Oktober 2011 mama's! Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Meikie, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ahh wordt ze dan weggemaakt? pff , wat zielig?? ik zou echt heel verdrietig zijn ondanks dat het voor haar eigen bestwil is maar toch..(zal je ongetwijfeld ook zijn geweest)...breekt toch even je moederhart he ;)
    Ik hoop dat ze er snel wat aan kan wennen!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ah lelie wat zielig he?! Ik zag ook je foto op FB, arme schat zeg.
    hoe lang moet ze dit dragen? Want nu kan ze ook niet rollen en alles, moet niet te lang duren toch?

3. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ooh Lelie ik zag ook de foto op fb, wat sneu om te zien! Dat koppie :(

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Rica whahahaha echt geen foto moment dan hoor

@Sahi vermoeiend inderdaad helpt het niet om der eerst in bad te doen en dan naar bed?

@Waterlelie zo sneu om te zien hoop echt dat ze der snel aan went en dat de 3mnd voorbij vliegen. Inderdaad lastig met der ergens in zetten hebben ze daar dan geen speciale dingen voor?

@Poookie hoe gaat het nu met Stijn?

@ll ja ja alweer zijn 3e tandje hij is der nog niet helemaal door je voelt hem wel maar ziet hem nog niet hahaha. Voor de rest is ie nog strontje verkouden maar hoest gelukkig wel al een stuk minder. Alleen moeders is grieperig :( ach ja overleven we ook wel hoor.

Hihi Davey had ook bij zijn geboorte behoorlijk wat haar en ook erg donker dit begon steeds minder te worden maar nu heeft ie ook wel een mooie bos blonde krullen hihih net zijn moeder. Alleen ben ik niet echt meer zo blond kleur is na de bevalling verdwenen

5. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goh wat is het rustig hier zeg...

@ Wherona met Stijn gaat het de goeie kant op. Hij eet weer een stuk beter. Drinken gaat ook al iets beter. Gister al met al 150 cc diksap gehad, das wel ff wat anders dan 75 cc :) Alleen z'n melk wil ie nog niet, maar ja in pap zit ook opvolgmelk dus dat is niet zo'n ramp, en van het cb mocht ik in principe de middagfles laten vervallen ivm Stijn zijn gewicht :) Hij hoest nog wel flink, je hoort t slijm ook gewoon... Gisteravond even flink gespuugd door het hoesten, maar ja dat hoort erbij...

Met Davey gaat t ook wat beter?

Verder weinig nieuws hier... :)

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel rustig. Ben aan het werk, dus geen tijd om te schrijven. Poookie, fijn dat Sijn beter drinkt!

Karine, gefeliciteerd met je verjaardag!

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook nog aan het werk, maar wilde laten weten dat ik het ook zo zielig vind Waterlelie! Hoe lang blijft de gipsbroek?

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Lelie: zag ook de foto op FB, erg sneu voor haar, hoop dat ze snel went, en dat maar snel dat broekje weer af mag!!

@pookie: gelukkig dat ie weer beter aan het drinken is, nu maar lekker helemaal opknappen!!

@hier: Eindelijk de dapperstoel binnen vandaag, ben der superblij mee!! Ze heeft het tuigje nog wel nodig anders gaat ze snel scheef hangen, maar ze heeft het prima naar haar zin erin. Kon nu lekker met eten erbij zitten, erg gezellig ook!
    Verder begint ze te ontdekken dat als ik iets wegstop dat dit dan niet verdwijnt maar, dus gaat ze nu ook echt ernaar opzoek, uit het zich betekent dus niet meer onbestaand...jullie dat ook al gemerkt? Als ze iets anders interessants tegenkomt dat is ze dat wat ze zocht wel nog steeds snel vergeten hoor ;)

9. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    ik ben er ook nog hoor....
    Heb alleen weinig fut, en als ik fut heb dan heb ik zoveel te doen....
    Kom later weer even buurten hoor. Vannacht even spannend, Jordy voor het eerst de nacht op zijn eigen kamertje.... Ben benieuwd, moet zelf nog even aan het idee wennen hoor hahaha

