Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Goedemorgen!

@ mama, hoi! Goed om te horen dat alles goed met je gaat en dat je gewoon elke dag nog mee leest.

@ karine, lekker aan het chillen zonder kids?

@ EB, vind dat Timo ook erg hard gaat! Is echt geen baby meer. F is echt nog een ukkie, niet staan of optrekken en ook nog niet kruipen. Wel al redelijk zelfstandig zitten. Timo ziet er op de foto's trouwens ook super groot uit! Grappig om te zien.

@ Wendy, jammer dat je weg gaat.

@ waterlelie, balen van het weer he? Wil ook zo graag lekker naar de hei om te gaan wandelen, maar dit is niks.

@ meikie, heeft jordy stil gezeten?

@ vaneke, hoeveel meiden komen er naar de meeting? Heb het idee dat er maar een klein clubje over zal blijven.

Hier weinig spannends. F heeft denk ik weer last van tandjes. Althans dat hoop ik. Had gisteren weer 39 koorts, maar nu ook uitslag op dr wangen. Vandaar dat ik aan de tandjes denk.

Ow en ik ben trots op euhm mezelf...heb F een rijstwafeltje gegeven en heb er zonder stress naast gezeten. Ze at hem super goed op zonder zich te verslikken. Trots op F en mezelf haha.

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Hallo hallooooo...
    Hier even geen uitgebreid antwoord, beetje kopzeer en een kindje dat suuuper vervelend is al een week ofzo (tandjes)... Zwaar weekend achter de rug, moeilijke keuzes gemaakt. Ga er later nog wel een keer verder op in! Komt in elk geval een hectische tijd aan... Komt ook wel weer goed.

Fijne dag ladies!

3. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hoe bedoel je?

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Waterlelie nee ik kan helaas niet na de meeting want we hebben feest van mijn man zijn werk en daar moeten we ook al vroeg zijn dus combineren wordt het helaas niet. Hopelijk komt er nog een meeting en dan probeer ik te komen!!

Eb ja t gaat echt snel en begrijp je gevoel ook echt hier zo blij dat Jairo niet zo snel is zodat ik nog mooi kan genieten van babytje Hihi hij had op kdv wel de hele tijd naar achter geduwd en boven doet hij het ook, maar beneden heb ik heb nooit op de grond liggen
    Misschien toch maar eens doen

Miekie hoe ging het bij de kapper?? Jairo hebben we 1.5 maand geleden ook geknipt mag nu al weer hij heeft al weer zulke lange stekels

Daantje kreeg al heel lief een whatsapp van Rica dat ik ff moest reageren want je miste mij maar had op de camping super slecht internet dus kon niet reageren!!

Ik moet om 13.00 bij een fabriek zijn is 3 uur bij mij vandaag ben er bijna maar natuurlijk weer veel te vroeg dus sta nu ff bij tankstation te wachten!! Ga een ijsjes fabriek bekijken super leuk lijkt me dat

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bij de kapper moet je stil zitten, anders krijg je een crappy kapsel.

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Guap hoe is het nu met je kindjes weer opgeknapt?

@Daantje leuk ceremoniemeester maar wel erg veel regelen hihi ben het zelf ook wel eens geweest voor mijn vriendin pffff wat een geregel zeg hihi maar wel erg leuk om te doen.

@Sahi goh wat goed zeg dat Yanna al papa en mama zegt die is der vlot bij leuk! kan niet wachten hihi

@Karine wat goed van M. uit een normaal glas drinken Davey drinkt wel goed uit een tuitbeker maar een normale beker is een knoei festijn hihihi

@Poookie misschien kun je een beetje helpen met doorkomen van zijn tandjes klinkt heftig maar misschien een paar keer flink drukken op de plaatsen waar de tandjes doormoeten komen. En nog steeds zo moe jeetje weet je zeker dat het geen ziekte van Pfeifer is?

