waterpokken? oh jeetje... beterschap jullie! karine lekker nachtje dus!!!! die moet je niet te vaak hebben oh wherona, dat is ook wat! snap je twijfels zeg! altijd vrolijk, jeetje zo lang bv...idd petje af! maar zoals je zegt van fv en andere dingen die ze mogen worden ze ook zeker groot dus het zal wel goed komen hoor lois weet nu hoe ze dingen kan uitspugen ons trutje...het was al een kliederboel soms maar nu ist helemaal wat krijg vanacht een logeetje, mn nichtje. Gezellig! als het morgen mooi weer is gaan we naarr de ijsboederij (echt heel leuk), kijken wat lois van de kleine dieren vind , onze hond vind ze mega intressant, gilt en krijst ze tegen haha
Ben ik weer! Zit in mn nachtdiensten, dus dan voel ik me altijd net een mol . Nog maar twee te gaan gelukkig. @ Karine, mooie taart hoor! Neem aan dat Ryano de taart ook heel tof vond. @ Wherona, wist niet dat er een verband bestond tussen zwangerschapssuiker en vroeggeboorte. @ Guap, waterpokken . Beterschap voor je kindjes. @ AV, respect dat je nog steeds bv geeft! Had ik ook wel willen zeggen, maar na 10 dagen was het BVavontuur al voorbij. Vraag me af of ik het bij een eventuele tweede niet toch gewoon weer zou gaan proberen. @ Rica, ijsboerderij? Het klinkt alsof daar ijskonijnen zitten, wat is een ijsboerderij. Of zit je gewoon op een iphone en bedoel je iets anders . @ Waterlelie, nog even volhouden. Twee weken zijn zo voorbij haha. Gaat ze dan twee ochtenden? Hier gaat alles goed. F huilt nog wel een stuk meer als normaal, maar ze ziet er wel weer fit uit. Verder druk met mijn taak als ceremoniemeester, mn zusje trouwt eind van de maand en ook best groots. Vroeg me trouwens af waar mama05 is gebleven? Was er toch ook wel eentje van de harde kern, maar al in geen tijden meer iets van gezien.
Met mama05 gaat het goed, ze werkt nu ook weer he (als ik voor haar mag praten hihi) zal haar even een por geven Speel- en IJsboerderij De Drentse Koe hier daantje, leuk daar hoor!
Waar is iedereen deze middag en avond? Wij hebben geshopt voor M zijn nieuwe baan. Heel veel leuke overhemden want hij moet sjieker. Opa en oma hadden oppasdagje,mook heel gezellig. Vanavond ging Timo echt niet slapen, het duurde 2 uur en we hebben alle 4 een tijd bij hem gezeten, maar uiteindelijk lukte het oma om hem in slaap te krijgen. Morgen even naar de boot en een zwemvestje scoren voor Timo!
karine: wat een nacht! Hopelijk gaat het vannacht beter! lelie: jeetje joh, zo'n peuterpuber wherona: wat apart, zo op het laatste moment toch nog positief! guap: beterschap! rica: veel plezier met de loge!! daantje: succes met je taken als ceremoniemeester! Wel leuk lijkt me En fijn dat het weer wat beter gaat met F EB: hier ineens een drukke dag, vandaar hier vandaag een aanloop heel de dag, vriendinnetje spontaan langs, schoonouders ook spontaan, broertje zou mee eten en tot een uur of 5 zou ik lekker niksen. Nu naar de stad geweest en mn schoonouders hebben het eten geregeld. De lievers. Ze zagen dat ik gaar ben. Maar even wat doen deed me wel goed Yanna heerlijk aan de klets tegen opa en oma, dus erg leuk. En toen kwam papa even snel binnen (is druk met van alles vandaag), roept ze; 'Papa!!!' We stonden met zn allen versteld, zo knap he! We kunnen het nu echt niet meer ontkennen, papa en mama zegt ze echt heel gericht! leuk hoor Ze ligt nu op bed en weigerde pertinent de fles. dus 2 flessen vandaag. Ze heeft wel heel goed avondeten + toetje op, dus ze heeft geen honger. en voor 1 dag maak ik me niet druk, maar als ze dit dagelijks gaat doen, is dat dan een probleem? tsja, ik ga haar ook niet dwingen. Heb haar nu 'uitgelegd' dat ze kan vragen om de fles nog vanavond hoor (voor wat ze ervan snapt, maar toch he). Maar ze is heerlijk in slaap gevallen na een enorme praat en zing sessie van haar kant.
Sahi, wauw wat goed en heerlijk dat ze papa en mama zegt. Hier Timo ok laatst: mamamamamamadadadadadaddapapapapapapa maar dat telt niet vrees ik. Ach, het is al een hele stap voorwaarts na uuuuunguuuuuuunguuuuuuuung...
ja sahi zei ze papa?? wat leuk!!! Wij zeggen het heel vaak, maar ik vraag me altijd af wanneer de leeftijd is dat ze het echt gaan doen en ook menen...dus het kan nu wel?! Nougoed flink oefenen dus hihi
Whahahaha EB, moet erg lachen om je goede imitatie van de beebs @ Sahi: Wauw, wat een kletskous die Yanna!! Heel verhaal, hoop dat je het zo nog snapt... Hier al bijna 2 weken op "maar" 2 flessen omdat Micah de middagfles niet meer wilde. Hij eet en drinkt genoeg, dus ik maak me absoluut niet druk Hij heeft helemaal geen fles meer, want de ochtend- en avond krijgt hij pap uit een bordje. Hier ook geen drama gemaakt, hij geeft het zelf wel aan. Én hier ook al een kind wat nu al enorm goed uit een tuitbeker drinkt en zelfs uit een gewoon glas! #trots!! @ Rica: Ryano was helemaal verguld van zijn taart!! En ja, hij was superlekker! Binnenin zat aardbeienbavarois en botercrème, bovenop marsepein. Heerlijk! Ik hoop ook op een goede nacht, zal denk ik wel. Ze hebben het gelukkig maar eens in de zoveel tijd.. hihi... Welterusten allemaal!!
ik heb trouwens niet de mutsy gekocht, fietsprobleem en 3 wielen waar ik niet kapot van ben. Heb nu een titanium baby snooze gekocht met buggy drager fietsstoeltje met nieuwe kussen en windscherm compleet dus ik ben er klaar voor!!! Helaas moet ik wachten tot madam er klaar voor is (ik kan niet wachten) zijn er kindjes die al meegaan op de fiets????????
karine: ah, dat stelt me gerust, dat 2 flessen of 2x pap niet erg is. misschien dat ik in de ochtend pap ga geven, even kijken... Maar ik dacht dat ze echt nog 3 flessen nodig had.ik heb ook het idee dat ze die middagfles niet per se hoeft, maar dat ik hem geef omdat ik melk nog belangrijk vind. alleen 's ochtends heeft ze trek en wil ze echt die fles, de rest van de dag zou ze zo zonder kunnen denk ik. nu wel meer vocht gaan toevoegen dan, maar dat komt wel goed En Yanna drinkt ook heel goed uit de tuitbeker en ook een gewoon glas als het nodig is De tuitbeker lukt nu ook redelijk zelfstandig, ze begint te snappen dat ze 'm omhoog moet houden om er iets uit te krijgen. EB en Rica: weet niet of oefenen helpt, maar Yanna kletst gewoon graag, wij hebben niet echt speciaal iets hiervoor gedaan denk ik (al moedig je natuurlijk onbewust dit soort dingen wel aan ) En we dachten al meerdere keren dat het gericht papa en mama zeggen was, maar het leek me zo vroeg. Ik was bang dat we het ons inbeeldde, maar alle visite vond het ook erg frappant, dat kan bijna geen toeval zijn! @ fiets: hier nog lang niet hoor, Yanna zit echt nog niet stevig genoeg. Ik wil wel binnenkort shoppen voor een fiets stoeltje, hebben jullie tips? Bij ons is tot nu toe de enige eis dat het makkelijk over te zetten moet zijn van de ene naar de andere fiets. Verder heb ik geen idee waar ik op moet letten... ik ga lekker mn bed in, vind het mooi genoeg geweest. Trusten!
Even snel...de mol is namelijk weer aan het werk. @ sahi, je kan een blok voor aan je stuur kopen waar je het stoeltje in klikt. Als je vriend ook zo'n blok op z'n fiets heeft dan klik je hem zo over op zijn fiets. Super handig. Wij hebben overigens nog niet gefietst hoor. Wil dat ze nog iets steviger zit. Ow en hier ook papapapa maar geen idee of het bewust is. Ga weer aan het werk!
Hey meiden, nou hier weer eens aan het werk hoor..... Bleh.... Maar goed, nog tot half aug en dan op naar de neiuwe job!!! @ Sahi, wat goed zeg dat ze dat al zegt!!! Zo zie je maar hoe verschillend de ontwikkeling kan zijn van alle kindjes hahaha @ Fietszitje, ik zit te hopen dat ik aankomende dinsdag groen licht krijg om te gaan fietsen met Jordy. Hij zit echt al heel stevig en kan zelf een duwtje hebben en zich dan weer corrigeren.... @ Daantje, voor mijn gevoel mis ik veel meer mensen..... @ Guap, een echt ziekeboeg dus bij jou thuis.... Ik hoop voor je dat je er snel doorheen bent hoor @ Flessen, nou hier ook volledig op 2 flessen. Jordy kreeg al het eten niet meer weggewerkt.... Dus krijgt nu tussen de middag lekker diksap of thee bij zijn boterham en dit vind hij prima Nou ik ga hier maar eens aan de arbeid.... Tot later meiden
@ Sahi: Hier hebben we de Yepp fietsstoeltjes. Volgens mij heeft EB die ook... Wij kunnen ook nog niet fietsen, Micah zit nog niet stevig genoeg.. @ Meikie: Dat is vol te houden, nog 10 weken Wat knap van Jordy dat hij al zo stevig zit. Hij gaat snel!! Werk ze vandaag! Hier vannacht Micah weer wakker, maar sliep met 2 min weer toen ik hem onder de deken had gelegd en de speen gegeven. Helaas beide mannen wel om 6.00u wakker Pfff
@Karine, das best vroeg nie Bij ons was de oudste om 7 uur aan het gillen grrrrrrrrrr Als zij nou niet zo lawaai zou maken dan had S.ofie best nog een uur bij kunnen slapen! Beetje irritant maarja... Oh en ze is nog steeds onhandelbaar! Ze haalt letterlijk mijn bloed onder mijn nagels vandaag. Van binnen kook ik maar blijf gelukkig rustig. Volgens mij dachten de buren dat er iets erg aan de hand was....haha alleen maar zeuren, miepen, jengelen en schreeuwen en vooral niet luisteren! Had je oudste ook zo'n fase???? @zitje, hier kan S.ofie nog niet helemaal zelf zitten....wel voor een paar seconden maar dat is het. Komt wel... @meikie, joehoe en hiep voor je nieuwe baan! Ach ja de tijd vliegt zullen we maar zeggen....de zomer komt eraan en vlak daarna mag je al beginnen! @flessen, ik geef S.ofie ook maar 2 flessen melk/pap per dag. De rest van de dag geef ik haar constant water/roosvicee. Ik heb standaard een flesje drinken in haar box en in haar bed. Helemaal toen het super warm was hier had ze dat echt nodig. Vandaag komen vrienden met kind bij ons bbq-en. Volgens mij wordt het wel redelijk weer...ze komen begin van de middag, dus ik moet straks de keuken al in voor de voorbereidingen! Jullie ook een fijne dag!!!
