zo huisje is weer lekker schoon men o men wat kan een mens een stof hebben van ff een vloertje leggen niet leuk meer en dat met nesteldrang pffff. @goldduke ben ook heel benieuwd of je vk het goed heeft. hahaha ja hier ook 2 a 3 x per dag douchen. hahahhhahaha geweldig met je kont door de bril heen zakken hoe krijg je het voor elkaar. @misja ja idd had het vandaag ook alweer en nu weer voldaan dat alles lekker schoon is. slijmprop verliezen kan niet veel betekenen ik heb hem bij naomy verloren dat ik 34wk, en 38wk zwanger was maar bleef lopen tot 41,2. hoop natuurlijk dat het bij jouw wel wat betekend. @caatjem kan me voorstellen dat je blij bent als het avond is lekker beeb kijken. @sahi hahah ik rustig aan doen nee dat past niet bij mij. @anz87 wat een heerlijk ventje en wat een mooi figuurtje heb je ben er jaloers op ben benieuwd wat ik over hou na de zwangerschap. @zeehondje hoe voel je je meid? @sjoon ow dat is lekker en zeker de stoep voor je deur ook nog. nou hoop dat het snel dicht ligt meid. zo ik ben weer bij. ik ga proberen me oogjes ff te sluiten. naomy ligt al op bed maar nog druk aan het kletsen en het doen dus hoop dat ze nog in slaap valt. x sabrina
Vk update, bloeddruk is te hoog 140/95 moet vrijdag terug en nog minder doen. Voldoende vruchtwater, hartje prima, we zien 't wel. Ik ga naar bed, Knuffel en tot laters dames. Ps Misja, wat spannend
Goldduke, das inderdaad te hoog! Kalm aan doen!!!!! @Misja: hopelijk betekent het wat! Ik ben nooit de slijmprop van tevoren verloren, zal wel bij de bevallingen zijn gebeurd. @sjoon: das inderdaad niet handig, hadden ze je toch van op de hoogte moeten stellen! @anz: wat een mooie foto's! Heerlijk mannetje en je hebt je figuur al mooi weer terug. @sabrina: rust ze! Ik ga ook eventjes horizontaal, lekker Big Bang theory kijken.
@Anz: Ja kan idd nog wel even duren hoor! Voel er nog weinig van! Wat heb je je figuurtje al weer mooi terug!! En wat een prachtig mannetje!! Heerlijk meid! Genieten maar. @Sahi: Ja in die berekeningen worden idd alle baby's die geboren worden vanaf 24 weken zwangerschap meegerekend. En daar horen ook de kindjes met afwijkingen bij! Tsja..... snap je gevoel heel goed hoor, ben nog nooit zo angstig geweest als in me zwangerschap! Maar soms relativeer ik het echt even voor mezelf! @Mariel: Ja zeker spannend, maar goed het hoeft niets te zeggen! Ben erg benieuwd hoe het met jou kleintje is bij de gyn! Denk dat je nu ongeveer aan de beurt bent! Succes! @Sjoon: Vind het wel moeilijk hoor om te bepalen of het echt de slijmprop was! Maar het was best groot en enorm! Dat heb ik nooit! Wel veel waterige afscheiding (sorry voor mijn woordkeuze) Maar dit was echt een grote klodder. We wachten het wel af! Kan ook nog wel een week duren! @Sabrina: Ga er vanuit dat het niks is hoor, maar ben natuurlijk al wel 39 weken vandaag. Dus het is goed mogelijk dat het niet lang meer duurt. Maar het kan ook nog wel 2 weken duren! Wachten het wel af. Heerlijk dat alles schoon is. En idd je houd er een voldaan gevoel aan over! @Gold: Ja dat is idd wel behoorlijk hoog! Maar gelukkig was de rest wel ok! Houd je maar rustig! @Tina: Ja dan zal je ze idd wel bij de bevalling verloren zijn! Het zegt ook weinig! We wachten af. Geniet van je momentje voor jezelf nu!! Lekker languit!! Hier alle wasjes weer gedraaid. Er hangt een gedeelte buiten, maar ben bang dat ik het niet droog krijg. Weer is niet wat ze voorspeld hadden! Waar blijft die zon!!
