Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    vind ik ook wherona.

makkelijk om de app de schuld te geven, terwijl er 100.000 andere redenen zijn voor ff rust op t topic, net 2 dagen...

lucifer: sterkte met de laatste loodjes!!

ik ga maar eens aan de arbeid.

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Het gaat me niet alleen om de rust, maar vooral dat er nu twee manieren van communiceren zijn waarvan ik (en meer dames) er met eentje niet meedoen en dus een deel van de gesprekken mis. Dat vind ik jammer.

Tuurlijk is het wel eens een paar dagen rustig, dat is helemaal niet erg. Alleen zoek ik er nu misschien wel meer achter dan hiervoor omdat er nu ook via die app gecommuniceerd wordt.

En wat reageren op Daantje betreft, dat vind ik niet zo'n leuke opmerking. Ik ben nooit iemand geweest die op iedereen reageerde, alleen als ik iets te melden heb. Daantje en ik hebben meer contact samen, dat hoeft niet allemaal via het forum.

Laten we gewoon weer aardig doen tegen elkaar, ik hou hier helemaal niet van :(

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Oh wow ik schrik ook een beetje van de heftige reactie. Is voor het eerst dat dit gebeurd in ons topic.

Ik had zelf ook het idee dat het misschien door de app kwam, zeg ik heel eerlijk.

4. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Eb ik ook niet laten we het gewoon gezellig houden!!

Ik moet na me werk maar heb geen zijn :(( moet Tot acht uur een demo draaien hopelijk snel uit verkocht ;)

5. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Jammer dat dit gebeurt.
    Voor mijn gevoel een beetje gevalletje een gevalletje van wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.....;)
    Lijkt me niet nodig. Op de app is het gezellig, maar worden totaal andere dingen besproken als hier. Niveau ligt ook erg laag qua gespreksonderwerpen en niet heel Nederland kan meelezen.
    Maar iedereen blijft gewoon mee kletsen hoor, maar het is wel zomer en vakantie tijd:)

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ik heb er niet zo zeer moeite mee dat er een app is, heb er tenslotte zelf voor gekozen om daar niet mee te schrijven. Het enige waar we denk ik allen (degene die dus niet mee appen) een btje bang voor zijn is dat de boel hier dood bloed. En dat zou zo zonde zijn, na dik 2,5 jaar!

7. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Op de app gaat het er meestal niet serieus aan toe. De helft lees ik ook geen eens omdat ik soms in 2 uur tijd wel 600 berichten heb gemist.

Ik kom hier voor de wat meer serieuzere gesprekker. Altijd al gedaan, want hier hebben we het geloof ik nog nooit over niks gehad haha..

Meiden, toen R net geboren was heb ik denk ik de eerste 3 weken me allleen maar afgevraagd waar ik aan begonnen was. Ik kreeg een stik benauwend gevoel bij het denken aan dat ze me altijd nodig zou hebben, en dat ze er altijd zou zijn. Dag en nacht. Ik heb me echt afgevraagd: wil ik dit?
    Bij elke piepje s'nachts: ohjeej zal ze zo wel weer gaan slapen? Wat als ze ontroostbaar is, wat moet ik dan doen?
    Natuurlijk genoot ik ook! Maar die gevoelens waren er ook.
    Nu ben ik zo bang dat het weer terug gaat komen. Hadden we wel aan een 2e moeten beginnen?

Nu weet ik wel dat ik al wat meer ervaren ben, maar toch soms breekt het zweet me uit. Het ene moment denk ik: komt goed! Het andere moment denk ik: oh god waar beginnen we toch weer aan.

Herkenbaar? Hoe gaan jullie er mee om?

8. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

ik ben er ook nog hoor!! Lees alleen wat meer dan echt schrijven, maar nu manlief ook weer aant werk is begint het gewone ritme hier er ook weer in te komen, dus kan ik weer wat vaker wat mee typen ;)

Hier redelijk rustig, had de dagen dat manlief weer zou starten met werk en ik alleen was met de 2 kids wel spannend gevonden op voorhand maar is me goed meegevallen...zorg wel dat ik genoeg afleiding heb, bezoekjes bij mensen, boodschappen doen, dat soort dingetjes...zo'n hele dag met de 2 thuis zitten wordt ikzelf niet vrolijk van en vind Elke ook lastig...wordt ze op het einde van de dag helemaal hyper van!!
    Jelle heeft vanacht voor het eerst 5,5 uur gehaald tussen voedingen door, dus dat was wel ff lekker!! en vanochtend wilde hij ook nog lekker doorslapen, dus ik heb ook weer wat meegepakt ;) Straks met hem naar CB voor eerste keer, ben benieuwd wat ze zeggen van hem...

Elke doet het verder ook super, die is de laatste tijd ook opeens echt veel begrijpbaarder aan het praten en echt aan het communiceren, nu ook echt zinnetjes ipv wat woordjes...als ze iets wil doen en dat krijgt ze neit voor elkaar zegt ze ook echt "lukt het niet", en als ze dan blijft proberen en het lukt opeens wel hoor ik opeens "lukt het wel". Of als ze iets ziet wat ze niet kent zegt ze "wats dat nou"...echt leuk om der zo te horen...

@app: ik doe er ook niet aan mee hoor, weet dat ik er echt gek van wordt van zo'n groepsapp, ben ook het type dat alles gelezen wil hebben en liefst ook nog eens op alles wil reageren, dus ik laat het lekker bij het forum ;) app zal mss een deel oorzaak zijn, maar tegelijkertijd ook gewoon zomer/vakantieperiode, wat drukke tijden door de nieuwe kids...zal vast combi zijn van alles...

@ babyR: komt vast wel goed denk ik, ik herken het ook dat ik bij Elke ook echt snel ongerust was, en ook al helemaal zenuwachtig werd als ik niet helemaal door had waarom ze nog steeds huilde...heb iknu met Jelle ook wel een paar keer gehad, maar die momenten gingen echt veel sneller over en zijn er ook veel minder...vooral omdat ge inderdaad die ervaring gewoon hebt en als ge dan terugdenkt aan hoe het bij R. ging bedenkt ge meestal ook wel weer dat dat ook allemaal is goed gekomen :)
    en als het straks zover is, laat die momenten ook maar gewoon over u heen komen...heb hier paar keer van die emotionele momenten gehad, en achteraf deden ze wel steeds deugd ;) Zijn ook nog gewoon al de hormonen in u lijf na de bevalling straks...

@EB: lekker om nu concreet de controledata te weten, wel fijn dat zo'n tweelingzwangerschap zo goed opgevolgd wordt!!

@lucifer: ook al bijna op het einde!! Spannend hoor :) Leuk zo die laatste momenten nog met alleen F. he :)

@Sahi: succes om uw drukke dag door te komen!! Lukt het om ook wel ff rustig aan te doen en wat adem te pakken??

@Rica: ow, ook al 2 dagen de 30 weken voorbij!! SChiet nu echt op he!! straks is hier weer de ene na de andere aant bevallen ;)

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ babyr, dat had ik ook!! En ik vond mezelf
    Een vreselijke slechte moeder toen ik dacht: waarom wilde ik dit. Het was een combi van onzekerheid en vermoeidheid. Ik voel me nu veel zekerder en sterker. We hebben dit al eens eerder gedaan en kijk naar onze prachtige peuters! Die hebben we ook groot gebracht hoor! En wat die gevoelens over een tweede betreft, daar kan ik echt nog niet over mee praten. Ben vooral met mezelf en revalideren bezig en soms denk ik opeens: oh ja ben zwanger. En ook daar voel ik me wel eens schuldig over naar ons tweede kindje.

@ vaneke, wat een heerlijke berichten dat het bij jullie allemaal lekker loopt met twee kindjes!

10. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @daantje: ja, het gaat best lekker, hoewel er ook momenten zijn dat ik denk dat ik het allemaal niet kan enzo hoor, maar dat weet ik achteraf altijd wel dat dat puur emotie was ;)
    Ik had dat trouwens ook hoor dat ik heel anders met deze zwangerschap bezig was...komt ook omdat het gewoon de 2de is...dus niet schuldig over voelen hoor...hij is toch hartstikke gewenst, daar is het toch waar het om gaat ;)

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ vaneke, hij (oké komende dinsdag nog 1 keer z'n slurf checken haha) is zeker heel erg welkom! Ik denk er aan als hij schopt en dan voel ik me echt gezegend met het feit dat er nog een uk bij komt en dat ze samen op mogen groeien.

Helpt Elke je ook echt of vindt ze Jelle maar weinig interessant verder?

12. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hey meiden
    Gister lekker wezen shoppen met mirthe en nu aan er werk.

Zal vanavond weer ff reageren

Gr

13. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @daantje: echt helpen wel als ik haar iets vraag om te doen, maar dat deed ze ervoor ook al makkelijk. Maar ze wil hem wel speentje geven of knuffel als ie huilt, maar dat doet ze dan niet heel voorzichtig dus das met al haar goede bedoelingen soms meer onhandig dan handig ;)
    Interesse hheft ze in elk geval wel genoeg voor hem, dus das wel leuk :)

14. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Vaneke, wat lekker dat je er een btje ritme in begint te krijgen. En dat kletsen heerlijk, ze kunnen nu al zoveel duidelijk maken. Al veel kraambezoek gehad? Of is het bij een tweede opeens minder interessant?

Babyr, ja herkenbaar. Al had ik het juist de eerste weken niet, maar juist wat later. Vooral de onrust en het onverklaarbaar huilen vond ik vreselijk, al heeft dat ook wat met mijn controlfreak eigenschap te maken. En ja ik zie er soms ook wel op 2 kids (al duurt het voor mij voorlopig nog wel even natuurlijk), vooral de nachten. Maar wil het codewoord; loslaten mezelf 10x per dag toe gaan spreken. Heb N. al gevraagd of die het op de muren wil schilderen;). Ik heb alles precies in mijn hoofd en zo wil ik ook graag dat het loopt, maar dta is natuurlijk niet haalbaar met kids, laat staan met 2;). Loopt vast los. En is het een optie dat je vriend de eerste 2 week ook vrij neemt? Heb je samen alle tijd om even rustig bij te komen en wat te wennen aan alle verandering.

Daan, komende dinsdag 20 weken echo? Spannend! En leuk natuurlijk!

Dolfijnjes, leuk en geslaagd?!

15. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Dinsdag al 20 weken echo daantje!! Gaat echt supersnel die tweede zwangerschappen van jullie! Ben benieuwd of het nog steeds een jongetje is haha

Babyr komt allemaal goed!! Hoor van veel mensen dat overgang naar eerste kindje vaak heftiger is als van een naar twee maar ja ik ben geen ervaringsdeskundige natuurlijk haha

Hier lekker weekend nu. Was er wel weer aan toe. G ligt op bed dus lekker douchen nu en dan bankzaken doen haha

@vaneke fijn dat het best lekker loopt bij jullie! En 5,5 uur achter elkaar slapen das best lekker lang achter elkaar!! Hoe loopt het met de bv nu?

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rrianne en babyR, daar dacht ik ook aan. Is je vriend niet in de gelegenheid om wat vrij te nemen? Hier gaat vriend de hele maand december maar twee dagen per week werken. Vorige keer met F heeft hij de eerste twee maanden lang 2 of 3 dagen per week gewerkt en dat was perfect. Helemaal met een tweede erbij kan hij R af en toe mee nemen en dan heb jij heel even rust met baby 2.

@ Linda, ja ik ben ook benieuwd hoor :D.

@ vaneke, ja kan me voorstellen dat het soms onhandig is :D. Maar ja, je wilt haar er toch bij betrekken natuurlijk. Gaat het samen slapen op 1 kamer nog steeds goed? En heb je het bewust gedaan of is er gewoon geen kamer meer over?

Zijn julle kids ook zo Bumba fan? Wat een irritant figuur is dat trouwens. F mag alleen s ochtends en eind van de avond even een half uurtje tv kijken. Staan jullie kids ook ongeveer met hun neus tegen de tv? ik probeer elke keer duidelijke te maken dat ze afstand moet houden, maar volgens mij heeft ze niets eens door dat ze binnen een minuut weer langzaam naar voren is gelopen.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier k3 en teletubbie fan en vooral muziek (dikke konten muziek) en dieren.
    Maar een echte tv kijker is het niet.... Tenzij het reclame of muziek is....het is geen stilzitter.

Vaneke jaaaaa klinkt zo eng dichtbij!!!pfffffhoe gaat het daar, is het te doen allemaal?

Babyr zelfde gedachtes

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Linda, hoe is het met jou en met G.?

Hihih Bumba ook absoluut niet mijn favoriet, dat gebrabbel, heel irritant. Waarom praat hij niet gewoon?! L. kijkt er heel enkel na als wij 's ochtends samen wat langer in bed liggen. Hier is het Zandkasteel favoriet en zo nu en dan een x hoelahoep.

Verlof: N. was ook de eerste 2 week vrij na de geboorte van L. Vond het ontzettend fijn. Jullie plan is ook een goeie daan, ga hem onthouden.

19. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    BabyR, het komt wel goed, als je zelf relaxt blijft straal je dit uit op je kids.

Kraamvisite, ben ook benieuwd of dat bij de tweede minder is. Dat hoor je wel vaak. Denk dat veel van onze, ver weg wonende, familie het ook zal aangrijpen om ons nieuwe huis te bekijken.

Bumba, afschuwelijk! Ik zet het nooit op, al vindt Timo het leuk, dan kijkt hij maar tiktak of zandkasteel. Hij kijkt max een half uur per dag tv, maar ik denk misschien drie dagen per week. Geen principes hoor, zo komt het uit.

20. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Bumba gelukkig de boekjes en knuffel die hij leuk vind programma zelf wat minder. Zet het liever ook niet op vind het onbegrijpelijk en irritant dat hij zo mompelt en brabbelt lekker educatief praat gewoon normaal kunnen we kindjes er nog woordjes van leren ook! Hier blijft hij soms aan het einde van de dag zitten voor tv zetten we in de manenschijn op (dvd met kinderliedjes) of sprookjesboom van de Efteling daar vraagt die zelf dan om vind hij helemaal leuk

Deel Deze Pagina