Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Het is hier rustig... Nog niemand wakker en/of online?!

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!

Hier een nacht gehad met veel plasbezoekjes en een kind dat om 3.45 uur wakker werd en bij ons is komen slapen (ligt toch minder makkelijk met én dikke buik én peuter ;))
    Heb hem net naar KDV gebracht, dus een dagje voor mij alleen :) Verder geen bijzonderheden!

@ Caatje: Geniet bij de kapper!! Heb ik afgelopen woensdag gedaan :D

3. Female

Female Niet meer actief

Goedemorgen,

@ Karina; hihi ja af en toe kan ik best relaxed zijn hoor. Ok, niet zo vaak deze weken maargoed ;)
    Over je man bij bevalling; kan me goed voorstellen hoor dat het juist moeilijk is voor een man. Je kunt zo weinig doen en moet het maar aanzien. Kan van alles misgaan... Ik hoor het heel vaak van mannen dat ze dat hebben...
    Altijd blij als het maar gezond en wel op de wereld is!

@ Mariel; Oei dat is wel heavy, kan me voorstellen dat je wat zenuwachtig bent voor de bevalling dan. Wat gek, je zou toch zeggen dat je de navelstreng kunt zien op een echo, niet...?
    Heerlijk weer al die gezellige winterdingetjes :)

@ Misja; Wat een gedoe dat dat speciaal via de huisarts moet... Hier kun je gewoon de zondag-apotheek binnen ook zonder doorverwijzing/ recept... Hoe is het nu, heb je krampjes-spul gehaald? Helpt het?

@ Princi; Fijn dat alles goed gaat. Doe maar rustig aan verder ;)

@ Worst; Hoe ging het, eerste dagje zonder je man?

@ Caatje; GEFELICITEERD!! 39 weken! :):):)
    Super dat alles goed was op de echo! Toch fijn he, wat extra echo, s ;)

@ Sahi; mooie foto s! Fijn dat alles goed gaat. Wel waardeloos dat ze in het zh geen tijd hadden :$ om je fatsoenlijk te begeleiden met de BV. Zo stom, er zijn dus genoeg moeders die door zulke acties snel opgeven, wat ik zo zonde vind. Goed dat je doorzet, begin is hard werken maar alle plezier voor jullie beiden zal snel volgen! ;)

@ Andijviestamppot; haha hier ook gegeten gister. Toevallig!

@ Gold; Prachtig zeg, fotos zijn ook mooi genomen!

@ Zeehondje; fijn dat het allemaal steeds beter met je gaat!

@ Altijdvrolijk; mooi geworden zeg! ook met die rustige kleuren, heel gaaf!

@ Tina; Echt super dat je zo geniet van de kraamtijd, das toch een mooie afsluiter, zo met jullie laatste kindje!

@ Gejanne; Goh meid heb wel een beetje met je te doen hoor... Toch niet zo leuk om overtijd te lopen. Vandaag nieuwe strippoging toch? Ook al is het een kleine kans, ik blijf voor je duimen dat het er snel is!

Zo eindelijk weer bij :D
    Heb de laatste paar dagen heel rustig aan gedaan (jaja) en vandaag weer. Ga echt rust pakken nu en het lukt me goed!
    De laatste dagen vaak heel pijnlijke harde buiken gehad, die echt opkomen aanhouden en afzwakken. Pijn die dan ook steeds doorgaat naar mijn onderrug. Begin duidelijk al verschil te voelen met de oefenweeen van eerdere weken. Maar niks geen regelmaat en zwakt steeds weer af, dus.
    Moet vanmiddag weer voor CTG. Ga dan ook vragen of de vroedvrouw wil toucheren.
    Vind het wel prettig om te weten hoe ik er voor sta; precies hetzelfde of mss iestje vooruitgang.... We zullen zien ;)

Liefs!

