sab: snap dat je hem niet wil aansteken, hier een vriend met regelmatig een koortslip en dat lopen we nu ook af te plakken en zo. mooie foto's hoor, eindelijk lekker in je armen altijdvrolijk: ik duim voor je hoor! Yanna wilde natuurlijk weer precies eten tijdens ons eten, dus kan nu pas eindelijk weer even zitten, wat een drukte dan bij elkaar zeg... maar voel me wel helemaal een huismoedertje, dat hou ik nog wel even vol
@ Gejanne; Hoe ging het vandaag met Dinand, goede dag gehad? Ja ik doe wel rustig aan hoor, doe wel allerlei dingetjes, maar wel op mijn gemak. Kan nog goed merken dat ik pas bevallen ben @ Caatje; Lekker aan het genieten? Hoe gaat je borstvoeding, goed? Absurd he hoeveel zuigkracht die kleintjes hebben PS Heb met plezier je bevallingsverhaal gelezen! Kraamtranen; Hier ook hoor; kan naar Babette kijken en ineens beginnen te huilen. Wel steeds van geluk . Ik laat het maar lekker gaan! @ Sahi; Lekker toch, huismoeder gevoel . Geniet er maar van dat het zo goed gaat! En idd, ik blijf maar lekker in die cocon zo lang als ik nodig heb, heb ik besloten Ukkie dat wil drinken als je net zelf je eten hebt opgeschept... Heel herkenbaar . Hier ook altijd, bij de vorige kindjes ook. Ik zorg meestal maar dat ik met 1 hand kan eten, en dan ondertussen leg ik haar gewoon aan @ Sabrina; Wat een mooie foto's! Zo trots! @ Altijdvrolijk; Het gaat hoe dan ook niet lang meer duren nu voor je je kleintje vast hebt. Ik duim voor je dat het heel vlug goed doorzet en anders; Heel veel succes morgen in het zh! Zet hem op! @ Ellen; Als je toch al van plan was te stoppen is het niet zo erg. Anders zou het natuurlijk té zonde zijn... Wat een lange werkdagen trouwens zeg! @ Misja; Wat zielig en vervelend zeg van het spugen . Veel succes vrijdag bij de kinderarts, ben benieuwd wat hij zegt! @ Sjoon; Pechvogel! Zo'n rotgevoel is dat, verbranden. Sterkte! @ Mariel; Zou toch moeten werken lijkt me, zelfgebakken appeltaart Hier een goeie dag gehad! Mama was er voor het eerst niet, maar we hebben ons heel goed gered. Voelt zo onwijs goed en stoer, zo'n druk, compleet gezinnetje Heb trouwens wel een beetje last van het scheurtje dat ik kreeg tijdens de bevalling. Is gehecht, en de draadjes lossen vanzelf op. Maar laaste dagen is het echt een beetje pijnlijk, schraal gevoel, alsof de huid kapot is... Is dat herkenbaar? Morgen komt gelukkig de vroedvrouw, die kijkt er toch altijd even naar en dan vraag ik het wel even. Hoop maar dat het snel geneest. Moet er ook niet aan denken dat ik lang niet kan vrijen ... In het volgende bericht zet ik trouwens mijn bevallingsverhaal. Heb het gisteravond geschreven (languit op de bank voor de openhaard, helemaal chill, met Babette op mijn buik ). Het is geschreven voor in haar album, dus heb het even gekopieerd. Voel je niet verplicht de hele lap tekst te lezen, maar dan staat het er in ieder geval Liefs!
