Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden,

Vrijgezellenflat was zeer geslaagd. Hebben een soort van wip out gedaan en heel veel andere activiteiten. Wat hadden wij een mazzel met het weer zeg!

@ EB, in april zijn wij al 10 dagen naar gran canaria geweest. In september gaan we een week wandelen in Schotland en in december een week naar centerparcs, heerlijk in een viphuisje met sauna :).

@ sahi en eb, hier de laatste week ook extreme vermoeidheid! Ow nee en niet zwanger hoor :).

@ Wherona, super balen dat hij zo Verkouden is. Een nachtje bij je in bed nemen als je het niet meer trekt is wel verstandig hoor.

Ik ben gesloopt, ga slapen!

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Effe kort (ego) berichtje, thanks voor de tips. Eten gaat vandaag ook voor geen meter. Heb 'm (voor zover het wou) wel gedwongen om z'n fruit en pap te eten omdat daar wel redelijk wat vocht in zit en dat vind ik zo belangrijk!

@ Wherona wat sneu dat Davey zo verkouden is! Beterschap hoor!

@ EB is inderdaad zijn 9mnd bezoekje morgen!

@ Karine leuk joh sportdag, doen ze dat ook al voor die kleintjes ja? :)

@ Daantje jullie hebben idd geluk gehad met het weer. Hier vanmiddag paar druppies gevallen maar verder lekker buiten kunnen zitten!

@ Rrianne plasluiers zijn minder dan normaal, en het eet/drink probleem is nu sinds donderdag/vrijdag ongeveer... Maar gister en vandaag wel extreem. Vandaag zelfs met Taxi (dat vruchtensap) geprobeerd, lekker zoet, maar zelfs daar had ie na 10cc genoeg van...

Hoop echt dat ze me morgen op cb nog meer tips kunnen doen. Zuigen op een nat washandje enzo werkt ook niet... Ik blijf 'm thee en diksap enzo aanbieden, maar na 2/3 slokkies duwt ie boos de fles weg. Vandaag was ie ook echt zo extreem aan het huilen/schreeuwen, moeilijk rustig te krijgen. Koorts is wel minder gelukkig nu, niet hoger dan 38 graden en slapen gaat opzich ook goed op de hoestpauzes na. Verkoudheid lijkt ook minder te worden dus vraag me af of dat wel het probleem is ivm z'n eet en drinkgedrag. Anders maar weer naar de dokter, hoewel ik liever niet naar onze eigen huisarts ga, die heeft niet zoveel verstand van babies...

Nou ja jullie horen t morgen wel...
    Fijne avond/nacht meiden!!!

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Daantje: Tof dat jullie het zo leuk hebben gehad!!

@ Poookie: Op de sportdag doen ze voor de kleintjes allemaal soorten spelletjes en knutsels... Ik breng morgen verslag uit ;)
    Ik zie dat Stijn de fles niet wil, maar wil hij ook niet uit een tuitbeker drinken?? Of een gewone beker/glas?? (Ondanks misschien veel knoeien?)
    Micah drinkt al een maand uit een tuitbeker en gewoon glas, omdat hij de fles weigert. Het maakt hem niet uit wat erin zit...

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @EB, kun je hier ook wel ff langs komen. Wij gaan de 3e week pas weg. Ff een mini meet. Haven is hier vlak bij namelijk :D. wij gaan met auto en tent naar zuid frankrijk. Mijn ouders staan op dezelfde camping met de caravan. Ze vertrekken een week eerder.

@daantje, Fijn dat het vrijgezellenfeestje leuk was. Wat hebben jullie gedaan? Ow lees het al. Leuk dan hebben jullie het zeker getroffen met het weer.

@Pookie, Wat vervelend dat S. niet wil drinken. Hoop echt voor je dat ze morgen wat voor je kunnen betekenen. Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij is.

