Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Hmz, ik geloof dat ik weet waar mijn hoofdpijn en misselijkheid vandaan komt. Heb sinds gisteren last van mijn rechterschouder. Beetje stijve nek en volgens mij is die pijn naar boven getrokken... Als het morgen nog is, toch even naar de dokter. Denk dat ik er met een goede massage wel vanaf geholpen kan worden.

@altijdvrolijk: Ja, ik vind het ook heel apart dat dat hulpstuk voor de gordel in NL niet verkocht wordt. Ik vind het echt handig, omdat mócht er iets gebeuren (hard remmen ofzo), de druk zo zéker niet op mijn buik terecht komt.

Mooi aankleedkussen!!! :D

Mmmmmm mijn geroosterde boterham met roomboter en nutella is trouwens zálig!!! :D Daar had ik écht zin in!

Liefs,
    Caroline

2. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi Meiden,

Zo ik kon gister en vanmorgen gewoonweg noodgedwongen niet reageren! Internet lag eruit!! Daar baal ik altijd zo van!! GRRRRRRRRR en dan duurt het ook nog eens heel lang!
    Verder lekker geslapen, gister nog wat inkoopjes gedaan. Pyamatje voor de baby en nog wat rompertjes! En nog een cadeautje voor kindje van vrienden, die was vrijdag jarig, maar daar gaan we vanavond heen! En daarna heerlijk samen met manlief op de bank een relaxavondje gehouden!

@Worst: Vluchtkoffer moet hier met 37 weken klaarstaan. Leg je pakje er idd naast of plat onderin! Dan zal het niet zo snel kreuken! Leuk dat je spulletjes er zijn! Hier zijn wij ook niet zo goed in lampen. Eerste 1,5 jaar hing er ook nergens wat! Nu hebben we de afgelopen maand alle lampen die nog moesten gedaan!! jippie!!! haha..... moest echt van mezelf voordat de baby komt.
    @Karine: Vind het wel apart dat als je 0,1 te hoog zit je gelijk zwangerschapsdiabeet bent. Maar goed, op zich wel prettig idee dat ze het in de gaten willen houden. Heb je nu ook een dieeet of alleen die dagcurves?
    @Caatje: Handig ding die gordel, idd komt mij ook niet bekend voor! Moet zeggen dat ik die gordel ook echt niet prettig meer vind over mijn buik!! Mijn broertje woont nog bij mijn ouders, die wonen hier 1,5 uur rijden vandaan! Is echt een eind ja! Hij komt ook regelmatig deze kant op hoor! Maar voor de bevalling ga ik niet meer die kant op! Zit ook niet meer zo lekker in de auto. Dus vermijd lange afstanden. Ze komen vast nog wel deze kant op!
    @Anz: Ik kan ook slecht tegen die hitte hoor! Heb gister ook met alles dicht gezeten. Zodat de warmte niet het huis in kon! Was gelukkig goed te doen. Vind het alleen erg vervelend dat ik nu vocht begin vast te houden!!!!! Voelt zo strak je huid. Hoop dat het het weer is! geniet van je verlof hoor!
    @Gejanne: lekker weekendje relax doen hoor! Kan je er maandag heerlijk tegenaan om je to do lijstje af te werken! Ik ga morgen aan me keuken beginnen. Van binnen en van buiten! hard nodig! Gelukkig word het niet meer zo warm.
    @Female: heerlijk eventjes bij je ouders! laat je lekker verwennen! Geniet ervan!
    @Sahi: Balen van je rotnacht!! Nou die was lekker laten voor wat het is hoor en gezellig met je mams meegaan! Morgen weer een dag toch!!!
    @Altijd vrolijk: Wat een leuk aankleedkussen! Heerlijk he dat zelf maken van je dingetjes! Zag ook al zo'n leuke kinderstoel! Echt gaaf!

Zo ik heb geloof ik iedereen gehad, sorry als ik iemand vergeten ben! Zijn er ook dames die ook last krijgen van vocht vasthouden! Ik hoop zo dat het het weer is!! Pfff alles voelt zo strak, totaal geen lekker gevoel!!
    Nou fijne dag nog meiden!!

