Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    babyr: daar ben ik dus altijd echt super bang voor he! Ik heb ook de kliko's in de voortuin, maar Yanna vindt dat alle deuren dicht moeten. Dus ik neem tegenwoordig zelfs naar de kliko mn sleutel mee, je weet maar nooit. En dan zit ze wel eens heerlijk tegen de voordeur aan, handig :p

vaneke: gek die nesteldrang ineens. Ben benieuwd wanneer de kleine zich gaat melden, fijn dat je je in ieder geval minder druk maakt :)
    en geen ruzie maken met je man joh, niet nodig :p ;) Maar ik snap het wel hoor!

pooookie: zie je pbtje terug :)

dolfijnjes: veel plezier vanavond :D

meeting: ik wacht nog op antwoord van het zaaltje, die dame die er over gaat is tot maandag op vakantie. Maar als ik tijd heb (dit weekend ben ik jarig, dus druk met van alles) dan ga ik even een lijstje maken met wie wat meeneemt qua eten enzo.

lelie: dat is wel Yanna's manier van leren, heel lang in zichzelf oefenen en nadenken en dan ineens doen. Met lopen ook bijvoorbeeld, ze rent vanaf de dag dat ze haar 1e losse stap zette.

meikie: sterkte met de draak :p

ik vraag Yanna wel eens; 'ben je een spook?' zegt ze nee, 'ben je een draak' zegt ze ook nee, 'ben je een monster?' jaaaaa :D
    Wij noemen dr dus altijd monster als bijnaam :p
    Maar ook muppet en schatje hoor, maar ze vindt zichzelf geen schatje ;)

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ BabyR: Was zéker gezellig!!! Doen we "binnenkort" nog eens...
    Ik schuif hier altijd de mat tussen de deur óf neem inderdaad de sleutel mee. Want mijn twee draken doen ook heel graag de deur dicht, behulpzame types ;)

@ Sahi: Ik heb straks 6 wk zomervakantie, zullen wíj dan een keer meeten??
    Noem maar een datum of twee vanaf 22 juli tot 12 augustus ;) :D
    Geweldig hoe ze zichzelf dan eigenlijk een monster noemt!!!
    Hier heb ik thuis de grootste boef van de Hofstede :) :)

@ VanEke: Helaas zegt nesteldrang ook niet onwijs veel.
    Ow en ik heb 6 wk zomervakantie, dus kom graag een keertje op kraambezoek!! :)

@ Poookie: Wat fijn te lezen dat alles goed gaat bij jullie!!!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    karine: ja leuk, een keer een date :D
    ik ga 3 augustus op vakantie, dus ik stel het weekend van de 26e voor. de dag maakt niet zoveel uit, vrijdag of zaterdag ofzo?

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ babyR en Karine, wat leuk dat jullie gedate hebben!

Kom morgen weer alles bijlezen, heb een ziek kindje. Hopen dat ze morgen opgeknapt is.

Ik voel me toch onzeker over morgen, super bang dat ons kindje niet in orde is. Ik voel de baby trouwens sinds drie dagen :$. Is toch super vroeg? Herken het gekriebel van De vorige keer. Lig natuurlijk ook de hele dag op bed, denk dat ik haar (Tuurlijk een haar :)) daardoor ook al zo snel voel.

5. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Succes morgen hoor Daantje!! Ik duim mee dat alles prima is!!
    en dat eerder voelen had ik hier ook, das meestal met de 2de, en zeker omdat ge stil ligt inderdaad denk ik dat ge het sneller kunt voelen...

6. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    zo ff snel beetje bijgelezen, als eerste:

Rrianneeeeeeee gefeliciteeeeerd! wow!! wat een kadootje :p

Eb, je moet wel echt naar je lijf luisteren, ik kreeg met 24wk de eerste weeen, 4 dagen remmers, daarna verplicht thuiszitten. Met 31wk weer weeen, toen bijna twee weken remmers en uiteindelijk bevallen met 34wk, via keizersnede.
    Dit omdat Merel in stuit lag en Roel daarboven overdwars, dus ik durfde het ook niet aan. De gyn zei: maar je hebt al een kind gebaard, dus een stuit kun je ook wel! maar ik zei: het zijn er wel twee, stel dat de eerste vast komt te zitten ofzo?
    Ze hadden prachtige gewichten van 2730 en 2350, (ik vond ze mega klein, jesper was 3670). De gyn zei ook dat dat mede kwam doordat ik de laatste maanden/weken veel rust heb gehad.

Jesper was bijna 4 toen de twins kwamen, dus al stuk ouder, maar dat was ook lastig omdat hij ook net naar school moest en veel veranderingen dus.

En inderdaad, als je het logisitiek allemaal beetje doorhebt loopt het vanzelf wel weer. Wat ik het lastigst vond was het eten en slapen, thuis kregen ze direct na elkaar fles en tegelijk naar bed.
    Maar ja, vaak ligt er dan 1 te huilen als de ander de fles krijgt, maar op een gegeven moment word je creatief met wippertjes en opgerolde handdoeken er onder etc etc ;)
    Ik heb bv geprobeerd, maar dat werkte voor mij niet, gaf mij eigenlijk alleen maar meer stress.
    En dan gaan ze naar het kdv en dan lees je in het boekje: merel had de fles om 11u, roel lag nog te slapen dus pas om 12u gedronken.... aaaaargh, heel mijn dag naar de knoppen ;) maar goed, daar word je ook wel flexibeler in :D

Ik weet trouwens niet hoe dat zit met een meerij plankje op de urban jungle. Ik vind dat sowieso ondingen..... je loopt dat als een eend achter de kinderwagen ;) maar ik snap dat je dat nodig/handig vind. Dit moet je eens proberen bij een babyzaak denk ik.
    Je hebt ook constructies dat er een zitje bij kan, maar dat zou je eens moeten googlen.

Maar mijn gouden tip: luister naar je lichaam!!!!! neem niet teveel hooi op je vork (is geloof ik moeilijk voor jou of niet??? ;)) en denk ook aan het feit dat je ook nog eens verhuizingen in het vooruitzicht hebt en je daar ook mee wilt helpen..... en natuurlijk Timo ook nog he!

Sahi: hier ook nog een weinig prater en idd, wij snappen hem wel.... dinken (drinken) kekke (cracker) Koekie is daarintegen weer erg duidelijk :p hahahahahaha maar die drie woord zinnen.... nee hoor! En ik ken maar weinig peuters die dat wel kunnen!
    1 tip, als ze iets zegt in haar eigen taaltje en jij begrijpt het, zeg het wel goed na, anders zal ze altijd 'haar' woordje blijven gebruiken. (dus bv. dat is een hond! en niet jaaaa dat is een wafwaf.... aaargh, ik irriteer me dood aan zulke mensen :p)

VanEke..... succes... de aller aller aller laatste loodjes!!!!

dikke kus voor de rest.... enneh... bij deze is het officieel... ik heb ook ADHD..... :p

7. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Daantje succes morgen, ik herken je onzekerheid hoor! ik zal aan je denken!!!

8. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @meikie, Hoe is het nu met je? Al weer wat opgeknapt?

@gejanne, Ik volg een dieet, dit i.c.m. bewegen (wat meer dan anders). M’n zusje doet de opleiding diëtist. Dus die heeft even een schemaatje gemaakt voor me. Dus geleidelijk eten en niet te veel en vooral ’s avonds niet meer snoepen. Alleen in het weekend. En een blokje chocola mag wel maar neem dan extra puur. Is beter namelijk je moet het wel lekker vinden hoor. O ja wat betreft klussen. Ik klus deze maand lekker met je mee. Wie weet ben je ook zomaar zwanger.

@EB, luister goed naar je lichaam. Als je de rust nodig hebt moet je die zeker pakken. Je zorgt nu niet meer voor je zelf maar gelijk voor 3 pers. En de kleinste 2 vergen ook heel veel energie. Dus zodra het kan moet je de rust ook zeker pakken. En dan blijft het maar een keer liggen. Wel super dat jullie eerst een huisje hebben tussen de verhuizing door voor jullie zelf.

@prutsje, Leuk weer een wat van je te lezen. Vervelend dat het niet lekker gaat tussen J en je ex.

@mama, jullie hebben een caravan toch? Heb je J dan in een campingbedje?

@daan, ik zal voor je duimen morgen. Ik hoop op een hele mooie echo.

@Vaneke, Ik denk nog steeds maandag. Dus die ks is hopelijk niet nodig. Maar wel netjes dat ze je niet langer laten lopen dan 41 weken.

@lucifer, leuk dat je weer even gluurt. En ook al bijna op het einde. Jeetje wat gaat dat toch snel.

@sahi, Niet te druk maken hoor over dat praten. Als het cb zegt dat het goed gaat mooi zo laten. Rond deze leeftijd moeten ze ongeveer 2 woordjes achter elkaar aan zeggen.

Zo weer helemaal bij. Nu op bed.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dolfijnjes: ja ik ga het praten maar weer loslaten :p Ik heb het Yanna we gezegd, dat ze duidelijker moet praten, dan snappen we haar allemaal beter en ze doet nu wel echt haar best! Dus met het snappertje is echt niks mis.

pruts: was niet verrassend toch, die ADHD? Hopelijk heb je wat aan die diagnose ;)
    ja dat kinderachtige terugpraten vind ik ook zo stom. Opa en Oma hebben haar 'tiktak' geleerd voor het woord klok... zucht...

daantje: niet druk maken joh, alles zal vast prima zijn! Maar als je heel de dag maar ligt te liggen, haal je je van alles in je hoofd denk ik.
    Wat gaaf dat je het kindje begint te voelen!!

oooh weer veel te laat op bed ;)

10. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Dolfijntje ja Jairo slaapt nog in campingbedje anders ben ik bang dat die er uit gaat we hebben een 5 persooncaravan en de meiden slapen in stappelbed maar in de zomer wil de oudste in de bijbouw en kan Jairo onderin stapelbed slapen!! Maar jullie hebben vouwwagen toch hoe gaan jullie dat doen??