@hier, vanochtend inderdaad weinig gedaan. Mirthe was 7 uur alweer wakker. Maar ze heeft bij ons van 8 tot 9 nog geslapen. Vanmiddag naar vriendinnen geweest. Hebben eerst een foto shoot met z’n 3en gehad. We hadden nog geen foto’s met elkaar en dit leek ons wel zo leuk. Ook omdat één van de 2 hobby fotografe is. Ook nog ff alleen op de foto gegaan. Zover ik weet zijn ze goed gelukt. Toen nog even gezellig na gezeten. Was zeer geslaagde dag.

Helaas ging het vanavond met Mirthe niet zo lekker. Ze wou absoluut niet slapen maar heb haar om 10 uur eindelijk in slaap gekregen. Hoop dat dit niet elke avond gebeurt.

5. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @ Karine nee beker, glas, tuitbeker niks is goed. Eerder kreeg hij diksap ook al poosje uit tuitbeker maar ook die word weggeduwd/gegooid... Gewoon glas geprobeerd, en plastic beker maar nee hoor... :(

@ Daantje ach wat leuk joh zo'n fotoshoot :)

Trusten!

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!

@ Poookie: Hmmm... Hoop dat CB advies heeft voor je...

@ Dolfijnjes: Dat klinkt superleuk de vriendinnendag :) En wat leuk, een fotoshoot!

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hier ook een zielig kindje, wij sluiten aan in de rij:(. Niet zo heel erg hoor, maar ontstoken oogjes, snotneus en een hele irritante kuch de hele tijd. Door die kuch vanochtend om 6 uur wakker. Hij had nog wel slaap, maar bleef maar kuchen, dus maar op bed flesje gegeven. Na de fles weer hoesten en toen kwam met een enorme boog alle melk er weer uit. De straal kwam letterlijk tot de helft van ons bed!
    Ik zat ook helemaal onder, dus samen gaan douchen, eerste keer zonder M, maar was geen probleem. Nu nog maar een klein flesje gegeven en dat lijkt er wel in te blijven. Hopelijk krijgt hij zo weer slaap, ik heb wel zin in een rustig ontbijt. Dan kan ik daarna wassen gaan draaien!

8. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ohww EB wat sneu... Beterschap!!!

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Daantje grappig idee dat wipe out en zeker mazzel met het weer gehad

@Poookie misschien heeft ie een keelontsteking waardoor het pijn doet om te drinken en daarom niet wilt drinken/eten Succes vandaag bij het CB en hopelijk kunnen ze wat voor jullie betekenen

@Dolfijnjes leuk een fotoshoot ben benieuwd naar het resultaat

@EB en de volgende met een ziek kindje ook jij veel beterschap met Timo

@ll Davey was erg mopperig en benauwd gisteren in de middag nog met hem op bed gelegen zodat ik ook wat bij kon tanken. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik ook maar om 20.15 uur mijn bed in dook. Gelukkig viel het mee de nacht en hebben we weer wat bij kunnen slapen met z’n 3en. Hopelijk gaat het vandaag weer een beetje beter met hem. Ik zit nu op het werk en ben ook lekker aan het snotteren en heb keelpijn.

10. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Die zieke kindjes... Aggossie... Beterschap!
    Hopen dat het snel beter gaat en het weer dan ook eindelijk beetje gaat meewerken!!

Hier de speldag gehad, superleuk!!
    Ryano was als piraat verkleed en vond het helemaal geweldig!
    Er waren spelletjes als skippybalrace, gezelschapspellen, kermisattractie (blikgooien, ringwerpen) schminken, eierlopen en een springkussen. Dan de kinderen verdeeld in groepjes. Erg leuk weer!!

Nu vanmiddag niks, Ryano lekker thuis. Micah vanmiddag ophalen op KDV ;)

11. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Volgens het CB hoef ik me niet al teveel zorgen te maken, Stijn is verre van uitgedroogd en met zijn lichaamsbouw kan hij wel wat hebben. Hij is nu ruim 10 kilo! Zolang hij af en toe wat slokjes drinkt is het goed. Wat vaker aan waterijsjes laten sabbelen, en afwisselen met drinken zodat het niet saai word. Ene keer thee, dan diksap, water etc.