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goldduke: Wat een mooie foto's joh en wat een plaatje is Florine !
    Zeehondje: Wat fijn dat het beter met je gaat, en wat heerlijk dat je een goed kraamhulp had. Is zo belangrijk ! Het mooiste verjaardagskadootje heb je al ;):)
    Altijdvrolijk: WAUW Wat gaaf is ie geworden zeg !!! Echt super mooi !!!
    Tina: Fijn zeg dat het allemaal zo lekker met je gaat ! Heerlijk dat alles weer een beetje normaal begint te worden, geniet er maar lekker van !
    Caatje: haha nee nog niet geprobeerd, kwam weer van alles tussen ga het vanmiddag proberen denk ik. Ik heb het ook het gevoel dat ons mannetje pas in november komt... maar hoop dat we er naast zitten.
    Gejanne: Ik vind het vandaag een mooie dag om te bevallen meis, dus ik ga druk voor je duimen ! Hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten...

Vannacht gelukkig wat beter geslapen, heupen iets minder pijnlijk na de massage van gister...Vanmiddag weer om 15.00 uur bij de vk in het ziekenhuis zijn, benieuwd of het mannetje nu helemaal ingedaald en vast ligt... Het is echt herfst zeg, vanmiddag lekker draadjesvlees maken jammie dan ruikt je huis ook altijd zo lekker vind ik. Fijne dag meiden !!

5. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Female: Helaas kunnen ze dat dus niet zien, vind ik ook raar hoor maar ik denk dat het komt omdat de baby nu ook vrij groot is en dat ze daardoor geen goed beeld kunnen krijgen of zo... geen idee maar het is inderdaad daardoor wel beetje spannend. Goed zo dat je lekker je rust pakt ! En ik hoop dat je ook niet meer lang hoeft te wachten op jullie kleintje ! Succes vanmiddag.

6. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @karine: lekker dat je een dagje voor jou alleen hebt! Geniet ervan!

@Female: jaaaaaaah, extra echo's zijn altijd leuk! :D Goed dat je je zo rustig houdt! Spannend vanmiddag weer CTG dus?! Succes!

@Mariel: lol succes dan weer met de teennagels! ;) Wat betreft de navelstreng: het is zeker mogelijk dat deze niet op een echo te zien is hoor, als de kleine ervoor ligt bijvoorbeeld. Bij mij waren alleen stukjes zichtbaar. Gelukkig net genoeg om te zien dat ie goed ligt en de doorstroming goed is.

Lekker even thuis ontbijten nu en dan dus naar de kapper! Wel een beetje spannend, want mijn eigen kapster is er niet... Doet dus één van de andere dames mijn haar en heel eerlijk... Daar houd ik niet zo van... Ben heel trouw aan mijn kapster en houd niet van wijzigingen. Maar ja... Als ik het nu niet doe, weet ik niet wanneer het er wel van komt en door omstandigheden is het ook neit duidelijk wanneer mijn eigen kapster terug is. Dus hoop er maar het beste van nu! ;) :D

Liefs,
    Caroline

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Goedemiddag,

Caatje: had al gereageerd op je WWW, maar t gaat opschieten nu! Spannend of je gevoel uit zal komen!! Hopelijk gaat het goedkomen met je kapsel ;) Zat van de week ff op je FB te kijken, jij hebt al wel een hoop verschillende kapsels gehad of niet!? Heb ik dus echt geen hoofd voor, moet het ook echt niet kort hebben :D
    Karine: slaapt Ryano vaak bij jullie!? Ik probeer dat toch altijd wel te voorkomen hoor, tenzij het al 7 uur is, gistermorgen stond hij ook al vroeg naast ons bed en dan vind het niet erg, maar anders lig je zeker niet echt lekker meer dan! Lekker dat je iig een dagje lekker voor je zelf hebt!!
    Female: helaas vandaag geen nieuwe poging, zie onder ;) Ach, tis vervelend, maar zo lang zal het niet meer duren nu, nog een ruime week max. hoop ik!? Zou mooi zijn als de harde buiken bij jou vast iets doen, ben benieuwd wat ze zeggen vanmiddag!!
    Mariel: hmmm...draadjesvlees, heerlijk!! Gaat het zeker lekker van ruiken! Enne...vind het ook wel een mooie dag om te bevallen, maar geloof er niet zo in ;) Gelukkig gaat het iets beter met je heupen!

