Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess01

Princess01 Niet meer actief

goeiemorgen,

1 dagje werken en dan weer lekker 4 dagen vrij!

wherona... ik heb inderdaad ook meegedaan aan moeders voor moeders. het is zon kleine moeite. mocht er een volgende keer komen dan doe ik zeker weer mee

babyr, hier is de verjaardag op woensdag. maar ga haar 1ste verjaardag wel op de dag zelf vieren. vind het zon grote gebeurtenis. verder zal ik het waarschijnlijk ook in het weekend doen. de woensdag is voor familie, en vrienden en de mensen die woensdag niet kunnen komen op zaterdag.

rica, leuk idee... maak van L. ook een prinsesje op haar verjaardag. dan mag dat he. :)
    Laten wij ook een keer een minimeeting doen, als jullie dat leuk vinden. kan zo een keer jullie kant oprijden. wil me niet opdringen hoor maar lijkt me gewoon gezellig!!

nou om 11:20 naar het CB voor een extra controlle van haar heupjes. zal later ff komen posten wat ze zeiden.

Allemaal een fijne dag, als dat kan met al die regen en storm op komst.

2. Princess01

even snel, er is niks met haar heupjes. gelukkig werkte ze vandaag goed mee.

3. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ff snel, moet al een uur boodschappen halen hahah

Princess, wat fijn dat er niks aan de hand is!!

Hoe zal het met T.hijs gaan?
    Denk er nog steeds heel vaak aan..

4. LittleAngel83

LittleAngel83 Actief lid

28 feb 2012
    116
    0
    0
    Huismama
    Antwerpen
    Hey meiden!

Ik kom ook weer eens even zwaaien! Heb een tijdje geen tijd, zin gehad om te reageren maar wel een beetje gelezen. :):)
    Dus ik spring weer even in vanaf vandaag als dat goed is. :)

@Schema: Ik ben nog altijd aan het zoeken naar een goed schema en hier ook het probleem dat hij steeds minder melk drinkt nu!
    Ik denk trouwens ook dat de schema's die cb in België voorstelt anders zijn. ;)

8u30: bv
    11u30: groenten + ongeveer 120 cc
    14u30: fruit
    16u30: 150 cc + 5
    20u: 180 cc + 6

Van die 2 laatste flessen drinkt hij niet alles op maar zijn fruit en groenten eet hij wel goed.
    En water is ook geen succes hier.

@Gezinsauto: We hebben een Volvo V50 (ik wordt een Volvo driving soccer mom :D) gekocht. We hadden eerst een 3 deurs wat heel vervelend is om de maxi cosi erin te krijgen!

@Muziek: Vooral alternatieve muziek, rock, metal maar kan ook wel naar bv. Rihanna luisteren hoor. :p

@Princess: Heel fijn dat alles goed was!

@BabyR: Ja vraag me dat ook vaak af, moet er nog veel aan denken. :(

Voor de rest kom ik strakjes nog wel uitgebreid reageren! ;)

5. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    even een snel berichtje van mij...
    Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de controle echo van Jordy zijn niertje. De verwijding zit er nog steeds maar kan geen kwaad. Het heeft geen consequenties voor Jordy!!!
    Wij zijn dus helemaal blij :D

Verder was ik gisteren vergeten te vertellen dat ik vandaag voor het 2e gesprek mag komen bij de eventuele nieuwe baan. Heb wel zoiets van dat ik de weekenden werken ga aankaarten en als daar niks in veranderd doe ik het niet. Dan heeft de overstap naar hun weinig nut en alleen nadelen zoals langere reistijd ed.....
    Dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen....

Nou ik ga snel anders ben ik te laat!!!

PS; Mijn gedachten zijn idd ook nog altijd veel bij Thijs en zijn ouders....

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hallo allemaal,
    is er al wat meer bekend over de meeting?
    ben benieuwd!

@meikie succes!

@mini's zijn er nog mamma's die mini's sparen en evt dubbelen willen ruilen?
    ik heb in de aanbieding: 2x nivea, knakworsten, lampje, flaflip.
    ben nog op zoek naar pampers, jam, appelmoes, appelsientje.
    heb oorlog met vrouw van marktplaats. zou een heleboel mini's ophalen voor mn werk bij vrouwtje had geld gekregen van baas. vanaf zondag heen en weer gemaild zou ze vandaag halen krijg ik net een mail je had eerder moeten reageren want ze zijn nu al weg. sorry? ben al vanaf zondag met jou over de prijs uit en zou ze vandaag om 19u komen halen en ze zijn al weg?!? zo doe je geen zaken via mp laat dan weten dat er meer gegadigden zijn! nu kindjes op mn werk teleurstellen dat ik ze niet heb :S
    overigens is mijn lijstje voor mn eigen verzameling!

