Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    linda: wat leuk, je nichtje te logeren! Hoe oud is ze?

wherona: thnx voor je lieve woorden, vind het leuk dat je vindt dat ik het verdien :) Ik ben echt nogal onzeker ineens op dit gebied en ook al wil hij niks relatie-achtigs, toch is hij zo charmant en aardig voor me, geeft me echt een boost aan zelfvertrouwen :)
    Wat een manneke heb je inderdaad zeg!

meikie: gelukkig ken je die periodes van jezelf :) Wat lief dat hij kibbeling voor je is gaan halen, heerlijk!

karine: zwaai! En lekker vroeg op bed joh!

dolfijnjes: irritant he, later opstaan dan gepland! En dan ook mirthe uit dr hummetje, is ze al een beetje opgeknapt?

zeker rustig hier!
    Ik ben net gaan bbq'en bij die vrienden met de baby en 2 jongens :) Was super gezellig, heerlijk zo'n middag en avondje :) En Yanna is ook zo heerlijk in dr hum, dus ik ben helemaal happy de peppie :)

2. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Mijn nichtje is bijna 9 maanden zij is het
    Jongste kleinkind van mijn opa en oma en ik de oudste haha en Gijs een achterkleinkind. Lekker ingewikkeld maar zinnen Gijs zijn gewoon neefje en nichtje hebben we er maar van gemaakt. Pittig ding maar prima gegaan zij en Gijs zijn dol op elkaar dus das erg leuk. Ze zijn ook wekelijks een dag bij mijn ouders samen.

@sahi lekker genieten van je flirt kan me voorstellen dat
    Dat je goed doet!

Hebben jullie ook meer moeite met aankleden van de kinderen of bijvoorbeeld uit bad halen dat ze dat niet willen? Hij begint steeds meer zijn grenzen op te zoeken hier

3. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier heerlijk mogen uitslapen tot 9 uur deze ochtend!! Laatste tijd wil ze wel vaak nog wat drinken 's avonds tussen 23 en 24 uur, maar als ik in ruil daarvoor zolang mag slapen vind ik het prima ;) Verder is ze hardstikke gezellig, dus ik heb niks te klagen!!
    De kliene zit verder nog lekker binnen, en ook niks meer gemerkt dat het zou gaan beginnen, maar dat had ik bij Elke ook niet, dus kan zomaar wel gaan beginnen...ik zet nog steeds in op donderdag :)

@nageltjes: heb het beetje in de gaten gehouden laatste dagen en dnek dat het vooral vervanging voor speentje is...manlief ziet ze het bijna niet doen, die doet het vooral met TV kijken 's avonds dus kijk het nog ff aan...van dat product nu al op haart nagels smeren vind ik ze nog wat jong voor...als het echt nagelbijten wordt kan ik dat altijd nog doen...nu doe ik vooral haar handjes uit haar mond halen zonder iets te zeggen...dan vergeet ze het meestal ook wel een tijdje...

@Meikie: gezelig hoor als ge langs wilt komen, iedereen van hier is trouwens welkom hoor ;) Voor Elke ook leuk als er weer een speelkameraadje langs komt :)
    Lastig he, dat gek maken van uzelf met uw gedachtes, erg herkenbaar hoor...ik heb mezelf aangeleerd om aannames altijd na te vragen/uit te spreken, want vaak kloppen ze echt voor geen meter...scheelt een boel gepieker in uw hoofd ;)

@Karine: zwaai terug :)

@Dolfijn jes: ai, vervelend dat M. niet helemaal in der hummetje was, nu wel alweer opgeknapt??

@Sahi: lekker genieten van uw flirt, even uzelf voorop stellen!! :) Y. zit wel echt lekker in der velletje als ik het zo lees he, heb vandaag de foto's op de pc gezet van onze meet, zal ze in de loop van de week nog ff opsturen...

@linda: hier ook hoor, niet alleen grenzen opzoeken, maar er ook bewust overheen gaan heb ik idee soms...kijken wat de gevolgen zijn...hoort erbij denk ik om te leren, maar wel vermoeiend af en toe he ;) Soms moet ik er ook wel erg om lachen hoor, moet ik echt mijn best doen om haar dat niet te laten merken :D

zo...vandaag nog even lekker naar oma, verder weinig bijzonders...tot later weer dames!!

