Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    We hebben een hele zak megablocks van een collega gekregen. Met garage, veel autootjes, boot, boerderij en kasteel. Wat een succes! Timo kan meer met deze grotere blokken dan met de duplo en er zitten zoveel speeltjes bij. Superlief, ze wilde er niets voor hebben. Zegt, er hebben al drie kinderen mee gespeeld dus het heeft zijn geld al opgebracht... Ik heb het net uitgezocht en alleen de blokken en de garage met auto's eruit gelaten. De rest gaat terug de zak in voor later. Anders is het veel te veel.

Rica, wat goed van Loïs! Wij zijn hier enorm aan het oefenen met lopen, hij vindt het prachtig. Een stapje of 10 wil nog wel eens lukken, maar meestal blijft het bij max 4 stapjes.

Gisteren naar het zwembad geweest, laatste keer was een maand of twee geleden. Toen moest hij nog heel erg de kat uit de boom kijken in het begin, maar gister was het meteen leuk en spetteren.

Wat een regen vandaag hè? We wilden lekker even wandelen, maar dat doen we maar niet. Dan maar met de megablocks spelen!

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag!
    Moet even flink wat bijlezen, ga dus ook niet op alles en iedereen reageren hihi ;)

@stoeltje wij hebben net zoiets als die Nijntje sofa alleen dan een effen blauwe van de prenatal. Heeft Stijn voor zijn verjaardag gekregen. Alleen meneer heeft geen zit in de kont, die blijft er nog niet zo lang in zitten haha.

@Rrianne ja dat komt wel goed met Stijn zijn haartjes. Ik ben de eerste 2 jaar van mijn leven zelf ook vrijwel kaal geweest, en heb nu een dikke bos krullen. Zaterdag naar de kapper geweest, die zei ook al; wat heb je toch onwijs dik haar! R heeft ook vrij dik haar, dus ik denk dat t wel goed komt ;)

@BabyR & Meikie ik heb de finale van tvoh gemist. We kwamen net weer thuis toen de winnaar bekend werd gemaakt, terechte winnaar volgens jullie? Moet t nog ff terugkijken

@BabyR I.sa stond hier ook hoog op t lijstje voor een meisje, hele mooie naam vind ik zelf!

@VanEke die vermoeidheid zal idd ook wel deels door het weer komen. Wat leuk dat jullie nou al uit de naam zijn. Denk dat het nu ook wel enigszins makkelijker word omdat het natuurlijk wel bij Elke moet passen, dan vallen toch al wat andere opties af...

@Wherona lief dat je t vraagt, het is heel goed gegaan. Om half 8 is hij bij schoonzusje op schoot in slaap gevallen (gebeurt bij ons nooit, maar zoals ik al zei word ie heel rustig van haar). Toen heeft ze hem naar bed gebracht, op de trap werd ie ff wakker maar in bed sliep ie zo weer, en totdat wij thuis kwamen is hij gewoon stil geweest. 's Nachts wel weer paar x wakker, maar das normaal inmiddels...

@mbtc toch negatief, jammer meid.

@Rica jeetje dat zijn idd rotstreken. Heb wel eens eerder zoiets gehoord in onze omgeving. R vraagt hier ook regelmatig; Heb je de pil wel genomen? Haha. Die wil ook echt nog geen tweede, maar gelukkig weet hij dat ik nooit zoiets zou doen.

@supermom ik heb het niet gezien, maar weet precies wat je bedoelt. Ik zit ook regelmatig bij programma's te brullen, en niet alleen als t over kinderen gaat... Sinds ik Stijn heb ben ik ook echt een emo muts geworden!

@dolfijnjes gelukkig lopen we niet weg hihi :) Iedereen heeft wel eens wat minder tijd. Heerlijk dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad!

@EB heerlijk dat uitslapen! Hier ook meestal tot 9 uur :) Goed idee trouwens zwemmen, is hier ook alweer een tijd geleden!

Zo weer helemaal bij... Kostte ff wat tijd maar t is gelukt haha.

@Hier; R is inmiddels begonnen met zijn 3e werkweek bij de nieuwe baas. Het bevalt hem gelukkig erg goed, en ik vind zijn werktijden zo fijn nu! Eerder werkte hij van 8 tot 18, dan ging ie om half 8 de deur uit en was ie pas rond half 7 thuis. Nu begint ie meestal rond 7 uur, soms wat eerder, en is ie meestal voor 4 uur weer thuis :D Zo hebben we ook nog wat aan de namiddag, even wat boodschappen doen samen, of nog even wandelen ofzo. Heerlijk!