Van ín mijn buik naar óp mijn buik .. Op maandag 24 oktober 2011 heb ik om 15.00 uur een afspraak in het ziekenhuis, voor controle en ik moet weer aan de monitor. Ik ben dan 40 weken + 3 dagen zwanger en ontzettend ongeduldig. Al weken rommelt het en heb ik veel last van harde buiken, maar het zet niet door. Ik ben het zwanger zijn heel erg zat, word gek van de nesteldrang die wel erg extreem is en vooral; Ik wil je zien! Ik kijk er zó naar uit om je vast te houden. De controle blijkt verassend; ik heb al 3 cm ontsluiting! Ik had die ochtend al een beetje meer pijn, dus dat is toch ergens goed voor geweest. De vroedvrouw en gynaecoloog denken zeker dat het niet tot een inleiding zal komen. Het moet nu echt alleen nog goed doorzetten. Eenmaal thuis zetten de weeën rustig voort, pijnlijker dan die ochtend, maar heel goed te doen. Ik voel wel duidelijk dat dit geen voorweeën, maar échte weeën zijn. In het begin van de avond moet ik echt even gaan zitten en ze weg zuchten. Rond half 9 bel ik het ziekenhuis om te overleggen wat te doen, de oppas (oma Gerrie) moet immers nog 2 uur rijden. De vroedvrouw denkt dat het het beste is als we de oppas regelen en dan komen. Rond half 22.30 uur is je oma er, dus Kynan en Celeste zijn in goede handen. Om 23.30 uur komen we aan in de verloskamer. Meteen blijkt het dezelfde kamer te zijn als waar ik van je zus beviel. Die bevalling is nogal heftig (bijna traumatisch) voor mij geweest, dus die kamer voelt helemaal niet goed. Gelukkig bied de vroedvrouw meteen een andere verloskamer aan, ze zijn alle 3 nog vrij. Dat voelt meteen beter! Ik word meteen onderzocht (4 cm!) en aan de monitor gelegd. Ook ben ik positief getest op streptokokken, dus ik krijg tot na de bevalling antibiotica toegediend. Dus eerst brengen ze een infuus in. Ook wordt bloed afgenomen dat meteen naar het laboratorium gaat, om te kijken of alles goed is en ze de ruggenprik kunnen geven. Rond 01.00 uur zijn de bloeduitslagen terug en bellen ze de anesthesist. Ik heb dan 5 a 6 cm ontsluiting, maar kan de weeën nog goed opvangen. De ruggenprik zitten vind ik eng, daardoor tril ik continue heel erg. Maar je vader mag bij me blijven en de vroedvrouw en stagiair zijn fantastisch; ze stellen me echt gerust. Om 02.15 uur is de ruggenprik gezet. Helaas blijkt al snel dat hij niet goed werkt, zoals vaker voorkomt bij een ruggenprik, ik ben maar aan één kant verdoofd. Ik ben meteen ongerust dat het weer net zo heftig zal worden als toen ik beviel van je zus, maar zal moeten afwachten want er is toch niets aan te doen. Door de ruggenprik vallen daarna de weeën helemaal stil. De volgende uren zijn dus heel rustig. We lezen wat, en slapen zelfs af en toe. Rond half 7 s morgens doen ze wee-opwekkers in het infuus. Eerst een beetje, daarna verhogen ze de dosis ieder half uur iets. Ik voel de weeën dus terugkomen, steeds ietsje pijnlijker, maar goed te doen. Ik heb dan nog steeds 5 a 6 cm ontsluiting. Dan ineens kom ik in een weeënstorm, en heb ik verschrikkelijk veel pijn. De weeën volgen elkaar in no-time op en ik kan ze bijna niet meer opvangen. Bijna in paniek voel ik me; ik ben nog maar op de helft, dit hou ik nooit uren vol! Ik voel zelfs persdrang! De vroedvrouw toucheert, en zegt meteen: volledig. Over de laatste 5 cm heb ik ongeveer 20 minuten gedaan. Onvoorstelbaar snel!! Ik heb echt ontzettend persdrang maar moet wachten tot de gynaecoloog er is, die moet van een andere plaats komen! Er was geen tijd om hem eerder te waarschuwen, het is allemaal zo snel gegaan. Het wachten is ontzettend heftig, de weeën komen zó snel en zijn zó pijnlijk. Je papa koelt mijn gezicht, want ik heb het ontzettend warm. De vroedvrouw helpt me mee