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wat een rust hier! Wel makkelijk bijhouden ;)

wherona: daar zat ik ook al aan te denken, eerst in bad, dan in bed. Maar sinds een weekje valt ze tijdens de laatste fles in slaap en dan leggen we haar zo in bed...
    Vannacht ging het goed, maar ik bedacht me ook dat ze nu begint met dromen. Dus of ze praat in dr slaap, of ze verwerkt door kletsen haar dromen. Weinig aan te doen denk ik.

poookie: fijn dat het beter gaat!

vaneke: dapperstoel? Wat is dat?
    dat ontdekken dat iets blijft bestaan, dat is echt iets voor deze leeftijd. Ik doe met Yanna altijd kort kiekeboe, voordat ik echt wegga (bij naar bed brengen of bij oppas of KDV, of als ik 's avonds weer ga werken). Werkt wel, anders begint ze te brullen omdat ze me kwijt is. En nu verstop ik me even achter de deur, kom nog 1 of 2 keer tevoorschijn en zwaai dan echt gedag met een handkus, zij lachen en ik dus vrolijk de deur uit.

hier verder weinig nieuws, Yanna doet het nu prima, ik voel me weer redelijk (ben steeds zo moe, maar 's avonds dus minder) en dat is het wel...

11. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @sahi: had het inderdaad al wel gemerkt met ons, maar dat wet ik meer aan eenkennigheid en in de gaten houden waar wij waren, want meestal als we weg gingen was het even huilen maar meestal snel weer over...maar merk het nu ook echt met spulletjes, vond het wel weer een erg leuke ontwikkeling om ook echt zo weer te zien bij haar :)
    Dapperstoel is de NLse variant van de stokke meegroeistoel...vind hem erg leuk, past hier erg leuk ook...op FB heb ik een foto gezet, volgens mij heb ik u wel dus kunt ge hem zien...

@Meikie: succes voor vanacht! Hoop dat jullie allemaal heerlijk kunnen slapen :)

12. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hey dames hier ook weer eens een berichtje van mij het is nu zo rustig hier haha

karine Van harte gefeliciteerd met je verjaardag leuke dag gehad??
    en nog leuke kadotjes gekregen!!

pookie wat fijn dat het beter gaat met stijn niks aan he als je kleintje ziek is!!
    Jairo heeft ook nog maar net sinds een week 1 tandje hoor!! onze dochters waren pas met 9 en 10 maand dus hij is van hun de snelste met tanden ;)

waterlelie ook ik zag de foto op fb en heb daar ook gereageerd maar kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om je kindje daar achter te laten!!! hopelijk heeft ze vannacht goed geslapen??

eb lekker gewerkt!!!

meikie ja weet wat je bedoelt ook ik moet echt ff tijd nemen om te reageren!! ik moet er nog even inkomen met werken, huishouden,

sahi grappig ik doe precies het zelfde bij jairo ook leren dat ik weer terug kom en ik praat ook tegen hem als die in de box ligt en ik sta in de keuken!! zodat hij weet dat ik er wel ben!! (ik heb ook het voordeel dat de zussen in de buurt zijn en als hij een kick geeft is er wel 1 van de twee die boven de box,grond gaat staan of liggen ;)

Linda hoe gaat het met gijs??? heb je al een nieuwe phone ik heb al poosje niks van je gelezen (of heb ik dat verkeerd??)

Hier gaat het goed, net wat ik net schreef moet wel ff wennen aan het 3 dagen werken kids ophalen, weg brengen huishouden koken en naar bed brengen ik ben avonds helemaal kapot ach ff wennen!!!
    Jairo is erg verkouden en moest ook vanmorgen spugen van het hoesten!! we zijn gelijk weer met de pufjes begonnen hopelijk zet het niet door!!

