Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    vaneke: de 'nanny' methode toepassen? naar haar toe gaan, even zeggen dat het nog geen tijd is om wakker te worden, ga nog maar even slapen, papa en mama slapen ook nog....
    Aai over dr bol en weer netjes in bed leggen.... daarna handelingen herhalen, zonder te spreken en zo verder.... Bij Xavi werkt dat!
    Maar goed, t kan ook een sprongetje zijn natuurlijk... :D

Xavi moet volgende week woensdag voor de prikjes.... ben benieuwd. Hier gaat papa mee.

Vanmorgen lekker boodschappen gedaan, kom thuis, check mn saldo, is het hoger dan voor ik wegging.... HUH?????
    Leuke meevaller.... 184euro terug van de kinderopvangtoeslag van 2009!!!!!! :D yeah!

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ MBTC: Ja, geef de gegevens maar. Dan doe ik de "babylijst" nog één keer voor de 14 mnd gegevens, leuk!!

@ VanEke: Wat onwijs vervelend!! Pruts heeft een goeie tip ;)

3. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @nanytactiek: die werkte normaal ook, maar nu helemaal niet...dus denk echt een sprongetje...we gaan zien hoe komende nacht gaat...ze begon al te sputteren bij het aandoen van de slaapzak maar toen ik zei dat we dikkie dik zouden lezen voor het slapen gaan leek ze het prima te vinden en gaf ze zich soort van over, na het lezen is ze zonder probleem in bed gegaan...meteen in slaap dus ben erg benieuwd!

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    VanEke, we zitten in hetzelfde schuitje denk ik, mevr was hier ook weer vroeg wakker. Heeft half uurtje geduurd, heb haar maar gelaten, ze liep een beetje te zeuren en zingen. na 30 min was ze weer heerlijk in slaap gevallen.
    En ja soms breekt me dat we op hoor, maar dat had ik ook toen ik neit zwanger was haha het is nu niet erger ofzo..

Voorlezen, doen jullie dat allemaal?Wij eigenlijk nog niet..

Weet iemand waar je een leuk kribbetje kan kopen?
    Gewoon zo'n 1 op een standaard die je ook in de woonkamer kan zetten/

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Haha pruts dat is nog eens leuk :D

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babyr, ja wij lezen j voor. Meestal voor het middagslaapje. Deden we eigenlijk al vrij snel. Ze word rustig van het luisteren.
    @karine, zal je ff pben.

7. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @lezen: doen wij hier ook ja...naja, ze is voornamelijk nog geinteresseerd in de plaatjes en paginas omdraaien, ze kent de verhaaltjes wel en ze weet wel wat er op de plaatjes staat maar echt het verhaaltje soort van volgen zeg maar doet ze eigenlijk niet. Ze wordt er inderdaad ook wel rustig van. Boekjes zijn sowieso der favoriete speelgoed hier...alles aanduiden wat erin staat en geluiden erbij maken, en vooral paginas draaien...op zoek naar der favoriete plaatje!

@babyR: hier deze ochtend ook half uur geprobeerd, was even zingen en babbelen maar werd na halfuur toch weer krijsen, in slaap vallen lukte hier niet...duimen voor ons beide en betere ochtend dan morgen ;)

@pruts: haha, lekker zo'n meevaller!!

8. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Babyr nee wij lezen niet voor! Ik ben er met de meiden mee begonnen toen ze er om vroegen de oudste leest nu zelf en Kyana heeft geen puf om te worden voor gelezen!

Vannacht heeft Jairo redelijk geslapen hij was wel vaak wakker en ben er na toe gegaan net wat prutsje zei tegen vaneke vannacht weer we zullen zien!!

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zwaaaaai!!!

voorlezen, nee plaatjes kijken. vooral dieren met geluid :)
    maar voorlezen uit een boek, nope.

heb de griep te pakken!! ben zo broerd!!!!! soms gaat het wel weer even maar dan is het zo weer raak.
    het heerst ook enorm! bah!

pruts oh das lekker zeg!!!!

