Oktober 2011 mama's! Deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door dolfijnjes, 25 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    rica; ja ik merk ook dat hij Yanna graag ziet, maar dat zij steeds meer aan mij gaat plakken. En ik wil niet de boeman zijn bij wie zij liever is dan dat ze bij hem is (snappen we t nog)
    naja, laten we er maar weer even over ophouden :p

eb: ben je alweer beter?

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Hallo, ja hoor, ben stukken beter! En mijn oog ook, heb vrijdag nieuwe druppeltjes gekregen en deze lijken eindelijk aan te slaan. Mijn oog is in maanden niet meer zo wit geweest!
    Ronde is net weer begonnen, de vorige hebben we overgeslagen.

Sahi, wat moet je daar nou mee...? Ik zou het niet weten, kan je geen advies geven. Ja, doe wat goed voelt. Maar daar kan je niets mee vrees ik...

3. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Goedemorgen! Is er iemand?

Wj hebben lekker tot half 10 geslapen! Ik heb alvast wat spullen gepakt voor de vakantie, voor Timo ligt alles al een tijdje klaar. Morgen nog een dagje alleen, Timo is dan naar de crèche, voor de grote schoonmaak. Woensdag vertrekken we vroeg, om 6 uur in de auto naar Schiphol. Heb er vreselijk veel zin in. Het is in Egypte een graad of 22, niet te warm gelukkig, dat is fijn voor Timo en dus ook voor ons.

4. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Eb, nog 2 dagen (had in mijn hoofd dat jullie ook rond maart gingen), wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker bijkomen en genieten jullie!

5. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mogguh, even kort want moet echt even naar de winkel...

@telefoon is weer terug, jeeeej! Hij lag dus wel bij mijn schoonzusje voor de flat, uit de tas gegleden en in de sneeuw gevallen. M'n schoonzusje had gezocht maar kon m niet vinden, R is later met een zaklamp nog eens gaan kijken, bleek dat ie onder een folder was gegleden! Nu maar meteen alle foto's op de externe harde schijf gegooid!

@Rrianne voel je je al wat beter? Hier ook strontverkouden, hoest me de longen uit het lijf... Vreselijk, zou t liefst de hele dag in bed liggen maar dat zou ook zo sneu zijn voor Stijn... Dus we gaan gewoon dom door!

@Sahi jemig, jullie blijven bezig nietwaar... Ik hoop dat jullie er uit komen, of dat nou samen of niet samen is. Maar dit is ook niet leuk, deze onzekerheid!

@EB gelukkig ben je weer opgeknapt. Oooh heerlijk op vakantie, mag ik met jullie mee? Ben wel toe aan iets warmer weer haha :D

Zo en nu echt even naar de winkel, moet echt hoestdrank en neusspray hebben... Hoest me helemaal rot! Tot later dames!

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hebben jullie het filmpje op fb gezien dat er een peuter van 4 getattoeerd werd? Kon er niet naar kijken, kon wel huilen, zo zielig!

Poookie, voel me al een stuk beter dan het afgelopen weekend, net even met L. een blokje om geweest, even wat frisse lucht, nu allebei lekker in bed. Wel even op zoek gaan naar een goede hoestdrank, N. had er één voor me gehaald, die hielp helaas niks. Misschien die Eb als tip gaf een paar pagina's terug.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi!

Terug van CP, was weer hartstikke leuk. Spring vanaf nu dus ook weer in.

@ EB, bijna op vakantie! Wat een heerlijk vooruitzicht. Niet de eerste keer vliegen met Timo toch? Dacht dat jullie ook naar Portugal waren geweest?

@ Rrianne, het filmpje heb ik maar niet gekeken. Kan ik niet tegen vrees ik.

Ga even terug lezen!

