Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames

Ik was om half 8 al helemaal klaar met mezelf, dus ben maar wat dingen gaan op ruimen.
    @ Anz: zo had ik het nog niet bekeken ;)
    @ Caatje: dat had ik wel door hoor, maar vond het wel grappig. En dat zonder H, wist niet dat het typsche spaans was. Veel plezier bij de papa en mama cursus. Ben wel benieuwd of je een spaanse of een nederlandse naam gaat kiezen. Wacht geduldig af
    @ Goldduke: zo, jij was vroeg. Hopelijk heb je nog even geslapen.

Zometeen maar verder met opruimen en de eerste baby wasjes draaien.

Nou vroeg ik me af, moeten alle knuffels ook gewassen worden?

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    goeiemorgen allemaal! Hier kort maar heerlijk geslapen, gelukkig :) Maar 1 keer hoeven plassen :D

princi: wel een voordeel in dit geval dat het zo snel gaat met je voetje.

gold: mij is gezegd dat ze tegenwoordig niet vaak meer tot 42 laten doorlopen, met 41 weken gaan ze al actie ondernemen (over het algemeen dan).
    maar jeetje, van vroeger hoor ik allemaal van die enge verhalen, vreselijk!
    hoop voor je dat je nog even wat slaap kan pakken!

altijdvrolijk: ik ga de knuffels enzo ook wassen, maar het moet allemaal niet per se hoor.

gisteren nog even een lijstje gemaakt wat ik mee moet nemen naar het ziekenhuis en wat ik nog in huis moet nemen en ik ben echt overcompleet. Vind het maar een apart idee, dat ik zonder lijstjes zo ver ben gekomen :D Dacht echt dat ik veel meer moest hebben.
    maar ik heb eerder te veel dan te weinig ;)

vandaag cursus, waar ik alleen mag toekijken... dan 1 client, dan een BBQ van het werk, en dan denk ik dat ik wel helemaal op ben.
    dus ben vast weer lekker afwezig hier ;)

3. Female

Female Niet meer actief

Goedemorgen!

Bedankt voor jullie succes-wensen. Het ging allemaal goed gister!!
    Zelfs bloed prikken bij spoed ging heel goed, en ik voelde me rustig. Was best trots op mezelf :)

Met ons kindje was alles goed. Had weer een echo gekregen! Vruchtwater, placenta etc. allemaal goed. Het kleine maar fijne ukkie weegt nu ong. 2300 grammen. Het gaat zo snel! :)

@ Wors; wat balen zeg van je handen, als je niet eens kunt autorijden. Wat zegt de gyn dan, is daar echt niks aan te doen??
    iig succes bij de gyn, gaan ze je bm ook weer opmeten?

@ Sahi; gewoon een beetje verdelen alles. En is echt niet erg hoor, als het niet allemaal 100 % is hoor. Wat heeft zo'n kleintje nou nodig... Probeer er maar van te genieten nu het nog kan ;)

@ Mariel; had idd iets van suiker gegeten vlak ervoor, voor de zekerheid :D. Maar ging dus heel goed...

@ Lieke; Wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt... Over het zh; wees er maar blij mee. Is toch alleen maar fijn, alles bij de hand, hoef je zéker niet halsoverkop naar het zh. Ik ben sowieso erg voorstander van bevallen in het zh. Is toch een veel veiliger idee en gevoel ;)
    Knuffel!

@ Caatje; Mooi dat de echo foto's gelukt waren! Ook al kregen ze hem er niet helemaal op..

@ Gejanne; over die maat 50; snap ik dat je het niet koopt. Als je het de vorige keer als nauwelijks gebruikt hebt is het ook zo zonde ;)
    Hier al 2 keer een ukkie gehad, en best lang 50 gedragen, dus durfde het wel te gokken.
    Ben benieuwd of de baby al gedraaid is, hoop het voor je!

@ Gold; Mooi dat alles goed was! :)
    Gaat snel met jou, al bijna 38 weken! :$

@ Misja; gewoon wo. nog even extra vragen over je bloeddruk, maar zou me geen zorgen maken. Anders zegt ze het toch wel, lijkt me...

@ Mariel; fijn je voeten weer verzorgt, luxe hoor :)

@ Fleurop; Veeel succes, spannend! Ik hou het in de gaten hoor hier :)

@ Emma; Fijn dat alles goed overlegd is, dat geeft ook weer rust. Stoer hoor dat je het zelf wil gaan proberen :)

@ Sjoon; ik mag ook persen met ruggenprik deze keer. Heb er met de gyn over gehad.