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @worst hoi, Je kunt het beste 1 deel van het vellux dekentje gebruiken en die dan dubbel slaan. Dan hoef je niet zoveel onder het matrasje te stoppen.

@caatjem wat een slimme oplossing van de gordel. Hier nog nooit gezien.

@vluchtkoffer de meeste spulltjes liggen klaar nu moet het alleen nog in de weekend tas.

@altijdvrolijk mooi fotolijstje en aankleedkussen hoor.

Hier vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot 9.30. We hadden gisteren bbq bij m'n schoonouders en Fabian heeft lekker gespeeld tot 23.00. Dus die heeft vanacht goed geslapen zelfs door het onweer heen.
    Nu de rest van de dag niks meer doen. Alleen bank hangen.

4. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    He dames,

Nou, ik ben blij dat gisteren voorbij is, want ik trok die warmte echt slecht!! We gaan langszaam naar de herft nu en ik vind het niet erg!!!

Trouwens, bedankt allemaal voor de lieve complimentjes voor mijn buikfoto's! :) fijn om te horen, want ben soms toch wat onzeker.

De datum wanneer ik word ingeleid zal ik a.s. dinsdag te weten komen. Ik denk dat ik de datum wel met jullie ga delen :) Tegen vrienden en familie zeggen we het ook al niet (op ouders na), dus wil er af en toe vast iets over kwijt hier :D

Misja: ik heb er ook last van, maar al een tijdje eigenlijk. Met warm weer erger. Mijn vingers zijn standaard dik, en mijn voeten kunnen ook bijna geen schoenen meer aan... soms vervelend gevoel. maarja... lekker met de beentjes omhoog doet wonderen (en je laten verwennen ;))
    Caatje: vervelend van die pijn zeg. Hoop inderdaad dat een massage voldoende is!!
    Geroosterde boterham met chocoladepasta? Hmmm.. dat is zeker lekker :D
    Karine: wat een gedoe met die suikers.. tjongejonge. Maarja, je wordt in ieder geval in de gaten gehouden, dat kan geen kwaad. maar wel vervelend dat een heel klein beetje hogere waarde al zoveel gedoe geeft.
    Worst: gaaf van die gipsbuik. Ben benieuwd naar het resultaat!!!

Morgen pak ik mijn vluchtkoffer in. Vind het nog wel lastig om uit te kiezen wat ik mee wil. Zeker als het gaat om eigen kleren. Kan me inderdaad voorstellen dat lekker wijd spul prettig is als je net bevallen bent. Nouja.. ik kijk morgen nog eens goed in mijn kast ;)

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha,

Female: gezellig, bij je ouders. Succes met de vervelende regel-dingen morgen!
    Karine: Wat een aparte beredenering, dat je geen medische indicatie hebt om in het zh te bevallen!? 28 sept. ff afwachten dan dus!
    Sahi: Onweer!? hier volgens mij niks geweest, balen ook van je maagzuur! hopelijk helpen rennies/gaviscon voldoende!
    Caatje: beroerd, die hoofdpijn, hopelijk gaat het weer!?
    Altijdvrolijk: Ja hoor, geniet wel van de zondag, lekker niks doen, kan ik er morgen weer tegen aan ;) Is het gelukt met het laminaat? Leuk zeg, het aankleedkussen en fotolijstje! Creabea!!
    Misja: Balen als internet er uit ligt, hier gelukkig eigenlijk nooit last van. Vandaag idd relaxen, morgen hard aan het werk. Begin met de kasten op de 'babykamer' -> Jarno's kamer dus, in de commode komen wel de spulletjes van de kleine. Dat wil ik van de week sowieso klaar hebben. De rest van de kasten komt daarna wel, hopelijk kom ik een eind van de week. En ik hou idd ook vocht vast, kan mn ringen al heel lang niet meer om, mn laarzen krijg ik nauwelijks dicht :( Maar bij de eerste zwangerschap was het nog veel erger, was toen ook midden in de zomer uitgerekend en toen was het ook nog eens weken lang warm ;) Wat dat betreft treffen we het nu aardig!
    Fleurop: niet onzeker zijn joh, waren echt mooie foto's (al ben ik het zelf ook altijd hoor ;) )! Ben erg benieuwd naar de datum :D Komt echt dichtbij nu!

