Bijzonder Gefeliciteerd met de geboort van jullie dochtertje Sabrina: Heel veel sterkte meid de komende dagen!
Ow en morgenochtend moet ik bellen naar de Vk, als ze het niet druk hebben komt ze mij morgen strippen kijk er zoo tegenop. ben benieuwd of het gaat helpen...
Female: ik ben ook pro bv, maar kan nu beter begrijpen dat mensen voor de fles kiezen. Ik wil het zelf wel eerst proberen en alles op alles hebben gezet. Ik blijf nu waarschijnlijk kolven en dan krijgt ze dat via de fles. Het is dan wel lastiger om de productie op peil te houden, hele uitdaging dus. Maar ik blijf Yanna aanleggen om te oefenen, wie weet gaat ze het straks wel doen. Maar nu we met de fles zijn begonnen (datspuitje is geen doen met grotere hoeveelheden), pakt ze de tepel meteen moeilijker (tepel-speen-verwarring). Was er al zo bang voor Melek: succes!
Een hele goedemorgen! Sow, wat heb ik lekker geslapen! Vandaag dus voor het eerst de CTG, toch wel spannend. Ben heel erg benieuwd wat er aan de hand van deze resultaten afgesproken gaat worden. Dat weet ik dan dus na 3 uur vanmiddag. @Mariel: hahahaha, wat schattig dat Esmee al helemaal zo'n camera-lachje heeft! @Female: jeetje, echt waar?! In NL maar 2 echo's en de laatste gewoon al bij 20 weken?!?! Pfff, dat wist ik niet. Vind ik inderdaad erg weinig..... En ja, nieuwsgierig ben ik zéker! Wil onze kleine Cris zooooooo graag zien!!!!! Ik ben trouwens ook pro bv (hoewel ik het nog nooit gedaan heb en natuurlijk niet weet hoe het bij mij zal gaan... ) en ben nu stiekem wel heeeeeel nieuwsgierig naar jouw mening! Ik houd er wel van als iemand lekker direct is en gewoon voor haar mening uit durft te komen. @Melek: wat leuk dat jullie nu een meisje krijgen! Waarom zie je zo op tegen het strippen?! Dat is toch alleen maar prettig, kan de bevalling zich al in gaan zetten! Nou, over ruim een half uur mijn lief naar z'n werk brengen. Dan ga ik ontbijten in de buurt van de kliniek en ben ik lekker op tijd daar! Hoop zo ook nog op tijd te kunnen zijn voor het zwemmen. Nou ja, we zien wel! Nu eerst ff een kiwi eten en een glaasje jus d'orange drinken! Smakelijk! Liefs, Caroline
@mariel: wat een leuke foto van het geknutsel! enne, samen bevallen is ook goed! denk je dat je overtijd gaat lopen? ik heb zelf het idee dat de kleine een paar daagjes eerder komt, maar goed, we zullen zien. @bijzonder: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER NOVA!! @sabrina: jeetje wat een foto's maar goed, dat je zo'n vechtertje hebt! @bv: is ten eerste een eigen keus. en ten tweede als het lukt en goed gaat, zou ik zeggen DOEN! en ten derde als je er alle moeite voor doet in je kraamtijd en er komt op het eind (bijna) niks nog (door omstandigheden bij mijn bevalling toendertijd) dan overwegen wat je wilt idd. soms is het gewoon niet een keuze vind ik. ik heb zelf wel bij de vk gezegt proberen voor bv, maar als het niet snel lukt, dan wil wil ik gewoon fv geven. wil niet mijn hele kraamtijd gaan kolven en vervolgens maar 30 cc na 1 week uit 2 borsten krijgen net als bij Chiel. bij chiel nooit lekboobs gehad, en nu ook niet.... weet niet of dat samen gaat met elkaar? @caatje: vind je het spannend dat je vandaag aan de monitoren gaat?
@Sjoon: lol yeps, dat schreef ik net. Toch wel een beetje spannend. Of eerlijk gezegd, vooral wat er aan de hand van de resultaten afgesproken zal worden!
@caatje: oeps. iets te snel gelezen, kwamen wat berichten binnen terwijl ik aan het lezen en typen was! zal vast wel goed zijn!
