Lelie, leuk dat je even langskomt en dank voor de felicitatie! Ja, ik ben heel blij met ons nieuwe huis... Gejanne, jij bent de volgende hoor. Je bent echt aan de beurt! Rrianne, mooie banner! Karine, leuke dag gehad? We hebben eindelijk uitzicht op een tijdelijke woning voor twee maanden. Op een vakantiepark waar ze ook aan lange termijnhuur doen, echt specifiek voor mensen tussen twee woningen in. Tegen een normale prijs dus dat is fijn. Morgen gaan we kijken, maar op de site zag ik al dat ze een speeltuin, dierenweide en een peuterzwembadje hebben. Ik heb er eigenlijk best wel veel zin in, klinkt als vakantie! Het is net buiten Hilversum, goed te doen met de trein en een half uur fietsen naar minn werk.
mama: wat leuk zo met je vader rrianne: zeker bizar he, dat je denkt dat het nog heel lang duurt en dan ineens is het al raak! natuurlijk ben je blij lucifer: leuk dat je er weer bent, schiet ook op bij jou! babyr: wat gaat het bij jou ook hard zeg!! gejanne: oh zo lang alweer bezig, gek he? Nee oefenen is nooit erg toch mbtc: hoe is het met jou eigenlijk? karine: je zet vaneke onder druk joh Gefeliciteerd met je verjaardag lelie: heeeejjj leuk je weer te zien Ja een nieuwe vlam, maar puur gezellig en leuk hoor, niks relationeels (voorlopig, geen idee waar het toe leidt) eb: wat fijn dat er zicht is op een tijdelijke woning!! En wat voor 1 hier relaxt werkdagje gehad en daarna Yanna bij K opgehaald. Voor t eerst was vriendinnetje aan het werk, dus wij 1 op 1 met yanna, we vonden het allemaal behoorlijk spannend en raar. En we hadden elkaar dus ook echt niks te zeggen... zo vreemd... Ik heb wel genoeg te vertellen, maar dat wil hij toch allemaal niet horen. dus t was heel ongemakkelijk, beetje koetjes en kalfjes, alsof we elkaar helemaal niet meer kennen. Wel ff confronterend hoor, jemig... vooral omdat allebei onze koppies natuurlijk overuren draaien op dat moment en dan niks kunnen/willen/durven zeggen... hoorde van iemand van de week dat Yanna nog zo weinig echt praat naar haar leeftijd. Ze snapt wel veel en ze babbelt wel, maar ze articuleert totaal niet, omdat wij alles van haar wel begrijpen en haar daardoor niet uitdagen. ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, maar via google vond ik een site waarop stond dat een peuter tussen 16 en 20 maanden al zinnen van 3 woorden probeert na te zeggen (ongeacht of ze het wel of niet snappen, het gaat om het reproduceren van woorden). Nou Yanna snapt alles, maar praat dus niet echt... maar op t CB vonden ze haar juist goed op schema en het begrip ver voor.... Hoe is het articuleren bij jullie kids? Yanna zegt vooral de klinkers en heel af en toe een medeklinker erbij... dus puuuh voor de poes, maar ook puuuuh voor de naam Puk van de kat. en aaaah en ooopp voor van alles waarvan ik haar versta door de intonatie.
hier nog een lekker middagje gehad met Elke, eerst even soort van emotioneel ingestort bij de GO. Vrijdag weer controle maar behalve de vaste dagen dinsdag en donderdag had ik haar vandag al gebracht en wilde vragen of ze ook vrijdag nog kon gaan omdat ik dan weer op controle moest. Voelde me zo schuldig naar Elke dat ik het even niet kan handelen met haar erbij hele tijd, en dat we best veel beroep doen op de GO, maar gelukkig hebben we het echt getroffen met haar en reageerde ze echt superlief. Ze heeft zelf ook 2 kids, dus weet hoe het is met de 2de, dus daar ff lekker uitgehuild, Elke kwam me ook echt troosten, ze kwam mijn tranen echt wegvegen (of ze vond mijn tranen gewoon hartstikke interessant ) Thuis ook maar ff met Elke der slaapje op bed gana liggen, en hoewel ze vroeg wakker was heeft ze echt nog heerlijk gespeeld, hele tijd zingen en babbelen, en goed alleen gespeeld... zometeen maar weer op tijd op bed, wel nog wat harde buiken gehad vanavond, maar zo zijn er al meer avonden geweest dus ik hoop nergens meer op!! @BabyR: ik hoop dat ge geluijk hebt met de 13e!! hou uw mobiel maar paraat have fun met jullie minimeet morgen! @karine: hahahha, ik maak iedere avond met hem de afspraak dat ie die nacht komt, maar hij is niet zo van de afspraken maken geloof ik Gij ook veel plezier morgen bij BabyR @Lelie: hallo!! leuk dat ge weer ff langskomt @gejanne: hopelijk gij idd de volgend nu, ik duim mee hoor @EB: klinkt als een vakantiehuisje inderdaad, lekker hoor, en dan heelrijk naar jullie eigen huis, leuke vooruitzichten toch!! @sahi: vind het lastig om te zeggen, heb hier ook idee dat ze best verstaanbaar is maar dat andere geen idee hebben wat ze bedoelt, wel als ze dingen aanwijst, dan is het vaak te begrijpen maar anders niet altijd. 3 woorden is hier ook echt nog niet hoor, tenzij het om woorden gaat die ze vaak achter elkaar voor komen, dat spreekt ze dan meer uit alsof het voor haar 1 woord is zoals "op en neer", eigenlijk 3 woorden, maar de manier waarop zij het uitspreekt is het 1 woord eigenlijk...merk wel dat ze nu veel sneller nieuwe woorden leert en uitspreekt, maar nog niet echt veel combinaties hoor...