Volgens mij was dit het wel weer. Verder geen nieuws te melden hier :)

6. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond

Ben helemaal gesloopt, dus even snel een berichtje...
    Thanks voor jullie enthausiaste reacties op me kussen en lijstjes. Ben er zelf erg trots op. En creabea ben ik wel hoor. Zal van de week een plaatje posten van de creaties die ik maak met de Rhinestones...
    Laminaat ligt erin, makkelijk was anders.. De hele slaapkamer stond immers vol. Morgen doet vriendlief de kabelgootjes en dan is die ook weer klaar. Zag wel dat de muren ook wel een likje verf kunnen gebruiken. Dus ik heb zat te doen als ik verlof heb...

Morgen kom ik hier weer buurten..

Fijne avond...

7. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Thanx voor jullie reacties meiden!!
    Ik vond het zelf ook beetje vreemde benadering, juist omdat met de dagcurves die ik had gemaakt ze het heeeeel netjes vond... Dus ik snap de ophef niet zo...
    Natuurlijk is het aan de andere kant fijn dat ze je in de gaten willen houden (en de beeb dus ook) maar meet dan niet met 2 maten... ;)

Zo lekker mijn bedje in, morgen weer werken (nog 4 weekjes.... :D) Trusten en tot morgenavond (denk ik)

8. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    blijblij!
    collega#2 is na 2weken overtijd, inleiden en 48(!) uur weeen bevallen!
    Moest t ff.delen :D is voor mij een mijlpaal want na.die twee collegas is t.mijn beurt :)
    Kan niet wachten!

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Pffff, toch wel vroeg hoor vandaag. Wie dat toch verzonnen heeft, om de cursus zwangerschapszwemmen om 08:10 uur te plaatsen... :$ Pfff, belachelijk! ;) :D

Toch wel zin om te gaan, moet ik zeggen! :) Ik hoop dat ik met weer lekker regelmatig gaan zwemmen mijn schouder wat losser krijg en zo dus niet naar de dokter hoeft. Is anders weer zo'n gedoe. ;)

Hoofdpijn is wel minder, maar is er nog steeds.

@Misja: verstandig om lange afstanden te vermijden hoor.

@Anz: lol leuk dat jij nu aan de beurt bent! Maar wel een heftige bevalling zeg, voor die collega #2...

Pfff, te vroeg nog om verder iets nuttigs te melden hahaha. :) Ik ga ff m'n yoghurtje eten en dan naar het zwemmen. Spreek jullie daarna wel weer! ;) :D

Fijne maandag!

Liefs,
    Caroline

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    goedemorgen allemaal, zo om 9 uur teamvergadering, dus heb druk traktaties staan maken (en we hebben altijd 2 vergaderingen, omdat het team te groot is voor 1 vergadering, dus ik mag morgen weer ;))
    heb lange vingers in de boter en roze muisjes gedipt, viel me mee hoeveel werk het was.

anz: spannend, nu ben jij aan de beurt ;)

caatje: jeetje dat is zeker vroeg zwemmen zeg!
    ik ga er zelf maar vanuit dat als het voor zwangere vrouwen niet verplicht is hun buik (over de autogordel heb ik het nu) te beschermen, het gewoon veilig is. Je kindje wordt vast goed beschermd in je buik (hoop ik dan maar).

altijdvrolijk: vriendje heeft het wasje uiteindelijk gedaan :D Lief hoor, ik wil nooit te veel van hem vragen, maar nu deed hij het uit zichzelf.
    mooie spulletjes op de foto's!

female: en, lekker weekend gehad?

gisteren weer allemaal spulletjes gekregen voor de kleine, vooral kleertjes. Ik kom echt om in de kleding, haha!

11. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen meiden,

Daar ben ik weer. Had een erg druk weekend dus kon even niet reageren... Nou de badkamer is niet meer hahaha althans is nu een grote stofwolk. Maar goed het resultaat word ontzettend gaaf denk ik dus eventjes geduld hebben. Gelukkig hebben we top buren en kunnen we daar lekker met de hele familie douchen.

Nog maar 3 weekjes werken en dan mag ook ik met verlof :D haha ook wel zin in hoor nu... dan is de badkamer ook klaar en kan ik beginnen met de babywasjes en ga ik het bedje opmaken en ook ziekenhuiskoffertje klaar zetten. Verder gaat alles zijn gangetje hier, heb koffie nodig ;) dus dat ga ik even halen.

Fijne dag meiden !

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @altijdvrolijk ik ben benieuwd naar de foto's. En naar de Rhinestones daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

@caatjem en hoe was het zwemmen. Idd wel erg vroeg hoor.

@mariel gaan jullie zelf de badkamer verbouwen of laten jullie het doen? Enne koffie..........goed idee ga ik ook doen.

Ik heb net een huilend/brullend kind naar de psz gebracht. Ik zelf ook gelijk in tranen. Zo zielig om je kind zo achter te moeten laten. Hij riep alleen maar ik wil niet naar school mama ik wil met jou mee naar huis. Nee mama niet weggaan. Als het echt niet gaat dan bellen ze en dan haal ik hem weer op. pff hopelijk is dit een eenmalig iets.

13. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Lolly: We althans mijn man ;):D gaat de badkamer zelf verbouwen. Gelukkig is hij erg handig en hebben we handige vrienden dus gaat helemaal goed komen. Vanavond wordt misschien het bad al geplaatst en morgenavond komt de buurman (hij is electricien) de spotjes en afzuigsysteem maken. En dan hopelijk woensdag of donderdag beginnen met tegelen... Ben echt benieuwd ! Oh dat is ook echt zielig als je je kindje zo moet achter laten, vind dat ook altijd erg hoor... Hopelijk gaat het verder allemaal goed vandaag op de psz.

Koffie staat weer klaar :D ga nu ook maar eens even wat doen hier hihihi

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Pfff dat was toch wel heel vroeg ja en helemaal vervelend dat ze niet goed voorbereid waren. Ze hebben flink verbouwd tijdens de vakantie, wat prima is, maar verwittigen de klanten dan niet van nieuwigheden en andere uurroosters (echt typisch spanje).

Heb dan ook gelijk een klachtenformulier ingevuld :$ :), want het nieuwe tijdstip vind ik belachelijk (ik was dus ook de enige zwangere, niet gek), het zwembad was niet op temperatuur (vooral voor zwangeren dus heel slecht) en er was geen begeleider, wat verplicht is voor de zwangerschapsKLAS.

Daar betaal ik dus ook wat meer voor dan andere klanten, dus dan mag daar wel iets voor terug komen.

Al met al was het zwemmen dus heerlijk, maar balen dat er wat irritaties waren. Ach ja, eens zien hoe snel ze het allemaal in orde gaan krijgen.

Morgen is de klas wel om 09:30 uur (veel beter), maar dan moet ik waarschijnlijk werken en kan ik dus niet... Maar ja... ;)

@Sahi: Wat betreft de autogordel, die is ALTIJD verplicht, ook voor zwangere vrouwen. Ik begrijp jouw opmerking niet helemaal... :)

Nou, ik ga nu ff ontbijten!

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @Mariel wat handig dat je bij de buren kunt douchen, nu hopen dat jullie badkamer snel af is en aftellen voor verlof.

@Caatje, dat is inderdaad errugg vroeg haha. Maar wel een goed begin van de dag.

@lolly was het de eerste keer dat hij naar psz ging ?

@sahi wat een lekkere traktatie jummie jummie.

@anz wat leuk dat je collega is bevallen, nu ben jij de zeker de volgende :D

Vluchtkoffer : Ben hem nu dus geleidelijk aan het inpakken met 37 weken ( volgende week maandag ) staat hij klaar. Thx voor jullie adviezen.

Hier mijn laatste spuit gehad, ik heb gevraagd of ze mijn bloeddruk wilde opmeten, die was 120/70 normaal zit ik rond de 100/50, wel hoger dan normaal en als ik meer vocht vast ga houden en/of hoofdpijn blijf houden moet ik aan de bel trekken. Gelukkig woensdag weer groeiecho en gesprek met gyn.

Vanavond lekker hachee op het menu, koud ineens in NL!.

Groetjes Worst.