Hihihi no problem! En ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat het wel goed zal zijn, ben alleen heel benieuwd wat er aan de hand dus van deze resultaten afgesproken gaat worden. Maar ja, daarvoor moet ik nog een beetje geduld hebben, dat weet ik pas ná 15h..... Ben er nu vandoor! Fijne vrijdag allemaal! En tot later! Liefs, Caroline
Goedemorgen allemaal!!! Hier heerlijk geslapen na de gebroken nacht van gisteren, dus heerlijk begin van de vrijdag Fijne dag allemaal!! @ Caatje: Veel plezier bij de echo.... Nog ff spieken naar Cristian
Ik heb hier wat reltopics gelezen op zp over flesvoeding versus borstvoeding, hoop dat iedereen hier elkaars keuze respecteert. Hier helemaal gebroken, vannacht doet vriendje de flessen (ik moet hem dan wel wakker maken want hij hoort het anders niet) maar hopelijk mag ik eens minstens 7 uur achter elkaar slapen. Fae ligt lekker in de box sinds haar fles van kwart voor 7, had geprobeerd of ze wilde slapen maar niet dus, blij toe was ik zelf niet teruggedoken maar al lekker gedoucht.
@ Caatje; Ik ben meestal ook wel direct, maar wat betreft bv-fv wordt dat niet altijd gewaardeerd, zeker niet in een kippenhok als ZP . Ik vind het gewoon heel erg zonde dat zoveel vrouwen zo snel stoppen met BV. Dan heb je het genieten nog niet eens meegemaakt. En dat duurt vaak een paar weken. Je hoort altijd de welbekende problemen. En aan bijna al die problemen is gewoon iets te doen. Er zijn zoveel 'hulplijnen' die je kunt inschakelen. Bijv. Pijn bij het voeden. Dat is niet normaal. Heeft vaak te maken met verkeerd aanleggen, je tepels moeten ook wennen etc. Als het dan niet lukt moet je hulp zoeken, dan kun je begeleiding krijgen over goed aanleggen, een goede tepelzalf, evt. andere oplossingen etc. En dat geld ook voor het op gang helpen vd productie etc etc etc. Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat 2 op de 1000 vrouwen geen BV KAN geven. Reken maar eens uit hoe hoog het 'het-lukt-niet-'percentage is. Veeeeel hoger. Ik vind ook heel vaak dat het niet zo is dat het dan niet gelukt is, je hebt het alleen eerder opgegeven. Ik ben verder gewoon zo'n voorstander omdat BV niet alleen het beste is, maar ook omdat ik het zelf zó ontzettend bijzonder en leuk vind. En het lijkt me toch, hoe dan ook, ook voor een baby het aller fijnst. Ik heb er ook nooit over na hoeven denken of ik bv of fv zou gaan geven. Heb van mijn moeder ook wel een 'voorbeeld' meegekregen, mss dat dat ook meespeelt. Zij had dezelfde instelling en heeft ook 3 kinderen zonder enige twijfel een jaar ofzo BV gegeven. Ik heb gewoon nooit gedacht: ik ga proberen of het lukt, ik heb gewoon gezegd; ik GA bv geven. Of het moeilijk wordt of niet, dat gaat gewoon lukken. Heb ook nooit een pak poeder gekocht 'voor de zekerheid' of wat dan ook. Ik vind dat je er gewoon vanuit moet gaan dat het goed komt. Een beetje zelfverzekerd zijn, relaxed en op je gevoel afgaan. En na korte tijd krijg je dan al die voordelen van bv; alleen jij kunt het doen, een momentje samen. Geen gezeul met spullen, op temperatuur, helemaal gratis, waar je ook bent, je hoeft alleen je tiet eruit te halen en hoppa, het is voor je baby niet alleen drinken maar zeker ook troost enz enz. Ik weet niet of je Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding kent, maar das echt een goeie site om eens te neuzen. Wel erg pro BV natuurlijk, maar das niet erg toch? En het BV onderdeel hier op ZP krijg je ook veel hulp en antwoord, vind ik... Zo, dat is -10 voor mijn populariteit hier, maar je vroeg om mijn mening dus... @ Sahi; is een tepelhoedje voor tijdelijk geen oplossing, zodat ze makkelijker kan pakken? Zoek het anders eens op, of mss iemand bellen die er veel van weet? Succes iig! @ Oktoberlijst; Weet niet meer wie het zei, maar ik stond idd verkeerd! Mijn banner klopt dus wel, ben vandaag uitgerekend ipv de 24e Jurgen heeft gister geklust in huis en een stuk in het plafond in de gang moeten openbreken. En nu is het hele huis weer wit van het stof Had eergister de kamer gepoetst dus heb zometeen weer wat te doen..... ff koffie en moed verzamelen en dan aan de slag
@ Female: Ik snap je wat betreft BV versus FV... Iedereen inderdaad zijn eigen mening.... Ik daarentegen heb het écht geprobeerd bij zoonlief en het ging goed! Bleek alleen véél te weinig voedingsstoffen in te zitten, dus ben na 6 weken gestopt... Maarrrr... Ga het ook bij deze druif weer doen en kijk dan wel hoe het gaat En alweer 40 weken meid... Jeetje... Beeb mag wel komen morgen he?!!? Dan heb je het huis ook weer schoon Wat balen dat het weer zo'n rommel is en waarom moest het plafond opengebroken worden dan?
