Oktober 2011 mama's deel 3!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door anz87, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1921 CaatjeM, 12 okt 2011
    Laatst bewerkt: 12 okt 2011
    @Gejanne: oeps, ja, naamdag, dat vroeg @Sahi ook al, vergat ik uit te leggen! Hierbij dus:

@Naamdag: in het spaans heet dit "santo", de heilige. Dat is namelijk waar de naamdag vandaan komt. Elke heilige is verbonden aan een dag (vrijwel altijd zijn of haar sterfdag) en die dag kan al naar gelang het belang van de heilige gevierd worden (zo dus bijv. afgelopen zondag, de dag van El Pilar, de patroonheilige van Jerez, was dus een feestdag hier in onze stad).

Origineel kregen Spanjaarden altijd de naam van de heilige. Sterker nog, vroeger was het zo, dat de dag dat je geboren was bepaalde welke naam je dus kreeg. Automatisch was dan je geboortedag dus ook je naamdag.

Nu niet meer. Tegenwoordig mogen moderne namen ook, meestal zijn die toch ergens nog altijd wel afgeleid van heilige namen. Morgen is dus de naamdag van Eduardo. :D

Oh, trouwens, in Nederland worden naamdagen toch ook wel gevierd. In veel mindere mate, maar er is er eentje die we allemaal kennen, namelijk: SINT NICOLAAS! :D

Meer info over naamdagen, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Naamdag

@Mariel: Hihihi jaaaaaah super cute die innie minie kleertjes aan de waslijn! Ben helemaal verliefd! :D

@Angst: moet toch ff wat kwijt, nu ik de 38 weken gepasseerd ben en de 38+5 nadert, kan ik het niet helpen dat Lieke continue door mijn hoofd spookt. Vind het zo eng dat zoiets zomaar kan gebeuren! :$ :) Vroeg me af of ik daar de enige in ben? Of hebben jullie dat ook gehad? Ben maar wat blij dat ik morgen de 38 weken echo in het zh heb en maandag nog een afspraak met de vk. Geeft wel een gerust gevoel. ;)

Badje was trouwens heerlijk! :cool: Nu ff nog wat verder relaxen. Spelletje spelen ofzo. ;) :D

Liefs,
    Caroline

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mariel: maakt niet uit. Ik moet ook maar kijken hoe gevoelig ons meisje is, je weet het nooit.
    zo'n kookschriftje is wel een heel leuk idee! Ik kreeg van mijn vriendinnetje een paar weken geleden een boekje 'recepten voor als mama's het echt niet meer weten'. Echt leuk! Allemaal kindergerechtjes om samen te maken met je kindje of wat kinderen gewoon lekker vinden.

sabrina: erg he, er zo klaar mee zijn :( Ik hoop dat er bij jou snel wat gaat gebeuren!

caatje: leuk die was!
    klinkt allemaal een beetje katholiek, die naamdag. Wel bijzonder dat jullie dat nog doen, dat is hier dus echt uit de tijd ofzo (als je snapt wat ik bedoel). Nu je het zo uitlegt, ken ik het wel van de familie van mn vader, die zijn ook katholiek. Maar die doen hier niks meer mee.
    de angst die je vertelt, kan ik me goed voorstellen. Ik ben stiekem ook daarom wel opgelucht dat ik wordt ingeleid, ook al is dit niet de reden.

gejanne: 40 weken en nog geen voortekenen... balen...
    wel lekker dat jarno zo'n slaperd is :D

zeehondje: spannend! Hopelijk gaat er iets gebeuren, slijmprop zegt niet meteen alles, maar zou leuk zijn voor je :)

vandaag volle maan, schoonouders zijn overtuigd dat de baby vandaag komt. ik heb wel weer enorme voorweeen, maar vertrouw nergens meer op. Hoop wel dat ik morgen al wat ontsluiting heb, zou een hoop schelen, maar ook dat vraag ik me af...
    maar eens even wat eten...

3. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #1923 CaatjeM, 12 okt 2011
    @Sahi: lol Jaaaah dat is dus super katholiek! Maar ja, dat is dus óók Spanje. ;) :D Overigens, als je dus aan Sinterklaas doet, is er tenminste één naamdag die je wel viert! ;) :D

Fijn ja dat je ingeleid wordt! Ik geloof dat ik al blij ben als dit weekend gewoon voorbij is en ik de kleine nog lekker voel. Onredelijk en wellicht ongegrond, maar ja... Gevoel hè?! ;)

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

Als alles meezit ga ik vanavond lekker hier bijlezen en uitgebreid reageren. Hier de hele ochtend staan strijken, alles is weer schoon, gestreken en opgeruimd. Dadelijk weer kraamvisite en morgen op bezoek bij het kinderdagverblijf om te kijken hoe we ons daarbij voelen.

@zeehondje leuk dat je weer wat meer meeschrijft, spannend hoor slijmprop gedeeltelijk kwijt, ik hoop voor je dat het allemaal niet lang meer hoeft te duren.

Ik lees ook snel dat er een aantal dames op 40 weken zitten en/of ingeleid worden, voor jullie hetzelfde natuurlijk.

Tot vanavond

Groeten worst

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Sahi: Spannend morgen!!!! ;)

@ Zeehondje: Ik hoop dat het doorzet voor je :D

@ Caatje: Heb jij dan eigenlijk ook een naamdag? Aangezien jij daar woont en getrouwd bent?? Christian heeft dat dus ook.... toch? Mag ik vragen welke dag dat dan is? :)

@ Worst: Tot vanavond :D :D

@ Gejanne: Komt op beeb!! 40 weken vandaag, het is tijd! ;)

@ Kookschrift: super idee!! Nooit bij stilgestaan :D

Hier alles goed, geen bijzonderheden, lekker met de pootjes op de bank :)

6. Tina23

Tina23 Actief lid

19 jul 2006
    381
    0
    0
    juf!
    Ter Apel
    Hallo!

Hier een goede eerste nacht gehad. Jasmijn spuugde nog wel wat vruchtwater vannacht, maar voelt zich nu een stuk lekkerder en is ook lekker in bad geweest. Ze is lekker rustig en tevreden, heerlijk!

We hebben een leuke kraamverzorgster, ze pakt de boel lekker aan. Ik ben zo blij dat ik nu een normale kraamtijd heb!

Dames die nog lopen: veel succes en sterkte met de laatste loodjes! Ik moet zeggen, ik ben aan de ene kant heel blij dat ik nooit meer hoef te bevallen, onze kinderwens is compleet, maar die dikke buik is toch wel erg mooi hoor!

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    #1927 CaatjeM, 12 okt 2011
    @worst: lekker dat je al in zo'n ritme zit! Veel plezier met de kraamvisite en succes bij het kdv!

@karine: lol ja, die hebben we natuurlijk. Ik vind ze niet zo heel belangrijk, maar de familie van mijn lief viert ze wel degelijk (behalve de mijne :( Op de een of andere manier denken ze daar niet aan en zal eerlijk zijn, vinnik niet leuk).

Ik ben hier niet getrouwd hoor en daar heeft het ook niets mee te maken of je wel of niet "een santo" hebt. Als je naam is afgeleid van een heilige, dan heb je een santo. Jij bijvoorbeeld dus ook! :D Namelijk 7 november!

De mijne is dus 4 november en die van Cristian, heb ik zojuist ff opgezocht :), is 11 november. Hihi, grappig, allemaal wel heel dicht bij elkaar! :)

@Tina: Fijn dat het zo goed gaat met Jasmijn en dat je tevreden bent met je kraamhulp!

Wij gaan over een uurtje lekker lunchen met de familie. De ouders van m'n lief hebben 't restaurant gekozen en is precies ons favo-restaurantje, hier lekker om de hoek. Ideaal dus! :D

Nu nog ff een uurtje relaxen dus. :)

Liefs,
    Caroline

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Goedemiddag meiden

@gejanne ja ik heb toch nog wat gedaan en net ff lekker gelegen nu in rust.
    dat geen zin hebben herken ik maar toch wel de nestekdrang die overwint.

@mariel en nog lekker kunnen tukken? hier wel iig. zullen we samen bevallen?

@caatjem wel grappig dat dat bestaat naamdag. wij vieren er dan sinds dit jaar weer 1 namelijk sinterklaas.
    ik heb dat ook nog wel met lieke in me hoofd. gelukkig gebeurd het zelde tegenwoordig. maar ik snap wat je bedoelt *knuffel*

@sahi ik ben ook overtuigd dat het vandaag komt hier. heb vanaf het begin al de 12 de in me hoofd.

@worstenbrood veel plezier met de kraamvisite en succes bij het kdv.

@tina heb je voorheen geen leuke kraamtijd gehad dan?
    lekker dat jasmijn zo tevreden en rustig is.

hier lekker net een paracetamol genomen en een uurtje op de bank geslapen had het echt ff nodig.
    helaas is de pijn in me rug niet weg.
    maar goed niks aan te doen helaas.

fijne middag

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @Sabrina: dank je! Cute. :) Knuffel terug. Weet je, ik wil daar niet over piekeren, er niet aan denken, maar het sluipt gewoon mijn gedachte in... Heel irritant... *zucht* Zal blij zijn als het volgende week is.

Balen van je rug, gewoon lekker liggen blijven en rustig aan doen. Dat helpt waarschijnlijk 't beste!

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    kom net van de wc en met afvegen wat slijm met bloedverlies.
    ow spannend.
    dus net vk gebeld moet afwachten of het wat doet en anders bellen.

x sap

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Spannend Sabrina! Succes! Hoop voor je dat 't doorzet!

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Sabrina: Oehhh.. Spannend!! :D :D

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sabrina, SPANNEND!

Hier dus echt helemaal niks hè. Zelfs de pijnlijke onderbuik/voorweeën heb ik niet meer echt gehad. Vind het wel jammer, van mij mag ze nu wel komen namelijk. Heb geen zin meer op te wachten en heb ook nergens zin in om te doen. Maar moet toch een beetje afleiding gaan zoeken, want het kan natuurlijk ook nog zo een paar dagen duren...
    M'n schoonvader zegt steeds dat het de 13de komt (morgen dus). Wij hebben elkaar ook leren kennen op de 13de (1996) en zijn ook op de 13de (september) getrouwd. Zou wel leuk zijn.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Tina & Fam. gefeliciteerd met jullie dochter Jasmijn!!

En ieder die een slijmprop ofzo is verloren: SPANNEND!

@Gejanne: nog over je nichtje, ik ben vroeger ook 2 keer geholpen aan hetzelfde. Er waren toen(30jr geleden) nog 2 operaties voor nodig. Nu kunnen ze dat vast beter. Daarna nooit meer last gehad en kon ik goed plassen en bijna nooit meer een ontsteking.

15. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Haha denk dat ik maar ga traprennen en doen ff opwekken die handel. X x

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Caatje: Die angst voor de 38wk5dg had ik ook heel erg hoor. Toen dat bij lieke gebeurde was ik 38 wk 4 dg! Dus kon dat echt ff niet verwerken toen! Maar ja het kan gebeuren maar je moet ook vertrouwen hebben he! Het gaat meestal goed! Rustig aan meid!! Je bent echt niet de enige met die gevoelens!
    @Sabrina: Oe spannend, jij ook de slijmprop kwijt! Afwachten maar wat het doet! Hoop zo dat het gaat gebeuren voor je!
    @Tina: Wat super dat het zo goed gaat bij jullie! Fijn he als je een goede kraamverzorgende hebt! Hier ook een fantastische week gehad! Heerlijk verwend! Vind je het geen gek idee dat het je laatste zwangerschap was?

Hier gaat het allemaal heel goed. Joël groeit als kool! Vrijdag komt het consultatiebureau voor de intake! Zo benieuwd wat hij dan weegt! Zie aan zijn wangetjes en beentjes dat hij echt gegroeid is! Heerlijk genieten dus!! Vandaag me moeder een dagje hier! En zo nog even kraambezoek van de buurvrouw! Tot later meiden!!

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    de slijmproppen rennen je voorbij hier hahah
    hoop dat t doorzet meiden!!

sabrina; traprennen haha niet jezelf te moe maken he:p

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    caatje; jeej de poppenwas!! leuk is dat :D
    schiet je wel op? je weet maar nooit of kleine cristian zich eerder gaat melden :p
    ben blij dat ik alles dit keer eerder klaar had, anders had de kraamhulp heel veel poppenwas moeten doen :D

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sabrina: yes er gaat wat gebeuren bij jou! Ik hoop dat het snel doorzet!

zeehondje: ik duim ook voor jou, jammer dat het nu nog rustig lijkt, maar wie weet!

nou wie weet komen er morgen wel 3 baby's tegelijk!!
    ik hoop echt zooo erg dat het bij mij opschiet morgen!

20. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hahaha nee zal mezelf niet moe maken.
    sterker nog heb last van menstruatie krampen dus ga ff lekker rusten op de bank met naomy en dora.
    en dan straks ff een warme douche.
    hopen dat het doorzet maar zal wel weer niet!

x sap

Deel Deze Pagina