Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ja hoor! Lig onderuit op de bank. Te wordfeuten,, nog een kaartspelletje en mail te checken. Vriendje is spel aan t doen op de ps3: )

2. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hey meiden.

De laatste update van vandaag.
    Danley doet het super.
    Maandag gaat hij pas na de kinderafdeling.
    Morgen gaan ze de medicijnen van het lymfenvocht stoppen.
    Ze willen hem dan nog 2 dagen op de ic houden omdat hun danley kennen.
    En willen weten hoe hij erop reageert.
    We vinden dat alleen maar goed dat ze hem zo goed in de gaten houden.

Morgen ga ik alleen heen. Manlief blijft thuis bij naomy. We hebben helaas geen oppas voor der.
    Ik heb net doorgegeven dat ze danley niet mogen wassen wil ik morgen zelf doen.
    En dan heerlijk alleen ff knuffelen met me ventje. En natuurlijk lekker een fles geven. Ik neem morgen zijn eigen fles mee. Want de zh fles lekt langs zijn mondje. Denk dat de speen te groot is voor hem.

Meiden slaap lekker allemaal x x x sabrina

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sab: heerlijk dat jij m morgen in bad kan doen!
    Kan Naomy niet mee naar Danley dan?

gejanne: ik heb de ene dag meer last van de gebroken nacht dan de andere keer. Maar het duurt hier een uur voor het hele voedingsritueel voorbij is (luiertje verschonen, Yanna de fles en daarna kolven). Dus als ik van 23 tot half 9 slaap klinkt dat lang, maar ben ik 's nachts wel nog een uur in de weer.
    ik heb steeds plannen voor het huishouden, maar ik kom altijd maar aan de helft toe... Maar goed, het zij zo...

zeehondje: hier gaan de kaken stijf op elkaar hoor, als ze vol zit. Uiteindelijk zou ik er nog wel wat ik kunnen krijgen, maar als ze aangeeft dat ze vol zit, ga ik niet zitten dwingen.

sjoon: lekker hoor, onderuit op de bank.

hier voor het eerst Yanna in de draagdoek gehad naar buiten. Ze vond het heerlijk! Dus dat ga ik zeker vaker doen.
    en toen ik zo liep, bedacht ik me dat ik m'n buik soms ook wel een beetje mis, was ook wel heel gezellig vond ik. Maar zo is Yanna natuurlijk ook leuk :)

Yanna niest trouwens best vaak, hoort dat?

4. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    #2944 anz87, 5 nov 2011
    Laatst bewerkt: 5 nov 2011
    sahi; misschien kan je een stukje huishouden doen met Yanna in de draagdoek?
    afstoffen stofzuigen dweilen was ophangen.. kan allemaal :D
    en anders is het ook maar gewoon zo met t huishouden idd de uk gaat voor :)

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Gisterenmiddag (om 18:50 uur) moesten we naar de kinderarts. Cristian doet het echt geweldig! Is nu alweer (dus na 5 dagen) boven zijn geboorte gewicht uitgekomen!!! Helemaal top dus. Hij is wel nog steeds iets te geel dan zou moeten, niet in de gevaren zone, maar er wel dicht tegenaan (overigens niet op zicht, maar wel volgens dus testresultaten), dus de kinderarts stelde voor dat we toch maar beter een analyse konden laten doen.

Wij dus gelijk door naar de kliniek (waar ik bevallen ben). Wat zielig was dat zeg! Moesten ze hem dus bloed afnemen en ze hebben 'm gelijk in 2 armpjes geprikt, want bij de eerste kregen ze er geen bloed uit! :$ Ik uiteraard in tranen hahaha, mutske... :) ;) De verpleegsters waren wel super lief, zeiden dat hij die prikjes echt niet zo voelde, dat hij meer protesteerde omdat ze hem zo vast moesten houden. En dat was ook zo, zodra ze klaar waren en ik hem weer op kon pakken, was het goed.