@t.hijs ik moet er ook vaak aan denken en word er helemaal verdrietig van! arm jochie!

zo nu snel werken laatste dagje en dan weekend!

7. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mbtc ik heb pampers voor je!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    princess minimeeting, Bah wat opdringerig zeg! neee joh!!!...ik vind het wel leuk! zeker omdat ik er 23e niet bij kan zijn!!

Hebben jullie het vandaag ook zo warm!?? poehhhhhh, bij het cb brak me het zweet me ook uit...wat een broeikas daar :)

over het cb:
    Nou, ik was op de minuut af weer eens op tijd...wist je wel dat je een kwartier van te voren hier moet zijn!? ehh nee...ik heb hier al vaak een uur moeten wachten met mijn pasgeboren dochtertje dus zolang ik hier op de afgesproken tijd ben leek mij dat voldoende dus nee dat wist ik niet. :):):)

Ze is 7520 kg en 72 cm! (44,3 cm hoofd)
    ze zit weer onder de curve maar had nu een andere mevrouw en die zegt nou ze zit er wel onder maar ze ziet er goed uit hoor, ze komt goed mee en ze ziet er zeker niet ondervoedt uit dus geen zorgen maken. Sommige kinderen hebben nou eenmaal wat minder vetjes, ook omdat de vader ook zo dun is.
    we kunnen nog geen ribben tellen hihi!
    (ik maakte me er trouwens ook geen zorgen over hoor)

ze was enorm in de lente gegroeit, echt een spurt zegt ze! daar zit ze dus ruim boven!
    nou verder alles prima, als kado had ze een plasje achtergelaten op het aankleedkussen! ze stak nog net haar tong er niet bij uit hihi!

verder weinig te melden...
    lois had op haar buik geslapen, gek kindje heb ik hoor haha

meikie: wow 2e gesprek, goed gedaan zeg!! ben benieuwd!

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    @ MBTC, irritant he mensen die zich niet aan de afspraak houden.....

@ Rica, Ach er is altijd wel wat toch. Met Jordy krijg ik iedere keer te horen dat hij tegen de bovenste lijn zit. Maar dat zit hij met alles dus maak me geen zorgen. Zolang hij tevreden, blij en actief is vind ik het prima....:)

Wat 2e gesprek. Ik ben niet doorgegaan met deze baan.....
    Het doel dat ik heb bij het vinden van eena ndere baan is dat ik geen of minder weekenden kan werken. Hier moest ik nog steeds 2 van de 4 werken, daarbij is het verder weg. Moet ik Jordy nog eerder uit zijn bed plukken als ik moet werken en de reiskosten haal ik er ook niet uit.....
    Het enigste voordeel is dat ik daar lekker in de weer kon met de verpleegtechnische handelingen.
    Dus gezellig een kopje thee gedronken met de leidinggevende daar en toen weer naar huis gegaan :)

Nu maandag een gesprek bij de thuiszorg....

10. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Kom even snel binnenvallen...
    Even bijgelezen maar niet zoveel tijd nu om te schrijven.
    Wel leuk om al die verschillende dagindelingen te zien.
    Zal die van ons ook even laten zien:

8:00 papfles 160 cc (alleen water toevoegen Bambix appel)
    9:00 slapen tot 10:00/10:30
    11:00 fruit, zelfgemaakt ong 200gr
    13:00 boterham met flesje opvolgmelk 150 cc
    14:00 slapen tot 15:30/16:00
    als ie vroeger wakker is krijgt ie diksap en rijstwafeltje/koekje
    17:00 warme hap (8mnd potje) en yoghurt
    19:00 slapen
    20:30 papfles 180 cc

Die laatste fles zijn we langzaam aan het verplaatsen naar 19:00, kijken of ie dan doorslaapt. Zitten nu paar dagen op 20:30 en willen dan om 20:00 doen eens zien hoe dit gaat.

Kom morgen weer ff uitgebreid meelezen en schrijven :)
    Fijne avond allemaal

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rica, meid wat begier ik me toch altijd om jou..
    Hoe jij je berichtjes schrijft hahaha :D
    Dat plasje van L hahah te grappig :D, wou dat R dat eens deed bij de CB arts hier, wat is dat een verschrikkelijk mens.