Vind het jammer dat we niet na de meeting komen maken jullie nog even wat foto`s ik vind het wel leuk om de kids (en mama) nog even weer te zien!!

13. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @sahi, Slaapt ze ook nog tussen eten en de laatste fles. Mirthe deed dat eerst ook nog maar als ik dat nu ook doe dan weet ik zeker dat ze heel laat pas slaapt. Misschien dat eens proberen als dat al zo is.

@wherona, krullen, wat super leuk. Zoals het nu lijkt heeft mirthe niks van mij gekregen maar we wachten het af. Ze is wel blond in ieder geval.

@meikie, Oe wat spannend maar komt vast goed. Ik hoop dat je lekker slaapt.

@hier, Vandaag ook gewerkt. Met mirthe gaat het minder. Er zijn al 3 tandjes door en 3 onderweg. Ze heeft er wel last van. Drinken en eten doet ze prima. Alleen ’s avonds is het een ramp. Hebben nu al de hele week dat ze wel wakker wordt. Ook vanavond weer een uur na de fles, klaar wakker. Ben er vannacht ook uit geweest. Zal morgen even kijken naar druppels. Ben benieuwd of dat ook helpt. Heb ook al andere pap gekocht om te kijken of dat helpt, maar schiet nog niet echt op. Ga nu op bed. Morgen weer een lange dag.

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Aaaaaaaah zyn jullie kindjes ook steeds eerder wakker nu het zo vroeg ligt is? Hier is het nu al vier dagen mis. Vandaag was het 05.15 zucht...

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    vaneke: leuk he, steeds die nieuwe dingen :)

mama: leuk he, dat kiekeboe. Yanna vindt het enorm grappig :)
    fijn dat het goed gaat bij jullie :) Wel druk lees ik, pff

dolfijnjes: Yanna slaapt alleen nog tussen het brood en fruit, dus zo'n beetje van 13 tot 16. Voor de rest is ze meestal wakker, soms in de ochtend een hazeslaapje. En nog heeft ze dus genoeg aan een nacht van 21 tot 6. Vanmorgen begon ze weer om 6.15, even bij ons in bed genomen, rustig wakker worden, niet meteen die fles (kan ze even geduld aanleren, zolang ze er nog niet boos om wordt)
    Nu gaat het weer even goed in de nachten, maar zodra ik ga plassen of na zonsopgang naar de kippen toe ga (ook een fijn probleem...) dan hoort ze ons en gaat ze kletsen en roepen. En weer slapen, ho maar.
    Het geeft niet, ze is niet oververmoeid, maar ze moet ons niet wakker houden natuurlijk.

rrianne: Yanna is dus wel 's nachts aan het kletsen, maar meer vanwege de geluiden in huis, niet per se het licht. Als de kippen stil zijn, ik niet hoef te plassen, dan is ze tot de wekker stil, ben ik nu achter.

pfoe, echt een probleem met onze kipjes, er is er 1 die gaat schreeuwen zodra het licht wordt. En ik begin me nu echt druk te maken om de buren. Ik vind het geschreeuw zelf niet zo erg, maar de buren vinden het vast niet fijn :S En ik wil ze ook liever niet wegdoen, ik hou wel van onze beestjes...
    Dus druk op zoek naar een oplossing...

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rianne, hier eerst ook donker haar en heel lang. nu een blond koppie maar t haar is niet zo heel lang meer. en ja nu het zo vroeg licht is ook een wakkere dochter zo rond 5.15u. morgen donkere gordijnen kopen want ze slaapt ook pas rond 21.30 ook al gaat ze er om 19u in en is ze wel moe. word steeds wakker.

@wherona, ja ik las t 3 tandjes! en jij met je tampons haha!
    @waterlelie, en hoe is t nu? moeilijk lijkt me dat je kindje zo uit handen geven. en dat al het "gekloot" nu met stoeltjes ed. maar daar zijn toch ook oplossingen voor??
    @sahi, zwanger? steeds zo moe en veel plassen snachts. :p

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Mbtc: t schiet wel eens door mn gedachten, zwanger. Zou geen ramp zijn, maar liever nog even niet.
    Ik heb vrijdag een controle echo van mn spiraal, dus dan zal ik t weten ;)

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ sahi, spannend :p.