Female: ik snap je compleet, zo dacht ik er ook over voor Sam geboren wordt. Nog steeds voel ik me er soms rot over dat ik nu de fles geef. Het was ook voor mijn eigen plezier en rust. Want vanaf dag 1 heb ik er geen plezier in gehad. Was er bijna 24 uur mee bezig. Heb 4 weken gekolft, tepelhoedjes gebruikt, slapeloze nachten. Natuurlijk had ik hiermee door kunnen gaan, maar ja, ik heb besloten dat ik dit niet meer wilde. Hij heeft in ieder geval een maand borstvoeding gehad, nog iets langer door het kolfen. Maar ik snap je helemaal hoor! Ja, ik heb opgegeven. Maar bij een volgend kind probeer ik het weer!! Zeker weten. Bijzonder: gefeliciteerd!!!
Goede morgen Geloof dat hier de voor en "tegen" standers ook tegen elkaar bezig zijn.. Ik ga me er maar niet mee bemoeien, ieder zijn eigen keuze en daar laat ik het bij @ Female: Dat was ik die dat zei, zag nl in de bevallingslijst bij jouw ook de 24ste staan. En kleine klusjes, die heb ik misschien nog wel, die ga ik maar doen dan @ Caatje: Spannend, een ctg.. Heb ik ng nooit gehad... Verder weet ik het niet meer... Sorry
Uiteindelijk is het gewoon ieder zijn keuze. Ik was altijd voorstander van borstvoeding, nog steeds. Maar ondertussen geen tegenstander van fles. Mits je het probeerd, en op een gegeven moment mag je voor jezelf een grens stellen hoelang je door gaat. Vind ik. Die grens ligt bij ieder anders. Meer zeg ik er niet over Ga allemaal maar eventjes bevallen
Female: Ja hoor kast is opgeruimt dus ben er nu ook helemaal klaar voor. Jij mag ook weer aan de poets lees is, succes en doe rustig aan. Melek: Hoop dat het strippen gaat helpen ! Sjoon: Ik denk echt dat ik weer overtijd ga... en als jij dan een paar daagjes eerder komt kunnen we mooi in het midden gelijk bevallen haha Caatje: Succes vandaag meis, ben benieuwd ! bv versus fv: Dit zal altijd wel een discussie blijven, vind het alleen soms zo jammer dat de bv vrouwen de fv vrouwen niet respecteren maar andersom juist wel... verder laat ik het hier ook maar bij. We hebben een gezellig clubje vind ik en ik zou het zonde vinden als er nu een heftige discussie gaat volgen zo aan het eind. Ieder moet het voor zich weten... Ben echt moe vandaag bah, ga zo maar lekker weer even slapen met Esmee en vanmiddag lekker rollade maken. Eten we vanavond lekker verse bolletjes met rollade, satesaus en patatjes !!!! Haha nu al zin in ! Fijne dag meiden !
Female: tepelhoedje heb ik vanuit het ziekenhuis gekregen. Maar dan ruikt ze mij niet en doet dsaardoor niks. We hebben het net wel weer even met tepoelhoedje geprobeerd, maar ze bijt meer dan dat ze zuigt. Maar ik blijf oefenen naast die fles en ik mag altijd de lactatiedeskundige vrijblijvend bellen. Yanna weegt vandaag 2600 gram, dus boven geboortegewicht en dankzij de bv 120 gram in 1 dag aangekomen! Wat geweldig! Dus ben helemaal in de gloria vandaag
@mariel: dat vind ik wel een goede doelstelling! Doen we! haha @sahi: wat goed dan Yanna boven haar geboortegewicht zit! fijn dat het allemaal goed gaat! Net even op het werk even koffie gedronken, was weer even gezellig! zometeen Chiel op halen en dan vanmiddag niks meer doen. heb zojuist te veel op het winkelcentrum gelopen, en net gestofzuigt, waardoor ik nu weer last van mijn onderkant heb. dus alleen straks nog ff koken, en verder lekker rustig doen!