8. Poookie

Poookie Bekend lid

2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    @Rrianne ik heb het filmpje gezien ja. Dat is gewoon pure kindermishandeling! Ik heb zelf 5 tattoo's, en weet dus precies hoe het voelt. Arm kind! Ze zouden haar het kind moeten afpakken, echt belachelijk... Gelukkig voel je je beter. Ik gebruik zelf hoestdrank van kruidvat eigen merk, dat werkt bij mij wel aardig goed gelukkig :)

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @VanEke super meid 20 weken echo blijft toch ook altijd wel spannend

@BabyR gaat wel oke ik merk dat als ik moe ben misselijk wordt ben ook nog stront verkouden en heb nog wel wat bruin verlies weer. Eindelijk a.s. donderdag de echo en hopen dat het allemaal in orde is. Hoe gaat het met jou? en jullie nieuwe liefdesnest

@mama05 moest wel effe lachen hoor dat je op het ijs was gevallen. Hoe was het vandaag met J. waren ze droog?

@Sahi mag ik het effe zeggen grrrr.... klootzak! je zo laten zitten van het weekend :x

@Poookie gelukkig is je telefoon drama goed afgelopen en nu meteen alle foto's en filmpjes op een harde schijf zetten he

@Rica bijna zover :D jij al lekker in de ochtend ik pas in de avond hihi zal een dag vol spanning zijn.

@EB gelukkig opgeknapt zo vlak voor de vakantie, hopelijk zitten jullie in Egypte wel ver van al die romplomp vandaan

@Rianne wat?! dat meen je toch niet je gaat toch niet een kind van 4 al tatoeren :$ wat erg zeg!

@Daantje fijn dat jullie hebben genoten nog lekker gezwommen ook?

@ll hier ook nog stront verkouden en een kriebelhoest blegh. Gisteren de hele dag geen bruinverlies gehad maar vandaag toch wel weer beetje. wordt toch wel wat onzeker hierdoor maar gelukkig mogen we donderdag dan eindelijk naar de vk.

@MBTC waar zit je? wanneer is je nod?

10. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wherona, bruin is niet erg zeggen ze. Maar ik snap je wel, was het maar donderdag...
    Wij zitten in Marsa Alam, helemaal in het zuiden. Daar is niets, alleen een vliegveld en een paar hotels. Verwacht dus geen problemen.

Daantje, fijn dat cp leuk was! Nee, niet de eerste keer vliegen voor Timo. Vorige keer was ik super zenuwachtig, nu totaal niet. Hij is 10 maanden ouder en kan zich beter vermaken. Ik weet dat hij slaapt in de manduca, dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken. We nemen de bugaboo niet mee, maar gewoon een oude paraplubuggy die van mijn nicht is geweest, dus ook daar geen zorgen om. Bovendien vliegen we met arkefly premium comfort, meer beenruimte, meer bagage en maaltijden inbegrepen. Lekker luxe! (dat was het wisselgeld omdat ik naar Curacao wilde, maar M niet...:D)

Rrianne, hopelijk werkt die hoestdrank wel, wat een ellende die kriebelhoest!

Timo slaapt, dus ik ga snel weer aan het werk!

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wat een nieuws van de koningin! Ik hou erg van zulke momenten, zit dan helemaal aan de tv vastgekleefd... Heerlijk!

12. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    @Eb, Woensdag al weg. Heerlijk. Leek alsof het nog een heel end weg was. Dan is het wel zo fijn dat je opknapt en je oog ook. Jullie hebben zeker die vakantie verdiend meid. Maar lekker van genieten. Ja leuk om het terug te zien van de koningin. Gelijk alweer nieuwe plannen en ideeën hoor ik wel op tv. Hier staat hij er ook op.

@Rrianne, Heb het filmpje niet gezien. Maar als ik het zo lees weet ik ook niet of ik hem wel wil zien. Dat doe je een kind toch niet aan.

@Pookie, Gelukkig je telefoon weer terug. Hopelijk knap je snel weer op. Want als je maar blijft kwakkelen is niks aan.