@Rianne oei dat is niet best van jullie kat kan jaloezie zijn

@Meikie alweer 7 maandjes :D tijd vliegt he

@Daantje Davey was ook niet echt fan van ander soort vocht maar uiteindelijk kreeg hij genoeg van melk ik heb hem gewoon zelf laten spelen met de tuitbeker en niets gedwongen en toen is het vanzelf gekomen. Davey krijgt berenkoekjes, of een biscuitje of een soepstengel moet er wel bij zeggen dat Davey al erg goed kauwt hoor. Maar echt ze leren het snel

@flessen hier ook nog 3 flessen hoor ons schema is
    7.00 ontbijtpap 200cc opvolgmelk met 3 scheppen pap
    10.30 fruithap 200gram
    12.00/13.00 boterham met korst en beleg en wat sap
    15.00 uur 180cc+6 fles opvolgmelk
    18.00 uur groentehap met sap 200gram en soms een toetje
    20.00 uur papfles afwisselend pyjamapapje of granen en soms ook nog wel eens rijstebloem.

en in de middag soms een koekje tussendoor

@EB Timo gaat ook ontzettend snel :D toch wel geinig de een "zeurt" erover dat het te langzaam gaat (ikzelf) en de ander dat het te snel gaat hihihihi maar ik snap je gevoel wel het gaat al zo snel dat het baby eraf is en met jou jongen helemaal maar het is wel leuk om te zien.

@Heerlijk weekendje Texel erop zitten :cool: Davey rolt de kamer door hhihih en is ook druk bezig met optrekken wat hij steeds meer door begint te krijgen. Nog niet in bed en box dus die kunnen nog effe omhoog blijven scheelt ook weer mijn rug :).

Even een vraag welke tuitbekers hebben jullie? Ik heb der een van difrax met een zachte tuit antilek maar zo antilek is hij niet. welke is wel antilek?
    Zo heb alles weer gelezen en ben weer helemaal bij

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    weer even een update:

mama's en kids welke komen (16):
    Daantje2011
    Dolfijnjes
    Elisabethbas
    FmT (PM gestuurd voor zekerheid, nog geen reactie gehad)
    gejanne1 (PM gestuurd voor de zekerheid, nog geen reactie gehad)
    Karine
    Linda0509
    MBTC
    Meikie
    Misja (PM gestuurd voor de zekerheid, nog geen reactie gehad)
    Princess01
    Rrianne
    Sahi
    Vaneke
    Waterlelie81
    Wherona

Komen misschien (3)
    Guapotona
    Mumtobe21
    Daanquinty

Komen niet
    Pookie
    Theelepel
    BabyR
    Wapje
    Mama05
    Rica
    Sjoon
    supermom
    Wendyw80

dagplanning
    10.30-11.00: inloop
    11.00-12.00: kledingparty
    12.00-14.30: lunch en kletstijd

tijdens de kledingparty is er koffie, thee en ijswater voorzien
    tijdens de lunch koffie, thee jus d'orange en ik geloof melk
    lunch is zelfde als vorige keer, via buffetvorm, dus als de keldingparty way uitloop lijtk me geen probleem

Hilversumsestraatweg 19
    3744 KB Baarn
    www.grootkievitsdal.nl

Prijs:
    21,5 euro per persoon

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    dames,

ff verder alleen een zwaai, laatste tijd even geen ZPfut, lees wel altijd bij iedere dag maar reageren ff niet...met Elke hier alles goed hoor, die rolt het hele huis door, met gevolg dat ze nu opeens ipv 3 kwartier 3 uur achter elkaar gaat slapen en zitten nu ook netjes op 2 slaapjes per dag ongeveer...dus ritme is wel lekker...ze doet lekker langzaampjes aan met alles, vind ik erg lekker...soms wel eens jaloers op andere als ik lees hoe hard ze gaan met alles, maar snap ook heel erg dat het dan ook weer erg hard gaat en dat dan weer te hard is...ben erg blij dat ze hier niet te snel gaat, dat ze nog even mijn kleine meisje blijft :)
    zo weer werken, dus hier nog even wat doen...

tot later dames!

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Zo even bij kunnen lezen. Eerste werkdagje zit er weer op na 2 week vakantie. L. ligt even een dutje te doen.

