Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Karine, wat een super taart! Mooi hoor.

Rica, heb even gegoogled, ziet er leuk uit de Musty.

Poookie, wat een flinke vent! Grappig hoor dat hij als klein ukkie, nu zo hard groeit. He maar als ik het goed begrijp bleef hij gewoon staan in de loopauto? Ging er niet mee door de kamer heen?

Sahi, ik heb je toegevoegd op fb:D. Leuk om er nu een gezicht bij te zien. hihi wat een grapjas jullie meisje!

Waterlelie, leuk een 3e! 3 kindjes lijkt me ook geweldig, maar dan niet icm werk. Althans dan zou ik best willen werken, maar dan meer voor de hobby en niet voor het geld. Maar eens zien of dat haalbaar is in de toekomst;).

Zo net mn fiets opgehaald, heerlijk in de regen 13 km fietsen. Hahha ik dacht dat doe ik wel even, viel dat even vies tegen!
    Maargoed hij staat bij huis en ik ben er blij mee:D.

L. begint steeds iets langer bij de bank te staan, vind het zn grappig gezicht, zo'n klein mannetje staand bij de bank!

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Even spammen!

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    JOEHOE!!!!!
    Even een ego-berichtje hoor!!!
    Ik ben aangenomen in de thuis zorg!!!! Hoera hoera hoera!!!

4. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @ Rrianne hij bleef inderdaad maar staan in de loopstoel, kreeg het nog niet helemaal voor elkaar. Nu kan ie inmiddels wat achteruit hupsen, maar echt lopen lukt nog niet echt. Die foto's! wat gaaf, en wat knap! Zo lijkt ie al een hele grote vent!

@ Meikie gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Geweldig!!!

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hoera Meikie! Gefeliciteerd! Krijg je dan ook regelmatigere werktijden?

Rrianne, wat goed zeg, van L! Zo mooi recht staat hij ook.

Poookie, Stijn is echt een kanjer. Ik was ook dysmatuur bij mijn geboorte (2250 gram) maar ben nu 1 meter 80 en 80 kilo... Die kleintjes halen het later gewoon in.
    Ben ook zo benieuwd hoe groot en zwaar Timo nu is. Wij hebben de 7,5 maand controle overgeslagen en gaan 25 juni pas weer. Misschien wel een keertje gaan wegen, hij kan nu toch op de fiets mee.

2de, zeker graag als het lukt. Krijg soms wel een knoop in mijn maag als ik bedenk hoe dat moet met twee van die kleintjes op de dagen dat ik alleen ben. Maar goed, andere mama's kunnen het ook, dus waarom is dan niet? Bovendien is Timo dan al een stuk ouder.

Bahhhh! Eén van de poezen heeft gekotst, ik had het niet gezien en toen gleed Timo uit in de kots. Niet heel dramatisch, het was niet veel, maar wel vies.

Timo kruipt inmiddels het hele kdv door, zelfs naar de andere groepen als de tussendeuren open staan. Dan moet hij een gangetje door, ik vind het echt zo knap. En ook heerlijk, thuis heeft hij niet zoveel ruimte, maar daar kan hij echt zijn gang gaan.

Ik heb lekker wat vrije dagen opgenomen en hoef pas woensdag weer te werken. Even wat tijd voor mezelf, heerlijk! Heb toch genoeg vakantiedagen.

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Karine mooie taart hoor

@Poookie Ook Stijn is een inhaalslag aan het maken

@Sahi hahaha kleine boef is het die Yanna

@Rianne wauw wat goed zeg!

@Meikie gefeliciteerd wat leuk voor je

@EB lekker hoor een paar dagen vrij en die Timo al zo lekker aan het kruipen echt super stoer.

Leuk hoor om jullie verhalen te lezen over een 2e of 3e kindje lees dat er hier toch ook wel een aantal zijn waarbij het toch wat moeilijk ging, hadden jullie daar veel problemen mee? Ik namelijk wel was zooooo bang dat het ons niet gegund was en ik wou al zo lang maar mijn vriend wou steeds niet en toen we te horen kregen dat het bij ons niet op een natuurlijke manier zou gaan storte effe mijn wereld in. Uiteindelijk ben ik toch wel op een natuurlijke manier zwanger geraakt en vergeleken met een hoop andere duurde het allemaal niet zo heel erg lang voor mijn gevoel wel hoor

Zou graag een 2e willen maar de angst is der wel dat dit kindje dan ook te vroeg zou worden geboren en bij Davey is het allemaal goed gekomen maar wat een rot periode was dat hoop dat ik dat niet nog eens hoef mee te maken.

7. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ben ik weer, ga het nu echt bijhouden hoor.

Hier is het einde van de bv helaas denk ik in zicht. Collin wil niet meer drinken bij me, alleen maar bijten.
    Moet nu alleen hem aan de kv krijgen.

Gaat me wel aan me hart, maar het is niet anders.

8. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, hier ging alles redelijk makkelijk, 7 rondes in 6 maanden. Maar ik herken je situatie, ik wilde ook al heel lang maar M nog even niet. Dus toen het naar mijn idee echt heeeeeel lang duurde totdat het lukte ging ik me enorme zorgen maken. Ook omdat het mijn moeder beide keren 5 jaar duurde om zwanger te worden. Ik heb echt hysterisch zitten janken steeds als ik weer ongesteld werd.
    Op een gegeven moment was ik 5 dagen overtijd (wist niet dat ik al veel eerder had kunnen testen:() terwijl ik heel regelmatig was. Toen ik wilde testen, werd ik toch weer ongesteld en wel heel heftig. Denken nog steeds dat dat een miskraam was. Gelukkig had ik niet eerder getest...

Geen reden om te denken dat een tweede ons niet gegund zal zijn, maar ik hou altijd een slag om de arm. Waar ik er eerder zeker van was echt tot het uiterste te gaan - tot adoptie aan toe - om een kindje te krijgen, denk ik daar nu heel anders over. Voor Timo willen we heel graag een tweede kindje, maar als het alleen om ons tweeën zou gaan, zijn we nu al heel blij, gelukkig en tevreden.

Waarom zou het bij jullie niet op de natuurlijke manier lukken? En wat de vroeggeboorte betreft, weten ze wat er aan de hand was en wat de kans op vroeggeboorte is bij een volgende zwangerschap?

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meikie, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Goed joh, wanneer kun je beginnen? En als verzorgende of toch als verpleegkundige?

Poookie, grappig joh dat hij niet zo goed wist wat hij er mee aan moest. Voor je het weet raced hij over je tenen heen;). Vind het zo leuk om te lezen hoe wisselend onze kids zich ontwikkelen. L. is echt een zitter/staander, hij wil al van kleins af aan staan. Liggen/kruipen daar in tegen vind hij helemaal niks. Zie hem dus ook echt niet zo snel gaan kruipen.

Eb, wrm ga je niet een x met T. op de weegschaal staan?
    Vind het zo knap hoe T. al kruipt. Kan me niet herinneren dat er bij ons op het kdv een kind kroop op deze leeftijd, kortom een knapperd die T. van jullie. Geniet van je vrije dagen.

Wherona, vond het ook een flinke tegenvaller om te horen dat we niet zonder hulp een kindje zouden kunnen krijgen (wat achteraf dus wel gelukt is:D). En was idd ook erg bang dat het ons niet gegund zou zijn. Ook omdat mijn ouders erg moeilijk kids konden krijgen, waardoor er tussen mij en mijn broer bijna 7 jaar verschil zit. Vind het nu dan ook best moeilijk om te bedenken wanneer we evt. voor een 2e zouden gaan. Kan me niet voorstellen dat het ons weer zonder hulp zal gaan lukken en ben dan ook bang dat het ook echt wel een stuk langer gaat duren. Was immers meer dan 5 mnd niet ongesteld geweest (pcos) en van die ene eisprong nog zwanger ook, wel met behulp van tempen trouwens. Helaas wist ik alleen toen nog niet dat ik zwanger was, dacht gewoon ongesteld, eerste 16 weken steeds bloedverlies (oorzaak onbekend). Wat was bij jullie de reden dat het niet op de natuurlijke manier zou lukken? (als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen).

10. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Altijdvrolijk, idd altijd een moeilijk moment, het stoppen van BV, zeker als je het zolang hebt volgehouden. Topper!

En net wat Eb zegt, ook wij zijn zo ontzettend dankbaar, dat we van dit kleine wonder mogen genieten. Kijk nog steeds heel vaak naar L. en denk dat x op x weer hoe bijzonder het is dat we er voor gezorgd hebben dat dit monstertje hier nu is en ik het 9 mnden bij me heb gedragen. Te bizar!

