Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Princi: Ben inderdaad aan het werk… helaas pindakaas… :( Vervelend dat je zo’n last heb van je schaambeen, rug etc. Doe maar rustig aan hoor, ik weet wat het is en het is inderdaad echt geen pretje.
    Bah bah bah ik heb zo'n geen zin meer om te werken ineens, sommige mensen hier komen echt uit een ei en snappen er geen ene bal van.... GRRRRRR mensen irriteren me echt ontzettend vandaag.... lang leve de hormonen :x

2. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Tjonge, wat is er weer een boel gekletst!

@Emma: balen dat het nog niets heeft gedaan. Al die ellende en pijn...maar...het is wellicht beter dat je beebje nog even lekker warm bij je blijft. Hopelijk begint volgende week de bevalling spontaan en pakt het wel in een keer goed door. Gelukkig heb je kunnen slapen.

@Caatje: je zult waarschijnlijk je baby wel mee krijgen als je het autostoeltje niet bij je hebt, maar hier is het echt normaal dat je je kindje in de maxi-cosi mee naar buiten neemt. Dan kun je het stoeltje zo achter in de auto zetten en wegrijden. Heerlijk!

@Fleurop: spannend! Ik ben bij m'n tweede ingeleid met gel (10 dagen overtijd) en hoewel het eerst niets leek te doen, ben ik 's nachts binnen een uur(!) van haar bevallen. Ik had de pech dat ik zowel bij mijn eerste (bij 9 dagen overtijd) als mijn tweede niet gestript kon worden omdat ik letterlijk nog potdicht zat. De vk vond dat erg opmerkelijk, maar ja, je kunt er niets aan doen.

Mariel: sterkte op je werk!

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #123 CaatjeM, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
    @Mariel: Lekker hè die hormonen?! Pffff, hoe lang moet je nog doorwerken (ben ik ff kwijt, sorry... :))?

@Tina: lol volgens mij heb je mijn overige berichtjes over het lijstje niet gelezen. Kinderstoel staat daar gewoon bij. Tuurlijk is dat handig.

Nou, wij zijn nu bij de ouders van mijn lief lunchen!
    Tot later!

Liefs,
    Caroline

4. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Caatje, laarzen???? Kunnen jouw benen nog in laarzen??? :p

5. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    *breekt even in*
    Hoi meiden, even een vraagje:

Aan alle meiden hier even een vraag:

Ik heb een heleboel jongenskleertjes van mijn zoontje, die (nu ik in verwachting ben van een meid;)) hier niet meer gebruikt zullen worden.
    Is er iemand op het forum bij wie het net andersom is, die een ruil zou zien zitten??
    Ik woon in Rotterdam, en t makkelijkst is als het iemand is die niet al te ver weg woont, dan hoeven we niet moeilijk te doen met verzenden enzo...
    Iemand interesse??
    Pb me anders even....:)
    groetjes Hanna

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @hanna geen intresse!

@all pijn zakt maar zeker morgen bij de gyn aangeven dat ik het niet trek, ben benieuwd wat hij zegt, ons knolletje.

@emma hoe is ie bij jou?

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goeiendaagh!

Nou, een heerlijke lunch gehad! Super gezond en een heerlijk stuk taart toe! :D Mijn schoonzus was helemaal happy met haar cadeautjes! :D Zo schattig.

Nu ff thuis relaxen en dan om 19:15 uur zwemmen. Nou ja, gisteren zei die man dat het dus de oude tijden gewoon weer zouden zijn, dus het zou moeten zijn vandaag om 19:15 uur, maar ik ben erg benieuwd. Geloof 't pas als ik 't zie! ;) :D

@Princi: lol Euhm, meis, lees ff het regeltje gelijk ná "laarzen"! ;) :D Die waren dus niet voor mij! ;) Maarrrrrrr... Ik moet eerlijk zeggen, heb zelf ook een paar gepast, en ja, dat ging prima! :D

@Hanna: sorry meid, ik heb niets gekocht voordat ik wist wat we zouden krijgen. lol Eerlijk gezegd daarna ook niet echt, maar heb toen wel 't één en ander gekregen. Kan in ieder geval dus niet ruilen.

@Worst: balen zeg, dat je zo'n pijn hebt! :x

Liefs,
    Caroline

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ooh nu zie ik toch een grote spelfout staan in mijn vorige bericht.

Vriendje is nu thuis en we eten lekker soep vanavond.

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    lol Ach worst, das toch gewoon een typefoutje?! ;) :D

10. redgirl82

redgirl82 Lid

13 feb 2011
    14
    0
    0
    Pedagoge
    Hoi oktober-mama's!
    ok,ik weet t,ik ben wat laat,maar ik zou toch nog gezellig meekletsen hier als dat mag;)
    Tot nu toe,icm het werk,had ik simpelweg de puf er niet voor me echt te verdiepen in het forum..
    Nu heb ik sinds n weekje verlof en heb ik dus wat meer tijd:DLees;ALLE tijd!!:DIk zal ns ff meer vertellen over mijn situatie..

Ik keek echt uit naar mn verlof,maar moet nu wel ff mn draai zien te vinden hoor,zo thuis. 12 oktober ben ik uitgerekend,dus dat duurt nog ff. Heb weinig energie en zo mn kwaaltjes hier endaar...maar toch wel lekker dat ik nu niks hoef&alles mag...;)Tot deze week ging ik gewoon nog naar de sportschool..maar dat beetje bewegen wat ik daar nog deed....kan ik net zo goed zelf doen thuis/buiten...dus denk dat ik er maar mee stop&het abonnement
    tijdelijk stopzet,als dat kan;)

ff n btje over mijn prive-situatie...ben best met n heel dubbel gevoel met verlof gegaan
    ...mn schoonmoeder heeft paar maanden terug gehoord dat ze longkanker heeft met uitzaaiingen naar de lever. Heeft inmiddels chemo gehad en de longen zien er goed uit,maar de lever dus niet:(t ziet er niet goed uit. En dat laatste kregen we twee weken terug te horen. Ze kunnen op dit moment gewoon niks doen..de enige optie was nog n keer chemo,maar daarvoor is de laatste te kort geleden...dus...er gebeurt nu niks:( Nouja...dit wordt dus n hele onzekere/angstige periode...probeer me er niet te druk om te maken,maar t is allemaal wel heel dubbel nu natuurlijk. Laat staan voor mn vriend...hij is enigskind...dit wordt het eerste kleinkind van zijn ouders...nouja..jullie kunnen t je vast indenken.
    Ok,niet echt n opebeurend verhaal..maar dan weten jullie meteen met welke mixed feelings ik regelmatig zit...ben 1 brok emotie momenteel!

Maargoed...met de baby lijkt alles tot nu toe super! hij groeit goed en ik nu ook,haha;)Morgen weer naar de vk. ben benieuwd!
    Verder is alles hier wel in gereedheid(behalve ik,hahahah!)..kamertje is klaar,spulletjes zijn aangeschaft etcetc Nu nog de laatste mentale voorbereidingen;)

Ok...veeeeel info,maar ik dacht laat ik maar ff wat inhaalwerk doen...als jullie vragen hebben...vraag maar raak! ik ga me ook ns verdiepen in jullie "geschiedenis" hier!:D

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey RedGirl

Wat leuk dat je onze lijst van oktobermama's hebt uitgekozen om mee te kletsen. Wat een verhaal heb je getypt hierboven zeg.. dat zal zeker niet makkelijk zijn.
    Ik heb eigenlijk geen vragen aan je maar wil je wel een warm welkom geven.

Mijn situatie, verliefd op mijn vriend, 2e zwangerschap. 1e zwangerschap ben ik bij 25 weken bevallen, kindje heeft het niet gehaald. Verder heb ik hele goede momenten, maar ook zware en pijnlijke. Gelukkig zijn hier heel veel lieve dames, die voor alles tips hebben, opbeurend zijn en veel steun bieden als het ff niet meezit!

Ow weet je al of je een meisje of jongen krijgt ? Of blijft het een verrassing!

Gr Worst.

12. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi!

@Redgirl: Je hebt idd een behoorlijk verhaal gepost! Gezellig dat je hier nog mee komt kletsen! Is nooit te laat hoor!
    Wat een heftig verhaal joh van je schoonmoeder! Kan me voorstellen dat je daar erg emotioneel van word! Hopelijk mag ze het allemaal gaan meemaken!!
    Ik heet je hier een ieder geval van harte welkom!

Mijn situatie: Ben 24 jaar, getrouwd, eerste kindje na drie jaar proberen en we zouden gaan starten met ivf toch spontaan zwanger. We verwachten een jongen. ben 4 oktober uitgerekend. Verder redelijk voorspoedige zwangerschap achter de rug. Weten jullie wat het word?

@Caatje: Fijn dat je schoonzusje de laarzen mooi vond! Is erg belangrijk toch? he wat zijn de maten van je box? Dan kan aan je kleed beginnen. Maak eerst die met boerenbont en delftsblauw. Bestel je zelf stof bij de stoffenkraam.nl? Of zal ik dat doen?
    @Worst: lekker hoor een soepje!

Heb vandaag mijn dag niet zo! Pfff..... ben zo moe, heb werkelijk geen gram energie meer over geloof ik! Wilde zoveel doen vandaag, maar op een bakkie koffie op me werk na heb ik vanmiddag geslapen!! Erg!! Morgen weer een dag! Fijne avond meiden.

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Emma; jammer dat t gestopt is!

Redgirl; welkom, heftige situatie zit je in nu.. T zit je niet mee:(

Hier 24jaar, samenwonend :p, zoontje van 2,5 en nu met zn 3en aant wachten op 'kleine broer' :D
    Verder gelukkig geen heftige toevoegingen maar idd wat worst al zegt iedereen vangt elkaar hier fijn op als t ff niet meezit of ronduit ruk is :)
    Dus hou je vooral niet in ;)

Net de liggingsecho gehad.. Kleine ligt er mooi voor en geschat geboortegewicht is 7,5 pond.. Cenn was 3620 dus dat blijft lekker in de buurt :)
    Volgens de berekeningen van de echo ben k vandaag 38w3d :)
    Ik denk dat de kleine gewoon wat lang is.. ben ik ook :p
    Aftellleeeennnnnn!!

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mariel: ja dan zou het bij mij zijn; ik ben 8 weken en heb trek in kaas. beetje gek.
    probeer je die laatste weekjes niet te veel te ergeren ;)

princi: gelukkig zijn deze hulpmiddelen voor een leuker doel ;)

fleurop: gelukkig viel het mee :)
    gek dat jij misschien volgende week al een kindje hebt, terwijl ik misschien nog wel 2 maanden moet wachten. Ach ja, zo is het nou eenmaal ;)

caatje: nou, ik doe alleen een huispak aan als ik weet dat er niemand meer langs komt ;)

hanna: helaas, zwanger van de eerste en dat wordt een meid.

redgirl: welkom hoor!
    wat heftig van je schoonmoeder!
    ik ben 24, vriendje is ook 24, zwanger van de eerste, een meisje. 27-10 uitgerekend. nog 2,5 weken werken tot verlof en weet verder niet zoveel bijzonders over mezelf.

anz: mooi dat de groeiecho goed was :)

hier best moe en enorm last van maagzuur (ook na rennies...)
    zo nog visite ook, wel gezellig, maar ik maak het niet te laat. ff douchen voor ze er zijn. En anders ga ik toch in bed liggen, die meiden snappen t wel :)

15. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avond dames

lekker kletskousen zijn we zeg..
    was vandaag ontzettend hectisch. Ben blij dat zondag mijn laaste werkdag is en dat me verlof ingaat.
    Moest ook nog eens ehbo les volgen, dus geen pauze gehad...

@ Emma: Vervelend zeg, dat het niet doorzet
    @ fleurop: Ga duimen dat de gel maandag al zijn werk doet
    @ redgirl: Welkom.. Wat een heftig verhaal zeg.

Weet het allemaal niet meer wie nou wat had, het spijt me..

Over mezelf: Ben 26 jaar, woon samen met mijn vriend die 31 jaar is. Heb een Jackje thuislopen die nu net zwaankleefaan is :)
    Het is mijn eerste kindje en het is een knulletje. Verder gaat alles zijn gangetje, heb alleen heel erg last van me rug waardoor slapen niet zo gaat. En het is te druk op me werk of af te bouwen, ze vergeten wel eens dat ik zondag voor het laast ben.

16. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Mariel: hopelijk lukt het je om vanavond lekker op tijd naar bed te gaan!! Ik heb echt helemaal niks gedaan vandaag, schandelijk ;)
    Lief dat Esmee papa steeds wil helpen, al heeft ze zelf natuurlijk niet in de gaten dat ze juist in de weg loopt :)
    Misja: ik weet dat ik nog genoeg tijd heb, en ergens heb ik geen rust, al heb ik vandaag echt niks gedaan :D Gezellig dat je weer ff op je werk ben geweest, ik zit er over te denken om even met mijn verjaardag te gaan, over 2 weken, ze ff trakteren op gebak! Kijk wel hoe ik me dan voel! Je bent waarschijnlijk veel te druk geweest gisteren ;) Lekker om dan even bij te komen hoor, wat je zegt, morgen is er weer een dag!!!
    Fleurop: spannende week sowieso volgende week, ik duim voor je dat je jullie kleine maandag mogen vasthouden!!
    Emma: hmmm, lief dat manlief lekkere broodjes heeft gehaald! Ben je er al wel echt aan toe om de kleine al te laten komen? Ik voor mij zou het nog wel vroeg vinden hoor, maar als het begint doe je er niks tegen ;)
    Sahi: lekker ook op tijd naar bed!!
    Caatje: leuk dat je kado zo in de smaak viel, is toch altijd maar weer afwachten! Nog gezwommen vanavond!?
    Redgirl: heftig verhaal zeg, door de zwangerschap ben je sowieso vaak al meer emo, nu helemaal natuurlijk, begrijpelijk! Sterkte iig! En toch nog welkom voor deze paar weekjes zullen we hopen ;) Zelfde dag als ik uitgerekend trouwens, ben benieuwd wie er eerder is :D
    Ikzelf wordt over 2 weken 26, we hebben een zoontje van net 3, Jarno en heb sinds een week verlof. Verder ook geen bijzondere dingen tijdens de zwangerschap meegemaakt tot nu toe gelukkig!

Zo dames, ik ga nog even aan de strijk! Totaal geen zin in, maar zit de hele dag al op de bank te luieren, op de boodschapjes van vanochtend na! Wil nog wel een beetje een tevreden gevoel aan deze dag overhouden :D

17. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Goejenavond!

Heeeeeerlijk gezwommen vanmiddag! Nou ja, 19:15 uur is voor jullie al 's avonds niet?! ;) Het water begint nu op temperatuur te komen, maar was al erg lekker vandaag. De volgende keer dat ik ga heeft het zéker de temperatuur die het moet hebben. Heb goed m'n best gedaan en echt een heel goed gevoel over mezelf! ;) :D

Morgen om 11 uur hebben we dus de papa en mama cursus hahaha. Ben erg benieuwd hoe die zal zijn. Duurt 1,5 uur! :$ ;)

@Redgirl: Ten eerste: Welkom bij de oktobermama's! :D Jeetje, wat een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je met een dubbel gevoel je verlof in bent gegaan. Maar wellicht toch wel ook een mooie gedachte dat het eerste kleinkind er nu wel komt! :) Weten jullie al of het een jongen of meisje wordt en delen jullie het de wereld ook al mee?!?!

Ik ben 33 jaar, wordt 27 oktober 34 en ben 25 oktober uitgerekend van een jongen! :D Ik woon inmiddels 6 jaar in Zuid Spanje en heb een relatie met een Spanjaard. Mocht je het leuk vinden om via andere media te kletsen, ik zit ook op facebook, twitter en hyves. ;) :D

@Misja: Ooooh wat tof dat je met mijn kleed gaat beginnen! :cool: Het zou ideaal zijn als je ook de stof kunt bestellen, anders moet ik dat eerst naar Spanje laten sturen en dan weer naar jou... Ik betaal het je natuurlijk terug, mocht je al een voorschot willen, kan dat natuurlijk ook! Kun je me sowieso vast laten weten hoeveel het ongeveer wordt, dat zou ik wel prettig vinden! :)

@Sahi: lol Ik ook! Daar moet ik hier in Spanje zooooo aan wennen. Als we naar de ouders of zus van m'n lief gaan zitten zijn zus en moeder dus altijd gewoon in huispak. Als ik weet dat ze hier komen, ga ik me dus altijd weer helemaal netjes aankleden en daar moet mijn lief altijd zooooo om lachen. :) Hahahaha erg leuk die verschillen! ;) :D

Nu eerst lekker nog ff bankhangen! :cool:
    Weltrusten alvast!

Liefs,
    Caroline

18. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    hallo,

ik kom me ook maar weer melden :) sorry dat ik niet meeschreef tot nu toe maar kom wel af en toe online..

Nu ik bijna met verlof ga, heb ik ook meer tijd :)
    kan ik met jullie meekletsen?

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Welkom terug Melek :)

Verder nog niet bij gelezen, eerst naar de groeiecho en gesprek met gyn ik breng jullie rond de middag weer op de hoogte.

Fijne dag allemaal!

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen,

Sow, ik heb echt heerlijk geslapen en vannacht eindelijk weer eens NIET wakker geworden voor een wc-bezoek! Fijn! :D Vandaag om 11 uur hebben we dus de papa & mama cursus. Ben echt benieuwd wat er daarin besproken wordt. :)

Nu eerst even nog een beetje wakker worden hahaha. ;)

@Melek: Natuurlijk mag je hier meekletsen! :D Fijn dat je bijna verlof hebt. Hoe verloopt je zwangerschap?

@Worst: Je bent er lekker vroeg bij! veel plezier bij de groeiecho! En succes bij de gyn! :D

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina