Goede avond dames, Heb wel alles een beetje gevolgd, maar het is zo ontzettend druk hier... Heel visite die bijna heel de dag binnen stroomt (de kaartjes met de rusttijden zijn vandaag nl pas binnen gekomen). En de meeste kwamen allemaal onaankondigd.. De kleine man doet het goed, was vandaag maar 20 gram afgevallen, dus dat was echt super na 3 dagen.. Ik word ook steeds handiger met de BV, alleen me tepels doen pijn (van het tepelhoedje) Morgen maar even vragen aan de kraamhulp wat het is en anders even vriendlief even voor tepelcreme op pad sturen.. Vandaag is mijn moeder even wat kleine pakjes wezen kopen, had maar een paar 50 en 56 maar hij verzuipt in de 50.. Dus ze is bij de prenatal de 44 shirtjes wezen halen en een lekker boxpakje bij de c&a maatje 46.. Heeft hij even wat dingen die hij lekker aan kan.. Heb zelf nu alleen last van de hechtingen (de 3), ze staan een beetje op spanning.. Merk wel dat ik het moeilijk vind om de kraamhulp van alles te laten doen, maar ik moet wel.. Ben best moe nog.. Heb afgelopen nacht goed geslapen maar de 3 nachten ervoor echt niet. Had nl 2 baby's op de kamer die heel de nacht echt overstuur waren.. @ Sabrina: hoop voor je dat je kleine echt snel naar huis kan @ Sjoon en Mariel: Jullie einde is ook in zicht, dan kan je ze eindelijk vasthouden, jullie kleintjes.. *knuffel* @ de rest: Lekker aan het genieten van de kleintjes... Ik volg alles nog wel hier hoor.. Tot snel dames..
Altijdvrolijk: lekker laten verwennen hoor, door de kraamhulp! Je zal dr nog missen straks! Geniet ervan!
Hey meiden! hier vandaag mijn uitgerekende dag! en nog steeds rustig! @altijdvrolijk: ik zou het zelf niet heel prettig vinden als mensen onaangekondigd komen op kraamvisite. ik ben zelf dan zo van: ik kom wel iets later en bel alsnog van te voren.... hoe vind jij dat?? bij is het voordeel wel dat mijn familie en van mijn vriendje ook, allemaal op zo'n beetje 140 km afstand wonen. dus ze bellen hier wel. hihi, wij wonen precies in het midden!
sjoon; dat iedereen een end weg woobt is idd wel lekker.. geen zoete inval hier ook geen onaangekondigd bezoek gehad hoor, ze weten hoe ik ben ahah deur open 'sorry vandaag geen tijd, bel morgen maar' deur dicht alleen de oma's komen ongevraagd aanzetten en dat is prima Je uitgeeekende datum! als t nou toch begint vandaag ben je de enige die op de uitgerekende datum bezig is.. is niemand uit ons topic gelukt. met cenn naar de hap geweest.. de arts vond het een behoorlijke zwelling(ja hehe) vond het eruit zien als een allergische reactie maar qua tijd na de prik klopt dat natuurlijk niet. hij heeft nu antihistamine gekregen, iedere dag een beetje geven en hopen dat t helpt
@anz: ik kan dan ook weer geen nee zeggen als ze bij wijze van al aan de deur staan! maar goed, als ze bellen, dan is het makkelijker te zeggen dat ik niet wil/kan. hopelijk werkt de antihistamine voor Cenn!
