Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Supermom, L. nu 2x gebadderd met zeezout en gebruik nu de zalf van VSM, het begint er nu steeds een beetje beter uit te zien. Alleen zit hij bij ons in het ligbad, dus er gaat flink wat doorheen. Wat is jou verhouding?

Daantje, hihih je bent echt aan het aftellen he? Heb je al een aftelkalender klaar;)?

Wherona, ja dat snap ik, je verwacht het dan zeker niet dat het toch zo snel raak mag zijn. Super meid, lekker van genieten!

Sahi, leuk! Ben je zo flink afgevallen?

Babyr, nog even lekker genieten van jullie vakantie en alle sneeuw!

L. slaapt nog even, maar we willen straks wat leuks gaan doen? Maar wat... zwemmen? Indoorspeeltuin? Het zal overal vast vreselijk druk zijn!

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @rianne, ik gebruik ook dodezeezout in bad (voor mijzelf) doe er nooit zoveel in. Doseerdopje van hoestdrank vol ofzo. Ligt er aan of het open is of niet.
    @babyr, dat je zwanger durft te skieen! Ben zelf al een aantal keer door gekken van de berg afgeskied.
    @hier, bumba tijd. Ze kwam met die dvd aangelopen en alleen maar bumba bumba roepen. Terwijl ze aan t kijken is krijgt daatje te eten. Doen jullie kindjes ook zulke dingen? Pop/knuffel te eten geven? Vind t zoo schatig om tw zien hoe ze aan t spelen is!
    Zo mamma ff aan de was zonder obstakels (hoop ik)

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mbtc, en, hoe was de was? Timo doet dat niet, knuffels eten geven. Hier meer blokjes en autootjes om mee te spelen. En zijn grote aapknuffel om mee te knuffelen.

BabyR, ja, vind het ook gewaagd om zwanger te skieën, maar ik kan er niets van en ben doodsbang op skies, dus daar zal het wel aan liggen. Fijn dat jullie het zo leuk hebben!

Rrianne, en nog wat leuks gedaan?

Wij zijn naar de stad geweest. Nieuw bril voor M gekocht, mocht wel eens na 15 jaar :$. En nog een paar kleine dingetjes. En ook wij hebben een kerstvakantie-lopertje! Hij heeft nog wat aanmoediging nodig om zelfvertrouwen te krijgen maar het gaat best heel goed. Nog even oefenen om zelf te gaan staan 'in het niets' dat zal schelen.

4. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik werd even gesommeerd om drinken te pakken...;)

Wat hij ook veel doet sinds de vakantie is op de goede momenten JA en NEE zeggen, echt supergrappig. Timo, mag ik je neus afvegen? NEE! Timo, wil je eten? JA! En hij weet steeds meer dieren en voorwerpen aan te wijzen in boekjes of in de kamer. Hij zegt nog niet veel woorden, maar weet wel veel dingen aan te wijzen. Leuk hoor, zo snel als het nu gaat.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Rrianne:ja ben inmiddels 10 kilo kwijt, wil er nog 10 vanaf. ik vertel er nooit te veel over, omdat het de druk voor mij verhoogt, maar nu mensen het gaan zien is jet wel erg dankbaar!

babyr en rica: sorry at ik jullie door elkaar haalde. maar ik gun het iedereen met een kinderwens net zo veel hoor!

eb: wat leuk dat ie nu echt gaat lopen! schoonouders voorspellen hier met 15 maanden, maar ik geloof er nog niks van. ze gaat nu wel af en toe jn het niets los staan. we gaan het wel zien.

laatste dagen is ons vriendinnetje hier lekker aan t crashen, t gaat niet goed tussen haar en haar vriend. normaal word ik kriebelig van zolang iemand over de vloer, maar eigenlijk is het wel relaxed met yanna thuis, zo'n hulpje :p en yanna kent haar super goed, dus die vind het helemaal leuk. jammer dat ons huisje zo klein is alleen....

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Mbtc, ow echt? Hoeft er maar zo weinig doorheen? Heb vanmorgen emt L. gebadderd een laagje water van +/- 15 cm, maar heb er wel 4 dikke lepels in gedaan. Op de verpakking staat voor een vol bad, 8 lepels. Hihih wat ontzettend lief dat ze haar pop eten geeft.

Eb, prachtig dat T. ook steeds vaker stukjes los loopt, zo'n super gezicht! En vanaf dan gaat het bere snel. L. rent inmiddels alleen maar.

Sahi, wat top al 10 kilo, mag je trots op zijn!

Vanmiddag niks meer van onze plannen gekomen, L. slaapt momenteel echt een gat in de dag, vanmiddag na 2,5 uur wakker gemaakt. Toen samen geluncht (tosti, L. is er helemaal gek op) en toen was het zomaar alweer 15u. Zijn even richting de babywinkels geweest voor een stoeltje voor L. maar helaas weinig keus.

