Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik ben ook zooooooooooooooo moe! Ga vanmiddag weer even tukken want heb vanavond bruiloft. Hebben afgeproken als lois zich vandaag nog rotter gaat voelen, paps thuis blijft. Anders zit het mij toch niet lekker en is voor haar ook niet leuk, zeker niet voor het eerst logeren :)
    Zoals nu gaat het wel aardig alleen tegen de avond is ze wat huilerig enzo dus we zullen zien :) ikzelf voel me ook niet al te fit, ook slechte nacht gehad (2e).

allemaal beterschap!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dolfijnjes: lekker toch, bankhangen! Succes met werken vandaag

meikie: he jakkes, wat vervelend dat Jordy zich zo rot voelt. En dan ook nog zo'n rotvent op de HAP... Belachelijk
    gelukkig heb je wel wat aan je eigen ha!

rrianne: mijn vriend was jarig :)
    zo leuk die baby's! Mijn vriend wil alweer een baby... Ik durf het nog niet zo goed, dus we wachten nog even

wherona: lekker toch! Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :)

rica: hopelijk voelt Lois zich straks beter! Succes! En veel plezier op de bruiloft :)

hier alweer een drukke ochtend achter de rug, de belangrijkste dingen zijn ingepakt en morgen doen we onze kleding enzo. We gaan met vrienden, dus we wilden de tenten en alles vast maar klaar hebben staan. Mijn auto is volgestouwd, morgen de laatste dingen, dan samen bbq'en en zondag op tijd op pad :)
    Yanna heeft alweer een soepstengel, een banaan en 2 flessen op, maar wel beduidend minder dan gisteren. Fijn, want ik wist even niet meer waar ik het eten gisteren vandaan moest toveren! Blijkbaar was het een beetje troost eten vanwege de drukte.
    nu even chillen op de bank :)

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Grrrrr, ben zo boos. Moet het even kwijt hoor....:x
    Word net gebelt door mijn leidinggevende dat ik geen recht heb op vrij maandag met de begravenis van mijn oom dus dat ik maar moet ruilen oid. Want ja zo staat het in de cao, bla bla bla. Dus ik zeg van joh het maakt mij niet uit, maar maandag ben ik er niet. Ja zo zwartwit is het niet. Dus nu aan het einde van het liedje moet ik van 7-9 werken en daarna mag ik naar de begravenis.....
    Dit moet toch niet idioter worden.....:x :$

4. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Meikie: Dat vind ik echt belachelijk!!!

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou ja meikie! Wat schandalig! En al zijn ze het niet verplicht, echt sociaal is het niet hoe ze dit nou doen...

6. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Ik vind het ook echt zo achterlijk.... Maar ook van mijn collega's hoor.... Niemand die zegt van joh meid ik doe het wel ga jij maar.... Ben blij als ik hier weg ben hoor...:x

7. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Hier twee volle, maar heel gezellige dagen achter de rug.
    Nu ff tijd om bij te lezen en te reageren :)
    Komt ie dus:

@ Karine alweer opgeknapt? Vreselijk hoor spugen...

@ Rica spannend de kleine uit logeren. Ik kan het nog niet hoor. Nou is het ook nog niet nodig geweest, maar zou het ook nog niet aan kunnen denk ik...

@ Sahi geniet lekker van je vakantie!!! Heel veel plezier alvast.

@ Meikie Jordy nog steeds verkouden... Wat vervelend zeg :( Hoop dat je snel weer een leuke baan hebt!

@ Rrianne hoe gaat het nu met L? Wat beter te pas?

@ dolfijnjes spannend hoor van je vriendin! Voorweeën hoeven natuurlijk nog niet meteen wat te betekenen, maar vaak wel een goed teken :)

@ Wherona hoe gaat het nu met D.avey?

@ Waterlelie zo te lezen hebben jullie een bewegelijk kindje! Stijn is nog steeds wat "achter" wat dat betreft. Hij "rolt" wel een beetje, maar nog niet van rug naar buik... kruipen probeert ie nog niet eens en staan ook niet, hij gebruikt zijn beentjes alleen om in bed op zijn rug voort te bewegen haha. Wel balen dat het gips dadelijk in de weg zit :(

@ Meikie beterschap hoor met Jordy! Ik las het op FB over het gedoe ivm de crematie. Echt BELACHELIJK in mijn ogen...!

