Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Net wezen sleeën op het veldje bij ons achter. Ben uitgeput! Veel stoepjes waren geveegd dus dat was zwaar trekken en Timo wilde het liefst heel hard, dus ik rennen! Wel heel heel leuk, we hadden echt veel lol samen. Nu zo even snacken en uitrusten....

2. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Zo ben ik weer :)

Het is allemaal gelukt, was wel iets aan de late kant, maar ach dat maakt niet zoveel uit.

@Sahi Stijn krijgt 's morgens een bordje pap, dat kan hij niet zelf. Maar het is allemaal gelukt :)

@buiten/sneeuw Stijn vind het wel mooi, zolang hij niet op zijn kontje valt, of sneeuw in zijn handjes heeft is hij tevreden. Hij houdt niet echt van kou, dus moet hem wel echt dik aankleden. Slee vind ie leuk, maar is op het moment niet makkelijk omdat er veel mensen hun stoepje sneeuwvrij hebben gemaakt... Logisch ook, maar dat wil dan dus niet met de slee... Maar om het grote veld hier om de hoek ligt nog genoeg sneeuw, dus vanmiddag gaan we weer ff sleeën als papa op tijd thuis is :)

Zo en nu lunchen en Stijn op bed leggen!

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @sahi, weet niet of t handig is als je hem een hak gaat zetten. Misschien zorgt dat juist voor meer verwijdering van elkaar. Je zou wel kunnen zeggen dat je dat gedeelte van de relatie juist niet mist. Daar heb je hem niet voor nodig ;) maar wel de andere intimiteit een knuffel een lief woordje een kus.
    @eb, haha zie je al gaan!
    Hier hebben we eigen terrein achter met nog super veel sneeuw. En andere kindjes uit de flats spelen daar ook. Heb soms geen omkijken naar. Is buurmeisje al met j op de slee weg haha!
    @hier, heb pre-nesteldrang ofzo ben veel aan t opruimen, ruimte maken. Laat dat brusje maar komen! Weet dat ik voor j ook zon periode had. Gingen we de "rommelkamer" vast schilderen enz. Volgens mij was ik niet lang daarna zwanger. Zit nu op zon punt van we zien t allemaal wel ben allang blij dat ik eindelijk posiovu testen heb
    @pookie (geloof ik) ik geloof ook erg in de werking van de maansteen. Droeg er eerst een voor mn eczeem en ging (daardoor) tijden heel goed. Nu is ie ff af want samen gaat niet goed geloof ik.
    Zo nu maar ff de was ophangen en ff relaxen op mn nieuwe bed. Valt best wel mee dat ie in de woonkamer staat. Zon bedbank is ook wel handig met feestjes ed extra zit ruimte.

4. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mbtc, lekker bezig. Je klinkt goed en positief. Volgens mij heeft het bezoekje aan de gyn je wel wat rust gegeven, of zou het de maansteen zijn? Denk dat je die rust nodig hebt om zwanger te worden. Of in ieder geval om de tijd totdat het raak is door te komen.

Weten jullie nog dat ik een tijd geleden een ontstoken oog had? Die is nog niet over, duurt al 2,5 maand. Ben inmiddels 2 keer bij de ha en 1 keer bij de oogarts geweest en mag vrijdag nog een keer naar de oogarts. Steeds krijg ik andere druppels, enorm irritant. Gelukkig heb ik echt totaal nergens last van, maar het duurt al heel lang.

5. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Babyr, 300eu voor 1 dag in de week? Als ik dat zo lees vraag ik me idd ook af of het zinvol is om die dag te werken.... Maar als je moeder op wil passen is het een win-win situatie:D

Eb, wat ontzettend leuk dat stuk over je tante!

Dolfijnjes, ik heb ook L. zijn winterjas voor volgend winter in een 92 besteld, ben benieuwd!

Mum, haha L. is ook zo ondeugend en totaal niet onder de indruk van ons, hij vind het allemaal onwijs grappig en weet het gelijk heel goed goed te maken; door ons snel een kusje te geven hahaha, de boef!

Linda, hoe is het nu emt G?

Mbtc, wat een goed nieuws en het lijkt er idd op dat je het nu wat los kunt laten.

Vaneke, gezellig winkelen dan zo he? Ik kan er ook echt van genieten, als we het beide naar ons zin hebben.