De uitslag was precies hetzelfde als afgelopen woensdag. Zijn gele kleur is dus niet erger geworden, maar dus ook niet verbeterd. Ik moet hem nu dus vaker voeden (ongeveer iedere 2 uur), want dat gele raken ze kwijt met ontlasting en dit weekend moeten we hem dus wat in de zon houden. :cool: Liefst een paar keer per dag 5 minuutjes. Gaat goed komen. Maandag gaan we dan weer terug naar de kliniek voor een hopelijk laatste check up. Theoretisch gezien moet het dan beter zijn.

Kleine man heeft goed geslapen, wel ook een paar uur bij mij vannacht hahahaha, kon het niet over mijn hart verkrijgen hem na die heftige avond alleen te leggen! Stiekem ben ik ook een beetje een watje! :) ;) :D

Oh ja, wel raar: vannacht heeft hij netjes gewoon weer 2 voedingen gehad, maar vanmorgen bij de voeding had ik het idee dat mijn borsten niet zo vol waren. Is dat normaal?! :(

@Sahi: Doe ik zéker! Die kraamtranen zijn heerlijk om te laten vloeien! :D

@Sabrina: Positief nieuws meis! Fijn dat je mannetje naar de kinderafdeling mag! En tof dat je hem in bad mag doen! Geniet daarvan!

@Mariel: Kan me wel voorstellen dat je daarvan baalt hoor. Overtijd zijn is niet prettig, je wilt die kleine nu gewoon zien en in je armen kunnen houden!

@Misja: Dank je, ja is ook wel heftig hoor, alles alleen doen, maar tot nu toe gaat het wel. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang die vk controles doorgaan. Met één maand moeten we in ieder geval weer naar de kinderarts.

@Gejanne: Ja, ben echt blij dat ik het zo goed met mijn schoonmoeder kan vinden. Is wel erg handig!

@Foto's: Wauw, zoveel foto's?! En dan durf jij te zeggen "lang leve de sdkaartjes", worst?! Ben ik 't niet mee eens hoor. Ik houd er heel erg van om veel foto's te maken, maar vind dat digitale best een nadeel. Je maakt vaak veeeeeeels te veel foto's en het uitzoekwerk achteraf is zoooo'n gedoe! Vroeger was je veel zuiniger met welke foto je überhaupt wilde nemen, want ze moesten toch allemaal ontwikkeld worden en dus betaald!

@Worst: een Fae book?!??!! Cool! Dat wil ik ook wel zien!!!

@zeehondje: Ik volg Bones dus op internet, ben je altijd bij tot de allernieuwste. Kijk bijv. op www.watch-series.com. Erg handig! ;) :D

Nou, ik ga lekker ff ontbijten!

Liefs,
    Caroline

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hey!

Ik lees wel alles op de telefoon, reageren is minder makkelijk...
    Hier gaat alles lekker. Ritme zit er alweer vrij snel in en dat is lekker!!
    Ryano vind het ook leuk en heeft (gelukkig) weinig tot geen last van jaloezie...
    Straks heer/ijk met z'n allen boodschapje doen...

Voor de rest lees ik dat iedereen geniet, top!!

En voor de laatsten die nog moeten: hou vol, bijna is het zover!!!

Liefs

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anz: ja die draagdoek ga ik zeker gebruiken, vooral vandaag, ze heeft weer enorm onze nabijheid nodig, vriendje is voor het eerst weer naar scouting en ik heb nog niet kunnen eten, nog geen was opgehangen, mn haar nog niet gekamd, maar Yanna heeft wel al 3 keer willen eten... En ik denk dat ze honger heeft vanwege troost, want echt goed drinken doet ze niet...

caatje: zielig he, dat bloed afnemen. Hier doen ze dat trouwens in de hiel.
    fijn dat hij het verder goed doet :)
    je voeding moet nog aanpassen aan de vraag van Cris, dus soms lijkt het alsof je te weinig hebt, maar dat komt echt wel goed op gang hoor! Je moet hier even doorheen, ik heb het ook gehad. Probeer niet te twijfelen, dat schijnt ook negatief effect te hebben.

wat ik al zei, Yanna heeft vandaag veel aandacht nodig, dat kan wel eens, maar is niet handig ;)
    we zouden langs scouting gaan om haar te showen, maar even kijken of dat gaat lukken...

8. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Misja: Als jouw gevoel zegt dat hij het nodig heeft dan zou ik het hem gewoon geven hoor... Vraag me ook af of je een kind kan overvoeden, volgens mij als ze genoeg hebben dan hoeven ze niet meer. Fijn dat Joël zo lekker gegroeid is !
    Gejanne: Haha je bent net bevallen, je mag best lekker even niksen hoor.
    Sabrina: Heerlijk even genieten van je kereltje !

Bedankt voor alle knuffels, doet me goed ! Hier nog steeds geen enkel voorteken dat er iets staat te gebeuren... Heb al een paar dagen steeds enorme steken bij mijn schaambot, maar dat zegt helemaal niets. Verder blijft hij vrij druk bewegen dus soms vraag ik me af of hij er uberhaubt wel uit kan... misschien past hij wel gewoon niet door mijn bekken of zo... Maar goed dinsdag moet ik naar het ziekenhuis voor uitgebreide controle maar ik hoop nog steeds dat ik die afspraak af kan zeggen... Fijne dag meiden !

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @LM: Gelukkig dan krijgt Joël denk ik toch niet teveel binnen! Hij doet het er een ieder geval 4 uren op en groeit goed! Dus ga er vanuit dat het goed is! Maar er werd me door de kraam verteld dat je met borstvoeding gewoon onbeperkt mag geven, maar flesvoeding niet! Dus vandaar dat ik er over in zat.
    @Sabrina: Wat heerlijk om jullie mannetje zelf in badje toen doen! Fijn joh! Dat moet super genieten zijn! En super fijn dat hij maandag lekker naar de kinderafdeling mag!! Het einde komt in zicht!!
    @Caatje: Gelukkig dat het geel zien nog niet teveel was! Hier moesten we Joël gewoon een paar uur in het licht vlak bij het raam leggen!
    @Karine: Wat fijn dat het zo goed gaat allemaal bij jullie!! Heerlijk hoor.
    @Mariel: He bah nog geen beeb voor je!! Maar met nu een week ben je echt mama meis!! En ik probeer idd te doen wat ik denk dat goed is voor ons mannetje hoor!! Nogmaals een knuffel voor je!!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mariel: hopelijk dient ie zich inderdaad voor de controle aan!

zo meteen op stap naar opa en oma (van Yanna, in de zaanstreek), dus lekker een dagje weg. Net op scouting wezen kijken en ze heeft de show weer gestolen hoor! Ze is vaak lekker wakker in gezelschap, dus met haar grote blauwe kijkers rondkijken. Ze heeft vandaag een aller schattigst jurkje aan, dus nu moet ik volgens iedereen maar uitkijken dat er geen puisterige pubers voor de deur staan binnenkort, haha!
    Leuk joh, als je een dochter krijgt zeggen ze altijd zulke dingen ;)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heb wel bijgelezen, maar reageren op iPhone is inderdaad lastig omdat je niet kan teruglezen en 1 voor 1 kan reageren.
    Nog geen nieuwe baby's helaas.

Slapen overdag;
    Nog steeds niet in d'r bedje en dat wil ik zo graag. Pas aan het einde van de dag, na de fles van vier of vijf uur ongeveer kan ik haar soms wegleggen in bed.
    Net zijn we de puckababy gaan uitproberen. Ze ligt nu in d'r bedje en we horen nog niks (25 min. ongeveer) ben benieuwd of dit werkt en of ze vooral langer gaat slapen overdag.