Sahi, ik weet niet exact wat de richtlijnen zijn, ga nu alleen even af op wat ik bij ons op het kdv zie. Maarr.... zinnen van 3 woorden? Je ziet natuurlijk heel veel verschillen tussen kids. Maar volgens mij hoort dit bij 2 a 3 jarigen. Voor deze leeftijd is het heel normaal dat ze beginnen met vele nieuwe woorden en dit zo nu en dan samenvoegen tot 2-woordszinnen. L. begint nu met steeds meer nieuwe woorden, maar het zijn nog veelal losse woorden met een aantal 2- 3 woordszinnen (al maakt hij daar meer één woord van), zoals; dag poes (of ander dier), die moet daar (diemoedaaaa), die moet dicht/open (diemoedichhhh), auto toet toet, buiten toe (en dat waren de zinnen wel zo ongeveer). En geloof mij over het algemeen (slechts enkele uitzonderingen) beginnen pas echt duidelijk verstaanbaar te praten (zodat ook mensen buiten hun ouders om hen kunnen verstaan), rond hun 2e. Dus geen zorgen maken meid, als je het mij vraagt doet ze het prima voor haar leeftijd!
hihi, ik heb me nooit zorgen gemaakt om Yanna en al helemaal niet om haar gebabbel, want dat doet ze al bijna vanaf dag 1 op haar manier. maar dan lees ik zo'n artikel, maar die zal dan wel niet helemaal goed zijn. Spraakontwikkeling : Je peuter leert praten | Peuteren.nl hier had ik het van, Yanna snapt zeker alles, maakt af en toe combi's van zinnen, maar ineens voel ik de druk om haar meer te stimuleren met praten. moet zeggen dat nu ik haar wat meer aanmoedig, dat ze wel enigszins haar best gaat doen, en dat in 2 dagen, maar wil haar ook niet onder druk zetten. echt een dilemma, want ik ben wel iemand die op een speelse manier het beste uit haar kind wil halen... Maar dus niet onder druk zetten, ze gaat het vanzelf doen... ooh waar maak ik me druk om he vaneke: dikke knuffel voor jou! Mijn vriendin is 3 mei bevallen met 41+1, ze had het die laatste weken echt helemaal gehad. Ze kon niks meer hebben van wie dan ook, ook niet van haar eigen man en kids, en ze probeerde niet te veel een zeur te zijn, maar ieder smetje werd ze zenuwachtig van, helemaal kriegel. En dan belde ze mij weer, hihi Dus wel herkenbaar denk ik voor de hoogzwangere vrouwen hoor!! Rustig aan! En hopelijk meldt de kleine zich snel!!!
@ vaneke, succes met die laatste loodjes. Hoop dat je huilbui opgelucht heeft. @ sahi, vreemd hoor. F praat nu in 3 woords zinnen en overal waar ik kom, hoor ik dat dit echt niet normaal is voor haar leeftijd. Als ik kijk naar kindjes van haar leeftijd (wel veelal jongens) dan praat de meerderheid nog geen 5 woorden in totaal.ik zou me dus echt niet druk maken. Ik klets veel met F en als ze iets nieuws ziet dan komt altijd meteen de vraag; is dat? Dan vertel in haar wat het is. Meer stimuleer ik niet. Volgens mij niet dat ook echt uit het kind zelf komen.
@ BabyR: Tot morgen!!! @ VanEke: Snap ik!! Maar misschien dat vreemde "ogen" iets meer zouden doen dan alleen de wens van mama of hij aub wilt komen... Ik snap héél goed dat je er klaar mee bent. Geniet toch ook nog wel van deze laatste momenten in de buik... (Die tip heb ik toen ook ter harte genomen en geen spijt van gehad ) @ Sahi: "Zie" ook niet dat je je druk maakt nee... Stimuleren is nooit echt verkeerd, zeker niet als ze het zelf ook leuk vindt. Micah praat ook nog niet duidelijk hoor!! Wij begrijpen hem en inderdaad als hij dingen aanwijst dan is het super duidelijk. Maar hij zegt nog losse woorden en is bijvoorbeeld ook weer beduidend langzamer met praten dan Ryano. @ EB: Ik heb een heerlijke dag gehad Bedankt allemaal voor de felicitaties!!!