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje wow dat is dus een hormonenbommetje geweest in dat zwembad, hopelijk doen ze iets met je klacht.
    Ik denk dat Sahi bedoelt dat de gordel zoals wij hem dragen zonder hulpmiddel niet gevaarlijk is, dat mocht er iets gebeuren die baby dus goed beschermd in de buik zit. ( ik neem aan dat ze hem wel draagt )

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    nee hij gaat al een jaar naar de psz toe. Maar hij heeft nog nooit zo heftig gereageerd.

Een vriendin van mij bracht haar dochtertje vandaag voor het eerst naar dezelfde psz toe en toen zij wegging was Fabian rustig aan het spelen. Dus ik denk dat het wel goed gegaan is.

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Worst: lol ja wel een beetje. Geen ontploffing (die had ik gisteren thuis, mijn arme lief kreeg 't flink te verduren).

@Autogordel: zo las ik de opmerking van Sahi dus ook, maar dat zou raar zijn. We moeten opletten voor zwaar tillen, rare bewegingen en meer van dat soort dingen. Natuurlijk zal het "gewoon dragen van een gordel" prima gaan. Waar het mij om gaat, en waar ik me dus echt wel veiliger door voel met dit kussentje, is stel dat er iets ernstigs gebeurt in de auto. Iemand rijd achter op je of je moet zelf plots heel hard remmen of erger nog, krijgt een ongeluk... Dat lijkt me dus toch niet goed voor je buik, zoveel druk van de gordel precies op het deel waar de baby zit...

Ik had daar zelf dus nooit echt over nagedacht, maar toen ik dat kussentje hier in de winkel zag (ook gewoon bij Prenatal) vond ik het toch wel heel slim en handig. Vind het toch raar dat er niets in NL voor is.

@Regels m.b.t. autogordel in NL: Ben nu toch wel heel nieuwsgierig wat de regels in NL zijn, heb dus even gegoogled, altijd handig! ;)

Een hele duidelijke site gevonden die zegt "plaats de onderste riem NOOIT OP OF BOVEN de buik".

En deze is ook heel goed, van een site van online theorie rijles. Die moeten toch weten wat er hier wettelijk moet of mag?! Blijkbaar is er sinds 2006 een aangepaste wet die bepaalt dat zwangere vrouwen een DRIEPUNTSGORDEL moeten dragen. Die driepuntsgordel doet eigenlijk hetzelfde als dat kussentje van mij, daar je op 2 punten de gordel vast moet klikken, trekt hij het onderste deel van de riem naar je bovenbenen, zodat je buik vrij blijft.

Blijkbaar toch ook in NL regels m.b.t. het dragen van autogordels. Het leek me al gek dat dit niet zo zou zijn eerlijk gezegd (daar NL toch veel meer van de regeltjes is dan Spanje)...

Liefs,
    Caroline

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Caatje: Ah heerlijk als een maandag zo begint… irritant zeg ! Goed dat je klachtenformulier hebt ingevuld, hoop dat ze het snel aanpassen !
    Worst: WOEHOE Fijn joh !! Laatste prik gehad ! Doe een dansje voor je achter mijn bureautje :) Hoop dat je bloeddruk daalt en je hoofdpijn snel weg is ! Hmm jammie hachee, lekker hoor !

En weer aan het werk :D

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Wauw, ik ben onder de indruk! Er heeft vanmorgen gelijk al iemand gebeld van het sportcentrum om verontschuldigingen aan te bieden. Hij blijkt een nieuwe verantwoordelijke te zijn en er was communicatief tussen de medewerkers het één en ander misgegaan (hij wist niet dat hij er zo vroeg al had moeten zijn, lol, lekker begin).

Maar goed, puur het feit dat er nu zo snel gereageerd wordt op klachten, vind ik echt super positief! Hij liet me ook weten het zeker opnieuw te melden als er geen veranderingen zijn of als er iets anders mis is.

Netjes hoor!

Oh, en het uurrooster zal toch weer zijn, zoals het vóór de vakantie was. Dus gewoon om kwart voor 11!!! Dat is echt heel prettig!!! :D

Nou, zit nu al lekker een tijdje met een warmte zakje op m'n schouder. Dat helpt erg goed! Gelukkig geen last meer van hoofdpijn!!!

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina