Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @eb, spannend hoor! Naja ze zeggen wel eens dat je je kan spiegelen aan je moeder qua zwangerschappen. Of t echt bewezen is geen idee.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    We hebben zeker een hele leuke club hier! Ik kwam pas later meekletsen, maar ik voel me toch hartstikke welkom!

vaneke: lieve woorden van je, inderdaad, mijn 100% zijn nu gewoon wat minder...

karine: thnx meis, jij bent ook een lieverd :D

meeting: leuk!! ik heb in maart en april nog alle weekenden open, dus roept u maar.
    wij gaan met het andere clubje naar ballorig, idee voor de volgende keer? En dan ergens boven in brabant?

daantje: is ook zo hoor, dat ze alles al wel eens hebben gezien. mijn vriendinnetje gaat ook mee, dus komt goed :)

zwangerenlijst: ik denk dat het voor sommigen een beetje confronterend is. daar schaar ik me sinds een paar dagen ook onder. mijn hormonen willen graag een 2e, maar mijn verstand en mijn vriend echt nog niet, nu we in dit gedoe zitten.
    weet niet of het erg is?

EB: spannend van je vriendinnetje!

mbtc: ik heb vrienden die al 6 jaar in de mmm zitten en die vrouw zegt dat het juist niet zoveel zegt, hoe het bij moeder en oma ging. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet...

oppas-vriendinnetje is blijven slapen, dinsdag is haar oppasdag, dus Yanna en zij liggen nog heerlijk uit te slapen :D Is ook het vriendinnetje met de relatie-shit trouwens, vind het fijn dat ik op deze manier er wel voor haar kan zijn.
    zelf maar eens naar het werk.

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Eb, flauw hoor, zeeuws vlaanderen te ver ;) hahahahaha, dan kom je toch gewoon met de boot richting hier???? :p water zat!

Nee dat snap ik ook wel, en ik ben ook de enige vanuit hier, dus ik vind het op zich niet erg om een stuk richting utrecht te komen hoor, maar de laatste keer vond ik echt iets te ver.
    Kan ook niet carpoolen met iemand van jullie :(

En ik vind idd dat ik de liefde tussen F en X een kans moet geven, dus Daan, jij komt ook:p

Mbtc, ik vind je ook geen zeur hoor!!!! ik begrijp het wel!

Zwanger en linken aan oma/mama.... mijn oma heeft 10 kinderen gekregen en 1x een miskraam (althans voor zover ik weet)
    Oma van vaders kant heeft 1 zoon gekregen en 1 miskraam en mijn moeder alleen ik en daarna niet meer. Het lukte niet en ze kon weer gaan werken, dus bleef het bij mij (helaas, vind ik zelf...)
    Ik heb Pcos, wat gelukkig bij het zwanger worden bij Xavi niet erg actief bleek, toen leek mijn cyclus ineens weer normaal.... :D

Ik vind een zwangerlijstje goed, begrijp ook dat het confronterend kan zijn, maar dat lijken me dan de reacties van de zwanger willen wordende mensen ook, of niet???
    Bij mij staat soms de deur ook nog een beetje open hoor.... ik heb nog liefde genoeg ;)

Vandaag een rotdag.... stond zonder al teveel rugpijn op en ik leg xavi op de commode.... bam! schiet het in mn rug... Loop nu zo krom als quasimodo (en ik heb al een bochel van mezelf..... :( )
    Ondanks de pijn wel de bovenverdieping gestofzuigd. Tja, mamas kunnen niet 'ziek' zijn!
    Gelukkig vanmiddag sowieso al een afspraak bij de dokter!

Maar of morgen werken lukt???? ben bang van niet :(

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Helemaal mee eens wat jullie zeggen!! Al schrijf ik niet zoveel en lees ik elke dag mee!!

Meeting prima en waarnaar toe maakt me ook niet
    Uit!! Ballorig leuk idee maar hebben geen arrangement (helaas) zoals de
    Laatste keer

Ik sta op de beurs dus kan niet uitgebreid reageren maar ga proberen

Supermom sterkte en hopelijk valt het mee!!

Mtbc schijf lekker erover maar vergeet niet elk lichaam is anders is hopelijk hoef je niet het zelfde mee te maken als je moeder!!!

