november/december 2013 baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamba25, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Hallo dames,
    Wat een gezelligheid heb ik hier op het forum ervaren tijdens mijn zwangerschap. Het lijkt me gezellig om met mama's die baby's van ongeveer dezelfde leeftijd hebben verder te kletsen!
    Ik ben voor het eerst moeder geworden op maandag 23 december 2013 van een prachtige zoon: Sebastiaan.
    Hij doet het van begin af aan supergoed. Hij drinkt goed en slaapt veel. Dat is te merken, want na zijn geboorte is hij niets afgevallen, maar alleen maar aangekomen!
    De bevalling was te vergelijken met een horrorfilm, maar dat laat ik achter me als ik in die mooie oogjes van mn kleine jongen kijk!

Ik kijk uit naar alle mama's die willen komen kletsen over van alles en nog wat..

2. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Gezellig! Ik ben 20 december bevallen van een prachtig meisje. Ze heeft wel een moeilijke start gehad, ruim een week in het ziekenhuis gelegen. Nu thuis gaat het elke dag ietsje beter. Kletst graag mee :)

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Lijkt me gezellig!! Ben zelf 14 november voor het eerst mama geworden van een mooie meid, Femke!

Bevalling is uiteindelijk een ks geworden. Verder doet ze het prima. Beetje klooien met krampjes en voeding. Je krijgt nou eenmaal geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij de bevalling hahaha! :D

4. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik klets ook graag mee, zullen we een lijstje erbij zetten?

Flowerpower: 25 november 2013 meisje: Roos
    Cinderellea: 20 december meisje: Nike Florine
    SVV 23 december 2013 zoon: Sebastiaan

@Cinderellea : wat naar een slechte start! wat was er precies als ik vragen mag? wel fijn dat ze het steeds beter doet.
    @SVV fijn dat je het initiatief hebt genomen een nieuw topic te openen zodat we hier verder kunnen kletsen!

5. Cinderellea

Flowerpower, ze besloot met 36 weken te komen en was er nog niet helemaal klaar voor. Gelijk bij de geboorte week haar suiker iets af en had ze veel moeite met haar temperatuur. Na een dag stopte ze met drinken, ze had geen zuigkracht meer en wilde niet wakker worden om te drinken. Ook moest ze onder de lamp omdat haar bilirubine veel te hoog was.
    Nu doet ze het goed. Ze schommelt nog een klein beetje qua temperatuur, maar dat is snel opgelost met kruikjes;) Enige waar ik wel heel onzeker over ben is het drinken. Daar doet ze heel lang over en kost haar veel moeite. Ze neemt 2 slokken en valt dan weer heerlijk in slaap.

Hoe ziet jullie drinkschema eruit? En hoe doen jullie kindjes het?

6. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben 10-12-2013 bevallen van onze dochter:Esmee.

De bevalling is ingeleid maar ik heb het als een mooie bevalling mogen ervaren.

Onze dochter doet het goed. We hebben wel moeite met boeren na het eten. Ik had daar ook een topic over geopend. Ze laat wel windjes tijdens en na het eten. En ze heeft vaak de hik. Dan voel ik me schuldig omdat het me niet lukt om haar te laten boeren. Soms lukt het maar vaak ook niet.

Verder slaapt en eet ze goed.

Groetjes

7. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ah! Gezellig! Er komen vast nog wel meer dames bij :)

@cinderella aii dat klinkt heel spannend inderdaad. Zo zie je maar dat het voor sommige kindjes moeilijk is om op te starten. Heb je contact met een lactatiekundige ofzo, voor het drinken?

@flowerpower ja ik vond het zo gezellig de laatste tijd. Zou jammer zijn als het ineens over is. Leuk dat je een lijstje hebt gemaakt!

@drinkschema dat is er nog niet helemaal haha. Hij komt meestal wel ongeveer 3 uur na de laatste voeding. Maar soms ook langer en soms korter. Net was het 3,5 uur verder, ik leg hem aan en hij valt in slaap om m nooit meer wakker te krijgen. Vervolgens geeft ie een mondje spuug. Laat maar zitten dan. Lekker slapen jij. Hij ligt nu in zn wiegje en zometeen kruip ik er lekker naast (in eigen bed dan haha).
    Hij is nu 9 dagen en heb voor de tweede keer ontzettend last van stuwing. Geen pijn maar wel volle (lekkende) borsten. Héél vervelend. Net onder de douche de boel een beetje weggekolfd.