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wauw sahi, wat goed! Lekker doorgaan, we horen het wel als de volgende mijlpaal bereikt is!

Rrianne, dat slapen vind ik best lastig. Als je iets wil doen moet het echt 's ochtends. Timo slaapt soms van 12 tot 14, maar soms ook van 14 tot 16. Lastig met plannen. Maar fijn dat Lars weer goed slaapt, was een paar weken geleden anders, toch?

Timo is zijn duplo aan het opruimen met M. Schattig! M is super gedisciplineerd, ik ben veel makkelijker...

Merken jullie nu al verschil in opvatting over het opvoeden? Hier wel hoor, ik ben makkelijk en vind het heel vervelend als Timo het niet naar zijn zin heeft. M is veel strenger en heeft zo zijn principes. Ben benieuwd hoe dat gaat als we echt moeten gaan opvoeden.

8. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, snap die "druk" maar hier kan je t er wel over hebben toch? wat fijn dat je zo'n hulp hebt in huis wel minder de reden waarom. Is ook niet goed als ze telkens bij jou chrashd ofwel?
    @rianne. Doe zelf nooit zo veel in bad klein beetje helpt vaak al! Van welk merk heb je het?
    @eb wat goed van t! Leuk he dat steeds meer herkennen probeer geluidjes van dieren te leren ze kan de koe, varken, paard, schaap en eend maar niet bij t juiste dier haha. Was ging soepel, tot ik klaar was met ophangen haha.
    @hier, dilema met avondeten. Al sinds de 24ste weigert mevr haar avondeten yoghurt en pyjamapap gaan er met moeite in. Yoghurt aan tafel fles in schommelstoel en dan naar bed. Is dit een fase? Zijn er nog tips?

9. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mbtc, blijven aanbieden, komt wel goed. Wij hebben het rond Timo's verjaardag gehad, een week of 6 nauwelijks gegeten. Nu is het weer een echte bootwerker!

Rica, tof die filmpjes van L op fb! Ik ben er nu eentje van Timo aan het uploaden (duurt dat bij jullie ook zo lang...?). Hij loopt nog niet zo de kamer door als L, maar heeft een door ons aangewezen doel nodig. Zijn bal, aap, stoel etc. En zelf opstaan als hij gevallen is lukt nog niet. Dus vallen is kruipen.

10. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @rrianne, ik gooi er ook altijd heel veel in. Ik heb helaas geen groot bad, dus N gaat altijd nog in een baby badje (die zet ik dan in de douche) en daar gooi ik altijd twee handen vol in. Maar ik koop dan ook altijd een grote emmer van zarqa. Fijn dat het al helpt!! Hier is de cetomacogol crème favoriet. Is ook op recept dus gratis :).

@babyr, ik heb bij N ook gewoon geskied hoor. Ik was toen 12 weken zwanger en dat was geen enkel probleem. Ben toen wel voor het eerst in mijn leven van een zwarte piste gedonderd en toen dacht ik tijdens de val alleen maar aan mijn buik. Maar er kan weinig gebeuren met je beeb. Hij zit veilig in je buik. Wij gaan met carnaval weer. Kan niet wachten!! Kitzsteinhorn ben ik ook al eens geweest. Leuk leuk!

11. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @mbtc, fase! No worries. Dat is echt nog niet lang hoor. Dat is pas 4 dagen! Kan nog veeeel langer ;).

12. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @hier, vandaag bij ballorig geweest. Wat een drukte!! Maar wat was het leuk. Die kinderen waren echt niet te stoppen! Zelfs N was helemaal in zijn nopjes. Hij klom trappen op en gleed (uit zichzelf) achterstevoren vande glijbaantjes af. En lol dat hij had! Hij is zo blij dat hij nu kan lopen. Hij is echt het zonnetje in huis. Hangt de hele dag de lolbroek uit :). Geweldig!

13. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hey meiden!