Rica hoe gaat met misselijkheid al vriendjes met de wc?? ;)

Gisteren Niels na kno arts geweest Jairo heeft nog een infectie in de oren en heeft nu andere druppels gekregen en een antibiotica en moeten over twee weken weer terug maar vind het wel erg dat ik hem
    Nu al vier nachten heb laten huilen terwijl hij wel degelijk pijn heeft 😓

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @supermom wat een vervelend nieuws hopelijk valt het allemaal mee maar je zit wel in de spanning nu heel veel sterkte ermee

@BabyR nee niet alles gelukkig wel zijn kamertje dat was het belangrijkste. Dit keer staat de vluchttas eerder klaar hoor J
    @Rianne de kans op wederom een vroeggeboorte is bij mij erg groot de verloskundige had me daar al voor gewaarschuwd het hoeft niet maar kans is erg groot. Net zo als dat ik wederom weer diabetes zal krijgen maar nu weet ik het tenminste en kan ik er vanaf nu al rekening mee houden.

@Karine ik stem voor een meeting hoor lijkt me weer super gezellig om jullie weer te zien

@MBTC niemand ziet je in dat andere topic als een zeur meid alleen niet iedereen deelt jouw mening en dat geeft toch niets. Nogmaals ik begrijp je angst en als het je zo bezig houdt dan moet je toch maar eens de stap nemen om je gyn te bellen en het te laten controleren dan weet je in ieder geval meer en vanuit daar kun je verder beslissen wat je/jullie willen doen. Met hulp of toch nog het zelf proberen. Geef de moed niet op! En onthoud dat het bij J. ook effe duurde maar toch op een natuurlijke wijze is gelukt en dat binnen een jaar is tegenwoordig echt snel hoor meid. Alleen als jij bang bent dat de endo erger is geworden laat het dan controleren.

@EB spannend vindt je het niet jammer dat ze zover weg zit?

@Pruts dat wordt verhuizen hoor alhoewel het wel prachtig mooi is daar
    Volgens mij was Utrecht toch voor iedereen wel te doen

@Mama05 ach arme Jairo toch vanwege de pijn kon hij het maar zeggen gelukkig nu druppels en hopen dat het gauw over is en jij ook weer je nachtrust terug krijgt is het nog een beetje druk op de horecava? Wel flink stuk rijden iedere dag

@Rica hoe is het met je

@ll heb de verloskundige gebeld hoor 31 januari een afspraak voor de echo toch wel weer spannend

6. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @zwangerenlijst, zou kunnen. Heb eerder ook in topics geschreven waar van die lijstjes in stonden. Zou voor sommige misschien confronterend kunnen zijn. En ja elke keer als hier weer goed nieuws is staat mn gezicht ff op onweer maar dat is al weer snel verdwenen.
    @sahi, snap dat het voor jou lastig is om aan die hormonen toe te geven. Je moet doen wat goed voelt en helaas kan ik daar geen advies over geven.
    @wherona, ja over j zon 10 maanden gedaan. Heb met man afgesproken dat we na de ongi naar ha gaan voor doorverwijzing. Vind t wel weer spannend maar wil idd weten hoe het er van binnen uitziet dan kan ik verder ofzo.
    @hier, gister hele leuke nieuwjaarsborrel gehad en jeetje wat zijn er veel collegas zwanger. T zit zeker in de lucht ofzo. Vandaag weer heerlijk aan t werk is toch altijd weer veel te doen na kerstvak. Heeft iemand nog leuke activiteiten voor op bso in thema natuur? T is echt niet mijn thema, ben niet zon natuur mens in de zin van beestjes zoeken enz ben meer van de cultuur.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @wherona, spannend hoor! Dan krijg je ook al snel eem echo! Maar wel fijn en leuk en heel spannend natuurlijk!

8. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Ik vind de Zwangerschap lijst wel leuk!!
    Kun je beetje in de gaten houden wanneer iedereen uit gerekend is!
    Mybc jou tijd komt echt wel!! Maar we
    Gunnen het elkaar toch allemaal!!!! Voor als de wens er is bij ons is het klaar maar daarom vind ik het nog wel erg leuk voor een ander

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ff heel kort.
    zwangerlijst nog steeds leuk idee!
    ik moet nu elke keer vragen wanneer en hoever want ik onthou dat niet.
    dus ik zeg doen

maakt iemand de aftrap? ik zit nu op mobiel
    tot vanavond!

10. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Goeiemiddag

Ja ja ja, ik ben het helemaal eens met jullie dames! Dit clubje is zo hecht, alles kan besproken en gedeeld worden, en waar mogelijk word er samen naar eventuele oplossingen gekeken en word er enorm veel steun geboden. Toppie! Ik heb het vooral gemerkt in de tijd dat Stijn 3 maanden was en in het ziekenhuis kwam te liggen met RS virus, jullie steun heeft me toen heel erg goed gedaan :) Sindsdien zijn er ook wat meiden weggegaan & nieuwe meiden gekomen, en ben ik er zelf ff tussenuit geweest, maar het blijft hoe dan ook gezellig. Jullie zijn allemaal toppertjes :) Zo, dat moest er ff uit.

@Sahi vervelend die pijnlijke borsten. Hopelijk is het niks, misschien een hormonenkwestie, dat je melkklieren opspelen ofzo... Sterkte ermee!

@supermom sh*t zeg, toch een tumor... Hopelijk is het goedaardig en kunnen ze het zonder problemen verwijderen... Ook voor jou heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

@karine nieuwe meeting is altijd leuk. Ik hoop dat ik er dan dit keer wel echt bij kan zijn... Baalde zo van de vorige keer!! Maar zit vooral met het punt dat ik zelf geen rijbewijs heb, dus afhankelijk van anderen/openbaar vervoer of evt vriendlief. Maar om die nou mee te nemen tussen alle mama's en kindjes, haha :D

@zwangerlijst lijkt me wel leuk om weer mee te kunnen leven met iedereen! Snap dat het voor sommigen misschien te confronterend is... Lastig...

@EB wat spannend van je vriendin, handig om te weten dat ze elke dag wat op fb zet... Zo weet je precies wanneer het gebeurt!

@Prutsje jeetje wat balen van je rug!! Sterkte ermee!

@mama voel je niet schuldig over het laten huilen. Je bent geen dokter, jij kan dat toch ook allemaal niet weten! Hopelijk gaat het na de kuur beter en gaat ie eindelijk weer doorslapen. Ik moet nog een afspraak maken met de KA om eens verder te graven in Stijn zijn slaap probleem, nou de laatste paar nachten is ie maar 1x per nacht wakker geweest... Heb stiekem wel een beetje hoop dat ie t nu eindelijk door krijgt...

@Wherona bij mij is de kans op herhaling van vorige zwangerschap ook heel groot, daarom hebben wij besloten om er de komende tijd niet mee bezig te gaan... Ik kan dat lichamelijk niet aan, en wil die onzekerheid niet nog een keer meemaken. Ik zou ook vanaf het begin al sowieso elke week naar de gyn moeten, omdat ik onder strenge controle moet staan. Pfff, dat zie ik niet zitten! Ik zou best nog een kindje erbij willen, maar voorlopig is dat voor mijn lichaam gewoon niet verstandig... Ook omdat ik met die stomme schildklier zit. Helaas!

Nou ons mannetje heeft het lopen helemaal ontdekt. Hij begon eerste kerstdag met voorzichtig een klein stukje (ongeveer 2,5 meter) maar nu de laatste paar dagen waggelt ie de hele kamer door. Gaat wel af en toe flink onderuit omdat ie te snel wil, maar het gaat met de dag beter! Trotssss :)

Inmiddels ook druk bezig met de planning voor ons trouwen in april. We hadden in eerste instantie gezegd een bbq in de tuin voor naaste familie en vrienden. Maar nu toch besloten om een tentje te huren voor een feestje. Dan loop je ook geen risico dat je straks in de plensregen staat te bbq-en en in huis heb je er geen zooi van. Hier vlakbij zit een gezellig eetcafé waar ze ook geregeld karaoke avonden enzo hebben, we hebben al ff gebeld en het staat ons wel aan! Van de week even erheen om t spul te bespreken, oooh ik heb er zin in haha.

En nu moet ik echt aan het huishouden beginnen, anders komt 't er nooit van... Jullie zijn veel te gezellig :p

11. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Bij de dokter geweest, medicijnen gehad, diclofinac en diazepam, dus lekker zen zometeen ;) hopelijk helpt t snel!
    Morgen kan ik thuisblijven, heb me ziek gemeld, kinderen tillen gaat echt niet en gelukkig is Prutsman thuis morgen, papadag, dus hoef ik niet te tillen!
    En kan ik wel mee naar het cb, Xavi krijgt zn 14mnd prikjes.... BMR, hier een van de kids die er last van heeft gehad????