Aaaaaaahhhhhh Rrianne wat super gaaf nieuws. Gefeliciteerd. Ben zo ontzettend blij voor jullie. @hier, een heerlijk dagje gehad. Eerst rustig opgestart. Toen even geknutseld voor vaderdag en sm (morgen jarig). Vanmiddag druk aan de poets geweest (was ook echt nodig). @nod, die is bij mij over 2 weken. Als het goed is hopelijk morgen ei sprong. Dus ook hier wordt vollop geklust met heeel veel plezier natuurlijk. Vind manlief absoluut niet erg. Morgen druk dagje. Eerst naar cb. Dan zwemmen, ik werken van 12 tot 18 dan naar so. Sm is jarig daar blijven we eten en dan zien we dan wel weer. O ja klussen niet te vergeten . Verder gaat het hier lekker. Mirthe zit ook weer lekkerder in haar velletje. Tevens wordt haar woordenschat met de dag meer lijkt het wel. Zo leuk en vooral gezellig. Ga nu echt op bed. Wou eigenlijk al een uur eerder liggen. Trusten. Zal kijken of ik morgen weer op iedereen kan reageren.
Sahi: hier is ook alles puuuuuh, van vogel tot eend en van poes tot hond ! Hij begon gisteren wel spontaan met allerlei variante op papa en mama, dus mimi, mima, mammie, pappie dat soort dingen en zegt dat (soms) ook na. Maar verder is het dus ook een hoop gebrabbel en gebaren waardoor ik snap wat hij wil, ook door de intonatie. Hoop alleen dat hij beter gaat praten dan zn broer en dat we niet naar de logopedie hoeven, verder maakt het me niet zoveel uit. Al lijkt y me wel weer heel gezellig om gezellige peutergesprekjes te hebben ! Nu is alles wat ik vraag: ja, of een heel geërgerd jaha met veel hoofd schudden haha. Thanks voor t duimen meiden ! Nu snel slapen, trust!
Ja omdat yanna dus veel snapt kunnen we wel redelijk goed met elkaar babbelen. Nou ik ga me dus niet meer druk maken Dolfijnjes: veel klusplezier ik vond toen de verplichte nummertjes trouwens echt niks aan, maar goed Ik had allan op bed moeten liggen, dus nu maar eens slapen, truste!
Dolfijntje en lekker geklust grapje hoor Sahi elk kind is anders en onze oudste praatte ook veel sneller maar elke kind is anders ik heb nu zelfs bij ky wel eens dat ik denk ze praat niet duidelijk en vraag op school en die vinden van wel gelukkig Vanekek ja laatste loodjes wegen het zwaarst maar weer precies hoe je he je nu voelt!!! En week over lopen duurt zooo lang maar is de kleine straks geboren gaat de week zooo snel!! Laat u emotie maar lekker lopen en het je zeker fijn dat je zo'n lieve makkelijke go hebt!!! Probeer nog lekker even te genieten van je buik, rust voordat je het weet zit je er weer vol op in!!! Eb wauw super zeg zo'n huis op vakantie park en je zot in goede tijd daar!!! Hier vandaag weer aan het werk geen zin maar hij staat vol geplend dus hopelijk os de dag zo voor bij
Hey meiden, Wat een nieuws zeg!!! Rrianne gefeliciteerd meid! Wat fijn voor jullie dat het toch zo vlot is gegaan! Ht is jullie heel erg gegunt meid! @ vaneke, nou meid die kleien zit veel te goed bij jou daar hahaha. Misschien toch spuitjes gaan eten, at vinden de meeste kindjes niet lekker toch hahahaha @ sahi, jordy praat ook nog niet heeel duidelijk hoor. Hij snapt zo'n beetje alles wat we tegen hem zeggen en hij kan heel veel dieren geluiden. En de rest begrijpen we meestal wel. De rest komt vanzelf meid, ze hebben toch ider de eigen interesses waar door ze het een sneller ontwikkelen dan het ander @ baby, wat een leuke foto van r op fb, moest zo lachen om die birckenstocks hahaha Nou ik ga er weer vandoor, jordy heeft een drakenbui.... Pffffff
Ik dacht dat ik me ook zorgen moest maken...(bij E. weet ik het niet meer wanneer ze echt zinnen ging maken) S. praat ook nog niet hoor. maximaal 6 a 7 woorden. Maar de dondersteen begrijpt volkomen alles Ze slaat gewoon nu alles op en dan BOEM ze gaat praten eb, wat gaaf...een vakantiehuisje bij jullie in de buurt! Word vast gezellig!!! Straks E. ophalen vd psz en dan nog ff met zn allen fietsen ofzo. Lters