Sjoon: Lekker handig zeg, hoop dat het niet te lang gaat duren. Sabrina: En lekker geslapen ? Goldduke: succes meis, knuffel voor jou ! Alles was prima bij de gyn, bloeddruk keurig en ik mag gewoon bevallen. Kereltje was nu ook gedraaid alleen nog lang niet ingedaald dus de gyn zei ook hij kan nog alle kanten op hoor. Leuk mens trouwens, lekker normale vrouw. Mannetje is ook erg druk aan het bewegen nu, dus ik hoop maar dat hij blijft liggen haha we zien het wel weer.... Over 2 weken terug voor controle. Heb hem maar heel even gezien op de echo, was echt alleen even voor de ligging.... helaas... Zit nu een zak chocolade pepernoten weg te werken hihi lekker maar ben bang dat ik er weer spijt van krijg strakjes als het maagzuur weer omhoog komt...
Oh en mijn vriendinnetje is vanmorgen bevallen, was 4 oktober uitgerekend !!! Ook een kereltje en hij heet Lou ! Helemaal leuk !!
Anz, ja ik denk dat jij dat kindje helemaal niet in die buik gehad hebt...dat moet wel een andere buik geweest zijn denk ik...haha. Ja zorgen rondom babysterfte...het schijnt dat dat ook vooral te maken heeft met beschikbaarheid van vk's en gyn's per verloskamer en met de hoge leeftijd waarop we in NL zwanger worden. maar tovh...ik heb net ook even aan de gyn gevraagd of ik ook voor geruststelling langs kan komen en of dat gewoon ook hier in Oss kan (ik moet twee stadjes verderop bevallen want dat doen ze niet meer in Oss....zucht...). Gelukkig kan een CTG en een echootje altijd even zei hij. Misja, spannend!! Ik hoop dat het betekent dat het niet lang meer duurt nu. Meestal is dat zo. (Alleen verloor ik de eerste keer slijmprop met bloedverlies bij 37 weken en beviel met 40,5 maar daar was de vk ook steeds verbaasd over...). Oh Goldduke, die wcbril....kon je er om lachen? Ik zou mezelf heel zielig vinden als dat midden in de nacht zou gebeuren nu. Oh en volgens mijn gyn is de kans dat jij goed schat over de grootte van je baby groter dan de kans dat de vk het goed heeft. Ik ben dus heel benieuwd hoe groot jouw kindje zal zijn . Ah nee ik lees nu van je bloeddruk...ook dat nog. Was je urine wel schoon? Hey Sabrina, hey jij had ook van die dreigende slijmproppen Mariel, mooi dat alles goed was. En fijn dat ie nog druk beweegt nu hoewel je natuurlijk ook wil dat hij in gaat dalen toch? Ik was dus ook bij de gyn en alles was goed. Bloeddruk wel wat hoog. Onderdruk wel wat hoog (86) maar de gyn schrok daar niet van omdat ik verder geen klachten had. maar was alles prachtig en prima zei hij...haha. Over twee weken terugkomen. Ik ben dan 40,1 en dan gaan we kijken hoe verder. Vanmorgen dacht ikw el even dat er weeen zaten aan te komen. Grappig hoe dat gaat. Ik was even helemaal blij en toen ze toch wat zeer deden die krampen dacht ik, ah nee, dit wil ik niet...hahahaha. Maar goed buik is nog wat verder gezakt nu en het zegt allemaal niets. Ik hoop natuurlijk dat het toch wat zegt, namelijk snel bevallen, maar ja.... Zo en nu nappietime!