@ Bijzonder; af en toe mag, zoals gisteravond hier. Bij m'n koffie al een groot stuk noten-bananentaart en 's avonds chips :D
    Ik geniet er maar van, vandaag = weer normaal.
    Ja eigenlijk moet je je boodschappen over veel tassen verdelen he. (ik doe het ook niet hoor... :), til toch wel gemakkelijk dingetjes)

@ Ansz; heeel spannend dus allemaal, hoop voor je dat het doorzet :)

Even de kindjes naar school brengen, zo terug :)

4. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Jeetje Gold, wat een verhaal. Ik ben echt heel blij dat ze goed met je meedenken en je al hebben laten weten dat ze bij 40 weken actie ondernemen. Zou je stiekem liever een geplande keizersnede willen? Of wil je toch wel heel graag 'gewoon' bevallen?
    Heb je nog een beetje geslapen? En jou nacht klinkt een beetje zoals de mijne ook zijn. Oja en geef je husband nog maar eens compliment van mij over zijn blogs :).

Mij hebben ze vorige zwangerschap bij 40,3 een dreigbrief meegegeven voor de gyn...hahaha. Dat noemde ze zo omdat heel vaak als je die brief kreeg, in de dagen daarna prompt de baby wordt geboren en zo ook bij mij. Twee dagen na de brief was ze er :-D. Als het niet vanzelf was begonnen had ik me bij 41,3 moeten melden bij de gyn voor extra onderzoek...

Sahi, suf zeg, kijken bij zo'n weerbaarheidscursus. Dat vind ik altijd hele leuke cursussen om te doen trouwens...

Altijd vrolijk, ik was ze wel...wel op een kort en fijn programma!

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Goedemorgen meiden

Hier ben ik weer. hoop dat jullie me nog herkennen.
    ik ben vandaag precies 34 weken zwanger en per vandaag met verlof.
    dus alle tijd nu en kan af en toe ook gezellig hier mee kleppen.

de kleine man doet het goed.
    alles is hier klaar moet alleen de ziekenhuistas nog klaarzetten moet alleen ff zoeken wat er ook alweer allemaal in moet.

gr sabrina

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Gejanne: Ik kan het ook niet goed voelen hoor hoe hij nu ligt, mijn gevoel zegt ook nog steeds stuit maar ik ben ook erg benieuwd wat de vk zegt donderdag. Hihi eigenwijsjes :)
    Anz: Oe spannend zeg ! Ben heel erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren…
    Sahi: Fijn dat de vk je zo gerust heeft kunnen stellen zeg, scheelt inderdaad dat ze zelf ook net bevallen is van haar eerste kindje. Dan kan ze zich toch veel beter inleven. Prettig gevoel lijkt mij !
    Misja: Goed zo dat je lekker geslapen hebt ! haha moet je ook gewoon nog even van genieten ! Oh ik zal zeker even fotootje maken, maar het is nu nog beetje chaos thuis maar ik zal er proberen aan te denken. Help me anders maar even herinneren als het te lang duurt :)
    Altijdvrolijk: Prachtige buik hoor ! Oh en wat een leuke lamp zeg ! Erg schattig !
    Ellen: Wat heerlijk dat jullie lekker thuis kunnen genieten van het gezinnetje ! En wat een fijne bevalling zeg, geniet er maar lekker van !
    Princi: Hoooooi :D hahaha ik weet zelf ook niet eens meer wat ik schrijf joh ;) Fijn dat alles bij de gyn weer goed was!
    Bijzonder: Heerlijk zeg dat jullie nog even weg gaan, lekker van genieten !
    Caatje: Ben echt benieuwd hoe de Spanjaarden gaan reageren op de ooievaar. Helemaal omdat ze dat niet kennen denk ik dat je erg druk bent straks met het uitleggen waarom hahaha :D wel erg leuk dat jullie die traditie invoeren in spanje.
    Goldduke: Nog een beetje kunnen slapen ?
    Female: Fijn dat het goed is gegaan met bloedprikken ! En wat fijn dat alles met het ukkie ook weer goed is.

Morning ladies !! Nog geen babietjes erbij ? Zo spannend, succes meiden !!!
    Hier zo waardeloos gedroomd.... manlief was druk met vreemd gaan met wel 3 vrouwen en niemand interesseerde het wat en liet mij gewoon links liggen met mijn dikke buik :( werd dus wakker met een enorm k*t gevoel... maar goed het was maar een droom... Verder is het kereltje zoooo druk, vooral bij mijn ribben en bij mijn schaambot/blaas... weet nou niet of dat zijn voeten of handjes zijn... Maar moet zeggen dat het af en toe echt pijnlijk is hihihi maar ook wel een heerlijk gevoel hoor zo dubbel is dat toch..
    Nou meiden ik ga even wat doen hier, fijne dag !!

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #387 CaatjeM, 13 sep 2011
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
    Een goedemorgen!

Weer heerlijk geslapen. Werd ietsjes vroeger dan gewoonlijk wakker (rond 7 uur), voor een heel nodig plasje hehehe.

Vandaag een grappige dag in Spanje, want het is de eerste ONGELUKSDAG in 2011! Hier in Spanje brengt namelijk niet VRIJDAG de 13e ongeluk, maar DINSDAG de 13e! :$

Voor mij blijft de dinsdag toch altijd een mooie dag, zéker nu tijdens m'n zwangerschap, want het betekent er weer een weekje bij! ;) :D

Vandaag ben ik namelijk 34 WEKEN ZWANGER!!! :D

@Sahi: Ja, dat vond ik dus ook. Sommige Nederlandse tradities zijn zéker de moeite van het meenemen waard! ;) :)

@Princi: Leuk te lezen dat ik niet de enige ben die nog op de rug slaapt! :) Wel balen van jouw korte nachtjes zeg...

@Goldduke: Ja, dat vond ik dus ook leuk, een ooievaar in Spanje. Maarreuh... Roze of blauwe strik? Die heb ik hier nog nooit gezien hoor... Hier hangen ze nooit wat aan het huis om aan te geven dat er een baby geboren is! :$ ;)

@altijdvrolijk: Hoe bedoel je, ben je benieuwd of ik een Spaanse of Nederlandse naam ga kiezen? :(

@Female: Ja, ben erg blij met de foto! :D

@Boodschappen: lol Las iets over het moeten verdelen van de boodschappen over 2 armen. Toen dacht ik, wat heb ik het dan toch goed! :D Mijn lief gaat namelijk altijd heel graag mee boodschappen doen en laat mij dus gewoon NIETS dragen! :D Wat een schatje hè?!

@Sabrina: Heeey leuk jou hier weer terug te zien! Geniet van je verlof! En gefeliciteerd met je 34 weken! Wij gaan gelijk op! :D

@Mariel: Hahaha ja, ik ben ook wel benieuwd hoe de Spanjaarden gaan reageren! Ik laat het hier natuurlijk weten! ;) :D Enne, wat een rotdroom zeg! Laat je maar ff lekker goed knuffelen door je vent! ;)

Ik ga weer ff mijn yoghurtje eten!
    Fijne dinsdag de 13e allemaal! ;) :D

Liefs,
    Caroline

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Even gauw spieken of er al nieuws was.. volgens mij niet!
    Ga zo naar de dierentuin dus kom strakjes hopelijk even bijlezen. Fijne dag allemaal !

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey Dames,

Ik zou op jullie allemaal willen reageren maar het is niet te doen met vingers. Zo naar gyn ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Iemand (sahi geloof ik) vroeg wel of knuffels uitgewassen moeten worden maar heeft daar nog geen antwoord op gehad, ik ben daar wel benieuwd na? Dus als iemand dat weet hoor ik dat ook graag :).

Gr Worst

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

goedemorgen!

@gold: jeetje wat een verhaal zeg! gelukkig laten ze jou niet lang lopen!! fijn.

@bijzonder: veel plezier in de dierentuin.

@caatje veel plezier bij de cursus.

@knuffels wassen. ik had wel gedaan bij chiel. was ook een kleine moeite. zoveel waren het er niet!!

11. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Goedemorgen!

Het wordt echt spannend hier!!!!
    Anz, al 3 cm, heerlijk! Die heb je alvast achter de rug ;)
    Fleurop: hopelijk heeft het vannacht doorgezet!
    Altijdvrolijk: mooie buik en mooie lamp!
    Ellen: wat fijn dat jullie thuis zijn! En een lekkere vlotte bevalling, super! Geniet ervan!

Vanmiddag groei-echo, ben benieuwd hoe groot ons meisje nu is.
    Iedereen een fijne dag (of fijne bevalling ;)) vandaag!

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend hoor, ben ook zo benieuwd wie de volgende nu is die gaat bevallen....

Knuffels uitwassen heb ik niet gedaan... heb er ook nog nooit van gehoord...

En weer aan het werk... pff ben eigelijk best wel moe... Morgen gelukkig vrij dus hopelijk beetje uitslapen...