puffen; iedere wee vraag ik haar me te helpen, ik heb haar echt nodig. Ze helpt me super goed! Na een half uurtje is eindelijk de dokter daar. Hij zit nog niet goed en wel bij me of ik begin met persen. Ik hoor hem nog zeggen; wacht even, maar ik kan écht niet meer wachten. Binnen 1 x persen staat je hoofdje. De perswee erna de rest van je lijfje. Om 09.06 uur ben je er, binnen een paar minuutjes! Opeens lig je op mijn buik. Je bent zo ontzettend klein. Je papa heeft tranen in zijn ogen en is meteen ontzettend trots. En ik Ik ben onmiddellijk verliefd. Een oersterk gevoel: Dit klopt 100 %, alle puzzelstukjes op zijn plaats, míjn dochter . Het is zo zalig om je vast te houden, je warme lijfje op mijn huid te voelen Je papa knipt de navelstreng door, daarna komt de placenta. Ik word ondertussen gehecht (1 scheurtje). Dat maakt me allemaal niets meer uit, ik lijk wel verdoofd, zo gelukkig voel ik me. Dan wordt jij nagekeken, verzorgd en gewogen: je meet 47.5 cm en weegt 2880 gram; je bent echt heel klein! Ik wordt ook gewassen en aangekleed en dan worden we in een bed naar de kamer gereden, een heerlijk rustige, 1-persoons kamer. Ik leg je voor het eerst aan. Wat gaat dat goed! Je hapt meteen goed aan en drinkt aan beide kant een minuut of 10; je lijkt wel een natuurtalentje! Nu is er wat tijd om samen met papa van jou te genieten. Die dag komen eerst je broer en zus je bewonderen, en dan je opas en omas, en dichtste familie. Ik blijf 1 nacht in het ziekenhuis. Als iedereen weg is, geniet ik ontzettend van de rust en tijd samen met jou. Je blijkt iets te koud (35.7 graden) dus de verpleegster legt je met enkel een pampertje aan op mijn blote borst. Zo slapen we samen 1,5 uur. Ik kan me werkelijk niets heerlijkers bedenken. Die nacht slaap je tegen me aan in bed. Ik ben verliefd en zo blij, iedere keer dat ik je oppak, knuffel en ruik voel ik vlinders. Liefste Babette, je bent er. Ik voel me alsof ik de hele wereld aan kan. Vanaf nu ben je bij ons en ik ga alles met een glimlach tegemoet, het genieten is begonnen Welkom Liefje!
Meld me hier ook nog even. Er is een afspraak gemaakt voor morgenochtend half 8, wel dat het nu niet is dat de weeen al 15 a 20 min om de 4 min komen en sommige zelfs met 2 min ertussen. Ze zijn zo ontzettend heftig, vraag me af hoelang ik dit vol ga houden.. Wil alleen maar op de wc zitten Heb net een half uur dat pilletje ingenomen, maar werken zal ie niet doen! @ sab: echt een super mooi ventje om te zien. En je bent zo trots op hem! @ sahi: hahaha, zal je net zien. Onder etenstijd @ female: mooi geschreven, iets om idd te bewaren! Ik ben er weer vandoor, proberen alles weg te puffen! Tot snel!
Altijvrolijk: succes! Female: mooi verteld hoor! En pittig hoor! Had je van te voren aangegeven dat je een ruggenprik wilde of geven ze die standaard in belgie? Hier zijn ze er veel terughoudender in. Yanna was vroeg vannacht, hoop dat ze nu nog even doorslaapt.
@female: wat heb je dat mooi geschreven meid! @altijd vrolijk: ik hoop dat het doorgezet heeft! we zullen het snel genoeg lezen!
Goede morgen dames. Ik heb babynieuws! (Sorry tina, ben nog klaar wakker) Vanmorgen om 07.20 uur is onze zoon Collin geboren. Hij is 47 cm en weegt 3100 gram. We moeten 1 nachtje blijven ivm die overschrijding van de 24 uur na de gebroken vliezen.
Female; mooi geschreven Trouwens over die hechtingen: ik had er ook veel last van. De verloskundige heeft tijdens een controle daarom de hechtingen eruit gehaald (ook al zouden ze vanzelf oplossen)... dit was voor mij wel een opluchting. Alleen eerste dag na het verwijderen was wel wat branderig. Misschien kun je vragen of ze dit ook bij jou willen doen als hij al mooi dicht zit?