mariel: wat leuk dat je vriendinnetje is bevallen! Gefeliciteerd! erg he, dat maagzuur en toch maar snoepen ik ken het hoor misja: laten we ons maar gewoon proberen niet te druk maken over onze baby's tina: heerlijk, even liggen gold: pff het zit je niet mee! Rustig aan hoor! sabrina: en, lekker dutje gedaan? sjoon: lekker irritant van dat verbouwen... princi: ik weet nog helemaal niet hoe ik het aan moet voelen komen, dus let nu echt op elk pijntje, zo gek. ach, we zien het wel. ja die buik van anz, ongelofelijk Zo was ik voor de zwangerschap ook niet vriendje gaat me na zijn werk meenemen naar de supermarkt (hier aan de overkant is dicht, wordt een jumbo en heb geen zin om alleen met de auto weg te gaan). dus nu alleen nog douchen en aankleden, hihi
Hoi, lief dat jullie naar me vragen, haha. Hier gaat alles goed. Heb eigenlijk nog nergens last van, qua voorweeën oid. Wel gaat het slapen wat moeilijker, maar dat is bij mij gelukkig ook pas heel laat begonnen. Anderen hebben daar al veel eerder last van. Maagzuur is eigenlijk het grootste 'probleem'. En tja, van dat toch maar wat lekkers eten ken ik. Ach, dan maar een extra rennie. Sinds 1 á 2 weekjes ook last van jeuk. Vooral voeten en onderbenen en dan vaak als ik net in bed lig (door het liggen en de warmte misschien). Heb nu metholgel gekocht, kijken of dat helpt. Gister weer zw.cursus gehad en toen vertelde ze dat de slijmprop ongeveer zo groot is als een 2 euro muntstuk en dat het inderdaad nog niks hoeft te betekenen. Wel spannend hoor, want het kan natuurlijk wel beginnen.
Ohja Sahi, dat ken ik! Ik kan toch al zo goed letten op pijntjes en gevoelentjes . Dat vind ik wil fijn aan een tweede keer zwanger zijn, ik maak er me allemaal wat minder druk om omdat ik het beter herken...
Princi: Tuurlijk wil ik dat hij in gaat dalen, haha ik wil met 38 weken wel bevallen hoor. Fijn dat alles goed was bij de gyn joh ! Spannend allemaal hoor ! Sahi: Ja ik kan het gewoon niet weerstaan... weet dat ik na chocola echt last krijg van maagzuur maar het smaakt zo lekker hihi gelukkig nog maar eventjes en dan kunnen we alles weer eten en drinken zonder maagzuur ! Zeehondje: Fijn dat alles goed met je gaat ! Over pijntjes, ook al is het mijn tweede voor mij is ook alles nieuw. Bij Esmee heb ik geen spontane weeen gehad... mijn vruchtwater brak en daarna moesten we direct naar het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Heb daar rustig liggen wachten tot er plek was en omdat ik geen weeen kreeg, kreeg ik een infuus met wee-opwekkers. Dus kwam meteen in een weeenstorm terecht. En dat is mijn enige ervaring met weeen. Heb ook geen persweeen gehad omdat er na 10 uur weeen en maar 7 cm ontsluiting uiteindelijk voor een spoedks is gekozen. Ben dus heel benieuwd hoe het nu gaat lopen allemaal... Denk wel dat ik een ruggeprik neem, hier is de mogelijkheid er dus waarom niet... Nou meiden ik ga even eten koken, eet smakelijk allemaal !
Nou zeg, wat een dag! Cursus was weer interessant, daarna dus door naar Sandeman. Bleek dat mijn groep pas om 14h zou komen, een Nederlandse groep en wat blijkt... Uiteindelijk zijn ze helemaal niet gekomen! Pfff, voor niets daar geweest. Nou ja, ze betalen me natuurlijk voor die uren, maar jeetje, wat een tijdverspilling zeg! Verder heeft de assistente van de gyn gebeld, de gyn moet vanmiddag in het ziekenhuis zijn. Gelukkig kunnen we nu morgen terecht, lekker al om 09h15, dus dat is prima. Nog even geduld hebben, maar morgen kunnen we ons mannetje weer ff zien! Oh enne... Heeeeeeel goed nieuws: MIJN LIEF HEEFT EEN NIEUWE JOB! Had vanmorgen sollicitatie gesprek en is gelijk aangenomen. Hij begint donderdag! Echt super tof! @Sahi: Ja, ik heb ook altijd wel iets te knabbelen bij, maar de lunch is onze hoofdmaaltijd en dat is toch wat lastiger meenemen. Gelukkig hoefde het uiteindelijk niet. @Mariel en Princi: Fijn dat alles goed was bij de gyn! @zeehondje: Fijn dat alles goed gaat! Balen van die jeuk. Ik heb van mezelf een heel gevoelige huid (is een aandoening van de dames in onze familie) en heel vaak jeuk. Ik weet wat het is... Jeuk is soms erger dan pijn... Sterkte daarmee dus! Zojuist na de lunch lekker ff siësta gehouden met onze Luna haha. Nu een klein beetje duf. Moet dus ff bijkomen nu hahaha. Liefs, Caroline
@sabrina fijn dat alles goed was bij de vk. @gejanne jeetje wat een heftig verhaal van je vriendin. Kan me voorstellen dat dat oms erg dubbel voelt. @altijdvrolijk en hoe is je gipsen buik geworden? @emma wat fijn dat het goed gaat met Lisa en met jou natuurlijk. @sahi hoe gaat het nu met je? @marooz ohh wat een heerlijk idee zeg. Je kunt nu echt gaan aftellen. @worst wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed gaat bij jullie. @misja fijn dat alles goed was bij de vk. @caatjem en hoe was je echo? Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. Spannend hoor. @anz wat een prachtige foto's. Smelt. @goldduke dat is idd aan de hoge kant. Rusitg aan doen hoor. Nog eventjes. @mariel gaat alles goed met je vriendin en de kleine? Hier rommelt het lekker door. Elke keer denk ik weer zou het dan nu gaan beginnen? De harde buiken nemen ook steeds toe. Donderdag weer naar de vk. Dan ben ik precies 40 weken zwanger. Ik doe de hele dag ook echt helemaal niks. Het is voor mijn gevoel nu echt de dagen door zien te komen. Pff.