Goede morgen Tja, dat bezoek.. Vond het wel vervelend, heb het ook gezegd. De kaartjes zijn nu ook binnen dus daar zijn we vanaf. Was gewoon een beetje hectisch na het ziekenhuis en de tijd ervoor. Scheelt wel dat we een kleine fam hebben hoor. En genieten van de kraamhulp, vind het nog wel moeilijk. Voel me een soort van tot 'last'. Maar geef me er maar gewoon aantoe. Oh, hoor dat ze al aan het stofzuigen is En idd de laatste kans om 1 baby op de uitgerekende datum te hebben! Hup Sjoon
Goedemorgen! Heerlijk geslapen, maar de kleine man kreeg gisterenavond bij de laatste voeding maar geen genoeg van mijn melk! Is er ook een limiet aan hoeveel melk je de kleine mag geven?!?!?! Of kan het geen kwaad hem te geven tot hij voldaan is? @Sahi: Oh, maar ik twijfel er niet aan of kleine Cristian wel genoeg melk krijgt. Daar ben ik van overtuigd. Ik vond het alleen vreemd, dat ik steeds met super harde borsten wakker werd en gisteren dus ineens niet. @Misja: ja dat hadden ze bij ons ook gezegd toen we de kliniek verlieten, maar daar het vrijdag nog niet weg was, dus ook nog de opdracht gekregen onze grote kleine man in de zon te houden. @gejanne: ja ik hoop ook dat we na morgen niet meer terug hoeven te komen voor zijn gele kleurtje. Heb zelf wel 't idee dat 't minder is. @Anz: oooh Anz, wat sneu voor Cenn! Hoop dat hij zich gauw beter voelt!!! Vervelend van de auto, maar vind ik nu toch minder ernstig nieuws dan dat van Cenn! @altijdvrolijk: Vervelend van dat onaangekondigde bezoek, dat ken ik hier. En dan vraag je of ze eerst kunnen bellen, doen ze dat zo "hallo, wij staan nu voor de deur, kunnen we langs komen?!" En dan nog pissed worden als je "nee" zegt. Spanjaarden zijn niet goed met conflict. @Sjoon: Gefeliciteerd met het behalen van je uitgerekende datum! Wanneer heb je weer volgende vk of gyn afspraak? Krijgen nu eerst ff de ouders van mijn lief op bezoek. Nou ja, op bezoek... Die komen echt heel schattig, puur alleen ff naar de kleine kijken, vragen hoe het met ons is, of ze iets kunnen doen en gaan dan weer. Zijn vaak gewoon maar even een kwartiertje binnen. Liefs, Caroline
@kiraamvisite: mijn vader heeft er ook een handje van om spontaan voor de deur te staan en als we in het begin bezig waren met het vingervoeden/kolven noem maar op, dan konden we de deur niet open doen. Ik heb dat dus heel duidelijk van tevoren gezegd, voor ik ging bevallen, dat ik geen spontane visite wil, dan laat ik ze gewoon staan als het niet uitkomt. En iedereen belt nu netjes. en inderdaad, veel mensen wonen ver weg. sjoon: jammer dat het nog rustig is... anz: ik hoop maar dat het helpt voor Cenn. Wel gek dat hij antihistamine krijgt, terwijl het niet logisch is dat het een allergische reactie is... altijdvrolijk: ik vond het de eerste dagen ook gek, maar jij bent net bevallen en moet gewoon goed rusten en bijkomen. Daar is de kraamzorg voor bedacht Yanna heeft weer een keurige nacht gemaakt, 21.30 gegeten, dus was bang voor een vroege nachtvoeding, en we waren laat thuis, maar ze kwam zoals altijd om 4.00. En toen weer om 9.00. Wat een heerlijk kind is het toch Gisteren dronk ze zoveel en vannacht kolfde ik in 5 minuten 120 cc! Dus blijkbaar was het een regeldagje, aangezien mijn productie in 1 keer zo hard opliep. Dus we gaan nu 120 cc aanbieden, want dat heeft ze blijkbaar nodig.
Anz, hoe gaat het met de arm van Cenn nu? Hopelijk werken de medicijnen. AltijdVrolijk, hier werd er gelukkig altijd wel gebeld om een afspraak te maken en elke dag maar 1x bezoek. Nog steeds trouwens hoor, lekker verspreid. Ik vond het heerlijk dat de kraamhulp zoveel deed. Manlief moest er ook even aan wennen hoor. Vond het maar niks dat hij op de bank zat en zij aan het wassen was bijvoorbeeld. Maar na twee dagen heeft ze voor ons beide een lekker ontbijtje gemaakt en heerlijk op bed ontbeten. Caatje, hopelijk trekt de gele kleur inderdaad snel weg. Wat fijn dat hij zo goed drinkt! Sahi, bij jullie loopt het dus ook lekker, fijn! Gisteravond iets voor 22.00 uur laatste fles gehad. Rond 23.00 uur sliep ze (na wat tegenspartelen in d'r bedje+puckababy) en ze werd gewoon pas om 05.30 uur wakker!!! Flesje gekregen en weer tot 9.00 uur ongeveer geslapen. Om 10.00 uur weer in bedje en ze slaapt nog steeds (1,5 uur dus al). Volgens mij werkt die puckababy dus goed!!!!! Hopelijk is het geen toeval...
Altijdvrolijk: ik voelde me tijdens de kraamweek ook een beetje overbodig als de kraamverzorgster bezig was met de was en ik even in de kamer zat. Maar lekker laten verwennen hoor, de kraamweek is zo weer voorbij en dan moet je het weer zelf doen! Sjoon: zou leuk zijn als je als enige op de uitgerekende datum zou bevallen Anz: hopelijk trekt de zwelling snel weg en voelt kleine Cenn zich snel weer beter Caatje: wat schattig van je schoonouders, ze willen jullie echt even rust geven als gezinnetje maar willen hun kleinzoon natuurlijk wel graag vaak zien Kraamvisite: wij hadden op het geboortekaartje gezet dat we graag wilden dat mensen zouden bellen voordat ze kwamen, we hebben ook eigenlijk niemand onverwachts op bezoek gekregen. Maar ondanks dat berichtje wilde mijn collega eigenwijs toch op bezoek komen terwijl ik aangaf dat ik het niet wilde. Drong uiteindelijk wel tot hem door, dus ze zijn afgelopen donderdag pas geweest! Fijne zondag verder, wij gaan vanmiddag heerlijk even met zn allen wandelen! Dinand zat vanmorgen na 2 1/2 week ook weer op zijn geboortegewicht, 4450. Gelukkig, gaat wel goedkomen met zijn groei verder!!