13. Female

Female Niet meer actief

@ Altijdvrolijk; je bent mooi zwanger, wat een bescheiden buikje zeg!

@ Ellen; Goed om iets van je te lezen. Geniet van deze tijd!!

@ Princi; Fijn, alles weer goed! :)

@ Mariel; oh haha wat een rotdroom zeg. Heel af en toe heb ik dat ook es, dromen dat ie vreemd is gegaan. Als ik dan wakker ben ben ik nog steeds boos op m, en moet dat eerst afzakken :D

@ Bijzonder; veel plezier in de dierentuin!

Knuffels wassen: heb ik ook even gedaan ja.

Zo, de kids zijn op school, mijn man is vrij. Hij gaat wat aan de auto doen en klussen op zolder, en ik ga nu naar boven, raamkozijn op onze kamer schuren.

Tot straks!

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen meiden,

Even kort vandaag! Mijn moeder komt zo een dagje! Dus kom vanavond of anders morgen weer uitgebreid reageren!

Vandaag ben ik 37 weken zwanger!!!

Het gaat hard hoor, gisteren zei de vk vanaf vanavond 12 uur mag je thuis bevallen! Heel gek idee, maar ook wel prettig! Ons beepje mag dus nu legaal geboren worden! Maar volgens mij zit die nog veel te lekker in me buikje!! Heb nog geen idee van krampjes ofzo!!

Nou iedereen een fijne dag en doe rustig aan hoor!! Kom wel af en toe even spieken of er nieuws is van anz en fleurop en emma!!! Heel benieuwd! Wie van de drie is de eerste nu????

Dag lieve meiden!!

15. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Update!

Vliezen zijn om 09.10 spontaan gebroken.
    Heb wel kramp maar vooralsnog geen weeen.. De vk komt om 11 even kijken :D
    Vruchtwatet wat superhelder dus de kleine zal er wel flink 'smeer'ig uitkomen haha
    Maar hij heeft iig niet gepoept :D

Emma en fleurop hoe gaat het bij jullie meiden??

Ik ff de bedjes verschonen en t huis stofzuigen:)
    Dan is dat maar alsvast gebeurd en gaat de tijd wat sneller voorbij!

16. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ow wat spannend lees net pas dat er al 1 bevallen is en dat er meiden bezig zijn. anz spannend hahaha eerst ff de bedden en stofzuigen geweldig.

succes meiden.

wel gek dat het nu allemaal zo dichtbij komt.

17. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Wauw Anz, toppie dat de vliezen spontaan gebroken zijn! Spannend hoor nu! Veel succes vandaag gewenst!

@Fleurop en Emma: Jullie vandaag ook weer veel succes gewenst! Hopelijk zet het allemaal goed door!

@Misja: gefeliciteerd met je 37 weken! Gaat inderdaad ineens vlot, hè?!

@Knuffels wassen: Ik geloof niet dat ik dat ga doen... Had er eigenlijk nog niet over nagedacht...

Nou, wij gaan over een kwartiertje naar de papa en mama cursus. Erg benieuwd wat er vandaag besproken gaat worden! :D

Liefs,
    Caroline

18. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    anz wat spannend !!!! dan gaat het gebeuren meid !!!
    hoop dat het op gaat schieten ... wat zalig zoals het bij jou gaat ...

worst ben benieuwd hoe het was bij de gyn !

fleurop hoe gaat het bij jou ?? zet het wat door ??

hier redelijke nacht wel wat gerommel en gister weer slijm verloren de druk onderin is zoooo groot maar geen pijnlijke weeen tot nu toe dus ik wacht weer verder af

knuffels .. wel gewassen ... alleen die in het bedje liggen zijn er maar twee van die doekjes ...

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Female: Hahaha :D ja ik ken dat gevoel, was ook vanmorgen echt even van slag door die stomme droom… maar kan er nu alweer om lachen gelukkig. Succes met schuren!
    Misja: Jippie 37 weken ! Gaat echt snel hè nu, fijn idee dat je nu gewoon lekker thuis kan bevallen. Fijne dag met je moeder !
    Anz: Spannend !!! hihi je hebt gelijk ook, gewoon lekker even aan de slag anders ga je echt zitten wachten totdat er iets gebeurd hihi. Succes !!!!
    Caatje: Veel plezier weer bij de papa en mama curcus.
    Emma: Ben druk aan het duimen voor je meis !

En weer een het werk !

20. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Anz & Emma!!!!
    Spannend dames!

Fleurop zal het vandaag wel druk hebben, ik kijk uit naar haar bericht!!!

Liefs

Deel Deze Pagina