Stijn heeft van de week een lesje geleerd. Was wel wat sneu, maar ook wel grappig ergens... ;) Hij zat weer eens aan de kerstboom, we hebben een kleintje op de bench van de hond staan, R wou hem er net weghalen toen Stijn aan een takje trok en de boom omviel, precies op zijn koppie. Nou hebben we geen glazen ballen, en het boompje is niet zwaar dus dat scheelt. Hij bleef stokstijf staan, wist ff niet wat hem gebeurde. Nu blijft ie er gelukkig van af haha.

Nou ik ga ff snel wat aan t huishouden doen voordat Stijn weer wakker word! Zwaai!

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    wat een rust hier, we moeten alweer bijna een nieuw topic openen want we zitten bijna op de 5000 berichten ;)

@EB wat aardig van je collega hoe was het zwemmen

@Poookie fijn dat het logeren goed is gegaan, hihi die Stijn onder de kerstboom.

vraagje aan de mama's met jongetjes, ik las in het cb boekje dat je het piemeltje iedere dag moest schoonmaken met lauw water ivm ontstekingen moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit heb gedaan doen jullie dit wel? Uiteraard wassen we hem regelmatig maar niet iedere dag

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dolfijnjes: leuk he, die knuffels die ze komen halen :)
    7 uur half 8 valt nog mee ;)

EB: lekker he, even je handen vrij 's ochtends :)
    Wat leuk dat je die megablocks hebt gekregen :) Wij krijgen ook steeds van alles. En inderdaad, dan heb je op een gegeven moment veeeeeel te veel ;) Wij hebben gewoon wat dingen boven liggen en soms zoek ik alles uit en dan gaat er weer wat anders naar boven, wat dan niet meer leuk voor dr is geworden enzo

poookie: Yanna heeft ook nog niet zo'n zitkont hoor, maar ze komt soms toch op de bank heel even kroelen of even hangen en dan weer door ;) Maar op de grond is gewoon niks meer om steeds te zitten. Een stoel is toch lekker.
    Ik denk dat wij ook voor een sofa gaan
    Wat fijn dat het werk van R zo goed gaat :)

wherona: ik ben geen jongens-mama natuurlijk, maar Yanna kreeg een paar weken geleden veel luier-uitslag en sindsdien douchen we haar nagenoeg dagelijks en nemen we haar onderkant ook goed mee in het wassen. Net als bij ons zelf zeg maar. Ze heeft nu minder uitslag.

Yanna was vanmorgen helemaal gezellig, maar bij de oppas werd ze niet lekker wakker van haar middagdutje. Koorts, pijn in de mond, rode wangen en jengelig.
    Nu thuis helemaal aan me vast geplakt, wist niet wat ze met zichzelf aan moest, arm moppeke.
    Heb haar lekker met een zetpil op bed geliggen, koorts was al wel gezakt. We denken aan de kiezen, al zou het ook de prikken van vorige week kunnen zijn. Soms weet je het gewoon niet.
    Verklaart wel waarom ze gisteren zo jengelig was :( Arm schapie.

5. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Ff snel een reactie

Supermom oh ik heb ook gekeken en vond het ook zo ontroerend!! Die reactie dat hij zijn vader zag en in de auto pffff hier ook tranen hoor Hahaha

Rica jeetje echt niet normaal, waar haalt ze lef vandaan!!

zaterdag zijn vrienden van ons bevallen een Meisje M.erle zo klein!!!!
    Vandaag een mooi taart gemaakt voor hun!!

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, wij doen Timo om de dag in bad, de andere dag wassen we hem niet echt, gewoon met billendoekjes. Geen ontstekingen te bekennen hoor!
    Zwemmen was erg leuk. Glijbaan op, glijbaan af en lekker spetteren. Zijn 2 uur aan het zwemmen geweest, langste ooit.

Rrianne, Timo blijft goed zitten als hij tv kijkt, bij voorkeur Woezel en Pip of Bert en Ernie. Verder niet hoor :)

Sahi, beterschap voor Yanna. De prikjes zouden tot 10 dagen later nog koorts kunnen veroorzaken. Timo heeft ze een week geleden gehad, maar nog geen koorts.

7. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Supermom, laat me raden, tranen met tuiten toen vader zijn zoon weer zag na een half jaar? Was hier ook even een slik-momentje!