Ik ben bang dat zn eerste regeldagje gaat komen. Een van jullie al ervaring mee?

En ben ook wel benieuwd naar jullie herstel. Hoe lang duurde het bij jou, hoe heb je het ervaren? Ik ben nog herstellende. Heb een knip gehad en een ruptuur ofzo?? Het jeukt af en toe ontzettend, maar das het teken dat het heelt. Het ziet er allemaal goed uit en de hechtingen waren na 4 dagen losgeknipt. Dat gaf iets verlichting. Sinds vandaag merk ik dat de echte pijn minder wordt. Gelukkig maar!

8. echtniet27

@svv:wat knap dat je borstvoeding geeft. Ik moest na 5 dagen helaas inzien dat het niet ging lukken.

Jeuk is inderdaad een teken van genezing. Dus je bent goed aan het herstellen.

Ik had zelf 3 hechtingen aan de buitenkant. Was een klein beetje uitgescheurd. Ik bloed nog steeds maar het wordt steeds minder. Verder voel ik me goed. Ik was 23 kilo aangekomen en moet er nog 8 afvallen om op mn gewicht te komen voor mn zwangerschap. Dus dat is nog een doel voor mezelf in dit nieuwe jaar.

Leuk topic!

9. Cinderellea

Echtniet, mooie naam: Esmee. Niet schuldig voelen hoor. Hoe laat je haar nu boeren? Je kan naast op haar rug kloppen ook wrijven of op haar billen kloppen. Ook kun je een beetje op en neer hupsen zegmaar (zachtjes natuurlijk:D). Onze kraamhulp zei ook dat infacol erg goed kan helpen. Fijn dat ze het verder goed doet!

SVV, goed dat je borstvoeding geeft! Zelf geef ik flesvoeding. Dus helemaal geen ervaring met stuwing etc.
    Fijn dat je inmiddels minder pijn hebt, en jeuk betekend inderdaad genezing.
    Heb geen contact met een lactatiedeskundige, dacht namelijk dat dat alleen voor borstvoeding is? We hebben wel nog 3 dagen, 3 uur lang kraamhulp gehad toen Niké thuiskwam. Zij heeft wel tips gegeven hoe we haar wakker kunnen krijgen. Ze krijgt nu nog 8 (heel soms 9) flesjes van 50cc.

Door alle stress met Niké in het ziekenhuis heb ik niet echt de tijd genomen om bij te komen. Nu ze eenmaal thuis is, is het ook gelijk ontzettend druk met bezoek en de jaarwisseling. Ga wel een stapje terug doen nu, want merk dat ik soms toch wel wat pijntjes hier en daar heb. Al moet ik zeggen dat ik me over het algemeen goed voel en weinig last heb gehad. Ben niet uitgescheurd, had wel een soort van schaafwond zei de VK. Ben gelukkig al bijna weer op m'n oude gewicht, zit er nog maar een kilo vanaf. In totaal was ik ook maar iets van 6,5 kilo aangekomen.

10. Cinderellea

Onze mooie kindjes
    Siertje2981 - 14 november 2013 - ♥Femke♥
    Flowerpower - 25 november 2013 - ♥Roos♥
    Echtniet27 - 10 december 2013 - ♥Esmee♥
    Cinderellea - 20 december 2013 - ♥Niké Florine♥
    SVV - 23 december 2013 - zoon: ♥Sebastiaan♥

Heb er wat kleurtjes ingegooid:D

11. echtniet27

@cinderellea: wat fijn dat het goed gaat en jullie lekker thuis zijn.Een vriendin van mij was ook met 36 weken bevallen en haar dochter had ook moeite met drinken. Knap van die 6,5 kilo aankomen zeg. Je moet wel je rust pakken,visite kan ook een andere dag komen. Goed naar je lichaam luisteren.