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    linda: ingewikkeld famillie banden, hihi. Wel leuk hoor, zo'n uk te logeren :D
    Yanna is juist heel makkelijk, met aankleden moppert ze soms als iets niet lukt, maar ze gaat steeds meer proberen zelf te doen.

vaneke: ja Yanna zit super goed in dr velletje, heerlijk. Ik denk echt dat het voor haar nu beter is dat we apart zijn en dat zowel papa als ik het een beetje beginnen te verwerken (ook al gaat dat met wat hobbels gepaard ;))
    baby nog lekker binnen, nou die zit daar ook nog wel even goed toch :) Zelf al een idee wanneer het zich gaat aandienen?
    haha, meeting bij vaneke na de bevalling :p Nee hoor, dat gaan we je niet aandoen ;)

Yanna is weer heerlijk bezig vandaag, wel wat mopperig, maar ze is weer heel veel aan het leren. Als ik vraag 'hoe heet jij?' zegt ze: Yanna! (nou ja, nanna, maar ze bedoelt dus Yanna). en dan vraag ik 'Wat zeggen de kippetjes?' en dan zegt ze: 'tok tok tok tok tok' en met dat getok gaat ze zolang door als ze gezellig vindt :D Dus we liggen de halve dag in een deuk met elkaar en aan het tokken.
    De logeerhondjes zijn hier en ze is druk doende om ze commando's te geven die volwassenen ze ook geven, maar de hondjes luisteren niet naar haar. En dat vindt ze irritant joh! Dan kijkt ze mij boos aan, hahaha

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Vaneke, ik zou toch maar opletten, want ik denk dat het morgen gaat beginnen! ;) Fijn dat je je nog zo goed voelt, je klinkt heel optimistisch!

Linda, spreek me niet over grenzen opzoeken...;) En als ik boos wordt lacht hij me keihard uit. Wij hebben een naughty chair (à la nanny Jo Frost). Eén keer waarschuwen, nog een keer waarschuwen (dit en dit mag niet, als je het nog een keer doet zet ik je op de stoel) en bij de derde keer moet hij op de stoel. Daar laat ik hem een halve minuut zitten, dat is lang genoeg. Dan ga ik naar hem toe en zeg: zal je dit en dit niet meer doen? En dan zegt hij altijd schuldbewust nee. Dikke knuffel en dan is het goed. Werkt echt top! Wel altijd door je knieën als je waarschuwt.

M is vandaag bij de boot. Er moet nog veel geklust worden en dat kan goed nu hij op de kant ligt. Hij is anderhalve week vrij, dus dan kan er veel gebeuren.

Eind van de middag komt mijn vader, die heb ik al een jaar niet gezien (op een drama-kwartiertje na van de zomer). Hij blijft twee nachtjes slapen, zijn vrouw komt morgen. Ben benieuwd hoe het gaat...
    Nu zit ik in ieder geval heerlijk in de tuin. Timo slaapt. Net even als een dolle door het huis gegaan, had even energie en dan moet ik het ervan nemen. Nu ben ik kapot dus rustig aan...

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh en ik weet nu waar het 'baby' van Timo vandaan komt: hij roept onze poes, die heet Bindi :D. Het gaat hier zo vreselijk hard met praten. Elke dag leert hij weer een aantal nieuwe woordjes. Zo heeft hij gisteren de hele avond aardbeien, aardbeien lopen zeggen. En ook steeds meer meervouden, echt knap vind ik het!

7. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Pfff word dit nu toch echt zat hoor.... Jordy nu weer koorts.... Klinkt ook ineens helemaal hees:(
    Pakt ook weer iedere zijn oortje, das toch niet normaal....

Sorry hoor moest het ff kwijt hier....

Ik moest eigenlijk werken van 19/23. Gelukkig is mijn collega zo lief om het grootste deel daarvan voor mij te werken, hoef ik alleen van 22/23. Dan kan ik hier in alle rust Jordy vertroetelen...

@ Vaneke, vind het wel spannend hoor. Ik heb het misschien gemist, maar heb je een foto van de babykamer?

@ Sahi, grappig he dieren geluiden. Jordy doet de slang, konijn, koe, schaap, hond, poes, kip, eend. Dus hier hebben we bijna de gehele kinderboerderij hahaha

@ eb, goed hoor van timo! Ik vind het wel grappig dat ze soms hele verhalen hebben en dat je dan pas doorhebt hoeveel woordjes ze eigenlijk zeggen hahaha

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Meikie logisch toch dat je wilt dat ook je vriend er voor 100% voor wilt gaan hij moet gewoon nog effe aan het idee wennen gaat vast wel goed komen. Ach nee toch niet weer wordt je ook moedeloos van he en ook zo machteloos meteen aan de bel trekken hoor.