Meikie, balen dat die baan niet was wat je hoopte dat het was!

Vroeg er iemand een schema?
    Hier die van ons:

7:00 flesje 180 cc 6 schepjes
    10:30 fruithap
    12:30 flesje 180 cc 6 schepjes
    15:00 yogolino of koekje met diksap
    17:00 fruithap met de overgebleven diksap
    19:00 flesje 210 cc 7 schepjes

Meestal slaapt ze van 11:00 tot 11:45, 14:00 tot 14:45 en dan van 16:00 nog tot 16:45 ongeveer.
    Op het kdv hanteren ze trouwens een heel ander slaap en eet schema.

Meiden ik ga morgen een dagje naar Amsterdam, ff shoppen, maar ik breng R wel naar het KDV, is dat heel erg slecht van me?
    En wat moet ik zeggen tegen die meiden van het kdv, dat ik een dagje weg ga? Vinden ze dat niet raar?
    Mijn vriend heeft nachtdienst dus die haalt haar rond 16:00 weer op..
    Ben een dagje vrij, normaal is vrijdag een werkdag voor me

12. Princess01

Babyr... Ga lekker genieten in Amsterdam. Ik vindt het ook moeilijk hoor. Maar er is niks mis met wat tijd voor jezelf. Dus ik zeg. VEEL PLEZIER!

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    babyr: ik ga in de zomer ook een dagje weg met een vriendin, juist op de KDV dag, want dan heb ik lekker toch opvang. vinden ze daar echt niet raar hoor, juist praktisch toch?!

ik moet altijd gniffelen als ik schema's zie, ik ben zo enorm van op verzoek en als ik dan nadenk over Yanna's schema, is er echt geen peil op te trekken. ergens tussen 7 en 8.30 de ochtendfles, tussen 10 en 13 de 2e fles, dan een keer fruit als ze trek krijgt, dan tussen 15 en 18 de 3e fles, en voor het slapen de laatste fles. gisteren was dan om 18.30, nu heeft ze totaal nog geen trek.
    wel supergoed groente gegeten! dus die zit afgeladen vol ;)
    dat is het enige waar we een tijd voor hebben, rond 17.30 door de weeks, want dan zitten we zelf aan tafel. en in de weekenden wanneer we zelf trek hebben :p Maar wel Yanna rond 18u groente.

en zo gebeurt het dat Yanna wel eens 3 flessen drinkt, maar ze slaapt er net zo goed op door.
    over ruim een week gaan we op vakantie en daarna zal ik eens brood gaan introduceren in het weekend (dan ben ik er lekker zelf bij).

ik ben mijn vriend ineens kwijt, ligt ie op bed... mafkees... we voelen ons allebei nogal gaar, zal wel door het weer komen, maar dan ligt hij op bed en mag ik hier alles doen zeker... pfff

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    BabyR lekker naar Amsterdam en ook gewoon zeggen op het kdv! M is deze maand thuis, maar Timo gaat gewoon 2x per week naar de crèche. Hij vindt het leuk en M heeft zijn handen vrij om te rommelen, klussen en sporten. Lekker genieten dus!

Rica, go Loïs met haar plasje!

Wat een mooie schema's allemaal. Hier loopt het nog niet vanzelf. Hebben het idee dat we de hele dag met etenen drinken bezig zijn. Wij doen:

8:00 uur fles 210+7 waarvan de helft met pap (bordje)
    10:00 uur slapen
    11:00 uur fruit (ong 100 gram) met sap
    12:30 uur brood (1 boterham met de helft van de korstjes) met fles 210+7
    14:00 uur slapen
    16:00 uur tussendoortje (cracker?) met sap of thee
    17:30 uur warme hap (120-150 gram)
    (evt slapen)
    18:30 uur fles 210+7
    19:00 uur slapen

Ons wakkere kereltje slaapt maar 2x een half uur maximaal, ik vraag me af hoe hij dat volhoudt. Maar goed, ik sliep ook niet meer overdag vanaf dat ik een jaar was.

Meikie, jammer van de baan, maar goed dat je het niet gedaan hebt.

Auto, hebben nu een opel corsa, maar zijn op zoek naar een lekkere gezinsbak. Peugeot 407, volvo v70 oid. Geen haast, maar we zitten nu met de vraag of we onze auto uit de all risk moeten halen of een station moeten kopen. Met het oog op (hopelijk) twee wagens achterin, heeft een station toch wel echt de voorkeur.