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Goedemiddag meiden,

Sahi: ik had bij Jarno in het begin ook heel erg moeite om ritme te vinden, was voor mn gevoel altijd bezig met voeden en verzorgen. Nu met Dinand merk ik dat het allemaal veel sneller in het ritme past en ik moet zeggen dat Dinand ook echt een rustig ventje is wat eigenlijk niet veel huilt, dus ik kan mn huishouden er ook prima naast doen!!

Caatje: zeker fijn dat je zo goed met haar kan, heb je altijd iemand om op terug te vallen!! Benieuwd hoe de check maandag is bij jullie Cristian, hopelijk hoef je niet meer terug!

Karine: fijn dat jullie zo goed genieten en dat het goed gaat!

Mariel: weet wel dat ik nog vrij recent bevallen ben maar voel me gewoon weer helemaal de oude, dus dan neem je soms wel wat te veel hooi op je vork, merkte gisteren dat ik donderdag toch wel erg druk was geweest :) Dus ook helemaal niet erg om het dan lekker rustig aan te doen, maar voel me snel schuldig als ik niet zoveel doe ;) Hoop ook voor je dat je de uitgebreide controle dinsdag niet meer nodig hebt, mn duimen draaien voor je :D

Sahi: meisjes kun je idd leuk aankleden met strikjes, knipjes, jurkjes, armbandjes e.d. Had me ook zo leuk geleken! Maar ben super blij met mn 2 jongens, kun je weer lekker stoer aankleden! Maar meisjes trekken complimentjes idd wel aan ;)

Zeehondje: waar slaapt Sophie dan, in de box? Dinand slaapt wel altijd in de wieg eigenlijk, maar dan wel het liefst bij ons in de woonkamer! Dat is dan weer het voordeel van gelijkvloers wonen, we rijden hem zo hier naar toe! Hij wil graag bij ons zijn ;)

Vandaag hebben we de koopakte voor ons aanstaande huis getekend, weer een stapje dichterbij ;)
    Daarna hebben we het nieuwe huis van mn zus en zwager bekeken, een kast, echt zo mooi! Thuis nog even snel stof gezogen en gedweild en ik vond het wel prima!
    Vanavond lekker lasagne eten en dan heerlijk met de beentjes op de bank vanavond!!

Fijne avond!!

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    niet bijgelezen..

donderdag met Cenn een griepprik gehaald (hij werd opgeroepen omdat ie tot de risicogroep behoort)
    ik denk nog van he gelukkig krijgt ie die dan worden het deze winter misschien geen ziekenhuisopnames..
    word meneer vanmorgen wakker met een arm waar een bodybuilder jaloers op zou zijn :(
    knalrood, superwarm en zn huid staat op spanning.. als ie zn arm laat hangen valt zn dikke bovenarm over zn elleboog heen :):(
    hij zegt zelf dat t geen pijn doet maar dat is omdat ie heel goed wet dat als hij zegt dat ie pijn heeft dat dan de dokter er aan gaat zitten.
    iets teveel ervaring met artsen helaas..
    HAP vermoed een infectie(telefonisch consult).. we moeten om half 7 daar zijn omdat t steeds erger word :(
    Baal als een stekker!! arme uk met zn gigantische arm!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oooh dikke knuf voor Cenn!

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    knuffel voor lieve Cenn

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ach, wat sneu voor Cenn, dikke knuffel voor hem!!

17. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Och Anz!! Wat sneu voor hem! Ook van hier een dikke knuffel!!

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    oja t was nog niet erg genoeg.. (onze geparkeerde)auto aan stront doordat de buurman geen bochtjes kan maken..
    gelukkig hebben we twee autos :)

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    thanks trouwens!

sorry voor klaagzang maar t is echt ff onze week niet :D
    (moet kunnen want t kan natuurlijk niet altijd super gaan:))

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Knuffel voor anz en cenn!

Deel Deze Pagina