Ik ben zelf ingeleid met 38,5 week omdat ik heel veel vfuchtwater had en ze hadden ons Esmeetje groot geschat. Haar gewicht hadden ze fout maar dat vruchtwater klopte. Toen ze mn water braken hebben ze bijna 20 van die celstofmatjes moeten gebruiken om het op te vangen. En nog was heel de vloer nat en toen de vk op stond zag ik dat ze,van heup tot dr sok zeik nat was. Oeps ;)

Grappig detail: mijn verloskamer heette: oceaan.

Over dat boeren:ik leg haar over Mn schouder en klopt en wrijf. Maar vaak komt er geen boer. Ook haal ik tijdens de fles die af en toe uit de mond omdat ze heel gulzig kan drinken. Maar ze laat wel windjes maar boeren doet ze dus haast niet.

Ik denk dat ze spruw heeft dus ga zo ff de huisarts bellen. Ze is ook een beetje hijgerig/verkouden.

Ik wil trouwens iedereen nog de beste wensen voor 2014 wensen.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Oo wat leuk! Lijkt me gezellig om mee te kletsen met andere 'nieuwe' moeders.
    Mijn zoontje Semih is 06-12-13 geboren, 1 dag na de uitgerekende dag. Ik was ingeleid en ik vond de bevalling erg heftig. De eerste dagen kon ik niet lopen en zitten van de pijn(ben geknipt) maar dat is gelukkig nu over.
    Hij doet het erg goed gelukkig alleen zit ik nog een beetje te klooien met voeding (FV) en dan met name de hoeveelheid maar tot nu toe gaat het prima :).

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @cinderellea leuk gedaan zo, het lijstje! Je merkt pas na een poosje hoe zo'n kleintje er eigenlijk inhakt he? Wij doen maximaal 2 bezoeken per dag en dan of eind van de morgen of eind van de middag of begin van de avond. Vol is ook echt vol. Dat is voor mij wel een prettig idee. Met baby's valt immers weinig vooruit te plannen!

@echtniet idd een leuke naam! Sebastiaan had Esmée geheten als het een meisje was! Jammer dat de bv niet gelukt is. Ik moet zeggen dat ik er ook snel klaar mee zou zijn als het veel moeite kostte.

De eerste regeldag heeft echt zijn intrede gemaakt. Wat is meneertje veel wakker geweest vannacht! Manlief heeft wat minder geduld, dus kom maar hier met t kleine ding :)

@gewicht ik ben in totaal 8,5 kilo aangekomen. Op dag 5 heb ik mezelf gewogen en zat er nog maar 2 kilo meer aan dan voor mn zwangerschap. Ik zou nu nog wel eens kunnen wegen.

@herstel voor mn gevoel ben ik helemaal dicht gestickt haha! Volgens mij valt het wel mee. Er zijn vier hechtingen losgeknipt. De rest is inwendig. Ik merk echt dat de pijn meer wegtrekt. Bloeden is verschillend. Ligt eraan wat ik aan het doen ben. Ik gebruik nog wel kraamverband, maar dat is meer omdat ik dat wel lekker comfortabel vind zitten :)

Hoe was jullie jaarwisseling eigenlijk? Ook al kennen we mekaar niet: ik wens jullie het allerbeste voor dit jaar. Veel gezondheid, liefde, voorspoed en geluk!
    Ik merkte tijdens oudjaarsavond pas hoe erg die gebroken nachten erin hakken. Om half 11 zat ik heftig in te kakken!

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Welkom Anousje! Ook een heftige bevalling dus. Ik zal als ik op de pc zit, mijn bevallingsverhaal ff linken. Hebben jullie dat ook geschreven?

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic naar de 'clubs'.

16. Cinderellea

Heb me rot gezocht naar het topic hahha:)

Echtniet, oh wauw haha dat is veel. Lijkt me ergens ook wel grappig om je verloskundige helemaal doorweekt te zien. Heb je de huisarts al gebeld? Wat zei die?

Anousje, gezellig! Zal je zo in het lijstje erbij zetten. Klinkt als een hele heftige bevalling! Hoeveel flesvoeding geef jij?

SVV, zou wat zijn als ze je dichtgestickt hadden. Fijn dat de pijn minder wordt. Ik bloed gelukkig praktisch niet meer. Vervelend dat Sebastiaan een regeldagje heeft. Hoe gaat het nu overdag?

Onze jaarwisseling was erg gezellig. Wel heel erg wennen, normaal organiseren wij elk jaar een gigantisch feest met +/- 50 man. Dit jaar alles op het laatste moment afgezegd vanwege de geboorte. Wel kwamen er nog een paar vrienden. Super gezellig televisie gekeken en gekletst. Rond 12 uur buiten vuurwerk afgestoken en gekeken. En uiteindelijk gingen we pas om 05.00 naar bed.:) Niké is eind van de avond wakker geschrokken van een keiharde knal en was daar wel even overstuur van. Rest van de avond heeft ze in de Wagenbak en op schoot met geluiddichte kinderkoptelefoon bij ons in de woonkamer gelegen.

Huisarts komt strakjes langs, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt, hopelijk is ze alweer een beetje aangekomen. Jullie nog plannen voor vandaag? Zijn jullie trouwens al naar buiten geweest met de baby? En voor de wat oudere kindjes, wanneer gingen jullie voor het eerst naar buiten?

En ook vanuit hier een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar gewenst!

17. echtniet27

Zo ik moest ook ff zoeken Hahaha.

Heb de huisarts niet meer gebeld,had het idee dat de tongentje al minder witte aanslag had vanmorgen. Ze is nog wel een beetje hijgerig na het eten dus kijken het deze week nog ff aan. Anders ga ik maandag toch ff met de huisarts bellen.

@cinderellea: dat klinkt gezellig jullie oudejaarsavond. Wat knap dat je het tot 05:00 hebt vol gehouden. Wij lagen om 01:45 kapot moet op bed.

Ik zal hier ff mijn bevallingsverhaal vertellen:

Met 36 weken werd er door de gynaecoloog besloten dat ik medisch moest bevallen vanwege veel vruchtwater en een te groot kind IMG-20131210-WA0014.jpg je. Ik had toen ook al 3cm ontsluiting. Met 38 weken besloten ze dat ze me gingen inleiden.

Op 10-12-2013 mochten we naar het zh. We waren daar om 08:00 en ik werd eerst aan de ctg gelegd om te kijken hoe het met Esmee ging. Die had het lekker naar dr zin dus om 10:00 uur werd Mn water gebroken. Dat het veel was klopte(zie eerder bericht). Om 10:15 zat Mn infuus erin en was het wachten op de weeën. Om de 20 minuten zetten ze het infuus hoger. Hij kan max tot 12 maar met stand 4 had ik al volop rugweeen en buikweeen. Om 12:00 ging ik kapot van de pijn en kwam de vk om te toucheren. Ik had 4cm ontsluiting en ze zei dat ze een cm per uur rekende. Ik heb toen om een ruggenprik gevraagd. Daar moest ik om huilen omdat ik dat zwak vond van mezelf. Maar goed ik zou om 12:30 worden opgehaald voor die prik. Uiteindelijk kwamen ze me pas om 13:40 halen want het was druk! Om 14:15 zat de prik en voelde ik een rust over me geen komen. Zo zou die cm per uur wel gaan volhouden.

Om 14:35 was ik terug op Mn verloskamer. En om 15:00 ging ik al kapot van de rugweeen en buikweeen. Ik zei toen nog tegen Mn man : roep de vk is want die prik doet het niet meer. Ze kwam om 15:20 bij me kijken en zag me volop puffen. Ze toucheerde me en zei: Ooh je hebt al 9cm ontsluiting,ik kom om 16:00 terug en dan mag je gaan persen.

Weer moest ik ff huilen. Ik schrok omdat ze een cm per uur hadden gezegd en nu ging het allemaal ineens heel snel. Om 16:10 begon ik met persen en om 16:28 kwam ons wonder op de wereld. Mn man moest gelijke de navelstreng knippen omdat die heel kort was. En toen kom ik haar eindelijk vast pakken. Ik heb gejankt van geluk en blijdschap. Wat een mooi kindje en wat een wonder.

Mn placenta kwam na 5 minuten al naar buiten en toen moest ik gehecht worden. Een beetje aan de binnen en buitenkant.

De 1e nacht hebben we in het kraamhotel geslapen. De volgende dag zijn we naar huis gegaan. Ik heb het psychisch de eerste 4 dagen erg moeilijk gehad. Ik kom niet slapen en zag steeds nare beelden. Na 1 nacht slaapmedicatie te hebben genomen was ik de volgende dag al stukken beter. De dagen daarna lukte het om te slapen en was ik niet meer bang. Ik voel me nu ook weer helemaal mezelf.

Esmee heeft het vanaf dag 1 goed gedaan,behalve dan dat borstvoeding niet lukte.

Ik weet niet hoe je iets moet linken dus vandaar dat ik zo Mn verhaal doe.

Hierbij een foto van esmee. Ze is hier 2 uur oud.

18. echtniet27

@svv: grappig van de naam. Ik heb nog 4 dagen eerst met aanleggen en iedere keer kolven geprobeerd maar op dag 5 kon ik niet meer. We hebben toen ook besloten om op de fles over te gaan.

19. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo!

Mag ik meekletsen?

Mijn dochter Anna is op 5 december geboren (40+4 weken). De bevalling is zonder complicaties verlopen. Zal het verhaal binnenkort neerpennen! Ze woog 3.1 kg bij de geboorte en is nauwelijks afgevallen. 4 weken later zitten we al op 4.120 kg!

Zelf ben ik zo goed als hersteld van de bevalling. De jeuk van de hechtingen is eindelijk weg! Ik was 12-13 kg bijgekomen en daarvan was ik er vrij snel 8 terug kwijt. Ik hoop dat de overige 4 er aan blijven plakken aangezien ik ondergewicht had voor de zwangerschap ;).

Ik geef borstvoeding en dat loopt redelijk vlot, al heb ik te veel melk waardoor DL zich vaak verslikt etc. Ze heeft ook vaak de hik en een niesbui, moet eens navragen of dit normaal is. Het is wel super vermoeiend…

Ik wens jullie allen een fijn 2014 toe!

20. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    @drinkschema, tja de kleine is nu weer uit haar doen. moet haar weer wakker maken om te drinken en is totaal uitgeput. Hetzelfde verhaal dus.had ze in het begin ook al gehad ging juist weer een paar weekjes goed en nu dus weer. Toen kwam ze overigens wel nog in de nacht. Nu heb ik al twee nachten geen nachtvoeding hoeven doen, omdat ze gewoon heel diep slaapt. van twaalf uur in de nacht tot volgende ochten 7.00-7.30 maar dan maak ik er wel voor wakker....Slecht drinken was de reden dat ik stopte met borstvoeding. Ik had geen controle over wat ze nu binnen kreeg werd daar onzeker over. Nu heeft ze het ook bij de flesvoeding. ze heeft geen koorts, maar drinkt niet lekker. Wel veel slijmaanmaak en hoesten en spugen erbij. Ook steeds de hik....deed eerst verschonen na het eten nu doe ik het ervoor. wordt ze en wakker en ik hoop dat ze minder druk op het maagje ervaart, dat ze dan ook niet zo snel hoeft te spugen, maar ze krijgt ook van het verschonen van te voren de hik.....

@boeren, ja soms wel een goede boer en soms niet. ze laat hier scheten die stinken zo hard lijkt wel een grote kerel.... op consultatiebureau gaven ze aan dat die scheten komen als ze het niet kwijt kan met boeren....en ook hier vaak de hik....

Mijn kleine meid had ook opstartproblemen maar kon gelukkig wel goed drinken. Ze haalde geen adem na haar geboorte. en haar navelstreng zat om haar nekje, moest doorgeknipt worden voordat ze er uitwas. (afgenaveld in de vulva). moesten twee nachtjes blijven. wel om twee redenen vanwege haar opstart en vanwege langdurig gebroken vliezen. Bevallen bij 37 weken en 3 dagen. ik heb niets over gehouden aan de bevalling, en na tweeenhalf week was het vloeien ook over. was direct op gewicht na de bevalling. wat dat betreft een heerlijke snel herstel.

trouwens mooi lijstje ervan gemaakt!

Deel Deze Pagina