Wherona, beterschap. Als L. lekker in zijn velletje zit kan hij onwijs goed zelfstandig spelen, verbaas me er elke x weer over. Maar wat jij ook al zegt, als ik in het huis bezig ben dan is L. ook overal waar ik ben, maar meer uit nieuwsgierigheid. Zolang ik lekker bij hem op de grond zit, doet hij zijn eigen ding.

Mama05, duimen dat deze druppels zijn werk doen!

Sahi, aaaah dat zou me ook echt in het verkeerde keelgat schieten...

Box, die hebben we er al maanden uit, stond echt in de weg. Staat nu boven, zodat ik boven af en toe ook wat kan rommelen.

Huishouden, ik deed het eerder altijd op dinsdagmiddag, dan was L. vaak de hele dag bij oma, nu doe ik tussendoor kleine beetjes en in het weekend. Maar vind het lekkerder om alles op een middag te doen.

Sneeuw; ik ben geloof ik één van de weinige die niet zo warm loopt voor de sneeuw... Zijn dan ook nog helemaal niet met L. echt in de sneeuw wezen spelen, maar het staat op de planning voor vanmiddag, ben benieuwd wat hij er van vind. Maar denk eerlijk gezegd dat ik hem er geen groot plezier mee ga doen...

6. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Rrianne, ik heb ook een bloedhekel aan sneeuw. Maar als ik zie dat Timo het leuk vindt dan vind ik het ook leuk. Als hij er niets aan had gevonden, was ik ook snel klaar geweest. Nee, wij gaan veel liever naar de zon dan op wintersport!

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @eb, ja idd bezoek aan gyn heeft me goed gedaan. Nu niet meer van wat als t erger is geworden maar we gaan er voor! Ik voel me ook rustiger en ontspannen.
    @wintersport, vind t wel heel erg leuk maar we gaan pas weer als j eem jaar of 6 is en ook een beetje kan leren skieen. Zonvakantie is niet helemaal mn ding wil graag dingen zien ipv op t strand liggen. Woon vlak bij zee maar ga er eigenlijk bijna nooit heen. Vind t veel te saai!

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mbtc, ohh super een posi ovu test! Ben heel erg benieuwd

EB, lekker joh sleeen, leuk dat T het ook leuk vond!
    Toevallig net efteling radio op, moest gelijk ff aan je denken haha

Rrianne, ja het is bar weinig, mja die 300 euro is toch 300 euro haha!

Sahi, hhhhhhhhhahahaha typisch een vent he.

Daantje, is echt een leuk artikel om te lezen, als je wilt kan ik het naar je opsturen hoor

Mama ohh meid ik hoop zio dat het gaat helpen!!

Rrianne, uiteindelijk vond ie het wel leuk zeker?? De foto op FB

oefff nu al weer vergeten wat de rest van de meiden zeiden, sorry!

Mn schoonmoeder komt zo ff opppassen, dan kan ik nog even naar het huis. We hebben hele leuke buren dus we gaan daar ff proosten op onze nieiwe huizen! Ik zal een frisje nemen hihi

9. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Las net in een topic over zindelijk worden dat dochter van 15mnd dag en nacht zindelijk was. Kan me er nog nix bij voorstellen dat ze nu al zelf naar de wc zou lopen. Als we in april op vakantie zijn gaan we er mee beginnen denk ik. Ze zit nu wel regelmatig op t potje in de wc gewoon met luier aan. En heb haar 1x al plassaend op de wc gezet na t badje. En jullie al bezig met zulke dingen? Mn mond viel echt open van verbazing met 15 mnd!

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mbtc, schijnt idd met 1.5 al te kunnen.
    Ik ga er ook zo vroeg mogelijk mee beginnen. Al weet ik niet of t wel uithaalt, ze snapt t nu echt nog niet denk ik

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mbtc, nee, totaaaaal niet mee bezig. Jongetjes doen er sowieso langer over dan meisjes, dus als hij voor zijn vierde zinnelijk is vind ik het prima. Zo denk ik er nu over, maar ik weet zeker dat als het hier op het forum begint te spelen, ik aangestoken wordt...