Kom jullie even snel een fijn weekend wensen ;)
    Zo géén puf voor reacties of überhaupt iets... Even ee.n mini-dipje door vermoeidheid denk ik....
    Komt goed :)
    Knufff :D

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hmm karine geen casus?? vermoeidheid...en al die spontane aankondigingen ;)
    nee grapje knuff terug!!! slaapzacht..

lois liep de hele kamer doooooooor jaaaaaaaaaaa
    we hadden het er vandaag nog over, was aan de telefoon met vriendin "nee het is bij een paar stappen gebleven, verder geen zin meer in gehad denk ik :)" nou paar uur later giegelend door de kamer haha

supermom ahhh ballorig is zooo leuk!!!!!geniet als ik daar ben!

heeeey linda!!!lees ze! ;)

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mbtc: ja het is natuurlijk niet dat anderen me die druk opleggen hoor, maar als ik het een beetje voor mezelf houd lijkt het beter te lukken. Dan kan ik denk ik minder falen voor mn eigen idee
    ja van mn vriendinnetje is wel gezellig hier, maar natuurlijk niet leuk voor haar. En dat moet ook niet te lang zo doorgaan. Ze komt alleen zondag nog, daarna vieren we samen oud en nieuw en daarna zien we het wel weer even. Ik kan dit ook niet voor langere tijd aan hoor ;) Hoe lief ik ze ook vind

Dat eten heeft Yanna vorige week gehad, gewoon letterlijk niks eten de hele dag door, maar ook drinken weigeren. Ik maakte me erg zorgen, maar bij papa en de oppas at en dronk ze prima. Toen is ze een nachtje naar de oppas gegaan en sindsdien is de vete weer over met mij. Ik denk dat ze heeft gemerkt dat ze alleen zichzelf ermee heeft. Maar Yanna is natuurlijk wel een eet-fan
    Wat EB zegt; blijven aanbieden. En verder pakken de kindjes wat ze pakken kunnen en laten ze zich heus niet uithongeren. Ik zeg dan tegen mezelf en Yanna aan tafel ook: als mama klaar is, is Yanna ook klaar (tenzij ze nog echt aan het eten is). En anders gaat het bordje weg en krijgt ze later op de dag weer een kans. Werkt hier heel goed.
    En we smikkelen tussendoor heel veel fruit, rozijntjes en soms een koekje of zoiets, dus ze heeft alle mogelijkheid om goed te eten.

EB: hier ook wel wat verschillen in het opvoeden, maar we proberen het daar samen over te hebben. we zitten tot nu toe aardig op 1 lijn. Ik vind vooral dat papa en mama elkaar niet moeten afvallen, maar ze mogen best verschillen van mening. Dat proberen we Yanna ook in de toekomst bij te brengen. We zien wel hoe het gaat lopen
    Lief dat Timo zn duplo opruimt :)

rica: zag je filmpje op FB, knap he! Wat stoer dat ze het dan ineens door heeft :D Echt gaaf!

supermom: wat leuk dat jullie naar ballorig zijn geweest. Wil ik ook een keer heen!

karine: knuffel voor jou! Rustig aan, geniet van je weekend!

hier net een filmpje gekeken, zo maar eens naar bed.
    Weltrusten :)

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Giedemorgen! Allemaal goede nacht gehad? Wij wel gelukkig, want M mocht vanochtend uitslapen dus die mocht oordoppen in. Ik hoefde er ook pas om half 9 uit dus niet erg!

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, wat onwijs schattig jullie filmpje op fb! Ja nog niet zo lang geleden schreef ik dat hij het momenteel doet op weinig/tot geen slaap. Maar 3 dagen naar de bmr-prik heeft hij zich omgetoverd tot een slaapjongentje! Nu was dit wel een uitzonderlijk lang middagdutje. Wij plannen ook niet te veel, ik heb L. het liefst lekker in zijn eigen bedje te slapen en wakker maken heb ik ook altijd zo'n moeite mee. Dus we plannen zoveel mogelijk er om heen.

Opvoeden, we zitten aardig op één lijn. Alhoewel N. makkelijker is, als L. hem met zijn lieve schattige hoofdje aankijkt is papa het alweer om;) hihi.

Mbtc, van Zarqa.

Supermom, leukkk! Dat N. ook zo heeft genoten en wat fijn dat jullie lieve jongentje weer terug is!

Rica, jaaaa zag de filmpjes op fb, onwijs leuk!

18. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Ik heb het topic gevonden! Jeej! Even alle pagina's bijlezen...

@VanEke hier ook de eerste echte stapjes op eerste kerstdag, geweldig :)

@EB spannend hoor om je huis te gaan verkopen, zal niet makkelijk worden in deze tijd... Hoewel je t nooit weet, een vriendin van mij had haar appartement (3 hoog zonder lift) nog geen half jaar te koop staan en is er al vanaf! Terwijl ze er niet eens super weinig voor wilde hebben...

@Wherona GEFELICITEERD! Wat een superleuk kerstcadeautje!!! :D

@BabyR fijne vakantie nog eventjes hoor, had al wat foto's voorbij zien komen. Heerlijk :)

@Sahi complimenten zijn altijd fijn! Kan me voorstellen dat je dus een heerlijke dag achter de rug hebt :) Wat knap 10 kilo kwijt! Ik wil er zelf vanaf januari écht aan, moet er eigenlijk haast wel 25 af hebben om op een "gezond" gewicht te komen maar dat vind ik zelf echt te gek... Ben altijd flink geweest, en dat misstaat me niet, maar op het moment ben ik wel echt even iets té flink hihi. Sneu voor je vriendin dat t niet goed gaat in haar relatie, wel fijn dat ze bij jullie kan blijven!