Ik moest vanmorgen ff contact opnemen met de VK hoe laat ze hier zouden komen. Viel tegen, ze hadden ook iemand anders gestript wat mogelijk zou gaan doorzetten. Stel dat ze mij ook stripten en de bevalling zou beginnen zitten ze met 2 bevallingen tegelijk wat niet handig uit zou komen. Mocht het nu spontaan beginnen bij mij is er niks aan te doen, maar als er iets te plannen valt dan wilden ze liever morgen langskomen. Baalde wel een beetje, begrijp het vanuit hun ook wel, maar ben inmiddels er wel aan toe. Mocht die vrouw toch vandaag bevallen dan zou het kunnen dat ze eind van de dag nog even langskomen, maar daar stel ik me maar niet op in, hopelijk morgen dan! Blijft afwachten!!
    Net ff gezellig bij mn zus geweest voor een bakkie, wordt dat thuiszitten inmiddels wel zat! Toch ff er uit geweest, lekker!

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Wat is dat flauw zeg!! Hoop je er eigenlijk zo'n beetje op dat ze je weer gaan strippen (en dat het dan misschien eindelijk iets uit zal halen) en dan doen ze het niet.... Ze zijn toch met meerdere VK's in de praktijk?!?! Lijkt me dan niet zo moeilijk om 2 bevallingen te "moeten" doen...
    Maar goed... Zal wel weer te simpel bedacht zijn ;)
    Wat heerlijk dat je genoten hebt bij je zus op de koffie! Ik begrijp je helemaal dat het thuiszitten nu wel klaar is :D :D

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Twas ook maar een vraagje of hij vaak bij jullie slaapt :D
    Ik vind het ook niks, kids van collega van manlief slapen nu zelfs, 5 en 7 zijn ze volgens mij, nog vaak in haar bed, dan gaat zij halverwege maar in hun bed liggen. En ze heeft bij beiden een babyfoon bij het bed staan, dus die kids bevelen wat en mama komt aanrennen, nou, niks voor mij :D Maar hier gebeurd het ook heel af en toe hoor, als hij echt niet lekker is of wat dan ook, maar verder ook heel makkelijk!

Ja, was ook echt beetje pissig op de VK vanmorgen, er zijn er 3 in de praktijk en een waarnemer, die volgens mij ook gewoon de reguliere diensten draait, dus 4 stuks! Maar die laatste is nog niet zo lang klaar met de opleiding en die heeft dienst en ze willen haar niet in het diepe gooien. Maar ik laat het morgen niet weer gebeuren dat ze niet langs komen :( Had me er idd wel op ingesteld dat het strippen misschien wat zou gaan doen, maar helaas! Zit er ook niet echt doorheen ofzo, dus wat dat betreft gaat het nog prima, maar wil het ook wel weer achter de rug hebben allemaal ;)

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@gejanne: he, wat flauw van die vk zeg... hopelijk dat je ze morgen dan wel echt gaan strippen.

hier ook een mannetje dat eigenlijk altijd in zijn eigen bed slaapt. wij hebben hem als baby ook nooit bij ons in bed gehad. dus dat is wel prettig. ik denk dat als je het ze aanleert, dat ze als ze op de leeftijd van nu zijn, niet meer in hun eigen bed willen slapen...

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon: ja, balen!! En idd, je kan je baby heel snel aanleren denk ik dat ze lekker bij jou in bed liggen, maar dat krijg je moeilijk afgeleerd. Wij hebben het ook nooit gedaan hoor en nu ook zeker niet van plan!!