Dolfijnjes, dat spul van fatboy vond ik er ook wel enigzins hip/comfortabel uitzien. Ennuhh je moet je rotschamen;) hihih grapje!

Sahi, wat fijn dat je je er zo goed door voelt! Ben je nu wel of niet in therapie bij een psycholoog? Of was dat de volgende stap mocht er geen verbetering zijn?

Eb, zwemmen, hebben wij ook al veels te lang niet gedaan. Komt er elke x niet van en schuiven we het weer een weekje door. Megablocks, wat lief. L. vind het ook helemaal leuk, alhoewel de duplo poppetjes het ook helemaal goed doen.

Poookie, hihi lol om de kerstboom. L. heeft er wonder boven wonder, na 1x proberen niet meer aangezeten.

Wherona, L. gaat om de dag in bad en verder was ik hem de dagen dat hij niet in bad gaat.

Supermom, had jij niet laatst een tip over zeezout voor droge/eczeem huid? L. zijn buikje en bovenbenen zitten weer helemaal onder de eczeem. Hou het nu goed vet met vaseline lanette, het wordt gelukkig niet erger, maar veel verbetering zie ik ook niet.

Morgen met L. naar het CB voor de bmr-prik. Zie er als een berg tegenop, ben weer zo stom geweest om er even op te googlen en lees de meest vervelende berichten. L. heeft over het algemeen een goeie weerstand, dus hopelijk valt het allemaal mee. Een voordeel; vriendlief gaat mee:)!

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mama05, prachtig zo'n lief klein mopje! Altijd leuk als er weer klein 'spul' in je omgeving word geboren.

Eb, lees je stukje over de bmr prik, bij jullie valt het tot nu toe nog reuze mee dus? Dat geeft weer een wat beter gevoel. Hihi ja? Leuk! L. staat het liefst met zijn neus boven op de tv.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    EB: hier zeiden ze 7 tot 21 dagen, dus we zien t wel ;)
    heerlijk he, dat zwemmen! Wij gaan misschien zondag weer

rrianne: ik heb 5 sessies bij een psycholoog, dat is 1e lijns om even weer verder te kunnen zeg maar. Die zei dat sporten goed zou kunnen werken. Mocht dat niet werken, dan zou ik medicatie moeten tegen de depressieve klachten, maar het gaat nu dus wel beter.
    En als ik weer eens een dip heb ondanks het sporten en het structureren, dan kan ik altijd nog medicatie krijgen van de huisarts.
    Tot nu toe valt mij die prik reuze mee. Wilde 'm eerst niet geven, die BMR. Het heeft inderdaad ook bepaalde risico's, waarvan ik niet wist of ik die vond opwegen tegen de reden waarom je die prik krijg. Maar ze heeft 'm dus wel gekregen. Vandaag begon ze mer koorts, maar kan ook van de kiezen zijn, of het heersende griepje/verkoudheidje.

Yanna slaapt heerlijk, af en toe wel gepiep door de babyfoon en net even wat verhalen, maar nu slaapt ze weer. Ik heb goede hoop :)

10. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, hier idd geen bijwerkingen van de prik. Of het moet zijn dat hij heel goed slaapt, maar da's alleen masr positief!

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hier geen last gehad van de prik! dus misschien valt t mee.

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Bedankt EB en Rianne wij doen Davey ook om de dag in badje en de andere dagen ook met billendoekjes, ook Davey heeft nooit een ontsteking gehad dus zal wel goed zijn.

Davey zit duidelijk in de 15 maanden sprong de 3 H's zijn erg duidelijk aanwezig. Gelukkig gaat het slapen in de nacht wel goed alleen het inslapen is echt een ramp momenteel en verschonen jemig alsof ik hem wat aandoe zo hard krijst ie. Ik las dat deze erg pittig kon zijn en ook lang kon duren en zelfs overgaan in de 17 mnd. sprong wat zitten die dicht op elkaar he. Nou zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren.

Ow en Davey heeft ook geen last gehad van de bmr prik, tegen ons was het ook tussen 7 en 10 dagen na de prik.

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @dolfijntjes, ik ben niet zo van dingen op een vast tijdstip doen en met tempraturen moet dat wel. dat gaat bij mij niet werken.
    denk ook dat je eerst een maand of 2 moet kijken hoe t werkt voordat je daadwerkelijk kunt gebruiken.
    ach ja kv testen 2 voor 5 wil ik er wel 1 voor gebruiken. normaal gesproken had ik niet getest zeker niet voor NOD maarja ongi kwam nu op zo'n rare tijd en duurde zo kort dat ik t wel wilde wagen ook al zei mn gevoel dat t niet zo was.