Zo de twins van school halen.... ik laat Xavi ff slapen.... ben vaak snel terug!

12. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    #292 Rrianne, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Supermom, en weten jullie al meer?

Karine, heb er nog niks mee gedaan. Schuif het een beetje voor me uit. De vakantie heeft me enorm goed gedaan, plus het praten met vrienden/familie. Heb dus weer een enorme 'up'! En heb dan al gauw zoiets het valt allemaal wel mee. Maarrr.... heb met vriendlief afgesproken dat ik zeker nog ga bellen om er eens met iemand over te praten. Zal morgen eerst eens bellen om te kijken of alle bloeduitslagen goed waren...

Pruts, au, beterschap!

Sahi, hier precies hetzelfde, kriebels maar mijn verstand zegt nog even nee.
    Alhoewel ik geen moeite heb met een zwangerschapslijstje, vind het prima onder het mom van onze tijd komt wel..

Mama05, wat blijft dat moeilijk he? Dat inschatten of er nu daadwerkelijk wat aan de hand is of niet, herken die onzekerheid ook ngo zo goed van de nachtelijke drama's.

Wherona, nu ik je antwoord lees, volgens mij heb ik het je al eens eerder gevraagd hihi. Maar idd wat je zegt, je kan er nu rekening mee houden. Hopelijk valt het mee en blijft jullie mup lekker zitten..

Eb & Mbtc, blijft moeilijk. Je wens is zo groot. Weet ook nog goed hoe erg ik er mee bezig was en hoe bang ik was dat het niet zou lukken. Had alleen verwacht dat het bij een tweede minder zou zijn, maar als ik julie verhalen zo lees, gaat het wrsch net zo, puur omdat de wens zo groot is. Maar meiden, positief blijven hoor! Het komt goed, ook jullie mogen gauw genieten van een tweede wondertje

Aaaaaaah buikgriep is ook ons huis binnen. N. al 2 dagen niet fit en nu blijf ik rennen naar de wc, bleeeeh!

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    pruts: goed dat je naar de dokter bent geweest!! Pittige medicatie zeg, rustig aan doen hoor!

meeting: nee idd bij ballorig geen arrangement, maar we kunnen ook gewoon daar wat lekkers kopen ofzo... Wat vind de rest van het idee? En misschien zijn er leuke andere binnenspeeltuinen waar ze wel arrangementen hebben.
    Als iedereen even laat weten wat haar leuk lijkt, wil ik wel even googlen etc

mama: he wat naar voor jairo :( Beterschap voor het mannetje.

wherona: natuurlijk is bij jou de kans groter, maar je hoort ook wel verhalen van mensen die na een vroeggeboorte bij een 2e op tijd of overtijd lopen. je weet het niet...
    jaaa je hebt de VK gebeld :D

mbtc: ik merk dat nu mn hormonen opspelen, ik overal zwangere vrouwen en baby's zie. Dus dat zal bij jou vast ook een beetje meespelen, dat het nu meer opvalt.
    Hoop toch dat het straks spontaan lukt meid!!

poookie: ik denk zelf ook aan de klieren, maar wil toch een en ander uitsluiten. Het voelt gewoon niet fijn... Maar vind het wel spannend, er spookt dan door mn hoofd 'wat als het toch erger is'...
    wat stoer dat ie loopt!!!
    leuk, die trouwplannen :D

rrianne: ja onze tijd komt vast nog wel. maar bij mij staat ook de relatie regelmatig onder druk. Ben soms erg bang dat Yanna geen echt broertje of zusje zal krijgen en die gedachte kan ik nu echt nog niet hebben.
    ik denk dat het voor een 2e inderdaad net zo spannend is als bij een 1e, kan ik me nu inmiddels wel voorstellen. Toen ik zwanger was van Yanna dacht ik 'heb ik in ieder geval 1 echt kindje van mezelf en 1 zwangerschap enzo', maar ik merk dat ik dit toch echt heel graag nog eens wil meemaken.
    we zien wel hoe het loopt ;)

Is Yanna nu de laatste loper?
    bleeggh ben moe en moet vanavond nog even op huisbezoek... komt goed, maar wel vermoeiend...

