Net een gesprek gehad. Ze gaan morgen ochtend nog een echo maken van danley's hartje. Dan hebben wij een uitleg over de aangepaste voeding. Als dan de echo goed is dan mag ie mee naar huis. Ow ben nu al zenuwachtig. Baal wel dat dat vandaag niet kon had hem nu al mee willen hebben. Maar goed nog 1 nachtje gelukkig. Ik kan niet bewoorden hoe blij ik ben. Morgen is danley alweer 4weken. Eindelijk kunnen we dan genieten. X sabrina
Sahi, lastig hè dat ze nog niet regelmatig komen en ook elke keer een andere hoeveelheid drinken. Dat merk ik hier ook. Vanaacht kwam ze opeens op drie uur al. Dus fles van 100cc gegeven. Maar ze wilde dus echt niet gaan slapen. Bleef maar geluidjes maken (kreunen, hikken, hoesten, niezen). Uiteindelijk ging ze ook huilen. Speen hielp maar voor een paar minuten. Uiteindelijk bij ons in bed genomen en nog een fles van 100cc gegeven. Deze dronk ze dus (na bijna twee uur) weer bijna helemaal leeg. Redelijk snel hierna in bed gelegd en toen sliep ze in een paar minuten. Dit was om half zes, dus manlief moest er gelijk uit, wel sneu. Vanmorgen kwam ze toen pas om half tien (130cc) en net om half twee (130cc). Hierdoor is het ritme weer prut. Zou ik rond half zes en half tien geven? Of laat ik er korter tussen en geef om vijf uur, acht uur en half elf? Zo ben je dus heel de tijd daar mee bezig, haha. Sabrina, echt super dat 'ie mee naar huis mag morgen. En wat goed dat de artsen het dus 'raar' vinden waarom hij er nog ligt. Goed teken lijkt mij zo! Sjoon, die weeëndans doen we nu voor jou! Hier gaat het opzich goed. Alleen vannacht dus even wat minder (zie boven). Tijdens kraambezoek vanmorgen in de wandelwagenbak gelegen (wakker en slapend). En nu ligt ze lekker in haar bedje. Merk echt dat ik gewoon rustig even de was kan doen, kan eten, kan internetten, enz. Heb net even de difraxfles met kersspeen small uitgeprobeerd. Bij de aventspeen maakt ze heel veel smakgeluiden. Het lijkt net of ze steeds de speen loslaat en dan hoor je dus 'smak'. Difrax begon goed, maar later deed ze bij deze speen dus precies hetzelfde. Weet niet wat het dan kan zijn. Het klinkt vervelend, maar heb niet het idee dat Sophie er last van heeft. Weet dus niet of ik het maar gewoon zo moet laten.
zeehondje: ik ben zelf wel een structuurmens, dus het is voor mij echt een hele les, dit voeden op verzoek en aanpassen aan haar onvoorspelbare ritme! Dat je je tussendoor afvraagt; zal ik het nu zo doen? of toch zo? dat ken ik wel haha dat smakken doet Yanna ook wel eens, alsof ze nog een beetje aan het sabbelen is en nog niet echt aan het drinken. Ik zet dan de fles even weg en geef haar de tijd om te bedenken dat ze honger heeft en dus moet gaan drinken. desnoods ga ik iets anders doen, om de tijd te doden (ik kan niet goed wachten). 9 van de 10 keer drinkt ze 5 minuten later wel goed, zonder dat gesmak. sabrina: geweldig hoor, nog 1 nachtje en dan mag hij mee!!! hopen dat de eho goed is natuurlijk.
Mariel: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Daan! Echt een hele mooie naam! Hopelijk herstel je snel en kunnen jullie lekker genieten. Sab, wat ontzettend goed nieuws. Ik duim dat de echo morgen goed is. Zou fantastisch zijn om morgen weer lekker een gezin thuis te vormen.
Kom straks weer even reageren, net een rondje gewandeld met de boys, nu eerst Dinand in bad doen, hem de fles geven en daarna eten! Tot vanavond!
Haha, steeds meer dubbele berichten in dit topic en het mama topic. Sjoon moet nu maar snel bevallen, dan kunnen we weer gezellig allemaal in één topic gaan schrijven. Bedankt voor de ervaring met het smakken. Kan een baby 'bang' zijn voor het donker eigenlijk?
Avond meiden, Ik heb echt geen energie om te kunnen reageren op alles. Wordt zo geleefd door de kraanhulp en visite. Na de ochtendvoeding zou ik het liefste terug me bed in gaan, maar na een half uur a uur is de kraamzorg er al. Tis een lieverd, maar ik ben zooooooo moe. Tranen stromen er genoeg en ook van blijschap hoor. Me kleine man doet het zo goed, hij zit vandaag al 20 gram boven zijn geboortegewicht. Dus mama is trots. @ Mariel: hehe, is hij dan he! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Daan. Lekker genieten nu @ Sab: zou mooi zijn als hij inderdaad morgen naar huis mag. Sorry dames, zal het straks nog even proberen.
zeehondje: bang lijkt me niet, maar zich minder fijn voelen in het donker, of er onrustig van worden... Misschien wel... altijdvrolijk: je mag van de kraamhulp toch vast wel terug naar bed? Ik werd gewoon terug gestuurd hoor! Wel fijn dat Collin alweer boven zn geboortegewicht zit! En niet je verontschuldigingen aanbieden hoor, we weten allemaal hoe druk het is.
Zeehondje: hier vandaag dezelfde tijden als wat jij opschrijft, half 6/half 10/half 2/half 6 heeft hij weer gehad, dus nu toch maar half 10 of iets rekken naar 10 uur! Ik zat ook te denken om hem misschien iets eerder en vaker te geven, maar hij sliep nog zo lekker en dan drinkt hij toch slecht, dus vandaag maar dit ritme! Altijdvrolijk: hopelijk voel je je snel weer wat beter meis!! Maar ik lag heel veel op bed hoor, liep sowieso nog een week in pyama rond.
Terug naar bed, mmm. Ik kan pas rond 1 me bedje in, want dan is alles even weg. De visite en Collin is dan al in badje geweest. Alleen tegen die tijd voel ik me lekker en wil ik gewoon even wat ' doen'. En ik loop wel lekker in me joggingbroek hoor, maar wel een beetje aangekleed.
Goedemorgen! @ Altijdvrolijk; Mooi dat de zalf helpt, en het verder ook goed gaat! @ Caatje; Echt super om te lezen dat BV zo lekker loopt en je er al zo van geniet! Super he Naveltje; hier weggegooid... En, hechtingen er uit vandaag? Bij mij zijn ze er eergister ook uitgehaald en het is echt super, niks geen pijn of gevoelig meer! @ Mariel; VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE DAAN!! Geniet er heel erg van! Ik ben blij voor je dat je niet meer hoeft te wachten @ Sahi; idd heel fijn dat je borst ook troost is, echt belangrijk is dat zelfs denk ik... @ Zeehondje; baby bang voor het donker: Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het lijkt me niet, maar ik weet het niet goed... @ Altijdvrolijk; Pak je rust, laat de kraamhulp en de rest en ga gewoon slapen. Desnoods elke dag op een vaste tijd! Denk aan jezelf nu, is belangrijk, en anders krijg je achteraf nog spijt dat je niet eens genoeg van de eerste tijd hebt kunnen genieten... Hier alles heel goed. Gisteren voor het eerst bij pap en mam geweest, Jurgen was ook mee. Was heel leuk. Toch wel erg druk, veel mensen gezien, paar uurtjes naar dorp geweest, laat terug en niet geslapen overdag, dus was stikkapot gisteravond. Nu weer lekker thuis en alles normaal, beetje ritme en alles relaxed. Jurgen moet weer werken vandaag na (heerlijke) 2 weken vakantie dus ga het nu zelf rooien met 3 kids, ik heb er zin in Oh ja en de hechtingen zijn er dus uit, deed ff pijn (uithalen) maar zó'n opluchting, geen pijn meer, niet gevoelig, niks!!
