Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@emma: je buikt hangt idd al erg laag ja!

@worst: ik heb geen idee. volgens mij voel je dat niet met de weeen, of je hebt het gewoon niet door.... aan mij heb je niks! haha

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Probeer even wat dingen terug te lezen.. heb zoooo veel gemist ben ik bang. Jullie kennen elkaar al zo goed nu denk ik!

@ Goldduke; Wat een mooie buik joh !

@ Emma: Ook al rugweeen ! Spannend zeg. Sterkte !

@ Female: Wat een prachtige wandelwagen ! Zou er ook erg blij mee zijn, mooi hoor!

@ Sahi: Ik heb goede en slechte dagen. Regelmatig is mijn buik echt de hele dag hard, wat erg zeer doet. Soms harde buiken en soms een dag niks. Ik voel ook helemaal mijn baarmoeder lopen, de ronding, zo strak is het.
    Slijmprop kan heel goed ! Kun je al vroeg (in delen) verliezen maar zegt nog niks over wanneer de bevalling begint.

@ Misja: Ja zo leuk, heb een bon van 25 euro gewonnen die je bij veel babywinkels kunt besteden. Nee kom er echt niet toe.. pff, ik ben ook altijd zo druk, kan moelijk mijn rust pakken om alles steeds bij te lezen. Wel jammer. En nu kennen jullie elkaar al zo goed, en kom ik weer na een lange tijd terug.. zou heel graag willen, ga mijn best doen maar beloof niks haha!

@ Straie: Smeren helpt niks bij mij. Ik heb een tijgervel van de 1e zw.schap. Vind het moeilijk te zien of er wat is bijgekomen..zien we na de bevalling welhaha.

@ Voorgevoel datum: Ik denk 3 oktober haha. Het is wel 2 weken te vroeg maar die datum heb ik steeds in mijn hoofd. En anders 11 oktober.

@ Anz: Ook al zo spannend bij jou ! Succes. Gaat echt een beetje beginnen nu bij iedereen he ! Lekker he, in een joggingbroek lopen? :) Het liefst loop ik de hele dag erin! Maar dan met een hemdje, ik heb het zooo warm de laatste weken.

@ Emma: Zooow he, wat een buik !! :D Inderdaad, hij hangt al laag !!

@ de nachten: Hoe zijn die bij jullie? Ik slaap steeds slechter! Veel plassen, soms wel 3 keer, maar soms ook niet. Kan mijn draai niet vinden, buik doet z'n zeer dan.

@ Worstenbrood: Volgens mij was mijn dochter de dag van de bevalling heel rustig met trapjes. De dagen ervoor erg druk geloof ik.

Verder gaat het hier z'n gangetje. Ik krijg over 2,5 wk nog een extra groeiecho om de grootte van het kindje te bepalen. Ik heb namelijk een erg krap bekken en het kindje "mag" dus niet te groot zijn want dan wordt ik overgedragen aan de gyn. Zeer spannend dus. Verder gaat het wel okee, weinig last van mijn rug en bekken. Tot nu toe 8 kilo aangekomen, wel netjes volgens mij. Kindje is al stukje ingedaald en mijn buik lijkt al iets lager te gaan zitten.

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Haha Worst, goede vraag :).
    Ik heb Mara tijdens de bevalling nagenoeg niet gevoeld. Tot de ontsluiting op 9 cm bleef hangen en ik een tijd op mijn linkerzij moest liggen zodat ze eventueel zou draaien. Ze lag nl als sterrekijker.
    Toen draaide ze en dat heb ik idd heeeeeeeel goed gevoeld. Dat was niet leuk maar daarna had ik wel, hup 10 cm en mocht ik gaan persen....jippie!!

Bijzonder, jaaaaaa, leuk dat je er weer bent!! Kom gewoon lekker meekletsen als je puf hebt en anders lees je lekker. Ik wil gewoon graag mee juichen als je dochter geboren wordt. ;).

Hey spannend dames.....het startsein is gegeven :D

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Worst: Oh bedoel je echt de bewegingen tijdens de bevalling? Hm dan kan ik mij niet herinneren eigenlijk!

@ Princi: Hihi lief van je.

Hebben jullie je ziekenhuistas al klaar staan? Moet maar eens kijken wat er allemaal inmoet.. sowieso rennies, want had bij de bevalling van L. erge maagzuur ! En labello !

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @bijzonder : Mij ken je toch nog wel :p, ik heb je ook gemist dus gewoon weer mee komen kletsen hoor.
    Hier ook labello in de tas, had ik al op het forum gespot dat dat wel handig is ivm droge lippen, verder alleen nog maar de camera's ingepakt, een digitale, een spiegelreflex en een videocamera haha..

Edit : Ja tijdens de bevalling haha is dat een rare vraag ?>

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Worst; Ja natuurlijk haha. Maar bedoel meer dat jullie al zo veel met elkaar gedeeld hebben. Euhm.. en tijdens de bevalling.. kan ik me echt niet herinneren eigenlijk! Had te veel pijn haha !

Ik heb al een lijst ( !! ) gemaakt. Jeetje, behoorlijke lijst! Iemand interesse in mijn lijstje? :D

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja, gooi de lijst er maar in. Mijn nummer 1 is warme sokken ;).