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zag weer iets over een meeting?? wanneer?
    Voor mij maakt afstand niet zoveel uit maar helemaal in het zuiden lijkt mij lastig.

pruts succes met je medicijnenkast hahaha hele lading...jij bent idd helemaal ZEN haha

wherona ik hoop het niet voor je maar snap dat je hier wel vanuit gaat.
    20 weken lekker, ik wil mn vakantie ook erachteraan plakken weer.
    Ik moet nu al vakantie doorgeven maar heb heel stoer gezegt "maakt niet uit ik pas mij wel aan, als je me nodig bent prima" whahaha denk jullie moesten eens weten :):)

Eb het komt goed, we zijn vrij snel zwanger geraakt en dat zal bij jou hoop ik ook wel snel weer gebeuren, ik voel het :):):)
    mbtc jij ook hoor, alleen snap dat het wat lastig is...keep the faith!
    Ik soms ook nog wel in spanning, zit vaker op de wc dan ooit tevoren gewoon om bloed te spotten :(

Ik vind een lijst wel oke, en dan ook graag de namen erbij die zwanger willen worden en gaan beginnen of niet?????????????????

Zal ik een begin maken?? als jullie het niks vinden of te confronterend haal ik mijne wel weer weg...maar jullie moeten hem zelf aanvullen.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zx ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ZaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaXaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa F H CCV XXSZZ SDSSDDDDD sezXZDCXSDCDDCC

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rica wat een mooi bericht. Lief van l om ook mee te schrijven…
    @sahi, ja joh zie overal mammas met 2 kindjes haha met k zag ik alleen maar dikke buiken overal…

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou heb geen lijst gemaakt heb haar nu nar bed gedaan..even in bad en klaar. Ze was me aan het krijsen zeg...
    denk dat ze moe is! Nouja dat hoop ik, sm had al buikgriep en daar was de de hele middag....

ik heb ff geen zin meer in de lijst dus als iemand hier crea bea is, leef je uit :)

18. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Rrianne, ja zodra het af is maak ik foto's en post ik hier. Ik denk dat ik mn hele huis ga showen hahaha!
    Beterschap voor jullie!!

Meeting, ik vind jullie hele echt hele leuke en gezellige meiden :D maar ik wil echt niet langer dan 2 uur rijden, dus brabant word niks voor mij. Liefst eigenijk niet langer dan 1.5 uur..

Lijst, leuk idee, dan kan je ook een beetje zien wie er wanneer een afspraak heeft en kan je niet vergeten succes te wensen oid.
    Maar Sahi heeft al aangegeven het liever niet te willen..
    Is het dan nog een goed idee?
    Ik wil wel een opzetje (proberen!!) te maken hoor.. Mocht Sahi het echt niet willen haal ik hem weg!

Pruts, sterkte meid!!

Sahi, hier ook nog geen loper!!

Karine, wat en je toch een lieverd!!!! Jammer dat er geen hartjes poppetjes hier zijn, anders had je er zeker 1 van me gekregen :cool:

Mama, ach wat sneu voor J!!!! Hoopd at het snel wat beter gaat..
    Hoe is het op de beurs? Rete gezellig denk?? :D

Wherona, och jeetje! ik hoop voor je dat deze langer blijft zitten!

Sahi, het loopt dus nog steeds niet echt lekker?

Pookie, wat goed van S!!!! Knap hoor!!!

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Zwanger:

- VanEke
    - BabyR
    - Wherona
    - Rica

Uitgerekend:
    - VanEke ??-06-2013
    - BabyR 01-08-2013
    - Wherona 31-08-2013
    - Rica 20-09-2013

Afspraken:
    17-01-2013 BabyR 12 wekenecho
    31-01-2013 Wherona 1e Echo
    13-02-2013 BabyR Geslachtbepaling
    13-03-2013 BabyR 20WekenEcho

20. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hahahahah nou is dit wat?
    anders mag iemand hem overnieuw maken hoor!

Ohja meiden, zelf even jullie afspraken erbij zetten, weet alleen die van wherona :p, enne VanEke hoeveelste juni was het ook alweer?

Lucifer, wil jij ook op de lisjt????

Deel Deze Pagina