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ in bed nemen: Ik den ook dat het gewenning is... Natuurlijk mogen ze bij je zijn/liggen/slapen als ze niet lekker zijn of het écht even nodig hebben... Maar wij hebben liever ons eigen bed ter beschikking ;)

@ Gejanne: Het was niet zo fel bedoeld als getypt is :D (Sorry)

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Karine: haha, maakt niet uit, maar bedoelde het echt niet als aanvallen, was gewoon echt een vraag!! :D
    Zwangere vrouwen lezen soms dingen die er helemaal niet zijn of die niet zo bedoeld zijn ;)

14. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Gejanne: Nou ja wat stom zeg... zit je er helemaal klaar voor en dan komen ze niet. Wel fijn dat je even lekker er uit bent geweest, beetje afleiding is wel prettig nu ! Hoop dat ze je morgen komen strippen meis en dat je dan 's avond heerlijk jullie babytje kan vasthouden !
    Caatje: En hoe zijn je haartjes geworden ?

Hier net bij vk geweest maar het mannetje ligt niet meer ingedaald hoor hahaha en kan zelfs nog alle kanten op draaien zei ze... nou fijn weer ;) Voorlopig dus nog geen baby hier hoor denk ik... Verder was alles dik in orde en die pijn in mijn heupen is inderdaad dikke vette pech hebben en volhouden... Ga zo Esmee ophalen van het kdv tot laters meiden !

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    even ego :

Vanochtend bij de dokter geweest even op een rijtje.

3e kuur voor een blaasontsteking
    Carpaletunnelsyndroom geconstateerd door de dokter
    Bloed prikken voor ijzer, nog iets en mijn schildklier wilde hij nakijken op iets.
    en ik heb eindelijk weer anticonceptie . ( heel verhaal over veilig vrijen meegekregen haha ).

Daarna op visite geweest op mijn werk, even Fae showen.

Toen ze thuis was in de box gelegd half slapend en ik dacht laat ik even snel in de box haar luier verschonen, dus ik haal de luier weg om de andere er onder te leggen en ja hoor een drol zo in de box dus ik vang hem snel op, kwam er nog een hele lange drol achteraan dus boxkleed maar in de was, ikke helemaal onder, en Fae is nog lekker schoon haha.

Nou ik doe niets meer vandaag, vriendlief doet de boodschapjes gelukkig.

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Mariel: hoop idd dat ze morgen wel komen en dat het strippen wat uit gaat werken dan!
    Worst: balen weer een kuur! Maar carpaletunnelsyndroom lijkt me echt vervelend, dan heb je toch last van tintelingen/doof gevoel in je vingers? Komt het door de zwangerschap!?

Heb steeds regelmatig harde buiken die helemaal onder in mn buik zeer gaan doen en beetje doortrekken naar mn rug, maar reken er maar niet op dat het door gaat zetten ;)

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Haha Gejanne, dat zou ik echt karakter van je baby vinden, als hij uitgerekend nu zou komen terwijl de vk je niet wilde strippen omdat het te druk was :D!

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Zou lachertje zijn idd :D

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@princi: wat een leuke banner heb je!

@worst: gaan ze er nog iets aan doen, aan dat tunnelsyndroom? of moet je nog afwachten?

@gejanne: zou idd lachen zijn wat princi zegt!

20. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Lieve allemaal,

Hier even ego bericht! Niet teruggelezen!

Hier sinds vanmorgen met Joël in het ziekenhuis.
    Waar ik dacht dat het krampjes waren die hem zo dwars zaten blijkt het Reflux te zijn. Vanmorgen na het badje begon hij ineens bloed te spugen. Arme ventje had dus steeds pijn omdat zijn voeding steeds terug kwam! Het slijmvlies van zijn slokdarmpje is daardoor zo geiriteerd dat hij dus bloed ging spugen! Erg schrikken dus. Gelukkig wisten we een beetje wat het was omdat kindje van vrienden dit ook heeft gehad!
    Nu blijft Joël samen met mij een nachtje ter observatie in het ziekenhuis. Gelukkig nu geen bloed meer gespuugd. Krijgt nu Johannesbroodpitmeel door zijn voeding wat ik nu kolf om de voeding dikker te maken zodat het niet steeds terug zijn slokdarmpje ingaat. En zuurremmers! Sinds die medicijne dus ook veel minder huilerig en slaapt lekker!
    Nou kom gauw weer kijken, vanavond als manlief naar huis is en Joël lekker slaapt dan ga ik eens terug lezen!!
    Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina