Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Sabrina, succes meid!!!

De lijst is mooi aangepast Worst :)

En wat leuk om nieuwtjes / updates te lezen van 'onze' babies :D

Update hier: ik mag naar de tandarts om 15 uur, op zijn vrije dag, ik trek de pijn echt niet meer... zit al aan mijn max van paracetamols en heb er een kuur bij gekregen...
    Over een uur ben ik pijnvrij en mag de baby komen! (ik moet nu heel erg hard lachen....als een boer met kiespijn, letterlijk en figuurlijk!)

Knuffel

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

succes bij de tandarts gold!! en wat lief dat hij op zijn vrije dag dat wil doen!
    en idd: dan een baby! haha

@emma: osteopaat; ik ben er erg over te spreken. ben met Chiel ook geweest omdat hij met de vacuum was gehaald (8x trekken!!)
    die stond verkeerd op zijn hoofd, waardoor hij dus met zijn hoofdje 1 kant op lag. daardoor een platte kant.
    de osteopaat had dit al goed behandeld, en in principe zou dat goed zijn geweest voor geen helmpje, maar toen ging meneertje met zijn handjes onder zijn achterhoofdje slapen, waardoor de achterkant plat werd. dus alsnog een helmpje gehad. (eigenlijk stond dat heel stoer!!)

ik weet niet met wat voor klachten je naar de osteopaat toe gaat, maar ik had er dus een goede ervaring mee.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Goldduke; hopelijk ben je straks van de pijn af en komt de bevalling snel op gang. Hoeveel dagen loop je nu overtijd?

Sjoon; mijn neefje heeft ook zo'n helmpje gehad. Als ik nu foto's zie dan zag het er inderdaad echt schattig en stoer uit, haha!

Vraagje; ik hoor jullie over voorwerk/voorweeën. Hoe voelt dat bij jullie?
    Sinds vorige week heb ik onderin m'n (alleen daar) soms een trekkerig, pijnlijk, stekend gevoel. De rest van m'n buik voel ik dan niet eigenlijk. Dit houdt dan een uurtje aan bijvoorbeeld, met soms een ergere steek tussendoor. Daarna is het weer helemaal weg.
    Zouden jullie voorweeën ook op deze manier beschrijven?

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sorry dames, ff geen puf om te reageren!
    Heb vandaag echt een emo dagje, geen idee waarom.

Tis gisteren in mn rug geschoten met strijken, heb nu nog wel eea liggen, dus eigenlijk moet ik dat eerst opruimen, maar zie er beetje tegenop. Vanavond nog bruiloft van collega, ook niet zoveel zin in, maar ja, voor mn fatsoen ga ik toch maar!

Nou ja, verder niks vrolijks te melden :)

5. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Yihaaaaaa ik lach weer :D kies is weer opengemaakt (zonder verdoving ook ingekort) helse pijn gehad, maar nu is het weer ok. Pffff wat een nacht en dag heb ik gehad.

Gejanne.... Morgen weer een dag, een off day hebben we allemaal.
    Laat die strijk lekker liggen? Knuffel x

'voorwerk' geen idee wat dat is, ben nu 40+4 dus nog alle tijd hier.
    Morgenochtend terug naar tandarts dan weer ziekenhuis voor ctg+bloedonderzoek+bloeddruk check en dan hoor ik wel meer.

Osteopaat... ik hoor ook alleen maar goeds om me heen.

Knuffel dames

6. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    meiden help me even.

het is nog steeds niet veranderd ik ga door de grond van de pijn in me rug.
    onder de douche zakt het wat af maar na de tijd nog net zo erg.
    moet ik de vk bellen of niet wil ook geen zeur zijn

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Sabrina ik zou bellen, beter te vaak dan te laat! De pijn die je beschrijft lijkt me niet echt goed..

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gold: thanks! Hoop morgen idd de strijk maar te gaan doen, maar bij jou vergeleken is het voor mij maar een makkie deze zwangerschap. Maar je voelt je eigen dingetjes het meest natuurlijk! Beroerd zeg dat je zo'n pijn hebt gehad bij de tandarts! En succes morgen maar weer, met je medische rondje!

Sabrina: je bent geen zeur hoor, kom op! Ik zou gewoon de VK even bellen, je verhaal doen, en dan geeft ze zelf wel aan wat het beste is neem ik aan! Beter een keer te vaak bellen!!! Zet hem op!

9. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Wat Worst schrijft, gewoon bellen, daar zijn ze ook voor.

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sabrina: Gewoon bellen hoor meis daar zijn ze voor... Als je zo'n last hebt kom je de nacht ook niet door... Sterkte meis !!!
    Goldduke: Meid wat fijn dat de kiespijn weg is, wat een ellende is dat toch !

Euhm ja en verder weet ik het even niet.... :)

Helemaal in de wolken met mijn boxkleed en wikkeldoek, net binnen gekregen !!! Echt super gaaf, ga van het weekend fotootje maken en laten zien !!! Nu even roeren in de spinazie :D

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    heb gebeld ze komt zo weer langs.
    hoop dat het gevorderd is anders word ik knetter gek!

12. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Lieve Allemaal,

Hier even een rustig momentje voor mezelf. Kleine man slaapt lekker! Heb gisteren, vanacht en vandaag overdag behoorlijk vaak moeten voeden. Heb stuwing omdat de borstvoeding op gang komt, dus daardoor krijgt de kleine vaak alleen voormelk waar minder voedingstoffen inzitten. Daardoor heeft hij sneller weer honger! Als de stuwing minder is (hoop morgen) dan gaat het vanzelf weer beter en gaat hij ook weer minder snel komen tussen de voedingen door.

Verder gaat het erg goed hier! Alles gaat volgens het boekje!! Super fijn natuurlijk. Joël groeit ook goed. Is alleen de eerste twee dagen afgevallen. Inmiddels vandaag voor de tweede dag op rij 60 gr bijgekomen. Nog 60 gram en hij zit weer op zijn geboorte gewicht.

Hieronder volgt mijn bevallingsverhaal:

Ben zaterdagmiddag om 2 uur even op de bank gaan liggen voor een dutje. Niks aan de hand nog. Voel om half 3 een knap in me buik. Ga staan en ja hoor mijn vliezen waren gebroken.
    Verloskundige gebeld maar nog geen weeën. Had nog geen 10 min opgehangen en toen begon het. gelijk al om de 3 min. VK was er om kwart over 4. Had al 8 cm ontsluiting. Om 5 uur had ik 10 cm en mocht ik gaan persen. Twintig minuten later om 17.22 werd Joël geboren. Een prachtig ventje van 6 pond!
    Al met al goed te doen geweest, alleen tussen de weeën door geen tijd om een beetje uit te rusten en op adem te komen omdat het zo snel ging. Dus kortom een turbobevalling. Waar ik nooit op had durven hopen.

Dit was mijn verhaal! Ga nu even lekker televisiekijken. Want dat heb ik ook nog niet kunnen doen. Kijken hoe lang me mannetje nu blijft slapen!! Meiden ik geniet vollop en niets is me teveel. Niets is mooier om mama te mogen worden!!

Sorry voor me ego verhaal. Hoop na de kraamweek weer meer op iedereen te gaan reageren!! En uiteraard mee te gaan kletsen in het mamatopic!!!

Liefs Misja

Ps: Foto volgt snel maar staan op de computer boven!!

13. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Wow misja! Supersnel gedaan joh :D

Sabrina; spannend! Hoop dat t iets doet ;) ben benieuwd!!

14. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    misja mooi verhaal wou dat het bij mij zo ging vandaag.

heb gebeld en ze is weer geweest het heeft nog niks gedaan.
    ik word gek ervan.
    mag geen paracetamol meer hebben want het helpt ook niet.
    vanavond moet ik bellen dan is de andere vk er en dan overleggen wat te doen voor de nacht.

hoop echt dat het of weg gaat of NU doorzet sorry voor mijn geklaag vandaag.

15. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Sabrina; he balen.. !
    Ik zei ook t moet doorzetten of ophouden die pijn.. Die avond en nacht ging t over :) volgende ochtend braken de vliezen ;)
    Hoop voor jou ook zo

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sabrina: Ach meis wat balen dat er nog niets gebeurd is... en kom vooral klagen daar zijn we hier voor ! Sterkte meis, knuffel !
    Misja: Wat een top bevalling zeg meis, daar teken ik voor ! Geniet er lekker van en we zien je vanzelf wel weer verschijnen !

Nou heerlijk spinazie met gehakt bal en gekookt eitje gegeten jammie !! Alleen dat k.u.t. maagzuur ( excuse me ;)) wordt daar zooooo moe van. Maar goed nog een paar weekjes te gaan ! Ga zo Esmeetje in bad doen en nog even wasje ophangen. Moet morgen vroeg naar de voetreflex mevrouw en daarna ga ik even het dorp in dus ben er pas 's middags weer, dat jullie niet denken dat ik aan het bevallen ben ;):D hahaha Fijne avond !!!

17. Female

Female Niet meer actief

@ Bevallingsverhalen; interessant om te lezen allemaal!

@ Emma; Kan gebeuren meid (krampjes-spul) voel je niet te schuldig ;)
    Oei fietsen is mss idd nog wel wat snel ja. Gekkie :D
    Wat een super lieve foto, mooi meisje hoor!!

@ Sabrina; balen dat het voorwerk zo'n pijn doet. Heb je geen bad? Anders zou ik daar lekker lang in gaan liggen. En anders lang en heet douchen en daarna met (toch nog een aspirientje?) en een kruik naar bed... Beetje uitrusten... Sterkte!

@ Sahi; Hoe was het bij de vk?
    Oh jij ook BV iig :). Hoef je idd niet op cc's te letten, gewoon zo vaak je wilt aanleggen :)

@ BV; zijn er eigenlijk wel mama's hier die BV gaan geven?? Heb bijna alleen nog maar FV gelezen.. (Behalve Ellen? geloof ik? )

@ Mariel; Lekker rommeldagje gehad?
    Onwaarschijnlijk he, die kleine kleertjes. Je kunt je toch niet indenken dat je oudste er ooit in heeft gepast :D
    Tof, nieuwe wagen gevonden. Lang leve Marktplaats :)

@ Ellen; Lekker dat je uit eten gaat! PS Je kunt best een wijntje drinken hoor, na 3 uur is dat al uit je lijf. Veel plezier!

@ Gejanne; Zorg dan maar extra goed voor jezelf vanavond ;).
    Komt een leuke vrouwenfilm op tv vanavond, half 9, RTL 8 geloof ik.

@ Gold; Nou, wat dacht je van vannacht flink bijslapen en morgen bevallen? :D
    Geintje, wel fijn dat je vd pijn verlost bent!

@ Misja; Lekker aan het genieten :). Fijn hoor! Goed dat het met je BV ook lekker loopt! Stuwing duurde hier altijd wel een poosje hoor. Stonden dat mega op knappen. Maar wordt vanzelf minder. Tis alleen heeeel veel kleren verschonen, zoogcompressen etc. :D.
    Maar super dus dat het goed op gang komt!

Vandaag CTG gehad, alles goed!! Veel harde buiken vandaag, maar ook best veel gedaan. Niks bijzonders dus :)

Morgen naar de kapper! Ein-de-lijk. Was al zo lang nodig, maar had het een beetje uitgesteld tot een paar weken voor de bevalling :)...
    Kids liggen in bed, straks filmpje kijken.

Soms best lastig, kan de laatste week zoveel minder hebben van de kindjes en alle drukte om me heen. En wordt knettergek van de rotzooi die ze maken... Zou soms het liefst in mijn eigen coconnetje de dagen doorbrengen, beetje rommelen in een net huis en lekker van de zwangerschap genieten.
    Niet realistisch natuurlijk, met 2 kids.
    Ik vind mezelf gewoon niet altijd zo leuk nu binnen het gezinnetje :)...
    Ben gewoon echt blij als de zwangerschap straks achter de rug is...
    (Sorry hoor, ff klagen)

18. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond allen!
    Wat een kletskousen zeg... De ene dag is het goed te doen en de andere dag vliegen de pagina's om je oren.

@ Sabrina: ik hoop dat het doorzet of vannacht een beetje rustig wordt om te slapen.
    @ Female: Ik hoop dat ik maandag aan het einde van de dag klaar ben met alles verven.. Daarna ga ik ook echt relaxen, anders val ik om. En ik was wel van plan borstvoeding te gaan geven, daar ga ik voor knokken..
    @ Worst: ja kan allebij. Ik heb zoiets boven het bedje en wil een speel ding voor in de box (zo'n boog met spiegeltjes enz)
    @ Emma: wat een schatje zeg
    @ Gold: Is er al een datum bekend dat ze je inleiden? Of tot hoever ze je overtijd laten lopen? Fijn dat je van je kiespijn af bent, dat is zo irritant!
    @ Sahi: Grappig dat de kat mee wou typen :) En wachten op een afspraak duurt altijd lang.
    @ Caatje: fijn dat nu wel geregeld is... (ga ik vanuit) En niet alle ambtenaren zijn mutsen hoor ;)
    @ Mariel: leuk he, babykleertjes.. Ik sta steeds in de kast te kijken naar die kleine jasjes en pakjes.. *smelt* :D
    @ Karine: lekker lui op de bank hangen is ook lekker hoor
    @ Gejanne: misschien toch te veel gedaan de afgelopen tijd?
    @ Misja: Voor zón bevalling zou ik ook tekenen hoor.. Jeetje..

Hoop echt dat het snel een beetje beter gaat met slapen, aangezien ik anders niet weet waar ik de energie vandaag moet halen om te bevallen.
    Sprak net een vriendin van me, ik ff lekker zeuren over me darmen. (steeds kramp alsof er water uit zou moeten komen en dan alleen lucht) Zegt ze ineens, klinkt bekend, zo is het bij mij ook begonnen. ( ik hoop dat ie nog even een weekje blijft zitten, dan is mama er ook klaar voor ;) )

19. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Hoi!

Weer terug van een lange dag Slagharen! Maar 't was wel ontzettend leuk!
    Vanmorgen bij de vk geweest: maandagavond half acht word ik gestript, indien mogelijk. Spannend! Voor de rest gaat alles prima, bloeddruk nog steeds mooi, niets meer aangekomen, kindje ligt vibi.
    Zijn er trouwens ook dames bevallen met de TENS? Ik heb 'm vanavond even geprobeerd (op de laagste stand, ben best een mietje met stroom). Maf gevoel! Ben benieuwd of ik 'm tijdens de bevalling prettig vind.

Marooz, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Hannah!

Ik ben nu best moe, ga dus lekker op de bank. Welterusten!

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo dames, ik ben er weer. Bloeddruk was nog hoger, dus we moesten naar het ziekenhuis. Ik had niet verwacht dat ze zo snel actie zou ondernemen, maar we moesten van de VK meteen door.
    in het ziekenhuis aan de CTG, jeetje wat wordt ik daar zenuwachtig van zeg, een half uur dat hartje horen. Mn bloed en urine waren schoon, maar die bloeddruk is echt niet goed. En veel harde buiken, maar dat is geen ramp met 36w6d.
    Ik moet nu medicatie slikken en morgen om 12u terugkomen. Dan gaan ze kijken hoe het dan is en horen we hoe en wat verder. Ze hadden het nog niet over ingrijpen, want voor de baby kan het nu geen kwaad, voor mij is het wel opletten geblazen.
    Dat was me het avondje wel zeg, werd me allemaal wel iets te spannend! Vooral omdat ik gewoon heel bang ben dat er alsnog iets met de baby gebeurd. Maar voor de baby zou het dus nu geen gevaar zijn en haar hartje doet het prima.

misja: jeetje echt een snelle bevalling!
    sabrina: ik duim voor je meis!
    gold: yes geen kiespijn meer!
    zeehondje: ik heb dat ook wel, trekkend gevoel in mn buik, harde buiken, soms wat krampen. Volgens de CTG toch echt harde buiken/weeen/voorweeen.

nou lekker naar bedje toe en jullie merken wel wanneer ik er morgen weer ben. Mijn buddy is lolly, maar die ligt lekker te genieten van haar kleine Lucas, dus als er iets te melden is, doe ik het zelf wel, maar dan niet zo snel ;)
    maar als ze niks doen zijn we net als nu weer met een paar uur thuis, dus dan kom ik na het avondeten zeker wel weer kijken, misschien zelfs eerder.

Deel Deze Pagina