Hey meiden Dat is idd goed nieuws en beter kon me dag niet beginnen. Ik mag straks om 3uur een fles geven. En als ie vandaag zo goed blijft gaan en er plek is mag ie morgen naar de kinderafdeling. Dus echt mijn dag is super. X sabrina
Wauw, IK BEN THUIS! Wat is dat apart, mooi, gek, heerlijk en ook wel een beetje spannend! Ben hier nu helemaal alleen met de kleine en onze Luna, die trouwens super nerveus was hahahaha. Maar het gaat super, ik voel me goed en ben echt heel blij weer thuis te zijn! Kraamtraantjes vloeiden wel vandaag haha, de kliniek uitlopen, ik met tranen, thuiskomen, ik met tranen, nu hier alleen zittend voel ik ook weer de traantjes. Hoef niet echt te huilen, maar het is gewoon toch wel allemaal heel emotioneel! Sow, nou, ben nu ook weer helemaal bijgelezen! Hier mijn reacties: @altijdvrolijk: Oooh wauw spannend! Veel succes! Balen wel dat het een lange dag lijkt te gaan worden, ik duim voor je dat het gauw gaat doorzetten. En dank je voor je reactie op mijn verhaal hahaha, dat je dat nu nog hebt zitten lezen! @Sjoon: jeetje zeg, kokend water over je pols, nee dat lijkt me geen pretje... Veel beterschap, hoop dat de pijn gauw wegtrekt! *hug* voor jou! @Sabrina: wat een positief nieuws! Geweldig!!! Geniet van het flesje geven straks! Wat zal dat heerlijk zijn het nu zelf te kunnen doen! @Anz: hahaha yeps, dat is duidelijk mijn conclusie: spanjaarden zijn watjes! @Female: dank je wel voor je reactie. Ja, ik heb zelf een heel goed gevoel over de bevalling. Vind het erg fijn dat ik tot 8 cm alle weeën echt helemaal zelf opgevangen hebt, geeft toch het gevoel dat ik echt een bijdrage geleverd heb aan de bevalling. @Goldduke: Dank je wel! Heel eerlijk, afgezien van die rugweeën vond ik het toch ook wel meevallen. Ik las overal "zolang je twijfelt of je weeën hebt, zijn het nog geen echte weeën, want die voel je heus". Nou, ik dus niet, ik bleef het idee hebben dat 't nog niet echt was hahaha, maar dat was het dus wel! @Tina: Ja, de pijnstilling was uiteindelijk toch echt nodig. En inderdaad, rugweeën zijn zeer pijnlijk!!! @zeehondje: oef nou, ik wist ook niet welke houding ik aan moest nemen! Beste was inderdaad staand, en dan dus met die massage. Hoewel ik die niet altijd even erg waardeerde... @Sahi: nee, ik vind het niet erg dat het een ks geworden is. Heel eerlijk, ik heb heel erg het gevoel dat ik heel veel gedaan heb tijdens de bevalling. De ks was uiteindelijk een noodingreep. Op dat moment besefte ik het niet, maar mijn vriend vertelde later dat hij het toch echt als heel spannend had ervaren. Ik niet, ik wilde op dat moment alleen maar dat die kleine naar buiten kwam! Ga zo ff jouw verhaal lezen! Handig hè, die weblogs?! Dank je trouwens voor je reactie op mijn verhaal, lol ja, ik ben en blijf een stoere hollandse vrouw! Weten ze hier ook eens hoe die zijn! Liefs, Caroline
@caatje en Sahi: leuk om jullie bevallingsverhaal te lezen! duurde bij jou (sahi) toch nog lang dan! @hier: zometeen maar even naar de winkel om zalf te kopen. ligt het in ieder geval al in huis mocht het nog een keer gebeuren! vanmorgen nog even op de koffie bij de oude buuv. was weer kei gezellie, daarna chiel naar de speelzaal gebracht, dus die kan ik straks weer ophalen.... verder is het hier nog steeds heel rustig in de buik! op een hikkende baby na!
altijdvrolijk; ontsluiting voelen doen ze idd niet als je geen goede weeën hebt.. t infectiegevaar is te groot als de zekerheid er nog niet is dat de kleine snel geboren zal worden hoop wel dat je weeën snel regelmatig zullen worden hoor! met 1,5 slaap is t nog zwaarder dan t normaal al is.. de kleine mag tot 72 uur na t breken van de vliezen blijven zitten..(helaas) na 24 uur word je overgedragen aan de gyn omdat je dan niet meer onder de vk mag bevallen
Sjoon; weet niet of t in nl verkrijgbaar is maar Biafine is topspul! speciaal voor brandwonden.. koelt, ontsmet en verdoofd (word door chefs vaak gebruikt)
@ Anz: bedankt voor je duidelijke uitleg. Zo had ik het nog niet begrepen. Maar de weeen zakken soms ook echt voor een uur weg. Heb net even geslapen.. Dit voelt alleen niet echt heel erg leuk, want ik had gehoopt dat het wel een beetje door zou gaan zetten. Maar helaas is dit nog steeds niet het geval. Ben gewoon bang dat ik straks toch echt me tasje kan pakken en naar het zkh moet gaan voor inleiden
@Sahi: jeetje zeg, dat is nogal een bevallingsverhaal, het heeft bij jou echt allemaal heel lang geduurd! Petje af!