@ hier vandaag naar de tandarts geweest, ging met knikkende knieën en rillende handen naar binnen. Tandarts heeft gekeken en stelde me voor de keus. Zenuwbehandeling en gaatje vullen, of kies trekken. Het is de aller achterste kies, dus dan maar trekken! Weg met het ding. 5 spuiten verder (voelde steeds nog wat) en de kies ging eruit. Nu wat napijn, maar voelt een stuk minder erg dan de kiespijn gelukkig!

Nou ik ga eens even Stijntje naar bed brengen en een hapje eten! Fijne avond lieve meiden :)

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, aaaah er begint me nu wel iets te dagen;). Maar dan natuurlijk gefeliciteerd met je mannetje. Nu een weekend weg of echt op vakantie? (gaat allemaal een btje langs me heen geloof ik;))

Meikie, joh meen je niet? Als ik het goed begrijp krijg je dus zelfs niet vrij als je hier je eigen uren voor inlevert? En idd geen één collega die even zegt; ga maar, ik neem je dienst wel over.
    Nog even over J. super fijn dat ze je serieus namen en hopen dat hij nu snel op knapt.

Rica, veel plz vanavond. Hopelijk kunnen jullie samen. Spannend haar eerste logeerpartijtje

Waterlelie, wat? Ze kruipt al de hele kamer door? en probeert te staan? Wat gaat ze snel!

Poookie, brrr krijg er kippevel van. Ben ook niet zo'n held wat betreft de tandarts.

Wat betreft de huisarts, ben nooit zo'n beller eigenlijk.
    L. oogt overdag niet extreem ziek, eet en drinkt goed en verder eigenlijk geen symptomen. Alleen 's nachts is het steeds mis, koorts zakt na een pcm, koud washandje en wat drinken vrij snel. Alleen het slapen wil totaal niet, maar zal er ook aan liggen omdat het gwn geen geweldige slaper is.

Nu even iets heel anders. Al weken ben ik met een andere baan bezig, heb nu een aantal diensten mee gedraaid en was van het begin af aan totaal niet enthousiast. Heb me echt wel 10x afgevraagd; waar ben ik aan begonnen. Mijn oude werkgever had gelijk gezegd; je mag altijd terug komen. Alles gaf me zo'n rot gevoel en bleef maar twijfelen. Vannacht werd werd ik wakker en heb ik besloten om er mee te stoppen. Vanmorgen dus na mijn 'oude' werk gebeld en mocht gelijk terug komen. Wat een opluchting. Heb besloten om een stuk minder te gaan werken en hier dus mijn rust uit te halen en zo de plezier in mijn werk terug te krijgen. Ik wilde al die tijd te graag verder gaan met met mn leventje zoals die was. Gewoon 30 uur blijven werken icm met L. en dat lukte me gewoon niet. Dacht dat ik dat allemaal wel even zou doen; nou neee.. Dat lukt me niet hoor.
    Ben even flink op mn bek gegaan, maar weet nu wel wat ik had en ga er weer vol goede moed tegenaan.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rica heel veel plezier vanavond

@Sahi lekker hoor vakantie waar gaat de reis heen?

@Meikie wat asociaal zeg! dat ze geen vrij hoeven te geven oke maar er bestaat ook een sociale kant en ontbreekt bij de leidinggevende en ook bij je collega's.

@Poookie Stijn heeft al een inhaalslag gemaakt met zijn gewicht en straks doet hij dat met de ontwikkelingen :)

@Rianne goede keus dan gemaakt meid wel super dat je terug kan komen.

10. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @meikie, jeetje! je kan toch ook een vak. dag opnemen of overuren ofzo? vind t echt BELACHELIJK dat je zou moeten ruilen met iemand. en dat je moet werken vind ik ook een beetje onzinnig!

@hier, J heeft zoch op getrokken in der bedje :O wat gaaat dat hard zeg. ze kan nog niet kruipen maar wil alleen maar staan ben benieuwd wat ons te wachten staat met dit "staandertje"

11. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    thanks voor jullie medeleven. Boosheis is gezakt, maar zal niks extra's meer doen op mijn werk en tijd is tijd. Ben dr klaar mee.

Jordy lijkt goed opgeknapt. Koorts is goed gezakt en hij is weer vrolijker gelukkig....
    Vanmorgen naar de zwarte markt geweest en zometeen naar de toppers, begin er nu pas een beetje zin in te krijgen hahahaha Ben echt een huismus geworden hoor....;)

@ Rrianne, hebben ze al wel een naar L zijn oortjes gekeken? Kan zijn dat die wat ontstoken zijn. Dan willen ze ook niet liggen.
    Wbt je baan, je hebt een goede keuze gemaakt dan. Lastig he bepalen wat je nou wil.... Ik vind het ook echt moeilijk hoor....