Vanochtend vond mirthe het nodig om uit te slapen. 8 uur werd ze wakker wn. 8.15 moesten we bij cb zijn. Dus ff snel maar waren op tijd. Ze weegt 11,7 kilo en is 85 cm lang. Dus perfect. Ze volgt mooi de lijn. Daarna in de auto en lekker zwemmen. Ik nu eten en dan werken. @mama gaan vanavond aan de klus
zo...week 40 en nog altijd in zelfde positie!! Nu optellen ipv aftellen, net beneden al gestofzuigd, zometeen ook kijken of ik boven nog ff kan doen...ze zeggen toch dat het sneller op gang komt als ge bezig zijt ipv stil zit, hahaha, moet wel toegeven dat een half uurtje stofzuigen al massa's energie kost!! Deze ochtend manlief en ikm ook weer chagerijnig tegen elkaar, hebben allebei zelf het idee dat we niks geslapen hebben, en allebei vcan elkaar het idee dat de ander de hele nacht heeft liggen snurken...spreekt elkaar hartstikke tegen natuurlijk, en dat soort discussies werken toch niet als we allebei moe zijn...komt vast ook allemaal wel weer goed straks zo, weer ff uitgerust, ik ga weer ff aan de slag...tot later dames!
@Vaneke jullie zijn der gewoon "klaar" mee en willen beide graag dat die kleine spruit nu eens komt. Ik zeg hup aan een annanas hart en anders effe een lampje beneden houden zodat die kleine het licht kan volgen
Hoi dames! Wow een tijdje niet geweest en lees allerlei leuke dingen! Mijn laptop is kapot en die van R vind ik niet fijn, dus vandaar dat ik er een tijdje niet was... @EB een tweeling, WAUW! Gefeliciteerd! @Rrianne zwanger, zo snel! Jij ook gefeliciteerd @VanEke komt er al wat aan? Ben heel benieuwd hoe het gaat @BabyR, Rica en Wherona allemaal al zo ver zwanger, wat gaat de tijd hard zeg... Voelen jullie je goed? @Sahi ik ga jou even een pb sturen ivm meeting enzo, mijn laptop is kapot en ik weet het wachtwoord van het emailadres dat jij van mij hebt niet... Hij haalde eerder mail binnen in zo'n programma (soort van outlook) maar nu kan ik er dus niet meer bij... Hier gaat 't goed, Stijn groeit als kool (is groter dan veel van zijn leeftijdsgenoten!), en word met de dag (eigen)wijzer, praat redelijk (vooral in zijn eigen taaltje) en is suuuper actief. Best vermoeiend wel. Hij krijgt nog steeds tabletjes om in slaap te komen, heeft ie ook echt nodig... Maar verder gaat het erg goed! Ik kom snel weer kletsen!! Stijn is wakker dus moet er vandoor
Karine, was gezellig! Nou ik had weer wat hoor, ging ff snel een schil van meloen in mn groene bak gooien (staat bij de voordeur) en jawel, waait ie dicht. Niks bij me, geen sleutel geen telefoon. R lag te pitten.. Geen enkele buur aanwezig, ff verder in de straat iemand gevonden waar ik kon bellen. Mn vriend van zn werk gebeld (20 min rije). Godzijdank werkt ie niet meer in de wegenbouw, anders had ik t wel kunnen shaken. Nouja als ze wakker was geweest had ik een raampje ingetikt hoor! Ze slaapt nu nog... vANeKJE, snap dat je er klaar mee bent hoor!! Beetje een dooddoener maar; nu kan t echt niet lang meer duren.
@babyR: pfff...dat moet schrikken geweest zijn zeg, zo u huis niet meer in kunnen als R wel binnen is!! Had ik hier een keer toen de deur van de woonkamer niet meer openging en de sleutels van de achterdeur in de andere kamer lagen, gelukkig was Elke toen bij mij en was er geen haast bij!! Leuk dat de meet geslaagd was verder hier nesteldrang "kicked in" denk ik, echt aan het schoonmaken en opruimen geslagen!! hahaha, echt bij Elke en de zwangerschap tot nog toe geen last van gehad, maar nu MOET echt alles opgeruimd en schoon!! Heel gek ook, maar nu ik aan de 40 weken ben en 13-06 toch de datum niet wordt heb ik al een paar keer gedacht vandaag "waarom eigenlijk die haast", ben me der soort van vandaag bij neer aant leggen dat het toch gewoon ook nog ff kan duren, toch vreemd nu wel wat last van mijn onderrug van stofzuiger zeulen dus ga nog ff lekker liggen eer ik Elke op moet halen...