Zeehondje: yes, fijn dat ze nu goed slaapt! Hopelijk is het geen toeval inderdaad... Gejanne: jippie, hij is op zn geboortegewicht! Dat is een fijn gevoel he?
Vandaag is onze kleine Cristian precies 1 week oud! Heb daar vanmorgen toch wel bij stil gestaan om 7 uur en me herinnerd hoe het vorige week ging. Heel bijzonder! Hebben hier verder een heerlijk ochtendje gehad. Beide opa en oma's zijn langs geweest, gewoon even, dus niet belastend. Heel fijn! Net geluncht en straks komen er nog een paar vrienden. Heb een tijd gegeven (tussen 17h en 19h), hoop dat ze zich eraan gaan houden. Vanavond de kleine badderen. Dat hebben we eerlijk gezegd nog niet gedaan, omdat het met mijn hechtingen wat lastig was en helemaal daar mijn lief moest werken. Wil dat de eerste keer toch niet alleen doen. Vind het toch wel een beetje spannend..... @Sahi: klein vraagje, kolf jij altijd? Ik weet niet goed of ik daar al mee moet beginnen en zo ja, hoe vaak ik dat moet doen... @zeehondje: ja, dat is zeker fijn! Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat met zijn kleurtje. Heb echt het idee, dat het vandaag minder is dan voorheen. Fingers crossed, morgen weten we het zéker! @Gejanne: Hihihi ja, de opa en oma zijn inderdaad heel lief! Gisterenochtend trouwens ook eindelijk ons raam baby-klaar gemaakt hihihi! ff Foto spammen! Liefs, Caroline Origineel NL-raam in Zuid Spanje:
Even nóg een foto spammen, van mama en Cristian, nu precies één week samen! Wat vind ik het toch heerlijk mezelf "mama" te kunnen noemen!!!
Hey meiden We zijn weer onderweg naar huis. Wat is het toch heerlijk om dat kleine ventje vast te houden heerlijk. Morgen mag ie na de kinderafdeling. Hij is van alle medicijnen alles af. Dus we hopen dat we hem van de week ook mee naar huis mogen nemen. Dikke kus sabrina
@Caatje: Ach gos.... wat een lieve foto's!!! Heerlijk he dat kroelen met je kleine man!! En wat is je raam mooi. Hoe vinden ze dat in spanje?? @Sabrina: Wat fijn meis! Heel goed nieuws. Lekker van gaan genieten dat je hem nu lekker mag vasthouden, kroelen en verzorgen! Hoop ook dat hij deze week mee mag! Zou wel heerlijk zijn, je zal dat gereis ook wel zat zijn! Hier home alone met me ventje! Papa is werken, hebben net heerlijk een uurtje gewandeld! Morgen zijn we lekker vrij met z'n drietjes! Nu lekker op de bank. Joël slaapt lekker. Fijne avond meiden!
Hoi allemaal, Eindelijk weer even tijd voor forum, ik kom er gewoonweg niet aan toe, sorry... Als eerst bedankt voor jullie reacties op mijn bevallingsverhaal. Wat tof dat jullie het leuk vonden om te lezen en zelfs mooi vonden, dat had ik helemaal niet verwacht... Was erg leuk om te horen! @ Caatje; eerst even reageren op jouw volle-lege-borsten verhaal . De eerste tijd, tijdens die erge stuwing zijn je borsten natuurlijk super vol. Maar ze hoeven niet perse helemaal leeg hoor. Je hoeft dan idd maar 1 kant te geven, want zelfs dat is veel teveel voor je kleintje. Je moet voor de leuk eens googlen op de maaginhoud van een pasgeborene, dan snap je dat dat niet past . Je hoeft je daar dus echt geen zorgen over te maken, en hoeft ook niet steeds 3 kwartier of een uur te voeden. Dus wel goed dat je maar 1 kant laat uitdrinken, zodat hij ook de vettere, voedzamere melk binnenkrijgt. Als je beide kanten zou laten drinken krijgen ze voornamelijk voormelk binnen (tijdens die erge stuwing he). Ik kijk zelf nooit op de klok met voeden. Niet hoelang er tussen zit (kan 1 uur zijn, 2 uur of 3 uur, noemmaar op) maar ik kijk ook nooit naar hoelang ze dinkt. Kan 5 minuten zijn, kan ook 20 min. drinken. Zeker als ze goed, krachtig drinken hoeft het helemaal niet zo lang te duren. Heerlijk vind ik het juist, dat je met bv niet op de klok hoeft te letten. Het enige waar ik wel echt goed op let is dat ik steeds van