Goedemorgen! Weer een heerlijke nacht achter de rug, met voedingen om 21h, 01h, 05h en toen om 07h30. Nu ligt de kleine lekker in de box te slapen. Vandaag komen mijn peetouders weer, mijn neef is afgelopen vrijdag ook aangekomen en die komt dus mee. Vind het echt super leuk dat er nu ook al een volle neef van mij direct onze Cristian zal zien! Grappig is ook, dat Cristian dus echt erg op deze neef lijkt! @Female: Ja, ik geniet echt volop van de bv. Het gaat ook zo lekker, heb super veel melk, dus die kleine komt niets te kort. Voel me af en toe wel net een melkfabriek hahaha. Daar moet mijn vriend erg om lachen als ik dat zeg! Hoogstwaarschijnlijk gaan vandaag de hechtingen eruit ja, ik hoop het echt! Ben ze wel zat! @Sjoon: Hoe is het meis?! Nog geen gerommel?!?!?! Ik zag gisterenavond trouwens dat jij ook WhatsApp gebruikt! Heb je een berichtje gestuurd, heb je dat gezien? Nu lekker even mijn yoghurtje eten, heb nog steeds een pilletje in te nemen, nu speciaal voor tijdens de lactantie. Hebben de andere bv mama's dat ook? Om 12h45 moeten we bij de vk zijn. Controle van de kleine en hopelijk dus ook het verwijderen van mijn hechtingen! Hoop het echt! Liefs, Caroline
@caatje, ik heb idd je berichtje gezien vanmorgen toen ik beneden was. Maar dat was echt te vroeg om wat terug te sturen, aangezien ik niet weet of je mobiel bij je bed ligt. Vind het dan ook lullig om iemand zo wakker te piepen! (de mijne ligt gewoon lekker beneden haha) en zelf ben ik net pas naar beneden toe gegaan! Niet geslapen meer maar gewoon lekker in bed geluierd! En terug komend op de je vraag: vooralsnog vrij rustig, dacht gister wat voorwerk gevoeld te hebben maar is niks doorgezet in de nacht of vanochtend. We wachten dus nog mooi rustig af. Morgenmiddag afspraak vk, maar eigenlijk hoop ik dat ik daar niet meer heen hoef
Even een ego berichtje hoor! Ik heb een onzettende over productie zoveel dat mijn vreetzakje het niet kan bolwerken. Heb onzettende pijn en de kraamhulp is een kolf huren om een borstontsteking voor te zijn. Daarbij heb ik koorts gekregen. Helaas zit mijn vriend bij de 'niet zo gezellige' visite beneden. Heb geroepen dat ze zo wel even boven kunnen komen.
altijdvrolijk: zullen we ruilen? Ben vandaag helemaal emo, kolf elke keer maar 100cc, terwijl Yanna op 120cc zit inmiddels. Dus vannacht kwam ze vaker, want ze heeft natuurlijk trek. Maar ik blijf maar 100cc kolven, dus de voorraad is een keer op als het zo doorgaat. ik kan echt alleen maar huilen (verlate kraamtranen ofzo?), pfff En ik weet dat kunstvoeding geen vergif is, maar dit is niet hoe ik het bedacht had, zeker omdat zij steeds beter gaat drinken. En misschien komt die productie wel weer hoor, maar heb het nu even gehad. Ze heeft nog 4 voedingen voorraad, dus vanavond kijken we wel weer verder. En het schijnt dat als je emo bent, dat dat ook effect heeft op je productie, dus ik moet het even proberen aan de kant te zetten in mn hoofd... genoeg ge-emoot, hoop dat ik straks weer wat gezelliger ben.
