niet zitten hoor om 7 uur aan de pap. Vanmiddag lekker geluncht met mams en L. bij de tuinland. Gelukkig had L. alleen maar last van zn ochtendhumeur, net zoals zijn moeder. Nu even samen eten.
Wanneer vieren jullie eigenlijk de verjaardag van de beebjes? Als het op en doordeweekse dag valt? Gewoon op de dag zelf of in een weekend?
@BabyR,De eerste verjaardag van N.ienke valt toevallig op zaterdag dus vieren we het op de dag zelf. Valt een verjaardag doordeweeks dan vieren we het voor familie/vrienden in het weekend. Op de dag zelf nemen we wel vrij en doen dan iets leuks met het gezin zelf. We hebben een hekel aan verjaardagen doordeweeks als je de volgende dag vroeg je bed uit moet. @gezinsauto,We hebben nu een Ford Mondeo maar zijn op zoek naar een kleiner formaat auto die ook nog zuinig is. Dit is een 2,0 liter en die lust hem nogal en das niet leuk met tanken en de benzineprijzen tegenwoordig.:x @Muziek,Ik heb een vrij brede smaak van Andre Hazes tot Within Temptation zolang het maar geen heavy metal of klassiek is. @Schema,Hier weer in de war gegooid door die rotverkoudheid waar ze al mee loop te tobben vanaf Januari. Deze week alleen maar flessen die we langzaam aan weer aan het opbouwen zijn. Groente/Fruithap vliegt er momenteel gelijk weer uit dus maar even niet doen. Brood moet ze ook van spugen dus ook maar even niet. De rest weet ik even niet meer,sorry Hier gaat alles redelijk. N.ienke zit alweer aan een AB kuur,de derde dit jaar. Nu hopen dat het eindelijk eens aanslaat en dat ze eindelijk van der verkoudheid af is. We lopen er nu al mee vanaf Januari en zijn het aardig beu. Omdat ze zo kort van adem is heeft ze ook niet de behoefte om iets te ondernemen in haar box. En dan bedoel ik met rollen en het proberen om zelf te zitten.. Moet er weer vandoor,de kapster is er weer om mijn grijze haren weg te werken
Hier even een zwaai van mij. Wendyw80, wat vervelend dat ze er maar niet van af komt. Hopelijk id het snel over. Muzieksmaak, vind ook veel wel leuk. Maar vermaak me toch altijd het beste op feestjes zoals defqon. Gezinsauto, wij gaan er volgende maand naar kijken, we hebben altijd wat met onze auto's dus we willen nu een grotere goeie auto kopen. Zijn ook al een tijd aan het sparen. Denk dat het een Audi A4 wordt. Maar nog niet zeker. De nieuwe autostoel is vandaag bezorgd. Ben er zo blij mee. Het is een romer geworden. Daar zat ze het beste in. Hier gaat het redelijk met brood, maar het is nog meer oefenen dan echt eten. Hoe doen jullie dat. Geef je ze een stuk in de hand, stop je een stuk in de mond of alleen eraan sabbelen. Morgen extra controlle bij het CB. Ze willen haar heupjes een keertje extra bekijken omdat ze het e vorige keer niet goed kon zien. L. werkte totaal niet mee. Ze wil niet vast gehouden worden en alleen maar bewegen. Hopelijk valt het mee. Alvast sorry voor als er veel spelfouten in zitten, maar doe dit met mijn tel. En ben daar niet zo goed in Slaap lekker allemaal voor strax!!!
wherona: goed he, moeders voor moeders! Heb ook meegedaan mbtc: leuk he, hoe ze reageren op elkaar meikie, wapje en vaneke: wat gezellig!! babyr: gelukkig is Yanna op zondag jarig En ik dit jaar op zaterdag en mijn vriend op hemelvaartdag, dus lekker makkelijk dit jaar wendy: nou, het mag nu wel beter gaan inderdaad! en je grijze haren weg? princes: als ik stukjes geef, laat ik het haar helemaal zelf doen, dus dan stop ik niks in haar mond Yanna heeft vanavond zo goed haar groente op Ben zoooooo blij Het werkt dus wel, gewoon blijven aanbieden. Na een paar weken krijgt ze het wel door. Dus nu elke dag om 17.30 zo'n beetje aan tafel, verder 4 flessen op verzoek en fruit tussen de 2e fles en het avond eten een keer (ook lekker op verzoek). Die 3e fles is elke keer hoe het uitkomt, dus die gaat vast vervallen binnenkort. We zien het wel, ze geeft het duidelijk aan Ik zelf heel de dag gewerkt, dus zo lekker naar bed. Trusten!
