Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, heb het ook even gelezen. Wat heftig. Weer een tegenslag, jullie krijgen veel voor jullie kiezen de laatste tijd. Heel veel succes morgen! Denk aan je. Hou je ons de op hoogte?'

Daan, hier hangt de Z8 collectie, Vingino en Name it collectie al in de winkels. Vind de Z8 collectie voor jongens overigens weer erg tegenvallen. Wel een super leuk broekje uit de nieuwe newborn collectie gescoord! Collectie voor de meiden leuk?

Voorgevoel; mijn eerste gevoel zegt ook een meisje, maar ben er niet van overtuigd zoals vriendlief dat wel is;).

Hier vanmorgen weer spontaan bloedverlies, stond op uit bed en voelde het al. Weer een inlegkruisje vol. Daarna was het ook vrijwel meteen over, blijft een baalmoment, maar dit keer geen stress.

L. heeft sinds het weekend wat nieuws, klokslag 5 uur is het paaaaapppaaaa, maaaammaaaaa, L. uit! Hopelijk morgenvroeg 2 uurtjes later:D

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Aaaah kijk naar mijn ticker, morgen nog precies 2 maand, dan is onze mup alweer 2. En dus barst de verjaardagsmaand voor alle oktoberkindjes hier weer los. Hebben jullie al een verjaardagscadeau in gedachten?

3. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @zondag (vertellen), Uiteindelijk waren we rond half 5 thuis en so rond 6 uur. We zouden al chinees eten, maar sm leek het wel lekker om te gaan wokken. Dus afspraak gemaakt. We hebben daar afgesproken. Eenmaal aan tafel iedereen weggestuurd om eten en heb ik Mirthe het t-shirt aangedaan. Toen sm terug kwam keek ze eerst raar en moest ze goed lezen voordat ze het door had. Sz kwam later aan tafel en had het eerst niet door. Totdat ze het zag en ze vond het geweldig. Ze had al een vermoeden in de auto, vanwege de aankopen die we hadden gedaan bij de ikea. Maar ze vonden het allemaal geweldig. Daarna heerlijk gegeten en Mirthe heeft het super volgehouden ondanks haar half uurtje slapen.

@EB, Wat heerlijk dat jullie toch wat een vakantie gevoel hebben. En dan ook nog het zwembad zo dicht bij. Heerlijk als het zo warm is. Jeetje dat is heftig EB. Ik had er nog nooit van gehoord dus even gegoogled. Maar zelfs ik schrik hiervan. Jullie zijn er gelukkig nog optijd bij. Dus hopelijk valt het mee.

@daantje Mijn vriendin gebruikt nu voor de 2e keer een heupband ook omdat zij de hele tijd scheef staat. Hier heeft ze wel baat bij. Ja er hangt al wat kleding in de winkel. Komende week is er sale bij Z8. Ik meende dat deze morgen begon.

@BabyR, heerlijk dat je zo volop aan het genieten bent van je kids. En vooral dat T zo makkelijk is. Idd prachtige foto’s op fb.

@Rica, Petje af hoor. Werken tot 36 wkn.

@RRianne, Jeetje meid wat vervelend. Hopelijk houdt het snel op en begint het niet weer. Hier wordt het iets van knutsel spul of klei. Ze begint dat nu echt leuk te vinden. Vooral kleuren. Ze vraagt er ook al om. ZO leuk.

@hier, Zo trots op mezelf. Wel kapot, maar heb het hele huis weer schoon. Tevens alvast op Mirthe haar nieuwe kamertje de muur geschilderd. Kon het niet laten.

Met mij gaat het goed. gelukkig niet zo misselijk meer. Af en toe nog een ochtend, maar als ik dan aan het werk ben probeer ik genoeg te eten, zodat ik het haal tot einde werktijd. Tevens drink ik dan ook meer op het werk. Ben ’s avonds wel kapot. Maar hoort erbij.

Zaterdag dan eindelijk mijn ouders thuis. Dus dan kan het eindelijk de wereld in :D:D

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Lucifer, jij.ook aan het voeden hihi?