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ emma: je buik hangt inderdaad erg laag zeg. Hoop dat je echt snel je kleintje in je handen hebt.
    @ Worst: die gedachte had ik dus ook, maar had hem een beetje verbannen.
    @ Bijzonder: lijst? van wat??

@ al: ik dacht dat die kleintjes in je buik ook een slaap/wakker ritme hadden. Die van mij is al 2 dagen heeeeeeel de dag druk, zonder rust.

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijd vrolijk hier ook al 2 dagen heel erg druk, mijn onderkantje doet ook erg pijn en kon vanochtend na 9 uur al niets meer ivm vermoeidheid hehe..

Fotoshoot is trouwens binnen.. ik zal er een paar zsm op hyves plaatsen.
    Niet hier ivm privacy.

@bijzonder ik heb wel intresse in je lijst hoor, hier ook een lijst alleen daarmee kan ik een hele koffer inpakken haha

10. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het dan wel het weer....
    En ik ga morgen naar die foto's kijken.. Ben benieuwd.
    De mijne is over een week :)

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anz: jij gaat het ook al spannend maken, het wordt druk hier!

emma: jammer dat het niet doorzet, maar wel fijn dat het even rustig is.
    wat een buik, wauw!

bijzonder: fijn je te lezen en bedankt voor je antwoord over de slijmprop. Zou dus best kunnen... maar het zegt natuurlijk verder niks...
    mijn nachten zijn ook behoorlijk gebroken, maar kan gelukkig ook wel goed weer in slaap komen. moet meestal 2 a 3 keer plassen en soms wordt ik wakker van maagzuur of gewoon omgevingsgeluiden enzo...
    spannend hoe het gaat uitpakken straks na de groeiecho!

altijdvrolijk: ik had gehoopt dat mijn kleintje ook wel een ritme zou krijgen, maar helaas is er geen peil op te trekken

nu een half uurtje thuis van het familie gebeuren, was wel leuk. bij thuiskomst nog wel energie, maar nu ik ben gaan zitten slaat vermoeidheid en hoofdpijn opeens weer toe. ga zo meteen maar naar bed...

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    He ik durf ze niet op hyves te zetten omdat ik bang ben dat ze ook op mijn eigen hyves komen.

Ik kijk ff of ik ze zo kan maken dat ik ze ook hier neer kan zetten.
    Wellicht in mijn besloten album dat alleen vriendjes ze kunnen zien.

Ik ga er morgen mee bezig zijn.

Ook zojuist de geboortesticker gevonden.

Hier een linkje :

Geboortestickers voor op het raam. - Het leukste alternatief voor de ooievaar. Een geboortesticker ipv een geboortebord.

De naam is natuurlijk niet Lotte, dit is een voorbeeld ;).

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goeiemorgen !
    Ik ben echt elke keer om 6 uur wakker, erg vervelend !

@ Princi: Ja dat van die sokken lees je overal. Ik weet nog bij de bevalling van L. dat ik het juist warm had en geen sokken droeg. Maar toen was het ook 28 graden..

@ Altijdvrolijk: Hier de laatste dagen ook de hele dag een druk kindje ! Misschien voel je de bewegingen nu gewoon steeds meer omdat het minder ruimte krijgt?

@ Worst: Nou zou je de hele lijst bespraken dan ;) Maar even wat handige dingen ( vind ik dan ).

Labello, rietje (drinken uit een glas ging erg lastig liggend met weeen), dextro (heerlijk voor droge mond en even wat energie), 2 maten kleding baby, telefoonlader, vest, sloffen, schoon shirt en lekker zittende broek partner, extra bh. Dit zijn even wat dingen naast de standaard dingen als toiletspullen, paspoort etc.

@ Sahi: Vaak is de slijmprop ook met iets bloed erbij. Het is niet echt een prop, bij mij was het een sliert ( sorry, zo vroeg op de morgen ;) ). Maar het kan dus geen kwaad. Balen he die nachten. Ik kom opzich ook wel weer snel in slaap maar ik ben de laatste dagen ook zo vroeg wakker. Balen van je hoofdpijn!

@ Worst: Gaaf die geboortesticker ! Wij hebben zelf van hout een geboortebord voor in de tuin gemaakt. Een matroesjka-pop, zooo schattig.

Heb trouwens de afgelopen tijd erg veel zelf gemaakt voor de baby. Een boxzak, dekentjes en lakentjes voor kinderwagen, een speelkleed met speeltjes eraan, luiertasje, voedingskussenhoes... heb niet stilgezeten :)

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@bijzonder: dus jij bent lekker druk geweest!

@worst: volgens mij kan je een album aan maken, en deze helemaal prive zetten dat niemand die kan zien. vervolgens kun je er een foto vanuit uploaden in de oktobermama hyves.

is mij ook een keer gelukt om zo iets te verzenden naar een collega toe.... niemand zag die foto verder. de map was ook niet te zien door anderen. (had dat even extra gecheckt via de hyves van mijn vriend haha)

15. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Erg lekker geslapen weer! Maar één keertje wakker geweest om te plassen (was trouwens ook rond 6 uur :)), maar direct daarna ook gewoon weer in slaap gevallen. Geen probleem dus.