@mbtc wat lief de pop eten geven, dat gebeurt hier niet, maar wel word er regelmatig een stukje brood naar de grond gegooid voor de hond en kat haha.

@EB hier vind ik R soms ook te streng voor Stijn, maar het meeste denken we wel hetzelfde over. Enige nadeel vind ik dat R een luide stem heeft, en als hij zijn stem iets verheft naar Stijn komt er meteen een enorme pruillip omdat ie ervan schrikt... Gelukkig let R er nu wel meer op dat ie dat niet te vaak doet, want das natuurlijk niet de bedoeling!

@Rica zo tof dat lopen. Wat grappig dat veel kindjes nu ineens gaan lopen! :D

Hier leuke feestdagen gehad. Kerstavond lekker met zijn drietjes aan de gourmet geweest en het einde van Serious Request gekeken (met ogen op sap). Eerste kerstdag bij R zijn oma en haar broer en zus geweest. Stijn was al een poosje bezig met een paar stapjes (2/3) los te zetten, maar bij oma had hij ineens zijn blik op de radio gericht. Vanaf de vensterbank los naar de radio gelopen, toch zo'n ruime 2,5 meter! Wat was ik trots! :D Tweede kerstdag was ik jarig, ik vier het normaal niet maar onverwachts toch het huis vol visite gehad. Ook toen ging meneer weer de halve kamer door. Maar hij doet t echt alleen als HIJ er zin aan heeft, anders niet haha. Helaas heeft opoe en opa en oma het niet gezien, want toen had ie er ineens geen zin meer in!

Ontwikkelingen qua spraak en dingen begrijpen gaan hier nu ook heel snel. Zo stonden we laatst aan de weg om over te steken, kwam er een bus aan. De bus toeterde, en sindsdien zegt ie bij elke bus die hij ziet; "Taaataaa!", wat ie eerder alleen zei als ie op je neus drukte :D Zo lieffff! En als hij iets wil hebben gaat het handje die richting op en doet ie "uhhh" op een zeurderige toon, echt van; toe dannnn! :D Woordjes valt nog mee, vooral veel papa, lamp (lap) en mama nu ook sinds een week of twee. Ach dat komt allemaal, hij kan natuurlijk niet alles tegelijk!

Zo, nu nog ff relaxen totdat Stijn weer wakker word en we op visite gaan. Knuffel :)

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ EB, zag het filmpje van Timo! Super knap. Hier nog niet al te veel opvoedverschillen gelukkig. Wij zijn allebei van rust en regelmaat en wat zewel en niet mag is toch ook wel redelijk gelijk bij ons.

@ sahi, wat knap dat je zo aan het afvallen bent!

@ Rica, geen filmpje gezien op FB van L maar ik lees hier dat ze loopt. Super leuk!

@ Karine, duik lekker je bed in, knapt een mens van op.

@ Rrianne, wij plannen ook om middagslaapje heen hoor. En ze slaapt ook echt altijd op dezelfde tijden dus mijn familie weet dit en wil er altijd rekening mee houden gelukkig. Overigens zijn wij wel flexibel met waar ze slaapt. Ze slaapt bij anderen net zo goed.

Hier alles top. Ga de rest zo even terug lezen, heb pas een klein deel gehad. F heeft inmiddels een woordenschat van ruim 30 woorden :$, maar lopen gaat voorlopig echt nog niet gebeuren. Ze stapt wel wat rond de tafel of langs de bank, maar meer niet.

Morgenmiddag en avond nog even werken en dan met de jaarwisseling vrij, best uitzonderlijk :). Net vuurwerk gehaald en oeh veel kleertjes in de uitverkoop.

F werd vanochtend pas om 9 uur wakker trouwens, wat een zaligheid!

20. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    Hier weer eens een ziek jongetje..... Gisteren avond al weer hoge koorts, vandaag lichte koorts en erg hangerig.... Hij praat ook ineens heeel veel in zijn slaap...

Wbt speelgoed, jordy doet heel veel inlegpuzzels. Deze vind hij echt erg leuk om te doen. Hij komt dan met puzzel naar ons toen om op schoot samen te puzzelen hahaha

Net de kerstspullen opgeruimd, boom deur uitgesleept. Heerlijk weer die rust in huis....

Grappig dat er zoveel kindjes ineens gaan lopen he, kan je toch zien dat ze van dezelfde leeftijd zijn hahaha

Deel Deze Pagina