Kat; jaaa, kan heel goed jaloezie zijn. Alleen het bijten en het onvoorspelbare heeft hij altijd gedaan. Het is een ontzettende aandacht-kat, blijft maar om aandacht vragen en als je het hem geeft, grijpt hij je ook uit het niets. Heb het altijd vervelend gevonden, of hij het nu uit speelsheid doet of echt boos is, is me zelfs niet duidelijk?! Hij is nu trouwens 2 jaar. Hij gaat nu sinds een jaar naar buiten en hierdoor is het aanzienlijk verbeterd. Hou hem nu idd wel zoveel mogelijk buiten als L. in de kamer is, maar vind het wel erg sneu.

Eb, gevoel van het 'te snel' gegaan kan ik me voorstellen hoor. Collega van me had het ook, haar meisje liep al met 10 mnden. Natuurlijk super trots, maar ze is nu 1,5 en ze praat honderuit, klimt en klautert overal op, is echt met alles enorm voor. Ze heeft alleen nooit gekropen.

Meeting; ik wil ook zo graag heen, alle beebs en julie ontmoeten. Maar twijfel ook enorm omdat het hier niet echt om de hoek ligt. En hoe doen jullie dta dan met het slapen? In de auto is hier geen probleem, denk ik (zijn nog nooit zn end met hem weg geweest in de auto). Trekken jullie kids het van half 11 tot half 3?

10. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, ik ben er vrijwel zeker van dat L in de auto zal slapen. Rijden jullie met dolfijntjes en Mirthe mee? Timo trekt het makkelijk vier uur lang, is alleen afwachten wanneer zijn eerste slaapje zal zijn. Denk dat ik hem 's ochtends om 7 uur wakker maak, dan zal hij ergens tussen 9 en 10 slapen, gaan we daarna weg.
    L zal dan schat ik in zijn ochtend- en zijn middagslaapje in de auto doen, dan is hij tussendoor fit. Bovendien is er daar genoeg te doen en te zien, dus zal hij zich niet vervelen en wakker blijven.

Ten minste, als ik inschat hoe Timo zou reageren als wij naar het noorden moesten.

Geen twijfels hoor! Het komt allemaal goed. Het is eigenlijk net als met de koekjes, je moet er eens een keertje overheen;). L zal er zeker niets aan overhouden, behalve misschien een beetje slaap.

11. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @meet:ik was van plan een campingbedje mee te nemen, past wel in de auto volgens mij als ik de wielen van het onderstel eraf haal. Dus voor slapers kan die altijd gebruikt worden...Elke slaapt verder ook makkelijk in de maxicosi nog als nodig is, dus als bed bezet is dan is dat geen probleem hoor...

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goed idee, ik zal ons deryan tentje meenemen voor wie hem nodig heeft!

13. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nu even niet zeuren, maar wel heeeeel trots! Timo ging net zelf zitten in de box. Ik heb het niet gezien, maar nu zit hij!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    karine: en hoe vond hij het op school? lachen he, dat je dan zo belachelijk vroeg klaar zit :p

wendy: jammer joh, want je bent zeker welkom hoor! Maar natuurlijk heb je ook je tijd voor je gezinnetje nodig :)

lelie: we zijn met z'n allen om kwart voor 7 de deur uit gegaan. ik hou van rustig opstaan met koffie en een boterham en Yanna is op z'n vroegst altijd om 7u pas een keer wakker. Dus ze had nog geen honger en ik moest echt nog even wakker worden ;) Maar achteraf viel het reuze mee.

daantje: wat goed dat je niet stresste bij de rijstewafel :D En vervelend dat het nog niet helemaal top gaat :(

mama05: leuk je weer even te lezen!
    balen van je nachten. Je schema lijkt wel veel op die van Yanna. Ik weeg de groenten en fruit nooit af, ik maak gewoon een klein bordje prut en meestal heeft ze er genoeg aan. Vandaag vond ze het zo lekker dat ze het wat weinig vond, maar dan vult ze zich wel met haar toetje.
    whaa al naar de kapper! Yanna heeft nog geen haar...