@Linda hahahah ja dat hebben we hier al een tijdje aankleden, verschonen, in bed hihihi is de leeftijd van grenzen he. Ik moet der wel om lachen, maar als ik er klaar mee ben dan zeg ik dat tegen hem en dan luistert ie wel.

@VanEke super spannend meid ben benieuwd wanneer het zich zal aankondigen.

Heerlijk he dat geklets van onze kids, kan der echt uren naar luisteren. Davey zingt ook lekker veel, Bob de Bouwer, in de maneschijn en Nijntje echt zo schattig dan. Ik had hem laatst op het toilet gezet nou dat vond ie toch nog wel wat griezelig maar ook wel erg interessant, toch maar eens een potje aanschaffen kan ie ermee experimenteren.

9. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @Meikie: pff, blijft wel beetje aanhouden inderdaad die last van de oren!! Waart ge nu nog bezig met AB of niet?? en die andere druppels al geprobeerd?? Wel opgeknapt van de koorts??
    HAd geen foto van de babykamer gepost neen, zal kijken of ik er eentje heb...hebben geen nieuwe babykamer hoor, alleen bedje bij Elke op de kamer erbij...

@Wherona: gaat bij u ook hard he!! ook al bijna 30 weken...
    Grappig dat ie zoveel zingt, hier herken ik wel liedje hop hop hop, paardje in galop :)

@EB; er is nog altijd niks begonnen hoor ;) Nog altijd rustig, dus moet toch niet te lang meer duren als het vandaag nog moet gebeuren :D

@Hier: Elke net op bed gelegd, dus ik ga nog ff laatste 2 afleveringen van serietje kijken...boodschappen zijn al gedaan, was is al geplooid...rest van de dag ff lekker rustig aan doen :) tot later dames!!

10. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nou vaneke, valt me tegen! Onze trouwdag vandaag... Drie jaar!

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd EB!

Sorry, nog niet van gekomen om alles bij te lezen, lees en reageer vanaf nu weer mee!

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    gefeliciteerd EB tis ook mijn ouders hun trouwdag inmiddels 26 jaar :)

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, gefeliciteerd met jullie trouwdag!

@ vaneke, zo spannend dat jij al in je laatste weken zit. Is het heel anders dan bij de eerste of weer net zo spannend?

@ kaartjes, ook vandaag kreeg ik weer kaartjes van jullie. Super super bedankt, ik word er helemaal blij van!

Hier al over de 14 weken heen, de tijd vliegt en ik heb het niet eens in de gaten. F doet het goed, ondanks dat mama op bed ligt de hele dag. Ze heeft er ook mooi speelgoed voor terug gekregen natuurlijk, een rolstoel, krukken :D.

Verder weinig nieuws. Dinsdag dagje AMC, hechtingen eruit, nieuw gips (geen loopgips) en bloed prikken voor de vk. Die is aan huis geweest, maar kreeg me niet geprikt.

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    EB gefeliciteerd met je trouwdag!

vaneke: nog steeds rustig neem ik aan?? We tellen allemaal met je mee af zoals je merkt ;)

daantje: gelukkig dat het redelijk lukt thuis, lijkt me wel pittig. Want moet je man ook weer werken? Of kan hij thuis blijven? Want alleen met Fe gaat toch nog niet lijkt me?

hier ziek naar huis gegaan, t voelt aan de ene kant alsof t wel had gegaan op werk, maar ik was na de vergadering helemaal duizelig en wiebelig, met een kopje soep en een broodje ging het en bij mn huisbezoek weer duizelig, flauw, misselijk...
    Ben gisteren ongesteld geworden en ik herken dit totaal niet van mn normale cyclussen, zo heftig. Ik gooi het daar maar op.
    En voor de zekerheid met de pil begonnen, wat me normaal ook nooit goed viel jaren geleden, dus wie weet is het toch niks...
    nu gaat het redelijk, maar ik weet niet hoor, voel me een beetje raar.
    Vriendinnetje komt me zo even thee en ibu brengen (heb alleen pcm)
    zo, genoeg geklaagd :)

Yanna weet trouwens haar eigen naam en herkent ook zichzelf van spiegelbeeld en wijst dan naar zichzelf! Dat schijnt echt heel snugger te zijn!