Muziek, hier 3FM en verder van alles. De DJ's van 3FM kan ik bijna zien vanaf mijn werkplek, dus die zender staat altijd op op mijn werk. Heel grappig, we horen 's ochtends altijd de bandjes bij Giel drummen en de dj's lunchen in ons restaurant.

Princess, fijn dat er niets met haar heupjes is!

Toetjes staat klaar!

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Even terug gelezen, reageer alleen even op wat ik nog uit me hoofd weet (zonder kladblokje hihi).

Rica, wta fijn dta L. dr hoofdje zo goed gaat. Ach, bij L. zie ik ook nog steeds een lichte afplatting, hoop stiekem dat dat gewoon nog bijtrekt. Hihih wat een topper dat ze een lekker plasje achter heeft gelaten!

Meikie, balen dat de baan niets geworden is. En nu ga je verder zoeken of vind je het eerst wel prima zo?

Babyr, ach het voelt misschien niet helemaal eerlijk. Maar het kan soms zo lekker zijn even geen mama zijn. En op het kdv hoef je er toch niks over te zeggen, als het niet goed voelt. Ben vanmiddag ook heerlijk wezen shoppen en L. was bij opa & oma. Have fun!

T.hijs; ben ook erg benieuwd hoe het met hun allen gaat. Mama05 jij nog iets gehoord?

Schema;
    7.00 fles 200cc
    9.30 fruithapje (meestal één stuk fruit of een half potje) + sap
    12.00 fles 200 cc (af en toe eerst een boterham)
    15.00 liga of wat fruit (ligt er een btje aan hoelaat hij wakker is en hoeveel hij de rest van de dag heeft gegeten) + sap
    17.00 groentehapje (6mnd potje of vers)
    18.30 a 19.00 papfles

Dit is het over het algemeen, schuif wel enorm met de tijden hoor, kijk een btje wat hij aangeeft en hoe het uitkomt. En ook het slapen gaat weer op verzoek. Over het algemeen 3x op een dag een uurtje.

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    oh ja, ik geef altijd een tuitbeker met water bij de fruit en groente. zijn niet veel slokken die ze drinkt, maar meer voor het idee. en ze vindt het reuze interessant

eb: wat leuk dat je zo dicht bij 3fm zit! Ik luister echt altijd 3fm, topzender overdag!

17. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @ babyr geniet er van!!!!! Zeker niet raar!!! We hebben ook gewoon tijd voor onszelf nodig en bovendien betaal je toch voor die dag op het kdv.

Hier druk hebben morgen bruiloft de hele dag belt schoonmoeder vanmiddag om 3 uur op dat ze ziek is grrrrrrrr maar ze wil wel gewoon oppassen. Tja hebben nu niet veel keus meer hè. En ik heb niemand achter de hand als het niet gaat met haar want is allemaal in de achterhoek en iedereen is op dezelfde bruiloft. Baal echt als een stekker had verdorie van de week dan gebeld ze schijnt al een week ziek te zijn. Zucht......dan had ik met mijn ouders of zusje Mssn wat kunnen regelen. Hoop maar dat het goed gaat dat ze het volhoud en dat ze G.ijs niet aansteekt. Kga snel verder met inpakken

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Thanks meiden!!! Dat jullie er zo over denken :D

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Linda, grrr vervelend idd, niet zo handig van schoonmoeder. Misschien hoopte ze dat ze gauw weer op zou knappen?

Trouwens helemaal vergeten te vertellen. Ben niet opgelicht, na dik 2,5 week heb ik dan eindelijk het vingino broekje binnen. Waarom mailt ze dan niet even terug he?! Maargoed, maakt niet meer uit, ben allang blij dat ik hem heb:)

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne zo je bent zeker lekker verwend zeg

@BabyR ik heb de mazzel dat zijn verjaardag op een zaterdag valt :D

@Wendyw80 zeer bekend verhaal zeg effe afkloppen maar het gaat nu goed

@Princes gelukkig niets met der heupjes

@Meike wat een opluchting gelukkig niets met zijn niertje wel jammer van de baan

@BabyR niets raars aan toch dat soort dagen verdien je ook wel eens

@Linda heel veel plezier

@Moeders Voor Moeders ja bij de 2e zal ik zeker weer mee doen je doet er andere echt een heel groot plezier mee.

@ll woehoe beide dagen zijn super gegaan op het kdv ben echt zo opgelucht hopelijk zet dit door

Deel Deze Pagina