Prutsje oké dus wel en heb je nu medicijnen!!

Praten hier ook dochters die Jairo roepen en dan zegen woef woef ik stoor me daar niet zo aan het gaat me er om als Jairo het snapt als je hond zegt snapt hij het ook

11. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @mama, ik wil haar dan eigenlijk op het 1 persoonsbed hebben. Weet niet hoe het dan gaat. We gaan nog een keer proefkamperen. Dus dan zien we wel. Gaat het echt niet dan gaat het campingbedje mee en komt die in het midden te staan

Zo hier de werkdag erop zitten. Nu even tijd voor mezelf en verder niet echt plannen

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    en Daantje hoe was het?

@Sahi veel lezen en alles duidelijk vertellen en ze slaan een hoop op hoor opeens hoor je dsn weer een ander woordje voorbij komen. enige wat Davey echt achter elkaar zegt is hiep hiep hoera hihi. Voor de rest mama mee en dan alleen nog wat losse woordjes de een wat duidelijker als de ander. komt goed.

@eb alleen jij weet en voelt wat je grens is geef er ook aan toe hoor.

@Poookie zo Stijn is echt gegroeid hoeveel cm is hij nu?

@vaneke nog steeds alles rustig

hier gaat alles ook wel goed alleen heeft Davey de laatste paar dagen echt flink last van heftige reacties op bepaalde dingen die hij niet mag, dan gaat ie keihard huilen tot overstuur aan toe best pittig. Merk dat ik daar niet zo goed tegen kan.

13. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Middag :)

@Daantje hoelaat mag je? Of ben je al geweest?

@Wherona Stijn is ongeveer 89/90 cm. R heeft m laatst even opgemeten maar meneer wilde niet echt blijven liggen/staan... Dat heftige reageren herken ik ook, vreselijk he.

@vaderdag; hier nog leuke dingen geknutseld voor vaderdag? Of leuke dingen gekocht? Ik heb een broodtrommel voor R besteld bij simply colors met Nr1 Papa erop. Hij gebruikte steeds Stijn zijn trommel omdat die van hem kapot was gegaan, maar nu dus weer een eigen trommel ;) En heb met Stijn in zoutdeeg voetafdrukken gemaakt, en dat beschilderd. Ook een leuke kaart geknutseld met een gedichtje erop. We zijn er klaar voor haha :)

Nou ik ga ff bankhangen nu Stijn nog slaapt, zwaai!

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Het is helemaal gezond voor zo ver als ze konden zien.

En het is....oh mijn god oh mijn god! Een JONGEN!

We waren met alle Vrouwen uit de familie en het gegil ging het hele gebouw door haha.

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ooooh, een jongen :D! Leuk!!! Maar snel weg met die roze banner dan Daantje!!

Kom later even bijlezen :D

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Daantje, wat zei ik je!! Hahahaha gekke meid, voortaan naar me luisteren he!
    Wat een koningkoppels hiero joh!
    Fijn dat t in hievrre ze t konden zien gezond is!

Gauw weer aan t werk

17. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Leuk Daantje!! Wat vind ge er zelf van aangezien ge zo'n meiden gevoel had?? Fijn dat alles verder ook gewoon goed was, is toch weer een geruststelling na alle medicatie wat ge afgelopen tijd vast gehad hebt!!

@hier: alles nog rustig, net wel weer controle gehad, zou sowieso hartfilmpje krijgen omwille van het overtijd zijn, en daar was weer alles goed. Ook bloed laten prikken en moeten plassen omdat bloeddruk toch nog altijd tegen grens van te hoog zat maar ook daar was alles goed...dus weer naar huis gestuurd om te wachten ;)

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ben helemaal happy hoor vaneke. Het maakte ons niks uit. Nou ja m'n vriend wilde wel heel graag een jongen erbij. Die glimlach is niet van z'n gezicht te slaan denk ik.

Ben nog wel in shock. Een jongen en een meisje. Hoe bijzonder.

19. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Sahi: Ja is goed!! Zullen we die zaterdag doen?? Ik vraag nog even onze vrienden dar of die ook kunnen ;)

@ Daantje: Whahahahahaha..... Tóch een jongen!!!! Wat ben jij slécht in voorspellen!!!! :D :D Van harte gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was, wat ze tot nu toe konden zien!

@ Dolfijnjes: Als je haar in een eenpersoonsbed wilt laten slapen kan je misschien zo'n rek kopen dat ze er niet uit kan rollen...

@ VanEke: Wat word je ongeduldig als je overtijd gaat he... Ik hoop dat het snel gebeurt meis... Denk aan je.

@ Poookie: Hier heeft Micah geknutseld op KDV, géén idee wat...
    Verder doen we er niet zoveel aan hier thuis...
    Leuk zo'n eigen trommel :)

20. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Haha het is het forum van de verrassingen hier. Ok dus dan toch een meisje voor vaneke en de tweeling van eb 2 meiden?? Haha

Fijn dat alles goed was voor zover ze konden zien daantje!

Deel Deze Pagina