@lolly: spannend hoor, jeetje, donderdag gewoon al 40 weken! Mooie mijlpaal! Wij hebben de echo dus pas morgen, de gyn moest vanmiddag in het ziekenhuis zijn. Tja, kan gebeuren hè, met zo'n beroep. Wij hebben zojuist trouwens erg leuke gordijntjes gezien voor de kamer van onze kleine! Morgen laten ze ons weten wat de kosten ervan zijn en hoe lang het zou duren. Duimen dat het niet te lang duurt en te duur zal zijn!!!
Caatje, mijn man heeft psoriasis, dus weet ook heel goed wat jeuk hebben betekent. Hij zegt ook vaak dat je liever pijn kan hebben dan jeuk. Nou, dat begrijp ik nu iets meer dan voorheen. Ik had vanmiddag/begin van de avond hele rare soort steken in m'n buik. Helemaal rondom en volgens mij ook een beetje harde buiken. Maar ik weet niet goed of het misschien wel voorweeën waren, last van m'n darmen of misschien een blaasontsteking. Nu is het gelukkig weg. Ben benieuwd of het nog terug gaat komen?
princi: kan me voorstellen dat je een 2e keer beter weet wat je te wachten staat. mariel: ja, dan is het voor jou ook spannend nu! caatje: wat stom dat ze niet kwamen opdagen zeg! Yes, je mannetje heeft een job! lolly: het gaat wel weer vandaag, nog niet helemaal op en top, maar dat heeft vast ook met de zwangerschap te maken, dat ik niet alles meer kan wat ik altijd wel kon. ik kijk elke dag maar waar ik zin in heb. jouw datum komt wel in de buurt he? Ben erg benieuwd naar je sms!! als ik er aan denk ga ik morgen even foto's maken van de babykamer. Het ruikt er ook al heerlijk naar baby, fantastisch! Ik geniet er zo van nu lekker gegeten en vriendje en broertje zijn iets aan het regelen voor een auto ofzo...
Caatje: Gefeliciteerd met de job van je man ! Fijn zeg ! Lolly: Alles is prima met mijn vriendin en de kleine, echt super leuk ! Spannend hoor, komt voor jou nu ook erg dicht bij ! Sahi: Ja leuk foto's ! Ik ga nu lekker douchen, heb weer last van ontzettende opvliegers dus hoop dat een douche een beetje afkoelt... bah het zweet breekt me letterlijk uit.... Daarna lekker op de bank voetbal kijken ! Fijne avond meiden !