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    meikie: gefeliciteerd!

poookie: wat een reusje :)

rrianne: zooo al staan!! Knap :D

EB: leuk hoor, dat kruipen :D

AV: kan je trouwens niet een LK om advies vragen?

zo, wij gaan naar bedje. Alles is weer wat rustiger hier, maar er is altijd genoeg te doen. Morgen weer een gevulde dag, maar wel met goede dingen denk ik :)

12. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks dames voor de lieve woorden.

@ Sahi: Nou ik denk dat ik het wel zo laat. Eens moest ik stoppen en wou het eerst met 6 maanden doen, maar het lukte toen niet. En nu geeft Collin het zelf aan. Hij eet zo veel groente en fruit. Ach, van FV wordt hij ook groot.

13. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou misschien ga ik toch de lactatiekundige bellen morgen.
    Vind het echt zo niet leuk nl.
    Zit nog op me werk, maar ik ben hondsberoerd. Hopelijk kan ik zo naar huis

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik voel oprecht met je mee meis, succes en rustig aan!
    Heb je een LK die je kan bellen? Anders kan ik wel even kijken, want 'mijn' LK heeft een vrij grote regio, dan kijk ik even of jou woonplaats daar ook nog onder valt.
    Maar eerst uitzieken! Dikke knuffel!

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Poookie: Wat een kanjer die Stijn!! Hij heeft zijn achterstand weer bijgewerkt ;)

@ Rrianne: Wauw!!! Hij staat gewoon!! Ook al zo'n kanjer!

@ Daantje: Hoe is het met F??

@ Meikie: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!

@ AV: Snap dat je baalt, maar wat een topper ben jij! Zolang BV.... Super!!

Verder ben ik het even kwijt... Sorry..

Hier vannacht Ryano wakker om niets eigenlijk, was om 3.30u. Per toeval manlief wakker, dus die ging eruit. Gaat Ryano aan hem hangen, schiet er een spiertje scheef in zijn rug :$ Kon ik er alsnog uit.
    Maar goed, Ryano sliep weer tegen 4.00u. Hoor ik Micah mopperen, dus ik even kijken. Lag hij op zijn buik te mopperen en met zijn armen te maaien, hij was zijn speen kwijt... Dus die geef ik hem, per direct wakker (was ie dus al...) en dus van 4.00 tot 5.00 bezig geweest. Gaat manlief z'n wekker om 6.00, hoor ik hem bijna direct weer kletsen... Hmmm... Vet balen!!
    Dus om half 7 maar naar beneden. Ennuh... Ryano werd dus pas om 7.45 wakker!!!!

Hihi... Moest het ff kwijt... ;)

16. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    karine, druk nachtje ;) pfffffff ben je vrij vandaag? dan kan je tenminste een lazy-day houden.

meikie, joehoe je hebt een baan! gefeliciteerd meis! per wanneer eigenlijk?

altijd vrolijk, je bent een echte doorzetter! petje af! maar maak het niet te zwaar voor jezelf hè...jij moet ook nog door...:)

vandaag niks bijzonders....e.mma is de afgelopen 3 dagen zo onhandelbaar :$ ze doet vaak hysterisch...pffffff de dagen zijn nu best zwaar haha, zo blij dat over 2 weken naar de psz gaat....kan ze lekker daar afkoelen ;)

17. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Babylijst

Poookie en Stijn
    13-09: 2060 gr - 45 cm
    31-05: 9825 gr - 71 cm
    Wherona en Davey
    15-09: 3125 gr - 47 cm
    24-04: 9100 gr - 74 cm
    Rica en Loïs
    23-09: 2895 gr - 49 cm
    10-05: 7520 gr - 72 cm
    Wapje en Mica
    26-09: 3430 gr - 50 cm
    05-04: 7085 gr - 66,7 cm
    FmT en Fae
    21-09 2650 gr
    05-03 6150 gr
    Misja en Joël
    01-10: 3180 gr - 50 cm
    19-01: 6810 gr - 61 cm
    Princess en Lily
    03-10: 3670 gr - 50 cm
    12-04: 7545 gr - 65,5 cm
    Supermom en Niels
    04-10: 3875 gr - 52 cm
    29-03: 8145 gr - 67,5 cm
    Natalie78 en Jesse
    05-10: 5155 gr - 57 cm
    10-01: 8030 gr - 69 cm
    Elisabethbas en Timo
    06-10: 4890 gr - 56,5 cm
    02-04: 7800 gr - 69,3 cm
    Mama05 en Jairo
    07-10: 4300 gr - 55 cm
    31-05: 8165 gr - 73,5 cm
    Rrianne en L.ars
    08-10: 3470 gr - 52 cm