@ Wherona, hoe is het met D? Knapt hij al wat op?

@ Poookie, goed van je zeg, snap dat het eng is de tandarts. Mijn vriend is er ook zo angstig voor....
    En S is echt een stoere vent, moet je kijken hoe hij zich qua groei omhoog knokt, de ontwikkeling komt ook echt wel ;)
    En wil toch nog even zeggen dat ik het super gezellig vind dat je weer lekker meekletst!!!

@ MBTC, stond J gewoon in dr bedje....:$ Wat een sterke meid zeg :)

Nou ik ga snel, zometeen gaan we al weg....
    Ik lees later nog wel even mee en verder tot morgen!!!

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @MBTC :$ wauw wat gaat J. snel zeg

@Meikie gelukkig knapt je kleine man weer op en gelijk heb je met je werk ze kunnen de pot op. Heel veel plezier vanavond bij de toppers.

Met Davey gaat het wel al een stuk beter hoest amper wel nog een snotneusje maar heeft ie niet zoveel last van. Alleen nu komt het hij wilt niet veel meer drinken dus er is iets aan de hand maar wat weet ik nog niet. Hij speelt meer met de fles dan drinken kauwt erop enzo maar meer niet. Ook diksap wilt ie niet thee niet water niet helemaal niets fruithap eet hij dan weer wel maar ook brood moet ie niets van weten. Straks groente aanbieden en een yoghurtje eens kijken wat ie dan doet.

13. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mbtc, wat een knapperd dat meisje van jou!

Meikie, nee heb nog niet naar zn oortjes laten kijken. Maar het lijkt over te zijn:)! Vannacht weer goed geslapen. Ja moeilijk he.. Vind het ook erg moeilijk. Kraamzorg lijkt me ook leuk, alleen zo lastig te combineren met mijn gezinnetje.
    Veel plz bij de Toppers, en dat gevoel van een huismusje herken ik. Vorige week naar een festival geweest en vond het erg gezellig. Dus we gaan gauw weer:D.

Wherona, wat fijn dat D. opknapt. L. heeft dat ook in fases hoor, dat hij de fles niet meer wil, speelt en heel veel kauwt. Heb het idee dat hij de fles gwn niet erg boeiend meer vind, want kan verder niks ontdekken.

Vanmorgen op kraambezoek geweest bij een vriendin, meisje is nu 5 dagen oud, owww wat inie-minie dan weer he. Kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat L. ook zo klein is geweest

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rrianne: hier gisteren ook wezen kijken bij ons buurjongetje, ongelofelijk dat yanna ook zo klein is geweest inderdaad. Yanna was zelfs nog kleiner!
    haha en je kan ook niet alles onthouden :)
    en met je werk, lastig... Goed dat je nu een keuze hebt gemaakt en voelt dat het goed is!

poookie: wat goed dat het is gelukt bij de tandarts!

wherona: midweekje frankrijk, Soy-en-gaitines (uurtje onder parijs), vanuit onze woonplaats een uurtje of 5 dacht ik.

mbtc: wow gewoon staan in bed!! Dan gaat het ineens hard ja!

meikie: snap dat je dan klaar bent met je werk zeg...

Yanna is ook weer goed opgeknapt. Zo bij vrienden bbq'en, scheelt ons eten halen, leek hun handig. Dus nu ingepakt, vanavond alleen in bed en morgen de auto in en dan is het allemaal al geregeld. Alles staat klaar.
    Yanna luncht nu mee met ons en dat gaat prima, dan is ze de rest van de dag goed tevreden. Ze krijgt een stukje brood. Vandaag komkommer bij haar brood, want dat hadden wij ook en ze koos zelf van haar bord steeds wat ze wilde, heel leuk :D
    en even gekeken op de grond of ze wil schuiven/kruipen, ze wil in dr hoofdje wel, maar het lukt haar nog niet en dan wordt ze heel boos. Kijken hoe een week op een kleed op de camping gaat worden, wie weet krijgt ze het door.

denk dat ik hier niet meer te vinden ben voor morgen, dus tot volgende week!

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Fijn dat alle kindjes weer zijn opgeknapt!!!