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Rica: beterschap!!

boekjes lezen vindt yanna echt niks aan, ze wil de bladzijden omslaan en als het even kan scheuren. en ze wordt boos als je rustig alles wilt aanwijzen. soms komt ze zelf met een boekje aanzetten en dan maken we even gebruik van het moment.
    Ze is wel heel erg van het kletsen en woordje oefenen. Al praat ze volgens mn broertje swahili, haha!

ik wil iedereen nog even sterkte wensen met de nachten!

hier lekker bankhangen vanavond, volle dag gehad.

zwaai!

11. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Whahahaha Sahi!!! Jouw broer is echt grappig!! Maar ik moet hem wel gelijk geven :) :) :) Ow en hier ook precies hetzelfde met de boekjes lezen!

Micah wordt ook boos als hij niet mag (kan) bepalen wat er met het boekje gebeurd :D :D

@ Rica: Jakkes!!! Beterschap meis!!!

Ik ga zo naar bed en hoop op een goede nacht....
    Vannacht was het Micah niet, maar Ryano :(
    Wij lagen iets later op bed dan gepland en toen was hij om 0.30 uur wakker en gewoon niet in zijn eigen bed verder willen slapen!!! Jaaaaa daaaaaaaggggg!!!!!
    Ben gekke gerrit niet!! Dan slaap ik dus niet... We hebben er ruim een uur over gedaan om meneer te laten slapen in zijn eigen bed, wel gelukt (natuurlijk!!) maar ik ben nu wel onwijsssss moe ;)
    Dus ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken.
    Fijn weekend alvast en tot morgen/zondag ofzo :D :D

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, E. zit echt duidelijk in dr sprong he? Vermoeiend... hihi mannen vinden ze zo snel zielig he? Ik vind het ook altijd heel sneu hoor, maar weet als ik constant heen blijf gaan dat het hem alleen maar meer moeite kost om in slaap te komen.

Sahi, wat fijn dat het beter met je moeder gaat. Bedankt voor je pb, reageer zo spoedig mogelijk hoor:)!

Pruts, hahaha dat denk ik ook vaak. Hebben wij onze portie dan gehad? L. is ook zo veranderd wat betreft het slapen. Om de hoeveel tijd ga je dan naar X. toe als hij rommelt met slape? Wij deden eerst altijd 5 min, 10 min en evt. 15 min... Maar nu werkt dat vaak averechts en duurt het inslapen alelen maar langer... Omdat we hem als ware constant storen..

Babyr, jaa wij hebben al van jongs af aan een standaard riedeltje met verhaaltje (toevallig ook Dikkie dik) en daarna zijn muziekje aan. Wij hebben zo'n klein wiegje van de prenetal, vond hem ideaal. Balen dat R. ook zo last heeft van dr sprongetje, gelukkgi was manlief de afgelopen dan weer thuis;) dat is dan weer het voordeel ervan:D.

Mama05, wat fijn dat het iets beter ging. Moest je nog vaak heen?

Rica, bahhh beterschap!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi meiden!

@ vaneke, moest erg lachen om je FB filmpje. Het is net of ik F zag, die probeert ook haar sokken zelf aan te doen. Lukt alleen niet :).

@ Rica, beterschap!

@ BabyR, wij lezen soms voor. Ze heeft er soms geduld voor en de andere keer wil ze gewoon heel hard de bladzijdes omslaan.

@ prutsje, zo kan ik elke dag wel shoppen :D.

@ eb, stuur je morgen ene PB met m'n agenda bij de hand. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik woensdag 16 januari vrij ben. Jij ook?

Hier alles prima. F is ook aan het sprongetje begonnen. Ze doet stoute dingen, waarvan ze weet dat het niet mag. Kan opeens stampen en gillen en begon laatst hysterisch te gillen toen ze naar bed moest. Nu ben ik heel wat gewend, maar een boze dreumes is toch wel erg angstaanjagend af en toe hoor :D. Vooral consequent blijven vind ik niet altijd makkelijk.

Ondertussen is het grote aftellen begonnen. Nog 8 weken en dan lekker 3 weken rondreizen. Ben gewoon de hele maand maart vrij whoehoe.

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Daantje, ja dan kan ik.