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Sahi, ach vervelend, beterschap!

Daan, je klinkt weer wat positiever, alsof je weer wat beter in je vel zit? Wat fijn! Hoe is het met spugen?

Eb, gefeliciteerd met jullie trouwdag! En hoe gaat ie? Hoe gaat het met je vader te logeren?

Wherona, hihi wat lief dat die al echt aan het zingen is. Ik ben deze week begonnen om L. wat te laten wennen aan het potje. De ene x vind ie het prima en interessant, andere x wil hij er niks van weten. Nou prima, we hebben nog tijd zat;).

Meikie, ach dat meen je? Hoe is het nu met hem?

Linda, klinkt heel gezellig. L. is ook echt begonnen met het grenzen opzoeken. Soms als ik zelf moe of niet lekker in mijn vel zit wat lastig, maar over het algemeen kan ik er wel om lachen en is het dan ook goed om te buigen met een grapje of wat afleiding. Echt 'straffen' is nog niet nodig.

Dolfijnjes, hoe is het met M? Toch niet ziek hoop ik?

Hier gaat alles zijn gangetje. L. het weekend niet lekker in zijn velletje. Viel gister pas om 22.30 in slaap na een zetpilletje. Zie of voel niks doorkomen, maar vermoed toch dat er weer wat aan komt, misschien zijn laatste kiezen?! We zullen eht zien. Verder maakt hij echt sprongen (voor het zelfde geld is hij daar ook wat onrustig door), leert er paar dag zoveel nieuwe woordjes bij en begint opeens interesse te krijgen in zijn loopauto's, heel leuk om te zien!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ sahi, hopelijk knap je snel weer een beetje op. Vreemd als dit opeens uit het niets van je ongesteldheid komt.

@ Rrianne, heeft hij voor de rest al zijn tanden dan al? F moet al haar hoektanden nog. Gisteravond ook een zetpil gegeven trouwens. 39 koorts en hoesten, duidelijk niet lekker. Maar vanochtend weer blij wakker.

Zit idd wat beter in m'n vel. Komt omdat ik niet meer hele dagen met pijn lig. Wist niet dat dat zo slopend kon zijn! En probeer niet meer te ver vooruit te kijken. Hield me de hele dag bezig met vragen als: wanneer ben ik weer op de been, herstel ik volledig, kan ik nog terug keren in m'n beroep etc. Heeft allemaal zo geen zin, krijg e een alve depressie van. Leef nu bij de dag.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vaneke gaat vrijdag bevallen hoor!!:)

eb feli

de rest ...zwaai

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hallo :D

Ik reageer even op wat ik nog weet, ik lees wel (bijna) elke dag mee maar reageren lukt me niet. Heb t zo druk, maar waarmee? Er komt niks uit mn handen lijkt wel.. Babykamer moet ook nog steeds, pffffffff.

Eb, gefeliciteerd!

Mama, ohh leuk! Dan kom ik ook even langs hihi!!

Sahi, betershap!

Daantje, je klinkt al postitiever gelukkig! Je gaat hard met de weken zeg!!

Rrianne, ohh arme L! Misschien wat onder de leden?

Ik moest vorige wk dinsdag naar dfe vk, had bloedverlies. Gelukkig niks aan de hand met de baby. Ik heb een fikse blaasontsteking, daar zou t door komen. Wel een uitgebreide echo gehad, was leuk max weer even te zien!

Ik ga weer meiden! Zo lekker douchen en te bed :)

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daantje, fijn dat het weer wat beter met je gaat en wat goed dat je er nu een andere kijk op hebt, al is dat hartstikke moeilijk. Voor je het weet ben je weer te been! Nog even volhouden! L. heeft echt een inhaalslag gemaakt wbt tanden en kiezen. Alles is nu door, behalve de laatste 4 kiezen.

Babyr, oef dat is schrikken, gelukkig niks ernstigs! Hou je het nog een btje vol?

L. slaapt net 15 min. Ben nu toch benieuwd wat hem zo dwars zit, al weet ik zeker dat hij echt ergens last/pijn heeft. Want na een zetpilletje slaapt hij ook vanavond weer binnen tien minuten.

20. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ babyR, oh mijn god! Ben je al 32 weken!!!! De wereld om me heen heeft duidelijk niet stil gestaan.

@ vaneke, die gaat zaterdag op zondag bevallen van een dochter. Euhm....ja ik weet dat niet 1 van m'n voorspellingen goed was.

Deel Deze Pagina