Female: fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Wordt wel even aanpoten met 3 kids, maar gaat je vast lukken Fijn dat de hechtingen er uit zijn, ik had er gelukkig totaal geen last van, waren ook oplosbaar bij mij. Caatje: ben benieuwd of je hechtingen verwijderd worden, heb je er erg last van? Altijdvrolijk: oei, dat klinkt niet fijn, koorts en zulke volle borsten! Hoop dat je een ontsteking voor bent! Ga Dinand uit zn wieg vissen, hij viel in slaap tijdens de fles geven, maar hij heeft nog veel laten staan, hij zal toch nog wel honger hebben Vanmorgen heb ik hem weer gewogen, hij zit inmiddels al op 4550 gram, dus hij groei goed iig!
Altijdvrolijk, hoop dat het goed gaat met kolven en dat je inderdaad geen borstontsteking krijgt. Lijkt me erg pijnlijk. Sahi, voor jou hoop ik dat je snel weer genoeg gaat produceren. Het liefst wil je natuurlijk bv blijven geven, logisch. Female, ah lekker dat het zo goed voelt zonder hechtingen. Caatja, hopelijk mogen ze er bij jou ook uit. Gejanne, groeit lekker hoor! Hier startgewicht 3070 gram en bij 3,5 week woog ze 3735 gram. Zo, net pas weer thuis (08.15 uur weggegaan). Eerst naar garage, daarna naar opa en oma. Alle kleinkinderen samen op de foto, echt leuk. Rond 12.00 uur de fles van oma gehad, maar ze was daarvoor eigenlijk al heel de tijd wakker geweest. Viel dus in slaap tijdens de fles. Heel rustig heeft ze 'm toch opgedronken. Nu in bed gelegd, ze slaapt nog niet, hopelijk gaat ze dat wel doen want ze is echt moe. Maar door die vele nieuwe indrukken en geluiden weer deze ochtend is ze erg onrustig.
Goejendaagh! Alles goed bij de vk, was meer voor mij vandaag dan voor de kleine (geen vaccinatie vandaag dus, had ik me vergist, was er maar eentje bij geboorte en volgende nu bij 2 maanden). En ja! Mijn hechtingen zijn eruit!!! Nou ja, nog niet helemaal... Doen ze blijkbaar niet ineens, is beter voor de genezing. Dus vandaag de helft en vrijdagochtend (om 08:24 uur) de rest! FIJN!!! Was erg gezellig het bezoek van mijn peetouders en neef. We gaan straks nog met hun, mijn vader en zijn vriendin lunchen. Wel spannend, eerste keer uit lunchen met de kleine hahaha. Gelukkig gaan we wel naar ons favo restaurantje, dat is dus van vrienden, hebben een kleine van een jaar, dus die vinden het alleen maar leuk om de kleine te zien! En hebben ook een ruimte, mocht ik eventueel moeten voeden. Nou, ik ga nog heel ff bankhangen, over een kwartiertje ga ik op pad. Liefs, Caroline
hey meiden nou ik had liever niet bericht vandaag dat ik dan op de bank zat met danley. of een leuker nieuws gehad. maar danley is nog in het ziekenhuis. hij heeft een kleine ritmestoornis net als ik maar omdat hij hartpatient is willen ze het nakijken. hebben ze niet gelijk gisteren gedaan maar vanmorgen gestart om half 11. hij moet 24uur aan de ecg. dus is morgen pas klaar. en dan moeten we nog wachten op de uitslag alles. en als de uitslag dan goed is dan mag hij vrijdag ochtend mee naar huis. dus ik ben weer zwaar emo omdat ik nu nog me mannetje niet thuis heb. gisteren zeiden ze hij mag morgen mee naar huis. pffff ik ben het zat het heen en weer reizen en het helemaal zat dat me ventje niet bij ons is. sorry voor me emo berichtje ben de laatste weken niet gezellig maar ik wil jullie toch op de hoogte houden hoe en wat. hoop snel weer gezellig mee te kunnen babypraten. x sabrina