@Daantje, Welkom Back. Ik hoop dat je weer lekker bent uitgerust. Nu wachten totdat de weken om vliegen voor jullie reis en dan lekker aan de slag.

@Wherona, Ja snap je ongerustheid. Mag het maar snel donderdag zijn.

@Hier, Een lange werkdag achter de rug. Mevrouw was al vroeg wakker. Dat was zonet flink te merken. Ze kon niet gewoon eten en was niet te genieten. Dus na het eten gelijk op bed. En natuurlijk gelijk nok out. Heerlijk. Voor de rest geen plannen voor deze week. We zien het wel.

13. Linda0509

Linda0509 Bekend lid

6 feb 2011
    619
    1
    18
    @eb ik vind dit ook altijd wel leuk haha. En de meeste van ons hebben dit ook nog niet eerder meegemaakt. Ik was inderdaad ook in de veronderstelling dat jullie wat later op vakantie gingen maar wat een lekker vooruitzicht!! Heerlijk!!

Hier mega balen na een paar goede dagen en koortsvrij heb ik vanmiddag een ziek kindje opgehaald bij Kdv zo sneu... Helemaal bibberen van de koorts. Wilde niet eten dus klein uurtje geleden met zetpil naar bed gedaan. Hij slaapt nu maar vrees voor onze nachtrust hij sliep net weer 2 nachten door. Mssn moeten we morgen als het nog zo is toch maar weer naar huisarts. We mochten de hoestdrank maar een week gebruiken dus daar kunnen we niet meer mee doorgaan. Nou ja we zien het morgen wel. Onze oppas (oma) ligt ook doodziek op bed dus we moesten al puzzelen voor morgen dus mssn maar goed ook dat we nu Alletwee een gedeelte van de dag zelf thuis zijn. Maar baal wel. Expres rustig aan gedaan dit weekend dacht echt dat hij weer aan de betere hand was.

14. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames...

ff een vraagje,. Elke is de laatste tijd wat kieskeurig als het gaat om eten, als ik haar potje geef of eten van de pot in prakje maak vind ze het allemaal prima, dus om de smaak lijtk het niet te gaan, maar als ze stukjes op haar bord krijgt is ze superkieskeurig en krijg haar op geen mogelijk aan het eten wat ze neit wil. Vandaag had ik karbonade met krieltjes en kersttomaatjes, de kersttomaatjes at ze als een gek op, het vlees hield ze even in haar mond en de krieltjes proefde ze niet eens van...Heb alles geprobeerd, zelf enthousiast eten, voor haar mond houden, hapje voor mama afwisselen met hapje voor Elke tactiek...maar alleen de tomaatje gingen erin...heb haar niets anders gemaakt en gewoon hierbij gelaten, zou dit nu een fase zijn wat vanzelf overgaat of moet ik het anders aanpakken??
    Het gekke is als ze vlees op har boterham krijgt dat ze dit er altijd eerst afplukt om als eerste op te eten en erna pas haar droog brood eet, maar als ze het tijdens avondeten krijgt dan wil ze er niks van weten?? Hebben jullie dit soort dingen ook??
    Tegelijk nog een andere aansluitende vraag...ze ging wel "spelen" met haar eten, steeds alles naast haar bordje leggen, dan weer erop, dan weer ernaast...zouden jullie ze dit dan gewoon laten doen of wel vasthouden aan er neit mee te mogen spelen...ik heb ze wel laten spelen, met idee dat ze dan op verloop van tijd wel af en toe een hapje zou nemen...

Vandaag ook paar dunne poepluiers, en nu is paps boven boekje lezen omdat ze erg onrustig wakker werd...denk dat ze ook niet helemaal lekker is, hoop dat ze wel goeie nacht maakt, we gaan het vanzelf zien!!