Dolfijn, Ohh wat leuk dat jullie het vertelt hebben.. nu nog even wachten tot zaterdag.. je zal t nu onderhand wel van de daken willen schreeuwen?h

ier half 11 fles gehad en komt nu pas weer! Ben er blij mee

5. Lucifer

Lucifer Lid

22 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaha ja inderdaad babyR!
    Lekker ritme heeft jouw ventje al.

Hier komt hij nog elke 3u snachts. Vannacht heeft hij er 1x 4u tussen gelaten. Ach, komt vanzelf... (Hoop ik).

6. Lucifer

Lucifer Lid

22 dec 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig eb! Succes in het zkh!

7. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    Eb sterkte hoop net zoals de anderen zeggen dat het wellicht nog meevalt.

Wintercollectie is op internet al weer volop te koop. Maar vind nu nog veel te duur haha wat ik mooi vind dan. Gelukkig in sale al een en ander gekocht en onze kleine man zit voorlopig nog braaf in 86.

Ik vind de nieuwe z8 collectie voor jongend ook tegenvallen rrianne. Mssn 1 of 2 dingen leuk. Wacht wel tot ze in de sale zijn ergens. Vanochtend is de sale begonnen van de zomerkleding ik vermaak me kostelijk op Facebook om alle reacties en gelukkig wilde ik toch niks bestellen omdat ik ook de zomer tegen vond vallen haha. Vind nu ook lastig met de dubbele maat voor 92/98 sommige dingen vallen echt mega groot en meer als 98 en andere meer als 92. Zonde als je dingen maar kort aan kunt.

Ik denk ook wel een meid bij jullie rrianne! Denk dat L ook een geweldige grote broer zal zijn voor zijn eventuele kleine zusje haha

Grappig Babyr en lucifer jullie nachtvoedingen brengt herrineringen naar boven haha. Succes komende nachten nog!

Dolfijnjes alvast fijne vakantie en nog even dan is het zaterdag en mag je je eigen ouders vertellen

Hier nog een dag werken en dan weer weekend!

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Lucifer, hier nog geen ritme hoor, kan zomaar vannacht anders gaan. Hij kwam.na een uur alweer, pff haha. Hij had 50 laten staan, dus niet gek dat ie na een uur weer honger kreeg.

Linda, ik vind het ook nog te duur hoor haha, wanneer begint de sale meestal :p? Heb wel geluk gehad met de zomer collectie, toen het weer hier een beetje mooi werd was er al volop korting in de winkels :D

9. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Goedemorgen!!!

Wat leuk jullie nachtvoedingsberichten weer te lezen Lucifer & BabyR!!

@ Linda: Sale is sowieso veel leuker ;) Werk ze nog even vandaag!

@ EB: Nogmaals sterkte gewenst voor vandaag... Laat je het ons zsm weten?!? Knuf

Hier vandaag weinig. Gewoon een thuisblijf/hang dagje met de boys, heerlijk!!

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ babyR en lucifer, klinkt als een eeuwigheid geleden: nachtvoedingen :D. F ging met 8 weken doorslapen en is sindsdien eigenlijk nooit meer s nachts wakker geworden :$. Ja luxe hè? In december mag ik weer aan de bak, maar dan liggen jullie weer heerlijk hele nachten te maken.

@ Rrianne en Linda, heb niks gekocht in de sale. Kwam er nu pas achter dat het of 92 of 104 is. 92 gaat ze al bijna in, had 98 willen hebben. De wintercollectie vind ik ook niet zo heel leuk. 92 heb ik gelukkig in de vorige sale al ingeslagen :D.

@ eb, hoe laat moet je in leiden zijn?

Hier weinig plannen vandaag. Van het weekend komt het kamertje voor euhm nog steeds baby zonder naam. Fijn, want ik heb ernstige nesteldrang. Hoe bizar, bij F nooit gehad. Wil ook de hele dag schoonmaken haha. Kan niet wachten tot het kamertje af is.

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Dolfijnjes, altijd een leuk moment om zulke dingen te vertellen en helemaal zo met z'n allen tijdens een etentje, dit was de hele schoonfamilie?

Babyr, netjes 4,5 uur er tussen, hihih baal na ene uur alweer..

Z8; Ik vind die dubbele maten ook irritant. L. zit 86 longsleeves nog prima. En T-shirts zijn aan de grote kant. 92/98 is volgens mij ontzettend groot.