Het hangt echt in de lucht he, hoesten snotteren niezen etc... Vervelend hoor :( Ben zelf ook al snotterig... Hopelijk krijgen we nu snel echt zomer zodat die stomme verkoudheidjes ook weer weg gaan...

@ Karine klinkt als een leuke dag!!

Stijn is inmiddels in slaap gevallen in de box, laat m maar ff bijtanken, dan maar iets later broodje eten :)

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Gelukkig maar Poookie! Wel naar de huisarts als je er geen goed gevoel bij hebt hè? Jeetje, die Stijn alweer 10 kilo! Het was zo'n ukkie bij de geboorte...

Zoals jullie op fb hebben kunnen zien, is mijn mannetje alweer opgeknapt. Had hij zich ineens aan de salontafel opgetrokken! En die is best hoog... Ik snel alle foldertjes, afstandsbedieningen, telefoon en ipad eraf gehaald. En een foto gemaakt, want zulke momenten moet je vastleggen:).

Nu slaapt hij weer, tweede tuk al (die is normaal pas rond 15:30 uur). Misschien nog wel een derde... Duim duim duim...

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Karine wat leuk zeg zo een sport en spel dag kan het me nog wel herinnern van mij vroeger met school vond het ook altijd zo onwijs leuk.

@LL sommige van jullie al op FB gelezen kreeg net een smsje van mijn vriend dat tandje nummer 3 er door heen is. Hij is voor de rest vandaag wel vrolijk en hoest alweer wat minder gelukkig. Ik heb twee tampons geloof ik nodig :D heb een enorme loopneus :p

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou hier nog steeds moe, want Yanna vond het fijn om de halve nacht te kletsen. En ik moest steeds plassen en onze kippen gingen vanaf zonsopgang ook aan de klets... heel fijn...
    ik moest om 7.15 al werken (das voor mij echt heel vroeg), dus ik vind het weer genoeg voor vandaag.

karine: das waar, als het hier rustig is, is het makkelijker bij te houden
    leuk die sportdag!

daantje: wat een leuk vrijgezellenfeest!

poookie: gelukkig niet uitgedroogd! Is het volgens hun een fase ofzo?
    En wat een reus he! Zeggen ze dat Yanna heeft ingehaald, maar hij net weer een tandje meer :p

EB: zoooo optrekken aan de tafel! Knap hoor!

wherona: jij ook al zo moe. Hangt blijkbaar in de lucht dus...

vanavond lekker een rustige avond. Ik zit te twijfelen, Yanna gaat meestal vrij laat naar bed (20.30/21u), omdat ze dan pas moe begint te worden. Zou ze beter slapen (minder kletsen 's nachts) als ik ze wat eerder naar bed doe, of juist niet... Het kan beide kanten op uitpakken natuurlijk...
    ze is totaal niet verdrietig of boos 's nachts hoor, maar ze kletst gewoon hele verhalen tegen haar knuffels... en ik wordt daar weer wakker van... Ik ga er niet heen, dan gaat ze alleen maar harder praten.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    WHERONA fotooooooooooooooo haha (incl de tampons)

pookie, ookal zo'n grote jongen (10 kilo) wow :):)
    beterschap, hopen dat hij snel drinkt..gelukkig geen uitdroging.

eb zag je foto, knap hoor!!! zeker fotootje waard :)

veel zieke kindjes lees ik, beterschap!

Hier verder weinig te melden...;)

16. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @ EB wat knap zeg, ik zag de foto voorbij komen.
    Dan is het "baby" er al gauw af he!

