Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen meiden!

Worst, hele mooie lieve naam heeft je meisje gekregen!!!

Bijzonder, dikke knuffel meid! Succes bij de VK vanmiddag!!!

Ik lees dat jullie wel allemaal creatief zijn wb koken :D. Krijg er honger van hahahaha

Lolly, fijne dag vandaag!!!

Sahi, hahaha ik zie je al helemaal gaan op de zolder! Ik heb zo'n onrustig gevoel dat ik nog heel veel moet doen, maar gewoon geen energie heb.
    Succes nog even op je laatste dagje!

Gerjanne, nog van harte gefeliciteerd!! hoe gaat ie vandaag?

Mariel, zo heb ik het ook gedaan :D. Eerste week soppen, boenen en wassen en nu heb ik weinig energie om ook maar iets te doen :D

Hier gaat alles goed! Vandaag is zoonlief ook thuis, oma kon niet oppassen en vanavond uit eten met een vriendin. Ben ook nog uitgenodigd om op het werk koffie te komen drinken, maar denk niet dat ik ga. Ben de laatste tijd al zo moe dat ik vanavond wel een beetje spraakzaam aan tafel wil zijn :D
    Morgen heeft vriend ook vrij genomen dus gaan we eerst naar het ziekenhuis en daarna even wat leuks doen met de kleine man.

2. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Hier een heerlijke nacht achter de rug! Goed geslapen, dat doet een een zwangere vrouw goed! haha!

@Worst: Hele mooie naam hebben jullie je meisje gegeven! Je ziet echt dat je helemaal verliefd bent op haar. En onzekerheid zou ik ook last van hebben hoor, maar het komt vast helemaal goed! Ze is dan echt klein hoor, als maatje 50 te groot is! Heb je ook kleiner gekocht?
    @Gejanne: Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Gister helemaal niet meer aan gedacht! Sorry!!! Vervelend he die harde buiken. Heb dat heel me zwangerschap al, maar moet zeggen dat ik er nu bij elke beweging al 1 krijg! Pff.... is zo'n benauwd gevoel!
    @Female: Ja heerlijk he draadjesvlees. Vind al die ouderwetse dingetjes heerlijk. Mmmmm
    @Sahi: heerlijk je laatste dagje! Doe maar lekker rustig aan hoor, dan sluit je met een prettig gevoel af! Heerlijk morgen naar de kapper. Ik zou ook nog moeten eigenlijk.
    @Caatje: Gaaf dat de babykamer staat. Ben benieuwd naar de foto's. Net is het nijntjes stofje binnen gekomen. Dus ga gauw aan het volgende hoes beginnen. Dan kan ik het na het weekend opsturen. Werkse vandaag!
    @Mariel: Stoofpeertjes maken is niet moeilijk hoor. Ik schil ze altijd de avond van te voren, dan gooi ik er een dikke laag suiker over en kaneel. Vervolgens laat ik dat de hele nacht staan en heb je de volgende dag een laag perensap/suikerwater. Daarin zet ik de stoofpeertjes op! En laat ze een middag lang heerlijk stoven. totdat ze mooi donkerrood zijn! Heerlijk.
    Heerlijk joh je laatste dagje! En idd eerste weken het meeste doen en daarna gaan genieten. Doe ik ook. haha. Hou alles nu alleen maar bij! Moet zeggen dat me dat wel bevalt.
    @Karine: Bijna ook verlof, denk idd dat jij echt de laatste bent. Fijn dat je weer goedgekeurd bent.
    @Sabrina: Succes met klussen nog vandaag! Knap hoor, dat je dat nog allemaal doet. Ik laat die klusjes lekker aan me mannetje over. Zodra ik buk of beweeg is mijn buik hard.
    @Tina: heftig verhaal hoor van je schoonzus en zwager. Vind je het zelf nu ook niet moeilijk om met een dikke buik mee te gaan, terwijl ze moeten vechten voor een kindje? Ik vond dat bij ons zo moeilijk toen het zwanger worden niet lukte! (gelukkig heeft de natuur het bij ons vanzelf opgelost) Succes bij de vk vandaag!
    @Bijzonder: Succes bij de vk hoor! Hopelijk is alles goed. Ja kan me voorstellen dat je een heftige week hebt! Rustig aan hoor.
    @Mariel: ja vind dat ook altijd een heel raar gevoel als de kleine de hik heeft!! Echt zo'n ritmische tik in je buik! Hier had de kleine het gisteren verschillende keren.
    @Sjoon: Zie mijn uitleg bij mariel over stoofperen! Is zo makkelijk.
    @Lolly: Jij ook een fijne donderdag. heerlijk dagje maak je ervan zo te zien!!

Zo ik doe vandaag ook niet veel. Ga lekker even naaien voor caatje, boodschapjes halen en vanmiddag komt er nog een vriendin even de babykamer bekijken. En vanavond uiteraard Expeditie Robinson kijken! Veder lekker relaxt. Fijne donderdag allemaal!

3. Female

Female Niet meer actief

Hoihoi,

FF snel recept stoofpeertjes. Reageer later op de rest want ben eigenlijk de kamer aan het poetsen :D.

Stoofperen schillen en in 4en snijden, klokhuis eruit.
    In een grote pan. Een klein beetje water erbij (echt maar een klein laagje).
    Dan flink wat suiker erop strooien, 2 zakjes vanillesuiker. Kaneel erbij, paar anijsblokjes/ steranijs erbij. Flinke scheut rode wijn erbij (je kunt ook rode port gebruiken, of het zelfs zonder maken, maar het is wel lekkerder en ze worden meteen mooi rood.)

Aan de kook brengen, dan vuur op het laagst en met de deksel helemaal erop heeeel lang zachtjes laten stoven (af en toe voorzichtig omroeren). Echt wel een paar uur tot ze helemaal zacht zijn.

Dat is 't :)

Tot later!

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    LM: Oh gezellig even uit eten ! Wat ga je morgen in het ziekenhuis doen ? Of heb ik dat even gemist ?
    Misja: Thanks voor je tip van de stoofpeertjes ! Ga ik zeker proberen ! Fijn dat je zo lekker geslapen hebt !
    Female: Oe met port klinkt ook wel heel erg lekker zeg !! Thanks !

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mariel, gewoon controle :D
    Ik moet nu wekelijks naar het ziekenhuis ipv vk.

6. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    @Misja: tja, tuurlijk is het niet leuk dat ik met een dikke buik mee ga naar zoiets, en dat het dan ook nog niet lukt. Aan de andere kant, hoe vervelend en oneerlijk het ook is voor ze, ik kan er natuurlijk niets aan doen. Ik voelde me in het begin bijna schuldig tegenover ze, maar ik heb me daar overheen gezet. Er zijn genoeg dingen die mij zijn overkomen, ik ben sinds m'n achttiende wees en ik heb een dochter met een chromosoomafwijking o.a., en daar moet ik ook mee omgaan. Het leven geeft je niet altijd wat je graag wilt. Het enige wat ik kan doen is m'n schoonzusje en zwager steunen als ze dit nodig hebben.
    Beetje een lang verhaal......

7. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Oe, dames bedankt voor de receptjes voor stoofperen, die heb ik nog nooit gemaakt, maar heb dr wel zin in!

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    zo er ligt alweer een gedeelte vloer ff koffie pauze nu en zo weer verder.
    ik doe dit omdat manlief snachts om 1uur zijn bed uit moet en dus smiddags nog op bed ligt.
    en hij werkt zon 60uur.
    en we kunnen niet eens normaal bij de wasautomaat komen dus doe ik het met tussenposes hoor anders trek ik het ook niet.

x sap

9. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    LM: Oh gelukkig :) ik schrok al ! Succes in ieder geval.
    Tina: Jeetje meis jij hebt ook al genoeg voor je kiezen gekregen... Je hebt wel gelijk en ik vind het knap van je dat je er zo in staat. Er zijn genoeg mensen die hun koppie zouden laten hangen.. Ik denk dat je zwager en schoonzus het ook alleen maar fijn vinden voor jou dat je zwanger bent en meer dan steunen kan je ook niet doen... Toch even een knuffeltje voor jou :)

Wil nog even zeggen dat ik ons echt een leuk clubje vind meiden !!! Misschien is het leuk om volgend jaar met al onze beebjes een meeting te doen ! Knuffel voor jullie allemaal !

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Mariel: graag gedaan hoor het receptje! Stelt natuurlijk niks voor! Maar het is wel heerlijk!
    @Tina: Ja het leven heeft natuurlijk altijd twee kanten. En inderdaad jij hebt ook veel meegemaakt. En begrijp ook helemaal dat jij er ook niets aankan dan doen. Maar het blijft van twee kanten idd moeilijk! Maar wel fijn dat je er voor hun bent, en dat je ze steunt! En meer kan je ook niet doen! Sterkte hoor!!

Het is idd een leuk clubje zo! Merk wel dat er al een aantal dames best druk zijn met hun nieuwe wondertje!! Maar wij kletsen wel verder! Nog minder als twee weken en ik ben ook uitgerekend! Maar goed, die kleine vind het nog wel best geloof ik!!! Idd wel leuk een meeting! In het midden van het land ofzo? We zien wel!

11. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    @Mariel en Misja: Dank jullie wel!
    @meeten: ja leuk! ben erg nieuwsgierig naar jullie en natuurlijk onze beebjes.

12. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hallo Allemaal,

Mariel, nee baby zit nog binnen en ik voel me ietsje minder raar maar ook nog niet top. Buik is ook nog verder gezakt...laag en rond. Ben benieuwd.

Tina, en zoals je het schrijft is het ook. Iedereen maakt zo wel dingen mee toch? En je steunt ze waar je kan en daar zijn ze vast ook erg blij mee denk ik.

Ja meeting, ik ben voor. Ik vond/vind het bij mijn vorige/andere mamma's altijd erg leuk als we meeten.

Zo ik ga zo mijn dochter op bed gooien en zelf ook nog maar wat slapen...jemig ik slaap wat af afgelopen dagen...

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh Goldduke, hoe is het nu met jou dan???

Worst, zielig he als ze zo misselijk zijn in het begin. Mara had lang hoofd/schouderpijn dat was ook zo zielig. Gelukkig gaat het vanzelf weer over en is ze vooral erg blij met jou aanraking en ben jou liggen denk ik zo :).

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Meeten is wel een leuk idee ja!

@tina: jeetje meid... wat een verhaal. maar goed, jij staat volgens mij heel sterk in je schoenen!

@princi: slaap ze!

@ stoofpeertjes recept. wel met een alcohol houdende drank denk ik.... die alchol gaat er toch uit, en meestal houdt je dan wel een lekkere smaak over! ik heb al stoofpeertjes gekocht, dus we kunnen aan de slag vanmiddag!

@misja: dus jij hebt eigenlijk wel vrij snel al een harde buik als ik het goed begrijp??

@hier: vind het zo leuk, dat 90's request op 3 fm! dat wou ik ff kwijt! hihi

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Zo, controle weer gehad. Liep een uur uit, niet normaal. Werd nog een zwangere binnengebracht, die was heel duizelig en kreeg allemaal onderzoeken.. pf was lang wachten met Lenthe erbij. Mijn bezoek werd ook beetje afgeraffeld, weinig kunnen vragen. Maar alles was goed, beeb is ingedaald, en over 3 dagen met het komen zeggen ze..sja.. liever nog een weekje wachten dan !

@ Sahi: haha raar he die nesteldrang.. hier is het gelukkig al afgezakt !

@ Lolly: Oh ja, lenzen ook maar weer eens online bestellen.. heb nog voor 2 maandjes liggen..

@ Mariel: Haha een lijstje, herkenbaar ! Koelkast, vriezer, keukenkastjes, meterkast, schoenenbak, speelgoed van L. kledingkast, zolder, badkamerkast ... hoop gedaan hier !

@ LM: wat leuk dat je uit eten gaat ! Ik wil eigenlijk ook nog een keer voor de bevalling.. Veel plezier !

@ Misja: Thnx meid. Jaaa vanavond weer ER ! Kijk er al naar uit.

@ Female: bedankt voor je stoofperenrecept !

@ Sabrina: Rustig aan meid !

Haha lenthe zit naast me op de bank, helemaal onder een deken, liedjes te zingen, en soms stiekem te kijken naar me. Ze ligt helemaal in een deuk dan.. zo schattig..

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Sjoon: Ja ik heb al heel me zwangerschap bijna last van harde buiken!! Heel vervelend, maar moet zeggen dat het nu wel heel erg is hoor! Hoop dat ze om gaan slaan in weeën. Maar daar lijkt het nog niet echt op! Afwachten maar.
    @Bijzonder: Ja heerlijk he ER. Wij kijken hier altijd samen! Grappig meisje heb jij! Heerlijk he kids! Kijk er echt naar uit om dat ook te gaan ervaren. kan nooit lang meer duren! haha!

17. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sjoon: Altijd leuk muziek uit de 90’s ! Haha dan voel je je soms echt oud…. ;):D
    Bijzonder: haha ja zo’n lijst heb ik ook. Kledingkast, vriezer ontdooien, keukenkastjes, kledingkast Esmee, speelgoed uitzoeken etc etc etc. Hoef me niet te vervelen ! Fijn dat alles weer goed was bij de controle !

Nou super lief, heb van mijn collegaatjes heerlijk Rituals douche mousse gekregen. En het boek "We allways get our sin too" echt geweldig is dat ! En kleine blauwe wantjes en een sjaaltje voor de baby ! Had ik niet verwacht dus echt super lief ! Nou heb mijn afwezigheidsassistent al ingesteld, nog even laatste check en dan is het klaar...

18. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Yeah Mariel! Verlof!

Ik ben bij de vk geweest: beeb is ingedaald, bloeddruk iets hoger dan anders (120/75 ipv 120/65) en ze vond de baby niet erg groot. Nou is de baby vorige week opgemeten met de echo en was toen gemiddeld, en ik had nu een andere vk, dus het lijkt me wel best!

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Hallo dames,

Even weer een berichtje van mij. Het is erg frustrerend.. onze computer is kapot!!! Dus vandaar dat ik er niet veel ben. En dan met zo'n kleintje erbij, kun je niet eventjes snel naar een andere plek ofzo.

Maar alles gaat goed. Sam had opstartproblemen. Zag geel, wilde niet eten, viel af. Erg naar. Maar nu hij wat bijvoeding heeft gehad, en borstvoeding eindelijk wil lukken is hij helemaal weer opgeknapt!!! Hij doet het goed. Het is een heerlijk ventje. Hij slaapt nu eindelijk al 2 nachten wat langer, want dat was in het begin niet zo (elk uur wel huilen).
    Vandaag was voor het laatst kraamzorg, nu mogen we het zelf doen :) maar we zijn er helemaal klaar voor!!!!!

Eventjes 2 foto's erbij van onze Sam :)

Als we hier weer wat meer rust hebben dan zal ik wat vaker wat plaatsen. De mensen die nog moeten bevallen: veeeel geluk!!!!!

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wat een prachtig kereltje Fleurop!

enne, heel begrijpelijk even geen tijd voor andere dingen...
    en dan ook nog je computer stuk. balen....
    maar, gewoon eerst lekker genieten!

Deel Deze Pagina