Voorlezen, ja, eindeloos! Timo kan er niet genoeg van krijgen, liefst vijf boekjes tegelijk. En alles aanwijzen wat we vragen, Uil en Bal kan hij zelf zeggen. En koeiengeluiden. Ik geloof dat hij al wel zo'n 30 boeken heeft. Wel lezen we vooral de boeken met harde pagina's anders gaan ze stuk.
    Echt een zoon van zijn moeder...:p

Rest, succes met sprongetjes! Hier vooralsnog rustig. Misschien morgen meer, nu is het bedtijd. Ben gaar van huizen kijken.

15. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @mama, drukke week voor de boeg. Hopelijk krijg je genoeg slaap. Hopelijk is er snel een oplossing voor jullie, zodat je weer fatsoenlijke nachten kunt draaien.

@babyR, je hebt het waarschijnlijk wel verteld, maar waarom graag beginnen met een W?

@Rica, Lief dat je vraagt hoe het hier gaat. Manlief knapt gelukkig al wel wat op. Heeft gelukkig geen koorts meer. Nog wel slapjes. Ik heb nu bijhoofdsholteontstekking of zo iets(alles in m’n hoofd doet zeer, zelfs de kleinste dingen (lopen)). Heb ff gebeld met HA en heb nu een antibiotica. Mirthe huppelt er een beetje tussendoor. Hoest nu helaas wel net als hond (blaffen). Maar zijn dus aan de betere hand. Mag ook wel na een week en wil helemaal volgende week een beetje fit zijn.

@vanEke, je niet schuldig voelen hoor als je haar wegbrengt terwijl je vrij bent. Heb ik ook regelmatig gedaan in de 3 maand dat ik vrij was. Je hebt het nodig en je kunt het wel gebruiken. Tijd voor jezelf is heel belangrijk ben ik wel achter gekomen. En nu helemaal nu je zwanger bent. Ik heb Mirthe haar fotoalbum van 0 tot 1 klaar. Schrik niet maar dit was 154 pag. en nog niet eens alle foto’s. Vooral de mooie. Het boekje lezen klinkt heel herkenbaar. Hier net zo.

@prutsje, Zeer goed geslaagd zeg. En dat van noppies. Kun je weer even vooruit.

@MBTC, wat een flinke meid. Bijna geen kik. Nu hopen dat ze er geen last van heeft/krijgt.

@daantje, Wat gaat die tijd dan snel. En dan ook snel aan de slag voor een 2e…….. :D

@all, meiden ik wens jullie alleen een hele goede nacht toe. Hopelijk op een rustige nacht.

@hier, Mirthe ook hier vroeg wakker. Volgens mij 6 uur. Dus tussen ons in en heeft ze heerlijk geslapen tot 8. Manlief is er met haar uitgegaan en ik heb nog een uurtje geslapen. Heerlijk. De nachten gaan verder prima (afkloppen). Mag niet klagen.

Gister ochtend wou ze niet slapen (poepbroek, maar roken beide niks:S). dus heeft ze nog heerlijk gespeeld en is ze half 2 op bed gegaan. Ze heeft toen 3 uur geslapen. Daarna zijn so nog een blokje met haar om geweest. Dus konden wij lekker ff bankhangen en lekker ziek zijn. Mennnn wat ben je dan moe/ min. Vandaag ff boodschappen gedaan met z’n 3tjes en rustig aan. Ik heb gelukkig telefonisch een antibiotica gekregen dus hopelijk snel weer aangesterkt voor maandag (dan weer aan het werk L:D).

Verder weer helemaal bijgelezen

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Karine: ja mijn broertje is leuk :D hij vind alleen wel dat ik niet moet zeggen dat yanna kan praten met haar gebrabbel, haha
    balen dat ryano zo aan t spoken was :(

rriane: ik zie je pb wel verschijnen hoor :) rustig aan, we hebnen het allemaal druk.

dolfijnjes: hopelijk ben je snel weer opgeknapt, niks aan dit!

ik denk dat ik mn bed zo maar opzoek, weltrusten!!

17. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Nacht ging hier alweer wat beter, gisteren na het uiteindelijk in bed leggen niet meer gehoord en deze morgen was het 6 uur, dus toch alweer terug een uurtje later. Hopen dat ze snel weer terug naar 7 a 8 uur gaat nu. Zelf ook om 21.30 naar bed gegaan, eerst nog op de laptop aflevering CSI zitten kijken en lekker op tijd in slaap gevallen!! Manlief had erna hoofdpijn dus die was erna weer even naar boven gegaan, was op de bank in slaap gevallen en kwam pas om 3 uur weer naar boven...ik heb echt tot 3 uur héééérlijk geslapen!! Op 1 of andere manier slaap ik de laatste tijd beter als ik alleen in bed lig!! :D hahaha...ga manlief maar naar het logeerbed verhuizen denk ik ;)

Nu weer opt werk, de meeste liggen nog lekekr te ronken, dus ff ZP tijd ;) Morgen lekker vrij, vanavond familei op bezoek met de kids, doen we spelletjesavond...komen de dag wel door hier!

gisteren weer luiers besteld gehad bij de Wehkamp, ook meteen wat positiekleding, heb deze keer maat kleiner als bij Elke, erg fijn!! Waren weer leuke dingen bij :) Erg leuk om buik nu sneller te zien groeien!! Sorry voor de wachtbankmensjes hier...blijf mee duimen dat jullie ze ook weer snel aankunnen hoor!!

@mama: ging precies beter dan deze nacht weer?? Hoevaal zijt ge op gemoeten?? Hopen dat ie dit oppikt dan? Die nannytactiek werkte bij ons ook wel als ze eerder een tijd spookte snachts, nu hebben wij het natuurlijk nooit zo alstig gehad als jullie bij J.!!

@Daantje: superschattig he dat filmpje, zit ze hier regelmatig te doen, echt geconcentreerd bezig mar het is haar ook nog nooit gelukt!! Meestel krijgt ze hem alleen om haar dikke teen :D
    Dat hysterische gillen met naar bed gaan, dat heb ik inderdaad ook de laatste dagen beetje gehad...inderdaad best indrukwekkend als ze zo uit hun dak gaan hé ;)

@dolfijnjes: beterschap!! Hopelij krijgt M. er straks niet heel veel last van!

@Rica: ook voor u beterschap!!

@EB: oeh leuk, huizen kijken...doe ik hier vaakl gewoon voor de fun, zit ik heel het funda af te struinen om te kijken naar leuke huizen!! :D

@Karine: hahah, grappig dat ie niet in zijj eigen bed verder wilde slapen, wel goed dat ge doorgezet hebt, volgens mij is dat iets wat lastig is als ge der eens een gewoonte van maakt...

@sahi: hahaha, moest ook erg lachen om u opmerking van uw broer!!

@lezen: hier ook boeken met harde pagina's omwille van het scheuren, hoewel ze wel meer het pagina's draaien interessanter begint te vinden dan het scheuren...

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Dolfijnjes, auwww, ik ken het helaas heb t al meerdere malen gehad. BeterschapQ
    De w vanwege mn overleden vriendin W.endy.
    Maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat worden..

vanEke, ohh weer een uurtje later haha! Hier gelukkig geslapen van 7 tot kwart voor 8. Lekker hoor.

V.o.f de kunst is zooo leuk voor die kleintjes, R gaat helemaal los op die liedjes haha. En voor papa en mama zijn die teksten ook wel erg grappig.

VanEke, zijn de pampers weer in de aanbieding?

Wachtbankje, ook ik hoop heel erg dat t snel raak mag zijn meiden!
    Ik kan me voorstellen dat het heel erg frustrerend is. Ik weet nog dat we bezig waren voor de 1e en in de 1e ronde zaten en ik zo niet hoopte dat het niet raak zou zijn, zou me geen raad weten met de teleurstelling. Dus respect voor jullie!!!

19. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @BabyR: ik bestel ze altijd via de Wehkamp, 6 pakken voor 50 euro...en ze worden gratis thuisgeleverd...vind ik wel zo makkelijk!
    En ik vind merk pampers gewoon de fijnste, andere merken misschien nog goedkoper, maar daar ben ik tot nog toe minder tevreden over

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hmm ik vraag mij af of het griep is...mn ovutest knalt. en ben echt broerd weer!!!
    morgen mar eens testen :D maar heb zon vermoeden :)
    Mocht ik toch ongi worden of hij is nega nog geen ramp hoor maar vind het nu echt wel spannend

moest ik echt ff kwijt haha

Deel Deze Pagina