Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    Goedemorgen dames,

hier de eerste minder slapende nacht achter de rug ;) Nog altijd beetje aant prullen met hoeveelheden welke hij wil drinken, dus hij liet zich meerdere keren horen...en wat last van krampjes denk ik want op gegeven moment was op de arm hangen ook niet meer lekker. Uiteindelijk heeft ie meeste van de nacht beneden in de box geslapen en manlief op de bank...
    Vandaag gaat Elke toch weer naar de GO dus kunnen wij zelf in elk geval nog ff bijslapen straks...

@daan: inventieve acties lees ik!! Leuk om de trap als glijbaan te gebruiken ;)
    Balen dat ze wel ziek aant worden is!! Hoofdeind al wat hoger staan?? dat helpt hier vaak ook wel wat...

@karine: heerlijk vakantie straks!! Plannen gemaakt ook??

@wherona: nu de 34 dichtbij komen zal vast spannend zijn idd!! Gaat ie vandaag wat beter, of niet?? Gewoon vk/gyn bellen hoor als ge echt last houdt ergens van...

@Gean: leuke naam, had u wel meteen herkend hoor, want klinkt wel in uitspraak zelfde...

ik ga denk ik boven maar ff wat rommelen zodat onze kleine meid stillaan wakker wordt, kan ze op haar gemak ontbijten om naar de GO te gaan...tot later dames!!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Daantje wat ontzettend knap van je zeg! Ik zou t je niet nadoen, je wordt wel creatief zo hihi :D

Vaneke: ja die krampjes he, zo zielig altijd. Heerlijk zo'n dagje met Jelle en zonder Elke. Goed dat ze gewoon naar de GO gaat, is voor haarook leuk lijkt me!

Yanna ia natuurlijk in de uitslaapstand, want ik moet vroeg weg... zo toch maar dr deur openzetten en gaan rommelen, dan wordt ze wel wakker. Wordt zewel heel xhagrijnig van maar ja...

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @daantje, we gaan nog niet weg hoor. Hebben pas laatste 3 weken van augustus vakantie. Maar hebben een vouwwagen gekregen en deze voor de eerste keer opgezet. Dus helemaal na gekeken en schoongemaakt. Hij rook een beetje muffig vandaar alles uit gewassen wat ik kon uitwassen. Nu moet er nog wat kleine dingen vervangen worden.

Je wordt wel creatief zo he. Petje af. Qua hoesten ja een hoestdrankje. Maar mirthe wou die niet echt hebben. Ik heb die van naterman. En weer niet of ze ook verkouden is. Maar anders van vsm de probiotica. Die werkt hier super

@sahi, het is wel leuk werk hoor. Allemaal voorbereidingen op de vakantie. Is nooit verkeerd toch?

@karine o heerlijk. Nu al lang weekend.

@vaneke, jakkes dat is minder krampjes. Straks maar weer even lekker je bedje in.

4. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @daantje, we gaan nog niet weg hoor. Hebben pas laatste 3 weken van augustus vakantie. Maar hebben een vouwwagen gekregen en deze voor de eerste keer opgezet. Dus helemaal na gekeken en schoongemaakt. Hij rook een beetje muffig vandaar alles uit gewassen wat ik kon uitwassen. Nu moet er nog wat kleine dingen vervangen worden.

Je wordt wel creatief zo he. Petje af. Qua hoesten ja een hoestdrankje. Maar mirthe wou die niet echt hebben. Ik heb die van naterman. En weer niet of ze ook verkouden is. Maar anders van vsm de probiotica. Die werkt hier super

@sahi, het is wel leuk werk hoor. Allemaal voorbereidingen op de vakantie. Is nooit verkeerd toch?

@karine o heerlijk. Nu al lang weekend.

@vaneke, jakkes dat is minder krampjes. Straks maar weer even lekker je bedje in.

@hier gaat lekker mirthe is super gezellig. Alleen bij de go heeft ze het een beetje op het zoontje van m'n vriendin gericht en hij op haar. Dit uit zij weer ik bijten :(. Zit er wel mee. Ze heeft ook baby's en nog een jonger meisje. En het moet niet zo zijn als ze bij hun haar zin niet krijgt dat ze hun ook bijt. Dus zit er een beetje heel erg mee. Wat kun je hier nou aan doen. Dit is mijn grootste nachtmerrie om het zo te zeggen. Als ze het bij ons wil doen zie ik het aankomen en kan ik haar daarop straffen (time out). Maar het Is dan echt vaak als ze haar zin niet krijgt of Boos is. Ze kan haar frustratie dan niet kwijt of goed uiten en dan doet ze dat.

Meiden hebben jullie nog ideeën

5. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @dolfijnjes: lastig, geen idee wat haar kan helpen?? Zou het even bespreken met de GO hoe jullie het thuis aanpakken...dat ze dat op zelfde manier wat kan doen, is wel het meest effectieve in elk geval denk ik...

ook nog wel leuk om te delen trouwens, ons geboortekaartje... :)

Bijgevoegde bestanden:

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Dolfijnjes mijn nichtje deed dat ook heel erg als ze der zin niet kreeg ging ze bijten of slaan. Heel moeilijk om dat "af" te leren. Bij mijn nichtje is het vanzelf over gegaan, maar ik begrijp je angst wel. Ik was iedere keer zo alert dat ze Davey niet ging bijten.

@Daantje wat een onderneming zeg ik zie het wel voor me en moet der wel een beetje om lachen maar je wordt er erg crea van.

@ll het gaat nu wel weer wat beter minder last van harde buiken, ik doe momenteel ook niet zoveel verplicht rust houden :D. Dus nadat ik Davey naar het kdv had gebracht ben ik weer lekker mijn bedje in gekropen en heb ik nog wat bijgeslapen. En nu ff laptoppen met qmusic foute 500 op de achtergrond :).

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Vaneke hele leuke geboorte kaart leuke tekst ook!

8. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ vakantie: zeker zin in en we gaan lekker 2 weken kamperen in Luxemburg!

@ Daantje: Creatief maar zeer goed opgelost!!

@ Wherona: Fijn dat het nu weer beter gaat!

@ VanEke: Leuk geboortekaartje!!

9. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Dolfijntje oh bah dat is niet leuk dat ze bijten maar de meeste kinderen doen dat een periode is zich niet kunnen uiten en dat kunnen ze wel het duurt even en blijven aan geven dat niet goed is!!

Daantje jeetje wat ben jij dapper zeg!!! Goed zeg en je wordt wel creatief!!

Wherona dagje rust en q music foute muziek ook niet erg!!!

Karine ja sorry ik dacht echt jurre :((
    Lekker bijna vakantie!! Gaan jullie nog weg??

Vaneke mooi kaartje hoor!! Zijn Saskia en Anton zijn doopnamen hoe moet ik dat zien??

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Vaneke mooi kaartje hoor, schattig!

@bijten: yanna deed t toevallig van de week bij papa uit frustratie. Ze was t stoeien zat en kon t niet goed zeggen en papa begreep haar niet op tijd. Meteen uitgelegd dat we niet bijten maar praten. Toen gaf ze een dikke kus en was t weer goed. Ik denk dat je t vooral niet te veel aandacht moet geven, alleen even duidelijk dat het niet mag en auw is.
    Op t kdv hebben ze de ervaring dat baby's niet de dupe zijn van bijt, duw en sla-gedrag, omdat die ook de frustraties niet veroorzaken. Probeer je daar dus niet te druk om te maken, ze pakken meestal het kind waar ze gedoe mee hebben of een volwassene. Ook niet leuk, maar minder schadelijk natuurlijk ;)

Ik zou een super drukke dag hebben, maar gelukkig liep alles heel soepel! Had allemaal ziekenhuisafspraken en alle dokters waren zowaar op tijd. Dus ff lekker chillen en zo yanna maar eens halen.

11. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @vaneke mooi kaartje hoor. Leuk.

@bijten. Ja hoop ook dat dat snel over is. Ze kan soms heel mooi spelen. Dus hoop ook snel dat deze fase snel voorbij is. Bedankt voor jullie reactie. Ben weer gerustgesteld.

12. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Zo, ook weer ff bijlezen! Werd wel weer tijd :) Weer een boel pagina's gemist.

@Rica jemig niet leuk van je oma zeg! Hopelijk valt 't mee!

@VanEke wel lekker dat E. weer lekker bij de GO is geweest, zowel voor haar als voor jullie wel fijn... :)

@EB fijn dat de echo goed was. Maak je niet te druk, komt vast goed!!

@Gean wie ben jij? Haha nee grapje hoor. Leuke nieuwe naam zo!

@Rrianne leuk morgen al naar de vk! Hoelaat mag je?

@Wherona kan me voorstellen dat je er in je hoofd toch wel mee bezig bent omdat D ook zo vroeg was... Hoop dat jullie meissie nog even lekker blijft zitten hoor!

@Karine het aftellen is begonnen, bijna vakantie, lekker hoor.

@Daantje jeetje het is ff behelpen maar knap van je hoor dat het je is gelukt. Slim idd dat je je foon mee had in je sok voor t geval dat!!

@VanEke wat een super schattig geboortekaartje!!!

Hier gaat alles wel goed. Stijn is behoorlijk verkouden dus daar hebben we het wel ff moeilijk mee. Hij is erg drammerig en huilerig, kan niks hebben. Wel sneu hoor, hij zit zichzelf gewoon in de weg... Ik zelf vanmorgen alweer bij de orthoptist geweest, eindelijk is er een oplossing; ik moet een bril. Heb maar een kleine afwijking (beide ogen +0,25 gewone sterkte en -0,50 cilinder) maar das wel genoeg om mij duizelig te maken blijkbaar!

Nou ik ga weer lekker bankhangen :) Zwaai!

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Karine, heerlijk, vakantie is bijna zover :)! Leuk hoor, kamperen!

Daantje, creatief :D! Mooi dat het zo lukte om samen naar beneden te komen!

VanEke, nog een beetje bij kunnen slapen toen E.lke weg was? Lekker hoor, dat je zo rustig aan in je nieuwe ritme kunt komen!

Dolfijnes, wanneer is nu je NOD?

Poookie, hopelijk gaat de bril je helpen van de klachten af te komen!

Ik ga zo denk ik maar lekker douchen en naar bed! Wilde nog shredden, maar ben beetje misselijk, dus niet zo'n goede combi dan denk ik ;)

14. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Gean, vandaag. Maar nog niks. Misschien vannacht. Maar mocht er niks zijn dan test ik morgen ochtend.
    Heb dinsdag al een test gedaan, maar omdat hij tot 4 dagen van te voren is, was die het beste te doen met ochtend urine (gelezen na het testen:D). Ik zag wel een hele ienie mienie plusje maar niet duidelijk genoeg. Je moest dan wel heel goed kijken. Dus ik wacht de nacht nog even af en dan is het morgen ochtend testen. Manlief gelooft er nog niet in. Dus we zien het wel.

@hier, Manlief vandaag vrij. Dus vanochtend heerlijk met z'n 3'en wezen zwemmen. Heerlijk. Mirthe ging al helemaal zelf zwemmen met alleen bandjes en wat vond ze dat geweldig. Dus echt genieten. Ik daarna aan het werk, Mirthe met m'n moeder mee en manlief aan het shoppen geslagen voor de vouwwagen. Dus lekker dagje.

Morgen m'n moeder jarig dus daar op visite en blijven we ook gelijk eten. Voor het wekend nog niet zoveel plannen. Manlief moet zaterdag werken.

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nou, wel spannend hoor! Zou wat zijn :D!
    En normaal wel netjes op tijd?!

16. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @rica, hoe is het met je oma?

@Rrianne, Leuk en vooral spannend morgen naar de VK. Komt vast geod. Hoelaat mag je heen?

@Meikie, Leuk zo'n minimeet. En ook nog gezellig. Altijd leuk.

@Daantje, Hoe was het vandaag met F. Nog steeds zo hoesterig.

Ook hier wordt Mirthe weer verkouden. Zijn we er niet vanaf begint het alweer. Dus net voor het slapen gaan voor de zekerheid even een neusspray van zwitsal.

17. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ja zeker spannend en ja ook optijd. Vandaar dat ik de nacht nog even afwacht.

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga duimen voor je hoor :D!!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    oeh dolfijnjes ik denk dat t morgen positief is hoor! Maar wil je geen hoop aanpraten natuurlijk ;)
    Wat een zwangeren allemaal!

ik had zelf vanmorgen ook ineens zo'n idee, ik kon mn koffie niet weg krijgen en kokhalsde bij t tandenpoetsen, dat was de reden bij Yanna om te testen. Dus ik schrok me de pleuris, maar ben aan de pil, dus ga er maar niet van uit...
    wat een raar gevoel zeg... :S
    en dan zit t toch in mn hoofd en in mijn geval zou t een behoorlijk probleem zijn, hoe graag ik ook nog kindjes wil, nu maar even niet!

20. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @sahi ja je kan dat zelf het beste weten. Maar je had gewoon ren slechte dag en de koffie smaakte vandaag ook niet vandaar. En je bent niet zwanger. Pas als het weer kan en je er weer echt aan toe bent ;). Lijkt me nu ook wel ff lastig denk ik om al onze verhalen te lezen. Maar een dikke knuffel voor jou.

Ik hoop het stiekem wel maar verwacht het niet. Dus we zien wel.

@laura. Leuk dat je ook weer ff langs komt. Hoe is het bij jullie?

Deel Deze Pagina