Was nog erg gezellig met m'n vriendin gisteren. Is maar ff langs geweest, ze zit midden in een verhuizing, wel erg leuk, want ze komt nu iets dichterbij wonen. En pal aan zee, helemaal niet vervelend dus hahaha! ;)

Vandaag komt waarschijnlijk ff een andere vriendin op de koffie. Ook gezellig, want zij geeft altijd wat andere praat. Ze houdt namelijk totaal niet van kinderen lol. Vindt ze prima voor anderen, maar moet er zelf absoluut niet aan denken. Heel apart.

@Emma: Wauw, wat een buik inderdaad! En wat je zegt, al zo laag ja! Dat kan toch niet lang meer duren bij jou?! :( Ik houd m'n telefoon in de gaten hoor!!! :cool: ;)

@Bijzonder: wat leuk dat je zo creatief bent geweest voor de baby! FOTO's!!! :D Qua lijstje voor ziekenhuistas, erg handige tip dat rietje. :) Daar zou ik echt niet aan gedacht hebben! Dextro heb ik ook al in huis om mee te nemen. Erg handig. Mijn koffertje is nog niet klaar, is het nog wat vroeg voor. ;)

@Female: Hele gave wandelwagen trouwens!

Nou, ik ga ff mijn yoghurtje eten.
    Fijne zondag allemaal!

Liefs,
    Caroline

16. Female

Female Niet meer actief

Goodmorning :)

@ Sahi; We gebruiken de wagen ook alleen om de eerste tijd in te slapen, blijft op het kamertje dus ;)
    Anders wordt het wel erg veel gesjouw.
    Slijm; dat wordt steeds meer naarmate je zwangerschap vordert, omdat alles zich stilaan klaar gaat maken voor de bevalling. Hoort erbij ;).

@ Misja; Goed om te weten. De wagen is idd alleen om te slapen. Als ze wat groter zijn gaan ze hier over in het gewone ledikant...
    Ik heb bij de 1e ook niet genoeg gesmeerd, bij de 2e meer en nu elke dag. Heb wel straie, bij de 1e gekregen, en idd pas in de laatste 2 weken :(.
    Zou toch wel ff overwegen om goed in te smeren hoor...

@ Gejann; Leuk dat jullie ook zo'n wagen hadden :). Tis dus idd alleen voor slapen. Verder gewoon een kinderwagen, maar de eerste tijd ook veel een draagdoek. Heb 'm gisteren besteld via MP, dus krijg hem deze week binnen :)
    Veel plezier bij jullie vrienden!

@ Ansz; Spannend zeg, hoe is het nu? (PS Met hoeveel wk is Cenn geboren?)

@ Emma; Lekker om een pijn-vrij berichtje te lezen. Even rust... En wat een dikke buik zeg! Ook wel heerlijk om straks weer normaal te zijn, en niet al dat gewicht mee te moeten zeulen, vind je niet?

@ Worst; al 2 x bevallen, maar ik kan het je echt niet navertellen... Geen idee of ze dan veel bewegen of druk zijn ;).
    Leuk die sticker! Wel erg duur, of niet? :). Ik heb gewoon 2 geboorteslingers gekocht bij de Action :D.
    Veel versieren buiten doen ze hier eigenlijk niet zo, in dit uitgetorven Belgie :(

@ Bijzonder; dankjewel. Poosje gemist geeft niet, als je wilt kun je toch altijd weer inspringen. Je hoort er toch gewoon vanaf het begin bij... :).
    Netjes zeg, maar 8 kg erbij! Zalig! Ik probeer ook heel goed op te letten, zit nu op bijna 10 kg erbij. Hoop dat het niet meer zo hard zal gaan nu. Wordt alleen maar fijn na de bevalling :).
    ZH-tas nog niet klaar. Moet het ook weer nakijken, ben allang weer vergeten wat er in moest :D

Zo, man moet vandaag nog werken en dan 2 dagen vrij. Verder klussen op zolder!
    Moet nog ff een plan maken voor vandaag, ben er nog niet helemaal uit wat handig is qua planning en klussen....

Fijne zondag!

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Worst; ben benieuwd naar de fotos, is het gelukt op hyves?

Female; cenn is bij 40.6 gekomen

Hier is het gisteravond en vanacht op wat kramp na rustig gebleven.
    Vanmorgen meteen weer raak
    al 1,5 uur flinke kramp om de 5/6 minuten.. Daartussen is het rustig en pijnloos dus er is wel wat op gang.
    Jammergenoeg houden ze maar 30 sec aan dus weeen kan ik t nog niet noemen :)

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Nou ik heb het geprobeerd maar toen ik zelf keek zag ik hem meteen op de profielpagina staan.
    Dus ik ga er hier drie uploaden.
    Deze zijn ook gemaakt met bloot maar ik heb ze een beetje verknipt zodat ik ze hier kan plaatsen.

Bekijk bijlage 182099 Bekijk bijlage 182100

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hele mooie fotos !

20. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860