- breekt even in - O, wat een spannende tijd voor jullie! Ik denk nu onze kleine man alweer bijna 1 word bijna elke dag aan vorig jaar, de laatste loodjes, de laatste paar dagen! En dan gaat een jaar zo snel voorbij... Ik wil jullie allemaal een hele fijne en snelle bevalling toewensen en een hele fijne kraamtijd! En Lieke1979, ontzettend veel kracht en sterkte.. pf, wat een moeilijke tijd moet dit voor je zijn... - breekt weer uit -
Zo meiden, ik kom ook eindelijk eens kijken hoe het hier gaat. Ben de hele dag weg en druk geweest Vanochtend al om kwart over 5 wakker, daarna wakker gelegen tot kwart over 7. Wilde er om 8 uur uit, toch in slaap gevallen tot 9 uur en dat vond ik dan weer te laat Gelijk gedoucht, gegeten en langs de drukker en de makelaar geweest. Daarna doorgegaan naar mn zussen, vanmiddag Jarno zn haar laten knippen bij mn ene zus, daarna snel naar de HEMA gegaan om wat spulletjes te ruilen en toen met zoonlief naar de McDonalds geweest, manlief heeft school, dus kon leuk een keer zo. Daarna gelijk boodschappen gedaan en bij thuiskomst Jarno in bad geplant, die zit daar nu nog heerlijk te spelen, maar ik zie er gewoon tegen op om hem te gaan wassen. Ff moed verzamelen Kzal eerst maar eens 6 pagina's door gaan spitten : Female: was idd vrij moeilijk gisteravond, ook voor mijn vriendin. Ze gunt het ons natuurlijk wel, maar ze gaf wel aan dat ze het niet zagen zitten om in de kraamtijd op bezoek te komen, het is toch een aparte sfeer dan, wat ze natuurlijk weer sterk aan hun eigen meisje doet denken! Zo, veel harde buiken zeg, vervelend, doe maar een beetje rustig aan. Caatje: jij was ook al zo vroeg wakker, zag het idd ook op Hyves Nog geslapen op de bank? En, hoe was de echo? O, lees net dat dat morgen gaat gebeuren! Mariel: lekker aan het toegeven aan je nesteldrang dus Heerlijk gevoel weer hoor, als het schoon is. Heb ik ook gelijk de eerste week gedaan, voor mn gevoel ben ik er nu wel zo'n beetje klaar mee, gisteren onze linnenkast nog weer helemaal leeg gehad en schoongemaakt, vind ik ook altijd een hele klus Mooie echo gehad? O, lees nu dat je hem maar kort gezien hebt! Maar wat fijn dat je gewoon mag gaan bevallen! Hopelijk gaat hij snel indalen!! Sabrina: was zeker gezellig met mn vriendin, weer lekker bijgekletst. Gelukkig kan ze ook goed over dr overleden kindje praten, maar is natuurlijk wel heel heftig! Heerlijk dat het werk wat je klaar wilde hebben weer gedaan is, geeft zo'n lekker gevoel! Gold: oh, daar ben ik ook altijd bang voor, dat ik door de wc-bril ga. Ik zou wel heel hard moeten lachen denk ik Misja: was gezellig gisteravond! Moeilijk, dat wel soms. En bij jou, met je vriendin, ook gezellig? Lekker hoor, dagje gewoon beetje aan rommelen! En benieuwd of het wat gaat doen, dat je je slijmprop bent verloren! Je hoeft ook nog maar een weekje voor je uitgerekende datum! Sahi: gelukkig gaat het weer wat beter met je! Anz: wat een geweldige foto's weer! Maar wat ben je alweer plat!!!!!!! Geweldig! Sjoon: meen je niet zeg, dat de straat helemaal open ligt! Lekker handig dat je er ook over geïnformeerd wordt Princi: tegenstrijdig hè, dat je aan de ene kant heel graag je kindje wil vasthouden, maar aan de andere kant nog helemaal niet wil bevallen. Heb ik ook wel! Lolly: voelt idd dubbel, maar ze is echt wel blij voor ons! Spannend wordt het nu hè, wanneer de bevalling nu echt gaat beginnen! Lieke: ik hoop dat het een beetje gaat met je, had vanochtend geen tijd om je sterkte te wensen, maar zoals iedereen ben je wel in mijn gedachten geweest! Nou, volgens mij heb ik iedereen wel gehad, ik ga zoonlief uit zn bad plukken
Las trouwens nog bij iemand dat de VK verwachtte dat de kleine eerder zou komen? Zou er maar niet teveel op hopen, sorry Dat zei de VK dus ook tegen mij rond de 36 weken bij Jarno, ik had natuurlijk de hoop dat dat ook echt zou gebeuren, maar helaas heb ik tot 41+5 gelopen! Ze zei ook dat ze verwachtte dat het een 6-ponder zou zijn, niets was minder waar, ruim 8 pond was hij Vind dat de VK wel voorzichtig moet zijn met bepaalde uitspraken!