@ Rianne, hier ook eerder wakker hoor. Evengoed na 7 uur s ochtends overigens, maar voor haar doen erg vroeg. Merk sowieso dat ze steeds minder behoefte krijgt om te slapen.

@ Meikie, hoe is de nacht gegaan?

@ dolfijnjes, hoop dat de avond en nachten snel weer normaal zijn. Kan je echt bobbels voelen op haar tandvlees? Hier alleen 2 ondertanden.

@ Mama05, hoop dat jullie ook snel weer een ritme gevonden hebben. Lijkt me loodzwaar om te werken met drie kids erbij.

Ben vandaag begonnen met diëten. Er moet nu echt 18 kilo af. Oké is wat drastisch, maar ga het toch proberen :).

F gaat super, is erg vrolijk de laatste week. Had eigenlijk nog een vraag aan jullie, maar die ben ik nu helaas weer vergeten...

Moet even aan de gang met huishouden en boodschappen dus kom vanavond weer even terug.

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Waterlelie, super sneu voor jullie meisje en voor jullie als ouders natuurlijk even goed. Hoe vind ze het nu? Begint ze er al wat aan te wennen?

Wherona, serieus je blonde haar verdwenen na de bevalling? Of ben je toen gaan verven;)?
    Beterschap!

Karine, gefeliciteerd! Leuke dag gehad?

Vaneke, hihi grappig het kiekeboe spelletje.

Meikie, hoe ging het vannacht? Dat hij nog zo lang in de wieg heeft gepast joh.

Mama05, Leuk dat je weer even om het hoekje komt kijken:D. Kan me voorstellen dat het even wennen is. Verder alles goed?

Poookie, wat fijn dat S. op knapt. Stom is dat he, jij je maar druk maken en voor je het weet is het probleem weer opgelost.

Sahi, hier moeten we idd ook niet tegen de ochtend uit bed gaan, is hij direct wakker. Vervelend van je kipjes!

Mbtc, wij hebben heir al wel een verduisteringsgordijn, alleen zit er een raampje boven zn deur voor het licht op de gang, heel vervelend. Ik zal dit eens even op gaan lossen hahah

Daantje, heel veel succes met afvallen!

Zo ik ben weer over mn ochtendhumeur heen:D. Wat kan ik toch slecht tegen vroeg op staan, zou het ooit wennen?

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Nou meiden,
    het is hier vannacht best redelijk gegaan. Om 23.00 uur, 5.00 uur en 7.15 uur werd meneer wakker. Na de laatste keer zijn we samen nog in het grote bed gekropen, hier nog even lekker liggen kroelen en doezelen. Uiteindelijk om 8.30 uur uit bed gegaan ;)
    Wat een heerlijk leventje toch met zijn lief klein mannetje :)

@ Daantje, doe je mee met onze afvalclub???

@ Rrianne, ja hij paste er qua lengte en breedte nog in hoor. Toen hij ingebakerd sliep lag hij altijd stil op zijn rug. Na het uitbakeren heeft hij deze slaaphouding nog lang aangehouden. Alleen de laatste tijd ging hij meer bewegen en hij slaapt vaak op zijn zij, daarvoor heeft hij in de wieg gewoon niet voldoende ruimte. Het is dat zijn ledikant te groot is voor bij ons in de kamer anders hadden we die bij ons gezet en was hij lekker nog langer bij ons op de kamer gebleven :D
    We hebben echt genoten van de tijd dat hij bij ons sliep.

Nou moet ik zeggen dat het gisteren ook wel lekker was om weer even samen te kunnen kletsen in be den nog even een boekkie te lezen, maar vond het wel echt heel vreemd hoor....

Deel Deze Pagina