@ MBTC: Thanx voor de baby-update, hieronder de lijst ;)

Hier vandaag een leuke dag gehad. Boodschappen gedaan met z'n allen en daarna ging Ryano met zijn oom lunchen in de stad :D
    Hij was helemaal heppie-de-peppie en wilde daarna ook nog wel met oom mee om boodschappen te doen voor onze oma, dus ook nog gedaan en toen met z'n allen daar een frisje gedronken :)

Morgen een dagje niets ;)

Hieronder de babylijst....

16. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Babylijst

Poookie en S.tijn
    13-09: 2060 gr - 45 cm
    27-04: 8660 gr - 67 cm
    Wherona en Davey
    15-09: 3125 gr - 47 cm
    24-04: 9100 gr - 74 cm
    Rica en Loïs
    23-09: 2895 gr - 49 cm
    10-05: 7520 gr - 72 cm
    Wapje en Mica
    26-09: 3430 gr - 50 cm
    05-04: 7085 gr - 66,7 cm
    FmT en Fae
    21-09 2650 gr
    05-03 6150 gr
    Misja en Joël
    01-10: 3180 gr - 50 cm
    19-01: 6810 gr - 61 cm
    Princess en Lily
    03-10: 3670 gr - 50 cm
    12-04: 7545 gr - 65,5 cm
    Supermom en Niels
    04-10: 3875 gr - 52 cm
    29-03: 8145 gr - 67,5 cm
    Natalie78 en Jesse
    05-10: 5155 gr - 57 cm
    10-01: 8030 gr - 69 cm
    Elisabethbas en Timo
    06-10: 4890 gr - 56,5 cm
    02-04: 7800 gr - 69,3 cm
    Mama05 en Jairo
    07-10: 4300 gr - 55 cm
    16-04: 7540 gr - 70,5 cm
    Rrianne en L.ars
    08-10: 3470 gr - 52 cm

13-04: 8400 gr - 72 cm
    Linda0509 en Gijs
    09-10: 3620 gr - 50 cm
    06-04: 7890 gr - 69 cm
    Sandra2 en Thijs
    10-10: 4500 gr - 56 cm
    26-01: 7562 gr - 68 cm
    Mumtobe en D.elani
    10-10: 2970 gr - 51 cm
    19-04: 9370 gr - 70 cm
    Mbtc en J
    10-10: 3040 gr - 45 cm
    18-05: 6365 gr - 63,7 cm
    VanEke en Elke
    11-10: 2912 gr - 50 cm
    10-04: 7770 gr - 66 cm
    Lauraa en E
    11-10: 3790 gr - 54 cm
    03-05: 8355 gr - 72,5 cm
    Wendyw80 en Nienke
    13-10: 3990 gr - 52 cm
    13-04: 7220 gr - 65 cm
    Sahi en Yanna
    14-10: 2580 gr - 46 cm
    02-04: 7240 gr - 65 cm
    Waterlelie en S.ofie
    19-10: 3225 gr - 50 cm
    25-04: 6686 gr- 65 cm
    Géjanne en Dinand
    19-10: 4450 gr - 55 cm
    07-03: 7075 gr - 66 cm
    Dolfijntjes en Mirthe

21-10: 3630 gr - 49 cm
    08-05: 7950 gr - 69 cm
    Daantje2011 en F.eline Sophie
    27-10: 3640 gr - 50 cm
    05-03: 7040 gr - 62,6 cm
    Daanquinty en Jarey
    27-10: 4000 gr - 54 cm
    03-01: 5600 gr - 62 cm
    Karine en Micah Toni Léon
    28-10: 3760 gr - 52 cm
    26-04: 8610 gr - 70 cm
    Guapetona en N.oam
    30-10: 3710 gr - 56 cm
    05-01: 6005 gr - 64 cm
    Meikie en Jordy
    02-11: 4400 gr - 54 cm
    18-04: 9010 gr - 70 cm

LittleAngel en M.athijs
    wat is zijn geboortedatum?
    ?? : 3175 gr - 48 cm
    24-04: 6470 gr - 65 cm

** Bijgewerkt tot 19 mei (Mbtc toegevoegd)

Bij wijzigingen graag even een PB naar mij sturen ;) Ik pas de lijst elke week op vrijdag (indien nodig) aan...

Als je er NIET meer op wilt, kan dat ook veranderd worden....

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Meikie, Die arme schat en verschrikkelijk die artsen. Heeft zelf geen kinderen zeker. Fijn dat je toch nog wat hebt gekregen van de ha. Hoe is het nou met jordy? Wat belachelijk van je leidinggevende. Las dit ook al op fb. Heb er geen woorden voor. Was het leuk bij de toppers? M’n zusje was ook heen.

