Marooz: Mooi meisje hoor ! Super schattig fotootje ! Eventjes raampjes voor gelapt, met dat zonnetje erop zag ik dat het wel weer even nodig was hihi gestoft en gezogen dus ben lekker bezig zo. Nu zelf even lekker douchen en aankleden en dan aan de slag met de bolognese saus en verder doe ik niets meer vandaag !!!
@marooz wat een schatje. Zullen we ze uithuwlijken???? Als alles beter is hier kom ik snel na je toe. @lovingmom wat had feline precies? Het is verschrikkelijk zo. Net de arts gesproken ging de goede kant op foto's zagen er goed uit en beademing is na beneden gezet zodat ie zelf meer moet doen. X x x
Sabrina, Feline heeft zuurstof tekort gehad bij de bevalling. Na de bevalling is ze 20 min gereanimeerd, hartslag was te laag en bij baby's gaan ze dan reanimeren. Om de schade zoveel mogelijk te beperken is ze naar Utrecht gebracht en is ze 3 dagen lang gekoeld, dat is het pakje dat ze aanheeft. Na die 3 dagen is haar temperatuur weer langzaam omhoog gebracht. Ze heeft een MRI gehad en daarop was gelukkig geen schade te zien. Ze heeft echt enorm veel geluk gehad en is volgens de artsen door het oog van de naald gekropen.
Je kunt maar beter niet googlen in sommige gevallen. Vind net dit over de apgar score en die 1 in het rijtje was dus na 5 minuten: Bij minder dan 4 punten is onmiddellijk ondersteunende hulp vereist. Met name de Apgar-score 5 minuten na de geboorte is van prognostisch belang voor het verdere beloop van de klinische conditie van de pasgeborene. Verder is het een heel globale maat die weinig specifieke informatie geeft. Hartslag en ademhaling zijn uiteraard het belangrijkste.
Hoi dames Sorry heb totaal niet terug gelezen ! Even gauw laten weten hoe het met ons gaat. Donderdag kreeg ik rond tienen de 1e wee in de Lidl Om 10.30 gaan timen. Ze kwamen rond de 8-10 minuten ongeveer. Om 12:30 had ik 2 cm ontsluiting. Om 16:10 kwamen de weeen om de 3 minuten en had ik 7 cm ontsluiting. Als een gek naar het ziekenhuis, bij de vk in de auto. In het ziekenhuis aangekomen, om 16:30 uur, werken om 16:35 mijn vliezen gebroken. Ik had gelijk 10 cm ontsluiting. Om 16:50 mocht ik persen en om 17:02 is Nova geboren. Zonder scheurtje, knip of hechting. Nova is 3530 gram en 50 cm. Lekker vol meisje. Ze drinkt en slaapt goed. Ze heeft mogelijk haar sleutelbeentje gebroken door de bevalling maar dat kunnen ze nog moeilijk zien. Grote zus Lenthe kan niet van haar afblijven !
Hier net ff nog naar de stad geweest. Gauw voor om 2 uur alles weer dichtgaat. Is soms toch lastig hoor, die Spaanse openingstijden! Had nog wat laatste dingetjes nodig voor m'n vluchtkoffertje. Nu alles in huis. Gaan nu eerst ff lunchen en dan ga ik mijn vluchtkoffertje echt voor het laatst opnieuw inpakken! @LovingMom: Wat een mooie foto van je meisje! En nog niet fotogeniek?! Ik vind haar echt prachtig!!! @marooz: aaaaaaaaaaaaah, wat een schatje ook!!! @Bijzonder: Wat een prachtige foto van je 2 meisjes!!! Snelle bevalling was dat inderdaad! Enne... Jeetje, sleutelbeen gebroken?! Wanneer weten ze dat dan zeker?! @karine: hihi ik ken 't gevoel! Wij krijgen onze beurt ook hoor! Nog een klein beetje geduld hebben! Liefs, Caroline
Pffff, zojuist dus opnieuw mijn vluchtkoffertje in orde gemaakt. Ben heel tevreden, maar twijfel zoooooo over de kleertjes voor die kleine. Vraagje dus aan alle reeds bevallen oktober mama's: - Welk maatje had jouw kleintje net na de geboorte?!?!?! Bij voorbaat dank!!! Nou, wij zijn nu dus naar de beurs. Ben benieuwd. Heb het de hele dag al super warm, loop echt de hele tijd te zweten. Niet echt lekker en heb dus eigenlijk ook niet zo'n zin om weg te gaan. Maar ja, lijkt me toch ook wel weer leuk hahaha. Eens zien hoe lang ik het vol ga houden! Liefs, Caroline
@caatje Fae woog natuurlijk maar 2650 gram en is een kleintje, hier maat 44 vanaf de geboorte *nog steeds * al gaat ze wel langzaam over naar 50 nu.
als ze al een geschat gewicht gegeven hebben van boven de 6 pond, dan zou ik gewoon maatje 50/56 en 62 meenemen. doe ik wel tenminste...
Caatjew: Yanna zit in 44, maar dat hadden we nog niet in huis. 50 was dus wel slkobberig, maar wisten wij veel dat ze ZO klein was. Ik zou gewoon 50 mmeenemen.
@babykleertjes in vluchtkoffer: Bedankt voor jullie reacties! Okay, dat heb ik dus ook ingepakt. Paar dingetjes 50/56 en paar van 62. Moet goed zijn. Geschat gewicht is iets over de 3 kilo (ik ben niet thuis in de pondjes...). Hebben hier een fijn middagje gehad, maar het was wel een beetje vermoeiend. Waren weinig zitplaatsen, dus uiteindelijk lang moeten staan en voel nu een beetje mijn onderrug. Ach ja, het was wel heel leuk. Thermometer voor de babykamer gekocht en ook een super leuk fotoalbum voor zijn eerste jaar! De "modellenshow" met het neefje was schattig. Die kleine wilde alleen niet zelf lopen en moest uiteindelijk gedragen worden hahaha. Cute! Nou, ik plof nog ff op de bank en ga dan lekker naar bed. Morgen gaan we rond 10 uur van huis om lekker op tijd in Málaga te zijn, alwaar mijn vader en zijn vriendin rond 15h aan zullen komen. Kijk er echt super naar uit ze te zien!!! Liefs, Caroline
Hoihoi, Alleen ff melden Ga vanavond maar eens heeel vroeg naar slapen, ben hartstikke moe, dus kruip lekker met een boek in bed zo. Morgen weer verder reageren! Fijne avond en welterusten vast! Liefs
Caatje: 62 lijkt mij niet nodig hoor, zitten ze vaak pas met 3 maanden n. Ook 50 is vaak al groot. Maar moet je natuurlijk zelf weten
caatje; cenn was 3620gr en had direct maat 56 mason was 3630 en zwom in maat 50.. is vrij lastig te zeggen wat jouw kindje bij de geboorte zal dragen maar met 50/56 zit je altijd goed en dan ook nog 62 mee voor als cris ineens verassend groot blijkt je bent top voorbereid lijkt mij lovingmom; ah gos die zhfoto van Feline verschrikkelijk! maar de tweede foto mag er wezen hoor, hoezo niet fotogeniek? Bijzonder; jij met je mooie fotos altijd echt weer prachtig die twee meiden van je!