Daan, 92 is, 92/98 en valt groot hoor wat ik de laatste keer in de winkels zag.

12. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Rrianne ja dit was toevallig met so en sz met haar vriend. Zondag doen we de opa's en oma's

@sale. De meeste sale is nu wel aan de gang in de winkels. En vandaag de sale van Z8. Nog niet gekeken. Kan niet altijd slagen. Heel enkel dat ik wat leuks zie. Maar mirthe zit hier nog wel even in 86. 92 vind ik ook groot vallen hoor.

@eb heel veel succes en sterkte straks.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ rrianne, had vanochtend vol enthousiasme maat 92 aangedaan bij F, maar dat is inderdaad errug groot! Z8 86 past ze overigens sowieso nog wel met gemak 86. Hier lagen in de winkel al de eerste mutsen!

14. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ongelofelijk maar waar, het is geen tts. We hebben een hele uitgebreide echo gehad van zo'n 5 kwartier. Ze hebben denk ik 90% van de 20-wekenecho al gedaan en dat was allemaal goed. Wat een mooie apparatuur hebben ze in een academisch ziekenhuis zeg, zo scherp en gedetailleerd! Verschil in groei is er, maar het kleine kindje heeft nog genoeg vruchtwater dus dat is mooi. Ze heeft ook allemaal bloedstromen doorgemeten en daaruit bleek dat mijn placenta niet mooi in tweeën is verdeeld, maar dat het ene kindje een groter stuk heeft dan het andere kindje.
    Het grote kindje pakt wat het moet hebben, maar het kleine kindje krijgt net wat te weinig waardoor de groei wat achterblijft. Hier kunnen ze niets aan doen. Maar dat is ook niet nodig, want de groeiachterstand is niet zodanig dat de gyn zich daar zorgen om maakt. Je kan het vergelijken met een eenlingzwangerschap waarbij de placenta niet helemaal op en top werkt (had jij dat niet, Poookie?).

Het is nu zaak (was het eigenlijk al) om de groei van vooral het kleintje goed in de gaten te houden. Zolang die nog groeit en het goed heeft in de baarmoeder is het niets aan de hand. Over anderhalve week nog een keer naar Leiden, daarna zullen we waarschijnlijk over gaan naar het UMC.

De kans dat ze nog tts zullen krijgen, is heel klein. Dat heeft te maken met bepaalde vaatverbindingen (technisch verhaal). Ik ben nu 16+4, de kleine is 16 en de grote 17 weken. Dat de grote groot is, heeft niets met mijn placenta te maken. Dat zal genetisch zijn (denk aan de 4890 gram van Timo). De kleine loopt dus wel achter, maar eigenlijk maar een halve week.

Al met al heel erg opgelucht. Tuurlijk, goed is het niet. Maar ook niet heel slecht.

In alle hektiek gisteren ook nog een glucosetest gehad om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik zag er enorm tegenop, maar het viel reuze mee. Uitslag krijg ik deze week als het niet goed is en anders de volgende keer tijdens mijn afspraak.

Genoeg ziekenhuis gezien deze week dus!

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Nou viel het dus toch alles mee! Fijn te horen.

16. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Fijn eb. En idd viel het toch nog mee :)

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, wat een ontzettend goed nieuws! Heel fijn!

18. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Eb gelukkig toch nog goed nieuws. Wel fijn dat je extra goed in de gaten wordt gehouden.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh fijn eb, wat schrikken was dat.

20. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja, we worden heel goed in de gaten gehouden. Het voelde heel goed om in Leiden te zijn, denk dat we dat gevoel straks in utrecht ook wel zullen hebben.

Ik heb echt zo'n euforisch gevoel sinds we de echo gehad hebben... Het voelde gisteren bijna alsof de tweeling een doodsvonnis had gekregen en vandaag is er gewoon weer goede hoop. Er zijn nog steeds heel veel risico's, dus veilig zijn we zeker niet. Er is vooral een hele grote kans op vroeggeboorte, maar goed, zover zijn we nog helemaal niet. En zover komen we misschien ook wel helemaal niet.

Deel Deze Pagina