@ Wherona jaaaa tandje nummer 3!
    Hoeveel kindjes zijn er nu nog zonder tandjes?
    Stijn is de oudste maar heeft nog geen tandjes in de mond en (vrijwel) geen haar op z'n koppie haha.

@ Sahi Yanna was ook maar een kleintje zie ik idd in je onderschrift... Het is volgens CB een beetje van 3 dingen tegelijk. Hij is bezig met zijn eerste twee tandjes, is strontje verkouden en het kan een fase zijn. Veel kindjes rond de 9 maanden hebben het...
    Ik snap niet helemaal hoe dat Yanna wellicht beter zou slapen als ze er eerder in ligt, misschien juist iets later naar bed zodat ze goed moe is en dus niet wakker word?

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja dat is juist het dubbele, ben al een paar dagen aan het rommelen met het naar bed gaan met Yanna. Als ze te moe is, komt ze moeilijker in slaap en daarom misschien dat ze onrustiger slaapt? Maar als ze totaal niet moe is, is ze misschien om 6u gewoon klaar met slapen, als ze al zo vroeg gaat...
    Maar ze slaapt overdag ook amper, 2 a 3 uur in de middag, maar ze komt niet over vermoeid over...
    Misschien vanavond toch beneden laten tot ze zelf echt moe is. En lekker in bad.

ja Yanna was met 38w1d geboren en woog 2580. Iedereen was super voorzichtig met haar, logisch, maar ik voelde gewoon dat het goed zat. In het begin dronk ze bv (gekolfd, lang verhaal), ze dronk soms wel 1,5l op een dag! Niet zo gek dus dat ze zo hard is gegroeid en dat ze nu nog zo'n grote eter is.
    Ze wordt volgende week maandag gewogen, ben erg benieuwd. Ik schat zelf tussen de 8 en 9 kg nu.

oh en Yanna is ook haar- en tandloos :D

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    haha sahi :) ach wie weet krijgt ze de grootste en mooiste bos van ons allen, ja en kwa tanden...nah hoef je ook niet te poetsen :)

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Reageer even op wat ik nog weet;

Pookie, denk idd dat je ook niet druk hoeft te maken hoor, zolang hij nog kleine btje drinkt is er niks aan de hand (moet natuurlijk niet dagen aanhouden). En vooral zn plasluiers in de gaten houden. Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor! Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Wherona, zo die is er ook maar weer door:D.

Rica, leuk he fietsen? Ik vond het de eerste x ook bere spannend hihih, maar wel erg leuk:).

Eb, hahaha nu alles van de tafel graaien, boefje!

Vakantie, wij gaan halverwege juli een week naar Zeeland. En wil nog even kijken na een midweekje/lang weekend centerparcs voor het eind van het jaar.

Tanden/haar, hier tandloos, wel een aardige bos haar. Maar bij de geboorte had hij al een flinke bos zwart! haar, haha nu helemaal blond.

20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Eff ego hoor :)

S.ofie heeft vandaag haar gipsbroek gekregen! Ik vond het erg moeilijk om haar alleen te laten op de ok en haar uit handen te geven. Ik moest haar handjes vasthouden terwijl ze tegenstribbelde tegen het slaapgas maskertje :( Duurde wel een flinke minuut voordat ze in slaap viel..
    En dan wachten...na 1 uur was ze weer wakker en mocht ik meteen bij haar zijn. En dan weer wachten op de controles en gesprek met de arts. We waren pas om half 5 s middags weer thuis pfffff
    Zeer slopend en vermoeiende dag was het! Nu slaapt ze en ik hoop dat ze de nacht goed door gaat brengen. Is zo sneu om te zien dat ze niet zo flexibel is...en we zitten te kloten in welke stoel en hoe we haar kunnen vervoeren in de auto want 'gewoon' in een zitje gaat niet meer...is dus eff prutsen!

Ik ga in bad...proberen ietswat te ontspannen, mijn hoofd staat nml nog op hol :)

Deel Deze Pagina