haha female wat mij betreft niet -10 hoor! hoewel we waarschijnlijk op t bv/fv gebied lijnrecht tegenover elkaar staan, het is jouw mening en die mag je geven toch! Waar blijft de kleine?? nu 40 weken.. we willen hier weten of t nou een jongen of een meisje is je heb t zo goed stil weten te houden! @all; BV/FV.. let's agree to disagree Sahi; lekker dat Yanna alweer boven dr geboorte gewicht zit, groeit goed!
Goejendaagh! Sow, lekker ochtendje. Om 08.30 uur mijn lief bij zijn werk afgezet, daarna zelf gaan ontbijten. Was dus om 09.30 uur al bij de kliniek. Zeggen ze me daar "maar dat is van 11 tot 12". Oh, dat had mijn gyn dus verkeerd gezegd. Gelukkig niets aan de hand en mocht ik toch meteen mee! Ruim een half uur naar zijn hartje liggen luisteren en een beetje zitten lezen. Volgens de vk ging het super goed met de kleine en heb ik nog geen weeën. Tja, dat wist ik al. lol Ben dus erg benieuwd wat zo de gyn gaat zeggen en wat we nu verder gaan doen! Daarna was ik dus ruim op tijd voor het zwemmen. Heerlijk! Heb echt een lekker uurtje gezwommen en weer energie gekregen. Thuis voelde ik me wel ineens super voldaan moe hahaha, ben op de bank als een blok in slaap gevallen! Over een half uurtje komt mijn lief me ophalen en gaan we samen naar de kliniek voor de resultaten van de gyn. Ben heel benieuwd hoe het dan verder zal gaan! @Female: lol -10??? Nee joh, bij mij krijg je een +10! Zoals ik al zei, ik houd van directheid en je bent geen een keer bot of respectloos geweest hoor. Je bent duidelijk over wat jij vindt van het te snel stoppen met bv geven en dat is een prima mening! Ik kan me daar dus helemaal in vinden. Weet natuurlijk wel dat ik gemakkelijk praten heb en dat ik het nog nooit gedaan heb, maar mijn instelling is, dat mijn doorzettingsvermogen dit gaat winnen! Mijn vk zegt dus precies wat jij zegt en in het boek van Beatrijs Smulders wordt het ook aangehaald "IEDEREEN KAN BV GEVEN (maar een heel klein percentage écht niet) EN DE MEESTE VROUWEN GEVEN TE SNEL OP". Mijn vk was overigens pro bv, maar niet heel extreem en zei heel eerlijk "het is ieders eigen keuze" maar daar voegde ze wel aan toe "fv is niet slecht, bv is alleen béter". Ik hoop echt dat ik zo'n doorzettingsvermogen heb en het ga volbrengen. Het lijkt me gewoon iets heel moois, die band tussen moeder en kind. Mijn instelling is in ieder geval "ik ga dit doen en kán het!" Altijd positief zijn, hè?! @All: Overigens, een goeie discussie is nooit verkeerd hoor. Fel zijn, mag ook. Zolang je altijd maar respect hebt voor de mening van anderen, dan is er toch helemaal geen probleem? Dus ik snap niet helemaal waarom er hier verschillende zijn (die volgens mij niet zo pro bv zijn, maar dat weet ik dus niet zeker), die zeggen "dit is alles wat ik er over zeg" of "hier laat ik het maar bij". Waarom?! We hebben hier toch een leuke groep mensen, die nooit met elkaar in de klinch gelegen hebben? Waarom zou dat nu ineens wel gebeuren? Iedereen mag gewoon een andere mening hebben, toch?! @Anz: Dat vind ik dus ook! Iedereen mag zijn mening geven, dusssss.... Ben nu ook erg benieuwd naar de jouwe, Anz! Nou, ik ga nog ff een spelletje rummikub spelen tot mijn lief komt! Kom later zéker nog laten weten wat de gyn gezegd heeft! Liefs, Caroline