BabyR, wat is dat voor foto van een poes waar je het op fb over hebt. Ik ken hem niet en je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

12. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @babyr, ja 1.5 dat is 18mnd ga rond dei tijd wel beginnen idd. Schijnt een goed boek over geschreven te zijn iets van zindelijkheid is kinderspel ofzo. Staat op mn wenslijstje dat boek.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou eb wees er maar niet te nieuwschierig naar, het moet een vreselijk gezicht zijn met een afgehakte kattenkop die een jongen met trots vasthoudt (zeg ik het goed??)
    snap niet dat je dit like'd, weg met die aandacht voor de foto!!
    Ik heb hem nog niet gezien en hoop hem niet te zien ook!

mbtc fijn dat je wat rust hebt gevonden....zal dit een goed voorteken zijn van deze ronde??? hmmm

vaneke hoe gaat het met jou!?? ben je e.lke al aan het voorbereiden op de komst van de "baby"?
    pfff als ik kijk hoe hard jij gaat, ongelovelijk zeg!!!

hoe gaat het met de nachtbrakers en zieke kindjes hier???

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Ik spring hier weer even in..

Ik zou niet te hard bezig gaan met zindelijk "maken" ze moeten het snappen en aanvoelen, daar valt niets in te stimuleren.

Ik heb D.imara vanaf 14 maanden regelmatig op het potje gezet en dat is begonnen met het feit dat ze elke keer voor ze in bad ging staan plassen..
    Ik ben dus begonnen met haar op dat moment op het potje te zetten (puur omdat ik het zat was om plas te ruimen en ze zich wel degelijk bewust was van t plassen) toen dit een aantal weken goed ging en ze dus echt snapte wat de bedoeling was ben ik haar bij elke verschoning op het potje gaan zetten en dat ging steeds beter..

Maarrrrrr overdag zindelijk was ze "pas" met 30 maanden, snachts een week voor haar 3e verjaardag.

Stimuleren kan ook averechts werken, zeker als ze er zelf nog totaal geen interesse in tonen.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wat? Ik lees echt iets compleet nieuws! Zo vroeg al zindelijk? Ik dacht dat dat onmogelijk was. F zegt hier poep als ze moet en doet het dan vervolgens ook. Maar nooit gedacht dat ik haar dat dan ook al op een potje zou kunnen laten doen :$. Wow, ik ga op potjesjacht. Maar zo vroeg al? Ik heb het echt nog nooit gehoord!

@ mbtc, ga dat boek ook eens bekijken.

Edit: mbtc, even gelezen...ziet er leuk uit dat boek!

16. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, ja je hebt helemaal gelijk hoor. En op de slee is natuurlijk ook wel erg leuk, heb er vanmiddag nog bij staan kijken, maar 50 eu voor slee met zitje, had ik er nog even niet voor over. We hebben hem doorgeschoven naar volgend jaar. Daar kan ik me dan wel weer op verheugen, dan kan en durft hij meer en wordt het echt leuk!

Zindelijk, je hoort veel wisselende verhalen. Persoonlijk denk ik ook dat je kindje er aan toe moet zijn, op het kdv heb ik eigenlijk nog nooit een zindelijk kindje gezien voor hun 3e? Als hij het leuk vind, vind ik het prima. Maar wil absoluut niet pushen.

Foto kat, ik heb hem ook niet gezien, maar geloof dat ik daar blij om mag zijn!

L. vond de sneeuw in eerste instantie niet leuk, het lopen in de sneeuw was toch wat te raar/spannend. Tot hij door kreeg dat hij er ook best in kon kruipen, dit was 5 min. leuk want toen werden zijn handschoentjes nat en kreeg hij waarschijnlijk koude vingertjes. Maar lang genoeg voor mama om wat leuke foto's er van te maken hihih

17. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daan, wat knap dat ze dat nu al aangeeft!

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ Rrianne, ja vind het ook knap en erg vroeg! Heb net met vriend overleg gehad, na de vakantie gaan we er serieus mee aan de slag. Nou ja, serieus....het moet wel leuk zijn voor F. Kan ik in de vakantie mooi het boek lezen :).

Zie het zingende potje al helemaal voor me :D.

19. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Heb de reviews net ook even gelezen, ben nu erg nieuwsgierig. Het is het proberen waard!

Al onze kids voor hun 2e zindelijk? ;)

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou haha...ik gok eht maar niet...

ik had een potje, ze gaat er mee aan de haal en wil er op zitten, dat wel en ze kijkt vaak de kunst af bij mama :):) als ik ga toileteren loopt ze vaak achter mij aan en met 2 honden laat ik haar dus liever bij mij met deur open dan daar :)

ik heb wel gehoord dat je niet mag zeggen poepen bah enzo...maar geen idee!

daan jeetje dat zou echt fijn zijn als ze het zo snel oppikt, lijkt me heeeeeerlijk

Deel Deze Pagina