@bad, j gaat echt niet elke dag hoor. vaak alleen maar op woensdag en vrijdag en zondag. verder hebben we ook echt geen tijd om haar in bad te doen.

@hier, pff druk met voorbereidingen kerstvakantie. en dan zijn ook nog eens al mn vaste collega;s op vakantie of ziek. fijn in zon drukke week! ik moet rennen lees vanavond hopelijk weer ff bij!!

14. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mbtc, geen tijd om haar in bad te doen?
    Heb ook niet altijd tijd, maar daar maak ik toch echt wel tijd voor hoor, en anders maar 15 min later naar bed.

Nog een middagje werken, dan lekker vakantie, heerlij!

Dolfijnjes, moet donderdag naar de vk.

Rrianne hoe is t gegaan?

15. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Wherona, oh Jeetje! Hoop dat ie snel uit de sprong is!

16. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Hi dames, ja ja ik heb eens de laptop opgestart en Word geopend tegelijkertijd, dus ook van mij eens een laaaaange reactie J. Normaal reageer ik altijd uit mijn hoofd via de IPhone, maar mijn geheugen laat me in de steek momenteel J.
    @Rrianne, ja klopt ik heb inderdaad ook twee kindjes met eczeem en die doe ik allebei 2x per week in bad (vaker kan ik ze niet wassen, want dan wordt de huid sowieso te droog) met dode zeezout van Zarqa. Ik koop altijd 1 grote emmer. Is wel aan de prijs, maar doe er lang mee. Verder smeer ik ze iedere keer als ze uit bad komen helemaal in met Cetomacrogol crème met 10% vaseline en 10% glycerine en op de droge plekken smeer ik soms wel drie of vier keer per dag. In de zomer is het minder dan hoef ik meestal maar 1 keer per dag te smeren. Zodra de verwarming aan gaat begint de ellende weer. Heb dus ook waterbakjes aan de radiatoren hangen. Ik lees dat je L om de dag in bad doet en dan ook nog wast op dagen dat hij niet gaat? Dat is wel erg vaak voor kindjes met eczeem denk ik. Was je hem dan ook nog met zeep? Wat betreft de serie Ontvoerd; Ehm ja, inderdaad op dat moment van de aflevering het ergst J Hahaha Maar voor de rest had ik ook vaak een brok in mijn keel hoor. Ik ben erg gevoelig voor vader-kind relaties. Ik weet niet precies waar dat vandaan komt, maar ik ben zelf een enorm papakindje en ik vind dat vaders vaak benadeeld worden als het om kinderen en scheidingen gaat. Denk dat het dat is.
    @prikjes, Hier helemaal geen last gehad van de prikjes!
    @Wherona, hier twee jongens die maar 2 keer per week in bad gaan en tussendoor worden de piemeltjes enkel schoongemaakt met billendoekjes en het is nog nooit ontstoken geweest. Ik doe bij N ook nog helemaal niet het velletje naar achteren want dat is nog te strak. Bij L doe ik dat pas sinds kort voorzichtig met de douchekop schoonsproeien en dat doe ik dan zonder zeep.
    @Sahi, fijn dat je je beter voelt nu!
    @EB, wat een leuke foto heb je nu op je profiel! Lachebekje J
    @MBTC en Babyr, MBTC doet haar 3 keer per week in bad, dat is toch prima?
    @BabyR, heel veel succes donderdag! Krijg je al een echo?
    @Wherona, succes met de sprong ;)
    @Poookie, hahaha niet leuk inderdaad, maar wel fijn dat S nu genezen is van de kerstboom J.
    @MBTC, jammer van de negatieve test. Hopelijk snel weer een regelmatige cyclus en een positieve test! Duim voor je.
    Als ik iemand vergeten ben, sorry ik heb heel erg mijn best gedaan dit keer ;).

17. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Ik had in Word toch echt spaties tussen de @ tjes ;). hmm vreemd. Nou ja, het is leesbaar dacht ik.

18. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Even snel, ben aan het werk. Rica, wanneer heb jij je miskraam gehad en wanneer werd je weer ongesteld? En hoe lang is normaal je cyclus?
    Ik heb 25 dagen geleden mijn miskraam gehad en normaal een cyclus van 23 dagen. Ik verwacht dat het deze maand langer zal duren (duim duim duim J) omdat een miskraam natuurlijk geen ongesteldheid is, maar ben gewoon benieuwd.

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, aaaah fijn. Hopelijk gaat je als maar een stukje vooruit en is medicatie niet nodig!

Wherona, ontsteking, lijkt mij wat overdreven. Heb vele kindjes op het kdv, waarvan sommige flink ruiken, dus denk dat ze zeker niet dagelijks worden gewassen en nog nooit een ontsteking gezien. Wat betreft dat inslapen, L. heeft er overdag totaal geen probleem mee. Maar sinds 2 dagen is het 's avonds helemaal mis, eergister sliep die pas om half 10. Gister rond achten, maar vannacht weer helemaal overstuur. Wat mij betreft zijn de zonnige periode's ook veeeeeels te kort. Maar goed het eind is inzicht;)hihih

Mbtc, bij mij heeft het temperaturen enorm geholpen, ben er van overtuigd dat L. dan nog niet zo oud was geweest;). Deed het ook niet iedere dag op hetzelfde tijdstip (ga er me wekker niet voor zetten), maar gewoon gelijk als ik opstond, na mijn idee was dat prima!
    Hihih moest ook even lachen om het feit dat je schreef geen tijd om haar in bad te doen.

Babyr, jeeeeeh het is weer dinsdag;)! Moet over een uur heen.

Supermom, L. heeft in de zomermaanden totaal geen last van eczeem gehad, het is echt weer begonnen toen het is gaan vriezen (althans op zijn lichaampje), hoofdje is altijd erg droog.
    Maar wat betreft het wassen, misschien is het inderdaad teveel? Als hij in bad gaat, doe ik niks in het water, soms wat olie (van de apotheek), probeer zo min mogelijk zeep te gebruiken. Als ik hem sochtends was (gezichtje zonder zeep, handjes en van onder met een beetje zeep). Alleen wassen met water voelt niet schoon?! (of zit het nu tussen mijn oren). Echt spoelen onder de douche alleen met water vind ik wat anders. Maar zijn buikje (waar dus juist de eczeem zit) gebruik ik nooit bewust zeep op... Zal eens kijken naar zeezout. Wat gebruik je om hun haren te wassen?

Dank voor de berichtjes wat betreft de prik, stelt me gerust! Gaan over een uur die kant op, arme lieve L. Vind ze zo gemeen, zomaar uit het niets krijgen ze twee van die rotspuiten.

20. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Wherona hier ook niet elke dag piemeltje wassen hoor. Hij gaat meestal 2x per week in bad (of onder de douche) ivm droge huid. HA en CB hebben me aangeraden om hem daarom niet tevaak in bad te doen. Andere dagen idd billendoekjes om zijn piemeltje schoon te maken. Hier ook nog nooit ontsteking gezien...

@Sahi wat sneu dat ze zichzelf zo in de weg zat. Zou idd de kiezen kunnen zijn! Hier kreeg/krijgt ie er 4 tegelijk...

@mama05 ik zag de taart op fb, wat mooi gemaakt!!!

@Rrianne ik had ook gegoogled voor die prik, maar hier niks geen last van gehad hoor... Hij werd toevallig een paar dagen later verkouden, maar wij zelf ook. Dus had niks met de prik te maken. Ze zeiden hier tussen 5 en 10 dagen kan ie er last van krijgen.

@Wherona vervelend die sprong, hopelijk duurt ie niet zo lang. Ik heb zo'n gevoel dat wij t ergste wel gehad hebben. Ook idd met verschonen en met inslapen. Duurde hier maar een weekje ofzo!

@mbtc pfff balen dat je t zo druk hebt!!

@supermom het is leesbaar hoor hihi ;)

@Rrianne sterkte met de prikjes hoor! Stijn vond vooral die in zijn armpje niet fijn... Maar op deze leeftijd vind ik hem zelf makkelijker te troosten dan toen ie nog zo klein was...

Ik ben weer weg, hoor een klein meneertje brabbelen via de babyfoon. Heeft lekker 2 uur geslapen, wat een genot zeg :D Had ik ff tijd voor mezelf, even gtst terug gekeken, even met m'n haar geprutst. Ooooh, brabbelen gaat over in jengelen! Doeiiii :)

Deel Deze Pagina