borst wissel zodat uit beide kanten even vaak gedronken wordt... En over het slapen; hier de eerste maandjes ook altijd beneden hoor. Eigenlijk altijd gedaan . Lekker dichtbij je houden, middagslaapjes in bed komen nog wel @ Altijdvrolijk; Sorry meid voor de late reactie maar: VAN HARTE GEFELICITEERD MET COLLIN!! Wat heerlijk dat het wachten nu voorbij is en je kunt gaan genieten! Wat een super foto trouwens Vervelend onaangekondigde visite allemaal. Ik begrijp dat echt niet hoor Tepelzalf: Ik heb alle 3 de keren zalf gehad van het merk Lansinoh; zijn paarse tubetjes, een hele dikke vette tepelzalf. Heb in het begin ook altijd even heel gevoelige, zere tepels gehad en die zalf is echt fantastisch goed. Van de apotheek trouwens. PS hapt hij wel goed aan? Mondje goed open, lipjes gekruld? (dat je zeker weet dat de pijn daar niet door komt...) @ Sabrina: hopelijk mag hij snel mee naar huis. @ Sahi; had het idd al van te voren besproken met de gyn, de ruggenprik. Was al afgesproken. Maar ze zijn er hier helemaal niet terughoudend in hoor. Hechtingen; zijn die draadjes bij jou inmiddels nog niet opgelost dan? @ Fleurop; dankje voor je berichtje over die hechtingen. De vroedvrouw heeft er donderdag naar gekeken en het is heel mooi genezen, maar draadjes zitten er nog goed in. Dus idd, wat bij jou ook geval was; ze zei dat ze ze eruit kon halen. Dus morgenvroeg komt ze weer en dan gaan ze eruit. Blijblijblij Doet dat erg pijn eigenlijk, het verwijderen? @ LM; Jeetje wat een mega heftig verhaal Wat moeten jullie het moeilijk hebben gehad. Maar wat fantastisch dat het nu allemaal goed gaat. Echt, heel erg heftig om te lezen... En dat jaloerse gevoel kan ik me goed voorstellen, je hoeft je daar echt geen seconde voor te schamen! @ Sjoon; uitgerekend vandaag! Ik duim voor je dat je ukkie vlug komt! @ Misja; Vlot hoor, al weer ongesteld. Fijn! @ Gejanne; Hij is goed bijgekomen zeg, super! Lekker dat je geen last hebt van die hechtingen. Hier dus wel, het jeukt (maar is juist goed, want dat is omdat het geneest) maar ook een trekkerig, geirriteerd gevoel met zitten en lopen. Dus ben blij als ze er morgen uitgaan @ Anz; och arme ziel, sterkte met de kleine! @ Mariel; Voor jou een dikke knuffel (tenzij je nu ineens stiekem aan het bevallen bent ) Ik denk aan je hoor!! En die emo bui die ik las, geef er maar gerust aan toe hoor, dat mag toch gewoon Hier gaat het heel goed. Het is best wel druk, 3 kindjes, huishouden, visite en vooral genieten. Merk echt dat ik aan veel dingen steeds niet toekom. En moet alles opschrijven want ik ben net een vergiet. Babette doet het onwijs goed, ze is heerlijk relaxed, drinkt en groeit goed en ligt uren op schoot. Gister weer lekker uren op de bank voor de openhaard gelegen, Babette in alleen een pampertje op mijn blote huid, onder een dekentje. Genieten van de bovenste plank Vandaag visite gehad, kids zijn moe en hebben niet geslapen. Dus vanaaf vroeg in bed stoppen en dan lekker So You Think kijken! Liefs!
Caatje, super foto's (erg leuk ook die ooievaar, kennen ze dat verhaal in Spanje?) Sabrina, wat super dat ie helemaal van de medicijnen af is! Nog bevallingen gaande??? En hier slaapt S. dus weer al ruim twee uur in d'r bedje. Ben zo verbaasd, moet het hier gewoon even melden steeds, haha.
Female: de draadjes zelf zijn weg, maar het lidteken is soms nog gevoelig, maar ik wacht de controle wel even af. Het is niet heel pijnlijk, maar wel gevoelig. Caatje: ik kolf elke voeding, als Yanna aangeeft dat ze trek heeft. Maar dat komt omdat ze nog helemaal niet uit de borst drinkt, ja 3 slokken soms, maar niet genoeg voor een volledige voeding. Anders zou ik niet kolven, als ze genoeg drinkt voor een volledige voeding. Verder weet ik niet meer op wie ik alleml nog moet reageren, zit op mn telefoon