altijdvrolijk; snap idd dat t niet leuk is als de weeën wegzakken maar probeer zo veel mogelijk te rusten/slapen in die tijd.. misschien moet je lichaam eerst even goed op krachten komen? t schijnt ook te helpen als je even helemaal in je eigen wereldje gaat.. geen mensen om je heen geen tv aan enz.. misschien een boekje lezen op bed? Dat was t advies wat ik van de vk kreeg toen mn vliezen gebroken waren zonder weeën.. heb voor en tijden t eerste uur weeën de privé en story doorgelezen haha
Ow meiden wat heb ik genoten van de fles geven net. Echt geweldig en hij had 40cc helemaal op. Het is geweldig de eerste keer weer je kind in je armen te hebben nog mooier als na een bevalling. Vooral als je beseft dat je hem bijna kwijt was. X sabrina
sab; daar kan ik me iets bij voorstellen ja!! wat heerlijk dat je m weer ff lekker tegen je aan hebt mogen houden!!
Sabrina, wat heerlijk he!!! Ik weet nog goed hoe ik me voelde toen ik Feline eindelijk na bijna 1,5 week mocht vasthouden
caatje: fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. En je hebt natuurlijk ontzettend veel bijgedragen aan de bevalling, ik denk dat dat wel verschil maakt. Lekker dat je thuis bent, genieten hoor! en bedankt voor je lieve woorden over mijn bevallingsverhaal Merk dat ik het echt nog allemaal moet verwerken! sjoon: ja heeft zeker lang geduurd en soms denk ik 'had ik toch maar gewacht tot het vanzelf was begonnen', maar zo lang zouden de artsen me niet laten lopen. Heb dus best een dubbel gevoel over mijn bevalling. Maar ben wel blij dat ik uiteindelijk via de natuurlijke weg ben bevallen, anders had ik dus (in tegenstelling tot caatje) helemaal een down-gevoel gehad over het hele proces. jammer dat het nog rustig is in je buik... altijdvrolijk: wat is nu het plan voor zover je weet? sab: kan me voorstellen dat je genoot van het flesje! Wat goed zeg! Wat een heftige emoties allemaal, het idee dat je hem bijna kwijt was, pff... Heb er geen woorden voor! LM: jij hebt dat gevoel natuurlijk ook ervaren, heftig hoor! Yanna heeft heel de ochtend lekker geslapen, maar is nu heel de dag aan het miemelen in de box. En dan regelmatig zo hard huilen, dat ik haar ook niet meer laat liggen, dan raakt ze echt overstuur. En zodra ik haar oppak is ze stil... Dus ik kan verder niet zo veel doen vandaag, maar goed
Sabrina: Wat kan ik met dat voorstellen joh, heerlijk genieten nu ! Altijdvrolijk: Ik heb echt met je te doen meis, moet je al zo lang wachten en dan nu dit... Ik duim voor je !!! Succes en nogmaals een dikke knuffel !! Ik heb maar appeltaart gebakken, misschien als ons kleine mannetje dat ruikt dat hij besluit eruit te komen hahaha
Sabrina, wat een overweldigend gevoel moet dat hebben gegeven zeg! Vrolijk, wat naar dat 't zo lang duurt. Sterkte, ik hoop dat het opeens heel snel mag gaan straks. Sahi, zo gaat het hier overdag dus ook. Net half uurtje in zitzak (doomoo) geslapen. Half uurtje 'druk' en jammeren. Nu weer slapend.
@sabrina: wat ontzettend fijn dat je je kleine man de fles gegeven hebt! en dat ze de beademing er af gehaald hebben! sterk kereltje heb je!
Zo, zijn we weer... Wat Anz al zei, kreeg ik net uitgelegd. Ze willen geen risico nemen op infecties.. Vandaar geen inwendig onderzoek. Wel kreeg ik te horen dat ze dit nog steeds zien als "rommelen". Vanavond tussen 8 en 9 komen ze nog even kijken.. Ik krijg dan een "slaappil" om de nacht door te komen en mocht het niet doorzetten, moet ik morgen naar het ziekenhuis.. Dit omdat het ziekenhuis het nu te vroeg vind, (vliezen zijn nog geen 24 uur geleden gebroken en het vloeit nog steeds) en om 11 uur s'avonds leiden ze niemand in.. Dus dan "krijg" ik de nacht er nog thuis bij.. Ben zelf heel hard aan het duimen dat ik gewoon nog steeds thuis kan en mag bevallen.. @ Anz: Misschien is dat het ook wel.. Ik maak me helemaal niet druk, maar misschien onbewust baal ik onzettend dat ze niet regelmatig zijn.. Heb net heet gedouched, chinees gegeten en ga zo op bedje tv kijken denk ik. @ Sabrina: Ik kan me voorstellen dat het een ontzettend lekker gevoel moet zijn.. @ Mariel: Lekker hoor appeltaart.. Hier is vriendlief er van overtuigd dat mijn vliezen gebroken zijn door zijn geweldige "poepje" van gisterenavond.. (jaja) @ Zeehondje: De vk vertelde me gelukkig dat het als het eenmaal doorzet niet zo heel lang hoeft te duren.. Ligt er maar net aan, maar wil niet per se zeggen dat het net zo lang duurt als dit "gerommel".. Dat is wel een soort geruststelling
hier wat foto's van vanmiddag. als jullie meer willen zien moet je me ff toevoegen op hyves: sapenjap.hyves.nl en anders facebook sabrina hooiveld. x sap