Hallo ladies @ Guap beterschap voor je kids! @ Sahi wat knap dat praten! Stijn komt niet verder dan papapapapababawawawa haha. En heeeel hard gillen, is ie nog steeds heel goed in. Ook "grunten" zoals wij het noemen doet ie veel, lijkt op grommen echt vanuit z'n keel. @ Rica Stijn gaat al een hele poos mee op de fiets, maar dat was al bekend haha... Ik heb laatst ook een buggy met fietsdrager gekocht via mp, was ook wel nodig want kon nu wel gaan fietsen maar niet naar de stad ofzo. Ja dan moest ik hem tillen, maar met die bijna 10kg is dat niet te doen haha. @ Sahi ik heb een Bobike zitje, heel tevreden over @ Meikie ik weet wel zeker dat je kan gaan fietsen met Jordy. Als ik dat zo lees van je zit ie stevig genoeg Het gaat namelijk vooral om de bochten en de drempels, dat ze dat aan kunnen met hun rug/nek @ Waterlelie oooh, peuterpubertijd begrijp ik? Pfff... Arme jij! Hier een vervelende beeb... Denk dat hij last heeft van tandjes. Je ziet ze zitten, maar ze zijn er nog altijd niet door. Zo gaat het nou al weken! De ene dag is ie heel vervelend, en andere dag is er niks aan de hand. En hij loopt steeds te etteren met zijn laatste fles. Hij heeft 'm wel echt nodig want hij word er wakker voor, maar dan heeft ie 2 slokken gehad en begint ie weer te etteren... bijten op de speen, fles wegduwen enzo. Misschien toch maar alleen melk proberen ipv pap, misschien dat ie is uitgekeken op de pap... Verder weinig nieuws hier, ja alleen nog steeds zo supermoe... Binnenkort maar weer naar de huisarts, zuchttt... Vriendlief is aan t werk, straks komen mijn ouders op visite. Fijne dag dames
Hi dames! Ik lees dat er al een aantal van jullie op 2 flessen zitten. Hier vraag ik me ook telkens af wanneer ik de melk nog moet geven, hij eet zo veel! Wanneer geven jullie die twee flessen dan? Bij de pap 's morgens en laatste fles? Mijn schema is nu als volgt: 07:00 pap van 200 ml met Bambix + sap 10:00 2 stuks fruit gepureer + sap 12:00 1 boterham zonder korst met beleg + 100 ml melk 14:00 1 boterham zonder korst met beleg + 100 ml melk 17:00 warm eten + sap 19:00 fles 240 ml Ik zit dus, als je de twee halve flessen 's middags bij elkaar optelt en daarbij de 200 ml voor de pap en 240 van de laatste fles, op ongeveer 3 flessen per dag. Hij drint ze niet allemaal leeg. Ik vraag me af of ik niet beter ipv die flesjes smiddags gewoon ook sap kan geven. Of 's morgens boterham met melk (90 cc), om 12 uur boterham met 90 cc en de laatste fles. Als ik dan de rest sap geef heb ik nog maar twee flessen. Maar op glee erpakking lees ik weer dat ze er 3 moeten krijgen?! Ik vind het maar lastig! Wat zijn jullie schema's (met twee flessen)?
flessen; wij zitten nu op 2,5. 's morgens 200cc, tussen de middag voor zn middag slaapje 120 cc en de ltste fles 200 cc, deze drinkt hij alleen nooit leeg, blijft meestal zo'n 50cc in zitten. Fietsen, L. zit stevig genoeg. Dus heb zelf besloten dat we wel kunnen gaan fietsen. Nu alleen nog even een fietsstoeltje scoren. Praten hier nog geen papapapa of mamamama, wel bij het happen zegt hij nu telkens; haammmmmmmm... Grrrr.. onze kat beet L. vanmorgen. Hij is altijd vrij onvoorspelbaar geweest en heeft erg veel gebeten. Dus hield mijn hart vast. Heb hem veel bij L. weg gehouden de afgelopen maanden, alleen onder toezicht. Tot nog toe ging het altijd vrij goed, maar vanmorgen helaas niet. Greep hem vol in zijn been, gelukkig had hij een vrij dikke joggingsbroek aan, maar schrok joh. En onze kat liet ook echt niet los, was blij dat N. ook thuis was, zodat hij de kat er af kon trekken. Zo vervelend dit.
@ praten: ja bizar vroeg, zitten en kruipen lukt nog voor geen meter, maar babbelen als de beste. Ook steeds bij elke hap eten 'mmmmmm' en nu zit ze keihard te lachen om een tekenfilm. @schema: bedankt voor jullie schema's, voor het eerst dat ik twijfel of ik Yanna wel zo moet volgen, maar ja, ze doet het zelf zo. sinds gisteren dus ongeveer zo 7u/half 8 fles 200cc 8u/half 9 (afhankelijk van werk van ons of stemming van Yanna hoe laat het is) 1 boterham en water (tuitbeker, lukt nu ook aardig zelfstandig) tussen 10 en half 12 fles 200cc rond 12u/half 1 1 boterham en water tussen 2 en 4u 2 stuks fruit en water rond half 6 groente + toetje en water bij alle maaltijden geven we haar water erbij, soms limo (van die suikervrije kinder limo) en normaal rond half 8 een fles, maar ze zat gisteren dus vol en wilde het echt niet. En ze werd niet wakker voor de fles, al had ik haar ingefluisterd dat ze dat best mocht brood doe ik elke keer wat anders of, leverpastei, smeerkaas, stroop of jam. Ze zeggen dat pindakaas ook al mag, durven jullie dat al, met het oog op allergien? En vandaag eet Yanna haar brood niet zo goed. Brood eet ze zelf, maar we hebben hondjes op visite en dan gaat ze het expres op de grond gooien voor de honden. Als ik de honden even wegstuur eet ze wel... Monstertje rrianne: wat naar van je kat zeg En nu? Een bijtende kat zou ik niet in huis houden, hoeveel ik ook van mn beestjes hou (onze katten zijn ook echt onze kattenkindjes!) @ fietstoeltje: ook bedankt voor jullie info, over 2 weken ga ik met mn schoonouders de stad in, want die sponsoren de fietstoel En dan zal ik voor die tijd alle info paraat hebben
Pfff wat eten jullie kids veel zeg..... Ons schema: 8.00 fles pap 200cc 10.30 2 stuks fruit (zacht fruit in stukjes alnders geraspt) met sap 13.00 1 boterham met sap tussendoor sap als hij wil 17.00 uur groente en soms een toetje 20.00 papfles 230 cc (totaal) Hiermee zit Jordy echt al bommetje. Ik wil even overleggen op het cb of we de ochtend niet ook een bh kunnen gaan geven. Dit vult hem minder dan die papfles en hij spuugt er minder op. Oja de tijden zijn allemaal ongeveer hoor.... Jordy vandaag trouwens alweer 7 maanden!!!
@ meikie, hier zo ongeveer hetzelfde schema hoor, alleen jullie hoeveelheid melk verdeeld over drie flessen. @ sahi, hier vandaag voor het eerst geen jam gegeven, maar smeerkaas. Pindakaas wil ik voorlopig nog niet doen. @ waterlelie, hoop dat het weer zo gaat blijven! @ karine, volgens mij heb jij het altijd super druk met je twee vroege vogels! @ rrianne, wat eng zo'n kat in huis. Wat ga je nu doen? Had vannacht tot 4 uur dienst, vriend ging om 12 uur richting een musical met alle mannen uit de familie. Loop ik toch een partij overwerk op! Aargh, om 9 uur lag ik in bed (begon om 20 uur). Dus ja dat was weinig slapen. Hij komt thuis net voordat ik weer de nacht in ga. Hoop dat ik deze nacht ga redden, gelukkig is het de laatste. M'n zusje heeft F nu opgehaald en is even lekker een frisse neus halen met haar. Ben ik nou echt de enige met een baby die alleen maar melk wil? Ze wil geen water, geen limo, geen appelsap (op aanraden kinderarts toen ze ziek was). Ow en ook thee wekt geen enthousiasme op. Iemand nog ideeën? Ik wil nu absoluut de derde fles niet laten vallen ivm vochttekort. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd wat voor een koekjes jullie geven. Ik heb staan kijken in de winkel, maar vond ze allemaal nog te eng om te geven. Maar goed, als de andere kids het ook eten dan zullen de koekjes er wel voor gemaakt zijn haha.