@Rrianne, Slaapt hij overdag ook meer? Ik hoop dat het vandaag al wat beter is gegaan. Anders toch met hapost bellen. Fijn dat je weer terug kon naar je oude baas. 30 uur is wel veel hoor (vind ik zelf). Hoeveel werk je nu? Mirthe vond het liggen ook niet lekker, maar als ze haar hoofd op mijn arm had sliep ze lekker (meer lucht ivm verkoudheid) en zodra ze goed sliep heb ik haar goed tussen ons in gelegd.

@sahi, Alvast fijne vakantie. Hopen dat het weer van vandaag doorzet. Maar zoals ik het op het nieuws zag mag het niet zo zijn. Veel plezier.

@Pookie, Gelukkig viel het toch nog wel een beetje mee. Ik zou het denk ik ook zo gedaan hebben. Nou heb ik er over het algemeen niet zo veel last van. Maar leuk is het niet en nu helemaal niet meer met die dikke rekeningen achterna.

@waterlelie, Hier wil ze heel graag bij me op schoot staan. Als ik haar wil laten zitten gaat ze gelijk staan. Soms staat ze best wel stevig. Nou vandaag heeft ze het uitgevonden. Ze gaat nu nog sneller vooruit. Vooral met blote voetjes gaat het super snel :D

@wherona, Probeer gewoon continue aan te bieden. Mijn go heeft ook een kindje die niet uit de fles wil drinken. Nu zet ze hem in de wipstoel in de box en geeft ze het in de s-fles en laat hem lekker gaan. Meestal is hij er dan even mee bezig. Maar drinkt uiteindelijk wel. Het kan ook gewoon een periode zijn. Misschien in een tuitbeker of met een rietje aanbieden.

@hier, Super drukke dag gehad gister. Mensen leken wel gek in het hoofd. Maar we hebben het overleefd. Manlief is voor de zekerheid toch nog ff naar de ha geweest. Ze hoestte gister zo raar. Maar longen en oren waren nog steeds schoon alleen haar luchtweegjes waren wat geïrriteerd. Dit moest zo over gaan.

Vanochtend even aan de poets geweest. Dus huis weer schoon. Vanmiddag even bij zusje op verjaardag. Was gezellig en heerlijk in de zon gezeten en tukje gedaan in de zon (Mirthe lag ook mooi op bed). Later op de middag nog even een blokje om geweest. Verder niet veel gedaan.

@kruipen, ze gaat steeds sneller. Had haar vanmiddag lekker in een legging gedaan en met blote voetjes. Nou dit was helemaal geweldig. Ze ging als een speer van speelgoed naar speelgoed :D.

@zieke kindjes, Fijn dat het bij iedereen al wat beter gaat.

Trusten alvast allemaal tot morgen. Hier nog niks op de planning. We zien wel. Misschien lekker wandelen. Had vandaag al echt het zondag idee.

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Kom even om t hoekje om iedereen een fijne dag te wensen :)
    't Is hier nog lekker zonnig, heerlijk.
    Hopelijk blijft het zo!

Knuffel :)

19. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Hier geen zon te bekennen en helaas regen. Jammer na dr mooie dag van gisteren.

@ sahi fijne vakantie

@ karine wij mogen dinsdag weer naar cb ik stuur je dan de nieuwe gegevens

@ meikie echt belachelijk zeg en wat een fijne collega's ook.

@ rrianne fijn dat je nog terug kon!! Hoop echt dat dit je dr rust en voldoening geeft die je zoekt in je werk.

@ babyr en meikie beiden alvast veel sterkte voor morgen

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Sahi hele fijne vakantie

@Rianne fijn dat het ook weer de goede kant op gaat

@Dolfijnjes rietje daar had ik nog niet aan gedacht misschien vindt ie dat wel leuk gaan we proberen

@Poookie lekker hoor hier geen zon maar wel droog hopelijk blijft het zo, moet jij eigenlijk nog naar de kinderarts met Stijn?

@Meikie hoe is het met J?

@EB al terug uit frankrijk en hoe ging het?

@ll de rest weet ik effe niet meer lees wel dat er een hoop kindjes zich flink aan het ontwikkelen zijn kruipen, optrekken knap hoor! Soms denk ik dan hmmmm wat loopt die van mij dan achter zeg terwijl hij toch een van de oudste kids is, maar moet in mijn achterhoofd houden dat ieder kind zijn eigen ritme heeft.

Deel Deze Pagina