@EB: wat een heerlijk vooruitzicht zo'n vakantie, geniet er maar volop van!! Hier zaten we ook te kijken naar de toespraak maar toen viel Elke vanm haar loopfietsje, dus behalve de eerste zinnen neits meer van gehoord :D We hebben de boodschap wel begrepen ;)

@daantje: welkom terug, erg leuk geweest begrijp ik??

@Linda: ow, das niet lekker dat ie weer ziekjes wordt, hoop dat ie niet heel veel last blijft houden!

@Rrianne: ik zag het filmpje ook, ik heb het ook niet uitgekeken!!

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Daan, leuk dat jullie zo hebben genoten!

Wherona, dat het maar gauw donderdga mag zijn!

Dolfijnjes, aaaach ze zat zich zelf gewoon helemaal in de weg?! Hopelijk slaapt ze lekker door.

Vaneke, moeilijk soms he? Vind dat ook van die twijfel-dingen, waar doe je nu goed aan? Hier is het nog steeds zo, dat L. bijna alle potjes zo weg eet (maak ze wel in de babycook ipv magnetron), als ik hem met ons mee laat eten, eet hij ook erg weinig of ik het nu wat prak of helemaal fijn pureer; 7 van de 10x weigert hij na een paar hapjes. Bieden het hem wel zoveel mogelijk aan en moet zeggen het gaat langzaam aan steeds een stukje beter.. En wat betreft het spelen, zolang hij het op zijn tafelbladje laat vind ik het prima, maar op de grond ben ik het niet zo mee eens. Alleen is hij daar totaal niet van onder de indruk, dan weet ik dus ook niet meer wat te doen.... Eten opruimen? Uit de stoel zetten? Afleiden? hahah heb soms ook echt even geen idee.. Op het kdv gaan de kids vaak niet zo ver, dat bewaren zo voor hun papa en mama hahahah;).

Linda, aaah ik las het al fb, ontzettend balen. Hopelijk blijft het nu alleen bij koorts, slaapt hij vannacht flink en is hij morgen weer een stuk opgeknapt.

Koningin; of we nu een koning hebben of een koninging, ik vind het allemaal prima;), heb er dan weer niet zoveel mee...

Nou nu met z'n 2-tjes morgen ziek thuis, begin langzaam aan op te knappen, maar nog steeds verhoging. L. zit niet zo lekker in zijn velletje, wat hangerig, maar kan nog niet zeggen dat hij echt ziek is. Ben heel benieuwd wat er gebeurt, hopelijk slaat hij het over...

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    @ vaneke, die fase hebben wij een week of twee/drie geleden ook gehad. Hier at ze alleen gewoon helemaal niets. Werd er super zenuwachtig! Wilde echt dat ze weer ging eten. Ik heb haar lekker laten klieren met eten. Op de grond gooien mag niet en met je handen er in slaan/pletten wil ik niet. Maar ook hier naast het bordje en er weer op etc. Na die periode was ze overigens wel drie kiezen rijker!

@ Rrianne en Linda, beterschap!

@ EB, hier zijn we ook voor de berichtgeving over de koningin gaan zitten hoor!

Hier een kindje die mama erg laat nadenken. Ze wees net naar een nijlpaard en deed toen hiiiiii. Dus ik zei nee dat is geen paard. En weer hiiiiii. Totdat mijn vriend opmerkte dat het wel een soort paard was haha. En toen ik zei dat ze moest kiezen welke ze wilde, deed ze haar vinger in haar mondje en riep "kiezen"! Hetis allemaal best moeilijk uitleggen :D.

17. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    @spelen met eten: hier ook als ze het op tafelblad deed dat ik het goed vond maar niet als ze het naast haar stoel gooide...hier was ze daar wel nog van onder de indruk, dus dat scheelt wel...

@Rrianne: ik vind het ook lastig inderdaad dan...uiteindelijk probeer ik altijd eerst afleiden maar uiteindelijk haal ik haar maar uit de stoel met idee dat in de stoel zitten wel een leuk moment moet zijn, als het alleen maar strijd is helpt het op deze leeftijd toch nog niet denk ik...

@daantje: tanden zou hier ook kunnen zijn inderdaad, daarom dat de blokjes vlees ook misschien zo lastig waren, zijn toch wat harder...ook in combi met de dunne luiers en vingers hele tijd in de mond, dan moet het wel om de hoektanden gaan, want geloof dat ze verder al alles heeft wat ze op deze leeftijd krijgen...
    Grappig dat ze zo woordjes nazegt :D Hier doet elke trouwens ook hiiii bij het nijlpaard ;)

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    eb: ik weet t ook niet joh, we kijken t maar aan
    Ja ik vind het koningshuis stiekem ook wel leuk :D
    oh wat heerlijk uitgeslapen :D En een heerlijke vakantie voor de boeg!! Geniet er lekker van meid!

poookie: ja het blijft maar aan de gang, elke dag wel 3x wat anders te melden dr over, ik hou dr maar ff over op, heeft toch geen zin allemaal

rrianne: een kind van 4 dat getattoeerd wordt? Wat raar joh? Ik geloof zulke dingen nooit zo, dan worden die ouders toch meteen aangeklaagd enzo, als t op internet gegooid wordt?

wherona: ja ik had steeds gezegd dat ie geen klootzak is, maar begin steeds pissiger te worden, gadver!
    oh wat ben ik benieuwd naar jouw echo donderdag!!

dolfijnjes: wat lekker zo'n leeg weekje voor de boeg ;)

linda: sterkte voor de nacht! Hopelijk valt het mee! Misschien toch te druk op t KDV, dat het nog even niet ging?

vaneke: yanna was vandaag ook eten aan het weigeren. Ze lust sowieso geen potjes, maar dus ook af en toe andere dingen niet. Wij dachten dat ze het eten van vandaag gewoon niet lustte.
    Wij bieden haar gewoon een paar keer aan en anders gaat het weer van tafel als we klaar zijn. Toetje krijgt ze wel gewoon.
    Ze eet de rest van de dag ook super, dus maak me er niet druk om. Ik doe ook niet al te veel moeite om alsnog t eten naar binnen te krijgen hoor, vind het wel best als ze echt weigert.
    het spelen met eten sta ik tot op zekere hoogte toe, maar als ze gaat zitten smeren is het eten klaar. Dan heeft ze meestal ook geen trek meer.

daantje: wat is jullie meiske slim zeg!!! Echt leuk :D

eindelijk weer eens hard gelopen, sneeuw is nu goed weg :D 20 minuten aan 1 stuk, 2,5 km, zo goed van mezelf he :D

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Vaneke, het is alsof ik jouw stukje heb geschreven. Dat doet Timo PRECIES zo. Maar hij heeft dit al eerder gehad, een maand of 4 geleden. Toen duurde het zes weken en daarna at hij beter (wel minder, maar meer variatie) dan daarvoor. Ik ga ervan uit dat het nu weer zo is. Hoop, hoop, hoop.

Daantje, F is echt zo knap met woorden, zo leuk!

Rrianne, beterschap!

Linda, beterschap voor Gijs. Dan liever zelf ziek, of niet...?

20. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Hallo allemaal,
    Na een druk weekend zijn we er weer.

@wherona, aan t aftellen tot donderdag. Je krijgt vast een prachtecho!

@vaneke, hier ook een eetprobleem. Sinds kerst gaat het op en af. Vlees eet ze juist wel rest is een beetje drama. Ze wil ook zelf eten. Dus ze krijgt nu vork met iets er op en dan proppen we snel ook wat in haar mond.

@linda, beterschap voor gijs.

@hier, al weer een week buikpijn onderin ik word echt gek! En knallende koppijn. Blegh ff zeuren hoor.

@all, sorry heb niet alles gelezen.

Deel Deze Pagina