Altijdvrolijk eindelijk kan je je zoon lekker vasthouden. Geniet van Collin. En natuurlijk van harte gefeliciteerd. @sahi, caatje en female wat leuk om jullie bevallingsverhaal te lezen. Ik las over blaren, weet even niet meer wie het was, heel veel beterschap ( volgens mij sjoon ).
Yep, dat was ik. gisteren eind van de middag waren die 4 blaren 1 grote geworden, en deze ook geknapt. heb calendula gehaald, en dat smeer ik alleen op het rode, niet op de blaren, nu bijna geen last meer van gelukkig. het voelt enorm vervelend. zelfs met douchen op normale temperatuur doet pijn... bah..
HOERAAAA @altijdvrolijk: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Collin!!! Ik hoop dat mama en zoon het goed maken en wens jullie veel geluk samen! Ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal! @Sahi: Ja, dat maakt denk ik zéker een verschil, dat ik zelf heel veel gedaan heb tot aan de keizersnede. Sowieso is er natuurlijk ook een verschil tussen een geplande keizersnede en een noodingreep, wat ik had. En dat je het allemaal nog moet verwerken, begrijp ik helemaal! Merk dat ik dat ook echt nog moet en dat ik daar pas mee begonnen ben toen ik thuis kwam. Het opschrijven van m'n bevallings verhaal had wel al heel erg geholpen! @Female: Dank je voor je reactie. Ja, de borstvoeding gaat super. Heb sinds dinsdag (de 2e dag dus) al stuwing! Sindsdien geef ik dus per voeding steeds één borst en die moet helemaal leeg. Dat vind ik wel lastig, te bepalen wanneer die echt leeg is. De arts zei dat Cristian het me wel zou laten merken, dat hij gaat protesteren als er niets meer is, maar meestal zuigt hij zo'n 3 kwartier en valt dan half in slaap. Heb dan wel een echt leger gevoel aan mijn borst, maar geen idee of het leeg is... Heb ook genoten van jouw bevallingsverhaal! Prachtig gewoon! Heel bijzonder ook dat je meteen naar een andere verloskamer mocht (en kon!) toen duidelijk werd dat dit een kamer was met nogal een traumatische geschiedenis! @Worst: dank je wel! Hier de eerste nacht thuis goed doorgekomen. Was toch wel spannend, maar kleine Cristian heeft heerlijk geslapen in zijn eigen bedje! Borstvoeding gaat nog steeds geweldig, twijfel er absoluut niet aan dat ons menneke niet genoeg zou krijgen, maar vind het wel moeilijk te bepalen wanneer mijn borst leeg is... Ach ja, dat komt vast nog wel. Blijven oefenen hè?! Vandaag komen mijn peetouders weer, erg gezellig! Ze waren maandag ook naar de kliniek gekomen en zijn nu super benieuwd hoe Cristian het thuis doet! Ze hebben ook zijn kamertje en de box enzo nog niet gezien, dus dat kan nu mooi meteen. Morgen komt mijn neef aan (hun zoon), die blijft een week. Wij schelen precies 2 maanden en ik vind het echt super leuk dat ook één van mijn neven onze kleine al gaat zien! Oh ja, wel nog ff een vraagje: overdag laat ik de kleine nu dus toch in de box slapen. Is dat erg?! Mijn plan was echt om hem altijd in zijn bedje te leggen, maar nu met mijn litteken is dat traplopen gewoon niet prettig, dus daar wil ik eerst van herstellen. Liefs, Caroline Voor altijdvrolijk:
Eindelijk, altijdvrolijk, jullie geduld is wel op de proef gesteld maar daar is hij!! Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk!! Kom later vandaag nog even reageren (hoop ik) maar ben druk met de kids en moet mn hele huis eerst maar weer eens goed schoonmaken. Vanmiddag komen mn collega's nog op bezoek (zo geen zin in ) en vanavond ook nog visite Fijne dag meiden!!
Caatje, box is prima hoor, leg Dinand er overdag ook wel eens in, nu toevallig ook! Hij wilde in de wieg echt niet gaan slapen vanmorgen. En jij moet nu ook echt niet teveel traplopen hoor!!