EB: wat sneu dat hij de boterham uitspuugde :(
    en ik snap wel dat zijn snelle ontwikkeling je aangrijpt hoor! Ik vind het hier al snel gaan en Yanna is heel gemiddeld. Het is gewoon nogal wat met die kleintjes, hoe vlug dat gaat.

meikie: ooh lekker uitgeslapen!

poookie: ben benieuwd naar je moeilijke keuze, kom maar spuien als je er weer aan toe bent!
    (klinkt een beetje als ramptoerisme, maar ik bedoel het oprecht geinteresseerd)

wherona: ik heb een hema tuitbeker, 4 euro 50 en prima in gebruik hier.
    ja een kletskous hier!

vaneke: hier soms ook geen puf om te reageren, geeft niet toch :)

rrianne: waar woon je, wie weet kunnen we carpoolen?
    slapen: ik laat dat soort dingen altijd een beetje op zn beloop, zie wel hoe het loopt... Wil me nooit van te voren al druk maken. Yanna beslist toch altijd anders dan ik me bedenk.

Weet iemand hoe het nu met T.hijsje is?

zo iedereen weer bij. Hier een goede dag gehad, op mn werk verteld dat ik het allemaal een beetje druk vind de laatste tijd en alleen al het spuien heeft me al een hoop lucht gegeven. Nu met mn teamleider kijken hoe ik het mezelf makkelijker maak, vooral in mn hoofd, maar ook een stukje praktisch ;)

15. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hey meiden,

Even een korte reactie, maar meer op mezelf ;)

Ryano vond het helemaal geweldig!! Hij heeft erg genoten en was blij dat hij morgen ook weer mocht!
    Micah heeft het leuk gehad en goed gedaan op het KDV, dus die mag ook morgen weer. Hij had alleen weinig gedronken, dus ik geef morgen zijn eigen tuitbeker mee.
    Ik heb een leuke, maar rare dag gehad. Ten eerste had ik de hele tijd het idee dat ik Micah was vergeten, dat hij nog in zijn bedje lag te slapen. Het was enorm stil hier in huis, maar ik heb wel "even" mijn serie kunnen kijken :D
    Ow... en door het andere ritme ineens ben ik dus gewoon een aantal dingen vergeten te doen... Hahaha...
    Ik had bijvoorbeeld nog olie moeten halen, Micah zijn eten was niet ontdooit en ik was te laat met gaan koken waardoor we een kwartier later hebben gegeten....
    Ach... leerpuntjes voor mama :D

Nu toch wel moe door de veranderingen, dus ik ga nog even lekker op de bank hangen en dan op tijd naar bed.
    De boys zullen morgen wel weer "op tijd" wakker zijn......
    X

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wendy, jammer dat je weggaat! snap het wel hoor. zo voelde ik me ook in een ander topic.

@naar de kapper, jeetje dat is ook vlot! hier nog niet naar de kapper geweest. achterop begint de ligplek nu te verdwijnen. heeft wel hele lange haartjes bij haar oortjes maar ja vind t ook wel weer schattig!!

@tuitbeker, J snapt dat nog niet. drinkt uit een flesje of in bad uit een bekertje. dat vind ze ook heel erg leuk en interessant maar t word idd een knoeifestijn!

@rrianne, tja ik heb geen idee hoe dat gaat met slaapje ed met de meeting. ze meestal van 10-11 en dan van 14-16u. gelukkig wonen mn ouders dicht bij dus als ze t niet trekt kan ik der laten ophalen. komt mn vader lopen met de buggy haha!

@meeting, hoe zit dat met de betaling?

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @meet/slapen, ik neem mijn kinderwagen mee. Ik heb m nog niet in een zitstand dus ze kan er gewoon in als ze wilt slapen. Ook neem ik mijn wippertje mee. S.ofie slaapt ook altijd in de auto dus ze zal wel lekker fit zijn voor de meet :D

@mbtc, handje contantje :D

@karine, nou wat leuk zeg voor hem! Lijkt me ook raar als het zo stil is in huis..Slaap lekker alvast!

@sahi, goed dat je het met je teamleider hebt gesproken! En nu maar hopen dat ze iets voor je kunnen beteken.

Zo ik ben GAAR! E.mma heeft weer een potje hysterisch lopen doen pffff krijsen en helemaal over haar toeren. Dat doet ze echt als ze moe is. Maar ik krijg haar no way meer in bed s middags! Iemand tips? Overdag is ze ook nog anders dan anders. Ik denk echt dat ze goed is als ze over 2 weken naar de psz gaat, kan ze daar afkoelen ;) Dus nu even rust en met wijntje op de bank!

Fijne avond!

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje2011, hier ook een jongentje met allemaal uitslag om zn mond. Hij eet alles ook echt letterlijk op, maar juist nu kwijlt hij niet zo veel. Ben zeer benieuwd, want er is nog niks te zien. Had ze bij dr vorige tandje ook uitslag om de mond/wangen? hahaha en topper, ik weet precies hoe je naast dr zat hihih.

Poookie, als je wat kwijt wil, kom maar lekker van je af schrijven! hihih heel grappig als ik lees dat S. een vervelend monstertje is, meot ik altijd aan dat blije bekkie denken en dan denk hoe kan hij nou vervelend zijn hahaha.

Meikie, J. naar de kapper geweest? Hoe ging het?

Mama05, en hoe was het? Moest je daar heen ivm je werk?

Wherona, ik heb er één van Avent. Alleen staat hij nog steeds meer in de kast dan dat we er wat mee doen. Heb nog steeds telkens handvaatjes op de fles.

Vaneke, L. volgt E. nu niet hoor;). Nog geen tandje te bekennen:D.

EB, aaah dank voor je motivatie;). Ben zo'n muts wat dat betreft, ga me heerlijk druk maken over dingen waarvan ik niet eens weet hoe het loopt. L. houd het soms prima 4 uur vol, maar 7 van de 10x niet zeg maar Denk idd dat ik maar gewoon moet zien hoe het loopt. Neem anders het onderstel van de wagen wel mee (als dat natuurlijk in de auto past Dolfijnjes).
    En zelf zitten? Ook weer zo knap!

Sahi, hier laat ik het slapen ook altijd op zn beloop. Alleen slaapt hij over het algemeen wel om de 2 a 2,5 uur. Op een vroege dag zoals vandaag om 6 uur wakker, slaapt hij toch nog wel 4x per dag.
    Fijn dat je het even kwijt bent, hopelijk is er een oplossing.
    Woon trouwens in Groningen. Lief aangeboden, rij met Dolfijnjes mee.

Karine, fijn dat de jongens het zo leuk hebben gehad en jij een dagje mama-time. Hhihih moest wel lachen; een kwartier later gegeten. Strak schema heb jij;).

Babyr, lieverd hoe is het met je?

T.hijs, ben ook erg benieuwd hoe het nu met ze gaat.

Net een fietsstoeltje op MP gescoord, hij zit er op. Kom maar op met dat mooie weer (ben echt een mooi-weer fietser).

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Waterlelie, lastig zo'n heerlijk peutertje. Helpt het ook niet als je dr iets leuks mee laat nemen of heeft ze een knuf/speen? En je haar uitlegt dat ze niet hoeft te slapen, maar alleen even moet gaan rusten in haar bedje, lekker knuffelen met haar knuff. /Sabbelen op dr speentje een boekje lezen en je straks weer even bij dr komt kijken? Al ligt ze maar een half uur? Is ze wel in slaap gevallen, dan is het mooi mee genomen en zo niet dan haal je dr er weer uit.
    Bedenk maar wat hoor, hier werkt hij 9 van de 10x wel bij de kids op het kdv.

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    jaja de eerste knipbeurt zit erop!!!
    Jordy deed het super goed en vond alles zeer boeiend wat er gebeurde hahahaha De cape om en haartje snatspuiten met de plantenspuit. Alles was goed. De kapster stond er echt van te kijken zo makkelik als hij is hahaha
    Ik heb een foto op fb gezet met zijn nieuwe coupe hahaha

@ Slapen op meet, Jordy slaapt in de auto en zal wel wat moe zijn maar word er niet chago van hoor!!! Die blijft lachen hahaha
    Ik denk dat ik het bovenstel van zijn kinderstoel meeneem, dan kan hij daar lekker in eten ;)

Zo dan gaan we lekker vroeg naar bed, want vanmorgen wel laat uit bed maar niet veel geslapen.... Had het zo koud, dus nu maar het dekbed er weer op hoor....:)

Deel Deze Pagina