princess ach, ze zeuren ook nooit over mijn typfouten haha dus het is je vergeven hoor!! Ik ook morgen naar CB, zal aan je denken hier is ze op zondag jarig, mooie dag dus! Ik nodig familie smiddags uit, vrienden denk ik ook alleen dan moet het wel mooi weer zijn anders is het wel heel druk! anders gewoon 's avonds voor vrienden... Ik heb wel op marktplaats een heeeeeel mooie jurkje gezien, als je pettiskirt intoetst vind je verschillenden...hmmm lekker zoet haha!!!! morgen gaan we ook voor een foto bij de jumbo, 1 gratis, als je meer fotos betalen maargoed als hij echt mooie foto's maakt wil ik best daarvoor betalen we gaan gewoon! Hoop wel dat ze wat mee wil werken dan want vandaag grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Weer zo'n last van haar tandjes... jengel de jengel! fysio is geweest, ze vond echt dat ze het goed deed. ze ging zelf even voor haar op haar buik...alleen omdat ze al haar beetje stabiel houdt met zitten moeten we gewoon op het buikliggen blijven oefenen, want van je buik ga je op je knieen naar je kont (zitten)...en kruipen etc... Dus gewoon zo doorgaan! Die buikschommel is in ieder geval de deur uit, wat een sta in de weg was dat zeg!!!! kon hem wel de deur uit kijken! ze is niet gaan meten, was glad vergeten te bellen. ben nogal van het uitstellen...tot vandaag ..Naja ik vind haar hoofdje al niet meer zo plat als eerst..het valt nu reuze mee! Leuk meikie, een minimeeting! jullie wonen dan in de buurt bij elkaar?? wie was de grootste en kleinste?? Leuk he om die verschillen zo te zien...kijk morgen ook weer mn ogen uit bij cb. Binnenkort een high tea met mama05 maar we wonen ook best dicht bij elkaar... Nou verder weinig te melden ..morgen weer een drukke dag! Hoop dat ik nog even aan de tuin toe kom...
@auto, Wij hebben een Opel Astra H 2.0 Turbo. Manlief houd erg van auto's dus hebben altijd wel wat leuk onder de billen met genoeg pk's (235 ) Maar rijd heerlijk. Hebben deze nu 2 jaar maar willen op den duur denk ik wel naar een station kijken. Wordt waarschijnlijk een astra station of insignia. We vinden de Signum ook wel mooi. Maar ja er moet een goede moter in zitten . @muziek, Vind over het algemeen alles wel leuk. Luister wel naar slam fm en 538. @schema, 7.30 fles 210+7 +/- 10.30 fruit á 150gr. vers 12.00 brood (1 sneetje om te smullen) 13.30 fles +/- 180+6 16.00 berenkoekje met roosvicee (nu aan het afwisselen met water) 18.30 warm eten 150 á 200gr (vers) +/- 20.00 fles 210+7+2 (rijstebloem. Ben nog even aan het dubben over de middag. Want warm krijgt ze vaak laat en dan is het gat zo groot vanaf half 2 (koekje is dan niet genoeg). Wil nu of de groente eerder, of de fruit naar de middag. @princess, ben begonnen met een korstje in het vuistje. Maar gaf af en toe zo ook wel een stukje brood en daar kauwde ze dan lekker op. Dus nu geef ik zo stukjes. Wel in de mond, vanwege het beleg, maar anders komt er ook niks in. @meikie, Leuk een minimeeting. Zo zie je de beebs ook veranderen. @mbtc, hier is dat vanzelf gegaan van 4 naar 3. Op een gegeven moment paste fles 4 er niet meer tussen en toen gewoon geprobeerd. Soms kwam ze er ook niet aan toe. @Vaneke, Heb geen contact met iemand van het zwangerschapszwemmen. Er woont nog wel iemand hier in de buurt. En die tref ik wel eens in de winkel, maar anders niet. Ja jullie via de site @hier, morgen weer babyzwemmen. Heb er wel weer zin in. Kon 2x niet namelijk. Verder geen nieuws geloof ik @karine, je hebt pb. @reageren, weet het verder ff niet meer.