13-04: 8400 gr - 72 cm
    Linda0509 en Gijs
    09-10: 3620 gr - 50 cm
    22-05: 8380 gr - 71 cm
    Sandra2 en Thijs
    10-10: 4500 gr - 56 cm
    26-01: 7562 gr - 68 cm
    Mumtobe en D.elani
    10-10: 2970 gr - 51 cm
    19-04: 9370 gr - 70 cm
    Mbtc en J
    10-10: 3040 gr - 45 cm
    18-05: 6365 gr - 63,7 cm
    VanEke en Elke
    11-10: 2912 gr - 50 cm
    10-04: 7770 gr - 66 cm
    Lauraa en E
    11-10: 3790 gr - 54 cm
    03-05: 8355 gr - 72,5 cm
    Wendyw80 en Nienke
    13-10: 3990 gr - 52 cm
    13-04: 7220 gr - 65 cm
    Sahi en Yanna
    14-10: 2580 gr - 46 cm
    02-04: 7240 gr - 65 cm
    Waterlelie en S.ofie
    19-10: 3225 gr - 50 cm
    29-05: 7040 gr - 65 cm
    Géjanne en Dinand
    19-10: 4450 gr - 55 cm
    07-03: 7075 gr - 66 cm
    Dolfijntjes en Mirthe

21-10: 3630 gr - 49 cm
    08-05: 7950 gr - 69 cm
    Daantje2011 en F.eline Sophie
    27-10: 3640 gr - 50 cm
    05-03: 7040 gr - 62,6 cm
    Daanquinty en Jarey
    27-10: 4000 gr - 54 cm
    03-01: 5600 gr - 62 cm
    Karine en Micah Toni Léon
    28-10: 3760 gr - 52 cm
    26-04: 8610 gr - 70 cm
    Guapetona en N.oam
    30-10: 3710 gr - 56 cm
    05-01: 6005 gr - 64 cm
    Meikie en Jordy
    02-11: 4400 gr - 54 cm
    18-04: 9010 gr - 70 cm

LittleAngel en M.athijs
    wat is zijn geboortedatum?
    ?? : 3175 gr - 48 cm
    24-04: 6470 gr - 65 cm

** Bijgewerkt tot 1 juni

Bij wijzigingen graag even een PB naar mij sturen ;) Ik pas de lijst elke week op vrijdag (indien nodig) aan...

Als je er NIET meer op wilt, kan dat ook veranderd worden....

18. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    karine, ik zie dat je mijn gegevens al op het lijstje heb gezet...goed opgelet ;)

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rianne Eerst was er sprake van een spatader bij mijn vriend en dat zou eerst moeten worden verholpen voordat we verder zou kunnen dit zou zeker 6 maanden gaan duren en we waren toen al 8 maanden bezig. Dus een zware domper na diverse echo's bleek dat het toch geen spatader was en diverse sperma testen verder bleek dat hij weinig tot geen vruchtbaar zaad had en veel vreemde vormen. Dus werd der meteen gezegd dat wij niet op natuurlijk wijze zwanger zouden raken en dat IUI ook niets zou bijdragen en we dus meteen moesten gaan starten met IVF. Maar een week voordat ik werd gemeten enz. teste ik positief :D

@EB ik had zwangerschapsuiker en bij een 2e zwangerschap zal ik dat ook weer krijgen waardoor een vroeggeboorte sneller mogelijk is. Ze weten niet 100% zeker of het hierdoor kwam maar de kans was wel groot. En de gyn, meldde ons dit ook meteen dat bij een 2e de kans groot is dat het weer een vroeg geboorte zou zijn.

20. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik zwaai ff naar jullie.
    heb het druk met zieke kindjes. N.oam heeft waterpokken en F.abian de 6e ziekte & peuterbubertijd, haha. Anyway heb mijn handen er vol aan.
    Voel mezelf ook nietv lekker vandaag, dus misschien maar eerder naar huis zo... ben steeds weer zo duizelig, echt een naar gevoel is dat!
    ben ook bv aan het afbouwen, zou het daardoor komen?

groetjes!

Deel Deze Pagina